lordpiorunow - 2007-03-30 18:40:55

Dyskusja o Lochach

Lochy*, leżące z dala od innych miast, znacznie się od nich różnią zarówno wystrojem wnętrz w mieście, jak i rodzajami jednostek (jedynie z Bastionem łaczą je smoki). Dwie jednostki strzelające i trzy latające czynią z tego wojska armię uniwersalną, nadającą się zarówno do zdobywania wrogich zamków, jak i obrony swoich. Gildia Magów udostępnia czary wszystkich 5 poziomów, a dodatek do niej - Wir Magii podwaja nam ilość Spell Points, co jest zjawiskiem równie miłym tudzież przydatnym. Bohaterowie do wynajęcia to Overlord i Warlock.

*Locha - samica świni lub dzika po wydaniu potomstwa (Encyklop. PWN ;)

Baron - 2007-04-03 15:59:43

Bardzo mocne miasto.W scislej czolowce!
Juz na 2 poziomie swietna jednostka harpie na 3 kolejna super oczy na 4 swietne meduzy.na 6 znow lataja matikory na 7 rewelacyjne smoki.Z tym miastem idzie się do ataku w 1 tygodniu.
Ciezko się z nimi walczy bo obrona miasta jest prawie niemozliwa a na polu walki oczy meduzy mantikory i smoki atakuja od razu taki maja zasieg a smoki atakuja 2 pola.
Nie wiadomo co robic bo gdy walaczysz ze smokami i mantikorami ostrzeliwuja cie meduzy i oczy i jeszcze podgryzaja z daleka harpie.Strasznie ciezki przeciwnik.A juz walczyc z nimi barbarzyncami to trzeba miec przewage.

Mathias - 2007-04-04 08:35:15

Miasto średnie tzn. nienajlepsze i nienajgorsze. Plusami są Czarne Smoki i Minotaury, które myślę są jednymi z najlepszych jednostek swojego poziomu. Minusami są cena i trylodyci, którzy zwykle mi służą za mięso armatnie. Obserwatoray, Harpie, Mantikory i Meduzy to jednostki dobre, średnie. Czasami nim gram, czasami nie. ZXależy jaki mam humor :P

lordpiorunow - 2007-05-21 15:07:59

4k troglodytow rozwalaja sporo a bohaterowie

Niedawno przekonalem sie o sile Malekitha ktory u mnie zdzialal przy 39 lvl juz znal wszystkie zaklecia(sokoli wzrok) i mialem 400 smokow ciemnosci(wog) 1k skorpikor(chimer)

Point - 2007-05-21 15:19:51

Ojojoj gratka dla mnie. Mówicie tu o moim ulubionym zamku. Kocham Lochy i w szczególności Czarne Smoki, które wymiatają. Z minkami, meduzami i oczkami łatwo podbić dużo zamków.

Mathias - 2007-05-22 08:16:10

Jednak trzeba przyznać, że jest taki dosyć drogi. Ja gdy się w nim zabudowuję, zawsze mam jakąś przerwę z powodu braku CASH.

matej64 - 2007-09-09 12:48:13

Mi sie podoba ten zamek z powodu Smoków lubie zamki ze smokami  2 jednostki strzelające
jak dla mnie fajny zamek
cena średnia

Zen-Aku - 2008-08-30 13:43:28

Jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) zamek w grze. Nie mam pojęcia dlaczego staje się ofiarą ataków pt. "Loch jest "słaby"", ale wiem jedno - ci, którzy to mówią nie znają się na grze i nie znają potęgi tego miasta, którą najlepiej widać w potężnych minotaurach i czarnych smokach. Nie ma słabych jednostek, jedynie chimera jest średnia, ale przynajmniej lata, no i troglodyci są średni, ale od czego jest Shakti. Cena dość wysoka, choć w Zamku i Fortecy jest wyższa, bohaterowie najlepsi w grze.

Nerevan - 2008-09-19 19:45:56

Koragg napisał:

Nie mam pojęcia dlaczego staje się ofiarą ataków pt. "Loch jest "słaby"

Uuu, pierwszy raz słyszę, że ktoś takie stwierdzenie powiedział ;) . Wydawało mi się, że wszem i wobec mówi się, że Loch jest bardzo silny... Ogólnie jest to jedno z moich najbardziej ulubionych miast (kiedyś najulubieńsze), ale trochę mi się "przejadło" :p .

Zen-Aku - 2008-09-19 20:17:29

Często spotykałem się z takimi osobami, które na pewno nie grały tym miastem i stwierdzały, że jest ono "słabe". ;) Całe szczęście, że duża większość zna siłę Lochu.

Asiņains - 2008-09-19 20:29:55

Lochy mają bardzo dobre jednostki + wir magi :) najlepsze smoki i dobre morale

Kuruthaur - 2008-09-20 11:21:59

I według mnie to najlepszy zamek , Gunnar(ze swoja logistyką jest niezrównany), Deemer -zaczynając grę tymi bohaterami mamy gwarantowany sukces :)

Magyar - 2008-09-20 11:43:24

Ja do Lochu nic nie mam, bo to jest (podobno)jedno z lepszych miast w grze, ja tak nie uwazam i osobiscie to wole inne miasta.....

Tu nie chodzi, o samo lubienie, lub nie lubienie ktoregos z miast. Po prostu, uwazam, ze sa lepsze miasta niz Lochy, na przyklad Zamek, Nekro....

Eleazar - 2008-12-21 11:46:43

Loch jest bodajże najlepszym miastem zaraz po Zamku. Lochem gram dosyć często, nie licząc Inferno i Bastionu. Dobre w Lochu są jednostki, jak już ktoś powiedział, uniwersalne, strzelające, latające, zarówno do obrony i ataku. Akademia Wojny i Wir Magii są dobrymi plusami dla początkujących.

Magyar - 2009-01-10 15:41:13

Ostatnimi czasy coraz czesciej pogrywam Lochami i musze stwierdzic, ze (pomimo tego, ze nie przepadam za tym miastem bo jest "zle") jest to bardzo dobre miasto - najlepsze z tych "zlych".

Dreader - 2009-01-10 21:43:20

Najlepsze miasto w grze: najlepsi bohaterowie, najlepsze jednostki, najlepsze budowle specjalne, najlepszy wygląd i najlepszy klimat. Trzeba coś dodawać jeszcze?

Mathias - 2009-01-12 19:17:50

Cóż. Po latach treningu przekonałem się do tego miasta. Jest jednym z najlepszym w grze. Trochę o jednostkach:

Trogi - średnie, ale ujdą. Ich zaletą jest spora liczba.
Harpie wiedźmy - oo, zaczyna się potęga. Wspaniała jednostka, powinna się znaleźć przynajmniej jeden poziom wyżej.
Obserwator - Kolejna świetna jednostka. Wprawdzie nie najlepsza na świecie, ale posiada dwie kluczowe zalety - wysoka obrona i brak ograniczeń w walce wręcz.
Meduza - Uuu, robi się coraz lepiej ;]. Jeszcze lepsza jednostka. Poza zaletami obserwatora dodane: wysokie dmg i zamiana wroga w kamień.
Minotaur - Chyba najlepszy na poziomie. Żdnych wad, same zalety.
Chimera - Niestety, jak w każdym mieście, znajdą się i denne jednostki. Chimery nie mają absolutnie NIC, co dopuszcza ją do rywalizacji na swoim poziomie.
Czarny Smok - zabójcza broń na fortecę. Odporność na magię daje jednocześnie odporność nad głównym atutem tego wroga. Przydatny do walki z każdym. Chyli kark jedynie Archaniołowi.

Minusy: Cena, chimera jako jednostka 6 poz.
Plusy: dobre pozostałe wojsko, wspaniali bohaterowie, budynki specjalne - wir magii, akademia wojny

Eleazar - 2009-01-13 16:02:34

Salamander, najlepszym miastem w grze jest Zamek - ogólnie rzecz biorą statystyki... xD
Mathias, zauważ, ze Troglodyci są też odporni na czar "Oślepienie" :>
Harpia Wiedźma, powstrzymuje kontratak, wraca na miejsce, lata :)
Meduza, owszem zamienia w kamień, ale wydaje mi się, ze jest odporna na jakiś czar, tylko nie mogę sobie przypomnieć...
Chimera? Pff... Z Władcami Mroku [przykład] są żałosne, niestety...
No i Czarny Smok, nie wiem czy akurat na Fortecę, Mathias :) Inne zamki też podupadają spod Czarnymi Smoczkami :)

Mathias - 2009-01-13 19:34:32

Hirador:
Trogi, no, tak.. To logiczne, skoro nie mają oczu ;].
Co do harpii, doskonale to wiem, wszyscy to wiedzą, nie trzeba o tym mówić. Dlatego się tak nie rozpisywałem.
Meduza... odporna na oślepienie chyba.
A Czarne Smoki najlepsze na fortecę bo nienawidzą tytanów. A przede wszystkim dlatego że są odporne na czary, a forteca to miasto magiczne.

Magyar - 2009-01-13 21:09:46

No tak, ta potega Fortecy w baaardzo wielkim stopniu zalezy, od magii tego miasta ;) i w walce z taka Forteca, to Czarne Smoki sa bezkarne.

Eleazar - 2009-01-14 15:57:32

Fotreca vs. Loch to zdecydowanie wygra Loch! Główny budynek specjalny w Fortecy to Biblioteka, a ona dodaje czary do Gildii. W Lochach za to, jest Wir Magii i Akademia Wojny, wiec o wiele lepsze i dlatego, że Forteca jest miastem "magii" daje to ogromny minus, patrząc na Czarne Smoki.

Rozbójnik - 2009-03-07 21:11:26

Mam pytanie do fanów lochu: jak radzicie sobie z masową klątwą, gdy gracie tym zamkiem.

Drago - 2009-03-07 22:45:22

A co to za głupie pytanie? Klątwę można zdjąć: rozproszeniem i uleczeniem, można ją też odwrócić błogosławieństwem. Nieważne jakim miastem gramy, wystarczy mieć wspomniane czary. A na smoka i tak klątwy nie rzucisz...

Rozbójnik - 2009-03-07 23:12:13

Nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi.. napisałem: "gdy gracie tym zamkiem" a nie dowolnym. Widziałeś kiedyś bohatera Lochu (bądź Twierdzy), który otrzymał magię wody? (poza przypadkami chatek, uniwersytetu i monków)

Mathias - 2009-03-07 23:16:18

No, Rozbójnik, świetny cios ;]. Nigdy bym nie wpadł na coś tak oczywistego :). Bohaterowie Lochu nigdy nie dostają magii wody ;]. Nie zwróciłem na to uwagi. W efekcie pozbawia to ich tak pożytecznych czarów jak Uleczenie czy Rozproszenie. A to znowu rodzi problem wrażliwości na klątwę ^^

Majer - 2009-03-07 23:35:33

Klątwa przez wielu nie doceniana ale na takiej arenie czy nawet w zwyklej grze dziala cuda. Fakt ciezko ja dosttaxc no ale jak juz wpadnie to jest fajnie.

soryka za bledy ale po kilku glebszych jestem

Drago - 2009-03-07 23:40:48

Rozbójnik napisał:

Widziałeś kiedyś bohatera Lochu (bądź Twierdzy), który otrzymał magię wody? (poza przypadkami chatek, uniwersytetu i monków)

Widziałem. Czarnoksiężnika. Rozumiem, że najczęściej gra się władcami, ale można też wziąć czarnoksiężnika i wtedy można jak najbardziej mieć magię wody. W twierdzy mag bitewny również może wodę dostać. Więc proszę nie wprowadzać w błąd, z łaski swojej...

Rozbójnik - 2009-03-08 10:11:16

Czy w ciemno weźmiesz czarnoksiężnika, który jest o klasę gorszy od władcy, tylko dlatego, że przeciwnik potencjalnie może mieć klątwę? Wątpię. Mówiąc nawiasem, to też nie rozwiązanie, widząc, że przeciwnik gra czarnoksiężnikiem, wystarczy zagrać na haste, przy dennych statach maga, szybka bitwa w zwarciu to natychmiastowa śmierć maga :)
Problem z klątwą dla lochu, to oprócz braku możliwości uleczenia, polega na ogromnym rozrzucie obrażeń. Kolejno obrażenia jednostek: 1-3(!), 1-4(!), 3-5, 6-8, 12-20(!), 14-20, smok jest odporny. Żaden inny zamek poza cytadelą nie jest tak wrażliwy na klątwę, jednak cytadela ma ogromną szansę na mass wodę.

Drago - 2009-03-08 16:53:42

Czy w ciemno weźmiesz czarnoksiężnika, który jest o klasę gorszy od władcy, tylko dlatego, że przeciwnik potencjalnie może mieć klątwę?

A dlaczego nie? Np. Jeddite jest świetnym magiem, przy wybudowanym wirze praktycznie armia nie ponosi strat...

Mówiąc nawiasem, to też nie rozwiązanie, widząc, że przeciwnik gra czarnoksiężnikiem, wystarczy zagrać na haste, przy dennych statach maga, szybka bitwa w zwarciu to natychmiastowa śmierć maga

Ciekawe jak, skoro chimera jest bardzo szybka (zakładając, że są poziomy 1-6) i tylko ifryt może ją uprzedzić w podziemiach, smok do wolnych też nie należy. Nie można nigdy zakładać, że na pewno uda się rzucić haste. Poza tym przykład z haste był perfidny, bo pytanie padło o klątwę, po czym skłamałeś, że bohaterowie lochu nie mogą mieć magii wody...

1-3(!)

To jest "duży" rozrzut? N/c...

3-5, 6-8,

To też mały rozrzut...

12-20(!)

Ale oczywiście nie wspomnisz, że są to NAJLEPSZE obrażenia na 5 poziomie i minotaur na klątwie zada więcej obrażeń, niż kapłan na błogosławieństwie...

Rozbójnik - 2009-03-08 17:24:10

Drago napisał:

Ale oczywiście nie wspomnisz, że są to NAJLEPSZE obrażenia na 5 poziomie i minotaur na klątwie zada więcej obrażeń, niż kapłan na błogosławieństwie...

Najpierw liczymymy, potem piszemy ;] Minos na mass klątwie, zada mniejsze dmg niż kapłan bez błogosławieństwa :)

Jeddite zapewnia brak strat dopiero przy mistrzu (a może zaaw? nie mam pewności, ale jedno z tych 2) magii ziemi, jest to zwykle około ~10lvla czyli początek 2 tygodnia gry. Po 1 dostawie już i tak można robić sporo bez strat, a słabe umiejętności powiększają straty w 1 tygodniu (ileż więcej mógłby zrobić Shakti.. ;]).
1-3 to spory rozrzut, czy Ci się to podoba czy nie ;]

Nie zarzucaj mi kłamstwa, po prostu wzięcie czarnoksiężnika jest tak słabym wyborem, że nie wziąłem pod uwagę takiej opcji.

Drago - 2009-03-08 18:36:58

Najpierw liczymymy, potem piszemy

No właśnie:

Minotaur - atak 15 i dmg 12-20
Kapłan - atak 12 i dmg... 10-12

Minotaur na klątwie zada 12, ale ma aż 15 ataku, kapłan na błosogławieństwie zada 12 i ma tylko 12 ataku, zaś gdy atakuje z daleka, to zada... 6. Minotaur zadaje większe dmg na klątwie, niż kapłan na błogosławieństwie. Już nie wspominam, że minotaur normalnie może zadać dmg 2 razy większe od kapłana, więc jest mniej więcej 2 razy lepszą jednostką...

1-3 to spory rozrzut

2 pkt. dmg to malutki rozrzut...

Nie zarzucaj mi kłamstwa, po prostu wzięcie czarnoksiężnika jest tak słabym wyborem, że nie wziąłem pod uwagę takiej opcji.

Głupie tłumaczenie...

Rozbójnik - 2009-03-08 18:55:54

Tak, minotaur jest lepszy od kapłana, nigdzie nie pisałem, że jest inaczej, ale na masowej klątwie zadaje mniej obażeń niż kapłan bez czarów na sobie. Jeśli odległość jest duża, to kapłan zadaje 2razy mniej, ale minos nie zadaje nic, więc zakładam że obie biją normalnie. A ile? No żeby to policzyć, to jeszcze trzeba wiedzieć jak działa klątwa, a nie pisać bzdury.. :)
Rozrzut dmg oceniać trzeba raczej procentowo, 2dmg to mały rozrzut dla obrażeń na poziomie ~20, dla obrażeń 1-3 jest ogromny. (odchylenie o 50% w dół od uśrednionego bazowego).

Masterangello_WA - 2009-03-12 10:57:11

Jeśli chodzi o grę on line (template ballance) to lochy są w miarę dobrym zamkiem.Bohater zawsze Shakti.od razu mamy od niego od 30-40(rzadko)70-80 (najczęściej)lub 100-110(najrzadziej) trogi na start.Jeszcze dodamy do tego trogle z zamku(na ballance z 2 zamków) i z 2giego boha to wychodzi niezła liczba.1 dzien upujemy trogle.na mapie czyścimy każdego rodzaju krypty i skarbce krasnali bez problemu(atak na expert najlepiej miec i nie powinno być problemów).Gorzej ze strzelakami na mapie jest.Robie czasem upa harpii w 1 tygu co mi pomaga walczyć z nimi.DB(rozbudowa 2giego zamku)w 2 tygu jest w miare do zrobienia.Zależy czy minty chcemy robić i jak mapa się przedstawia.

Na temat grania tym zamkiem z kompem się nie wypowiadam bo nie gram tak :P

Rozśmiesza mnie porównywanie typu mint do kapłana.W ogolę inne zastosowanie maja w bitwie.

Magyar - 2009-04-06 13:05:06

Aby okreslic sile danego miasta, nalezy wpierw ocenic sile i jakosc jendostek z owego
miasta. Wiec teraz ocenie jednsotki z Lochu:
Piekielny Troglodyta - 6 (bardzo przydatna jednostka, a w szczegolnosci, w poczatkowym
okresie gry - szczegolnie warto sie uposarzyc w Shaktiego, gdyz jest specem od tych
jednostek i dzieki niemu na start otrzymujemy pokazna ilosc Troglodytow)
Harpia Wiedzma - 7 (wokol tej jednostki oscyluja mieszane uczucia - jendostka lubiana
przez sprzymierzencow i znienawidzona przez wrogow; swoimi pazurami potrafi wiele
namieszac, zarowno w poczatkowej, jak i zaawansowanej fazie gry; jest to wymazona
jednostka do obrony naszego miasta, podczas oblezenia - swoje robi takze fakt, ze
Harpia Wiedzma powstrzymuje kontratak i jest bardzo szybka jendostka)
Beholder - 7 (jest to jedna z lepszych jednostek 3 poziomu; jednsotka strzelajaca, a przy
tym wytrzymala, ktora jest pozbawiona kary, za walke wrecz - te wszystkie czynniki czynia
Beholdery wspanialymi jednostkami wsparcia zarowno piechoty, jak i jednostek latajacych)
Meduza Krolewska - 6.5 (jednostka niemalze doskonala - strzela, zamienia w kamien, brak
kary za walke wrecz... lecz sa takze minusy: Meduza K. posiada TYLKO 8 strzal i jej szybkosc
takze nie zachwyca, i tym samym wprawny gracz, potrafi ja szybko zneutralizowac)
Minotaur Krolewski - 9 (jednostka niemal idealna - Minotaury nadaja sie zarowno do ataku
na armie wroga, jak i do obrony wlasnej armii - co ciekawe, Miotaury zawsze beda sie
cechowaly wysokim morale - jest to bardzo przydatna umiejetnosc, szczegolnie u silnych
jednostek piechoty)
Chimera - 6 (jest to jedna z gorszych jendostek 6 poziomu, niczym szczegolnym nie zachwyca,
lecz jest to szybka jednostka latajaca, ktora potrafi sparalizowac swojego wroga)
Czarny Smok - 9 (jedna z najlepszych jednostek w calej grze; atakuje zionieciem, jest
wytrzymaly i odporny na wszystkie czary - jednyny czar ktory, moze zaszkodzic tej jendostce,
to "Pogromca Smokow", lecz sporym mankamentem jest cena siedliska Czarnego Smoka)
Ogolnie rzecz ujmujac, armia Lochu jest jedna z najlepszych i najsilniejszych w grze.

Zen-Aku - 2009-04-06 19:29:40

Magyar napisał:

Minotaur Krolewski - 9

10, bo ma najlepsze staty, bardzo dobrego skilla, a wad praktycznie nie ma. Zadaje też najlepsze dmg na 5. poziomie, a siłowo może pokonać niektóre jednostki poziomu 6.

Magyar napisał:

Czarny Smok - 9

10 - jedyną jednostką, która może mu teoretycznie zagrozić jest archanioł, który jest droższy od smoka. Ponadto jego siedlisko jest łatwiejsze do wybudowania i ulepszenia, niż u złotych smoków i tytanów, a od obu tych jednostek smok jest wyraźnie lepszy. Jak na swoją siłę ma całkiem niską cenę - 4000 i 2 siarki to nic nadzwyczajnego za tak potężną jednostkę.

Magyar napisał:

Beholder - 7

9. Jedyne jednostki lepsze od niego to cerber i gryf, obie z niewielką przewagą. Beholder ma bardzo dobre staty, jest wytrzymały i walczy skutecznie w walce wręcz.

Magyar napisał:

Meduza K. posiada TYLKO 8 strzal

Wystarczy głupi wóz z amunicją. Zresztą na bitwy z neutralami i tak strzał wystarczy, a w FB może potem powalczyć wręcz - wystarczy wziąć pod uwagę to, że właśnie w tym celu została wyposażona w brak kar w walce wręcz i zamienianie w kamień.

Magyar napisał:

Chimera - 6 (jest to jedna z gorszych jendostek 6 poziomu

Ale lepsza od cyklopa, któremu dałeś 7.5. Skoro tak, ona tym bardziej zasługuje na tyle samo.

Magyar napisał:

Piekielny Troglodyta - 6

Bez Shaktiego - 5, z Shaktim - 7.

Mathias - 2009-04-06 19:57:27

Koragg, tu mnie zawiodłeś. Najpierw ustalasz regułę dot. ceny archa, a teraz sam ją łamiesz. Upomnienie ustne (moderatorów karzę mocniej niż innych).

No to ocenię to miasto(skrótem, bo już większość powiedziała to, co ja mam do przekazania):

Troglodyta 5/10 - średnia jednostka 1. poziomu.
Harpia Wiedźma 9/10 - bardzo dobry potwór! Wg mnie najlepszy na poziomie. Czemu nie 10? Bo jest mało wytrzymała.
Obserwator 7/10 - jedna z lepszych jednostek 3. poziomu.
Meduza 5/10 - mała liczba strzał, średnie staty, ale zamienia w kamień - średnia.
Minotaur 10/10 - ideał pod każdym względem. Tylko podczas oblegania zamków wymięka (że tak to nazwę ;] w końcu to piechciarz)
Chimera 6/10 -  Paraliżuje i jest dobra do bloku strzelców, ale poza tym nic specjalnego.
Czarny Smok 10/10 - druga najlepsza jednostka 7poz. Tylko Archanioł go pokonuje.

Bohaterowie: najlepsi w grze
Magia: najwyższa, jaka może być
Budowle Specjalne: chyba najlepsze, choć nie zapominałbym o Bastionie ;]
Graal: cienki, ale da się znieść.

Podsumowując: jedno z najlepszych miast w grze.

Zen-Aku - 2009-04-06 22:43:07

Mathias napisał:

Koragg, tu mnie zawiodłeś. Najpierw ustalasz regułę dot. ceny archa, a teraz sam ją łamiesz. Upomnienie ustne (moderatorów karzę mocniej niż innych).

Praktycznie rzecz biorąc jej nie złamałem ;] Popatrz na siedlisko (podstawka i ul.):

Smok: 30000 + 30 kamienia + 30 drewna + 40 siarki
Arch:  40000 + 20 kryszt. + 20 klejnotów + 20 siarki + 20 rtęci

Archanioł jest droższy ;] A przypominam, że zasada dotyczy ceny samej jednostki, nie siedliska. Siedlisko jest droższe = trzeba więcej zapłacić za przyszłe kupno jednostek. Fakt, mogłem dopowiedzieć, że chodzi mi o siedlisko, ale to chyba jasne, że nie przywoływałem tej spornej ceny jednostkowej ;]

A co do tej ceny jednostkowej, to może zróbmy jeszcze jedno głosowanie? Nie ma oszusta (pseudo Jokera), więc nikt się raczej burzył nie będzie ;]

Magyar - 2009-04-07 09:12:48

Tak, tak - cena siedliska Archaniola moze i jest nieco wieksza, ale takze
jakosc i sila Archaniola jest zatem duzo wieksza, wiec oplaca sie :P .
Tak do tematu, to ja Loch jako miasta oceniam dobrze, ma co prawda
pare naprawde dobrych jednostek, lecz to nie mienia faktu, ze sa
lepsze miasta, po drugie primo, to klimat - miasto "zla", maisto
ponure - mi sie to nie podoba. Ogolnie rzecz ujmujac, to jezeli mial
bym ocenic Loch jako miasto, w skali 1-10, to bym dal ni mniej,
ni wiecej, jak 8.5 pkt.

Zen-Aku - 2009-04-07 18:17:27

Magyar napisał:

Tak, tak - cena siedliska Archaniola moze i jest nieco wieksza, ale takze
jakosc i sila Archaniola jest zatem duzo wieksza, wiec oplaca sie

Po pierwsze, to cena siedliska archanioła nie jest nieco droższa, bo kosztuje aż o 10000 złota i 40 surowców cennych więcej, zaś nie kosztuje surowców zwykłych, jednak te ostatnie są bardzo łatwe do zdobycia, w przeciwieństwie do surowców cennych.
Po drugie archanioł na pewno nie jest dużo lepszy (moim zdaniem w ogóle nie jest lepszy), bo jedyne, co ma lepsze, to staty, obrażenia i szybkość, w tym obrażenia są lepsze tylko trochę. Smok ma dużo lepsze skille, odporność na magię jest lepsza od wskrzeszenia, a zionięcie od morale. Ponadto smok jest wytrzymalszy o 50 HP. Gdybym miał oceniać na sucho, to postawiłbym na remis, ale że smok jest tańszy, to on jest lepszą jednostką.

Mathias - 2009-04-07 19:24:02

Nie będzie głosowania - oznaczałoby to przyznanie się do popełnienia błędu ostatnim razem, a przecież takowego nie było. Właśnie, mogłeś powiedzieć, o co ci chodzi. Nie powiedziałeś - nie dziw się interpretacji.

Zen-Aku - 2009-04-07 20:25:52

Ok, nie dziwię się, każdy miał prawo do takowej interpretacji ;] W przyszłości będę mówił jasno, czy chodzi mi o cenę jednostki, czy siedliska.

Mathias: I bardzo dobrze ;].

Drago - 2009-04-08 22:59:02

Sojusznik Inferna w kampanii, świetne miasto, praktycznie armię ma bez wad. Wg systemu Magyara:

Troglodyta - średniak, który jednak potrafi dokopać w dużej ilości, a o tę ilość nietrudno - Shakti w końcu od czegoś jest. 7/10.

Harpia - świetna jednostka, niemal (o magogu radzę nie zapominać) najlepsza na 2 poziomie. Świetne skille. 9/10.

Oko - świetne staty, świetne skille, strzela. Ogółem - brak wad. 10/10.

Meduza - 8 strzał to nie tak mało, a jest to tania jednostka, z dobrymi skillami. 6,5/10.

Minotaur - trzeba komentować? 10, a właściwie powinno być 11/10.

Chimera - niby słaba, ale i tak lepsza od cyklopa i wiwerny. Paraliż jest ciekawym skillem, no i chimera jest szybka. 6/10.

Czarny Smok - jak u minotaura, jednostka absolutnie bez wad. 11/10.

Bohaterowie - sami najlepsi - Shakti, Dace, Gunnar, Jeddite itd. 10/10.

Magia - najlepsza w grze, 10/10.

Cena - drogo, ale nie ma ogromnych kłopotów. 6/10.

Grall - moc (+20!) do garnizonu się przydaje niekiedy - 6/10.

Ogólnie miasto - 10/10, za najlepszą armię w grze i świetnych bohaterów.

Żywiołak - 2009-04-11 18:30:00

Drago napisał:

Sojusznik Inferna w kampanii, świetne miasto, praktycznie armię ma bez wad. Wg systemu Magyara:

Troglodyta - średniak, który jednak potrafi dokopać w dużej ilości, a o tę ilość nietrudno - Shakti w końcu od czegoś jest. 7/10.

Harpia - świetna jednostka, niemal (o magogu radzę nie zapominać) najlepsza na 2 poziomie. Świetne skille. 9/10.

Oko - świetne staty, świetne skille, strzela. Ogółem - brak wad. 10/10.

Meduza - 8 strzał to nie tak mało, a jest to tania jednostka, z dobrymi skillami. 6,5/10.

Minotaur - trzeba komentować? 10, a właściwie powinno być 11/10.

Chimera - niby słaba, ale i tak lepsza od cyklopa i wiwerny. Paraliż jest ciekawym skillem, no i chimera jest szybka. 6/10.

Czarny Smok - jak u minotaura, jednostka absolutnie bez wad. 11/10.

Bohaterowie - sami najlepsi - Shakti, Dace, Gunnar, Jeddite itd. 10/10.

Magia - najlepsza w grze, 10/10.

Cena - drogo, ale nie ma ogromnych kłopotów. 6/10.

Grall - moc (+20!) do garnizonu się przydaje niekiedy - 6/10.

Ogólnie miasto - 10/10, za najlepszą armię w grze i świetnych bohaterów.

Dziwi mnie kolega z forum... Oko 10/10? Za to, ze jest slabsze od gryfa, cerbera i żyw lodu?:P:P
Bohaterowie najlepsi? Dace, Jeddite? :P lol

Harpia najlepsza po magogu? Oj, kolega chyba nie grał nigdy przez internet... Widac, że się nie zna... :P

Loch jest niezbyt dobry, bo nie da się obronic przed klątwą :)

Zen-Aku edit: Za wyśmiewanie czyjegoś zdania i sugerowanie, że się nie zna, otrzymujesz upomnienie nr [1]. Wspaniały start na forum, nie ma co... Radzę zmienić styl i zaprzestać wyśmiewania innych, bo nie będę tego tolerował. I wiesz co? Błędy też nie są mile widziane: 5 pkt. * 3 + 2 pkt. = 17 pkt., co daje upomnienie nr [2]. Wielokropki mają 3 kropki, nie dwie, zwracałem już na to uwagę Magyarowi, teraz zwracam Tobie - i ostrzegam, że nie pozwolę na ignorancję.

Mathias: W ramach amnestii upomnienia zdjęte // 15.02.2013r.

Demigorgona - 2009-07-09 22:16:49

Moje ukochane "loszki". (;
Armia potężna, szczególnie smoki. Wielkim atutem jest Wir Magii, przydaje się też Portal Przyzwania.
Nic dodać, nic ująć.

Sauron - 2009-07-10 12:35:20

Loch jest ogólnie dobrym miastem.
troglodyta- bez Shaktiego szału nie narobi, średniak
harpia- bardzo użyteczna z powstrzymywaniem kontrataku i powrotem
beholder- twardy i silny strzelec, konieczny w armii Lochu
meduza- średniak, ale zamienia w kamień i walczy bez ograniczeń wręcz
minotaur- doskonała jednostka do wszystkiego
chimera- taka sobie, szybkość i paraliż to za mało by znaleźć się w czołówce
czarny smok- czołówka 7lvl

Olórin - 2009-09-11 17:18:18

Loch jest bardzo dobrym miastem.Ma najlepsze budowle specjalne(wir magii,portal przyzwania),tylko bastion może próbować się porównywać z lochem pod tym względem.Ma też bardzo dobre jednostki jak beholder,minotaur,smok,czy harpia.Żadna jednostka z tego miasta nie jest najgorsza na swoim poziomie,a niektóre są w czołówce swego poziomu,jak harpia czy minotaur,a czarny smok walczy o prym na swoim poziomie.Bardzo mocne miasto,jego jedynym słabym punktem są trylogdyci,ale i tak inne miasta mają "większe" słabe punkty np.WŻ ze swoją magmą,czy Bastion z pegazami.Miasto bardzo silne i bardzo niebezpieczne jako przeciwnik.

Talscire - 2009-09-14 19:56:51

Tu trochę napiszę o jednostkach z tego tego zamku.

Troglodyta, Piekielny Troglodyta - Bardzo przydatna jednostka jako ochrona dla strzelców albo mięso armatnie.

Harpia, Harpia Wiedźma - Harpia zwykła już od razu może atakować i wracać na miejsce, ale ulepszona może powstrzymać kontratak.Czyli jest to jednostka nie najlepsza i nie najsłabsza.

Złe Oczy, Beholdery - Jednostka dobra, strzelająca i nie ma ograniczeń w walce wręcz.

Meduzy , Meduzy Królewskie - Tak jak wyżej.

Minotaury, Minotaury Królewskie - N/C

Mantykory, Chimery - Trochę słaba, ale nie najsłabsza jednostka 6. poziomu i może sparaliżować.

Czerwone Smoki, Czarne Smoki - Bardzo dobre, odporne na magię jednostki.

Viewer - 2009-10-21 14:43:16

Lochy rox.
Mają silny 2, 5 i 7 poziom jednostek, wyśmienitych strzelców bez ograniczeń. Magia też genialna, graal - to samo. Bohaterowie nie do zastąpienia. Najlepszy i mój ulubiony Zamek :P

Crassus11 - 2009-10-21 19:24:25

Z graalem to nie przesadzaj. Miasto bardzo silne, zwłaszcza jak nim ktoś umie grać. Słabym punktem są trogi i matinkory. Trogi mięso armatnie, ale jak ich się uzbiera bardzo dużo to masakra, a co dopiero z Shaktim. Matinkory... Fajny skill, atak, ale wytrzymałość dupa. Pada od wież strzelniczych. Dużo nim nie zrobimy. Ogólnie lochy to najlepszy zamek ex aequo z zamkiem.

Viewer - 2009-10-21 21:42:28

Graal?
Dla mnie wyśmienity wygląd (najlepszy), a i bonus też jest dobry :) Obrona zamku fajna jest wtedy! ;P Magiem :]

Crassus11 - 2009-10-23 08:33:16

Wygląda najlepiej ze wszystkich ale żadnych szczególnych bonusów nie ma, a szkoda.

Viewer - 2009-10-23 14:23:46

Hm. Obczaj.
Mając Wir magii, podwajasz liczbę many do wiedzy, więc np. zamiast 70 masz 140. I to powinno wystarczać! I Graal dodaje przy oblężeniu mocy, a nie jak w Fortecy wiedzy, co jest genialne, bo wiedzy masz full z Wiru Magii. I dodatkowo Moc. Przemyślane rozwiązanie i podczas obrony zamku głównym bohem albo w miarę rozwiniętym przybocznym z Graalem i Wirem Magii nawet jeśli boh jest Władcą, sporo zdziałasz rzucając zaklęcia.

Crassus11 - 2009-10-23 17:13:36

No to mnie powaliłeś. Więcej pytań nie mam. Widać, że dużo w herosy grasz :)

Talscire - 2009-10-23 19:08:12

Loch to bardzo dobre, jak dla mnie miasto.

Piekielny Troglodyta - B. dobra jednostka, dobre dmg i odporność na oślepienie.

Harpia Wiedźma - Najlepsza na poziomie.

Beholder - Strzela i ma brak ograniczeń w walce wręcz.

Meduza Królewska - Zamienia w kamień i strzela.

Minotaur Królewski - Czołówka poziomu.

Mantykora - Badziewne dno morza.

Czarny Smok - B. dobra jednostka odporna na czary.



Magia - Magia na 5. poziomie i czary ziemi (lOOl)

Bohaterzy - Jedni z najlepszych

Graal - Nawet, nawet

Viewer - 2009-10-23 19:43:36

Crassus11 napisał:

No to mnie powaliłeś. Więcej pytań nie mam. Widać, że dużo w herosy grasz :)

No niestety, takie życie. Mi ten Graal pasuje najbardziej ze wszystkich, no może z wyjątkiem Graala z WŻ [wszystkie czary].

Zamek? +2 morale? o.O
Wojsko w Lochach ma duże morale.
Bastion?To samo.
Forteca? Wiedza? Mam Wir Magii.
Inferno? No jeszcze, tydzień Chochlika. Tyle, ze Chochliki to jest dno totalne prócz tego, że kradną manę :)
Necro? Nekromancja +20%, ale my tu ponoć na forum nekromancji nie uznajemy.
Twierdza? Atak +20 przy obronie Zamku, w miarę dobry Graal - czołówka.
Cytka? Po 10 ataku i obrony przy obronie Zamku, też czołówka.

Jednak Wir Magii + Graal Lochów daje nam porządne staty jeśli chodzi o Moc i Wiedzę przy obronie zamku, dodatkowo mając Władcę nie przeszkadza to mieć też duże staty w ataku i obronie.

Drago - 2009-10-23 22:28:20

King of Slayer napisał:

Mantykora - Badziewne dno morza.

Badziewiem to sobie możesz co najwyżej kolegów ze szkoły nazywać, a nie chimerę. Chimera jest konkretną jednostką, z świetną szybkości, niezgorszymi statami ataku i obrony oraz szansą na paraliż. Wiadomo, że nie można jej porównywać do czarnych rycerzy, bo ma mało wytrzymałości i zadaje stosunkowo niskie obrażenia, ale jako jednostka wspomagająco-szturmowa sprawdza się lepiej, niż dobrze.

King of Slayer napisał:

Bohaterzy - Jedni z najlepszych

Konkretnie to najlepsi, bo Gunnara nic i nikt (poza Kyrre) nie przebije, a mamy na dodatek świetnego Shaktiego.

King of Slayer napisał:

Czarny Smok - B. dobra jednostka odporna na czary.

"Bardzo dobra" to dla smoka obraza - on jest najlepszy na swoim poziomie.

Viewer - 2009-10-23 22:48:55

Mantykora - Badziewne dno morza.

Staty ma minimalnie lepsze od Nagi, jest od niej szybsza i lata :) I to jest badziewie? o.O Naga ją przebija tylko w hp i dmg :)

Crassus11 - 2009-10-24 09:16:41

Wiadomo, że jest to najlepsze miasto minimalnie słabsze od zamku, ALE TYLKO MINIMALNIE. Ta matinkora robi sporo problemów. Potrzebna jest do szturmu na zamek bo jest stosunkowo szybka i lata. Razem ze smokiem i harpiami mogą nieźle namieszać zanim dojdą minotaury i trogi. Lepiej wygląda oblężenie lochów niż zamku. W zamku jedynie wlecisz gryfami i archem. Strzelający padają od byle czaru. Problem jest jak dziura się w murze pojawi. Ogólnie w lochach liczy się taktyka. Bez tego ani rusz.

Bos18 - 2009-10-24 09:42:36

a w ktorym miescie nie liczy sie taktyka bez taktyki to nie ma sensu grac multi... Lochy są bardzo silnym miastem z Shatkim spokojnie mozna tym miastem zrobic wjazd w 3 tyg ale zamek za to na troche wiekszych mapach spisuje sie wysmienicie bo ma bardzo dobre i odporne jednostki

Viewer - 2009-10-24 10:51:14

Na wielkich mapach Loch też jest świetny - Gunnara masz i jedziesz, gdzie chcesz. Logistyka + Znajdowanie Drogi robi swoje (i artefakty ;]). A jeszcze na dużych mapach rozgrywka trwa długo, więc więcej Smoków, Beholderów, Meduz i Minotaurów. I gitara :) Rozjadą wszystko :P

Bos18 - 2009-10-28 16:57:17

nie koniecznie grasz tak dlugo zalezy od templajesli mowimy o multi

Elektra - 2009-10-29 10:42:21

No tak ale i tak możesz grać długo nawet i w multi (zależy z kim grasz), a lochy są bardzo silne (o trochę słabsze od zamku) i myślę, że w np. 3 tyg. by cytadelę rozwalili na łopatki. Lochy są bardzo silne a zwłaszcza gdy masz Minotaury (ulepszone) i Czarne Smoki to dopiero jest rozruba :p.

Viewer - 2009-10-29 15:34:22

W 3 tygodniu raczej Smoków nie ma, ew. dopiero te 3 z 1 rodzenia i z siedliska na początku. A już na pewno nie ma Czarnych.. No chyba że ktoś ma multum kopalni złota, młynów i skrzynek i jest bogaty. A od Trogli do Mantikor ma się od pierwszego tygodnia wszystko.

Elektra - 2009-10-29 16:30:51

Pfff... ale mi chodzi konkretnie jak się ma czarne smoki i minosy. W 3 tygodniu to o co innego mi chodziło. ;)

jeddite - 2009-11-01 11:06:39

2 bohaterów ze zdolnością wskrzeszenie dla mnie lepszy jest Jeddite a w lochu jedynie troglodytki się nie nadają LOCH IS THE BEST

Viewer - 2009-11-01 11:20:34

Weź Shaktiego, to zobaczysz, jak fajnie się expi w 1 dniu mając 150 trogli, a jak masz szczęście i w Karczmie będą 2 bohowie z Lochów z wojem, to ok. 200 trogli w 1 dniu.. i jest co expić! :)

Kusznik - 2010-08-07 14:32:08

troglodyci - sredniawi
harpie - w somie tez sredniawe
becholderzy - nawet dobzi
meduzy - sredniawe
minotaury - zarombiste
chimery- cienkie
czarne smoki - zarombiste

+1000 exp
wir many
portal stworzonek
5 lv. mg

Lochy to ciekawy zamek, jednak niezabardzo go lubie

Rufus42 - 2010-08-07 22:17:46

Tesz go nie lubie, ale jest silny i mocny :). Zwłaszcza smoki i mirotauny (przepraszam, jak zle napisalem) :)

Kusznik - 2010-08-08 10:22:21

Wiadomo, zależy co kto lubi; CZarne smoki to wypas, poco im podciągać statystyki czarami skoro one już są świetne? Minosy świetne, becholdery też ; harpie z błogosławieństwem również wymiatają; a co do chimer i troglodytów to... wiadomo. na wszystko kasy nie starcza ( rozbudowa innego zamku itp.) a więc myśle ze zamek wraz z bohaterami ( demmer, jedlite, gunnar) magią (5 lv.) jest bardzo dobry :)

Caladan - 2010-10-16 19:42:13

Co ja lubię w nim: Uniwersalność taktyczną, oraz dobrych bohaterów, a także mocno skoncentrowaną magię. Expić  bez strat można trogami, harpimi wiedżmami  i oczkami, oraz ewentualnie meduzami. Zanim dosięgnie 2 tydzień. Nie trzeba wykupywać resztę wojska przez tydzień.

Czego nie lubię w nim, że na smoki nie można rzucać zaklęć wzmacniających przez co dostają w bęcki od kilku jednostek 7 poziomu, oraz jest wolniejszy od nich, co powoduje, ze mocno jesteśmy narażeni na pierwszy atak(inferno, zamek, bastion i wrota). Nie należy do tanich i trzeba ostro nakombinować, aby mieć czerwone smoki w 2 tygodniu na standardowej mapie.

Xeno - 2010-10-31 23:39:10

W 1 tygodniu expi się trogami. W drugim mamy do dyspozycji minosy i i mantikory. Skill smoków jest obosieczny. Nie można na niego rzucić czarów wspomagających, ale też nie oberwie implozją czy czymś innym tak jak np. złoty smok. Gdyby można rzucać na niego czary wspomagające i jednocześnie byłby odporny na wszelkie czary ofensywne byłby najlepszą jednostką poziomu, a tak jest jakiś balans.
Siedliska są może nieco drogie, ale da się z tym żyć.

Frezen - 2011-07-21 22:23:08

A dlaczego w 2 tyg. expić minotaurami i mantikorami? nie lepiej wziąć meduzy i obserwatorów i nawalać z daleka wraz z mantikorami przecież minotaury spowalniają boha.

Xeno - 2011-07-21 23:16:09

Przecież to kluczowe jednostki lochu. Gdzie znajdziesz jednostkę 5lvl z takimi statami jak minek?
Meduzy i obserwatorzy również są w armii, bez nich nic się nie ugra, to chyba oczywiste.

Frezen - 2011-07-22 11:10:11

Większość jed. strzelających odgrywa bardzo ważną rolę w armii.

Xeno - 2011-07-22 12:53:47

Czasami są zbędne.

Frezen - 2011-07-22 12:56:20

Jak wyżmiemy pod uwagę gremliny które ginie prawie od wszystkiego.

Sauron - 2011-07-22 13:29:47

Za to jak ułatwiają życie przy neutralach, które gonią gargulce i nie zwracają uwagi na nic innego. Przy neutralach strzelający są konieczni, a przy walkach z graczami to raczej oczywiste że sami strzelakami wiele nie zawojujesz. ;)

Xeno - 2011-07-22 23:32:01

Gremy to podstawowy łucznik w fortecy.

Mathias - 2011-07-22 23:33:47

Ale bardzo słaby w późniejszej fazie.

GiBoN - 2011-07-23 06:18:43

Nawet później jak ich nie wtopisz to zadają najwyższe dmg wśród strzelaków, lub niższe tylko od tytanów o ile ich masz. Meduza i beholderzy w Lochu to jednostki pomocnicze, a nie główna siła uderzeniowa, tam inicjatywę(oczywiście dopiero od drugiego tygodnia) dają mantikory/ chimerki, a byczki po prostu miotą wszystko do czego podejdą, a jak na piechotę są szybkie :).

Xeno - 2011-07-23 09:06:16

Ja mając ponad 300 grema na blesie wyciągałem ponad 3k DMG. To jest już siła

Frezen - 2011-07-23 11:20:41

Nikt nie zwraca na nich uwagi bo giną prawie od wszystkiego ale to jest błąd bo swoje też potrafią zrobić.

GiBoN - 2011-07-23 13:29:58

Xeno, ale tutaj jest już większa zasługa bohaterów niż gremla, bo normalnie na blesie wyciągnąłby ok 600 na pełnej strzale :).

Xeno - 2011-07-23 14:27:06

No toż bohater to jeden z głównych aspektów gry, to jest taki steryd dla jednostek. A gremy są mocne, tylko sztuką jest ich nie tracić.

Frezen - 2011-07-23 14:57:33

Sztuką jest atakować i jak najmniej tracić taktyka to podstawa gry.

Xeno - 2011-07-23 15:26:20

Frezen nie spamuj zdaniami, które każdy zna, bo to już nudne się robi.

Frezen - 2011-07-23 15:40:35

Sam mówisz że bohater to główny aspekt gry jakby nikt tego nie wiedział...

Xeno - 2011-07-23 18:31:50

Niektórzy stawiają na wojsko...

Mathias - 2011-07-23 19:44:13

Odnośnie gremlinów, to właśnie o to mi chodzi, że łatwo je wtopić i padają od byle czego. Siły mas pracujących nigdy nie lekceważę.

Wojsko bez bohatera to tylko połowa armii, tak jak i bohater bez wojska. Oba są ważne.

GiBoN - 2011-07-24 01:33:32

Frezen napisał:

Sam mówisz że bohater to główny aspekt gry jakby nikt tego nie wiedział...

Po twoim wstrzymywaniu się z walka co najmniej do drugiego tygodnia twierdzę, że Ty nie wiedziałeś, bo to jawne zaniedbywanie bohatera dla zaledwie nieco większej szansy zmniejszenia strat na neutralach i mniejszej szansy na wygraną grę...

Xeno - 2011-07-24 09:39:50

Gibon taka docinka jest nie na miejscu :)

Frezen - 2011-07-24 10:14:38

To co mam od razu atakować w 1 tyg. z 50 szkieletami i co ja tym zrobię przy pierwszych 2 walkach stracę wszystkich i co mi po tym?

Oceniasz mnie a nie wiesz jak gram.I poza tym nie wyobrażam sobie jak można iść w samą armię a nie pakować bohatera w między czasie.Jeśli tak się robi to się nie umie grać chyba że gra się na S wtedy to się nie da.

Xeno - 2011-07-24 10:53:19

Freziu ja mogę z tobą zagrać randoma i wtedy mogę wyrazić swoją opinię o tym jak grasz.

Frezen - 2011-07-24 11:25:09

Ok mogę zagrać tylko że gram średnio i multi tylko z kumplami ale nie jestem takim noobem żebym nie wiedział że trzeba bohatera też pakować.

Xeno - 2011-07-24 11:31:49

Frezen czego się boisz? Grasz z kumplami, bo ich ogrywasz i się przez to nie rozwijasz. Ja jak grałem z kumplami też ich rozwalałem i my myślałem, że gram dobrze. Po pierwszej grze w lidze stwierdziłem, że jestem lama. Teraz mogę powiedzieć, że znam podstawy gry multi i trochę triców podczas walki z neutralami.

Frezen - 2011-07-24 11:43:38

Już posta edytowałem i mogę zagrać.

Xeno - 2011-07-24 11:51:53

GG moje masz.

MaD - 2014-04-02 16:04:52

Jednostki

Piekielny Troglodyta
Przeciętna jednostka, choć na początku gry sprawuje się całkiem nieźle. Później może stanowić wsparcie dla strzelców lub robić za mięso armatnie.

Harpia Wiedźma
Statystyki ma dość przeciętne, wyróżnia się niezła szybkość i (niestety) spory rozrzut obrażeń. Jednak dzięki swoim genialnym umiejętnościom (lot, powstrzymywanie kontrataku + powrót na miejsce startu) jest bardzo przydatna w eliminowaniu mało wytrzymałych, ale uciążliwych jednostek, szczególnie strzelców na tyłach armii. Przy Taktyce na Ekspercie jest w stanie w pierwszej turze dolecieć do dowolnej jednostki.

Obserwator
Bardzo solidny strzelec. Porządne staty, sporo życia i brak ograniczeń w walce wręcz. Niestety jest też bardzo drogi (najdroższy na swoim poziomie, nie licząc żywiołaka), a koszt jego siedliska jest nieprzyjemny przy braku surowców specjalnych.

Meduza Królewska
Staty dość przeciętne, raczej słabe obrażenia (ale i tak większe od wampira :)), ale za to niewielki koszt (tylko trochę droższa od Obserwatora). Umiejętności bardzo dobre - brak ograniczeń w walce wręcz i zamiana w kamień. Ogólnie daje radę.

Minotaur Królewski
Elita elit. Atak i obrona jak na poziomie 6, obrażenia przeboskie (szkoda tylko, że dość rozrzucone) duża szybkość i nawet niewielki koszt jak na taką jakość. Punktów życia nie ma za dużo, więc lepiej używać go ostrożnie w walce z niektórymi jednostkami. Umiejętność słaba, ale to zawsze coś. Moja ulubiona jednostka, obok Czarnego Smoka :).

Chimera
Słaba jednostka. Atak, obrona i obrażenia prawie jak u minotaura, punkty życia i koszt przeciętne. Na szczęście jest szybka, lata i ma bardzo fajną umiejętność paraliżu.

Czarny Smok
Czołówka poziomu. Właściwie wszystkie statystyki ma bardzo dobre, a koszt jest niewygórowany. Umiejętności również nie należą do słabych - lot, zionięcie, nienawiść do Gigantów i Tytanów oraz odporność na wszystkie czary. Trochę boli konieczność rozbudowy Gildii Magów do postawienia siedliska, przez co czas, w którym można mieć te jednostki może się nieprzyjemnie wydłużyć na biedniejszych mapach.


Kompozycja armii

Trzy jednostki latające i dwie strzelające, potrafiące w razie potrzeby się same obronić to bardzo wygodny układ, dający dużą swobodę działania.


Budynki specjalne

Znakomite. Akademia wojny dająca doświadczenie, sprzedawca artefaktów, taniutki wir magii raz w tygodniu regenerujący i podwajający manę oraz Portal Przyzwania mogący dać sporą przewagę przy odpowiednim zajmowaniu siedlisk na mapie.


Bohaterowie

Również znakomici. Władcy Podziemi mają zwykle bardzo dobre umiejętności na starcie. Wystarczy wymienić takich herosów jak Dace i Shakti z Taktyką i Skutecznością Ataku, Gunnar z Taktyką i Logistyką, czy Damacon z zaawansowaną Skutecznością Ataku. Jeśli chodzi o Czarnoksiężników, to jest już gorzej, choć znajdą się perełki. Jeddite z wskrzeszeniem i zaawansowaną Mądrością, Sephinroth z Mądrością i Inteligencją, czy nawet Malekith z Mądrością i Talentem Magicznym. Na uwagę zasługuje Alamar, który jako bohater poboczny może po kilku zdobytych poziomach uczyć innych bohaterów wskrzeszenia. Czarnoksiężnicy skupiają się na Mocy, co jest bardzo dobre z uwagi na Wir Magii, przez co nie ma potrzeby posiadania dużej Wiedzy, czy zużycia slotu na Inteligencję.


Podsumowując, Loch jest według mnie miastem z silną armią i dużymi możliwościami rozwoju bohatera, a granie nim to sama przyjemność :).

Deferdus - 2014-04-02 20:25:38

Ja sam nie przepadam za Lochem. Owszem, przyznaję, że miasto jest baaardzo silne. Niestety, nie potrafię kierować taką potęgą ^^

W ogóle samo padnięcie meduz może być sporym ciosem, jeśli nie gra się Lochem umiejętnie. Są świetnymi strzelcami, a to, że zamieniają przeciwnika w kamień daje znać, że potrafią się same bronić. Smoki mają ten problem i szczęście, że magia na nich nie działa, same jednak są mocne. Minotaury też są świetną jednostką, za to Chimery z czasem zamieniają się u mnie w paraliżujące mięso armatnie. na które warto rzucać zaklęcia dodające obrony, lub zmiejszające liczbę otrzymywanych obrażeń. Harpie mają świetną zdolność powstrzymywania kontry i powrotu na swoje miejce. Wpakować trochę ataku i mamy dobrą jednostkę. Co do reszty, jestem obojętny.

Takie jest moje zdanie xD

Sauron - 2014-04-12 15:56:40

Nonsens, Loch to bardzo solidne miasto, o możliwości bardzo dobrego startu czyli troglodytów Shaktiego. Bez niego wojska będzie oczywiście mniej, ale wciąż można sobie poradzić. Miasto nie ma jakichś szczególnie słabych stron, jego główną słabością jest brak możliwości łatwego radzenia sobie z klątwami i wysokie nakłady finansowe przy części budowli. Armia jest wyważona i zróżnicowana, beholder i meduza to solidni i pewni strzelcy, z paroma usprawnieniami by lepiej radzić sobie w zwarciu. Przydatne w sytuacjach awaryjnych, ale wciąż nie pchajmy ich do zwarcia. Minotaur w mojej opinii jest sercem armii Lochu, obok czarnego smoka to prawdopodobnie najbardziej rozpoznawana jednostka Lochu. Chimera dorzuca do worka sztuczek paraliż, a smok jest całkowicie odporny na magię i jest jednym z głównych powodów złej sławy tego miasta.

Wir magii sprawia, że jak już zauważono, Czarnoksiężnicy mogą sprawować się trochę lepiej niż przeciętni magowie. Władcy są jednak priorytetowym wyborem ze względu na to, że spora ich ilość oferuje coś przydatnego. Niesławny Gunnar od logistyki, Shakti ze 100 trogli na starcie to najbardziej znani przedstawiciele.

Xeno - 2014-04-13 12:25:03

Miasto fajne, dające możliwość szybkiego wiazdu w przeciwnika już w 2 tygodniu na niektórych templatach.
Boli jedynie fakt, że na mapy bogate i duże jest średnio opłacalne z powodu smoków, postawimy je w 2/3 tygodniu dopiero co już niestety zmniejsza szansę na osiągnięcie przewagi przy takim np. zamku czy cytadeli lub twierdzy, gdzie mamy do dyspozycji 7lvl już w pierwszym tygodniu gry.

Baron - 2015-06-09 22:26:16

Najbardziej oryginalne miasto bo ma harpie jedyna tego rodzaju jednostke.
Poza tym 2 lata 2 strzela 2 chodzi. Magia jest mocna bohaterowie tez. Mocny portal istot. Bardzo mocny wir magii. Mozna dokupic artefaktow. Bardzo fajny zamek do grania. Ale nie jest jakos strasznie mocny. Srednia.

MJOdorczuk - 2015-06-09 22:56:00

Harpie są równie oryginalne, co kawalerzyści, czarci lordowie czy feniksy. W niemalże każdym mieście takiego oryginalnego znajdziesz.

Xeno - 2015-06-09 23:24:55

Popieram. Patrzę iż w końcu pokazuje się pazur dyskusyjny. Masz moje pochwały młody padawanie.
Czarci lordowie też są jedyni w swoim rodzaju.

Sality - 2015-06-24 01:03:39

Lochy - moje ukochane miasto. Praktycznie wszystko tutaj mi się podoba, zaczynając na klimacie, przez jednostki, aż po budynki i bohaterów. Oczywiście Cesarskie Meduzy, jako numer jeden wśród wszystkich jednostek w HoMM3, przyczyniają się do tego.

Mathias - 2015-06-24 10:50:25

Hmm... harpie pod względem, że tak to ujmę, "struktury" jednostki rzeczywiście chyba nie mają swojego odpowiednika. Choć same w sobie jakoś super oryginalne nie są (w zasadzie zdziwiłbym się, gdyby w ogóle nie pojawiły się harpie w herosach, one są w większości gier tego typu). W lochu szczególnie ciekawa jest sama koncepcja - miasta podziemne na pewno wzbudzają zainteresowanie. Lubię Loch, szczególnie za silne jednostki, dobrych bohaterów i dostęp do fajnych czarów.

Sality - 2015-06-24 14:09:00

Zgadza się. W sumie nie dziwne, że uwielbiam Lochy, skoro zawsze interesowała mnie mitologia :P

Mathias - 2015-06-24 16:00:53

Tak, mitologie są niezwykle ciekawe, w Heroes wzięto stwory lub postaci z różnych wierzeń i wyszło to całkiem fajnie, czego Loch jest chyba najlepszym przykładem :).

MJOdorczuk - 2015-06-24 17:39:49

Pomyśleli tak samo ci z Ubisoftu i postanowili dodać jakże ostatnio popularną tradycję japońską... wyszło jak dla mnie na wcisk i niesmacznie, tak, jakby miasto to nie zostało dodane ze względu na pomysłowość, a ze względu na poprawność polityczną. Piszę oczywiście o Świątyni z "szóstki". Bądź co bądź, mitologia grecka, nordycka, celtycka, arabsko-persko-hinduska (to ma chyba swoją nazwę, ale ja jej nie znam, w każdym razie to, co obraca się wokół dżinizmu) oraz tradycja hebrajska przewijały się przez cywilizacje europejskie od stuleci, czy to w sztuce, czy w filozofii czy w samych wierzeniach, dlatego też stworzenia te są naturalne dla nas, co innego stwory zza Kataju. Łagodzi jeszcze ten klimat przemieszanie tematów stworów, przez co nie widzimy jaskrawości jakiejkolwiek mitologii/tradycji w którymkolwiek mieście.

Bastion: mit. grecka, celtycka i nordycka, smoki zajeżdżają z lekka (z wyglądu pyska) dalekim orientem.
Cytadela: mit. grecka i celtycka.
Forteca: nordycka i dżinistyczna plus naga z hinduizmu (nie dżinistycznego).
Inferno: dżinizm, mit. grecka i tradycja hebrajska/chrześcijańska.
Loch: mit. grecka, dżinizm i, tu nie jestem pewien, mit. celtycka.
Nekropolis: ...mit. słowiańska?
Twierdza: mit. grecka, nordycka i tradycja hebrajska.
Wrota żywiołów: mit. celtycka, nordycka, grecka i żywiołaki umysłu wyglądające na dżinizm.
Zamek: mit. grecka i tradycja hebrajska.

Nie licząc nekropolii nic nie jest ucharakteryzowane na jakikolwiek wzór, przez co wygląda to dosyć realistycznie, nie nasuwa nam na myśl żadnych istniejących wzorców.

Sauron - 2015-06-24 21:02:11

Dla mnie osobiście Świątynia z VI była ok, bo miasta takiego typu jeszcze w Heroesach nie było. Ogólnie seria trzymała się raczej kręgu cywilizacji zachodniej, stąd czerpanie ze wschodniej mitologii było z pewnością nowością w serii. Czy to + czy - można spekulować, ale przynajmniej jest to miasto w które włożono chociaż trochę pomyślunku i zaangażowania. Z pewnością twórcy mieli te dwie cechy, no ale Ubi ich wykończyło i tyle w temacie.

Mathias - 2015-06-24 21:16:42

Wyszło z tą świątynią trochę kiczowato, ale przynajmniej spróbowali czegoś nowego. Taki skromny pozytyw całej sytuacji ^^.

Jakby kogoś jeszcze kwestie mitologiczne interesowały, to możemy odkopać ten stary temat: http://herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=164&p=4

Xeno - 2015-06-24 21:20:59

Nie wiem jak w 6 świątynia wygląda, ale i się jednostki w HO podobały z tej świątyni.

Mathias - 2015-06-24 23:13:39

Kappa, Wanizame i Kenshi całkiem fajne. Reszta troszkę dziwna. Zresztą zobaczcie sami: http://h6.heroes.net.pl/stworzenia/swiatynia.html

Betonové jímky jsou velmi užitečné pro různé Noclegi Saint-Martin-de-Belleville ESPACE VIRAGE 2 Oтeли Турция