Vercetti - 2009-05-04 17:45:27

Założyłem ten temat, ponieważ zauważyłem, że jest tu kilku, a nawet sporo sympatyków Cytadeli i chciałbym poznać Wasze zdanie ;)

Moim zdaniem wygra Zamek <3, ponieważ ma według mnie sporo lepsze jednostki.

Magyar - 2009-05-04 18:22:05

Vercetti napisał:

Założyłem ten temat, ponieważ zauważyłem, że jest tu kilku, a nawet sporo sympatyków Cytadeli i chciałbym poznać Wasze zdanie ;)

Moim zdaniem wygra Zamek <3, ponieważ ma według mnie sporo lepsze jednostki.

Ja lubie Cytadele, ale w tym pojedynku nie ma szans. Zamek to najpotezniejsze miasto w grze. Cytadela jest silna, ale Zamek bije kazde inne miasto. Zamkowa armia nie ma sobie rownych w calej grze.

Sauron - 2009-05-04 19:05:15

Hmm...
Gnoll maruder - halabardnik   No tutaj halabardnik lepszy
Reptillion - kusznik    kusznik może ma podwójny, ale reptillioni może nawet wysokie elfy załatwić, więc kusznika tym bardziej zabije
Smocza Ważka - gryf królewski    gryf ma trochę mocniejsze staty, ale ważka szybsza, zdejmuje czary, osłabia, nie ustępuje pod względem obrony i HP
Bazyliszek królewski - krzyżowiec ma o 1 punkt większe obrażenia i o 5HP mniej od bazyla, ma podwójny atak, a bayliszek zamienia w kamień
Wielka gorgona - kapłan    kapłan słabszy, nie ma co pisać
Wiwerna - czempion   No czempion lepszy
Hydra chaosu - archanioł         archanioł lepszy, ale hydra ma niezłe zastosowanie taktyczne ze swoimi głowami i dużo HP

grall: obydwa mogą być
magia: Cytka nieznacznie gorsza
cena: Cytadela tańsza
bohaterowie: remis

wynik: Cytadela nie jest gorsza, wszystko zależy od bohaterów i mapy.

Rozbójnik - 2009-05-04 19:09:27

Oczywiście wszystko zależy od mapy, ale tak wybierając w ciemno bez znajomości mapy wziąłbym cytkę. Na duże jest Tazar, na małe Wystan. Mamy 2 zamek, tanie DB, jak brak to tanie hydry (często w 1 tyg). Niby anioły się w 2 tyg postawi, no ale jednak zamek wymaga większego nakładu finansowego, by nabrać rozpędu. Tak więc ogólnie cytka, z zaznaczeniem, że na bogatsze (najlepiej z 1 rodzimym zamkiem) mapki lepszy sporo zamek ;]

Edit: No i zamek ma marne szanse na klątwe, spokojnie można jechać cytką bless + haste, a dla tego miasta taki zestaw wymiata :)

Mathias - 2009-05-04 21:43:35

Oczywiście Zamek.

Halabardnik vs. Gnoll Maruder - nie ma wątpliwości: Halabardnik lepszy.
Kusznik vs. Reptilion - tutaj sytuacja wymaga dokładnego rozrysowania:
Atak: wyższy u Kusznika (+1)
Obrona: wyższa u Reptiliona (+4)
Obrażenia: równe, jednak kusznik strzela podwójnie, więc ma 2x wyższe (4-6>2-3)
HP: wyższe u jaszczurki (+2p)
Speed: wyższy u kusznika (+1)
Przyrost: wyższy u kusznika! (+2)
Cena: Kusznik nieco droższy (20$)

Co mamy? Zacznę od HP: 2 punkty życia różnicy. Ale Kuszników przybywa 2 więcej ;].
1. tydzień
Kusza: 18 x 10 = 180
Jaszczur: 16 x 12 = 192
Różnica: 192 - 180 = 12

12 punktów życia. Tyle wynosi przewaga reptilionów w tym skillu, biorąc pod uwagę wyższy przyrost kusznika. Nie jest to zbyt wiele. Gdyby przyrost był taki sam, różnica byłaby ok. 2,5 razy większa.

Kolejna sprawa cena: wg mnie tak minimalna różnica nie jest warta uwzględnienia. 20$ to nic.

Teraz obrażenia: minimalna różnica w ataku na korzyść Kusznika (1 punkt). Spora przewaga tej jednostki w obrażeniach dzięki podwójnemu strzałowi. Wielka różnica w obronie na korzyść reptilionów. Ponadto wyższy speed kuszy, a więc ona pierwsza zaatakuje.

A więc wynik: Kusznik jest wg mnie lepszy, choć różnica niewielka.

Gryf Królewski vs. Smocza Ważka - nie ma mozliwości, żeby Gryf przegrał.

Krzyżowiec vs. Bazyl - dzięki skillowi Krzyżowiec jest lepszy.

Kapłan vs. Gorgona - każde miasto ma jakieś słabostki. Kapłan nie ma najmniejszych szans z wymiatającą gorgoną.

Czempion vs. Wiwerna - poza szybkością i ceną Czempion góruje nad wiwerną.

Archanioł vs. Hydra Chaosu - Archanioł gromi Hydrę w punktach ataku i obrony, zwycięża w obrażeniach, góruje w speedzie. Chociaż Hydra Chaosu posiada prześwietną umiejętność, to jednak to nie wystarcza by pokonać Archa.

Zamek: 6
Cyta: 1

Bohaterowie: Cyta
Graal: Zamek
Budowle specjalne: Cyta
magia: Zamek
Cena: Cyta tańsza
+dla Cyty za błyskawiczną rozbudowę

Zamek: 8
Cytadela: 5

Zamek zwycięża!

Rozbójnik - 2009-05-05 15:47:09

Raczej reptom wypada liczyć dmg 2-5, nie chodzi mi o to, że tak gra się w lidze, ale ogólnie jest to poprawka twórców gry, z niewiadomych przyczyn nie wprowadzona w złotej edycji, którą sporo osób posiada.

Tak przy okazji:

Sauron napisał:

hydra ma niezłe zastosowanie taktyczne

Nie czepiam się konkretnie Saurona, ogólnie takie stwierdzenie jest dość popularne. Może mi ktoś jego sens przybliżyć?

Magyar - 2009-05-05 16:55:43

Rozbójnik napisał:

Tak przy okazji:

Sauron napisał:

hydra ma niezłe zastosowanie taktyczne

Nie czepiam się konkretnie Saurona, ogólnie takie stwierdzenie jest dość popularne. Może mi ktoś jego sens przybliżyć?

Na przyklad, Hydry Chaosu moga skutecznie zwiazac w walce cala wroga armie - 7 oddzialow. Hydry maja takze zdolnosc powstrzymywana kontrataku - nikt im nie odda, na zadany przez nie cios. Hydra Chaosu moze zadac najwieksze obrazenia w grze: 25-45dmg. x 7 (7 wrogich oddzialow)= 175-315 pkt. obrazen.
Pokaz mi teraz takiego Smoka, Archaniola, cokolwiek, co zada 315 pkt. obrazen. Atak wszystkiego dookola i powstrzymywanie kontry, czyni z Hydr prawdziwe maszyny do zabijania.

Sauron - 2009-05-05 17:01:40

Reptillioni powinni mieć 2-5? To ja mam 2-3, bo mam złotą. Ogólnie się przyzwyczaiłem i się dobrze reptilami gra, ale jak w ogóle można staty zmieniać?

Co do zastosowania taktycznego: Hydra jest duża i ma ten swój atak na wszystkie pola. No po prostu tak można hydrę ustawić, że stwór ubije kilka jednostek naraz. Łatwo tak kompa załatwić, ale pewnie w multi też ten numer wychodzi ( każdy się może pomylić i te jednostki źle ustawi). Hydra ma szybkość 7, zaokrągla się ją do 8, albo naszyjnik ptrzyspieszenia pomaga ( dla Cytki i Twierdzy dość przydatny).

EDIT: Magyar mnie uprzedził, ale treść zostawiam, coś tam też dodałem.

Magyar - 2009-05-05 18:20:02

Coo?? Repitiloni 2-5 pkt. obrazen? Pierwsze slysze... mam zlota edycje i inne rozne plyty z Heroesami i jakos mam 2-3 pkt. obrazen. ;) :P . Wiecie co? Gdyby Hydra byla szybsza, albo co wiecej, gdyby latala - bylaby napotezniejsza jednostka w grze. Lecz i tak Hydry sa bardzo... Kozackie ;P . No ale nawet Hydry Chaosu wymiekaja przy Archaniele :) .

Sauron - 2009-05-05 18:28:50

Latająca hydra? Proponuję gorynycza XD

To jak jest w końcu z obrażeniami u reptila?

Rozbójnik - 2009-05-05 18:32:36

Taktyka - sposób, metoda postępowania, mająca doprowadzić do osiągnięcia określonego celu; działanie według obmyślanego planu (definicja słownikowa).

Napisaliście, że powstrzymuje kontrę, zgoda. Dzięki temu dłużej pożyje. Atakuje wszystko dookoła? Fajnie. No to przeciwnik ustawia jednostki tak, by nie mogła bić więcej niż 1 :)
Generalnie wszystko to niby prawda, ale co z tego? W jakich konkretnie sytuacjach odnosimy konkretne korzyści z posiadania hydr? No bo macie rację, hydra umożliwia pewne zagrania taktyczne przydatne w grze, problem w tym, że wielu z was to pisze, a ciekaw jestem kto naprawdę zdaje sobie sprawę z zastosowań hydr.

Mathias - 2009-05-05 18:33:34

Sam również mam Gold Edition i nie spotkałem się z takimi obrażeniami reptiliona. Gdzieś już jednak o tym słyszałem. Mimo wszystko myślę, że nie można na siłę kogos zmuszać, żeby uznawał coś innego, niż ma w grze. Każdy wedle posiadanej versji. Takie me skromne zdanie, choć nie musicie się z nim zgadzać.

Rozbójnik - 2009-05-05 18:38:41

Nikt nikogo do niczego nie zmusza, ja tylko zauważyłem, jak ma się sytuacja w większości krajów i jaką ostateczną wersję wydali twórcy. W Polsce jakoś tej poprawki nie odnotowano, nie wiem dlaczego.
Chcecie to uznawajce sobie 2-3, mało to dla mnie istotne. Dziwi natomiast fakt, że w sytuacji, gdzie większość uważała, że rept zadaje 2-3, pisano, że jest to świetna jednostka. Przy takich obrażeniach rept jest do niczego, niewiele lepszy od zombiaka.

Sauron - 2009-05-05 18:39:13

Taktyka i strategia ;]

Tak na serio, to co chcesz przez to powiedzieć? No hydra zajmuje 2 pola, a czasem się błąd zdarzy, a w czasie walki jest ciut tłoczno. :)   Ma 250 HP, więc jest wytrzymała. Powstrz. kontry to też potężny skill ( np. cerber, też jest mocny).

EDIT: Mi tam nawet reptillion z 2-3 pasi. Można jakoś staty zmieniać?

Mathias - 2009-05-05 21:48:57

DaRozbójnik, ja tak nigdy nie mówiłem ;]. Zawsze mówiłem, że Reptilion jest cienki (spójrz na moje posty).

Magyar - 2009-05-05 22:07:34

Mathias napisał:

DaRozbójnik, ja tak nigdy nie mówiłem ;]. Zawsze mówiłem, że Reptilion jest cienki (spójrz na moje posty).

Kiepski to Reptilion tak do konca nie jest - ale zadnych rewelacji... Ja i tak uwazalem, uwazam i uwazal bede, ze nawet Kusznik jest lepszy od Reptiliona. Zbyt wielu ludzi nie docenia REALNEJ sily Kusznikow.

Mathias - 2009-05-05 22:20:27

Zgadzam się ze staskiem. Gdyby nie ta mała liczba HP, mógłby się pokusić o 1. lub 2. miejsce na poziomie.

Zen-Aku - 2009-05-05 22:20:59

Reptilion jest lepszy. Zadaje niewiele niższe obrażenia (4-6, a 2-5 nie jest jakąś piorunującą różnicą), a wytrzymuje niezwykle dużo - 15 HP + 8 obrony to ogromna przewaga nad padającym jak mucha kusznikiem (10 HP + 3 obrony).

Mathias - 2009-05-05 22:24:33

Właśnie że bardzo dużo, bo 2 x więcej (obrażeń) + 1 pkt offa więcej. Reptilion to jednostka żałosna, która, jak już mówiłem, nie umie strzelać.

Zen-Aku - 2009-05-05 22:28:28

Mają tyle samo ataku, poza tym 6 max. obrażeń to nie jest dwa razy więcej, niż 5. Przewaga w obrażeniach na korzyść kusznika jest bardzo mała, przewaga w wytrzymałości na rzecz jaszczura - ogromna.

Mathias - 2009-05-05 22:30:35

nie, kusznik ma o 1 więcej ataku.
nie wiem, skąd wziąłeś te liczby obrażeń reptiliona, zapewne z patcha. Ja takich nie mam i trzymam się swojej wersji. Kusznik ma 2 x więcej obrażeń.

Zen-Aku - 2009-05-05 22:33:52

Po patchu mają identyczny atak, a jaszczur zadaje 2-5 i ma znacznie lepszą obronę - jest po prostu lepszy.

Magyar - 2009-05-05 22:46:40

Mathias napisał:

nie, kusznik ma o 1 więcej ataku.
nie wiem, skąd wziąłeś te liczby obrażeń reptiliona, zapewne z patcha. Ja takich nie mam i trzymam się swojej wersji. Kusznik ma 2 x więcej obrażeń.

Ja także trzymam się swojej wersji - a po drugie, to Reptilion nie ma 15, a 12 pkt. wytrzymałości, Koragg. Reptilion w patchu ma więcej obrony - a co mnie jakiś patch obchodzi? Dla mnie liczy się tylko ORYGINAŁKA - pierwsza i oryginalna wersja. Wszelkie późniejsze modyfikacje i tym podobne, tylko psują całą tą grę. To samo tyczy się obrażeń - u mnie Reptilion zadaje 2-3 pkt., a nie 2-5. A więc Kusznik zadaje DWA RAZY WYŻSZE obrażenia, niż Reptilion, a różnica w HP, wynosi TYLKO 2 pkt. na korzyść Repta, ale za to Kusznik ma nieco większy przyrost - co po części rekompensuje minimalnie mniejsze HP.

Sauron - 2009-05-05 22:56:56

Reptillion ma jednak więcej życia, a wysoka obrona typowa dla Cytadeli też zwiększa ich jakość. Często to piszę w tematach z Cytką, ale powtórzę się. Jak się postaramy, to przy dobrych obrotach reptile załatwią nawet wysokie elfy, więc kuszników tym bardziej pokonają, bo z obroną wymiękają i łatwo giną.

Magyar - 2009-05-06 17:32:11

Sauron napisał:

Jak się postaramy, to przy dobrych obrotach reptile załatwią nawet wysokie elfy

W teorii może i tak, ale inaczej jest w praktyce, gdyż to Szare Elfy są szybsze, mają większy atak, wytrzymałość i zadają dużo więcej obrażeń (x2 atak). Przyrost przyrostem, ale takie są fakty.

Sauron napisał:

więc kuszników tym bardziej pokonają, bo z obroną wymiękają i łatwo giną.

Może i obrony Kusznicy nie mają zbyt dobrej, ale za to są jednostką wybitnie ofensywną, a jak wiadomo najlepszą obroną jest atak. Poza tym Kusznik ma większy przyrost, co po części rekompensuje nam ich straty poniesione w walce.

Sauron - 2009-05-06 18:01:27

Nie tylko w teorii. W praktyce reptillioni potrafią wygrać. Wytrzymałość niewiele mniejsza, a obrona ogromna. Z Tazarem czy Wystanem są bardzo potężni. A przyrost jednak też większy.

Reptillioni mają atak 5, obronę 7. Kusznicy atak 6, obrona 3. Atak właściwie taki sam, a różnica w obronie jednak duża. Przyrost przyrostem, ale kusznicy padają jak muchy bez środków zapobiegawczych, a reptillion też zadaje spore obrażenia ( w poprawce która do nas nie dotarła zadają 2-5), co sprawia, że z takim Wystanem są potęgą.

Magyar - 2009-05-06 18:33:08

Sauron napisał:

Z Tazarem czy Wystanem są bardzo potężni (Reptilioni). A przyrost jednak też większy.

Eee tam... To samo mogę powiedzieć o Szarych Elfach z Ivorem lub Mephalą.

Zen-Aku: A co elfy robią w Zamku lub Cytadeli? Upomnienie za post nie na temat.

Zen-Aku - 2009-05-06 18:39:24

Magyar napisał:

to Reptilion nie ma 15, a 12 pkt.

Ma 15 HP. Najwyższy czas zaktualizować sobie grę.

Magyar napisał:

a co mnie jakis patch obchodzi???

A to, że jest to oficjalny, wydany przez twórców patch, który powszechnie jest uznawany i wykorzystywany w grach online.

Magyar napisał:

Dla mnie liczy sie tylko ORYGINALKA - pierwsza i oryginalna wersja.

To jesteś zacofany. Patch też jest oryginalny i jakbyś nie wiedział, to przy każdej grze uznawany jest stan po poprawkach z patcha.

Magyar napisał:

Reptilion zadaje 2-3pkt., a nie 2-5. A wiec Kusznik zadaje DWA RAZY WYZSZE obrazenia, niz Reptilion, a roznica w HP, wynosi TYLKO 2 pkt

Reptilion ma 2-5 dmg i 15 HP. Tyle.

Sauron - 2009-05-06 20:47:22

Magyar, reptil ma i tak lepszą obronę od elfa, a obrażenia ma wysokie, bo 2-5, przyrost większy, HP równe, więc jaszczury mogą pobić elfy, a takich kuszników tym bardziej.

Wystan ma jeszcze płatnerza na początek więc mogę liczyć na mocną obronę.

Magyar - 2009-05-06 21:42:12

Zen-Aku napisał:

Ma 15 HP. Najwyższy czas zaktualizować sobie grę.

Nie mam zamiaru - jestem tradycjonalistą.

Zen-Aku napisał:

To jesteś zacofany.

Zacofany to możesz być ty i jakieś plemienia (plemiona!) z Timbuktu... Ja po prostu będę to powtarzał, bo nie lubię takich ulepszeń.

Zen-Aku napisał:

Reptilion ma 2-5 dmg i 15 HP. Tyle.

Może w twojej wersji tak jest, ale nie w mojej - mam 5 RÓŻNYCH płyt z Heroesami III (5 różnych płyt z tą samą grą?), w tym złotą edycję (5 różnych płyt, a nie wie, że "Złota Edycja" pisze się z dużych liter...) i w żadnej z tych części Heroesow III (to H3 zostało podzielone na 5 części?) nie mam takich statów, jakie podajesz. Wiec ja uznaje to, co JA mam w mojej grze.

Zen-Aku: Upomnienia za nieznajomość elementarnej polszczyzny.

Mathias - 2009-05-06 22:28:19

W takim razie ja również jestem zacofany, bo nie mam zamiaru uznawać patcha - wg mnie wprowadził zmiany złe: cena archa, staty reptillionów i bodajże przyrost fenixów(tutaj nie jestem pewien). To rzecz jasna tylko moje zdanie(którego nie chcę poddawać w dyskusję).
Ja także pozostaję tzw. tradycjonalistą.

Żywiołak - 2009-05-06 22:43:34

phi tradycjonaliści... Oportunistyczne lamqi :/? W takim razie musicie uznawać nekropolie? phii ;/

Patch poprawił ważki, cenę archa i repty... w ligowym dodatkowo obniżono przyrost feniksów, 4 były już od AB.

Zen-Aku - 2009-05-07 19:30:19

Magyar napisał:

Nie mam zamiaru - jestem tradycjonalista.

To fajnie, bo na necie sobie nie pograsz, tym samym nigdy nie udowodnisz swoich "racji" w praktyce.

Magyar napisał:

ja po prostu bede to powtarzal, bo nie lubie takich ulepszen.

A co mnie interesuje, co Ty lubisz? Patche są zawsze uaktualnieniem gry i zawsze do ostatniego z nich należy się ustosunkować, a że do HoMM III wyszedł jeden oficjalny patch, to poprawki z niego są prawdziwe i ostateczne.

Mathias - 2009-05-07 19:38:19

A kiedy ty grałeś ostatnio na necie?

Zen-Aku - 2009-05-07 20:23:37

Ostatnio z Majerem. Nie mam ostatnio czasu na grę, jednak w wakacje z pewnością czas znajdę. Liczy się tylko to, że pliki turniejowe uaktualniają grę i równoważą wersje, co pozwala grać przez neta. Bez tych plików się nie zagra, a skoro Ty grasz na necie, to musisz mieć i pliki turniejowe - wobec czego jest też wszystko tak, jak w patchu, czyli jaszczur ma 15 HP, atak 6, obronę 8 i obrażenia 2-5. Nie wiem jak grasz na kompa, ale ja plików turniejowych z folderu nie ruszam.

Mathias - 2009-05-07 21:39:40

Słuchaj, wiesz jak ja robię z tymi plikami? Zawsze, jak z kimś gram, muszę je wrzucać na nowo. Gdy skończę partię, usuwam. Po prostu nie wszystko musi mi się podobać.

Zen-Aku - 2009-05-07 21:55:48

Tyle że są to poprawki, a przy każdej grze oficjalnie uznawany jest stan z ostatniego patcha, tym samym reptilion ma 15 HP i obrażenia 2-5, w związku z czym jest lepszy od kusznika.

Vercetti - 2009-05-10 00:21:52

Chyba zmieniłem zdanie, obstawałem za Zamkiem, ale dostrzegłem plusy Cytadeli. Wszystko zależy od taktyki ;D

PS. Zen-Aku jaka jest najnowsza wersja tego patcha? Gdybyś od razu dał mi linka byłbym bardzo wdzięczny ;) Nie wiem czy to ma jakiś wpływ - mam Złotą Edycję.

Zen-Aku - 2009-05-10 16:20:46

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Soran - 2009-07-22 17:36:41

Cytadela jest przecież lepsza! Nie kosztuje 99999999999999 kamieni, drewna i złota, ma lepszą armię (jaszczury, bazyliszki, gorgony, hydry), która kosztuje niewiele. Zamek ze swoim nędznym atakiem (rycerze idą w obronę) nigdy nie przzebije się przez czołgi z cytadeli! Archanioł nie odważy się podejść w promieniu 6 pól od śmiercionośnej gorgony, a gdy mamy przyspieszenie, to zamek leży i kwiczy.

Baron - 2011-07-26 11:30:21

Rzecz jasna jasan azamek wygrywa ! Zamek ma wszystkie dobre jednostki ... Cytadela ma slabe Wiwerny sredniawe Bazyliszki wazki sa szybkie ale za dlugo nie powalcza...
Gnolle tez sa slabe...
No i cieszy ze wreszcie wyjasnilismy kwestie repitilionow zajrzalem do instrukcji w Złotej - statystyki sa poprwione - repitilion ma 15 zdrowia i 2-5 obrazen wiec jest duzo lepszy niz dawniej...
Podobnie poprawili wazki ale one tez maja 2-5 obrazen i tylko 20 zdrowia wiec nie imponuja jak na 3 poziom...
Jednym slowem cytadela przegra choc z uwagi na obrone troche to potrwa !

Xeno - 2011-07-26 12:41:32

Baronie spójrz na mój filmik w koszarach jak radzi sobie cytadela z zamkiem.
Wszystkie argumenty jakie podałeś można o kant du.py pobić.

Olórin - 2011-07-26 15:49:25

Ja osobiście pewniej bym się czuł grając cytadelą (moje 2 w kolejności ulubione miasto heroes 3).
Potężna defensywa i niesamowita ilość najróżniejszych skilli u jednostek tego miasta przemawiają na jego korzyść.
Speed tylko pomaga dobić przeciwnika.
Zamek ma Archy, czempionów, krzyżowców, kuszników no i gryfy, ale to wszystko może się rozbić o spojrzenie gorgony, wielopolowy atak hydry (można mówić, że ustawi się jednostki tak, aby biła tylko jedną, ale nie zawsze jest to możliwe), która przynajmniej raz uderzy więcej niż jednego przeciwnika. Do tego dojdzie jeszcze skamielenie bazyliszka i mamy efekt.

Gdybym grał zamkiem to starałbym się jak najszybciej położyć gorgony. Może trochę wyolbrzymiam, ale źle się patrzy, kiedy gorgona jednym atakiem zabiera 4 archanioły z 15 jakie mamy (strasznie zabolało).

Nie neguje siły zamku, ale jak dla mnie łatwiej jest te starcie wygrać będąc po stronie cytadeli.

Xeno - 2011-07-26 16:59:46

Siła zamku opiera się na czempionach i kuszach. Krzyżowcy są mocni, ale jak dla mnie krusi.
Cytka jest uzbrojona po brzegi w najróżniejsze skile i wszystkie są bardzo cenione poza jadem wiwerny.

http://zkekus.pl przegrywanie kaset vhs warszawa