Magyar - 2009-02-11 11:39:39

Zdziwilem sie, ze jeszcze nie bylo takiego tematu, wiec postanowilem
zalorzyc ten watek :P ;) . Zapraszam wszystkich do glosowania i
pisania komentarzy ;) .

Eleazar - 2009-02-11 17:17:59

Krzyżowiec: Staty dość wyrównane, podwójne uderzenie.
Srebrny Pegaz: Jednostka dość szybka, lecz szybko padająca. Odporny na magię.
Arcymag: Staty dobre, brak ograniczeń w walce wręcz, zmniejsza koszt zaklęć bohatera.
Rogaty Demon: Brak zdolności specjalnych, ale ma sporą wytrzymałość oraz obrażenia.
Wampirzy Lord: Powstrzymuje kontratak, staty dobre, wysysa punkty życia, nieumarły.
Meduza Królewska: Brak ograniczeń w walce wręcz, ma 20% szans na zamienienie w kamień, a jeżeli to się uda, przeciwnik otrzymuje 50% obrażeń i pozostaje tak przez 3 rundy.
Ogr Szaman: Rzuca zaklęcie "Żądza Krwi", staty dobre, tfu, bardzo dobre :D
Bazyliszek Królewski: Działanie zbliżone do zdolności Meduzy, staty dobra, 40 wytrzymałości.
Żywiołak Energii: Słaba jednostka... Odporny na magię ognia i umysłu. Staty takie sobie.

Osobiste zdanie? Nie mam pojęcia...
Postawiłbym na Meduzę, Bazyliszka, Krzyżowca i Wampira... Ale nie mam takiej możliwości.

lordpiorunow - 2009-02-12 14:09:12

Wampir, Wampir, Wampir i Ogr. Wysysanie życia i powstrzymywanie kontry mówi samo za siebie.

Eleazar - 2009-02-12 17:22:11

Do tej pory miałem wrażenie, ze Wampiry tylko wysysają życie, ale dowiedziałem się, że życie przywłaszczają sobie, a jeżeli się nie mieści, wtedy przybywa nowy Wampir.
Fascynujące odkrycie :D
Więc zdecydowanie Wampirek najlepszy, ale już oddałem głos, więc...

Magyar - 2009-02-12 17:25:26

Ja sie zastanawiam, nad oddaniem glosu na jednego z tych:
- Krzyzowiec
- Arcymag
- Bazyliszek Krolewski

Arcymag jest baaardzo dobra jednostka, ale jego siedlisko kosztuje multum
kasy i surowcow. Wiec mimo wszystko na niego nie postawie.
Wiec stawiam na Krzyzowca. :P

Zen-Aku - 2009-02-12 19:18:00

- Krzyzowiec
- Arcymag
- Bazyliszek Krolewski

Z tym, że żadna z tych jednostek nawet nie dorównuje wampirowi. Jednostka, która jest w stanie sama się wskrzeszać i do tego powstrzymuje kontrę jest zupełnym zwycięzcą. Jakby tego było mało, wampir jest szybki, lata i ma dobre staty. Wady? Akurat wampir takowych nie ma.

Mathias - 2009-02-12 20:05:39

Krzyżowiec ma lepsze staty od wampira ;].

Co do tematu: ja tam stawiam na równi dwie jednostki: alpa i krzyżowca. Obydwie mają swoje wady i zalety, w jednym miejscu króluje krzyż, w drugim alp bije go na głowę. Ponieważ nie chce mi się pisać od nowa, zacytuję jeden z moich postów:

Mathias napisał:

Krzyżowiec vs. Wampirzy Lord - wydawałoby się oczywiste i też tak myślałem, dopóki nie obejrzałem statystyk kilka tygodni temu. Już dawno coraz bardziej przychylałem się do krzyżowca, a jak zerknąłem na staty, to już całkiem straciłem głowę. Otóz Krzyżowiec ma o 2 punkty więcej ataku i obrony, zadaje dużo wieksze obrażenia, jest tańszy o 100$. Wampir natomiast ma dużo wiekszą szybkość(o 3) i wytrzymałość(5 więcej). Bez specjalnych umiejętności prowadzi bez dwóch zdań Krzyżowiec. Teraz spece: Krzyżowiec atakuje dwa razy. Czyli jest tak, jakbyśmy mieli 2 razy więcej tych jednostek podczas ataku. To robi wrażenie i musicie sami przyznać, że jest prawie tak samo przydatne jak wysysanie życia wampirów. Tak, wampiry mają lepszą tę umiejętność niż krzyżowcy. Podczas walki możemy często znacznie powiększyć liczbę alpów. To takie darmowe wojsko.
Podsumowując: krzyżowiec prowadzi w statach, ale alp nadrabia wszystko swoją zdolnością spec. REMIS.

Reszta jednostek nie wchodzi raczej w grę. Te dwie odskakują od reszty. No to tyle ode mnie.

Cohen - 2009-02-13 15:05:50

Ja wole arcymaga, zmniejsza koszty many zaklęć i dystansowy. Głównie ze względu na mój system gry w herosa. Turę przeczekaj i atakuj. A w obronie miast są bardzo wydajni. Dosyć lepsi są od meduz królewskich, które tylko wręcz mogą coś więcej od nich zrobić. Mają mniej strzałów od arcymagów i według mnie ze strzeleckich są one na 4 poziomie najlepsze. Nie włączając strzelców nie branych pod uwagę w głosowaniu.

Koragg edit: A ja za nieznajomość podstaw pisowni będę karał, a to się Tobie nie spodoba... Tak trudno zapamiętać, że zdanie zaczynamy zawsze z dużej litery? Skoro Cię palce bolą, gdy próbujesz wcisnąć "shift", to nie moja wina. 2 pkt. * 2 + 5 pkt. * 6 = 34 pkt. Upomnienia nr: [2], [3], [4].

Mathias - 2009-02-22 18:43:57

Taa, jasne. Lepiej przyjrzyj się tym statom i zobaczysz, że dzięki nim jednostki te są sobie równe. Alp ma lepszego speca, a krzyż lepsze staty. Resztę już opisałem.

Magyar - 2009-02-22 19:59:08

Tak jest, a co do umiejetnosci, to nie bylbym taki pewien...., bo w teorii to Wampirzy Lord ma lepsze skille niz Krzyzowiec, ale w praktyce jest zupelnie inaczej ;) . Wiec jeszcze jeden plus na konto Krzyowca ;) .

Zen-Aku - 2009-02-22 20:08:28

W praktyce wampir miażdży krzyżowca, jeśli chodzi o umiejętności i nie ma żadnego "ale". Powstrzymywanie kontry jest dużo lepsze od podwójnego ataku, a gdy do tego dochodzi wysysanie życia i odradzanie się nowych wampirów, to zupełnie nie ma o czym mówić. Dodatkowo wampir lata i jest szybszy od krzyżowca, zaś różnica w statach wynosi jedynie 2 punkty w ataku i obronie na korzyść krzyżowca, bo to wampir jest szybszy (9>6, to duża przewaga) i to wampir ma więcej HP. Dla mnie nie ma mocnych na wampira, po prostu zawsze był, jest i będzie jedyną najlepszą jednostką 4. poziomu.

Dreader - 2009-02-22 22:24:24

Ja w ogóle nie kapuję, jakim cudem podwójny cios miałby być lepszy od najlepszego skilla w grze, czyli powstrzymywania kontry. Przecież samo powstrzymywanie kontry zazwyczaj jest powodem do uznania danej jednostki za silną, jak np. przy harpii, cerberze, czy nadze, a wampirzy lord na dodatek wysysa z wroga życie i może niwelować własne straty do zera, przy tym nie narażając się na kontratak wroga. Mało tego, nawet przy oblężeniach wampirzy lord jest użyteczny, bo lata. A teraz pytanie na doświadczenie z gry - mając np. armię Bastionu 1-5 z czym się trudniej walczy - z mnóstwem wampirów, czy mnóstwem krzyżowców? Odpowiedź jest nader prosta... Czymkolwiek nie zaatakujemy wampira, ten w swoim kontrataku wyssie życie z naszych wojsk, a gdy nadejdzie jego tura zrobi to samo, na co nasz oddział nie zareaguje nawet kontrą. Już nie wspominam, że wampir jest na tyle szybki, że trudno go wystrzelać, bo jak doleci, to przyssie się i do strzelców, krzyżowca zaś na luzie można pokonać, jeśli mamy średnio silną armię strzelecką, typu elfy, beholdery itp.

Mathias - 2009-03-14 15:11:58

Może przedstawię swoją tabelę jednostek 4 poz.:
1. Krzyzowiec/Wampirzy Lord (równe) - już o nich pisałem   
3. Ogr Szaman - bardzo silny, wytrzymały, rzuca ,,Rządzę Krwi". Niestety strasznie powolny.
4. Bazyliszek Krolewski - dobre staty, oślepia. Jednostka typowo do walki w polu.
5. Meduza Krolewska - strzela, zamienia w kamień i ma brak ograniczeń. Staty średnie. Minusem jest mała liczba strzał.
6. Arcymag - strzela. I to jego jedyna zaleta. Poza tym ma denną wytrzymałość i średnie statystyki(no i jest drogi jak cała Forteca)
7. Rogaty Demon - niezłe staty. Wadą brak skillów. Nic specjalnego w nim nie widzę.
8. Srebrny Pegaz - jednostka tragiczna, ale szybka, użyteczna do blokowania strzelców. Dlatego nie figuruje na ost. miejscu
9. Zywiolak Energii - i jak tu można lubić Wrota? Ta jednostka nie ma żadnych zalet.

Rozbójnik - 2009-03-14 17:31:14

Wysysanie łatwo zniwelować, krzyżowiec jest najlepszy na 4 poziomie.

Magyar - 2009-03-14 17:51:10

Rozbójnik napisał:

Wysysanie łatwo zniwelować, krzyżowiec jest najlepszy na 4 poziomie.

Tak jest, zgadza sie ;) :P .

A tak apropo Twojego zestawienia Mathias, to ja bym zamienil miejscami Meduze Krolewska z Arcymagiem, gdyz Arcymag:
- Obniza koszt rzucania czarow
- Brak kary za walke wrecz
- Brak kary za strzelanie przez mury
- Arcymag ma, az 3 razy wiecej "strzal" niz Meduza Krolewska
- Wiekszy atak (o 2)
- Wieksza Szybkosc (1 hex)
- Zadaje wieksze obrazenia

Zen-Aku - 2009-03-14 18:18:47

A teraz może mi ktoś powie - jak chce zniwelować wysysanie? Pomijając naturalną odporność na ten skill nieumarłych, golemów i gargulców, to nie widzę żadnego innego sposobu na niwelowanie tego potężnego skilla. Poza tym wampir powstrzymuje kontrę, co jest najlepszym skillem w grze i lata, zaś wysysanie pozwala mu na, w pewnym sensie, nieśmiertelność w walce z żywymi jednostkami. Przypominam, że ogromna większość to żywe jednostki, a w walce z martwymi/ożywionymi jednostkami wampir i tak się bardzo przyda - na jego atak nic nie może odpowiedzieć.

Rozbójnik - 2009-03-15 15:28:01

Zadaje małe obrażenia, więc nie jest jakiś niesamowicie groźny, wystarczy uderzyć w niego masowo, w odpowiednim momencie, a nie 1 na turę od początku i po sprawie. Wamp się świetnie sprawdza w biciu neutrali, ale na FB nie błyszczy, doskonale to widać jak się pogra arenki. Nie neguję, że to ogólnie świetna jednostka, ale od krzyżaka minimalnie chyba gorsza.

Magyar - 2009-03-15 16:50:38

Hmmm.... ja powiem tyle: Wampirzy Lord jest przeceniana jednostka, przeciez
on nie zawsze sie caly zregeneruje ("wskrzesi" - o ile to mozna tak nazwac :P ), 
a Krzyzowiec zawsze zada podwojny cios . Jak zapewne wszyscy wiecie: Wampirzy
Lordowie wskrzeszaja tyle punktow zycia, ile sami zadali - a jak sami wiemy, nie
jest w tej dziedzinie jakims przodownikiem...., co prawda lata, jest nieumarly i
powstrzymuje kontre, lecz i tak, i tak jest przesadzona jednostka - w tym sensie,
ze zbyt wiele ludzi owa jednostke przecenia - tak, Wampirzy Lord jest dobry, ale
nie przesadzajmy. Lepszy na poziomie jest napewno Krzyzowiec, a Arcymag i
Bazyliszek Krolewski moga bez obaw konkurowac z Wampirzymi Lordami o
miejsce na podium.

Zen-Aku - 2009-03-15 16:53:52

Wampir nie jest gorszy od krzyżowca. Aż tak małego dmg wcale nie zadaje, poza tym gdy rzucisz się wszystkim na wampiry, to możesz ostro oberwać - przypominam, że lisze atakują wszystko dookoła, więc wszystkie oddziały "oblegające" wampira oberwą. Jeśli skupisz się tylko na wampirze, to dajesz wolną rękę dużo groźniejszym rycerzom i smokom (te drugie są dość tanie, więc często się je robi), już nie wspominam o tym, że w Nekro często zdarza się czar pt. ożywienie, co czyni wampiry praktycznie niepokonanymi. Wampir z kolei powstrzymuje kontrę i jest szybki, ja w tej jednostce nie widzę absolutnie żadnych wad, wampir jest lepszy od krzyżowca, a także od kilku jednostek poziomu piątego (m. in. od kapłana).

Arcymag i
Bazyliszek Krolewski moga bez obaw konkurowac z Wampirzymi Lordami o
miejsce na podium.

Ciekawe w czym? Bo w walce na pewno nie...

Rozbójnik - 2009-03-15 17:04:44

A tam gadanie, że jak będę bił wampiry, to mnie inne jednostki zabiją. Każdemu oddziałowi należy zadać ileś ciosów, by go unieszkodliwić. Wystarczy więc nie bić na ślepo, po 1 ciosom różnym jednostkom (wamp oberwie raz, to się zregeneruje itd, wtedy faktycznie się paskudnie walczy), tylko olać wampy, coś innego uderzyć, a gdy jest okazja to zdjąć kontrę mocnym oddziałem (anioł, a najlepiej czempion z szarży), dobić 2x krzyżowcem + strzał z kusz i wampów jest tak mało, że już się nie zregenerują. A wcześniej niech se biją, aż tak to nie boli (nie bardziej niż uderzenia innych jednostek nekro), bo w porównaniu z innymi jednostkami tego poziomu porywającego DMG nie mają.
Żeby było jasne, nie robię z nich nagle słabych jednostek, bo są bardzo silne, ale raczej we wcześniejszym etapie gry niż w FB. Podwójne uderzenie krzyżowców to miazga, niech jeszcze wejdą morale, o co w zamku nie trudno, to po prostu miodzio.. :) Krzyżaki mają największą siłę ognia z 4 lvla, i dlatego to one są dla mnie najlepsze.

Drago - 2009-03-15 17:21:19

stasek93 napisał:

Hmmm.... ja powiem tyle: Wampirzy Lord jest przeceniana jednostka, przeciez
on nie zawsze sie caly zregeneruje

Trzeba mu zadać ogromne obrażenia, żeby tak było. Zresztą wampir najprawdopodobniej skontruje atak, a w następnej kolejce zaatakuje i wróg mu nie odda - oznacza to tak naprawdę, że wampir może zadawać nie 5-8, ale nawet 10-16 (oczywiście nie zawsze jednej jednostce).

stasek93 napisał:

Lepszy na poziomie jest napewno Krzyzowiec

Na pewno nie. Krzyżowiec krócej żyje i jest wolniejszy, poza tym ostro obrywa z kontrataków i nie lata.

stasek93 napisał:

a Arcymag

Do którego musisz mieć niezwykle drogą bibliotekę...

stasek93 napisał:

Bazyliszek Krolewski moga bez obaw konkurowac z Wampirzymi Lordami o
miejsce na podium.

Nie. Bazyl też obrywa z kontrataków, ponadto jest także powolny i nawet nie ma podwójnego ataku, tylko 20% na zamienienie w kamień. Wampir wysysa z żywego wroga zawsze, a wróg nigdy nie odda.

Koragg edit: Drago i Rozbójnik - [+1] za mądre posty ;]

Magyar - 2009-03-15 17:53:24

Tak Drago, ale Bazyliszek Krolewski tez nie jest byle czym, gdyz ma lepsze staty
(atak + obrona) niz Wampirzy Lord, a takze zadaje wieksze obrazenia niz Lord, z kolei
jezeli chodzi o szybkosc to bym tez tak zbytnio nie narzekal na to, gdyz roznica
miedzy tymi dwoma jednostkami wynosi tylko dwa hexy, na rzecz Alpa.

Mathias - 2009-03-15 20:13:54

Eee tam! Arcymag to dno. Z dwóch powodów: po 1. za drogi, po 2. nie ma braku ograniczeń, przez co byle kto może mu zaszkodzić. Bazyliszek nie jest zły, ale do krzyżowca czy wampira to mu daleko. Jak dla mnie jedyną jednostką, która może walczyć o podium z wampirzym lordem, jest krzyżowiec. Czemu? Wyjaśniałem już wielokrotnie, robili to już Rozbójnik i stasek(będę go tak nazywać jeszcze przez rok ;])

Rozbójnik - 2009-03-15 20:42:06

Arcymag nie ma ograniczeń w walce wręcz.. Poza tym dobry atak i obrażenia, czyli wszystko czego chcemy od strzelaka :)

Mathias - 2009-03-15 21:56:54

Faktycznie, nie ma ;] Mój błąd. No, deffa to on tak dużo nie ma, ale offa sporo. To jednak nie zmienia faktu, że aby go mieć, trzeba zbudować Gildię magów, a do ulepszenia - Bibliotekę. Jest to bardzo duża dokładka surowców, a sama budowla już posiada groźną cenę.

Magyar - 2009-03-16 18:08:12

Po pierwsze primo, to Arcymag nie ma kary za walke wrecz i to jest jego duzym
plusem, a po drugie primo, to nie miejszajmy juz moze zbyt czesto ceny siedlisk,
z sila danej jednostki. Cena swoja droga, ale sila to co innego - " i tego sie
trzymajmy" ;) :P .

Mathias - 2009-03-16 19:26:42

Ale wg mnie magowie nie są warci swojej ceny. Zdecydowanie lepiej mieć np. Krzyżowców, których siedlisko jest tańsze i wymaga jedynie Kuźni.

Zen-Aku - 2009-03-16 20:02:28

Magyar napisał:

a po drugie primo, to nie miejszajmy juz moze zbyt czesto ceny siedlisk

To nie działa w ten sposób, że jak coś lubisz, to nie uznajesz jednej z jego wad... Co mnie obchodzi, że jest silny, skoro kompletnie nie warto jest w niego inwestować, a co ważniejsze - wampiry mogą być wcześniej, co dodatkowo im sprzyja, oprócz tego, że są lepszą jednostką od arcymagów. Arcymagowie są zdecydowanie najdroższymi jednostkami 4. poziomu i nie można tego pomijać. Wystarczy spojrzeć na koszta:

Podstawka:

2500 + 5 drewna + 5 rudy + 5 kryształów + 5 klejnotów + 5 siarki + 5 rtęci

Gildia magów lvl 1 (potrzebna do podstawki):

2000 + 5 drewna

Ulepszenie:

2000 + 5 drewna

Biblioteka (potrzebna do ulepszenia):

1500 + 5 drewna + 5 rudy + 5 kryształów + 5 klejnotów + 5 siarki + 5 rtęci

Co daje w sumie:

8000 + 20 drewna + 10 rudy + 10 kryształów + 10 klejnotów + 10 siarki + 10 rtęci

Tyle mam płacić za jednostkę 4. poziomu?

Dla porównania meduza:

2000 + 5 drewna + 10 rudy

Ulepszenie:

1500 + 5 drewna

W sumie:

3500 + 10 drewna + 10 rudy

Meduza kosztuje ponad 50% mniej kasy, równo 50% mniej drewna i tyle samo rudy, ale nie trzeba wydawać surowców cennych na jednostkę 4. poziomu.

Wampir:

2000 + 5 drewna + 5 rudy

Nekromatron (wymagany do ulepszenia):

1000

Ulepszenie:

2000 + 5 drewna + 10 kryształów + 10 klejnotów

Suma:

5000 + 10 drewna + 5 rudy + 10 kryształów + 10 klejnotów

Nie trzeba na nie 10 siarki i rtęci, poza tym mniej kasy, drewna (o połowę) i rudy (też o połowę), a otrzymujemy znacznie lepszą jednostkę. Po co przepłacać, skoro są tańsze i lepsze jednostki?

Mathias - 2009-03-16 21:23:11

Zgadzam się z Koraggiem. Magowie są zbyt drodzy. Już prędzej postawiłbym na bazyle. A Krzyżowcy i Wampiry są nie tylko tańsze, ale i lepsze.

kaczormenix - 2009-03-23 20:28:15

Stawiam na Wampirzego Lorda, ponieważ powstrzymuje kontratak, wysysa życie , lata i jest tani. Resztę jego zalet wypisano wcześniej więc nie będę się rozpisywał.

Magyar - 2009-03-23 22:37:58

kaczormenix napisał:

Stawiam na Wampirzego Lorda, ponieważ powstrzymuje kontratak, wysysa życie , lata i jest tani. Resztę jego zalet wypisano wcześniej więc nie będę się rozpisywał.

Jak Wampirzy Lord (i jego siedlisko) jest tani, to ja tancze w Balecie Mongolskim.... Krzyzowiec jest lepsza jednostka, TANSZA (i cena siedliska) od Wampirzego Lorda, co takze jest atutem Krzyzowca.

kaczormenix - 2009-03-24 09:05:17

Masz racje krzyżowiec jest tańszy, ale to nie znaczy że wampir dużo droższy. W porównaniu do takiego arcymaga to obydwaj są tani.

Asiņains - 2009-03-24 11:11:07

Piszemu tu o Wampirze i Krzyżowcu, więc nie porównuj z Arcymagiem.

Krzyżowiec - tania jednostka, która atakuje 2 razy, co sprawia, że jest to bardzo dobra jednostka. Może wampir i ma wyssanie życia i latanie, ale co mu z tego ? Mały dmg.

Zen-Aku - 2009-03-24 19:32:53

Magyar napisał:

Krzyzowiec jest lepsza jednostka

Ciekawe stwierdzenie, zwłaszcza, że nie jest poparte żadnymi argumentami...

Przypominam, że to wampir ma ogromną przewagę w skillach, jest dużo szybszy, a przy okazji ma więcej HP. Atak i obronę ma delikatnie gorsze od krzyżowca, a niskie dmg jest konsekwencją wysysania życia - ktoś chciałby grać przeciwko wrogowi, który zadaje najwyższe dmg na poziomie i na dodatek punkty życia przekazuje sobie? Stosunkowo niskie dmg wampira to efekt balansu gry, a i tak obrażenia te zadawane są bez żadnej reakcji ze strony przeciwnika. Tak, krzyżowiec jest tańszy, ale przy tym gorszy, poza tym Kaczormenix słusznie zauważył, że w porównaniu do arcymaga wampir jest dużo tańszy, wampir nie kosztuje też 20 drewna, jak ogr, więc nie można go nazwać drogim. Nie rozumiem reakcji Magyara i w ogóle nie staram się zrozumieć, bo świadczy to o braku ogrania Nekropolią... Tak niestety jest.

Magyar - 2009-03-24 23:42:36

Koragg napisał:

Magyar napisał:

Krzyzowiec jest lepsza jednostka

Ciekawe stwierdzenie, zwłaszcza, że nie jest poparte żadnymi argumentami...

Przypominam, że to wampir ma ogromną przewagę w skillach, jest dużo szybszy, a przy okazji ma więcej HP. Atak i obronę ma delikatnie gorsze od krzyżowca, a niskie dmg jest konsekwencją wysysania życia - ktoś chciałby grać przeciwko wrogowi, który zadaje najwyższe dmg na poziomie i na dodatek punkty życia przekazuje sobie? Stosunkowo niskie dmg wampira to efekt balansu gry, a i tak obrażenia te zadawane są bez żadnej reakcji ze strony przeciwnika. Tak, krzyżowiec jest tańszy, ale przy tym gorszy, poza tym Kaczormenix słusznie zauważył, że w porównaniu do arcymaga wampir jest dużo tańszy, wampir nie kosztuje też 20 drewna, jak ogr, więc nie można go nazwać drogim. Nie rozumiem reakcji Magyara i w ogóle nie staram się zrozumieć, bo świadczy to o braku ogrania Nekropolią... Tak niestety jest.

Po primo, argumenty juz podalem pare razy na ten temat w owym temacie i nie mam zamiaru ich w kazdym poscie powtarzac, gdyz to by bylo nudne... po drugie, to skad mozesz wiedziec jak czesto i czy wogole gram Nekro... po trzecie, to ulepszenie siedliska (ul. Zaklety Dwor) Wampira kosztuje naprawde sporo (zarowno zlota, jak i surowcow).

Koragg edit: A wielokropek ma 3 (słownie: TRZY) kropki i ani jednej więcej... Ostatni raz to toleruję.

Koragg edit: Jak słusznie zauważył Drago, mimo tego, że podarowałem "wielokropki", to i tak wychodzi 10 punktów, co oznacza upomnienie nr [5] = minus

Mathias - 2009-03-25 17:29:21

Możecie skończyć? Powtarzacie te same argumenty w kółko, a i tak się nawzajem nie przkonacie.

Zen-Aku - 2009-03-25 20:50:14

Magyar napisał:

Po primo, argumenty juz podalem pare razy na ten temat w owym temacie i nie mam zamiaru ich w kazdym poscie powtarzac, gdyz to by bylo nudne

Ciekawe kto w tych wypowiedziach znajdzie choć jeden argument na temat wampira i krzyżowca:

Zdziwilem sie, ze jeszcze nie bylo takiego tematu, wiec postanowilem
zalorzyc ten watek . Zapraszam wszystkich do glosowania i
pisania komentarzy .

Ja sie zastanawiam, nad oddaniem glosu na jednego z tych:
- Krzyzowiec
- Arcymag
- Bazyliszek Krolewski

Arcymag jest baaardzo dobra jednostka, ale jego siedlisko kosztuje multum
kasy i surowcow. Wiec mimo wszystko na niego nie postawie.
Wiec stawiam na Krzyzowca.

Tak jest, a co do umiejetnosci, to nie bylbym taki pewien...., bo w teorii to Wampirzy Lord ma lepsze skille niz Krzyzowiec, ale w praktyce jest zupelnie inaczej  . Wiec jeszcze jeden plus na konto Krzyowca  .

Tak jest, zgadza sie   .

A tak apropo Twojego zestawienia Mathias, to ja bym zamienil miejscami Meduze Krolewska z Arcymagiem, gdyz Arcymag:
- Obniza koszt rzucania czarow
- Brak kary za walke wrecz
- Brak kary za strzelanie przez mury
- Arcymag ma, az 3 razy wiecej "strzal" niz Meduza Krolewska
- Wiekszy atak (o 2)
- Wieksza Szybkosc (1 hex)
- Zadaje wieksze obrazenia

Jak widać w tych nic nie było. Idźmy dalej:

Hmmm.... ja powiem tyle: Wampirzy Lord jest przeceniana jednostka, przeciez
on nie zawsze sie caly zregeneruje ("wskrzesi" - o ile to mozna tak nazwac ),
a Krzyzowiec zawsze zada podwojny cios . Jak zapewne wszyscy wiecie: Wampirzy
Lordowie wskrzeszaja tyle punktow zycia, ile sami zadali - a jak sami wiemy, nie
jest w tej dziedzinie jakims przodownikiem...., co prawda lata, jest nieumarly i
powstrzymuje kontre, lecz i tak, i tak jest przesadzona jednostka - w tym sensie,
ze zbyt wiele ludzi owa jednostke przecenia - tak, Wampirzy Lord jest dobry, ale
nie przesadzajmy. Lepszy na poziomie jest napewno Krzyzowiec, a Arcymag i
Bazyliszek Krolewski moga bez obaw konkurowac z Wampirzymi Lordami o
miejsce na podium.

Na co odpowiedziałem:

Koragg napisał:

Wampir nie jest gorszy od krzyżowca. Aż tak małego dmg wcale nie zadaje, poza tym gdy rzucisz się wszystkim na wampiry, to możesz ostro oberwać - przypominam, że lisze atakują wszystko dookoła, więc wszystkie oddziały "oblegające" wampira oberwą. Jeśli skupisz się tylko na wampirze, to dajesz wolną rękę dużo groźniejszym rycerzom i smokom (te drugie są dość tanie, więc często się je robi), już nie wspominam o tym, że w Nekro często zdarza się czar pt. ożywienie, co czyni wampiry praktycznie niepokonanymi. Wampir z kolei powstrzymuje kontrę i jest szybki, ja w tej jednostce nie widzę absolutnie żadnych wad, wampir jest lepszy od krzyżowca, a także od kilku jednostek poziomu piątego (m. in. od kapłana).

A więc dalej:

Tak Drago, ale Bazyliszek Krolewski tez nie jest byle czym, gdyz ma lepsze staty
(atak + obrona) niz Wampirzy Lord, a takze zadaje wieksze obrazenia niz Lord, z kolei
jezeli chodzi o szybkosc to bym tez tak zbytnio nie narzekal na to, gdyz roznica
miedzy tymi dwoma jednostkami wynosi tylko dwa hexy, na rzecz Alpa.

A ja na to powiem, że szybkość większa o 2 na 4 poziomie to bardzo dużo, zwłaszcza, że wampir lata i zajmuje tylko jeden heks, a ponadto powstrzymuje kontrę i gdy jest najszybszą jednostką na polu bitwy, może czekać, następnie atakować bez kontry i wrócić gdzie mu się podoba - krzyżowiec nie ma szans go dogonić... Oczywiście, możesz zaraz powiedzieć, że walniesz czempionami, tyle że dajesz wolną rękę niesamowicie groźnym rycerzom. Skoncentrujesz się na wampirach - masz armię zmiażdżoną przez rycerzy i smoki, skoncentrujesz się na rycerzach - wampiry koszą bez kontry i praktycznie są nieśmiertelne, bo się ciągle odradzają. Walisz wszystko z osobna - wampir się odradza, rycerz miażdży cokolwiek, poza aniołem.

a po drugie primo, to nie miejszajmy juz moze zbyt czesto ceny siedlisk

Tak? Skoro tak uważasz, to z jakiej paki wylatujesz mi tu z ceną siedliska wampirów?

Magyar napisał:

po trzecio, to ulepszenie siedliska (ul. Zaklety Dwor) Wampira kosztuje naprawde sporo (zarowno zlota

Sporo złota? Dokładnie tyle samo złota, co krzyżowiec! I już mam podstawę, aby sądzić, że od Nekropolis stronisz i nim nie grasz...

Drago - 2009-03-25 21:05:21

Magyar napisał:

Po primo, argumenty juz podalem pare razy na ten temat w owym temacie

Gdzie? Co? To Ty podajesz w ogóle argumenty? Od kiedy? ...

Magyar napisał:

po drugie, to skad mozesz wiedziec jak czesto i czy wogole gram Nekro...

Wyobraź sobie, że to widać w postach... Siedlisko wampów nie jest jakieś nadzwyczaj trudne do wybudowania, chyba że ktoś gra jakoś na opak.

Magyar napisał:

zarowno zlota

Tak, bo 4000 to DUUUUŻO więcej, niż... 4000... Lol...

Koragg napisał:

Koragg edit: A wielokropek ma 3 (słownie: TRZY) kropki i ani jednej więcej...

Wg niego ma 4/5/6/7 itd., aż do nieskończoności :D.

Koragg napisał:

Ostatni raz to toleruję.

A co z liczeniem błędów? ;] Wg mnie wychodzi to dwa razy po 5 punkcików, co w sumie daje 10, więc nawet jak mu podarujesz te pseudo-wielokropki, to i tak należy się upomnienie ;]. No wiesz, żebym ja Cię musiał uczyć liczenia? :D

Koragg edit: No dobra ;]

Rozbójnik - 2009-03-25 21:54:40

Koragg napisał:

krzyżowiec nie ma szans go dogonić...

Dla 9 szybkości, wymagana prędkość do blokowania możliwości uciekania wynosi 5 (nie wliczam przeszkód, jako że jest to czynnik losowy). 6>5 ;]

Darujcie se teksty typu, jak ty mnie uderzysz tym, to ja oddam tamtym, i wtedy on zrobi sieczki z tamtego... To nie ma najmniejszego sensu, po prostu każda strona ma 7 oddziałow, każdy zadaje ileś obrażeń, i czy skierujemy je przeciwko jednemu czy kilku oddziałom przeciwnika nie zmienia ich sumarycznej ilości.

P.S. Trochę śmieszne jest, że podkreślasz literówki, a pomijasz błędy ortograficzne :P

Magyar - 2009-03-25 23:18:07

Drago napisal:
"A co z liczeniem błędów?  Wg mnie wychodzi to dwa razy po 5 punkcików, co w sumie daje 10, więc nawet jak mu podarujesz te pseudo-wielokropki, to i tak należy się upomnienie . No wiesz, żebym ja Cię musiał uczyć liczenia?"

- O K**wa! Jakie kapo! Buuuuu! Brzydze sie takimi ludzmi jak ty... A tak apropo, to nie bede liczyl ile mi sie kropek wcisnie, 3, 4 czy 5, i jezeli ty jeszcze ponaglasz, zeby mnie karano za takie cos, to ty jestes mniej warta osoba, niz smiec - takie sa fakty, a zreszta twoje zachowanie samo na to wskazuje. Widze, ze znowu szykuje sie na mnie jazda, ale mi to zwisa i powiewa... Mnie sie nie pozbedziecie, o nie... Zapewniam.

A tak do tematu, to:
Krzyzowiec ma pare mocnych atutow, no chociazby wiekszy atak o dwa, i obrona, o rowniez tyle punktow. A podwojny atak bardzo czesto okazuje sie lepsza umiejetnoscia niz te, ktorymi dysponuje Wampirzy Lord.

Zen-Aku edit: Wiesz co powinieneś otrzymać za obrażanie innych i przeklinanie? Oczywiście, że wiesz, a mimo to nadal to wszystko robisz. Jest rocznica, więc możesz potraktować to, jako "odroczenie", ale ja mam dobrą pamięć i mogę sobie przypomnieć o tym w każdej chwili, co skończy się dla Ciebie źle... Właściwie tylko tej rocznicy zawdzięczasz brak kary, ale jak już mówiłem, nikt o tym nie zapomni i nie masz co liczyć, że obrażanie innych ujdzie Ci płazem. Poza tym nikt nie każe Ci liczyć kropek, bo wielokropek ma dokładnie trzy kropki i wszyscy to wiedzą, ale Ty oczywiście nie potrafisz się dostosować, a chyba potrafisz liczyć do TRZECH? Ponieważ mówiłem o tym przez prawie pół roku, a poprawy nie widać w sprawie tych "wielokropków", to będę to traktował nieco inaczej, co się Tobie nie spodoba... Przekonałeś się już chyba, że nie rzucam słów na wiatr, więc naprawdę radzę zacząć przestać się oburzać o byle co i robić to minimum, z którym inni nie mają problemu. Ponadto - jeszcze jedna taka odzywka (nazwanie kogoś "śmieciem") w czyjąkolwiek stronę i wylatujesz z minusem, choćby nie wiadomo co się działo. Jeszcze jedno takie przekleństwo, jakim uraczyłeś nas na początku, i zgarniasz upomnienie. Mam nadzieję, że to jasne...

Mathias - 2009-03-26 14:54:05

Oooo, Drago, podpadłeś ;]. Nie lubię konfidentów ;]. Ale cóż... to kwestia Twojej sfery moralnej.
W każdym razie prosiłem o skończenie tego pojedynku z przyczyn podanych wyżej. A więc ostatnia szansa, userzy, tylko dlatego że nie chcę psuć rocznicy.
P.S. Staskowi zdejmuje upomnienie, gdyż po 1. osobiście widzę tam tylko 2 błędy językowe i 2 wielokropki, a za to na pewno nie wyjdzie 10pkt, a po 2. dlatego że jest rocznica.

Drago - 2009-03-26 21:02:24

Magyar napisał:

Krzyzowiec ma pare mocnych atutow, no chociazby wiekszy atak o dwa, i obrona, o rowniez tyle punktow.

2 to strasznie mało...

Magyar napisał:

A podwojny atak bardzo czesto okazuje sie lepsza umiejetnoscia niz te, ktorymi dysponuje Wampirzy Lord.

Bzdura do kwadratu. Samo powstrzymywanie kontrataku jest znacznie lepszym skillem, najlepszym w grze zresztą. Jak dodamy do tego lot i, również lepsze od podwójnego ataku, wysysanie życia, to niemożliwy jest remis, a już tym bardziej "zwycięstwo" krzyżowca w skillach. Ale tak, wiem, krzyżowca trzeba faworyzować, bo tak naprawdę wampir ma 3 razy lepsze skille...

Mathias napisał:

Oooo, Drago, podpadłeś . Nie lubię konfidentów . Ale cóż... to kwestia Twojej sfery moralnej.

Raczej mojego stosunku do Magyara. Nigdy nie ukrywałem, że go nie lubię. On zapewne zrobiłby to samo, gdyby zobaczył, że Ty lub Koragg darujecie mnie jakieś przewinienie. O ile z każdym na forum da się normalnie porozmawiać, o tyle z Magyarem jest to niemożliwe, gdyby chodziło o innego usera, to nawet nie zacytowałbym editu Koragga. Aha, mam prawo nie lubić Magyara i wcale nie zamierzam robić z tego tajemnicy. Ponadto nie zniżam się do jego żałosnego poziomu i nie nazywam go śmieciem. (Thx Koragg, że coś z tym zrobiłeś).

Magyar napisał:

Brzydze sie takimi ludzmi jak ty....

Vice versa. Nie jesteś osamotniony w swoim przekonaniu, ja też się tobą brzydzę...

Zen-Aku edit: Nie mam nic przeciwko Twojej szczerości, poza tym nie obraziłeś nikogo, więc ten edit nie do końca jest skierowany do Ciebie. Gratuluję Ci tego, że nie dałeś się sprowokować i nie odpowiedziałeś obrazą skierowaną przeciwko Magyarowi.
Proponuję jednak zakończyć tę ostrą wymianę zdań, dopóki nie przybrała ona postaci kłótni. Jest to, oczywiście, propozycja nie do odrzucenia.

Magyar - 2009-04-06 17:47:32

Dobra, teraz bylo cos z serii "srali muchy, bedzie wiosna", ale to juz sie dawno skonczylo i rozeszlo po kosciach, teraz jest ogolny pokoj na forum.
A teraz tak do tematu, to moj ranking wyglada nastepujaco (kolejnosc
od najlepszych do najgorszych :P ):
1. Krzyzowiec/ Wampirzy Lord
2. Arcymag (wszystko super - jedyny mankament to cena siedliska [zasoby] )
Dwie jendostki egzekfo - Bazyliszek i Szaman:
3. Bazyliszek Krolewski (bardzo dobre staty i obrazenia, szybkosc nie najgorsza, spore HP i zdolnosc zamieniania w kamien, robia swoja ;) )
3. Ogr Szaman (60pkt. HP i rzucanie "Reki Smierci" robi swoje :P )
4. Meduza Krolewska (od dobrych jednostek 4 poziomu, wymaga sie troche wiecej...)
5. Srebrny Pegaz (jednostka bardzo szybka - idealna do blokowania wrogich jednostek strzeleckich, drogie siedlisko [krysztaly], Pegaz sprawia ze czary kosztuja naszego wroga wiecej many [+2], co jest plusem)
6. Rogaty Demon (brak zdolnosci specialnych, szybkosc, staty i obrazenia mogly by byc lepsze)
7. Zywiolak Energii (hmmm... moze nie bede tego komentowal :) )

OldSkull - 2009-06-14 16:57:10

Moim zdnaiem najlepszy jest wampirzy lord. Przede wszystkim podczas walk z potworkami na mapie się go w ogóle nie traci (a krzyżowców czasem się traci), po drugie jest bardzo szybki i lata (można wybrać sobie dowolna ofiarę, dużo daje korzystanie z opcji "wait"). Na koniec: nie odpowiada mu się, co powoduje, że można nim zmiękczać bardzo silne oddziały, np. 7. poziomu, gorgony albo oddziały, które są bardzo liczne.
Krzyżowiec jest wolny, co powoduje, że można go próbować wystrzelać, odpowiada mu się, przez co po pierwszym jego ciosie, drugi cios zadaje już mniejsza liczba krzyżowców, jest niemal bezużyteczny przy obleganiu miast. Natomiast jest wyjątkowo groźny, kiedy atakuje jednostkę, które zużyła swój kontratak. Tym samym można uznać, że jest dobrą jednostką do obrony.
Podsumowując:
-wampir jest lepszy do ataku
-krzyżowiec jest lepszy do obrony
-wampir jest bardziej uniwersalny
-wampir jest bardziej mobilny
-krzyżowiec jest lepszy jako kolejny atakujący
-wampir jest lepszy jako pierwszy atakujący
-wampir jest bardziej żywotny przez wskrzeszanie

Powiedziałbym nawet, że meduza jest lepsza od krzyżowca: ma potwornie groźne strzały, a nawet w walce wręcz sobie całkiem nieźle radzi.

Mój ranking:
1. Wampir
2. Meduza
3. Krzyżowiec
4/5. Ogr (bardzo dobra wytrzymałość i dobry atak, szkoda, że tyle drewna potrzeba)
4/5. Arcymag (bardzo niska wytrzymałość, niestety - poza tym drogie ulepszenie, aczkolwiek dobry)
6. Pegaz (bardzo szybki - chyba najszybszy z poziomów 1-6, do tego lata)
7. Żywiołak energii (lata, pozo)
8. Bazyliszek (staty podobne do krzyżowca... ale tylko jeden cios, a zdolność specjalna nie działa zbyt często)
9. Rogaty demon (walczy i to dość przeciętnie)

altaeir - 2009-06-14 18:16:33

Ciężko to określić,ale od wystarczy sporo mięsa up czartów i demony są najlepsze.
Generalnie patrząc na surową siłę dałbym remis wampira i krzyżowca.Krzyżowcem nie uderza się bezpośrednio w jednostkę przeciwnika tylko po zdjęciu kontry,dlatego argument mówiący że za drugim uderzeniem będzie ich mniej do mnie nie trafia.Wampiry nie mają takiego offa i to co je ratuje to brak kontry,speed i upierdliwe odradzanie się.
Meduza to badziewie,szybko kończą jej się strzały,a zamiana w kamień dużo nie pomaga,gdyż strzelec za bardzo sobie nie poradzi w walce w zwarciu.
Nie chce mi się opisywać jednostek,dlatego za najgorszą jednostkę mogę uznać żywiołaka energii.

GiBoN - 2009-06-25 16:20:06

Dla mnie wampir jest lepszy od krzyżowca,powstrzymuje kontry,odradza się,ma więcej hp,jest szybszy i lata,a w sile i obronie niewiele mu ustępuje,nawet podwójny atak mnie nie przekona.Reszta jednostek na tym poziomie jest jakby o klasę niżej,na trzecim miejscu postawiłbym arcymaga,bo jest zdecydowanie za drogi,niejedno stworzenie 5 poziomu jest tańsze od niego,natomiast największym badziewem jest żywiołak.Meduza jest raczej średnia, ale naprawdę użyteczna jest dopiero jak się posiada wóz z amunicją.natomiast pegazy?nadają się jedynie do blokowania strzelców.bazyliszki i szamani są bardzo mocne,ale jak już powiedziałem dwie najsilniejsze jednostki odbiegają od reszty,od nich również.O demonach pisał nie będę,bo niczym się nie wyróżniają.

altaeir - 2009-06-25 16:45:22

Krzyzowcy mają offa,a co do kontry wampira,spytam się czy znacie zdejmowanie kontry?Tak więc krzyż nie dostanie kontry.To że wampir jest upierdliwy to jedno,ale bardzo duzych strat nie zada i o tym też pamiętajmy.Dla mnie te jednostki są równe.
Arcymagowie niezachwycają.A pegazy są na maksa chamskie.W grach gdy zostaniemy zaskoczeni przez przeciwnika,a nie mamy zbyt wiele many,może się to dla nas źle skonczyć...Jedna z moich gier był przegrana właśnie przez to.Najgorszy fakt to to ze po zabiciu pegazów nadal czary miały większy koszt,nie wiem czy jest tak zawsze bo nie sprawdzałem.Szamanów robi się zazwyczaj na większych mapkach,siedlisko bayli jest taniutkie i nie wymaga gildi magów jak w przypadku magów.O demonach powiem tyle że ja na maksa niedoceniacie. ;] Nie chce mi się pisać,więc nie piszcie że nie argumentuję,ale pisanie tego samego w kółko na 2 portalach jest nudne.

GiBoN - 2009-06-25 20:05:42

Ja wiem,czy demon jest niedoceniany...jak dla mnie to staty ma niezłe,nie ma żadnych dodatkowych umiejętności,prędkość średnia.Nie jest słaby,ale też nie jest jakiś bardzo silny.

altaeir - 2009-06-25 20:35:05

Teraz wychodzę,z założenia żeby nie oceniać zamku i jego jednostek gdy nim solidnie nie pogram i dlatego cisnę wszystkim.Tymi kilkoma zamkami co nie potrafię włączę sobie i zagram pierwsze 2 tyg z kompem.Ale myślę że musiał byś dostać od inferna lub nim pograć,żeby poznać siłę demonów.Nie będę pisał dlaczego,jak i co.Może ktoś to potwierdzi,może nie.Ja jestem leniwy i coraz mniej chce mi się pisać.

GiBoN - 2009-06-25 23:46:46

Sporo razy grałem infernem,tak jak każdym miastem,tylko WŻ grałem mniej od pozostałych,bo tego miasta poprostu nie lubię i uważam,że demony wypadają średnio.

altaeir - 2009-06-25 23:59:19

Eh Mathias mogłeś nie wywalać tych Mitów ;] Nie ma co kopiować screenów innych to dam swój.
http://img194.imageshack.us/img194/72/altvsmajer.jpg
Co prawda generalną walkę przegrałem,bo Majerowi zostały 3 gorgony,ale bitwa była piękna.I nie mówić mi że demony są słabe albo średnie.Należą do czołówki.Może nie mają super statów i zdolności,ale jest ich bardzo dużo i się liczą w FB.

Soran - 2009-07-13 18:35:49

Po co ten temat, skoro i tak najlepszy jest wampir? Żadna inna jednostka nie potrafi tego, co krwiopijca, poza tym wampir ma dobre statystyki i się odradza, jest więc prawie nieśmiertelny. Puszka z zamku ze swoim podwójnym rąbnięciem może się przy tym schować.

Mathias: MINUS, na którego schodzą się: [1][2] za pseudomoderację i [3][4][5] za jawną dyskryminację jednego miasta i faworyzowanie innego.

Olórin - 2009-08-14 19:16:09

Dla mnie wampir jest lepszy(szkoda bo bardziej lubię krzyżowca).Podwójne uderzenie niweluje co prawda odporność na kontrę ale pozostaje odradzanie się wampirów i tutaj lepsze staty nie wystarczą,po za tym alpy dodatkowo latają co wybija je nad krzyżowca.Ogólnie:
1.Wampir
2.Krzyżowiec
3.Ogr
4.Bazyliszek
5.Arcymag moim zdaniem jest lepszy od meduzy(obniżanie kosztów rzucanych zaklęć jest cenniejsze niż zamiana w kamień)
6.Meduza
7.Demon(super silny nie jest ale w łatwy sposób można zmienić jego liczebność)
8.Pegaz(nie ma zbyt dużej przydatności,ale i tak jest lepszy od żywiołaka)(co do pegaza mogli mu dać przynajmniej powstrzymywanie kontry,to by te jednostkę naprawdę ratowało i w mojej ocenie znalazłby się na 5 może 4 miejscu)
9.Żywiołak co tu dużo pisać po prostu jest najgorszy na poziomie(do pegaza dużo mu nie brakuje,ale zawsze)

jhjh333 - 2009-08-28 14:22:28

Wampir jest najlepszy.

GiBoN - 2009-08-28 14:31:31

Mozna bardzo zwiekszyc ilosc demonow,ale to w sumie dzieki czartom,bo one same jak mowilem nie sa slabe,ale nie sa tez bardzo mocne...

Talscire - 2009-12-05 11:04:01

Według mnie Wampir w walce wygra z Krzyżowcem, ale ja bym dał remis tych dwóch jednostek, bo Krzyżowiec, ma atak 2 razy, a Wampir wysysa życie i ma powstrzymanie kontry, więc ostatecznie daję na Wampira, bo wysysa życie i się wskrzesza, ale nie mówię, że Krzyżowiec jest słaby.

Edit: Według mnie Wampir, ma też lepszy pixel-art.

GiBoN - 2009-12-05 14:29:07

Bo nie jest slaby O.o',ale krzyzowcowi sporp brakuje,gdyz jego skill jest niwelowany przez powstrzymywanie kontry-wniosek?skill lepszy,wampir ma wiecej hp.wysysa zycie i moze sie odradzac,ma troche mniejsze staty i dmg,ale co z tego skoro moze wyjsc bez strat?Pozatym jest szybszy,lata i jak na swoja jakosc cena nie jest wygorowana,wampir nie ma wad,natomiast krzyzowiec juz tak.Pozatym gorgona zabije skillm krzyzowca w konsekwencji tego,ze jest zywy,wampira nie...

Elektra - 2009-12-26 11:41:21

Oczywiście wampir... Byłam w necro i wiem, że on jest najlepszy. Może po zadaniu ran się odnowić. Też bym zagłosowała na krzyżowca ale on ma gorsze staty (i się nie ulecza). Wampir też ma "skrzydełka" :p

Viewer - 2009-12-26 12:12:29

Wampir nie ma lepszych statów od Krzyża. Krzyż ma lepszy atak, obronę i dmg, że nie wspomnę o tym, że wali podwójnie, co przy jego wyśmienitych umiejętnościach ofensywnych daje masakryczne skutki.. Aż żal, że nie ma p. kontry - wtedy kładł by WSZYSTKO co żyje ;P Coś w stylu Minotaura 4 poziomu to jest [Minos też ni ma p kontry ;<].
Szczerze? Ja wolę Krzyżowca, zamiast Alpa [Krzyż jest też o 100 sztuk złota tańszy, a ustępuje tylko wytrzymałością, szybkością, tym, że nie lata. Bo skille mają wyrównane :P]

Olórin - 2009-12-26 13:01:45

Krzyżowiec na bless potrafi naprawdę napsuć krwi, ale wampiry w większych ilościach są naprawdę ciężkie do ubicia, jeśli się tego nie zrobi na początku bitwy, kiedy wojska są w pełni sił, bo później może się okazać, że nie mamy już oddziału, który będzie wstanie ich rozwalić.(miałem taką sytuacje na początku mojej przygody z heroes) ;)

Na start wole krzyżowca, bo łatwo się nim expi, ale w późniejszej fazie gry to wampir staje się bardziej realnym  zagrożeniem i może narobić większych szkód.

Crassus11 - 2009-12-26 13:03:10

Ja dałbym remis. Krzyż ma 2x atak i lepsze staty. Za to wamp powstrzymuje kontre i leczy sie. Podwójny atak krzyżowca to tak jakby atak i kontratak, a staty wychodzą podobnie jak leczenie

GiBoN - 2009-12-26 18:30:27

Tu nie ma remisu,alpem mozesz wylazic z bitew bez strat,gdzie moglbys stracic normalnie polowe krzyzowcow,pozatym alpy moga uratowac sytuacje,ktora jest z gory przegrana-krzyz nie,nie mowiac o tym,ze na 1 atak wroga przypadaja 2 ataki wampira...tu nie ma remisu...

Xeno - 2009-12-26 19:37:21

Krzyż może i jest lepszy w walce w zwarciu,ale z alpem nie ma szans,bo jest wolniejszy i nie wiem jak by się starał,to alpa nie ubije.Odradzanie się alpów to jest jeden z lepszych skili,do tego powstrzymywanie kontry i latanie.Wampir nadaje się do walki w polu jak i walki w zamku,bo można wygrać walkę nie tracąc żadnego alpa.To mój faworyt na tym lvl.

Sauron - 2009-12-27 12:29:15

1. Wampir odnawia się, powstrzymuje kontrę.
2. Krzyżowiec za 2x atak + można połączyć to z blessem
3. Arcymag, jednostka na odległość silna, zmniejsza koszty czarów i nie ma ograniczeń.

Elektra - 2009-12-27 18:07:10

Sauron napisz co wybierasz.
Remis mógłby być tyle że zależy jak ktoś umie grać i jak grasz z komputerem zależy od poziomu trudności.

Xeno - 2009-12-27 20:02:00

No sauron napisał,które jednostki są najsilniejsze i je uporządkował.Czy tak trudno trochę się wysilić i pomyśleć Elektra?

Elektra - 2009-12-29 12:22:55

Znowu będziesz się kłócił? Ja napisałam co ON wybiera. Dobrze że je uporządkował tyle że jestem ciekawa co wybrał.

Olórin - 2009-12-29 16:41:58

Elektra przecież on podał kolejność, od najlepszej do najgorszej jego zdaniem jednostki na poziomie, w tym wypadku jego kolejność na podium poziomu, z którą się zresztą zgadzam ;]

Elektra - 2009-12-30 14:13:04

Ojejciu. Nie zauważyłam ;). Myślałam że to są punkty. No cóż. Przepraszam że zrobiłam błąd. :p

kuba99 - 2010-01-31 19:50:22

Ja uważam że krzyżowiec ponieważ liczni mogą wyrządzic wiel szkód.

Talscire - 2010-01-31 20:08:09

kuba99 napisał:

Ja uważam że krzyżowiec ponieważ liczni mogą wyrządzic wiel szkód.

A Alpy, albo Demony, tak nie mogą? Każda jednostka tak może, tylko niektórych musi być więcej. Więc, twój komentarz, uważam, za przeproszeniem, za "głupi".

Olórin - 2010-01-31 20:55:32

No w dużej ilości każda jednostka jest groźna, ale w przypadku krzyżowca ma to szczególne znaczenie, ponieważ, gdy atakuje bez kontry przeciwnika, może uderzyć znacznie mocniej niż pozostałe potwory z jego poziomu, a niekiedy nawet mocniej niż stwory z poziomu 5 ;)

GiBoN - 2010-01-31 22:39:22

Tia,ale prawda jest taka,ze w alpy sa grozniejsze,gdyz dmg ktore moga zadac w tych ilosciach jest na tyle duze ze sa prawie nie do zdarcia...(chodzi o zdobyte hp na odrodzenie sie)

Olórin - 2010-02-01 09:43:55

Masz racje i właśnie dlatego lepiej jest mieć alby od krzyży. To odradzanie się jest potwornie groźne, a ciężko jest ubić je w większej ilości ;)

KaDecik93 - 2010-06-28 23:05:40

Jak dla mnie Alpy bo są cholernie denerwujące jak się odradzają ... I na drugim miejscu po nich Krzyżowce zresztą większość tutaj tak uważa .

Deferdus - 2011-01-01 18:04:38

Krzyżowiec, wampir i ogr. Takie jest moje zdanie.

Sheyq - 2011-01-02 11:12:43

krzyzowiec przed wampirem? Sorry, ale po prostu musisz przyznac ze wampir jest jednak lepszy.

Mathias - 2011-01-02 12:23:41

Sheyq, zajrzyj w staty - Krzyżowiec jest lepszy.

Sheyq - 2011-01-02 13:50:38

mathias, nie samymi statami żyją potworki, bo np. taki arcydiabeł - ma staty jak widać lepsze od takiego miśka czy hydry, a chyba nie muszę mówić co jest lepsze. W tej grze nie chodzi wyłącznie o staty tylko o przydatność na polu walki.

Mathias - 2011-01-02 13:55:11

Ale w znaczącym stopniu wartość zależy od statystyk. Porównując skille, oczywiście od wampa lepsze, ale nie tak dużo. Nie zapominaj o podwójnym ciosie Krzyżowca. Imo te dwie jednostki są sobie równe.

GiBoN - 2011-01-02 14:10:36

Nie, faktycznie krzyżowcy są dobrzy, w fb czasami mogą nawet więcej zdziałać, ale wampiry mają większy potencjał, dzięki powstrzymywaniu kontry i odradzaniu, w dodatku są bardziej mobilne...

Xeno - 2011-01-02 14:35:57

W FB częściej przydają się krzyżowcy, ale oni są szybko eliminowani. Wampy to spora udręka i mogą napsuć krwii. Na mapie wampy są bardzo przydatne. Ulepszonymi w 2 tygodniu możemy obrobić max konserwę bez strat.

Kuba X16 - 2011-06-17 20:03:17

Może ja powiem swoje zdanie. Pokaże mój ranking jednostek 4 poziomu:
1. Wampir (Alp) - może wersja nieulepszona nie robi wrażenia (choć inne też za bardzo też nie mają się czym pochwalić), to wersja ulepszona to CUDO! Wysysanie życia, brak kontry. Do tego niezły speed i przydaje się podczas oblężeń zamku.
2. Krzyżowiec - mam podobne zdanie jak u wampira. Nieulepszony nie jest zachwycający, ale polepszenie daje mu kopa. Najlepsze obrażenia, podwójny atak - miodzio. Jedynym minusem jest niska przydatność podczas oblężeń zamku (piechota).
3. Bazyliszek - Może w statach nie imponuje, ale ma wielkie znaczenie strategiczne. Po pierwsze, drugie i trzecie - zamienia w kamień. Przeszkadza komuś pegaz/gryf itp? Można go zamienić w kamień na 3 kolejki. Szkoda, że nie działa na umarlaki i smoków.
4. Demon - Nie ma dodatkowych umiejętności, nie zachwyca HP, atakiem itp. (tak jak bazyliszek), ale jak nie na jakość, to na ilość! Tylko gracze, którzy w Inferno potrafią farmić, docenią tę jednostkę.
5. Arcymag. Tak naprawdę przed ulepszaniem to jedyny strzelec fortecy (giganci i gremliny nie strzelają, tylko ulepszone). Ponad to, obniżają koszt czarów, co idealnie pasuje do czarodziei z fortecy.
6. Meduza - strzela, choć ma mało strzał. Plusem jest to, że jest dobra na jednostki, które próbują ją zablokować.
7. PEgaz - dobre TYLKO do blokowania strzelców. Nic poza tym.
8. Ogr - Wytrzymałość to jego jedyna i największa zaleta. Ale ten speed! Przypominają entów, tylko że są mocniejsze i ich przyrost jest identyczny (po wybudowaniu zagajnika +2 do przyrostu).
9. Żywiołak energii - tragedia. Po pierwsze, animacja ż. ognia jest myląca, bo wydaje się, że lata, a tak nie jest. Po 2 - nie ma umiejętności. Po 3 - nieprzydatne jak większość jednostek z WŻ

GiBoN - 2011-06-17 20:18:06

Bazyliszek ma jedne z najlepszych statystyk na poziomie. Ogr ma dobrego offa. Farming to zaleta czarta, a nie demona...

https://www.hotelstayfinder.com berlin-hotel Ĺ˝eleznĂĄ Ruda studio kopiowania kaset mokotów