Magyar - 2008-10-28 09:33:46

Moim zdaniem oczywiscie wygrywa Nekropolis. Poruwnajmy najpierw oba te miasta:
1. Kosciej - Piekielny Troglodyta = 1:0, Troglodyci nie maja szans ze szkieletami, nawet jesli nie ma legionow, bo legiony to nie wszystko co sklada sie na jakosc Nekropolii.
2. Zombii - Harpia Wiedzma = 0:1, Harpia w tym przypadku jest duzo lepsza, lepsze staty, atak i powrot na miejsce sie przydaje akurat w tym przypadku, gdyz jak wiadomo Zombii jest strasznie powolny.
3. Upior - Beholder = 0:1, Beholder ma wiecej HP, lepsze staty, szybkosc i rany te same no i strzela, zdolnosc regeneracji przydaje sie, ale tylko w pierwszych tygodniach gry, nawet to ze wysysa mane jej nie pomoze w walce z Beholderem.
4. Wampirzy Lord - Meduza Krolewska = 1:0, chyba nie musze pisac czemu, ale napisze jednak. Wampirzy Lord, ma wiecej HP, lata, jest szybszy, staty rany te same i co najwazniejsze "wskrzesza" sie, wysysajac zycie z wrogiej jednostki.
5. Arcylisz - Minotaur Krolewski = 1:0, Staty maja takie same, obrazenia i szybkosc tez taka sama, lecz jednak glosyje na Arcylisza, za jego atak trujaca chmura, no i wlasnie za to ze jest jedyna jednostka strzelajaca w Nekropolii, i ze trujaca chmura atakuje wroguw a nie swoje wlasne oddzialy.
6. Wladca Mroku - Chimera = 1:0, Wladca Mroku (obok Nagi Krolewskiej) jest najlepsza jednostka 6 poziomu, a jak to juz kiedys pisalem od Chimery gorszy jest tylko Cyklop.
7. Smok Cienia - Czarny Smok - 1:1, moze i wyda wam sie to dziwne, ale juz tlumacze czemu dalem remis. Smok Cienia, podobnie jak Czarny Smok (Czarny Smok na wszystkie) jest odporny na wiele zaklec, bo jest nieumarly. Po drugie primo, Postarza, a jak postarzy to ma jeszcze wiecej punktow HP niz Czarny Smok. Mozna go wskrzeszac do woli, a Czarny Smok jak padnie to juz na Amen. Wiec oto sa powody dla ktorych dalem Remis, i  tak przy okazji napisze ze Smok Cienia jest jedna z lepszych, a nie najslabszych jednostek w grze.
Magia: 1:1
Heroesi: 1:0,Nekropolis ma lepszych bohaterow niz Lochy.
Cena: Bezporuwnywalnie tansze jest Nekro
Wynik:
Nekropolis:8
Lochy:4
Zwyciezca: NEKROPOLIS!!!! ;D

Mathias - 2008-10-28 14:02:25

Oczywiście nekropolia, choć nie umniejszam potęgi Lochu, który na swojej pozycji trzyma się bardzo dobrze. żeby uzasadnić swoje zdanie, zrobię porównanie:

Kościej > Tryglodyta - Zaraz po pikinierze i centaurze kościej jest jedną z najlepszych jednostek 1 poz. Tryglodyta jest raczej średni.

Zombie < Harpia Wiedźma - tutaj nie ma nad czym się rozczulać. Zombie jest najgorszą jednostką poz. 2, zaś harpia jedną z najlepszych

Upiór < Złe oko - zjawy są dosyć cienkie i niezbyt szybkie. Oczy strzelają i nie mają ograniczeń w walce(tym razem jest to przydatne!), więc bez problemu wygrywają

Wampirzy Lord >> Meduza - prosta sprawa. Wampir jest najlepszą jednostką poz. 4 w grze, każdy wie, czemu.

Arcylicz > Minotaur - Obydwie jednostki mają swoje zalety. Arcylisz - nieumarły, strzela, rani kilka jednostek na raz, oszczędzając nasze, a w dodatku ma dużo HP. Minotaur - zawsze wysokie morale, dużo życia i nienajgorsze staty (można powiedzieć, że jedne z lepszych). Trzeba jednak przyznać, że Licze ze względu na ataki na odległość są trochę lepsze od synów Minosa(ale niedużo)

Upiorny Rycerz > Chimera - Same plusy dla rycerza: zadaje podwójne obrażenia (dosyć często), jest równie szybki jak chimera (no, może nieco wolnieszy), wyoskie staty (jedne z najlepszych, nie ma co) i w dodatku jest nieumarły, co zawsze daje przewagę nad żywymi.

Upriorny Smok << Czarny Smok - to chyba oczywiste: upiorny to najsłabsza jednostka poz. 7. Nie może równać się z czarnym, jedną z najlepszych jednostek 7 poz.

Bohaterowie: punkt dla nekro! Zaraz wyjaśnię, czemu: nekropolis ma najlepszych herosów w grze, są oni ideałami pod każdym względem (z wyjątkiem Strakera ;)). Władcy lochów są zaraz za nimi pod tym względem, ale nie aż tak silni.

Cena: Nekro bez dwóch zdań. To najtańsze z najlepszych miast.

Chyba porządnie uzasadniłem swoje zdanie. Pozdro

Magyar - 2008-10-28 14:12:25

Mathias,tak, bardzo porzadnie uzasadniles swoje zdanie. Zgadzam sie z Toba w kazdym punkcie, tylko nie w tym ze najslabszy na 7 poziomie jest Smok Cienia, gorszy juz jest chociazby Behemot, ale kiedy Smok Postarzy "ofiare" to wtedy staje sie jedna z najpotezniejszych jednostek 7 poziomu.

Mathias - 2008-10-28 14:20:10

Cóż, odpowiem kulturalnie, że się nie zgodzę: behemot to bardzo przydatna jednostka. Nie zapominajmy, iż starożytne zmniejszają obronę atakowanego o 80%! O w dodatku mają chyba najwięcej HP na poziomie (albo prawie najwięcej). Upiorny Smok, mimo umiejętności postarzania, nie jest na tyle silny, by konkurować np. z Arcydiabłem, behemotem, a co dopiero z archaniołem czy Czarnym Smokiem. Nadal twierdzę, iż jest najsłabszy na poziomie, choć możesz się ze mną nie zgodzić. Pozdrawiam.

Magyar - 2008-10-28 14:25:40

Milo mi ze ktos ma inne zdanie niz ja, i kulturalnie moge sobie z ta osoba podyskutowac. Lecz nie wolno takze zapominac, o zmniejszaniu morale, o "nieumarlosci" i o szybkosci Smoka Cienia. ;P, Behemot ponadto daje male mozliwosci taktyczne, ponadto nie lata, i nie ma zadnej odpornosci na czary.

Magyar - 2008-10-28 14:40:48

Wiec co niektorzy widza, ze naprawde sa duzo potezniejsze miasta niz Lochy, no na przyklad to Nekro.

Macielug - 2008-10-28 17:04:19

Lepsze Nekro, już wy uzasadnialiście. ;)

MaD - 2008-10-28 17:39:58

Nie zgadzam się ze staskiem93, według mnie lepsze są Lochy.

Kościej > Piekielny Troglodyta
Zombie << Harpia Wiedźma
Upiór << Obserwator (Beholder)
Wampirzy Lord (Alp) > Meduza

stasek93 napisał:

5. Arcylisz - Minotaur Krolewski = 1:0, Staty maja takie same, obrazenia i szybkosc tez taka sama

Khem, chyba dawno nie grałeś w Heroesa:

Arcylisz

atak - 13
obrona - 10
obrażenia - 11-15
wytrzymałość - 40
szybkość - 7
koszt - 600

Minotaur Królewski

atak - 15
obrona - 15
obrażenia - 12-20
wytrzymałość - 50
szybkość - 8
koszt - 575

Tak więc widać, że Minotaur deklasuje Lisza w ataku, obronie, obrażeniach, wytrzymałości (chociaż przy jednostkach strzelających wytrzymałość nie jest taka ważna, jak przy walczących wręcz), jest trochę szybszy i tańszy. Oprócz tego minotaur ma zawsze wysokie morale, czy lisz nie może się pochwalić. Jednak lisz jako nieumarły jest m.in. odporny na zaklęcia umysłu oraz atakuje trującą chmurą zdolnej nieraz razić więcej niż jedną jednostkę na raz, a przynajmniej ograniczającej przeciwnikowi pole manewru, jeśli nie chce dodatkowo oberwać. Mimo wszystko minotaur jest bardziej uniwersalny, a lisz gdy się go zablokuje nie może wiele zdziałać. Tak więc:

Arcylisz < Minotaur Królewski

Upiorny Rycerz (Władca Mroku) >> Chimera

stasek93 napisał:

7. Smok Cienia - Czarny Smok - 1:1, moze i wyda wam sie to dziwne, ale juz tlumacze czemu dalem remis. Smok Cienia, podobnie jak Czarny Smok (Czarny Smok na wszystkie) jest odporny na wiele zaklec, bo jest nieumarly. Po drugie primo, Postarza, a jak postarzy to ma jeszcze wiecej punktow HP niz Czarny Smok. Mozna go wskrzeszac do woli, a Czarny Smok jak padnie to juz na Amen. Wiec oto sa powody dla ktorych dalem Remis, i  tak przy okazji napisze ze Smok Cienia jest jedna z lepszych, a nie najslabszych jednostek w grze.

Czarny Smok ma o 6 punktów więcej ataku, 8 obrony, 15 minimalnych obrażeń (maksymalne są identyczne), 100 wytrzymałości, 1 szybkości i jest droższy o 1000 złota i 1 szt. siarki, co nie jest wygórowaną ceną. Szansa na postarzenie wynosi bodaj 20%, więc Smok Cienia (w mojej wersji Upiorny Smok) raczej nie zdąży postarzyć czarnego zanim padnie przez swoją mierną wytrzymałość i obronę. Czarny Smok ma zionięcie i odporność na magię, a Upiorny może dostać Spowolnieniem (nazywam to Rozwolnieniem ;)), Błyskawicą, Deszczem Meteorów, Implozją, itp. Tak więc według mnie:

Smok Cienia << Czarny Smok

stasek93 napisał:

Magia: 1:1
Heroesi: 1:0,Nekropolis ma lepszych bohaterow niz Lochy.

Magia w Lochach jest lepsza. Wir magii powoduje, że bohaterowie Lochów mogą zainwestować w Moc zamiast w Wiedzę i nie potrzebują Inteligencji jako umiejętności pobocznej.

Bohaterowie w Lochach według mnie są trochę lepsi. Znakomici są Dace, Gunnar, Shakti (Shatki?) i Jeddite (Jeditte?), a dobzi są Ajit, Damacon, Alamar, Deemer i Sephinroth. W Nekropolis znakomici są Isra, Tamika, Vidomina i Aislinn, a dobzi są Charna, Clavius, Galthran i Nagash. Tak więc w Lochach jest dodatkowy jeden dobry bohater. Wydaje mi się również, że bohaterowie Lochów mają lepszy rozkład umiejętności podstawowych. Oprócz tego większość Władców ma Taktykę lub dużą szansę na jej zdobycie, co uważam za znakomitą umiejętność. Tak więc:

Magia: 0:1
Herosi: 0:1
Koszty: 1:0
Budynki spec. 1:1

Podsumowanie:
Lochy - 7
Nekropolis - 5

Magyar - 2008-10-28 17:56:24

Nie po prostu nie mialem czasu patrzec na staty w gierce, wiec zajrzalem tak szybko do jaskini behemota i tam tak bylo napisane, za takie sa staty Minotaura. Sory, ale ja i tak uwazam Arcylisza za lepszeg, gdyz jest bardziej uzyteczny, bo jest jedyna strzelajaca jednostka w Nekro, i atakuje trujaca chmura, tylko wrogow a nie swoich.

Dreader - 2008-12-19 18:36:37

stasek94 napisał:

staty Minotaura. Sory, ale ja i tak uwazam Arcylisza za lepszeg, gdyz jest bardziej uzyteczny, bo jest jedyna strzelajaca jednostka w Nekro, i atakuje trujaca chmura, tylko wrogow a nie swoich.

Co to za głupie mrzonki? Dziwne, że jest jeszcze ktoś taki, kto nie wie, że minotaury zadają najlepsze obrażenia na piątym poziomie, co więcej przy uwzględnieniu przyrostu minotaury są w stanie rywalizować z jednorożcami. Lisz nie jest bardziej użyteczny od minotaura, chyba że mamy inną grę.

stasek94 napisał:

moze i wyda wam sie to dziwne, ale juz tlumacze czemu dalem remis. Smok Cienia, podobnie jak Czarny Smok (Czarny Smok na wszystkie) jest odporny na wiele zaklec, bo jest nieumarly. Po drugie primo, Postarza, a jak postarzy to ma jeszcze wiecej punktow HP niz Czarny Smok. Mozna go wskrzeszac do woli, a Czarny Smok jak padnie to juz na Amen. Wiec oto sa powody dla ktorych dalem Remis, i  tak przy okazji napisze ze Smok Cienia jest jedna z lepszych, a nie najslabszych jednostek w grze.

Co to za chora argumentacja? Wiemy, co to są statystyki jednostek? Wiemy, że te dwie jednostki dzieli przepaść w statystykach? Wiemy, że po postarzeniu czarny smok i tak wytrzyma więcej, bo ma znacznie lepszą obronę, której postarzenie nie niweluje? Wiemy, że postarzenie można zdjąć głupim namiotem medyka, który na smoka działa normalnie? Wiemy, że czarny smok ma jeszcze zionięcie, przez co jest lepszy także w skillach? Skoro to wiemy, to proszę o nie pisanie takich wyssanych z palca bzdur, bo jest to zupełnie niezgodne z prawdą.

stasek94 napisał:

Magia: 1:1

Z jakiej, do cholery, racji? Dung ma jeszcze wir magii...

stasek94 napisał:

Heroesi: 1:0,Nekropolis ma lepszych bohaterow niz Lochy.

Podaj przynajmniej pięciu dobrych, to coś Ci powiem...

Mathias napisał:

Kościej > Tryglodyta - Zaraz po pikinierze i centaurze kościej jest jedną z najlepszych jednostek 1 poz. Tryglodyta jest raczej średni.

Oczywiście nie uwzględniamy nekromancji, a bez niej nie można tak lekko stwierdzić o wyższości szkieletów, bowiem Dung ma coś takiego, jak Shakti, z którym to trogi uzyskują dość sporą przewagę. Dodatkowo Shakti sam w sobie jest dobrym bohem, więc wybieranie go jest dobrym manewrem.

Magyar - 2008-12-19 19:08:12

Dzieki Shaktiemu Trogi uzyskuja duza przewage?! A Galthran w Nekro? O nim tez mogl bys powiedziec. Ogolnie, Magia Smierci jest potezniejsza, od reszty czarow. Chcesz 5 bohaterow? - Prosze Bardzo: Galthran, Clavius, Isra, Tamika, Aislinn, Sandro, Thant, Vidomina - wiec chyba jest wiecej niz 5 dobrych bohaterow, nie uwazasz? A inni tez sa niczego sobie.

crazy'olka - 2008-12-19 19:42:46

Ja postawiłam na Lochy bo praktyczne w Nekropolis działają tylko jednostki IV-VI;)

Dreader - 2008-12-19 20:09:15

stasek94 napisał:

Dzieki Shaktiemu Trogi uzyskuja duza przewage?! A Galthran w Nekro? O nim tez mogl bys powiedziec.

Po pierwsze Shakti startuje z taktyką i skut. ataku, co jest zdecydowanie lepszym początkiem, niż nekromancja (której w gruncie rzeczy nie uznajemy) i płatnerstwo. Po drugie Galthran nie startuje z ok. setką szkieletów, a u Shaktiego setka trogów to nic nadzwyczajnego.

stasek94 napisał:

Magia Smierci jest potezniejsza, od reszty czarow

Nie ma takiej magii.

stasek94 napisał:

Galthran, Clavius, Isra, Tamika, Aislinn, Sandro, Thant, Vidomina

Galthran nie startuje z bardzo dużą liczbą szkieletów, poza tym płatnerstwo to nie jest wymarzony początek. Shakti jest znacznie lepszy.
Clavius? Co jak co, ale ten bohater jest śmieszny. 350 złota ma być dobrą specjalnością? Żałosne...
Isra/Vidomina - nekromancji się nie uznaje, więc praktycznie nie mają specjalności.
Tamika - ona ujdzie, choć jej specjalność zaczyna działać późno.
Aislinn - całkiem dobry, ale Deemer prezentuje identyczną wartość.
Sandro - ma to samo, co Malekith.
Thant - specjalizacja w ożywieniu nawet może być, ale wiesz z czym on startuje? Z mistycyzmem... Szkoda słów. Jeddite z Dung nie ma takiej badziewnej umiejętności, a specjalizuje się w wskrzeszeniu, które ma znacznie większy zakres działania. Dodatkowo także Alamar ma tę samą specjalność.

A teraz spójrz na to:

Ajit - wspomaga beholdery, a startuje z dowodzeniem i odpornością, każda z tych umiejętności może się przydać.
Dace - z nim nie może się równać żaden bohater Nekro. Startuje ze znakomitą taktyką i skut. ataku, a jako specjalność - wspomaga potężne minotaury. Czego jeszcze chcieć? Idealny bohater.
Gunnar - kolejny świetny bohater, który startuje z taktyką i logistyką, a dodatkowo podwyższa logistykę ze specjalności. Chyba nie muszę mówić, że logistyka jest jedną z najlepszych umiejętności.
Lorelei - wspomaga dobre harpie, a startuje z taktyką i odkrywaniem. Mimo, że gorsza od tych powyżej, to taktyka nadal pozostaje potężna.
Shakti - z nim także nikt z Nekro się nie może równać. Startuje z ok. setką trogów, wspomaga trogi, ma znakomite umiejętności, czyli skut. ataku i taktykę.
Synca - teoretycznie nic specjalnego, ale likwiduje jedyny słaby punkt Dung, czyli chimery, które to ona wspomaga. Dowodzenie jak zwykle mile widziane.
Alamar - wskrzeszenie jako specjalność, zaczyna z mądrością i nauką czarów. To ostatnie nie jest najlepsze, ale:
Jeddite - to samo, ale pozbawiony jest wady w postaci nauki czarów na starcie.
Deemer - deszcz jako specjalność, startuje z mądrością i odkrywaniem. Solidny bohater.
Malekith - tak jak Sandro, nie ma między nimi prawie żadnej różnicy.

Widać klasę tych bohaterów? Dung ma lepszych bohaterów, nic odkrywczego tu nie napisałem.

stasek94 napisał:

A inni tez sa niczego sobie.

Że co? Charna, Straker, Vokial, Nagash, Nimbus, Septienna i Xsi są bardzo słabymi bohaterami.

Magyar - 2008-12-19 22:39:58

Chodzi mi o czary Smierci, czyli na przyklad Ozywienie Martwiakow (Animator) i inne czary z kanonu smierci. A z Galtharenm mozna miec nawet 83 szkielety na poczatku gry, wiec prawie setke, wiec nie gadaj glupot, ze nie mozna. A jezeli Thant by nie mial Miscytyzmu, jako jednej z umeijetnosci, to by nie wyrobil. A ozywienie martwiakow, w polaczeniu z wszystkimi wspolczynnikami wplywajacymi na potege Nekropolii, tworzy mieszanke nie do zatrzymania, nawet przez najlepszych graczy. A Nekromancja sie liczy, a jezeli Ty jej nie akceptujesz, to Twoja sprawa.

Eleazar - 2008-12-20 12:13:18

Wygra na pewno Nekro, jeżeli bierzemy pod uwagę, np. walkę bohaterów i po jednej jednostce każdego poziomu. Jednak uważam, że Kościane Smoki są raczej gorsze od Czarnych smoków. A pozostałe... Są remisy, ale są też wahania, więc sam nie wiem... Daję pusty głos, bo nie chcę umniejszać potęgi Lochu.

Magyar - 2008-12-20 14:17:35

Ja tez uwazam, ze oczywiscie Smoki Cienia sa gorsze od Czarnych Smokow, ale to nie zmienia faktu, ze lepsze jest Nekropolis ;).

Eleazar - 2008-12-20 15:23:28

No niby tak, ale to większa różnica, bo to jednostki 7 poziomu :D

Magyar - 2008-12-20 16:37:37

Tak, tak ;). Ale prawie nic nie moze sie rownac z potega Nekromancji (oczywiscie prawie nic, poza magia ;) ).

Eleazar - 2008-12-20 16:48:07

No... Pozyskiwanie Szkieletów/Kościejów to pewnego stopnia spory bonus. Ale w Lochach na początku gry można mieć Akademię Wojny, a to daje +1 poziom doświadczenia

crazy'olka - 2008-12-20 19:46:35

Ale tylko raz a nekromancja jest na cały okres gry;)

Dreader - 2008-12-20 22:34:19

stasek94 napisał:

Magia Smierci jest potezniejsza, od reszty czarow Chodzi mi o czary Smierci, czyli na przyklad Ozywienie Martwiakow (Animator) i inne czary z kanonu smierci.

Nie jest. Najlepszymi czarami są przyspieszenie, spowolnienie, błogosławieństwo, klątwa i wskrzeszenie/ożywienie. Co do samego ożywienia, to może i jest łatwiej dostępne, ale ma bardzo wąski zakres działania. Wskrzeszenie jest bardziej użyteczne, więc tym samym lepsze.

stasek94 napisał:

A z Galtharenm mozna miec nawet 83 szkielety na poczatku gry, wiec prawie setke, wiec nie gadaj glupot, ze nie mozna

Shakti ma zawsze ok. setkę, a Galthran? Być może będzie miał niecałą setkę...

stasek94 napisał:

A jezeli Thant by nie mial Miscytyzmu, jako jednej z umeijetnosci, to by nie wyrobil

Jasne, jasne... Może zaraz się dowiem, że mistycyzm to dobra umiejętność... Powiem Ci coś: mistycyzm to najgorsze <cenzura> jakie może się przytrafić jako umiejętność startowa i jest bardzo dużą wadą strata cennego slota na takie badziewie. Jak też mówiłem Jeddite jest znacznie lepszym bohaterem, bo wskrzeszenie jest lepszym czarem, a sam Jeddite nie traci na starcie slota na jakieś shity w stylu mistycyzmu.

stasek94 napisał:

A ozywienie martwiakow, w polaczeniu z wszystkimi wspolczynnikami wplywajacymi na potege Nekropolii, tworzy mieszanke nie do zatrzymania, nawet przez najlepszych graczy.

Wskrzeszenie daje to samo, tylko że na znacznie większą skalę.

stasek94 napisał:

A Nekromancja sie liczy, a jezeli Ty jej nie akceptujesz, to Twoja sprawa.

Nekromancja liczy się... na kompa. Przeciwko niemu możesz sobie nawet kodów używać, mam to generalnie głęboko gdzieś. Nekromancja przeciwko żywym graczom się nie liczy, bo możesz pokonać nawet hordy archaniołów używając tej umiejętności. Więc jeśli nie znasz zasad, to o nich nie wspominaj, a w tym temacie oceniany jest pojedynek Nekropolii bez nekromancji z Lochem.

Mathias: Tylko bez wyrażeń ordynarnych! UPOMNIENIE.

Magyar - 2008-12-21 09:04:14

Nie, to Ty jestes w bledzie, tutaj oceniamy Lochy i Nekro - z NEKROMANCJA. Aha, i ja kodow nie uzywam, jestem powaznym graczem, nie wiem jak Ty......, mozliwe ze uzywasz kodow, skoro o nich wspomniales....

Eleazar - 2008-12-21 11:42:03

Łoj, ludzie, nie wykłócajcie się... Na tym forum ma być chyba miła atmosfera...? Prawda, Nekro ma dobra czary, toteż góruje. Lochy są miastem "ziemi" i tam góruje magia ognia, a jak wiadomo, każda magia jest dobra. Nie trzeba brać do podziału rodzajów magii w Lochach i Nekropolii, bo są też inne miasta i każdemu to się może odnosić. Bierzcie pod uwagę jednostki, statystyki, budynki specjalne: W Nekro ogromnym plusem jest Całun Ciemności, pozwalający ukryć się przed wrogami. Za to w Lochach jest +1 doświadczenia, dzięki Akademii Wojny. Wir magii też jest dobry - dodaje +1 mocy bodajże, a w Nekro dobrym plusem jest nekromancja, pomagająca początkującemu w rozgrywce ;)

crazy'olka - 2008-12-21 12:36:53

W Lochach góruje magia ziemi!
Wir magii podwaja punkty magii bohatera.
Po za tym w Lochach są świetni strzelcy i mnóstwo jednostek latających.

Dreader - 2008-12-21 13:28:01

stasek94 napisał:

Nie, to Ty jestes w bledzie, tutaj oceniamy Lochy i Nekro - z NEKROMANCJA.

To jeszcze ktoś robi tematy, gdzie uznaje się nekromancję? Przecież one są bez sensu... Nie uznajemy nekromancji, bo wtedy ten temat nie istnieje, porównujemy siłę armii.

Mathias: UPOMNIENIE za pseudomoderację.

Magyar - 2008-12-21 14:20:21

Po piwerwsze to jestem stasek94, tylko stasek93. Po drugie, tworcy po to stworzyli nekromancje, zeby byla, a nie zeby jej nei uznawac. Jak ktos nie uznaje Nekro, OK, jego sprawa, ja szanuje zdanie wszystkich.

Eleazar - 2008-12-21 14:31:06

Ludzie, przestańcie się kłócić... Salamander, nie czepiaj się każdego postu staska, a ty stasek odpowiadaj na temat :/ Nie jestem modem, ale mogę chyba upomnieć, co?

Magyar - 2008-12-21 14:33:55

Ok, przepraszam. ;)  Ja uwazam, ze Lochy sa dobrym miastem, ale jednak sa lepsze miasta, i do nich zaliczam Nekro. Jak ktos ma inne zdanie, to super. ;)

Mathias - 2008-12-21 16:45:05

Słuchajcie: a dlaczego niby nie uznawać nekromancji przy porównywaniu Nekropolii z innym miastem? Przecież to umiejętność jak każda inna, tylko daje nekro pewną przewagę.
Salamander: może wrzucę statystyki Kościeja i P. Tryglodyty:
Kościej:
Atak: 6
Obrona: 6
Obrażenia: 1-3
Wytrzymałość: 6
Szybkość: 5
Przyrost: 12/24/39
Koszt: 70

Tryglodyta:
Atak: 5
Obrona: 4
Obrażenia: 1-3
Wytrzymałość: 6
Szybkość: 5
Przyrost: 14/28/45
Koszt: 65

Jak widać, Kościej, minimalnie droższy, posiada większą siłę ataku o 1 i zdolność obrony o 2. To naprawdę duuuża różnica, gdy w grę wchodzą ogromne armie (porównywanie 1vs. 1 nie ma sensu). Za trogiem przemawia wyższa populacja o 2/4/6, przy czym to ostatnie to przyrost z Graala, więc przy wielu grach w ogóle nie ma znaczenia (albo Graala nie ma, albo się go szuka przez 90% gry, albo wcześniej gra się skończy).
A więc pobawimy się w matematykę, biorąc przyrost zamkowy(który bądź, co bądź, ma największe znaczenie) i zobaczymy, czy po miesiącu (4 populacje) będzie ona miała znaczenie w stosunku do ataku i obrony(sam jestem ciekaw):

Po miesiącu mamy: 112 p. tryglodytów i 96 Kościei. Różnica: 16 jednostek. Teraz zobaczmy łączną siłę ataku i obrony obydwóch oddziałów:
P. Tryglodyci: 560pkt. ataku i 448pkt. obrony
Kościeje: 576 ataku i 576 obrony
Różnica: 16 ataku i 128 obrony

Różnica w ataku po pewnym czasie staje się niewielka, ale w obronie Kościeje prowadzą jeszcze długo.
A więc Kościeje prowadzą przez długi czas nawet bez nekromancji. Dodajemy do tego tę umiejętność i różnica w przyroście redukuje się ;]. Ale nawet bez niej można śmiało stwierdzić, że Kościej, jako ,,surowa" jednostka(jakby kto nie wiedział: bez herosów, umiejętności, itd) jest lepsza.

Wspomniałeś o Shakti. A więc porównamy teraz Galthrana i Shakti:

Shakti
Spec. Trogi
Umiejętności: Taktyka, Atak

Galthran
Spec. Szkielety
Umiejętności: Nekromancja, Płatnerz

Atak i Płatnerz to bliźniacze zdolności. To, która jest lepsza, zależy od gustów gracza. A więc tu mamy remis.

Następne zdolności: każda ma co innego. Taktyka jest bardzo przydatna, ale Nekromancja też. Tym razem nie może być mowy o usunięciu jej z dyskusji, bo wyszlo by, że Galthran ma 1 umiejętność <lol>.
Dlatego jesli chodzi o umiejętności, każdy z tych herosów ma swoje dobre strony.

Mówiłeś też, że Shakti ma zawsze 100 trogów, a Galthran nie zawsze. Tylko jedna rzecz: patrz na porównanie tych dwóch jednostek. Sprawdźmy więc jeszcze raz. Powiedzmy, że Shakti ma te 100 jednostek, a Galthran 85.
Shakti: 500 ataku i 400 obrony
Galthran: 510 off i 510 deff.

Myślę, że to już wystarczy. Nawet jakby Galthran dostał np. 80, to i tak kościeje deklasują trogi zdolnością obrony. A więc: Kościeje, jakby nie patrzeć, są lepsze, nawet BEZ nekromancji.

Magyar - 2008-12-21 16:53:22

Mathias, super napisane. To bardzo mocny argument na rzecz Nekropolis. Ja takze uwazam, ze zdolnosc Nekromancji, powinna byc jak najbardziej uznawana ;).

Dreader - 2008-12-21 17:58:37

Mathias napisał:

Słuchajcie: a dlaczego niby nie uznawać nekromancji przy porównywaniu Nekropolii z innym miastem?

Dlatego że przy uznawaniu nekromancji nie istnieje żaden z tematów "Nekro vs ...", bo z nekromancją możesz na luzie pojechać całe stada archaniołów samymi tylko szkieletami. Kiedy to wreszcie do Was dotrze? Nekromancja to zbyt duży plus, a w lidze nie uznaje się nekromancji właśnie dlatego. Zresztą nawet Ty zakazałeś nekromancji w swoim turnieju, więc chyba rozumiesz o co chodzi.

stasek94 napisał:

Myślę, że to już wystarczy. Nawet jakby Galthran dostał np. 80, to i tak kościeje deklasują trogi zdolnością obrony. A więc: Kościeje, jakby nie patrzeć, są lepsze, nawet BEZ nekromancji.

Tyle że na początku zawsze mamy nieulepszone jednostki. Nekromancja jest w lidze zakazana, więc Shakti ma znacznie lepszą pozycję startową, a taktyka pozwala mu atakować znacznie szybciej. Shaktim bez strat można expić nawet up centaury, po części dzięki 100 trogom, ale również dzięki wspaniałej taktyce.

Magyar - 2008-12-21 18:30:18

Co Ty salamander do jasnej ciasnej robisz?! Zacytowales Mathiasa, a pisze ze to ja, a nawet z bledem, bo stasek94, a ja jestem stasek93.

Zen-Aku - 2008-12-21 18:42:01

Przede wszystkim przestańcie się kłócić, bo jest to coraz bardziej żenujące i irytujące... Poza tym - tematy, w których walczy z czymś Nekropolia powinny być z góry opatrzone dopiskiem "bez nekromancji", bo chyba ja też już kiedyś mówiłem, że nekromancja pozwala na pokonanie wszystkiego i wszędzie, co jest przesadą. Salamander ma rację - z nekromancją wszystkie tematy o Nekro nie istnieją, bo nie mają sensu. Nekromancji się nie uznaje, takie są zasady uczciwej gry w Heroesa, a przy okazji wspominania kodów - dla mnie używanie nekromancji, nawet na kompa, jest równoznaczne z używaniem kodów, bo nie dajemy wrogowi szans na zwycięstwo, a nie na tym polega honorowa walka. Mam nadzieję, że każdy ma choć trochę honoru i nie usiłuje zwyciężać bez względu na wszystko.

crazy'olka - 2008-12-21 19:02:44

Ja też nie uznaję nekromancji, gra jest wtedy taka za łatwa i nie ma już radości z wygranej:(

Mathias - 2008-12-21 20:58:12

Te, Sala, tylko nie mów o mnie per oszust :/. No dobra, odrzucamy nekromancję, ale Kościeje nadal sa silniejsze. Świadczą o tym statystyki i wszystkie porównania. Nie będę drugi raz pisał, bo w poprzednim poście opisałem to szczegółowo, biorąc pod uwagę wszystkie fakty.

Tyle że na początku zawsze mamy nieulepszone jednostki. Nekromancja jest w lidze zakazana, więc Shakti ma znacznie lepszą pozycję startową, a taktyka pozwala mu atakować znacznie szybciej. Shaktim bez strat można expić nawet up centaury, po części dzięki 100 trogom, ale również dzięki wspaniałej taktyce.

Start? Owszem. Przez pierwszy tydzień Shakti ma przewagę nad Galthranem. Ale po tygodniu na 90% będę miał zbudowane ulepszone siedlisko szkieletów. Porównywanie nieulepszonych jednostek nie jest warte świeczki, gdyż one utrzymują się w grze góra 2 tygodnie.
Powiem ci to może tak: KAZDYM bodhaterem da się bez strat expić na centaurach. Wystarczy odrobina zdolności, ale tego tu nie oceniamy. Taktyka to rzeczywiście mocny argument sprzyjający Shaktiemu. Tylko ja nadal nie wiem, w jaki sposób można porównywać bohaterów z nekromancją z bohaterami bez niej, pomijając tę umiejętność. Nie chodzi o to, że nadal trzymam się ,,nekromancją jest częścia gry", tylko po prostu nie widzę sensu takich porównań.


A a propo ligi: w sumie to gra nekropolią bez nekromancji nie ma absolutnie żadnego sensu, więc nie mieszajmy do tego zasad gry multiplayer.

A więc nadal nikt nie zebrał silnych dowodów (poza Shaktim wymienionym przez Salamandera, ale przyznajcie szczerze: nie gra się tylko jednym bohaterem), aby pokazać, że Trogi są lepsze bądź równe Kościejom. Opisałem dominację Szkieleta na tyle szczegółowo, opierając się na dogłębnych badaniach i przykładach, że już raczej nikt nie powinien w to wątpić. Możemy jeszcze spróbować w ramach turnieju przy okazji sprawdzić to, grając multi.

Magyar - 2008-12-21 22:25:54

Hahahaha, nawet Mathiasa wyzywa od oszustow, bravo.
Wiec w edicie dodam chociaz to, ze nawet bez nekromancji, Nekropolia jest bardzo poteznym miastem z silnymi jednostkami, na przyklad Koscieje, Wampirzy Lordowie, lub Wladcy Mroku. Miasto to, jest tansze od Lochow (co jest bardzo duzym plusem).

Mathias: Twój post nie wnosi niczego do tematu. Rozumiem twoje intencje, ale mógłbyś chociaż postarać się o jakieś argumenty broniące Nekropolii.

Majer - 2008-12-22 00:00:20

Nie czytając dyskusji napisze krótko bo pisanie o Cytadeli mnie zmęczyło. Więc tak jeżeli liczymy Nekromacje Lochom będzie bardzo trudno wygrać i liczy się szybkość jeśli bez nekromacji to sprawa jest odwrotna liczy się szybkość Nekro by podbić Lochy to tyle

Mathias - 2008-12-22 10:05:06

No dobra, zrobię offtopic: rozpisałem się chyba na dwie strony, więc chcę wiedzieć, czy moje dwa posty są przekonujące?

Magyar - 2008-12-22 10:42:51

Sa przekonujace, i to jak najbardziej. Mnie przekonaly, a raczej umocnily w przekonaniu.

crazy'olka - 2008-12-22 10:57:40

Nekromancja jest zbyt potężna, więc jak napisał Salamander gra Nekropolis jest oszustwem to tak jak grać na kodach albo używać dyplomacji.

Mathias - 2008-12-22 11:28:20

O, tak, nie wolno grać Nekropolią, bo jest zbyt silna! To cziterstwo! Nie przeginajcie, już chyba mówiłem, że i bez nekromancji Kościeje są lepsze od Trogów, więc nie ma o czym mówić.

Zen-Aku - 2008-12-22 11:30:49

Mathias napisał:

czy moje dwa posty są przekonujące?

W ujęciu uznawania nekromancji niestety nie. Nekromancji nie może być jeśli ma być mowa o uczciwym pojedynku miast, chyba że (jak mówił już Majer) mamy mapkę S i jesteśmy w stanie szybko zaatakować. Jak wiadomo jednak - najczęściej gra się na M. Dlatego nekromancja nie powinna być uznawana. Ale po co zaśmiecamy ten temat? Zrobię ankietę i przekonamy się jak postępować w dyskusji z Nekro w roli głównej, nie będzie wtedy kłótni o uznawanie nekromancji, po prostu każdy zobowiązuje się uznać wyniki ankiety.

Ankieta: http://herosy3.pun.pl/viewpoll.php?pid=10520#p10520

Majer - 2008-12-22 11:32:11

"mamy mapkę S i jesteśmy w stanie szybko zaatakować."

Powiedziałem o szybkim ataku nie koniecznie mapie S na M'ce też można szybko zaaakować

Zen-Aku - 2008-12-22 11:37:26

Jednak na S częściej zdarza się szybki atak, na M nie zawsze udaje się szybko zaatakować ;)

Majer - 2008-12-22 11:39:26

No jak ktoś jest uparty to w te 2-3 tyg już wleci do przeciwnika i to zależy od niego ile szkieletów uzbierał

Zen-Aku - 2008-12-22 11:42:21

Może być taka ilość, że nawet szybki atak nie pomoże. W każdym razie im dłużej trwa walka, tym trudniej pokonać Nekro, a od pewnego momentu (np. na L) jest to prawie niewykonalne.

Magyar - 2008-12-22 11:48:07

Skoro granie Nekropolia jest oszustwem, to czemu waszym zdaniem tworcy stworzyli to miasto?

Zen-Aku - 2008-12-22 12:01:34

Na pewno nie mieli zamiaru stworzyć miasta, które jest po pewnym czasie niepokonane.

Mathias - 2008-12-22 12:53:32

LOL. Koragg, przecież napisałem, że BEZ NEKROMANCJI KOSCIEJ TEZ JEST LEPSZY! O tym właśnie świadczą te posty, które napisałem.

Magyar - 2008-12-22 14:18:05

Noom wlasnie, ja tez jestem tego zdania, ze nawet bez nekromancji Szkielety sa lepsze od Troglodytow. Po drugie primo, wczoraj wieczorem zrobilem experyment, zeby sprawdzic, czy rzeczywiscie za kazdym razem jak bierze sie Shaktiego na poczatkowego bohatera, to ma on ponad 100 troglodytow. Wynik byl taki, ze bralem Shaktiego, liczylem Trogi i bralem restart scenariusza i co wyszlo? Na 5 razy, tylko raz Shakti mial wiecej niz 100 Troglodytow. A dokladniej to mial: 87, 74, 68, 85 i 104. Dla porownania, zrobilem podobny experyment z Galthranem i co wyszlo? Galthran mial kolejno szkieletow: 64, 72, 36 i 5 zombich, 58 i 60. Wiec, jak widac, Shakti wcale nie ma az tak ogromnej przewagi, i nie zawsze ma ponad setke Troglodytow. To na tyle. Nekro rzadzi.

Eleazar - 2008-12-22 15:00:02

Hm. Nekropolia twórcom kojarzyła się z kościami, nieumarłymi, toteż wydawała się silna, ot co. Lochy dają poczucie siły i... nie wiem sam czego. Jest po prostu taka mocna atmosfera i przez to Lochy są uważane za miasto ziemi, a co za tym idzie, jest bardzo dobra - jeden z żywiołów. Wg. Statystyk ja porównywać nie będę, bo czasami są przecież różne obrażenia zadawane przez jednostki, a do tego dochodzą premie i bonusy.
Sam nie wiem, co jest silniejsze, bo Lochy mają sporo jednostek dodatkowych... Wir magii, Akademia Wojny...

Dreader - 2008-12-22 15:25:53

stasek94 napisał:

Noom wlasnie, ja tez jestem tego zdania, ze nawet bez nekromancji Szkielety sa lepsze od Troglodytow.

Z Shaktim to trogi są lepsze.

stasek94 napisał:

Wynik byl taki, ze bralem Shaktiego, liczylem Trogi i bralem restart scenariusza i co wyszlo? Na 5 razy, tylko raz Shakti mial wiecej niz 100 Troglodytow. A dokladniej to mial: 87, 74, 68, 85 i 104

A ile razy miał ok. 100? 4 razy. Gdybyś czytał moje posty, to wiedziałbyś, że pisałem nie o ponad setce, tylko o około tej setki.

stasek94 napisał:

Galthran mial kolejno szkieletow: 64, 72, 36 i 5 zombich, 58 i 60.

Sam udowodniłeś, że Shakti jest lepszy. Jaka jest szansa, że Shakti będzie miał 70 trogów, a w tym samym czasie Glathran też 70 szkieletów? Znikoma. Shakti ma prawie zawsze więcej trogów.

stasek94 napisał:

36 i 5 zombich

Na pewno nie zombiech, tylko ożywieńców, poza tym akurat w tym przypadku armia początkowa jest wyjątkowo śmieszna. Już wolałbym 50 szkieletów od podanego zestawu...

stasek94 napisał:

Wiec, jak widac, Shakti wcale nie ma az tak ogromnej przewagi

Halo! Tu ziemia! Shakti ma taktykę! A Galthran nie! Dalej myśl sobie sam dlaczego Shakti jest zdecydowanie lepszym bohaterem, bo mi się już nie chce tego tłumaczyć.

stasek94 napisał:

Nekro rzadzi.

Bez nekromancji nie, a wyniki ankiety wskazują na to, że niedługo nie będę się musiał użerać z tymi, którzy chcą ją mieć.

Magyar - 2008-12-22 15:38:48

Nie bede myslal dlaczego Shakti jest lepszy, bo nie jest - czlowieku! taktyka to nie wszystko, on moze tylko blizej podejsc o 2 (lub 3) hexy. A po drugie, to jak dalej bedziesz mnie nazywac stasek94, a nie stasek93, to ja bede Cie nazywal, nie salamander, tylko saldamdander.

Dreader - 2008-12-22 15:46:59

stasek95 napisał:

Nie bede myslal dlaczego Shakti jest lepszy, bo nie jest - czlowieku!

Shakti jest lepszy i to znacznie.

stasek95 napisał:

taktyka to nie wszystko, on moze tylko blizej podejsc o 2 (lub 3) hexy

Taktyka jest skillem, który pozwala zdobywać kopalnie bez strat. On nie musi podchodzić kilka heksów do przodu, on może tak rozstawić armię, że expi bez strat. Czas nauczyć się doceniać potęgę taktyki, która jest jednym z najlepszych skillów w grze, a sam Shakti jest lepszy od Galthrana, co nawet sam udowodniłeś.

Magyar - 2008-12-22 16:50:29

Nie mysl sobie, ze Shakti jest najlepszym bohaterem, bo sa lepsi......... I nie jestem stasek94, a tym bardziej stasek95 - tylko stasek93, saldmandarze.

Majer - 2008-12-22 16:55:17

Nie samym Shaktim żyją Lochy i nie samymi 1 lvl żyją zamki ja daje tutaj remis bo cięzko jest wytypować zwycięzce chodz nekro nawet bez nekromacji jest dobre a co do taktyki jest to najlepszy skill w grze

Dreader - 2008-12-22 23:01:50

stasek03 napisał:

Nie mysl sobie, ze Shakti jest najlepszym bohaterem

Z Dunga jest prawie najlepszym, poza nim biorę jedynie Dace (nawiasem mówiąc to właśnie on jest dla mnie trochę lepszy, ale Shaktim się lepiej expi).

stasek03 napisał:

bo sa lepsi

Z Cytki Wystan,  a z Bastionu Mephala są mu równi na początek, bo się dobrze expi, reszta się chowa do tych trzech (chodzi mi cały czas o expienie).

Eleazar - 2008-12-23 17:19:11

Hm. Ja zawsze, ale to zawsze wybieram bohaterów, którzy mają specjalność jednostki 6 poziomu. Po prostu siostra cioteczna, który mnie uczyła, zawsze mówiła, że trzeba brać moc i doświadczenie. Jak zbieram skrzynie ze skarbami to zawsze wybieram doświadczenie. Złoto tylko jak mam mało kasy. W Nekro wybieram zawsze Tamikę, bo ma specjalność Czarnych Rycerzy, dlatego zwiększa umiejętność ataku  obrony. A w Lochach zawsze Synca, bo zwiększa umiejętność ataku i obrony wszystkich Mantikor. Dlatego też zależnie od wyboru bohatera mamy różne szanse na wygraną w bitwie, bo jeżeli weźmiemy przeciwnika, który ma specjalnosc troglodytów, a ja wezmę Tamikę, to oczywiście wygram, jeżeli będę miał dodatkowo Czarnych rycerzy, a tamten 1 Smoka.

Mutare - 2008-12-31 23:43:00

Ja jak zwykle spóźniona... Narazie powiem tyle: baaaardzo fajnie czytało się ten temat. Dyskusja zażarta. Ja też nekromancji nie uznaję, nie grywam Nekro bo nie lubię, ale chcąc czasem przejść campaign, to niestety musiałam się z tym miastem użerać (więc nie jestem 'bezwiedzowa' że tak to ujmę). Bez nekromancji to miasto traci na sile i dla mnie jest raczej średnie. A Lochy? Dla mnie zawsze będzie to mocne, moje ulubione miasto. Mówię to całkowicie obiektywnie, nie chcę już mówić po kolei, czemu, bo to wiadome (chyba że ktoś jeszcze nie wie, to OK, wyjaśnię).

Asiņains - 2009-01-01 09:27:57

a ja daje pusty głos :D każde miasto ma swoje wady i zalety. Bohaterowie, jednostki też. Według mnie to są dwa silne miasta

Eleazar - 2009-01-02 13:17:49

Pandrodor, tak, dwa silne miasta i każdy to wie :D
Jak dla mnie Lochy wydają się silniejsze, chociaż można myśleć inaczej.
Czarne Smoki od Smoków Cienia są chyba o wiele lepsze. Upiorni Rycerze vs. Chimery, tu może być problem.
Chimera miażdżąco przegrywa, tyle, że Upiorny Rycerz jest wolniejszy [o 2 pola].

Zen-Aku - 2009-01-02 13:21:25

Ale z kolei na 2 i 3 poziomie Loch ma miażdżącą przewagę ;) Może i na 4 i 6 poziomach Nekro ma ogromną przewagę i na 1 minimalnie wygrywa, ale to właśnie na 2, 3 i 7 poziomach Loch ma przewagę niepodważalną, ponadto minotaur jest od lisza znacznie lepszy.

Eleazar - 2009-01-02 13:38:54

No tia, ale nie zapominaj, że Lisz zatruwa ;) Co do jednostek 1 i 2 poziomu zgadzam się, Loch Wymiata: Harpia Wiedźma powstrzymuje kontrę, lata, a Zombie? Ma tylko 4 pola na ruch...
A czemu uważasz, że Wampir jest jest lepszy od Meduzy? Przecież Meduza zamienia w kamień... A Wampir co? Wypije krew i jednostka padnie od utraty krwi?
Zjawa vs. Beholder no pewnie, że Beholder wygra: Strzela.

Zen-Aku - 2009-01-02 13:41:17

Wampir się wskrzesza i leczy, jest zdecydowanie najlepszy na 4 poziomie ;) Lisz może sobie zatruwać, ale jeśli nie ustawimy jednostek obok siebie, to lisz nie ma żadnych niezwykłych zdolności, minotaur zaś zmiecie większość wrogów ze swojej drogi bez problemu.

BTW: Wyniki ankiety o nekromancji już są odnotowane ;)

Eleazar - 2009-01-02 13:51:42

Ah, o tak zapomniałem o zdolnościach Wampira...
No tak, Lisz może nie ma specjalnych zdolności, ale Ma Trującą Chmurę, co pomaga [jeżeli nie masz swoich jednostek wokół celu], podobnie jak Magog. No, ale jak Minotaur wleci ze swoim toporkiem, to zapewne wygra z Liszem, bo Lisz może mieć przewagę na odległość, a z bliska to raczej słabo...

Magyar - 2009-01-02 14:06:22

No jak teraz juz jest oficjalnie zaznaczone, ze nie akceptujemy na tym forum nekromancji, to jest sprawa oczywista, ze lepsze sa Lochy. ;)

Eleazar - 2009-01-02 14:41:19

No pewnie, w tym wypadku to jasne. Ale i tak wcześniej już uważałem, ze Lochy są lepsze od Nekro.

Baron - 2012-05-12 23:22:55

Zalezy od stopnia napakowania nekro i od wielkosci mapy . Generalnie Lochy maja male szanse . Wampiry wysysaja wszystkich . Szkieletow mrowie ... Nie mozna ich oslepic a harpie czy minotaury i owszem .... Siedlisko smokow drogie jak niewiem a nekro nie musi ich nawet miec aby wygrac ... Trudno sobie wyobrazic kleske nekro nawet na mniejszej mapie ..

Xeno - 2012-05-12 23:34:51

Mówisz o mrowiu szkieletów, a w jakim czasie nazbierasz ich ze 2 tysiące?

Mathias - 2012-05-13 00:02:44

Siłowo oczywiście prowadzą Lochy, wg moich obliczeń Nekropolia pod tym względem jest najsłabsza w grze. Natomiast gdy dodamy nekromancję, to wszelkie porównania z innymi miastami, może z wyjątkiem Inferno, które jest zresztą bardzo podobne (słabe wojsko, ale za to farming), nie miałoby najmniejszego sensu, bo deklasuje wszystkich.

Pod kątem bohaterów bardzo podobne, wg mnie na równi. Nekro taką pozycję zawdzięcza głównie Nekromancji.

Co do ceny, to tutaj prowadzi Nekropolia. Jeśli zaś chodzi o moje osobiste odczucia, to zawsze bardziej lubiłem Nekropolię, Loch jest niewątpliwie dobrym miastem (siłowo w środku stawki wg moich obliczeń), ale mimo wszystko nigdy nie wzbudził we mnie żadnych specjalnych emocji.

Podsumowując: jeśli uznajemy nekromancję, to Nekropolia wygrywa. Jeśli natomiast skupiamy się na surowej sile, a wskazany przeze mnie skill odłożymy na bok, sytuacja staje się zgoła odmienna i Loch deklasuje rywala. Myślę, że ten drugi werdykt okaże się bardziej stosowny.

Xeno - 2012-05-13 00:03:36

Za dużo pokładacie wiary w tę necromancję. Jak ktoś ma trudną mapę na początku to straty przewyższają przychody i czasami opóźniony jest rozwój bohatera, a ten jest najważniejszy. Biorę przykład z własnej gry. 22 czempy zabija mi chyba 3 upiorne rycki, a grałem tazarem na 25 lvl z 40 pkt deffa (na moim filmiku to jest), więc te mrowie szkieletów jakoś mnie tak nie przeraża, oślepienie i wszelkiego rodzaju klątwy może być jedynie bolączką.

Sam jestem za Necro, bo to czyste zło.

GiBoN - 2012-05-13 00:04:02

Ogólnie punkt leci pozornie dla Lochu i zanim obstawiam, ale bez nawet pojedynczego cure, czy dispelu Loch ma pozamiatane, a nawet z nim trudny orzech do zgryzienia... to jeden z tych wrogów, którzy jadą na tych samych zasadach,ale sami mają ochronę przed główną słabością...

mapa fotowoltaiki