lordpiorunow - 2007-03-25 16:47:08

Zaczynamy

1 poziom

Magic Arrow
    Koszt:     5
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     zadaje wybranej jednostce [(S.P. x 10) + 10] ran
Advanced:     zadaje wybranej jednostce [(S.P. x 10) + 20] ran
Expert:     zadaje wybranej jednostce [(S.P. x 10) + 30] ran


Shield
    Koszt:     5
Działanie:     1 tura / Spell Power
Basic:     wybrana jednostka otrzymuje o 15% mniej ran w walce wręcz
Advanced:     wybrana jednostka otrzymuje o 30% mniej ran w walce wręcz
Expert:     wszystkie jednostki otrzymują o 30% mniej ran w walce wręcz


Slow
    Koszt:     6
Działanie:     1 tura / Spell Power
Basic:     obniża zasięg ruchu wybranej wrogiej jednostki o 25%
Advanced:     obniża zasięg ruchu wybranej wrogiej jednostki o 50%
Expert:     obniża zasięg ruchu wszystkich wrogich jednostek o 50%


Stone Skin
    Koszt:     5
Działanie:     1 tura / Spell Power
Basic:     zwiększa obronę wybranej jednostki o 3
Advanced:     zwiększa obronę wybranej jednostki o 6
Expert:     zwiększa obronę wszystkich jednostek o 6


View Earth
    Koszt:     2
Działanie:     do końca dnia
Basic:     pokazuje na mapie miejsca, w których znajdują się nie zebrane złoża
Advanced:     jak wyżej, ale dodatkowo pokazuje wszystkie kopalnie
Expert:     pokazuje wygląd terenu na całej mapie (ale nie widać żadnych obiektów poza kopalniami)

2 poziom

Death Ripple
    Koszt:     10
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     wszystkie jednostki (oprócz nieumarłych) otrzymują [(S.P. x 5) + 10] ran
Advanced:     wszystkie jednostki (oprócz nieumarłych) otrzymują [(S.P. x 5) + 20] ran
Expert:     wszystkie jednostki (oprócz nieumarłych) otrzymują [(S.P. x 5) + 30] ran


Protection from Earth
    Koszt:     8
Działanie:     1 tura / Spell Power
Basic:     zmniejsza rany zadawane wybranej jednostce przez Earth Magic o 30%
Advanced:     zmniejsza rany zadawane wybranej jednostce przez Earth Magic o 50%
Expert:     zmniejsza rany zadawane wszystkim jednostkom przez Earth Magic o 50%


Quicksand
    Koszt:     8
Działanie:     specjalne
Basic:     umieszcza ruchome piaski na 4 losowo wybranych polach; gdy jednostka wejdzie na takie pole, traci resztę ruchu
Advanced:     jak wyżej, ale tworzy ruchome piaski na 6 polach
Expert:     jak wyżej, ale tworzy ruchome piaski na 8 polach


Visions
    Koszt:     4
Działanie:     do końca dnia
Basic:     pokazuje ilość jednostek w grupie i informuje o ich nastawieniu do bohatera; zasięg równy Spell Power, ale nie mniejszy niż 3
Advanced:     jak wyżej, ale dodatkowo pokazuje skład armii i statystyki wrogiego bohatera; zasięg 2 x Spell Power
Expert:     jak wyżej, ale pokazuje również informacje o garnizonie we wrogich zamkach; zasięg 3 x Spell Power

3 poziom

Animate Dead
    Koszt:     15
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     odnawia na stałe [(S.P. x 50) + 30] punktów życia zabitym, wskazanym nieumarłym jednostkom
Advanced:     odnawia na stałe [(S.P. x 50) + 60] punktów życia zabitym, wskazanym nieumarłym jednostkom
Expert:     odnawia na stałe [(S.P. x 50) + 160] punktów życia zabitym, wskazanym nieumarłym jednostkom


Anti-Magic
    Koszt:     15
Działanie:     1 tura / Spell Power
Basic:     uodparnia wybraną jednostkę na czary poziomów 1-3
Advanced:     uodparnia wybraną jednostkę na czary poziomów 1-4
Expert:     uodparnia wybraną jednostkę na wszystkie czary


Earthquake
    Koszt:     20
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     czyni zniszczenia w 2 losowo wybranych miejscach muru zamku
Advanced:     czyni zniszczenia w 3 losowo wybranych miejscach muru zamku
Expert:     czyni zniszczenia w 4 losowo wybranych miejscach muru zamku


Force Field
    Koszt:     12
Działanie:     2 tury
Basic:     stawia w wybranym miejscu zaporę o długości 2 pól
Advanced:     stawia w wybranym miejscu zaporę o długości 3 pól
Expert:     jak wyżej

4 poziom

Meteor Shower
    Koszt:     16
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     zadaje [(S.P. x 25) + 25] ran wybranej jednostce i wszystkim otaczającym ją
Advanced:     zadaje [(S.P. x 25) + 50] ran wybranej jednostce i wszystkim otaczającym ją
Expert:     zadaje [(S.P. x 25) + 100] ran wybranej jednostce i wszystkim otaczającym ją


Resurrection
    Koszt:     20
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     odnawia [(S.P. x 50) + 40] punktów życia wybranym jednostkom
Advanced:     odnawia na stałe [(S.P. x 50) + 80] punktów życia wybranym jednostkom
Expert:     odnawia na stałe [(S.P. x 50) + 160] punktów życia wybranym jednostkom


Sorrow
    Koszt:     20
Działanie:     1 tura / Spell Power
Basic:     obniża morale wybranej wrogiej jednostki o 1
Advanced:     obniża morale wybranej wrogiej jednostki o 2
Expert:     obniża morale wszystkich wrogich jednostek o 2


Town Portal
    Koszt:     16
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     teleportuje bohatera do najbliższego miasta, o ile nie ma w nim innego bohatera
Advanced:     teleportuje bohatera do dowolnie wybranego miasta własnego lub sojusznika, o ile nie ma w nim innego bohatera
Expert:     jak wyżej

5 poziom

Implosion
    Koszt:     30
Działanie:     natychmiastowe
Basic:<     zadaje wybranej jednostce [(S.P. x 75) + 100] ran
Advanced:     zadaje wybranej jednostce [(S.P. x 75) + 200] ran
Expert:     zadaje wybranej jednostce [(S.P. x 75) + 300] ran


Summon Earth Elemental
    Koszt:     25
Działanie:     natychmiastowe
Basic:     przywołuje żywioły ziemii w ilości (Spell Power x 2); podczas jednej walki można przyzywać żywioły tylko jednego rodzaju
Advanced:     jak wyżej, ale przyzywa (Spell Power x 3) żywiołów
Expert:     jak wyżej, ale przyzywa (Spell Power x 4) żywiołów



pzdr;)

Magia ziemi jest najlepsza magia w grze!!!

ale to moje zdanie

Mathias - 2007-04-12 13:54:35

A moim zdaniem jest jedną z gorszych. Plusami są Kamienna Skóra i Tarcza. Ale jest jakaś taka dziwna. Nie lubię jej.

cyrkiel - 2007-05-04 22:31:05

W magii ziemi jest najlepszy czar w grze "Magiczny portal". Implozja, wskrzeszenie, spowolnienie na eskpercie też jest super.

Mathias - 2007-05-05 19:44:15

Magiczny Portal nie podoba mi się, gdyż nie zawsze działa tajk, jak xchcemy. Implozja=extra! Wskrzeszenie, spowolnienie = też dobre.

cyrkiel - 2007-05-13 16:55:13

Chyba najlepsza magia. Wiele dobrych czarów: Kamienna skóra, spowolnienie, tarcza, antymagia, fala śmierci, deszcz meteorytów, wskrzeszenie, implozja. Magiczny portal to najlepszy czar w grze, ale dopiero jak masz magię ziemii na poziomie zaawansowanym i możesz przenieść się do dowolnego zamku. Jest najlepszy z tego względu że gdy jesteś swoim heroesem daleko od zamku i nie masz w nim armii a komputer zbliża sie do niego to hop do zamku i lejesz go.

matej64 - 2007-09-22 17:52:52

jedyne co to dobra to implozja i trochę tarcza a reszta do d...

Macielug - 2008-10-19 11:43:31

Tak, magia ziemi może nie najlepsza, ale przydatna. bardzo przydatne "Trzęsienie ziemi".

Magyar - 2008-10-19 13:43:04

Wskrzeszenie to jeden z lepszych czarów w grze.

Zen-Aku - 2009-05-01 11:13:23

Zdecydowanie najlepsza magia w grze. Nigdzie nie ma lepszych czarów (wyjątkiem może być tylko przyspieszenie z magii powietrza), a z magią ziemi może konkurować tylko jedna - oczywiście powietrze. Spowolnienie jest potężne, można powiedzieć, że jest to najlepszy czar w grze, kamienna skóra zwiększa obronę naszym wojskom o 6 punktów, co przez długi okres gry ma duże znaczenie. Jak się komuś ten czar nie spodoba, to jest jeszcze tarcza, przez którą nasze wojska otrzymują o 30% (!) obrażeń mniej, co oznacza, że archanioł normalnie zadałby 50 dmg, a jednostce z tarczą zada tylko 35 obrażeń (pominąłem tu atak i obronę jednostek, ale załóżmy, że były identyczne). Ożywienie jest niezastąpione dla Nekro, fala śmierci też temu miastu może się przydać. Antymagia jest świetna, wystarczy wyobrazić sobie ten czar, po którym można rzucić nawet armageddon - nic z innej magii nie daje takich możliwości. Pole siłowe może zapewnić nam wygraną - strzelcy w rogu, obok pole siłowe i jesteśmy niepokonani - dopóki oczywiście wystarczy many. Świetnie też łata dziury w murze zamku. Wskrzeszenie jest bardzo dobre, a przygnębienie może zredukować całe morale u wroga. Miejski portal zapewnia nam praktycznie wygraną, nie ma to jak wrócić spokojnie do miasta, gdy wróg liczy na łatwe jego przejęcie. Implozja jest najlepszym czarem ofensywnym w grze.

Mathias - 2009-05-01 11:30:05

A ja wcale tak nie uważam. M. Ziemi nie jest najlepsza. Implozja to czar, który mamy dopiero na 5. poz. I wcale nie jest najlepszym czarem of. w grze: takim jest łańcuch piorunów. Spowolnienie na pewno nie jest najlepszym zaklęciem w grze - najlepszym jest modlitwa (a chociażby takie Przyspieszenie daje właściwie to samo). Antymagia na pewno nie daje możliwości rzucenia armagedonu bez strat własnych - nie wiem, skąd ci to do głowy przyszło.
No, jak w każdej magii jest tu coś dobrego: Deszcz Meteorytów, Miejski Portal, Pole Siłowe... Ale dla mnie to jednak z gorszych magii.

Zen-Aku - 2009-05-01 13:22:06

Mathias napisał:

Antymagia na pewno nie daje możliwości rzucenia armagedonu bez strat własnych - nie wiem, skąd ci to do głowy przyszło.

Oczywiście, że daje. Możesz mieć nawet jednego impa, na którego rzucisz antymagię na ekspercie, po czym armageddon - impowi nic się nie stanie, a wróg będzie na kolanach.

Mathias napisał:

I wcale nie jest najlepszym czarem of. w grze: takim jest łańcuch piorunów

Którym możesz sam oberwać i który zadaje mniejsze obrażenia? Na pewno nie.

Mathias napisał:

Spowolnienie na pewno nie jest najlepszym zaklęciem w grze

Jest. Dzięki temu zaklęciu rozwalasz neutrale bez strat, a w FB utrata inicjatywy u wroga jest decydująca. Jedynie przyspieszenie może w podobnym stopniu decydować o losie walk, a jak wiadomo jest to magia powietrza - jedyna dorównująca magii ziemi w pewnych kwestiach.

Mathias napisał:

najlepszym jest modlitwa

Przyspieszenie i spowolnienie są lepsze, także klątwa i błogosławieństwo takie są. Lepszy jest też berserk (fajnie, jak tłuką się Twoje jednostki z modlitwą?). Już nie mówię, że spowolnienie praktycznie niweluje efekt modlitwy w aspekcie szybkości, tak, może i zostały Ci polepszone staty, ale praktycznie wyjdzie na to samo, co normalnie, gdy moje jednostki będą miały na sobie tarczę.

Mathias napisał:

Deszcz Meteorytów

Jest dużo lepszych czarów, niż ten.

Mathias napisał:

Miejski Portal

Dzięki któremu na 90% mamy wygraną grę.

Mathias napisał:

Ale dla mnie to jednak z gorszych magii.

Najlepsza, żadna inna nie daje aż takiej przewagi nad wrogiem. Powietrze też jest potężne, jednak nieznacznie ziemi ustępuje, ogień średni, woda słaba.

Mathias - 2009-05-01 17:38:42

Tylko że Antymagia chroni tylko przed czarami poz. 1-3.

Jak rzucisz go na początku, na pewno nie oberwiesz. łańcuch piorunów jest najlepszym czarem ofensywnym w grze, tylko trzeba go używać z rozwagą. W dodatku jest na poz. 4, a Implozja na 5.

Najlepszym czarem jest Modlitwa. Skoro uważasz, że Przyspieszenie dorównuje Spowolnieniu, to Modlitwa go deklasuje.

To chyba najgłupszy argument, jaki słyszałem, pomijając ten, że gryf nie może robi tricków, bo go inne wojska rozwalą. Zrozum, że skoro Spowolnienie nieco niweluje Modlitwę, to Modlitwa CALKIEM niweluje efekt Spowolnienia. Modlitwa to najlepszy czar w grze - daje największe korzyści. Taki argument ,,rzucisz ten czar, to ja go zniweluję tym" jest głupi, a tutaj w ogóle się nie sprawdza.

Deszcz Meteorytów jest jedynym liczącym się czarem w tym mieście, poza Implozją (która jednak jest droga i późno ją dostajemy), Spowolnieniem i Miejskim Portalem.

Najlepsza jest Woda, potem Powietrze. Ogień i Ziemia to mniej więcej ten sam poziom.

Magyar - 2009-05-01 17:55:41

Moje zdanie jest takie same - Magia ziemi najlepsza nie jest - lepsze sa magie z kanonow Wody i Powietrza. Wcale takze nie uwazam, ze Magia Ognia jest gorsza (bo nie jest) od Magii Ziemi, bo am atkze takei czary jak Reka Smierci, Klatwa, Oslepienie, Berserk... Dla mnei magia Ziemi jest na rowni z Magia Ognia, czyli na miejscu 3 (ex equo).

Rozbójnik - 2009-05-01 18:02:18

Spowolnienie to najlepszy czar na mapie przygody, natomiast w FB ziemia to najgorszy ze wszystkich żywiołów. Tak więc wybierając magię ziemi musimy zdobyć przewagę przed bitwą, w bo w jej trakcie ziemia to chyba najgorsza z magii.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-01 19:29:16

Magia Ziemi jest moją ulubioną i najlepszą w grze. Czary dające sporą przewagę, jeszcze na mistrzowskim poziomie dają najsilniejszy zestaw.

Rozbójnik napisał:

Spowolnienie to najlepszy czar na mapie przygody, natomiast w FB ziemia to najgorszy ze wszystkich żywiołów. Tak więc wybierając magię ziemi musimy zdobyć przewagę przed bitwą, w bo w jej trakcie ziemia to chyba najgorsza z magii.

Spowolnienie to nie czar na mapie przygody, z tych najlepszy jest Miejski Portal. Możliwość spowolnienia przeciwników, jest bardzo ważna podczas każdej potyczki a co już dopiero w FB... Więc Spowolnienie jest zdecydowania jednym z najlepszych i najbardziej użytecznych czarów całej grze. Ziemia jest najużyteczniejszą magią  trakcie bitwy i na mapie przygody. Świadczą o tym czary chociażby takie jak: Wspomniane nieraz wyżej już Spowolnienie; Miejski Portal; Implozja; Tarcza; Kamienna Skóra; Anty-magia; Wskrzeszenie oraz Trzęsienie Ziemi.

altaeir - 2009-06-03 21:33:13

Najlepsza magia do walki z neutralami,w FB nie tak przydatna chociaż posiada dobre czary,głównie dlatego że czasami można pobawić się w ruchome piaski,slow,tarczę,kamienne skórę,wskrzeszanie,ożywianie(nekro),implozja,przywołanie ziemniaków.Ostatnie czary są świetne,ale potrzeba mądrośći,a żeby miały dużą efektywność potrzeba maga :/ Generalnie przydaje się(przynajmniej mi),gdy mam przewagę strzelecką nad żywym przeciwnikiem,czyli np. mam tower,a przeciwnik zamek itd.

I.M.P.R - 2009-06-11 11:05:53

Według mnie ten typ magii jest najlepsza jeżeli zaczynamy grać Lochami (w gildii magów przeważa magia ziemi). Bardzo dobre jest wskrzeszenie, ożywienie, trzęsienie ziemi i miejski portal.

OldSkull - 2009-06-14 20:09:57

Zdecydowanie najlepsza magia - spróbujcie zagrać na mapie L albo XL (najlepiej z podziemiami) i jej nie brać. Town portal jest jednym z najlepszych zaklęć. Spowolnienie jest najlepszym zaklęciem, gdyż występuje ono bardzo często (czego nie można powiedzieć o prayerze), zwykle jeśli nie będzie w pierwszym mieście, to jest już w drugim. Ew. w zamkach o mniejszej szansie dopiero w 3. Podobnie stone skin i shield.

Demigorgona - 2009-07-09 11:47:02

Zawsze rozwijam do Eksperta, bo moze się trafić Magiczny Portal. ;)
Poza tym zabójcza Implozja- nic dodać, nic ująć.

Hotele Saint Martin