Sauron - 2009-04-19 13:11:35

Forteca wygra
1. Gremlin- rusałka  1:1   Gremlina można zasłonić, a rusałka wtedy szybko zginie, ale obie jednostki się czasem przydają.
2. Gargulec- burza   0:1   Burza jest mocna, a gargulec średni.
3. Golem- lód          0:1   Lód strzela i ma zadaje więcej dmg 3-7, a golem 4-5, lód tylko o 1 pkt ataku gorszy i 5 HP mniej od golema.
4. Arcymag- energia  1:0  Arcymag jest mocniejszy, energia w 1 ruchu nie dojdzie, a mag nie ma kar w walce wręcz i zmniejsza koszty czarów.
5. Dżin- magma  1:0  dżin szybszy i rzuca czary. Jest bardziej uniwersalny.
6. Naga- magia  1:0  naga i magia mają powstrzymywanie ataku i podobne prędkości, ale naga ma więcej HP i dmg, dlatego jest jednak lepsza
7. Tytan- feniks  1:0  Tytan jest droższy, ale mocniejszy, co daje mu przewagę. Feniksy mogą braki nadrobić tylko ilością.

bohaterowie: 1:1 jacy są, każdy wie
magia: identyczna, ale Forteca ma bibliotekę i ścianę wiedzy 1:0 dla Fortecy
cena: WŻ tańsze

wynik:  Forteca 7       Wrota 5

Magyar - 2009-04-19 13:56:53

Nie bede juz dokladnie porownywal jendostek, bo to jest oczywiste, ze to Forteca jest lepszym miastem, niz Wrota Zywiolow. Glos na Fortece.

Zen-Aku - 2009-04-19 16:10:18

1. Rusałka > Gremlin - i tu nie ma żadnych wątpliwości, bo rusałka rozjeżdża nawet duże ilości powolnych jednostek, jest szybka jak na 1. lvl i powstrzymuje kontrę. Co prawda ma mało HP, ale w starciach z klocami jest to nieistotne, bo rusałka jest szybka. Można ją nazwać arcydiabłem na poziomie pierwszym, jest to jednostka niezwykle do diabła podobna w zastosowaniu.

2. Burzołak > Gargulec - gargulec może być jedynie irytujący, gdy nam zablokuje strzelców, no może dla takich kuszników jest groźny, ale burzom nic poważnego zrobić nie jest w stanie.

3. Lód > Golem - kloc nie ma szans w walce z lodem, który zadaje dobre dmg z daleka.

4. Energia = Mag - zdziwieni? Nie powinniście być, zważywszy na horrendalną cenę arcymaga... Nie jest aż tak silną jednostką, żeby kosztować tyle kasy i zasobów. Energia jest bardzo słaba, ale lata i jest dość tania (w porównaniu do arcymaga jest prawie za darmo...).

5. Magma < Dżinn - obie nie są wybitne, ale magma to chodząca tragedia... Dżinn przynajmniej lata i czaruje.

6. Psych < Naga - naga ma lepsze staty i powstrzymuje kontrę, ma też stały dmg.

7. Kurczak = Tytan - tytan jest zabójczo drogi (tak, gigant jest tani - i mamy problem, bo ognisty ptak także jest tani, ale ulepszenie go do kurczaka jest tańsze, niż up giganta do tytana), ponadto to kurczak ma lepsze skille (zionięcie i odp. na ogień w szczególności, bo odradzanie się to tylko drobny dodatek) i jest szybszy, choć oczywiście tytan ma znacznie lepsze staty i HP.

Bohowie - w Fortecy najgorsi w grze, w WŻ całkiem przyzwoici, szkoda tylko, że kolesie z taktyką zazwyczaj mają drugi, badziewny, skill...

Magia - no, ściana płaczu i biblioteka jednak przeważają na stronę Fortecy.

Cena - wszystko jest tańsze od Fortecy...

Wolę WŻ.

Magyar - 2009-04-19 17:36:33

Zen-Aku napisał:

Cena - wszystko jest tańsze od Fortecy...

Wolę WŻ.

Moze i wolisz WZ, ale jednak sam przyznaj, ze Forteca jest lepsza... A cena, to nie jest zaden argument...

Mathias - 2009-04-19 17:48:29

No dobra, moja kolej:

Gremiln vs. Rusałka - Gremlin strzela, nimfa lata i powstrzymuje kontrę. Gremlin ma lepsze staty i przede wszystkim więcej HP. Stawiam na niego.

Gargulec vs. Burza - Koragg doskonale to ujął. Burza wygrywa.

Golem vs. Lód - Golem jest niepraktyczny, zaś lód to bardzo dobry strzelook.

Mag vs. Ogień - Oczywiście, że mag jest lepszy. Co z tego, że droższy? Za dobre wojsko zazwyczaj musimy płacić więcej.

Dżin vs. Ziemia - chyba nie muszę tłumaczyć: dżin.

Naga vs. Umysł - Naga ma lepsze staty, chociaż umysł jest nienajgorszy. Mimo wszystko naga wygrywa.

Tytan vs. Kura - Tytan jest najdroższą jednostką z miast, a tak naprawdę niesłusznie. Daję remis, tytan jest lepszy w statach, ale fenix ma wyższy przyrost i jest tańszy.


Magia: Minimalnie Forteca lepsza dzięki Bibliotece.
Bohaterowie: obydwa miasta mają beznadziejnych, jednak ci z fortecy są nieco lepsi.
Budynki spec.: Wrota mają uczelnie i sprzedawcę artefaktów. Lepsze od Biblioteki i ,,ściany płaczu" (dobre, Koragg :D)
Graal: obydwa są po prostu świetne, ale WZ ma jednak lepszy.
Cena: WZ

Forteca: 6,5
Wrota: 5,5

Oczywiście, za chwilę padną komentarze w stylu ,,nie umiesz grać", ,,choć na multi, to się przekonamy", a moja opinia zostanie uznana za ,,bzdurę". Jednak mam prawo przekazać swoje zdanie tak jak każdy.

Rozbójnik - 2009-04-19 18:03:27

Nikt nie będzie się czepiał za to, że masz takie, a nie inne zdanie. Komenty typu "nie umiesz grać", "choć na multi" itd pojawiają się wtedy, gdy ktoś pisze rzeczy nie mające poparcia ani w liczbach (teoretyczna strona herosa), ani w praktyce, zaś argumenty osób bardziej doświadczonych nie przynoszą najmniejszego skutku, bo osoba ta jest z góry uprzedzona do pewnych zamków/jednostek. Wyrażać swoje zdanie, jak słusznie zauważyłeś, ma prawo każdy, niezależnie od reprezentowanego poziomu, ale czasem irytująca jest niesamowita odporność na argumenty.

Co do miast, to ja ocenię po swojemu. Start w obydwu bardzo dobry, 2 bardzo fajne jednostki na 1 poziomie, niestety koniecznie wymagające upa. Cenowo wychodzi podobnie. Bohaterowie to największy mankament w fortecy, są niestety najsłabszymy wojownikami i tyle. Jako że oba zamki opierają się głównie na strzelakach, to według mnie na mniejsze mapy lepsze WŻ gdzie burze i lód decydują, zaś na większych, gdzie od 3 tygodnia mamy już tytany chyba forteca nieco lepsza.

Zen-Aku - 2009-04-19 18:16:00

Magyar napisał:

Moze i wolisz WZ, ale jednak sam przyznaj, ze Forteca jest lepsza...

W tym rzecz, że wcale lepsza nie jest. Ma gorszy początek od WŻ i jest droższa, szczególnie magowie...

Magyar napisał:

A cena, to nie jest zaden argument...

Znowu sobie coś wymyśliłeś? W każdym razie to Ty znowu nie masz żadnych argumentów...

Mathias napisał:

Oczywiście, że mag jest lepszy. Co z tego, że droższy? Za dobre wojsko zazwyczaj musimy płacić więcej.

Niby tak, ale nie aż tyle. Arcymag ma cenę nieadekwatną do możliwości, za taką cenę powinien być lepszy przynajmniej od wampirów - a tak oczywiście nie jest. Jak to jest? Za lepsze wampiry i krzyżowców płacimy mniej. Energia jest słaba, wcale nie zaprzeczam, ale ma cenę dość adekwatną w stosunku do jakości, dlatego uznałem te jednostki za równe.

Doktor Schnabel von Rom napisał:

Szczerze, to jest taka różnica, jakbyś pisał - "mężczyzna i kobieta - co to za różnica?"

A feniks to rodzaj żeński? :P Kurczak, kura - i tak wiadomo o jaką jednostkę chodzi, jest mi obojętne jak ją będę nazywał, może być ta kura ;]

Żywiołak - 2009-04-19 19:15:58

Mathias napisał:

Bohaterowie: obydwa miasta mają beznadziejnych, jednak ci z fortecy są nieco lepsi.

Powyżej nie można mieć większych zastrzeżeń, ale tu? W czym lepsi z fortecy? Kurczowo Solmyra się nie można trzymać, spójrz na wojów i ich rozkład statów i umiejętności II-rzędowe. Wymień mi lepszych wojów z Fortecy.

Co do ceny, jak wspomniał Rozbójnik, jest podobna. Starczą dwa te zielone z tymi tańczącymi (zapomniałem :P), co dają klejnoty i forteca nie jest taka straszna, jak ją malują.


Mathias napisał:

Oczywiście, za chwilę padną komentarze w stylu ,,nie umiesz grać", ,,choć na multi, to się przekonamy", a moja opinia zostanie uznana za ,,bzdurę". Jednak mam prawo przekazać swoje zdanie tak jak każdy.

Tu znowu Rozbójnik dobrze powiedział. Każdy ma prawo do własnego zdania, ale musi je odpowiednio uargumentować. Można uważać coś za lepsze od czegoś, może to wynikać z braku ogrania, nieodpowiedniego użycia. Jeżeli się tak uważa - w porządku. Jednak, gdy ktoś uparcie próbuje przekrzykiwać, że 3 > 5, to ręce opadają. :)

ps. Pisze się "chodź na multi" a nie "choć".
Choć oznacza "chociaż". Ludzie bardzo często to mylą, jestem na to wyczulony niestety. :]

Sauron - 2009-04-19 20:26:49

Mathias: Forteca też ma sprzedawcę artefaktów, a na uczelnię potrzeba kasy, żeby wybudować i potem kupić umiejętności dla bohatera.

Zen: Kurczak, czy kura, może niech będzie kogut! ;]  Tak na serio, to chyba jednak rodzaj męski jest.

WŻ ma mocny 2 i 3 lvl. Burza to mocna jednostka, lód zresztą też, do szybkiego expienia i zbierania zasobów doskonali, Forteca jest tutaj gorsza, ale w późniejszym okresie na wyższych lvl dogania WŻ.

Co do wyrazu "choć" to tylko mała literówka, ale wiadomo o co chodzi.

Żywiołak - 2009-04-19 20:37:33

Sauron napisał:

WŻ ma mocny 2 i 3 lvl. Burza to mocna jednostka, lód zresztą też, do szybkiego expienia i zbierania zasobów doskonali, Forteca jest tutaj gorsza, ale w późniejszym okresie na wyższych lvl dogania WŻ.

W 1 tyg WŻ - rusałki, w fortecy up gremliny. W obu przypadkach super. W 2 tyg WŻ - rusałki i burze, w fortecy up gremliny, normalni magowie + 4 pojedyńcze dżiny, które sprawiają, że strzelaki ostro cisną. Nadal remis. :]

No na mniejszych mapkach up na lód też w 2 tyg a do fortecy up nagi. Ale to wiadomo, zależy od sytuacji.

Mathias - 2009-04-19 22:24:50

Żywiołak, pomyliłem się w wyrazie ,,chodź". Dobrze, że wiesz, o co mi chodziło.

Sauron - 2009-04-19 22:33:22

Małe literówki przecież nie są liczone, więc nie ma co robić z igły widły. Pilnujmy się w miarę i będzie spox. ;]

Start mogą mieć Forteca i WŻ podobny, po prostu słabsze poziomy można nadrobić innym.

Magyar - 2009-04-19 22:37:03

Forteca vs. Wrota Zywiolow:
1.) 1:1 (Remis - Gremlin ma lepsze staty i strzela, ale Driada ma lepsze zdolnosci i szybkosc)
2.) 0:1 (Burza najlepszy na poziomie)
3.) 0:1 (Lod strzela i ma dobre staty, ogolnie - bardzo dobra jednostka wsparcia)
4.) 1:0 (Cena siedliska, to nie jest zaden argument... i szlus)
5.) 1:0 (Dzinn lepszy - szybszy, lata i rzuca czary)
6.) 1:0 (Naga (obok Wladcy i Czempa) najlepsza na poziomie)
7.) 1:0 (Tu takze - cena nie jest argumentem - Tytani sa jednymi z najpotezniejszych jednostek w grze, zadaja wysokie obrazenia, strzelaja, maja 300HP, odporni na magie umyslu... jendym slowem - Tytani sa lepsi)

Magia: 1:1
Bohaterowie: 1:1
Forteca: 7
Wrota Zywiolow: 5
Wygrywa - Forteca

Napisalem te porowniania, bo Koragg znowu stwierdzil, ze ja nie podaje argumentow - to ty ie podajesz argumentow. Bo wiedz, ze cena to ZADEN argument. Skoro wedlug ciebie cene ma az takie znaczenie, to wychodzi na to, ze wedlug ciebie Twierdza jest lepsza od Lochu i/lub Zamku?

Żywiołak - 2009-04-19 22:42:43

Uargumentuj remis przy bohaterach. :)

Zen-Aku - 2009-04-19 22:43:43

Magyar napisał:

Cena siedliska, to nie jest zaden argument... i szlus (...) Tu takze - cena nie jest argumentem

Tak? Im większa cena siedliska, tym później mamy taką jednostkę i tym bardziej jesteśmy do tyłu w stosunku do wroga. Nie interesuje mnie to, że nie widzisz wad w swoich ulubionych jednostkach (bo przy wampirach cena siedliska to już był jakimś cudem argument, prawda?), ale za taką cenę magowie powinni być najlepsi na swoim poziomie - a tacy nie są. Podobnie u tytanów - czarne smoki i archanioły są dużo lepsze.

Magyar napisał:

to ty ie podajesz argumentow.

Nie rozśmieszaj mnie... Nikt się mnie nie czepia (poza Tobą, ale Ty mnie mało obchodzisz), bo wszyscy widzą, że podaję argumenty... I jestem w stanie odpowiedzieć na każdy post z argumentami, bo bez argumentów nie ma dyskusji.

Magyar - 2009-04-19 22:47:08

Zen-Aku napisał:

Nie rozśmieszaj mnie... Nikt się mnie nie czepia (poza Tobą, ale Ty mnie mało obchodzisz), bo wszyscy widzą, że podaję argumenty... I jestem w stanie odpowiedzieć na każdy post z argumentami, bo bez argumentów nie ma dyskusji.

Nikt sie cie nie czepia, bo nikt ci sie nie chce narazac... A mnie sie ktos czepia? - Tylko ty. A zreszta, ty takze mnie nic nie obchodzisz...

Żywiołak - 2009-04-19 23:09:04

Zen-Aku napisał:

4. Energia = Mag - zdziwieni? Nie powinniście być, zważywszy na horrendalną cenę arcymaga... Nie jest aż tak silną jednostką, żeby kosztować tyle kasy i zasobów. Energia jest bardzo słaba, ale lata i jest dość tania (w porównaniu do arcymaga jest prawie za darmo...).

A zdziwieni... Bo magów normal siedlisko się kupuje w 1 tyg, tak samo jak energii. Magów się używa, żyw. ognia nie. Tak więc przydają się. Up magów nastąpi wcześniej niż up energii (który idzie praktycznie na końcu). Tak więc znowu nie rozumiem.

@up: jak się boisz Moda, to ja mogę postraszyć. :P lol

Magyar - 2009-04-20 08:12:54

Żywiołak napisał:

@up: jak się boisz Moda, to ja mogę postraszyć. :P lol

Zywiolaku, ja sie nikogo nie boje :P :) . A co do Arcymagow i Energii, to masz racje - Energie sie i tak pozniej ulepsza, niz Magow.

Zen-Aku - 2009-04-20 20:59:29

Magyar napisał:

Nikt sie cie nie czepia, bo nikt ci sie nie chce narazac...

N/c... Z każdym można normalnie podyskutować i z każdym jestem w stanie podyskutować, o ile podaje argumenty. Ty ich nie podajesz, albo bredzisz bez sensu, że cena nie jest argumentem, a przy wampirach sam cenę uwzględniałeś... Zdecyduj się czego chcesz. Poza tym nikogo w normalnej dyskusji w żaden sposób karać nie mogę, bo forum służy do dyskusji właśnie... A jeśli uważasz, że Rozbójnik, Sauron, Mathias i inni, którzy mają odmienne od mojego zdanie (ale odpowiednio je argumentują) się mi "narazili", to się grubo mylisz. Radzę dorosnąć.

Żywiołak napisał:

Up magów nastąpi wcześniej niż up energii (który idzie praktycznie na końcu). Tak więc znowu nie rozumiem.

Up magów wymaga biblioteki, co z kolei znowu wymaga zasobów, które mogą się przydać do zbudowania innych jednostek. Jednak nie przeczę, że możesz mieć rację, bo nie jestem jeszcze ograny WŻ i energię ulepszam szybko ;]

Magyar - 2009-04-20 21:48:58

Zen-Aku napisał:

Radzę dorosnąć.

Hahhaha - o ile sie orientuje, to ty mas zalbo tyle lat, ile ja (16), albo mniej... A co do dorastania, to zapewniam, ze ja juz "kawalek czasu" temu doroslem...

Zen-Aku - 2009-04-20 22:09:59

To bardzo źle się orientujesz. Dla Twojej informacji mam 17 lat i osobiście dziwię się, że tylko z Tobą nie można normalnie podyskutować. Wszyscy podają jakieś stosowne argumenty, z wszystkimi można się dogadać, ale Twoja gadka o "narażaniu się" była po prostu szczeniacka. Inaczej nie jestem w stanie tego ująć. Poza tym w tych swoich dziwnych rozważaniach zapomniałeś o jednym:

Żywiołak napisał:

Uargumentuj remis przy bohaterach.

No właśnie, uargumentuj Magyar. Bohaterowie Fortecy to dno dna, alchemicy są najgorszymi z możliwych wojów, mało w porównaniu do innych ładują w atak i obronę, poza tym w WŻ aż 4 bohaterów startuje z taktyką (co prawda trzech ma oprócz mniej kiepskie skille, ale taktyka to taktyka). Nie ma cudów, bohaterowie Fortecy nie mają polotu do żadnych innych.

Magyar - 2009-04-20 22:49:34

Hmmm.... bohaterowie w obydu miastach sa jednymi z najslabszych w grze - co tu duzo mowic: Forteca ma Solmyra, a Wrota Zywiolow maja Monere - ot wszystko.

Sauron - 2009-04-21 09:57:16

W każdym mieście by się przydało więcej porządnych bohaterów, ale co do Fortecy:
- Nadający się: Fafner ( spec od nag, ale nauka czarów na początek dobija), Neela ( jak zwykle z nauką czarów), Torosar ( spec od balisty, na początek mistycyzm, ale dobrze, że ma taktykę), Cyra ( o ile się orientuję dyplomacja w multi jest zabroniona, ale tak normalnie, to się może przydać), Solmyr i Theodorus ( balistyka, może słaba, może nie, czasem bohater kompa z dużą armią schowa się w mieście, jak będzie blisko, a wtedy balistyka się przyda)

- średniawi i słaby: Rissa ( +1 rtęć, na początek skut. ataku), Astral ( ten z hipnozą), reszta się nie nadaje, no może Aine na pobocznego ,ale 350 złota dziennie raczej szału nie narobi.

Żywiołak - 2009-04-21 15:20:47

Nadają sie? Beznadziejny rozkład stat i każdy ma lewą umiejętność. Własnie jedynie Aine robi szał, to idealny main. :d Na zmianę do karczmy... :P

Magyar - podajesz nierówność i wmawiasz, że to remis? Forteca ma tylko maga, WŻ ma obydwu. W skrócie - Forteca nie ma żadnego woja. :]

Sauron - 2009-04-21 17:03:48

Jak jedna zdolność dobra, to bohater jeszcze ujdzie, jak dwie do kitu, to szkoda gadać, ja mówię, żę Forteca, ma nie wiadomo jakich bohaterów? Po prostu szukam takich w miarę przydatnych, co jeszcze z nich jakiś pożytek.

Zen-Aku - 2009-04-21 19:23:56

Forteca ma żałosnych bohaterów. Alchemicy mają straszny rozkład statów, jak na wojów, a ciekawe jak zagrać skutecznie czarodziejem? Full wiedzy, zero ataku i obrony? Dziękuję za takich "bohaterów"... WŻ ma ogromną przewagę w bohaterach.

Nazgul - 2009-04-21 19:48:59

Jak dla mnie herosi z Tower też są najgorsi. Nie mają przydatnych skilli, nie nadają się na żaden rodzaj mapki, mają najgorsze staty, zaczynają z najgorszymi statami, a jedyną ich zaletą jest brak kary na śniegu. Więcej zalet nie mają.

Kameleon - 2009-04-21 19:58:13

Nauka czarów nie jest taka zła,nie trzeba się wracać do zamku,żeby poznać nowe czary.Torosar i Astral jest fajny :)

Majer - 2009-04-21 20:01:23

Nelą i tym z balistą jeszcze coś można ugrać takie jest moje zdanie.

Zen-Aku - 2009-04-21 20:01:26

Kameleon napisał:

Nauka czarów nie jest taka zła,nie trzeba się wracać do zamku,żeby poznać nowe czary.Torosar i Astral jest fajny

Fajny może i jest, ale słaby na maksa. Nauka czarów to jeden z największych badziewi w grze, zresztą czary są ważne dla maina, a ten jakoś drogę do zamku znajdzie, poza tym liczą się czary podstawowe - przyspieszenie i spowolnienie, a także bless, klątwa i rozproszenie. Nic więcej do szczęście nie trzeba.

Mathias - 2009-04-21 20:32:25

Hmmm... zastanówmy się. Najpierw Forteca:
Alchemik (1,1,2,2) gwarantuje badziewny start. Dodajmy do tego Naukę czarów u prawie wszystkich herów tego gatunku - zapowiada się nieciekawie. Ta klasa po prostu nie ma dobrych bohów. Jedyny na poziomie jest Torosar, choć posiada, niepotrzebnie, Mistycyzm. Ale za to Taktyka i Balista to niezła mieszanka.

Czarodziej (0,0,3,3) - wg mnie już lepiej mieć takie staty niż wszystko rozwalone po 1 do każdego. 3 mocy i 3 wiedzy gwarantują 30 pkt magii i niezłą, jak na start, siłę zaklęc. A więc nie należy ich lekceważyć chociażby z tego powodu. A teraz jakich mamy tu dobrych bohów? Astral przydaje się tylko na początku, do przejmowania kopalń (hipnoza na strażników), potem jest już nic nie warty. Cyra ma dyplę, więc nawet o niej nie wspominam. Daremyth zaś jest całkiem, całkiem. Skill beznadziejny, ale dobre umiejętności zaawansowane. Za to prawdziwymi bohami są Solmyr i Theodorus. Świetne skille spec, świetne um. start.


Wrota:
Wędrowcy (3,1,1,1) - jedyna przewaga nad alchemami to 3 punkty offa. Specjalizacje: tylko jednostki. I to je już, w większości pozbawia db speca. A skille niezłe - kilku gostków z taktyką. Więc zapowiedź dobra, ale ostateczny efekt kiepski. Zacznę od opisania podanych przez Koragga 4 bohów z taktyką:
1. Erdamon - Spec: żyw. ziemi, skille: Finanse, Taktyka. Czyli jeden wielki szajs, mimo taktyki.
2. Thunar - identycznie, jak Erdamon. Efekt: patrz wyżej.
3. Kalt - Spec: żyw. wody, skille: Nauka, Taktyka. Już lepiej: przydanty spec, ponadto Taktyka. Ale NAuka? Zmarnowany slot, ale mimo wszystko lepiej wykorzystany niż 2 powyższych.
4. Lacus: Spec: j/w, skill: taktyka. Najlepszy z czwórki. Spec niezły, skill wspaniały.
Ale tylko Lacus jest faktycznie dobrym bohem z tej grupy ,,4 z taktyką". 2 pierwszych to żal, Kalt średni.

Ponadto doskonały jest Monere. Reszta - badziew, jak w Fortecy(w jednym skill żałosny, w drugim spec beznadziejny).

Elementaliści (0,0,3,3) - startowe staty takie same jak Czarodzieje. Ale za to każdy boh ma magię w zestawie.


Podsumowując: mieliście rację, WZ ma lepszych bohów, ale i tak są jednymi z najgorszych w grze(przynajmniej moim zdaniem).

Sauron - 2009-04-21 21:08:47

Alchemicy nie mogą się zdecydować, czy są magami, czy wojami. To ich najmocniejsza wada, bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego, ale wymieniłem kilku bohów, którymi coś ugramy, tak naprawdę WŻ i Forteca są tutaj dość podobne, badziewne drugorzędne skille ( finanse, nauka czarów itp.) Czarodzieje są chociaż mocni w magii i wiedzy, ale brak ataku i obrony mocno osłabia, bez artefaktów nie da rady.

Żywiołak - 2009-04-21 21:27:08

Nazgul napisał:

Jak dla mnie herosi z Tower też są najgorsi. Nie mają przydatnych skilli, nie nadają się na żaden rodzaj mapki, mają najgorsze staty, zaczynają z najgorszymi statami, a jedyną ich zaletą jest brak kary na śniegu. Więcej zalet nie mają.

Kary na śniegu się nie ma, gdy bohater ma w armii same jednostki z fortecy. Nie dlatego, że chodzimy bohaterem z fortecy...

Sauron - Nie są podobni. W fortecy nie masz żadnego dobrego woja, w WŻ masz dwóch bardzo dobrych. Tyle.

Majer - 2009-04-21 22:07:25

Finanse dla szczrów to dobra rzecz na maxa tak samo trzeba powiedzieć że nauka czarów też nie jest zła tylko kapliczki, zamki i do maina z czarami nie jest to takie głupie. A plus z finansów przy kilku szczórach + jakiś kamien 1000 expa albo drzewko i miód malina

Eleazar - 2009-04-22 12:53:37

Rozpisywać się nie będę i porównać też nie, bo już wiele osób przede mną to zrobiło, a ja nie chcę spamować.
Oczywiście, że Forteca wygra, to widać jak na dłoni.
Jednostki są często silniejsze, chociaż, jak napisał Zen-Aku, niektóre z pierwszych jednostek mają przewagę.
Zagłosowałem na Fortecę.

Sauron - 2009-04-23 12:00:08

Zgadzam się z Majerem, tak ze czterech pobocznych z rozwiniętymi finansami, to można jeszcze sobie nabić parę tysięcy.

Zresztą w każdym mieście znajdzie się ktoś, kim można coś ugrać, a na wysokim lvl nawet bohaterowie Fortecy są nieźli ( zauważyłem, że dużo idą w atak, chociaż może to przypadek).

Mathias - 2009-04-23 12:45:12

Ale ile? Nawet jak mamy tych 4, to ile nam max. przyjdzie? 2k $. Na początku w ogóle nie będziemy ich tylu posiadać, bo nikt nie wydaje 10k. $ na 4 słabych bohów. A w późniejszym etapie - jest to kropla w morzu golda.

Żywiołak - 2009-04-23 16:57:11

Sauron napisał:

Zresztą w każdym mieście znajdzie się ktoś, kim można coś ugrać, a na wysokim lvl nawet bohaterowie Fortecy są nieźli ( zauważyłem, że dużo idą w atak, chociaż może to przypadek).

Znajdzie się ktoś? Konkrety... Na wysokim lvl bohater fortecy będzie niezły, a innego miasta za... zarąbisty. :] Więc takie pocieszanie się jest bez sensu. Nie idzie dużo w atak, spójrz sobie na %-owe szanse na poszczególne umiejętności I-rzędowe.

sebox27 - 2009-04-26 14:50:00

Zdecydowanie stawiam na Fortece :) O niebo lepsza w statach :) Oczywiscie nie tylko na to patrze :D Ale zostaje przy Fortecy :)

Vercetti - 2009-05-03 01:24:57

Wrota mają lepszy przyrost, moim zdaniem wygrałyby z pewnością z przeciętną moim zdaniem Fortecą.

1. Rusałka vs Gremlin - Moim zdaniem Rusałka
2. Żywiołak Burzy vs Gargulec - Z pewnością Burza ;)
3. Lód vs Golem - Golem nie dojdzie ;]
4. Energia vs Mag - Mag
5. Magma vs Dżin - Dżin raczej napewno
6. Psych vs Naga - chyba Naga
7. Feniks vs Tytan - Feniksy mają lepszy przyrost naturalny, wygrałyby

Wrota są tańsze i lepsze <3

Magyar - 2009-05-03 11:07:25

Tutaj sie wszystko rozchodzi o ten przyrost Feniskow (+4) - jedni uznaja, drudzy nie... ja osobiscie nie. A skoro nie uzna sie wiekszego przyrostu, to Wrota Zywiolow sa gorsze. Cena, to nie jest zaden problem, a szczegolnie na mapy L i XL.

Vercetti napisał:

Golem nie dojdzie.

A na co mu sie gdziekolwiek pchac? Przeciez jego miejsce jest na tylach armii - oslona strzelcow ;) .

Vercetti napisał:

Psych vs Naga - chyba Naga

Chyba??? Przeciez Naga jest jedna z najlepszych jednostek na 6 poziomie - a Psychopata??? Nijak ma sie do potegi Nagi Krolewskiej.

Mathias - 2009-05-03 11:14:45

A na co mu sie gdziekolwiek pchac? Przeciez jego miejsce jest na tylach armii - oslona strzelcow  .

<hahaha> Wolisz marnować 3. poziom na stanie bez ruchu niż mieć do dyspozycji dobrego żyw. lodu, który przydaje się zawsze? Golem to chłam, w który nie warto inwestować.

Magyar - 2009-05-03 11:19:26

Tak, ale Forteca ma aż 3 strzelaków i żeby Fortecę pokonać, wróg musi rozwalić naszych strzelców, a żeby to zrobić, musi podejść do nas, a jeżeli już podejdzie, to przywita go nasz Stalowy Golem, który jest całkiem dobry w walce wręcz. ;)

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 11:20:49

Magyar napisał:

Cena, to nie jest zaden problem, a szczegolnie na mapy L i XL.

Cena zawsze, niezależnie od mapy jest problemem.

Uważam, że miasta są równe, a oto i porównanie:

1. Rusałka < Gremlin - Gremlinowi wystarczy jeden strzał i rusałki nie ma.

2. Żywiołak Burzy > Gargulec - Miażdżąca przewaga burzy.

3. Żywiołak Lodu > Golem - Zanim Golem dojdzie, już go nie będzie.

4. Żywiołak Energii < Mag - Cena ceną, ale Mag jest dużo, dużo lepszy (adekwatnie do ceny).

5. Żywiołak Ziemi > Dżinn - Już nawet ziemia kładzie Dżina.

6. Żywiołak Psychiki < Naga - Po co porównywać? Ten Żywiołak nie ma szans z Nagą.

7. Feniks < Tytan - Ja nie uwzględniam przyrostu, choć nawet jeśli bym go uwzględniał to Tytan jest nieporównywalnie lepszy. Nawet w dużych ilościach Feniks nie ma szans.

Bohaterowie - Oczywiście Wrota Żywiołów.

Magia - Zdecydowanie Forteca

Cena - Wrota Żywiołów

Mathias - 2009-05-03 11:22:45

stasek, to nie zmienia faktu, że Golem jest nieprzydatny, zaś Zyw. Lodu świetny. Z tych ,,trzech strzelców" 2 ma brak ograniczeń w walce wręcz. Tak więc Golem jest po prostu zbędnym dodatkiem.

5. Żywiołak Ziemi > Dżinn - Już nawet ziemia kładzie Dżina.

Nie przesadzaj. Popatrz na staty...

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 11:32:12

Mathias napisał:

Nie przesadzaj. Popatrz na staty...

Statystyki to nie wszystko:

Cena Siedliska: 10 drewna, 5 kamieni, 6 kryształów, 6 klejnotów, 5000 złota < 10 kamieni, 5 siarki, 3000 złota
Cena jednostki: 600 złota < 500
Umiejętności: Rzuca czary dające losowe korzyści, nienawidzi Ifrytów < Odporny na czary umysłu, rzuca odporność na magię ziemi
Statystyki:
Atak: 12 > 11                     
Obrona: 12 > 11
Obrażenia: 13-16 > 6-10
Wytrzymałość: 40 = 40
Szybkość: 11 > 6
Przyrost: 3/6/9 > 4/8/12

Mimo wszystko znaczące niższe statystyki, rekompensuje cena, umiejętności i przyrost.

Mathias - 2009-05-03 14:32:11

Wolę mieć średnią jednostkę niż jakiś badziew, który się do niczego nie nadaje. Lepiej inwestować trochę więcej kasy w lepsze jednostki.

Sauron - 2009-05-03 14:48:46

Umiejętności ziemi są nieprzydatne. Magia umysłu: hipnoza na ziemię nie zadziała, bo działa tylko na niższe poziomy, a odporność to nie ma co marnować na nią czasu. Dżinn jest lepszy, cała Forteca ogólnie też.

Magyar - 2009-05-03 17:25:26

Co do Dzinna, to jednak on jest lepsza jednostka, gdyz jest szybki, rzuca zaklecia wsparcia... Forteca jest lepszym miastem i co tu duzo wiecej mowic?

Vercetti - 2009-05-03 22:04:30

Dżin jest lepszy od Ziemii/Magmy ale to Wrota są lepszym miastem :P

Magyar - 2009-05-04 09:44:53

Vercetti napisał:

Dżin jest lepszy od Ziemii/Magmy ale to Wrota są lepszym miastem :P

Skoro tak uważasz, no to napisz CZEMU? (no właśnie, napisz czemu instruujesz innych, skoro sam robisz dokładnie tak samo) Jakieś konkrety może? ;) :P Co mi po tym, ze będę miała tanie jednostki, skoro to będzie badziew? (A na budowę siedlisk jednostek z Wrót Żywiołów także trzeba przecież wydać co nieco...). Ja już wolę trochę dołorzyć (a dołoŻyć ci za to "rz"?) kasy i surowców i mieć coś konkretnego.

Zen-Aku: Upomnienie za "wybitną" nieznajomość ortografii.

Vercetti - 2009-05-04 11:08:21

Magyar napisał:

Vercetti napisał:

Dżin jest lepszy od Ziemii/Magmy ale to Wrota są lepszym miastem :P

Skoro tak uwazasz, no to napisz CZEMU? Jakies konkrety moze? ;) :P Co mi po tym, ze bede mial tanie jednostki, skoro to bedzie badziew? (A na budowe siedlisk jednostek z Wrot Zywiolow, takze trzeba przeciez wydac "co nieco"...). Ja juz wole troche dolorzyc kasy i surowcow, i miec cos "konkretnego".

Napisałem już wcześniej ;) przejrzyj temat
Wrota to nie badziew ;] to dobre miasto, które dzięki magii i przyrostowi feniksów pozwala zdominować grę ;D

Sauron - 2009-05-04 14:58:19

Dla mnie Forteca jakością jednostek przewyższa WŻ
konkrety:
większy gremlin-rusałka  gremlin strzela i łatwo zabija słabe rusałki
gargulec-burza   No tutaj burza lepsza
golem-lód    golem osłania strzelających, w razie potrzeby przyłoży mocną piąchą, obie przydatne remis
mag-energia    mag lepszy i koniec
dżinn- ziemia     dżinn szybszy, zaklęcia rzuca, jest lepszy
naga-magia       naga lepsza pod każdym względem
tytan-feniks       ptak nie załatwi mocnego w statach tytana

bohaterowie: w obydwu miastach mogło być lepiej, poziom podobny
grall: Forteca ma lepszy
magia: podobna, ale Forteca ma bibliotekę, ścianę widzy i podobnie jak WŻ ma sprzedawcę artefaktów

Magyar - 2009-05-04 16:36:28

Sauron napisał:

golem-lód    golem osłania strzelających, w razie potrzeby przyłoży mocną piąchą, obie przydatne remis

No w końcu ktoś to zauważył ;) . Zdaniem większości graczy Golem jest nieprzydatny - nieprawda. (nieprawda? a prawda, prawda!)

Zen-Aku: Upomnienie za brak argumentów.

Mathias - 2009-05-04 17:12:30

Właśnie że prawda. Golem jest niewiele warty, bo nie bierze czynnego udziału w walce. a Lód to klasa sama w sobie, o czym przekonałem się, grając w HC.

Magyar - 2009-05-04 17:17:31

Żywiołak Lodu jest dobry, ale nie zgodzę się z twierdzeniem, że Golem nie bierze czynnego udziału w walce. Akurat jeżeli chodzi o Fortecę, to walka z Fortecą zawsze się toczy na jej tyłach - najważniejsze jest zablokowanie strzelaków, Stalowy Golem natomiast tych strzelaków osłania i chciał, czy nie chciał - bije się :(

Vercetti - 2009-05-04 17:37:01

Zgadzam się ;) Magowie, Tytani oraz w małym stopniu Gremliny "zwabiają" przeciwników i wtedy golem ma szansę się wykazać.

Demigorgona - 2009-07-09 17:54:45

Forteca.
Primo, jednostki (chyba nie muszę szczegółowo porównywać).
Secundo, w Fortecy mamy możliwość zakupu Biblioteki, co daje nam 1 czar więcej na każdym poziomie.

Soran - 2009-07-11 17:05:48

Wrota są oczywiście dużo lepsze! Nie są takie drogie i mają niemal na każdym poziomie lepszą armię, co więcej mają dobrych bohaterów, których forteca nie ma. Feniksy są też tanie i najszybsze w grze.

Olórin - 2009-08-11 22:05:07

Moim zdaniem WŻ jest lepsze ponieważ:
Feniksów zawsze będzie więcej od Tytanów po za tym zawsze gwarantują 1 ruch
Mają magiczną uczelnie a dla mnie posiadanie w umiejętnościach wszystkich 4 rodzajów magii jest bezcenne i przebija bibliotekę
jednostek nie będę porównywał

OldSkull - 2009-08-24 21:40:30

WŻ są zdecydowanie lepsze.
+ mają szybsze jednostki, przez co generalnie poruszają się szybciej po mapie
-  magia jest porównywalna. Biblioteka + ściana wiedzy kontra uniwersytet. Forteca jest nieco lepsza pod tym względem.
+ bohaterowie WŻ w duzej części mają przydatne umiejętności, w Tower niemal wszyscy mają naukę, mistycyzm albo inne podobne badziewie
- gremliny są lepsze od motylków
+ otacza ich zielona trawka a nie śnieg. Dowolny wynajęty bohater będzie zbierał surowne itp. dookoła z pełna prędkością bez martwienia się o trzymanie tylko określonych jendostek
- śnieg w tower w połączeniu z wieżą obserwacyjną jednak coś tam daje
+ budynki i jednostki są tańsze i nie wymagają tylu różnych surowców.
+ mają wielu bohaterów dających kasę. 2 dajacych + 350 (do tego z doskonałymi umiejętnościami przez co warto brać któregoś jako pierwszego i głównego bohatera). A jesli nam mało w późniejszym etapie można jeszcze 2 z Estates wynająć (jeśli w poblizu jest kamień wiedzy to tym bardziej). W połączeniu z normalnymi cenami jednostek nie musimy się specjalnie martwić o finanse i bardzo szybko nas stać (bez duzych wyrzeczeń) na kapitol.
+ błyskawicznie można mieć ptaszki, które są o wiele lepsze od gigantów (i zjae się, że leże nie wymaga aż tylu innych kosztownych leż innych jednostek) i jest ich dużo. A feniksy są jedną z lepszych jednostek 7. poziomu. Daje to potężnego kopa - wszelkie kłopotliwe kopalnie łatwo padają
+ bohaterowie mają nieco lepsze drzewka - łatwiej osiagnąć szybko mistrza powietrza(haste)/ziemii (slow)
+ jednostki są generalnie albo lepsze (2-3 poziom) albo porównywalne (5-7 poziom). Gremliny są co prawda nieco lepsze, natmiast przydatność (i przewaga) magów nad _latającymi_ i szybkimi żywiołakami ognia jest ściśle uzależniona od rzadkich surowców, a tym samym dość niepewna. Grając na 200% magowie są słabi, na 160% przeciętni, na 130% lepsi

FeestQ - 2009-08-26 16:52:15

Moim zdaniem wygra Conflux, ponieważ ma niezłych bohów, trochę lepszych od tych z tower, nie jest super drogi, ma dobrą magię i przede wszystkim jednostki, a zwłaszcza feniksy - miodzio :-P .

GiBoN - 2009-08-26 18:57:10

O jednostkach to nie wiem,zywiolaki powietrza bardzo dobre,ale drogie i maly przyrost,ognia i ziemi to badziewie,a umyslu to conajwyzej sredniaki,fenixy sa szybkie,ale dupne,tylko przyrost zmienia ich pozycje,forteca drozsza,budynki spec...chyba forteca,bohaterowie fortecy to w sumie dno,nie wiem co byloby lepsze,chyba Conflux gorszy,to miasto mnie nie przekonalo...

Xeno - 2009-08-27 13:21:17

Conflux wygra z fortecą, ponieważ jest tańszy minimalnie, ma jednych z lepszych bohaterów,którym wpadają niezłe umiejętności,a wojska też nie są takie złe.Wysoka odporność na czary,nawet bastion takiej nie ma.Forteca choć ma 3 strzelców,ale jest droga i bohaterowie są lipni.To na tyle z mojej strony.

Talscire - 2009-11-01 19:17:54

Forteca - Gildia Magów jest na 5. poziomie.Najczęstsza jest tu magia powietrza.Ściana wiedzy i Biblioteka to są bardzo przydatne budynki.Gremliny świetne jako osłona dla Arcymagów lub Tytanów, a Jego ulepszona wersja jest bardzo tania i przydatna, a na dodatek strzela.Gargulec tak samo, jak Gremlin jest do osłony strzelców, a Jego ulepszona wersja, ewentualnie do szybkich rajdów, w tą i z powrotem.Kamienne i Żelazne Golemy to tak, jak poprzednicy do osłony strzelców.Magowie i Arcymagowie pod osłoną są bardzo dobrzy i mają nawet, nawet duże obrażenia.Dżiny są dobre do szybkich rajdów w tą i z powrotem, tak samo, jak Gargulce.Naga jest dobra do osłony, ale ulepszona wersja, doskonała pod atak, duże obrażenia i niezła obrona.Giganci dobrzy do frontalnego ataku, a ich ulepszona wersja do obrony.

Wrota Żywiołów - Gildia Magów jest na 5. poziomie.Trafiają się wszystkie magie.Nimfa szybka, lata i powstrzymuje kontratak.Żywiołak Burzy strzela i jest najlepszy na poziomie(Według mnie).Żywiołak Lodu, tak samo jak poprzedni tylko, że Gryf i Cerber są od niego lepsi.Żywiołak Energii jest szybki, lata i ma spore obrażenia.Żywiołak Magmy jest słaby, ma tylko dobrą obronę.Żywiołak Umysłu atakuje naokoło i powstrzymuje kontratak.A Feniks lata i się odradza, ma też cholernie duży przyrost.

Ja bym postawił na WŻ, bo mają 3 jednostki latające i 2. strzelające.

Viewer - 2009-11-01 19:27:45

A Forteca ma 3 strzelające i 2 latające ;)

Baron - 2012-08-15 16:45:44

Trudno okreslic . Zamki te sa rownie silne . Feniksy przewyzszaja Tytanow ale nagi przewazaja umysly . Reszta poziomow sie mniej wiecej pokrywa . Gremliny sa dobre jak rusalki ... Burze sa lepsze od gargulcow ale sa jeszcze magowie . Tak ze to sie bilansuje . Oba miasta maja pelny zestaw magii . Bohaterowie tez w normie ...
Chyba zalezy jak sie uloza inne czynniki typu surowce kasa sila neutralnych . To moze zadecydowac o zwyciestwie ...

GiBoN - 2012-08-15 16:56:41

Fenixy są szybkie, ale słabe. Jakościowo raczej przeważa armia fortecy i ma większego spell powera, chociaż wędrowcy potrafią przynajmniej podpakować nam armię. Ogólnie tutaj czas gra na korzyść magów i to widać. Ruchałki są dobre na neutrali, w fb nie zdążą raczej nic skubnąć, zostawione gremle czasem miło zaskakują...

Xeno - 2012-08-15 18:48:22

Gibon jak masz tytanów to nie zasłaniasz gremli. haste tu by odgrywał dużą rolę w WŻ. Mi samemu ciężko ocenić, ale lepiej bym się czuł grając WŻ.

GiBoN - 2012-08-15 21:21:30

Zostawione, a nie zastawione. Czytaj ze zrozumieniem. Mi osobiście WŻ nigdy nie podchodziło, tak więc tutaj skłaniam się ku fortec, aczkolwiek nie zawsze...

Kramer - 2012-08-15 23:43:48

Wrota żywiołów muszą liczyć na mass haste, bowiem w tej bitwie priorytetem jest podejście do przeciwnika. Przydatne mogą okazać się feniksy, dzięki nim armia żywiołów już na samym początku zrobi wjazd. Teraz z kolei może zaprezentować się potencjał drzemiący w nagach i broniących golemach, te jednostki będzie ciężko wyeliminować. Forteca nie będzie zasłaniać strzelców, bo nadzieje się na żywioły magii i zionięcie.

Oba miasta są drogie, bohaterowie przemawiają na korzyść wrót. Armia fortecy jest z pozoru lepsza, ale odpowiednio dopakowane wrota wcale nie będą odstawać. Ba, mogą nawet prześcignąć lodowe miasto w jakości.

Start wż ma świetny, rusałki wypadają lepiej niż wysokie gremliny, lecz z czasem oba miasta będą dobre na neutrali.

Budynki specjalne również po stronie wrót, no ale uniwersytet rzadko bywa budowany.

Ogólnie mówiąc postawiłbym na żywiołaki, choć forteca wcale nie jest na pozycji straconej.

GiBoN - 2012-08-16 01:47:52

zasłanianie strzelców to priorytet, naga ma 2 hexy, więc elegancko tuli tytana, z kolei na zionięcie też jest patent z hexem na przód, jeżeli żywiołak magii podejdzie t i tak za dług nie pożyje nie dosięgając strzelaka. Tu wszystko zależy od taktyki i haste, bez tego WŻ może mieć kłopot, bo same fenixy nic nie zdziałają...

Sauron - 2012-08-16 15:19:22

Feniks szybko giną, a eliminuje się je prędko, bo nikt nie chce przy końcu gry jeszcze męczyć się z kilkoma dodatkowymi, które się wskrzeszą. Forteca jest lepiej wyposażona pod względem jednostek dystansowych, w zwarciu WŻ szału nie robi, bo żywiołaki energii są słabe, magmy średnie jak na swój poziom, żywiołaki magii są niezłe ze statystykami i wielopolowym atakiem, feniks nie jest najlepszy na swoim poziomie (choć ma zionięcie i jest strasznie szybki). Woda i burza będą strzelać na początku niezagrożone, bo Forteca będzie najpierw musiała zająć się przeciwnikami, którzy podejdą najbliżej. Jak dla mnie Forteca ma większe szanse.

http://elogowanie.pl przegrywanie kaset vhs łódz worldhotels-in.com Departamento Monoambiente a 1 cuadra de la playa..