lordpiorunow - 2007-03-25 19:59:31

Cytadela przeciw Inferno

Ktore z miast jest lepsze?

Mathias - 2007-03-30 09:13:44

No, powiem, że Inferno, które ma lepsze jednostki. Co tu dużo mówić.

cyrkiel - 2007-05-04 23:10:59

Mathias ma absolutną rację. Arcydiabły są dużo lepsze i chyba najfajniej się przemieszczają.

Majer - 2007-05-05 09:11:47

heh inferno lepsze od cytadeli wrzyciu ponieważ zobaczcie na jednostki cytadeli prawie wszystkie ul jednostki maja jakies zdolnosci a jak gramy tym kolesiem ze specjalizacja jaszczuroczleki to nawed one sa dobre. Jak ktos nie wierzy mozemy zagrac on inferno ja cytadela

Mathias - 2007-05-05 19:40:41

Majer skończ już z tym zapraszaniem do multiplayer. Możliwe, że masz inne zdanie, ale nie lekceważ innych. Prawie robi wielką różnicę, ale fakt, mają zdolności. Ale zauważ, że podobna sytuacja jest w Inferno, każde stworzenie ma swój plus.
P.S. Nie rób takich byków ort.

Majer - 2007-05-06 10:07:18

ej ale zobacz jak by nie patrzec Cytadela jest lepsza. To jak chcecie moge zrobic testy kazdego poziomu ze;

1 poz vs 1 poz
2 poz vs 2 poz
itd.

Co wy na to ??

Mathias - 2007-05-06 10:43:55

ok, zrób to w dziale Testy załóż specjalny temat, a poterm będą konkursy wiedzy o wynikach z tych testów.

lordpiorunow - 2007-05-06 11:05:34

zawsze sie przydadza testy,jak chcesz to mozesz zobic,bedzie to mile widziane ;)

Mathias - 2007-07-05 15:42:12

I jak nie było tych testów, tak nie ma. Ale i tak trzymałbym się swojwego zdania.

SlowiQ - 2007-07-09 02:09:21

testy testami, ale taki "testowanie" daje mały wgląd w prawdziwą sytuację na "polu bitwy" :] w tej grze jeden czar może przeważyć szalę zwycięstwa, gdy gramy już w takim stadium gry że jednostki podajemy w tysiącach, więc co dopiero robić takie porównania ^^ dla mnie to tylko czysty "papier";]

Mathias - 2007-07-10 13:35:33

Racja, ale te testowanie jest dla czystej satysfakcji i względnego obliczenia siły i strat. Na polu bitwy tak naprawdę się testuje, ale niektórzy twierdzą, że testy są świętą prawdą. Ale SłowiQu napisz w końcu, kogo stawiasz na zwycięzcę w tym pojedynku.

SlowiQ - 2007-07-11 02:16:48

Hmm...po Chwilowym przemyśleniu powiem że nikogo :P
jak dla mnie gdyby walczyło 2 dobrych graczy ( lub odpowiednio złych ) wynik byłby bardzo zbliżony.
lecz gdybym miał wybierać, to ostatecznie postawił bym na Inferno ^^

Mathias - 2007-07-11 13:46:51

No i o to chodzi! Tak się rozmawia z ludźmi!

matej64 - 2007-09-09 12:58:17

cytadela szybciej można mieć wszystkie jednostki ale ma je słabe inferno ma dobre jednostki ale ciężko zdobyć arcydiabły według mnie remis

Magyar - 2008-10-14 17:33:08

Cytadela ze swoimi Gorgonami, Hydrami i Wiwernami rozniesie na nic Inferno.

Macielug - 2008-10-14 19:29:38

Ja stawiam na Inferno. Zawsze uważałem i dalej uważam że Inferno to jedno z lepszych miast w Heroes III, lecz kto wygra zależy od bohatera, armii i wielu innych rzeczy, ja stawiam na Inferno, ale nie lekceważę Cytadeli.

Magyar - 2008-10-14 21:44:39

Inferno jest cienkie, i zadne czary tutaj jej nie pomaga ani pierunsko drogie Arcydiably. Cytadela jest po prostu swietna. I tyle.

Mathias: A jakieś... argumenty? UPOMNIENIE.

Macielug - 2008-10-15 12:49:18

Napisałem że cytadela to dobre, nawet bardzo dobre miasto jedno z najlepszych, ale inferno lepsze jest. :)

Macielug - 2008-10-15 14:52:32

No, to jest przekonujące wyjaśnienie. Teraz jestem na remis, bo wolę Inferno, ale Cytadela chyba lepsza.

Zen-Aku - 2008-10-15 16:35:33

Co jest przekonujące?

2 poz jaszczuroczłek (+) magog (-)

Choć generalnie w większości sytuacji jaszczur jest lepszy, to magog może zranić wielu wrogów naraz, a tym samym zadaje większe dmg i nie pozwala wrogowi się grupować, w tym osłaniać strzelających jednostek. Nie stwierdziłbym więc tak lekko o wyższości jaszczura.

3 poz wazka (+/-) cerber (+/-)

Prima Aprilis nie dzisiaj... Cerber deklasuje ważkę, która jest zaledwie średnią jednostką...

6 poz wiwerna (+/-) ifryt (+/-)

J/w, może z nieco mniejszą przewagą, niż u cerbera, ale ifryt jest znacząco lepszy od dość słabej wiwerny.

Macielug - 2008-10-15 16:45:40

Cytadela jest dobra Inferno też. :)

Magyar - 2008-10-15 17:00:40

Inferno slabe, i jednostki drogie, no i szybko sie je traci.

Macielug - 2008-10-15 17:33:42

Wcale nie takie słabe Stasku.

Zen-Aku - 2008-10-15 18:39:17

Inferno nie jest wcale słabe. Takie jednostki jak cerber to prawdziwa klasa, a czarty wskrzeszają demony, kiedy padną już i tak słabe chochliki. Magog może zadać największe obrażenia swojego poziomu, ifryt jest odporny na ogień, a diabeł powstrzymuje kontratak i lata.

Magyar - 2008-10-15 18:41:51

I ma tylko 200 pkt. zdrowia i kosztuje az 4500SZTUK ZLOTA I 2 RTECI!

Zen-Aku - 2008-10-15 18:45:56

Nie mówię, że jest dobrą jednostką, ale ma po archaniele najwyższe punkty ataku i obrony, oraz jest szybki, a to wystarcza, aby uznać go za średnią jednostkę.

Macielug - 2008-10-15 19:16:05

Dla mnie arcydiabeł jest w klasyfikacji po Archaniele i Czarnym smoku. (i być może po behemocie)

Macielug - 2008-10-15 21:32:58

Zgadzam się. Wytrzymałość to słaby punkt arcydiabłów.

Magyar - 2008-10-17 15:32:06

No fajnie to moze i Arcydiabel wyglada, ale nic pozatym. Inferno nie ma szans w walce z Cytadela. A i Hydra Chaosu fajnie wyglada.

Mutare - 2008-10-17 21:11:26

A wg mnie cytadela. Nienawidzę inferno! Nie zaprzeczam, to silne miasto, ale... Racja, hydry, gorgony, ew. bazyliszki dają przewagę cytadeli. I jeszcze bohaterowie... inferno to miernoty! A tak w ogóle, to po prostu nie lubię grać infernem, bo ma dla mnie zbyt negatywny klimat... Inferno nie jest złe, ale dla mnie cytadela wygrywa. Bardzo lubię nią grać. I to przeważa (gdybym lubiła infermo, to pewnie miasta byłyby na równi u mnie ;]).

Jak dla mnie Cytadela, ale bez żadnej ogromnej przewagi.

Dokładnie tak sądzę.

Zen-Aku - 2008-10-17 21:17:53

Ja też niezbyt lubię grać Infernem (i to jest dziwne - lubię Loch, który de facto był sojusznikiem Inferno w kampanii, ale ja zawsze uważałem, że Nighon zgodził się na ten sojusz z litości dla diabłów :P) Nie mówię przez to, że Inferno jest słabe, bo np. cerbery są zawsze w mojej armii mile widziane i na 3 poziomie ustępują tylko i wyłącznie gryfom. Jak dla mnie Cytadela, ale bez żadnej ogromnej przewagi.

Magyar - 2008-10-17 21:37:01

Ja tez nie przepadam za Infernem - nie lubie go wcale! No ale cerbery to lubie ;D

Eleazar - 2008-12-23 17:37:52

Odkopię ten temat, bo nie chcę pisać 10 stron w tamtych tematach

Ja obstaję za Inferno. Czemu?

Chochlik vs. Gnoll = 0:1
Gog vs. Jaszczuroczłek = 1:0
Piekielny Ogar vs. Ważka = 1:0
Demon vs. Bazyliszek = 0:1
Czart vs. Gorgona = 0:1
Ifryt vs. Wiwerna = 1:0
Diabeł vs. Hydra = 1:0

Wynik: 4 do 3!
Inferno wygrywa! Jak ktoś nie wierzy, niech rozpatrzy statystyki, z niektórych brałem średnią, bo czasami przeważała inna cecha.

Magyar - 2008-12-23 18:11:42

Nie zgadam sie ;), Gog-Jaszczur = 1:0. Ja bym dal przynajmniej remis. I Cerber vs. Smocza Wazka, tez bym dal remis, bo Wazka lata, oslabia, zdejmuje dobre czary z atakowanych jednostek wroga.

Zen-Aku - 2008-12-23 18:47:17

Bez przesady... Cerber poza gryfem daleko odstawia konkurencję i niemożliwy jest remis między drugą najlepszą jednostką 3 poziomu, a jakąś ważką.

crazy'olka - 2008-12-23 19:11:37

I jeszcze hydra miała by przegrać z diabłem? Przesada...

Mutare - 2008-12-23 19:13:09

To trudny pojedynek, ale i tak wolę Hydrę. Mówcie, co chcecie :D.

Magyar - 2008-12-23 20:03:17

Ja takze wole Hydre. A po drugie, to ja o Hydrze nic nie wspominalem.....

Eleazar - 2008-12-24 12:52:26

Hm. Ja pisałem o Piekielnym Ogarze vs. Ważka, a nie Cerberze i Smoczej Ważce :P Reszta ogólnie jest ok, tylko faktycznie, przy Diable i Hydrze może być różnie. Ale stawiałbym remis :|

Magyar - 2009-02-16 18:10:22

"Demon = bazyl - co prawda bazyl lepszy w statach jest, ale sfarmowane demony
to dla niego zbyt wiele." - G**no prowda, Bazyliszek ma lepsze staty i zamienia
w kamien swoich wrogow, a w tym prowonaniu bierzemy pod uwage SUROWE
JEDNOSTKI, to jest Demon vs. Bayzliszek, a nie sto Demonow z farmowania vs.
Bazyliszek. Bazyliszek Lepszy.

"Czart = gorgona - fani Cytadeli pewnie mnie za to zjedzą, ale warto spojrzeć jaką
cenę ma gorgona, a jaką czart i w jaki sposób czart farmuje demony..." - a to dobre,
Gorgona i Czart = remis - jakim cudem najlepsza jednsotka na piatym poziomie
ma byc rowna jednej z najgorszych jendostek 5 poziomu? La Milagro?

Co do reszty moge sie jako/tako zgodzic :P ;) .

Magyar - 2009-02-16 18:22:03

Doskonale wiem, ale taki Czart i jego rzekomo cudowna zdolnosc moze sie
schowac przy zdolnosci, statach, obrazeniach i zabojczemu spojrzeniu Wielkich
Gorgon. A zeby w czasie jednej bitwy wskrzesic zaledwie 50 NIEULEPSZONYCH
Demonow potrzeba miec przynajmniej 50 Czarcich Lordow no i jeszcze poswiecic
dosyc duzo innych jednostek.

Magyar - 2009-02-16 18:33:20

"Na dodatek ulepszenie gorgony jest niezwykle kosztowne." - A zeby ulepszyc
Czartow na Czarcich Lordow to niby jest za darmo? Trzeba miec zbudowany
drugi poziom gildii magow, a sam koszt ulepszenia siedliska jest drogi.

10% szczescia? -To przy jednej Gorgonie, wiec widze ze nie wiesz jakie sa
szanse na Zabojcze Spojrzenie i przy jakiej liczbie Gorgon. A Wskrzeszanie
Czarcich Lordow to jest niby czesta umiejetnosc? - Jedno wskrzeszenia na
cala walke. Cytadela jest po prostu lepsza.

Mathias - 2009-02-16 18:44:51

,,A gdzie to jest napisane? Farmowanie w grze jest i nie mam zamiaru go pomijać."
Nigdzie, to się przyjęło i tak jest. Chcę tylko powiedzieć, iż umiejętność farmingu demonów to umiejętność CZARTA, demon jako jednostka jest cienki, zaprzeczyć nie możesz.

Magyar - 2009-02-16 19:06:26

Anubis napisał:

Demon jest ogólnie średni, ale dużo lepszy od żywiołaka i pegaza. Niemniej farmowanie demonów jest nieodłącznym elementem Inferno i będę je przywoływał przy porównywaniu jednostek.

O nie kolego, przywolywac farmowanie to Ty mozesz ale przy porownywaniu "cos" vs. CZARCI LORD, bo to jego zdolnosc, a nie zadnej innej jednostki Inferno, chyba ze chcesz do kazdej jednsotki Inferno przywolywac - Twoja sprawa, ale obawiam sie, ze nie bedziesz brany zbytnio powaznie pod uwage. :P

David - 2009-03-08 20:47:41

Gorgona zmiecie czarty razem z przywołanymi demonami :)
a szansa na zabójczy wzrok zależy chyba od ilości gorgon i poziomu jednostek które atakuje, więc jak ma się szczęście  można kilkoma zabić  całą hordę czartów, a co będzie jak czarci będą walczyć bez materiału na demony? nie mają żadnych szans.

Zen-Aku - 2009-03-08 20:50:48

David napisał:

a szansa na zabójczy wzrok zależy chyba od ilości gorgon i poziomu jednostek które atakuje

Tylko i wyłącznie od ilości gorgon. Zapraszam tu: http://herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=610 ;]

David napisał:

można kilkoma zabić  całą hordę czartów

No właśnie nie można. Gorgon musi być podobna liczba, żeby ujawniły się skutki spojrzenia, gdy czarty mają średnią przewagę liczebną, to gorgona idzie w odstawkę ;)

David - 2009-03-09 19:07:52

Ale jest strach przed posyłaniem silnych jednostek na gorgony takich jak smoki,behemoty,feniksy itd.  dlatego lepiej je zabijać chochlikami :)

Magyar - 2009-03-10 17:44:00

David napisał:

Ale jest strach przed posyłaniem silnych jednostek na gorgony takich jak smoki,behemoty,feniksy itd.  dlatego lepiej je zabijać chochlikami :)

Aha... ciekawe.... Tylko, ze takie cos nie ma sensu - zeby zabic silny oddzial Gorgon, trzeba kilkaset Chochilkow, bo tak, to Gorgona odda i po chlopie ;) .

Zen-Aku - 2009-03-10 19:19:37

Wystarczy mieć gargulce/golemy, lub coś nieumarłego i gorgona nic nie może zrobić spojrzeniem. Wampiry spokojnie mogą załatwić gorgony, bo te drugie nie zabiją nigdy spojrzeniem, a gorgona jest żywą jednostką i wampir może z niej wyssać życie. Podobnie można bez obaw zaatakować upiornym smokiem, gorgona spojrzeniem nie zabije.

Jeśli chodzi zaś o Inferno, to bez obaw atakujemy sfarmowanymi demonami - gorgona zabije może te kilka jednostek spojrzeniem, ale demony zazwyczaj mają dużą przewagę liczebną. Można też odczekać rundę diabłem, a potem zaatakować bez kontry i w pierwszym ruchu następnej tury - wrócić pod swoją armię, bo Cytadela nie ma szybszej jednostki od diabła i można taki manewr przeciwko temu miastu zastosować.

Sauron - 2009-03-22 19:48:58

1. Raz mi się zdarzyło, że gdy grałem sobie w pojedynczy scenariusz to podleciałem wampirami do meduz. Meduzy oberwały. Jak doszła ich kolej to odpowiedziały i UWAGA zmieniły mi wampiry w kamień. Na sam widok mi szczęka opadła. Nie wiedziałem, że to możliwe! ( Nigdy to mi się nie stało, a parę lat już gram) Sorki za offtop.
2. Co do tematu, to gnoll spokojnie wykończy najsłabszą po rusałce jednostkę I poziomu. Wszystko ma gnoll lepsze.
3. Jaszczuroludzie vs Magogi: tu już sprawa poważna. Magogi mają kulę ognia, a jaszczury dobrą obronę i obrażenia. Sympatia dla cytadeli mówi mi, że jaszczury wygrają, ale niech będzie remis. ( niech będzie trochę obiektywności)
4. Ważki są szybsze od cerberów, pierwsze zadadzą cios, osłabiają i ściągają zaklęcia z wrogów. Do tego mi szybko nie padają. Brak kontrataku i staty robią swoje u cerberów, ale ważki są lepsze.
5. To farmowanie demonów też powinno być zakazane, jednak uszanuję wolę większości. Bazyliszki mają dobre staty, zmieniają w kamień. Średnie demony mają problem. 
6. Gorgony ze swoim spojrzeniem zabiją czarty, których potrzeba wielu, by wskrzesiły sporo demonów. Gorgony są bardziej wytrzymałe i mają lepsze staty. Pieniędzy potrzeba trochę na każdą jednostkę, więc ten argument nie ma wartości.
7. Wiwerny mają w miarę porządna wytrzymałość , są szybkie jak ifryty i zatruwają, co nieco utrudnia ifrytom sprawę. Jednak ifryty też są dobre ze swoimi zdolnościami, więc remis, może się różnie zdarzyć.
8. Arcydiabły vs Hydry Chaosu. Hydry są bardziej wytrzymałe, mają atak paroma głowami, a staty nie są tragiczne. Diabły powstrzymują kontratak, są super szybkie i dają -1 do szczęścia. ( na ogół to nic nie daje) Mają niezłe dmg. Tutaj też remis.

Dobrzy bohaterowie:
Cytadela: Bron ( Bazyliszki), Wystan ( jaszczuroludzie), Tazar ( płatnerstwo), Corbac ( ważki, bardzo je wzmacnia), Alkin ( gorgony)
Inferno: oddaję honor, mają nawet dobrych, np. Nymus ( Czarty), Rashka ( Ifryty)

Ceny budowy:
Cytadela potrzebuje głównie sporo drewna ( głównie na jego brak czasem narzekam, jak tartaków mało), Inferno siarki i rtęci, więc tutaj trochę przewagę ma Cytadela, ale temat jest do dyskusji.

Co do magii, to Inferno ma gildię 5 lvl, a Cytka tylko 3, więc tutaj przewaga Inferna, chociaż magowie Cytki też sobie radzą jak mogą, bo najważniejsze spelle są. Bez Ostrza Armaggedonu i tak nikt armaggeda nie rzuci.

Wniosek: Cytadela jest lepsza, ale Inferno też nie jest tragedią.

Pozdrawiam!

Rozbójnik - 2009-03-22 21:32:16

Cytadelą się dużo łatwiej gra, ale na duże mapy, szczególnie gdy jest sporo zamków pobocznych, inferno ma większy potencjał (chyba największy ze wszystkich miast). Przetrwać 1 tydzień nie bedąc zbyt z tyłu do przeciwnika, to dalej już Marius ładną sieczkę robi.. ;]

Mathias - 2009-04-03 20:40:41

Zmieniłem zdanie. Wygra cytka.
Gnoll vs. Chochlik - oczywiście, gnoll
Jaszczur vs. Gog - wg mnie jaszczury zadają zbyt małe obrażenia, a gog wymiata pod każdym względem
Ważka vs. Cerber - cerber to druga, po gryfie, najlepsza jednostka na poziomie. Ważka jest średnia.
Bazyl vs. demon - Bazyliszek wygra ze średnimi demonami
Gorgona vs. Czart - nawet farmowanie demonów nie pomoże czartom w pokonaniu gorgony.
Wiwerna vs. Ifryt - czy ja wiem? Chyba lepszy Ifryt, bo szybszy i ma tarczę ognia
Hydra Chaosu vs. Diabeł - sam nie wiem. Daję remis, bo jednostki są do siebie zbliżone

Bohaterowie: plus dla Cytki
Graal: Obrona to nie wszystko. Wygrywa Inferno
Magias: Inferno

Majer - 2009-04-03 21:04:12

Kurcze na 1 stronie jest mój post z 2007 roku widze ze zmieniłem sposób pisania na lepszy "wrzyciu","nawed" jak ja mogłem tak pisać nie wiem ale zdanie to samo Cytka wygra. Chociaż na arenie wszystko jest możliwe. Śmieszne jeszcze były słowa Mathiasa "Majer skoncz już z tym zapraszaniem do multi" hehe

Mordoklejek - 2009-04-03 21:23:32

A wystarczy dużo mocy i ifrytków, a inferno wygra za pomocą armagedonu. :P

W innej sytuacji<,> nie wiadomo ale większe szanse (według mnie) ma cytadela.

Zen-Aku edit: Zwracam uwagę na poprawną pisownię!

Zen-Aku - 2009-04-03 21:31:25

Więcej szczęścia do czarów w gildii, niż mocy. Nie można liczyć tylko na zaawansowaną magię, bo mana szybko się wyczerpuje na takich czarach, a przecież można tanio rzucać czary, w gruncie rzeczy, lepsze od armageddonu, np. przyspieszenie, spowolnienie, klątwę itp. Dla mnie zasadniczo te miasta są podobne w sile, ale Cytadela jest jednak tańsza, więc zwracam się bardziej ku niej.

Asiņains - 2009-04-03 23:03:35

Jestem za Cytadelą. Posiada dużą obronę i jest tania. W taktyce, bardzo się to przydaje. Posiada Wielkie Gorgony które mogą zmieść z powierzchni ziemi KAŻDĄ istotę, jeżeli tylko będzie wykorzystana umiejętność : Spojrzenie Śmierci ( czy coś takiego ). Jak wspomniał Zen-Aku, wysoki poziom czarów to nie wszystko. Możesz rzucić jeden czar armagedonu i do końca bitwy nie będziesz mógł rzucać zaklęć.

Sauron - 2009-04-04 09:45:03

Na armagedon czy implozję trochę szkoda many, lepiej rzucić przyspieszenie, klątwę, błogosławieństwo czy spowolnienie. Armagedon się przyda tylko, gdy mamy Ostrze, bo trochę szkoda własne oddziały zabijać. Poza tym, trzeba mocno rozbudować gildię magów, co tanie nie jest, a i tak armagedonu nie dostaniemy. Szkoda czasu i pieniędzy. Najważniejsze są 3 pierwsze lvl czarów.

Zen-Aku - 2009-04-04 13:35:55

Taki mały offtop - nie trzeba mieć żadnego ostrza, żeby nasze jednostki nie obrywały ;] Wystarczy mieć czarne/złote smoki, ifryty itp., czyli jednym słowem - coś odpornego na magię, lub czary ognia ;]

Sauron - 2009-04-04 18:25:12

Nie wszystkie miasta mają takie jednostki, a jak nie masz mistrzowskiej magii ognia, to będziesz musiał po kolei na każdego rzucać ochronę. Lepiej rzucić błogosławieństwo ( najlepiej na mistrzowskim) i do ataku.

Zen-Aku - 2009-04-04 19:15:49

A po co się bawić w jakieś śmieszne ochrony? Wystarczy głupia antymagia na jeden oddział i w następnej turze armageddon. Poza tym ifryty nie są niesamowicie trudne do zdobycia, a mają odporność. Dajemy bohaterowi jednego ifryta i kosimy wszystko, co nie jest odporne na armageddon, lub co nie doleci do ifryta w jednej turze ;] Liczenie od początku na armageddon jest oczywiście bezsensowne, ale jeśli się uda trafić, to pobawić się można, zwłaszcza, że mamy ifryty.

Magyar - 2009-04-06 09:13:02

Teraz ocenie sile armii, obu miast, Cytadela vs. Inferno:
1. 1:0
2. 1:1*
3. 1:1**
4. 1:0 (Bazyliszek Krolewski, ma lepsze staty, zadaje lepsze obrazenia, jest nieco
szybszy, no i zamienia w kamien)
5. 1:0
6. 0:1
7. 1:1***

Wynik:
Cytadela - 6
Inferno - 4

* - Wedle uznania
** - Smocza Wazka i Cerber to sa dwie kompletnie rozne jednostki i nie w sposob
ich porownywac. Wazka oslabia i zdejmuje dobre czary z wroga, jest baaaardzo
szybka i sluzy glownie do blokowania strzelcow wroga, a Cerber sluzy glownie
do wybijania zwyklej piechoty wroga w centrum pola walki. Obie te jednostki
spelniaja doskonale swoje role, wiec dam remis. :P
*** - Hydra Chaosu ma wiecej HP, zadaje wiecj obrazen, atakuje wszystkich
wrogow dookola (mozna z Hydry zrobic "prawdziwa maszynke do zabijania"),
obie jednostki maja zdolnosc Powstrzymywania Kontrataku. Ot co.

Sauron - 2009-04-06 14:51:39

Sam uważam podobnie, więc zgadzam się z Magyarem, a hydra to dobra jednostka. Dużo HP, ładne obrażenia, powstrzymywanie kontry, a atak wszystkich heksów wokół siebie to wielka zaleta, dobra do różnych taktyk. Do tego błogosławieństwo czy żądza krwi i możemy wszystkich kosić.

Magyar - 2009-04-06 16:45:06

Sauron napisał:

Sam uważam podobnie, więc zgadzam się z Magyarem, a hydra to dobra jednostka. Dużo HP, ładne obrażenia, powstrzymywanie kontry, a atak wszystkich heksów wokół siebie to wielka zaleta, dobra do różnych taktyk. Do tego błogosławieństwo czy żądza krwi i możemy wszystkich kosić.

Tak jest :) . Ktos powie, ze Arcydiabel jest megaszybki i robi z Hydra co chce. Lecz
prawda jest taka, ze sposrod wszystkich jednostek w grze, to wlasnie Hydra Chaosu
daje najwieksze mozliwosci taktyczne. Dlaczego Hydra Chaosu nie lata, lub nie jest
szybsza niz jest obecnie? - Bo wtedy Hydra Chaosu bylaby najlepsza jendostka
siodmego poziomu, ot co. I wtedy rownowaga sil by zostala mocno zachwiana.
Wedlug mnie Hydra Chaosu jest jedna z najlepszych jednootek w grze.
Prawda - jest wolna, ale na tym polega strategia i taktyka, zeby kombinowac, jak
sobie poradzic i jak naszatkowac, jak najwiecej jednostek wroga. W rekach
wprawnego gracza, Hydra Chaosu staje sie prawdziwa maszyna do zabijania, i
wlasnie dlatego dalem remis.

Sauron - 2009-04-06 18:25:52

No to możemy wysunąć następujący wniosek: Cytadela jest lepsza, jako surowa siła miasta, chociaż wiele zależy od gracza. Wiadomo gracz specjalista rozwali gracza newbie, to nie zależy od miasta.

Olórin - 2009-08-29 17:46:01

No i przy tych miastach mam dylemat,bo np. kiedy walczy twierdza z fortecą to ta pierwsza musi podchodzić,a tutaj nie wiadomo.Dla cytadeli dużym plusem jest zastosowanie taktyczne hydr,zamiana w kamień bazyliszka,umiejętność ważki,(oraz najważniejsze) spojrzenie gorgony.Za inferno przemawia szybkość jednostek(tylko ważka może coś namieszać),oraz farmowanie demonów(choć tu dużo zależy od liczby czartów).Jak dla mnie pojedynek trudny,ponieważ którą stroną bym nie grał,bał bym się podejść do przeciwnika.Generalnie dużo zależy od szczęścia(czy bazyliszek zamieni w kamień,czy spojrzenie zadziała).Ogólnie to armie są podobne(choć cytka ma więcej umiejętności specjalnych),inferno wygrywa na gildii magów,i w budynkach specjalnych(przy większych ilościach inferno na mapie wrota wymiarów są bezcenne np. na mapce "elfy").Jak dla mnie dużo zależy od strategii graczy i od szczęścia do umiejętności.Remis.

Crassus11 - 2009-08-31 14:10:45

Inferno wygra. Cytadela to najslabsze miasto ex equo WŻ

Xeno - 2009-08-31 14:59:27

I właśnie przez takich ludzi coraz częściej zastanawiam się ,czy nie rzucić forów,bo przychodzi sobie ludek i mi pisze,ze cytadela i WŻ to najsłabsze miasta w grze.
Otóż Cytadela to Jedno z mocniejszych miast w grze i nawet inferno ma problem z pokonaniem cytki nawet przy farmowaniu demonków.

Bos18 - 2009-10-12 17:17:33

To prawda Wielemap pozwala Cytadeli Budowac hydry i zamek w pierwszym tygodniu a 3 hydry w drugim tygodniu to zdobywanie kopalni i bankow bez strat .... Co wiecej Cytadela jest o wiele tansza.. no i ma Tazara i wystana bohaterow jednych zlepszych w grze...(Wystan  na M)

Baron - 2012-08-13 13:25:46

Cytadela jest lepsza jeden zamek na jeden . To oczywiscie ma lepsze jednostki . Ale jak jest kilka na kilka to inferno ma wrota wymiarow a one pozwalaja na blyskawiczne ruchy . Armie mozna miec pierwszego dnia tam gdzie chcesz ....

Xeno - 2012-08-13 13:55:35

Inferno jest i tak drogim miastem. Nie będziesz miał funduszy,by się wykupić i mieć kasy na portale.

Sauron - 2012-08-13 15:14:33

Rozumiem, że Baron mówi o dużej mapie z wieloma miastami? Wtedy przy agresywnej eksploracji może by się dało, ale portal miejski też mógłby jakoś spełniać tę funkcję (tyle że czar przenosi do najbliższego przyjaznego miasta). Problem w tym, że siedlisko diabłów kosztuje, na ifryty trochę wyłożyć też trzeba. Reszta poziomów chyba nie prezentowała się tak źle.

GiBoN - 2012-08-13 17:49:29

Niee... on zakłada, że gra na XL dość bogatej z all kompami, lub równie tępymi ludźmi, bo jest najlepszy. Może przetrzymać wroga ile chce, aż zbuduje portale za kilkadziesiąt tysięcy...a co tam...

Olórin - 2012-08-14 12:32:21

z kompami da się to zrobić. Z ludźmi trzeba by być geniuszem w tej grze :) Lepiej już wychodzi magia ziemi mistrz i miejski portal, bo mamy wybór miasta :)

Kramer - 2012-08-14 20:24:14

Nie warto Baronie, nie warto... Mógłbyś za to posłużyć się łańcuszkiem bohaterów, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na armię z tych właśnie miast.

GiBoN - 2012-08-15 00:02:38

Ty bardziej, że inferno do tanich nie należy, a bez diabłów bardzo ciężko się gra. Zresztą zanim zbudujesz naprawdę sprawdzający się system teleportów to będzie już po grze...

Baron - 2012-08-15 16:37:54

Jak sobie chcecie . Szybkosc to podstawa . Ja zawsze posluguje sie wrotami bo to skraca gre . Ale powtarzam musi byc kilka tych zamkow . Poz atym niektore zdobywasz i sa juz rozbudowane czyli nie musisz wszystkich od zera rozbudowac...
A oczywiscie ja nie mowie ze to dobre miasto . Tylko ze ten portal jest genialny ... Ktos ci podchodzi pod miasto i widzi ze jest puste . Twoj ruch i nagle pojawiasz sie z cala sila znikad i go atakujesz ! Znakomity sposob . A lancuszek stosowac gdy jest portal to smieszne . Kazdy bohater to 2500 stracone ... Za 4 masz jeden portal . Kto by sobie komplikowal i utrudnial...

GiBoN - 2012-08-15 16:44:43

Masz złe dane, portal kosztuje 10 000 szt. zł, czyli dwa portale są droższe niż wydasz na maksymalną ilość bohaterów. Zanim wydasz taki majątek na portale kilku miast to zapewniam Cię, że zdążę przejść zdecydowaną większość gier. Zagraj multi. Ja XL zrobiłem w ponad 2 miesiące przedzierając się przez pustynię na teren wroga, gdzie po drodze wpadłem w ślepy zaułek...

Xeno - 2013-02-15 17:00:29

Portal to dno jeżeli chodzi o gre multi.

Mathias - 2013-02-16 11:33:53

Zgadzam się, ja w ogóle rzadko portal buduję, bo jest drogi i mało efektywny. Wyjątkiem może byc jakaś mapa stricte dla Inferno, gdzie te miasta rozsiane są regularnie po całej mapie.

Baron - 2013-02-17 22:43:58

Na XL z podziemiami z reguly masz  duzo zamkow . Owszem jak jest 1 to glupi by budowal ale jak 2 w zupelnie innym rejonie do ktorego idziesz 7 dni to 10 tys. jest taniocha !

Xeno - 2013-02-18 20:38:28

Ale jak jesteś od jednego i drugiego zamku daleko i masz armię na bohaterze to już i tak te 20k golda poszło. Wolę miejski portal, o który nie tak trudno.

Mathias - 2013-02-19 00:29:22

Wrota można wybudować z braku laku, jak już innej ewentualności nie ma. No i jak się jest bogatym jak Bill Gates.

Xeno - 2013-09-01 09:41:02

Jeżeli walczysz cały czas, twa "wojna szczurów" i główni co raz się gdzieś spotkają, to tej kasy nie ma, a jeden kapitol i kilka ratuszy nie starczą na wykup co tydzień całej armii ze wszystkich miast.

Mathias - 2013-09-19 13:54:29

Po jakimś czasie zasoby z mapy się kończą, a to one stanowią istotną część przychodu przez dłuższy czas. To nie ratusze, tylko banki, kopalnie i skarby decydują o przewadze ekonomicznej nad wrogiem. Po jakimś czasie banki i skarby zostają wyeksploatowane, a wtedy nie ma za co rekrutować całej armii. W przypadku Inferno to potężny problem, bo miasto nie należy do najtańszych.

MaD - 2015-06-19 11:00:31

Disclaimer: miasta porównuję tylko w kontekście walki ze sobą, gdyż dane miasto może sobie gorzej radzić w jednej sytuacji, a lepiej w drugiej. Miasto A może przegrać w konfrontacji z miastem B, ale za to może wygrać z miastem C, z którym przegrywa miasto B.
Tłumaczenie nazw może odbiegać od innych wersji gry.

Jednostki

Gnoll Maruder >> Chowaniec
Chowaniec ma większy przyrost i jest szybszy (oraz odrobinę tańszy), jednak ustępuje Gnollowi pod każdym innym względem.

Reptilion > Magog
Magog ma punkt więcej w ataku i jest odrobinę szybszy, jednak Reptilion ma o cztery (!) punkty większą obronę i o dwa punkty większą wytrzymałość, przez co jest znacznie bardziej żywotny od Magoga. W dodatku zadaje większe obrażenia, ma większy przyrost i jest tańszy.

Smocza ważka < Cerber
Ważka ma znacznie większy przyrost, lata, jest bardzo szybka i ma bardzo dobre umiejętności, jednak Cerber zadaje znacznie większe obrażenia (2-7 + 10 ataku w porównaniu do 2-5 + 8 ataku Ważki), bez kontrataku i na trzy pola. W dodatku Ważka jest tylko nieznacznie tańsza od Cerbera.

Bazyliszek królewski > Rogaty Demon
Bazyliszek ma wszystkie statystyki większe bądź równe w porównaniu do Demona i potrafi zamienić w kamień, jednak jest aż o niemal 50% (!) droższy od niego.

Potężna gorgona > Czarci Lord
Czarci Lord zadaje nieco większe obrażenia i jest odrobinę szybszy, jednak przepaść w żywotności pomiędzy tymi jednostkami, znacznie lepsza umiejętność Gorgony i jej niższy koszt rozstrzygają sprawę. Ulepszenie obydwu siedlisk jest uciążliwe.

Wiwerna królewska < Sułtański Ifryt
Ifryt jest lepszy we wszystkim (oprócz obrażeń, które ma porównywalne) i kosztuje tyle samo. Na korzyść Wiwerny przemawia jedynie możliwość szybszego wybudowania siedliska.

Hydra Chaosu < Arcydiabeł
Szybkość Arcydiabła sprawia, że jest znacznie bardziej użyteczny, niż Hydra, która w dodatku ma znacznie niższe statystyki ataku i obrony, rekompensujące Arcydiabłowi jego niską wytrzymałość i obrażenia. Jeśli chodzi o koszt, to Hydra jest znacznie tańsza, zarówno w rekrutacji, jak i przy stawianiu siedliska.


Bezpośrednie starcie (Cytadela > Inferno)
Inferno ma słabszego strzelca, ale może również wykorzystać Arcydiabły do taktyki hit'n'run (wait, atak i powrót na początku następnej tury). Z tego powodu Cytadela zwykle musi podejść. Nie jest to jednak zbyt duży problem z uwagi na ogromną redukcję obrażeń (zwłaszcza z Tazarem jako bohaterem). Kiedy jednostki Cytadeli zaangażują się w walkę wręcz, Inferno nie ma zbyt wielkich szans. Bardzo dużą rolę odgrywają wtedy specjalne umiejętności "bagniaków", podczas gdy armie piekieł praktycznie nie mają się czym pochwalić. Magia wody daje Cytadeli dużą przewagę nad Magią ognia Inferno,

Początkowy rozwój i podbój mapy (Cytadela > Inferno)
Inferno na początku będzie się opierało głównie na jednostkach poziomu 2 i 3. Jeden, niezbyt mocny strzelec i brak szybkiej jednostki latającej aż do poziomu 6 utrudnia sprawę. Jednak rozbudowanie siedlisk aż do 5 poziomu jest dość łatwe.
Cytadela ma na początek silnego, choć wolnego piechura i mocnego strzelca. Prędko dochodzą jeszcze szybkie, latające Ważki i Wiwerny. Czyszczenie mapy takim zestawem powinno być całkiem sprawne. W dodatku armia Cytadeli jest znacznie tańsza od armii Inferno, choć przy rozbudowie bagiennych siedlisk mogą być problemy z drewnem.

Budynki specjalne (Cytadela < Inferno)
+1 do Mocy jest IMO ważniejsze, niż +1 do Obrony. Reszta budynków Cytadeli pomaga trochę w oblężeniu oraz umożliwia budowę okrętów, więc zazwyczaj się nie przydają.

Bohaterowie (Cytadela > Inferno)
W Cytadeli jest znacznie więcej dobrych bohaterów, zwłaszcza Alkin i Tazar.

Magia (Cytadela < Inferno)
Inferno posiada czary do piątego poziomu, a Cytadela do trzeciego, jednak Magia wody jest bardzo dobrą kontrą na Magię ognia.

Podsumowując, moim zdaniem Inferno przegrywa w starciu z Cytadelą.

Baron - 2015-06-20 12:33:40

Cytadela dodatkowo ma olbrzymie statystyki obrony i nie jest ich łatwo się pozbyć. Zamek jako jedyny ma podwójną fosę i mury są mocne. Najgorsze miasto do zdobywania. Poza tym wolno się chodzi po bagnach. Najgorszy teren gry. Wadą są słabe zaklęcia ale te można zdobyc w innych miastach. Inferno ma silna magię i wrota które pomagają ale tylko gdy są co najmniej dwa miasta i daleko od siebie. Cytadela jednak jest silniejsza, jednostkami może niekoniecznie. Ale miastem.

Mathias - 2015-07-13 13:02:10

MaD napisał:

Gnoll Maruder >> Chowaniec
Chowaniec ma większy przyrost i jest szybszy (oraz odrobinę tańszy), jednak ustępuje Gnollowi pod każdym innym względem.

Reptilion > Magog
Magog ma punkt więcej w ataku i jest odrobinę szybszy, jednak Reptilion ma o cztery (!) punkty większą obronę i o dwa punkty większą wytrzymałość, przez co jest znacznie bardziej żywotny od Magoga. W dodatku zadaje większe obrażenia, ma większy przyrost i jest tańszy.

Smocza ważka < Cerber
Ważka ma znacznie większy przyrost, lata, jest bardzo szybka i ma bardzo dobre umiejętności, jednak Cerber zadaje znacznie większe obrażenia (2-7 + 10 ataku w porównaniu do 2-5 + 8 ataku Ważki), bez kontrataku i na trzy pola. W dodatku Ważka jest tylko nieznacznie tańsza od Cerbera.

Bazyliszek królewski > Rogaty Demon
Bazyliszek ma wszystkie statystyki większe bądź równe w porównaniu do Demona i potrafi zamienić w kamień, jednak jest aż o niemal 50% (!) droższy od niego.

Potężna gorgona > Czarci Lord
Czarci Lord zadaje nieco większe obrażenia i jest odrobinę szybszy, jednak przepaść w żywotności pomiędzy tymi jednostkami, znacznie lepsza umiejętność Gorgony i jej niższy koszt rozstrzygają sprawę. Ulepszenie obydwu siedlisk jest uciążliwe.

Wiwerna królewska < Sułtański Ifryt
Ifryt jest lepszy we wszystkim (oprócz obrażeń, które ma porównywalne) i kosztuje tyle samo. Na korzyść Wiwerny przemawia jedynie możliwość szybszego wybudowania siedliska.

Hydra Chaosu < Arcydiabeł
Szybkość Arcydiabła sprawia, że jest znacznie bardziej użyteczny, niż Hydra, która w dodatku ma znacznie niższe statystyki ataku i obrony, rekompensujące Arcydiabłowi jego niską wytrzymałość i obrażenia. Jeśli chodzi o koszt, to Hydra jest znacznie tańsza, zarówno w rekrutacji, jak i przy stawianiu siedliska.

Co do pierwszych trzech poziomów się zgodzę, bo tam faktycznie sprawa jest dosyć jasna. Siłowo także zgadzam się, że Bazyliszek oraz Gorgona to zestaw solidniejszy niż Demon i Czart. Z tymże tutaj trzeba też wziąć pod uwagę kwestię farmingu, a jako że w tych pojedynkach trudno cokolwiek zakwestionować, to umownie bym po prostu dołożył punkt na rzecz Inferno za tego skilla (tylko w wypadku tego starcia, bo trudno tutaj nawet na poczet konwencjonalnego porównania wpisać np. remis kosztem gorgony, a z drugiej strony farming wypadałoby uwzględnić przy samym porównaniu jednostek).

Następna sprawa, z którą się nie do końca zgadzam, to rozstrzygnięcie Hydra Chaosu vs Arcydiabeł. O ile rzeczywiście Arcydiabeł jest dużo bardziej mobilny i dzięki temu można nim zasiec chociażby strzelców przeciwnika, o tyle Hydra potrafi związać i zmiażdżyć zdecydowanie większą liczbę wojsk, potencjalnie jest więc znacznie silniejsza (Wielopolowy atak w połączeniu z powstrzymywaniem kontry nie raz czyni miazgę). Statystyki ma co prawda słabsze, jeśli chodzi o ilość zadawanych i otrzymywanych obrażeń (stosunkowo niski Atak i Obrona), tym nie mniej jest tańsza i ma więcej HP. Powiedziałbym, że te dwie jednostki mają różne, ale równoważne zastosowania, z tą różnicą, że przy odrobinie magii Hydra staje się niesamowicie destrukcyjną bronią (teleport i te sprawy). Dołóżmy do tego kwestię siedliska, które w Inferno buduje się ciężko, a cena - powiedzmy wprost - jest za duża w porównaniu do siły diabłów. W konsekwencji wg mnie lepszą jednostką jest jednak Hydra Chaosu.

MaD napisał:

Budynki specjalne (Cytadela < Inferno)
+1 do Mocy jest IMO ważniejsze, niż +1 do Obrony. Reszta budynków Cytadeli pomaga trochę w oblężeniu oraz umożliwia budowę okrętów, więc zazwyczaj się nie przydają.

Bohaterowie (Cytadela > Inferno)
W Cytadeli jest znacznie więcej dobrych bohaterów, zwłaszcza Alkin i Tazar.

Magia (Cytadela < Inferno)
Inferno posiada czary do piątego poziomu, a Cytadela do trzeciego, jednak Magia wody jest bardzo dobrą kontrą na Magię ognia.

Troszkę nie po kolei skomentuję, ale jakoś tak mi wygodniej się zawsze oceniało. W mojej ocenie Obrona, jeszcze zważywszy na charakter miasta Cytadela, jest większą pomocą od Mocy. Stąd ja z kolei stawiam tutaj na Cytkę.

Bohaterowie Cytadeli - klasa sama w sobie.
Demony na pierwszy rzut oka wydają się nie być aż takie złe, jak się powszechnie przyjmuje: bardzo duża szansa na Logistykę, praktycznie stuprocentowa przy systematycznym rozwijaniu bohatera, dalej Atak, niestety Balistyka, ale taka sama sytuacja jest przy Władcach Bestii, Płatnerstwo, Łucznictwo (choć w tym mieście bez szerszego zastosowania), Taktyka (zawsze spoko) i Odporność. Co jest zatem problemem? Po pierwsze skille startowe bohaterów, które po prostu nie zachwycają (dużo śmieciowych umiejętności typu Nauka Czarów, Odkrywanie). Po drugie kwestia umiejętności podstawowych Demonów: o ile do 10. poziomu otrzymują one Atak, Obronę, Moc i Wiedzę w proporcjach sensownych: 30/30/20/20%, o tyle powyżej 10. ta proporcja się odwraca i dostajemy więcej skilli magicznych niż militarnych (przypominam, że mowa o woju). W konsekwencji wychodzi niefortunna hybryda, która przy odrobinie pecha może mieć dodatkowo Naukę Czarów startowo, Łucznictwo bez żadnych sensownych strzelców, Balistykę i na otarcie łez Logistykę. Kiepska sprawa, która pogłębia słabość Inferna. Gdyby jeszcze z tymi umiejętnościami podstawowymi było odwrotnie, to jakoś by się to kupy trzymało, ale tak nie jest.

Co do magii to wiadomo, 5 lvl lepszy od 3 lvl, z zastrzeżeniem, że osobiście rzadko inwestuję w aż tak wysokie poziomy magii.



Zgadzam się z Twoim, MaD, rozstrzygnięciem co do bezpośredniej walki oraz pozycji startowej. Generalnie Cytadela to szybki rozwój, duże pole do popisu i porządne jednostki (niektóre wręcz bardzo dobre). Inferno ma w gruncie rzeczy niewiele do zaoferowania, tutaj bym wręcz powiedział, że to gracz oferuje Inferno dodatkowe rozwiązania, aby nie odstawać. Ma to oczywiście swoje zalety poza samą grą, ale w ścisłym pojedynku również stawiam na Cytadelę. Szanuję siłę tego miasta, choć nie będę ukrywać, że nie jestem specem od gry nim.

http://elogowanie.pl przegrywanie kaset vhs łódz Hotele Saint Martin