Drago - 2009-04-09 13:27:53

Dziwne, że jeszcze tego nie było. Starcie dwóch czołowych jednostek 3 poziomu, obie są świetne i mają niezwykłą siłę. Staty niczego nie rozstrzygają, są bardzo wyrównane, więc od razu przejdę do skilli: powstrzymywanie kontry i trójpolowy atak vs nieskończona kontra i lot. Pomijając to, że p. kontry blokuje bezpośrednio skill gryfa, to właśnie p. kontry jest najlepsze w grze. Niesk. kontra może się przydać, ale nie jest niczym nadzwyczajnym. Co do 3-polówki i lotu chyba nie ma wątpliwości, że to atak na 3 pola jest skillem znacznie lepszym. Cerber górą.

Rozbójnik - 2009-04-09 13:49:05

Cerber to materiał na demony, a gryfa się używa jako jednostki, więc ciężko porównać :P pusty głos ^^

Magyar - 2009-04-09 14:16:43

Drago napisał:

Niesk. kontra może się przydać, ale nie jest niczym nadzwyczajnym.

Nie jest niczym nadzwyczajnym? To dziwne czemu WIELE jednostek ma powstrzymywanie kontrataku, a tylko JEDNA jednostka (Gryf) ma taka zdolnosc - Nieskoczony kontratak... Wiec chyba jednak bardziej nadzwyczajny jest skill Gryfa, niz Cerbera. Moj glos oczywiscie powedrowal do najlepszej jednostki trzeciego poziomu, czyli do Gryfa KROLEWSKIEGO. - W tej ankiecie jest blad, gdyz nie jest podany Gryf ulepszony, czyli Gryf Krolewski, tylko Gryf - zwykly.

Zen-Aku - 2009-04-09 14:27:12

Magyar napisał:

To dziwne czemu WIELE jednostek ma powstrzymywanie kontrataku, a tylko JEDNA jednostka (Gryf) ma taka zdolnosc

To nie ma w ogóle nic do rzeczy. Powstrzymywanie kontry jest po prostu lepsze, nieważne, ile jednostek posiada ten skill.

Magyar napisał:

W tej ankiecie jest blad, gdyz nie jest podany Gryf ulepszony, czyli Gryf Krolewski, tylko Gryf - zwykly.

Trudno się domyślić, że Drago miał na myśli gryfa ulepszonego?

Magyar - 2009-04-09 14:30:54

Zen-Aku napisał:

Trudno się domyślić, że Drago miał na myśli gryfa ulepszonego?

Oj bardzo trudno... tylko jezeli sie cos robi, to powinno sie starac robic to jak najlepiej i DOKLADNIE.

Tak, ale sam fakt, ze TYLKO JEDNA jednostka posiada taki skill, juz daje do myslenia, jak dobry jest to skill.

Zen-Aku - 2009-04-09 14:38:08

Magyar napisał:

Tak, ale sam fakt, ze TYLKO JEDNA jednostka posiada taki skill, juz daje do myslenia, jak dobry jest to skill.

Wykradanie many też jest zapewne potężne, bo posiada je tylko jedna jednostka - chochlik... Jak dla mnie nieskończoną kontrę może posiadać nawet błękitny smok, a i tak lepszym skillem jest powstrzymywanie kontry. A skoro staty cerbera i gryfa są podobne, to skille przeważają szalę na stronę... cerbera, oczywiście.

Drago - 2009-04-09 15:07:24

Magyar napisał:

To dziwne czemu WIELE jednostek ma powstrzymywanie kontrataku

Wiele? Tylko harpia, cerber, wampir, naga, hydra i diabeł. Jest to tylko 6 jednostek.

Magyar napisał:

tylko JEDNA jednostka

Tylko troglodyta ma odp. na oślepienie, tylko pikinier ma odp. na szarżę, tylko zombie ma zarazę, tylko upiór ssie manę co turę... To są dla ciebie dobre skille? Wg toku twojego myślenia, one muszą być dobre, bo TYLKO JEDNA jednostka je posiada... Większej bzdury dawno nie słyszałem. Nie ma jak przepchnąć gryfa, to trzeba dać jakieś bezsensowne wymysły, co nie?

Magyar - 2009-04-09 16:33:59

Drago napisał:

Wiele? Tylko harpia, cerber, wampir, naga, hydra i diabeł. Jest to tylko 6 jednostek.

Skoro dla ciebie nie ma roznicy miedzy 6, a 1 - to ja nei wnikam, co masz z matmy...

Drago napisał:

To są dla ciebie dobre skille? Wg toku twojego myślenia, one muszą być dobre, bo TYLKO JEDNA jednostka je posiada... Większej bzdury dawno nie słyszałem. Nie ma jak przepchnąć gryfa, to trzeba dać jakieś bezsensowne wymysły, co nie?

Nie pie**z bzdur, bo wcale takiego czegos nie powiedzialem, ze te inne skille sa dobre... To sa twoje chore wymysly, nie moje.

Zen-Aku edit: A ja nie wnikam, co masz z polskiego, skoro wg Ciebie wielokropek ma 4, albo nawet i 5 kropek... Obiecałem już ostatnio, że koniec litości dla tego. Upomnienie ustne nr (3) = upomnienie nr [5] = minus.

Mathias: Jak Stasek może mieć ocenę z polskiego, jak mieszka w Anglii? ;]

Drago - 2009-04-09 17:04:23

Magyar napisał:

Skoro dla ciebie nie ma roznicy miedzy 6, a 1 - to ja nei wnikam, co masz z matmy....

A ty znowu nie na temat. 6 to nie znaczy "wiele", policz sobie ile jednostek lata, lub strzela i sam sobie przetłumacz, że 6 =/= wiele.

Magyar napisał:

Nie pie**z bzdur, bo wcale takiego czegos nie powiedzialem

Doprawdy? A to co niby jest:

Magyar napisał:

Tak, ale sam fakt, ze TYLKO JEDNA jednostka posiada taki skill, juz daje do myslenia, jak dobry jest to skill.

N/c...

Sauron - 2009-04-09 19:39:49

Pusty głos, bo obie jednostki są naprawdę przydatne i mocne.

Mordoklejek - 2009-04-09 23:30:27

Mój głos oddałem gryfowi. Już usasadniam. ;)

Gryf ma minimalnie leprze staty.

                                   Gryf królewski             Cerber

Atak                                     9                           10

Obrona                                 9                            8

Obrażenia                            3-6                         2-5

Punkty życia                         25                          25

Szybkość                              9                            8

Jak widać atak i obrona niwelują się, jednak gryf ma leprze obrażenia i szybkoś. Natomiast wytrzymałość jest taka sama.

Jest jeszcze jedna kwestia. Gryf ma niby większe obrażenia, ale cerber może zaatakować większą ilość przeciwników. Jednak ja w mojej opini punktuje stwory (tak jak to większość osób robi na tym forum ze stworzeniami).

Kolejnym plusem gryfa jest to że ma większy przyrost. W tym przypadku nie ma wątpliwości. Jeśli się nie myle to jest tak:

Gryf: 17
Cerber: 13

Następnym plusem dla gryfa jest cena. Gryf kosztuje 240, a cerber 250 sztuk złota. Jednak ten plus jest taki malutki że prawie go nie widać.

Jeśli chodzi o skile, hmm... Tu zaczyna się problem. Można na te skile popatrzeć jak na umiejętność obronną i ofensywną. Ciągły kontratak to ofensywny, a powstrzymywanie kontry defensywny skil (z tym można polenizować, ale ja tak to widze). Jeśli w trakcie bitwy zostanie nam tylko gryf to ma mniejsze szanse niż sam cerber, ale tylko wtedy gdy przeciwników jest mniej niż cztery. Ponieważ wtedy cerber ma o jeden cios mniej. Jeśli jest ich czterech to gryf więcej razy zaatakuje (przez kontrataki), natomiast cerber zostanie mniej razy zaatakowany.Gdy jest więcej niż 4 (co się żadko zdarza) to gryf ma większe szanse bo za każdym razem "odda". ;) Jednak takie scenariusze to żadkość więc stawiam na skila cerbera. Gryf także potrafi latać. Co w połączeniu z ciągłym kontratakiem daje idealną jednostke do zdobywania zamków. Podsumowując:
-w trakcie walki po za zamkiem skile cerbera są leprze
-natomiast w trakcie ataku na zamek wolałbym mieć gryfa.


Krótko mówiać :D
            Gryf     Cerber
Staty:      1          0          (albo 1:1) Minimalnie
Cena:      1          0
Przyrost:  1          0
Skile:       0         1           (zależy w trakcie jakiej walki więc może też być 1:1)

Wynik to 3 do 1. Jednak... Jak ktoś już to kiedyś powiedział za dobre jednostki trzeba płacić więc można nie uwzględniać ceny, oraz podać wynik w nawiasach to wynik to 3 : 2. Znów minimalnie. Jednak dla mnie szybkość i latanie gryfa trochę mu pomaga.

Mathias - 2009-04-10 10:43:50

Ja również głosuję na gryfa. Jest to potężna jednostka, w której wad nie znajdą nawet sceptycy. A jakie zalety?
Po pierwsze, co już zostało powiedziane, gryf ma nieco lepsze statystyki. Szczególnie ważna jest tu szybkość. O niej rozpiszę się za chwilę, bo to dzięki dużemy speedowi jego lot jest tak potężny. Obrażenie wyższe u gryfa. I wbrew pozorom ta teoretycznie nic nieznacząca różnica jednego punktu coraz bardziej się odbija po kolejnych tygodniach:

Jedna populacja:
Gryf Królewski: 3-6 x 17(liczymy rzecz jasna z dodatkowymi siedliskami) = 51-102
Cerber: 2-5 x 17 = 34-85
Różnica: 17

I co? Nadal jest tak minimalnie? A to przecież dopiero pierwsza populacja! Z czasem coraz bardziej pogłębia się różnica obrażeń. Spójrzcie, co się dzieje po miesiącu:

Cztery populacje:
Gryf Królewski: 51-102 x 4 = 204-408
Cerber: 34-85 x 4 = 136-340
Różnica: 68

W pierwszym tygodniu jeszcze możecie się sprzeczać, że 17pkt obrażeń więcej czy mniej to nic, jednak po miechu jest już 68. Dodajmy do tego wysoką szybkość i możemy wiele zdziałać.

A więc, jak już mówiłem ja i poprzednicy, gryf ma nieco lepsze statystyki.

Cena jest prawie taka sama, z niewielką korzyścią dla gryfa. Ale nawet ja, który tak zwracam uwagę na szczegóły, powiem, że 10$ to różnica nieistniejąca.

Przyrost identyczny, obydwie jednostki posiadają budynki zwiększające przyrost.

No i przechodzimy do sprawy kluczowej, która czyni te dwie jednostki bezsprzecznie czołowymi na poziomie 3: skille specjalne. Przypomnijmy, jakie to są:
Cerber: powstrzymywanie kontry, 3-polowy atak
Gryf Królewski: stały kontratak, lot
No to zacznę od gryfa. Jego zdolność lotu nie jest jakaś przypadkowa. Bowiem posiada on też wysoką szybkość. Pozwala to na wiele manewrów, na które z cerbkiem się nie porwiemy. Jednym z nich jest najazd na miasto. Proszę, sceptycy, dajcie sobie spokój, jeśli chcecie powiedzieć, że nie wlecę jedną jednostką do miastu pełnego stworów. Bo ja wcale nie mówię o tym, że to zrobię. Armia zamku ma 2 jedn. strzelające i 2 latające, więc tu nie ma kłopotów. w każdym razie rzecz polega na tym, że w przeciągu jednej tury naszym gryfem królewskim ominiemy wszystkie zabezbieczenia miasta i dotrzemy w głąb. Możemy nakosić strzelców. A najlepsze jest to, że w następnej turze możemy tym gryfem odlecieć z powrotem w razie kłopotów. Czy cerber to potrafi? W owym najeździe na miasto stały kontratak jest dużo bardziej wartościowy niż powstrzymywanie kontry. Czemu? To dłuższa sprawa, kto ciekawy, niech mnie złapie na gadulcu ;].
A więc gryf, jak już doszliśmy do tego wspólnie, jest jednostką uniwersalną i wszechstronną. Możemy nim też zrobić wiele manewrów taktycznych, więcej, niż cerberem.
A teraz cerber: jest to też bardzo potężna jednostka. Jego trzypolowy atak w połączeniu z powstrzymywaniem kontry daje dość niezłą mieszankę. Ale gdy pojawi się przeszkoda (np. na polu bitwy, czy mur przy oblężeniu), cerbek wymięka. A więc przy obleganiu miasta jednostka ta staje się przez długi czas bezużyteczna (chyba że gramy z kompem, który jest na tylko kretyński, żeby wyłazić stworami z zamku i otwierać bramę... ale z żywym graczem to się nie stanie). Ok, zaraz sceptycy mi nawrzucają, że oblężenia zdarzają się rzadko. Po 1. wcale nie, po 2. ok, przejdźmy teraz do normalnej walki. Tutaj cerber ma większe pole do popisu. Jednak kto doleci do strzelców? Gryf. Kto ominie strażników? Gryf. Kto może zwiać potem z powrotem w jednej turze? Gryf. No dobra, ale o tym już mówiliśmy. W konfrontacji z wrogiem cerber może fawktycznie zaatakować kilka jednostek na raz, dodatkowo nie bojąc się o kontratak z ich strony. Gryf zaś może zrobić w tym czasie zamieszanie na tyłach i oddawać każdemu, kto go napadnie (ok, z wyjątkiem cerbera). Ponadto może uciec cerberowi w razie problemów, a cerber od niego nie. W konfrontacji czołowej cerbek jest minimalnie lepszy.

No i podsumujmy: cerber jest nieco lepszy od gryfa jeśli chodzi o pojedynek czy walkę otwartą. Zaś Gryfem można świetnie sterować i stosować więcej taktyk. Myślę, że najrozsądniejszym rozwiązaniem jest danie tu remisu.

No i co wychodzi? Gryf jest lepszy w statach, w skillach (uwzględniając też wszystko, o czym pisałem) remis. A więc jednak gryf królewski jest najlepszy.

Koragg, jeszcze parę miechów temu mówiłeś, że gryf jest najlepszy. Potem, że jest remis. A teraz, że cerber. Trochę konsekwencji ;].

Zen-Aku - 2009-04-10 11:08:24

Mathias napisał:

Obrażenie wyższe u gryfa. I wbrew pozorom ta teoretycznie nic nieznacząca różnica jednego punktu coraz bardziej się odbija po kolejnych tygodniach:

Jedna populacja:
Gryf Królewski: 3-6 x 17(liczymy rzecz jasna z dodatkowymi siedliskami) = 51-102
Cerber: 2-5 x 17 = 34-85
Różnica: 17

I co? Nadal jest tak minimalnie? A to przecież dopiero pierwsza populacja! Z czasem coraz bardziej pogłębia się różnica obrażeń. Spójrzcie, co się dzieje po miesiącu:

Cztery populacje:
Gryf Królewski: 51-102 x 4 = 204-408
Cerber: 34-85 x 4 = 136-340
Różnica: 68

W pierwszym tygodniu jeszcze możecie się sprzeczać, że 17pkt obrażeń więcej czy mniej to nic, jednak po miechu jest już 68. Dodajmy do tego wysoką szybkość i możemy wiele zdziałać.

To wszystko tylko teoretycznie ;] Zapominasz, że cerber ma więcej ataku i zadaje nieco więcej obrażeń od tych, które podałeś. Ponadto jest jeszcze skill cerbera - atak na 3 pola. Ok, trudno zaatakować trzy jednostki, ale dwie już się zdarza dość często. A jak wtedy wygląda dmg populacji cerbera? 68-170 + wyższy od gryfa atak ;] W skrajnych sytuacjach jest to jeszcze więcej, gdy jednak uda się zaatakować trzech wrogów.

Mathias napisał:

A więc, jak już mówiłem ja i poprzednicy, gryf ma nieco lepsze statystyki.

Konkretnie ma minimalnie wyższą szybkość, o 1 punkt (a jeśli weźmiemy babkę od cerberów na bohatera, to nawet i ta przewaga znika) i teoretycznie minimalnie lepsze obrażenia. Nie jest to przewaga godna uwagi.

Mathias napisał:

A więc gryf, jak już doszliśmy do tego wspólnie, jest jednostką uniwersalną i wszechstronną.

Cerber także ;]

Mathias napisał:

Ok, zaraz sceptycy mi nawrzucają, że oblężenia zdarzają się rzadko. Po 1. wcale nie

Oczywiście, że zdarzają się rzadko. Gdy gramy z żywym przeciwnikiem, to FB toczy się zazwyczaj na zwykłym polu, na neutralnym terenie - nie w mieście, gdzie obrońcy mają większą szansę na zwycięstwo. Oblężenia zdarzają się tylko wtedy, gdy neutralne miasto ma fort, a to oznacza, że miasta tego broni... komp. Doszliśmy do punktu wyjścia, komp jest głupi i gryf nie ma zupełnie żadnej przewagi nad cerberem w tym momencie, a przypominam, że to cerber walczy lepiej ;]

Mathias napisał:

Jednak kto doleci do strzelców? Gryf. Kto ominie strażników? Gryf.

Kto zginie w następnej turze? Gryf. ;] Bez wsparcia gryf jest niczym i nawet, jeśli dostanie się do strzelców, to obrońcy i tak dadzą mu radę bardzo szybko, a gryf często nie jest najszybszą jednostką na polu walki, żeby stosować czekanie.

Mathias napisał:

Ponadto może uciec cerberowi w razie problemów, a cerber od niego nie.

Cerber może zrobić dokładnie to samo, chociaż nie widzę powodu - w równej ilości gryf nie ma szans w starciu z cerberem. Dlaczego? Powstrzymywanie kontry się kłania, wychodzi jeden atak gryfa na 2 ataki cerbera ;)

Mathias napisał:

W konfrontacji czołowej cerbek jest minimalnie lepszy.

Nie minimalnie. Cerber dysponuje najlepszym skillem w grze, jest niemal tak samo szybki, jak gryf, ale walczy lepiej.

Mathias napisał:

Koragg, jeszcze parę miechów temu mówiłeś, że gryf jest najlepszy. Potem, że jest remis. A teraz, że cerber. Trochę konsekwencji

Gdyby dla Ciebie cerber zrobił tyle, co dla mnie przez ten czas, też zmieniłbyś zdanie :P ;]

Mathias - 2009-04-10 16:11:55

Tak, ma więcej ataku. I co mu to daje? 2% więcej obrażeń.

A owszem, godna uwagi. Szybkość + lot = universalne zastosowanie. Obrażenia również wiele dają.

No, nie do końca. Cerber nie lata - cerber jest bezużyteczny podczas oblężeń.

Bzdura. Na mapach L i XL zamków może być mnóstwo. Oblężenia zdarzają się w każdej walce, nie tylko z kompem.

I kolejna bzdura. Gryf może bez problemu pokonać cerbera. A że użyje do tego odrobiny taktyki w postaci ,,uciekania" i ,,wracania", to już chyba sprawa oczywista jak to, że cerbek powstrzyma kontrę.

Ktoś tu zapomniał, że gryf nie musi działać sam ;]. Archanioł służy pomocą. On i gryf skoszą wszystko, bo mają dodatkowe wsparcie 2 strzelców.

Tak, ta różnica jest minimalna.

Na pewno nie. Dla gryf zawsze był najlepszy i nie zamierzam zmienić zdania.

Mordoklejek - 2009-04-10 16:57:51

Mathias popełniłeś jeden błąd. Obliczając obrażenia napisałeś że cerber ma przyrost 17 natomiast posiadając zamek i klatki on ma 13 więc jeszcze bardziej wychodzi na twoje. ;)

Sprawdziłem 2 razy, ale robiąc to byłem strasznie zmęczony więc jak by co to mnie poprawcie. ;)

Zen-Aku, zgadzam się z tym że cerber w bezpośrednim starciu ma większe szanse, jednak w pierwszych dwóch miesiącach, a może nawet w pierwszym. Potem gryf ma większy przyrost, a 1 punkt szybkości w jedną lub w drugą stronę ma duże znaczenie. Więc większa ilość i to że gryf pierwszy zaatakuje mówi samo za siebie.

Zen-Aku - 2009-04-10 17:05:29

Mathias napisał:

Tak, ma więcej ataku. I co mu to daje? 2% więcej obrażeń.

Ma też atak na 3 pola, co daje mu nawet potrójne obrażenia, zadane oczywiście bez kontrataku ;]

Mathias napisał:

A owszem, godna uwagi. Szybkość + lot = universalne zastosowanie. Obrażenia również wiele dają.

Szybkośc większa o... 1, wystarczy głupia lawa, żeby to zredukować, lub wystarczy mieć bohatera od cerberów. Obrażenia tylko teoretycznie są lepsze.

Mathias napisał:

No, nie do końca. Cerber nie lata - cerber jest bezużyteczny podczas oblężeń.

Z kompem to i tak bez róznicy, czy lata, czy nie ;]

Mathias napisał:

Bzdura. Na mapach L i XL zamków może być mnóstwo. Oblężenia zdarzają się w każdej walce, nie tylko z kompem.

Najwięcej gra się na M. Oblężenia zaś zdarzają się praktycznie tylko z kompem, a nawet jeśli jakimś cudem bronił się będzie żywy gracz, to armia w mieście nie będzie bardzo silna (w końcu główny bohater musi mieć najlepszą armię) i nie ma różnicy, czy gryf tam wleci i zaatakuje słabiej, czy może cerber poczeka na dziurę i zaatakuje mocniej, może nawet 3 razy mocniej, niż gryf ;]

Mathias napisał:

I kolejna bzdura. Gryf może bez problemu pokonać cerbera. A że użyje do tego odrobiny taktyki w postaci ,,uciekania" i ,,wracania", to już chyba sprawa oczywista jak to, że cerbek powstrzyma kontrę.

Gryf może użyć taktyki, dzięki której nadzieje się na groźniejsze wojska Inferna ;] Pole bitwy jest za małe, żeby zupełnie uniknąć wylądowania w polu ataku którejś jednostki.

Mathias napisał:

Tak, ta różnica jest minimalna.

Nie jest - powstrzymywanie kontry zawsze jest lepsze od ciągłego kontrataku ;]

Magyar - 2009-04-10 17:16:20

Zen-Aku napisał:

Ma też atak na 3 pola, co daje mu nawet potrójne obrażenia

Jak zapewne wszyscy wiemy, jest tak, ze w 70% atakow, Cerber atakuje jedna jednostke wroga, w 25% atakuje dwa oddzialy, a w 5% udaje mu sie zaatakowac trzy oddzialy wroga... Te dane nie sa tak dokladnie obliczone czy cos, ale mniej wiecej tak to bywa - zeby zaatakowac trzy wrogie oddzialy, musimy grac chyba z jakims kompletnym amatorem... .

Mathias - 2009-04-10 17:20:44

Tak, wystarczy też Edric, żeby gryf miał jeszcze większa szybkość. Nie gadaj mi tu o redukowaniu speeda. Bo to samo mogę powiedzieć nt. cerbera i wyjdzie, że jest on jeszcze wolniejszy.

Skończ z tym kompem. Zasłaniasz się tylko modą. A za rok ludziom znudzi się M i zaczną grać XL. Zrozum, tak to ja tez mogę powiedzieć. A to żaden argument, że WIEKSZOSC gra M. A twoja teoria, że ludzie wychodzą z miasta głównym bohem jest błędna. Oblężenia to nieodzowna część Heroes 3 i nie mam zamiaru tego pomijać.

Grr... Ja też mogę się chronić tym, że Zamek ma lepsze wojsko. Wg twojej teorii ja mam tylko gryfy, a ty masz całe wojsko inferno... Zrozum, ja też mam wojsko. Nie przykrywaj się ,,innymi jednostkami Inferna". Ja również ci powiem, że jak cerber do mnie przyjdzie, to go ,,halabardy i miecze rozwalą".

Może jest, ale minimalnie.

Magyar - 2009-04-10 17:29:29

Mathias napisał:

Tak, wystarczy też Edric, żeby gryf miał jeszcze większa szybkość. Nie gadaj mi tu o redukowaniu speeda. Bo to samo mogę powiedzieć nt. cerbera i wyjdzie, że jest on jeszcze wolniejszy.

Skończ z tym kompem. Zasłaniasz się tylko modą. A za rok ludziom znudzi się M i zaczną grać XL. Zrozum, tak to ja tez mogę powiedzieć. A to żaden argument, że WIEKSZOSC gra M. A twoja teoria, że ludzie wychodzą z miasta głównym bohem jest błędna. Oblężenia to nieodzowna część Heroes 3 i nie mam zamiaru tego pomijać.

Grr... Ja też mogę się chronić tym, że Zamek ma lepsze wojsko. Wg twojej teorii ja mam tylko gryfy, a ty masz całe wojsko inferno... Zrozum, ja też mam wojsko. Nie przykrywaj się ,,innymi jednostkami Inferna". Ja również ci powiem, że jak cerber do mnie przyjdzie, to go ,,halabardy i miecze rozwalą".

Może jest, ale minimalnie.

Brawa dla tego Pana, Miszczunia :P ;) .
No wlasnie, Ty sie Koragg zawsze zaslaniasz tym, ze jak ja Cie jakas jednostka zaatakuje, to zaraz mnie cala twoja armia zniszczy... Same Gryfy na armie Inferna nie maja najmniejszych szans, ale to samo sie tyczy Cerbera, jak i innych jednostek. Trzeba byc OBIEKTYWNYM przy porownywaniu i osadzaniu.

Zen-Aku - 2009-04-10 18:47:26

Magyar napisał:

Jak zapewne wszyscy wiemy, jest tak, ze w 70% atakow, Cerber atakuje jedna jednostke wroga, w 25% atakuje dwa oddzialy, a w 5% udaje mu sie zaatakowac trzy oddzialy wroga...

Skąd Ty wytrzasnąłeś takie głupoty? Cerber dość często atakuje 2 jednostki, chciałbym widzieć kogoś, kto w ogóle nie grupuje oddziałów...

Mathias napisał:

Tak, wystarczy też Edric, żeby gryf miał jeszcze większa szybkość. Nie gadaj mi tu o redukowaniu speeda. Bo to samo mogę powiedzieć nt. cerbera i wyjdzie, że jest on jeszcze wolniejszy.

A będę gadał, bo 1 punkt szybkości to róznica minimalna ;]

Mathias napisał:

A za rok ludziom znudzi się M i zaczną grać XL.

Wątpię, chyba że ktoś lubi siedzieć pół dnia przed kompem, bo tyle może trwać jedna partia na XL.

Mathias napisał:

A twoja teoria, że ludzie wychodzą z miasta głównym bohem jest błędna. Oblężenia to nieodzowna część Heroes 3 i nie mam zamiaru tego pomijać.

Nie jest błędna. Jak siedzisz bohaterem w mieście, to nie zdobywasz doświadczenia, co prowadzi do tego, że taki zasiedziały bohater jest nic niewartym słabeuszem. Bohater główny musi się ruszać z miasta, choćby po to, żeby zdobyć doświadczenie. A jak mówiłem - FB nigdy nie jest oblężeniem. Oblężenia to jedna bitwa na kilkadziesiąt, w tym w ogromnej większości przypadków broni się komp, bo zdobywasz miasto neutralne z głupim fortem.

Mathias napisał:

Wg twojej teorii ja mam tylko gryfy, a ty masz całe wojsko inferno...

Sam sobie to dopowiedziałeś, bo wcale tak nie napisałem. Gryf może zwiewać - ale może trafić w gorsze opały, zauważ, że inne jednostki Zamku nie mają w tym przykładzie żadnego znaczenia.

Magyar napisał:

No wlasnie, Ty sie Koragg zawsze zaslaniasz tym, ze jak ja Cie jakas jednostka zaatakuje, to zaraz mnie cala twoja armia zniszczy...

A teraz zacytuj, gdzie tak napisałem... Mam już serdecznie dosyć Twoich kłamstw...

Dreader - 2009-04-10 20:12:58

Zen-Aku napisał:

Mam już serdecznie dosyć Twoich kłamstw...

No, ja też.

Cerber lepszy, ma prawie wszystko lepsze od gryfa, za wyjątkiem nic nie znaczącego punktu mniej szybkości.

Mordoklejek - 2009-04-10 21:59:21

Cerber nie ma wszystkiego leprzego!

Mają prawie takie same staty tylko gryf jest szybszy o 1, ale zawsze i ma leprze obrażenia.

Nie rozumiem też jednego. Czemu nikt nie wspomina o przyroście, który jest jedną z głównich zalet gryfa.

Nie można też mówić, że gdyby wziąść tego a tego bohatera, bo nawet w tym gryfy mają przewagę. Jest ich więcej więc procentowy udział bohatera w poprawianiu ich umiejętności jest większy.

Magyar - 2009-04-10 22:55:55

Dreader napisał:

Cerber lepszy, ma prawie wszystko lepsze od gryfa, za wyjątkiem nic nie znaczącego punktu mniej szybkości.

A ty to sie chyba z choinki urwales... . Jedyna rzecza, ktora Cerber ma lepsza niz Gryf Krolewski, jest TYLKO jeden, jedyny, punkcik ataku wiecej - reszte ma albo taka sama jak Gryf Krolewski, albo gorsza...

GiBoN - 2009-06-26 00:21:57

Przypadkiem zaznaczyłem cerbera,ale stawiałem i stawiam na gryfa.Czemu?To było powiedziane wczesniej,lata,większy przyrost,szybszy,a nieograniczony kontratak to też skill niczego sobie.

Talscire - 2009-07-04 21:55:07

Mathias napisał:

A twoja teoria, że ludzie wychodzą z miasta głównym bohem jest błędna. Oblężenia to nieodzowna część Heroes 3 i nie mam zamiaru tego pomijać.

Zen Aku napisał:

Nie jest błędna. Jak siedzisz bohaterem w mieście, to nie zdobywasz doświadczenia, co prowadzi do tego, że taki zasiedziały bohater jest nic niewartym słabeuszem. Bohater główny musi się ruszać z miasta, choćby po to, żeby zdobyć doświadczenie. A jak mówiłem - FB nigdy nie jest oblężeniem. Oblężenia to jedna bitwa na kilkadziesiąt, w tym w ogromnej większości przypadków broni się komp, bo zdobywasz miasto neutralne z głupim fortem.

W tej teorii całkowicie zgadzam się z Mathiasem Oblężenia są bardzo częste, a szczególnie na S'kach w których co chwilę jest walka miasto o miasto.
A w XL'kach to dopiero jest dużo oblężeń z kuzynem graliśmy na XL na dwóch w płonące pośladki w ciągu 5 miechów było około 50-100 oblężeń.

Zen-Aku - 2009-07-04 23:33:15

Oblężenia to margines bitew, w tym najczęściej oblegane są miasta neutralne. Nikt na powaznie nie gra w XL, bo trwa to pół dnia, na S z kolei wszystko rozstrzyga się bardzo szybko, tak że o oblężeniach nie może być mowy. Z kompem jest stosunkowo więcej oblężeń, ale komp zazwyczaj zostawia w miastach cienką armię.

Rozbójnik - 2009-07-05 11:39:16

Grałem ostatnio ja z Żywiołakiem na 2 innych graczy. Zgodnie z ich życzeniem graliśmy bez zasad (tym samym można było dowolnie długo kisić się w zamku). Wyglądało to tak, że w 2 tyg zdobywaliśmy zawsze taką przewagę, że już byli bez szans, ale że w zamku nie bylibyśmy w stanie przy dobrze rozegranej walce ich podbić, gra przeciągała się o następne 2 tygodnie. Tak więc to co było rozstrzygnięte już dawno, trwało jeszcze godzinę. Stąd uważam, że szkoda czasu, na PvP mogę grać z ludźmi na dowolne zasady, ale zasadę, że w zamku nie można siedzieć dłużej niż 3 dni forsować będę zawsze. Tym samym na PvP tematu oblężeń dla mnie nie ma, jednak w grze z kompem to stały element gry.

Soran - 2009-07-11 22:20:06

Cerber jest lepszy, żadna jednostka nie może zadać takich obrażen, jak pies koszący trzech wrogów naraz, z których żaden nie oddaje. Oczywiście cerber dysponuje zdecydowanie najlepszą umiejętnością w grze - powstzrymywaniem kontrataku, a ptaszek ze swoim oddawaniem i lataniem może się schować (albo schować dziób w piasek, jak kto woli :D).

Mathias: Kolejne UPOMNIENIE za bezpodstawne dyskryminowanie miasta. To, że czegoś nie lubisz (lub nie potrafisz tym grać), nie znaczy, że zaraz jest najgorsze. To trzeba udowodnić.

Olórin - 2009-08-14 19:28:31

walka do upadłego to bardzo przydatna cecha.Porównując te jednostki czysto siłowo to cerber wygra bo będzie kontrować a gryf nie.Pod względem przydatności dam remis.gryf lata i zawsze kontruje(chyba że jednostka kontrę powstrzymuje),natomiast cerber właśnie powstrzymuje kontrę i atakuje na 3 pola(co prawda żaden gracz nie ustawi jednostek w taki sposób aby dać mu sposobność,ale z drugiej strony gracz musi kombinować jak je ustawić,by się nie "nadziać").Podsumowując gryf przegrywa w teście i remisuje w przydatności.Głos na szarika :D

Crassus11 - 2009-10-03 11:49:42

Wiem któa (patrz nazwa sondy) jest lepsza ;). Cerber oszywiście. To, że gryf ma ten swój nieograniczony kontratak to nic nie zmienia, bo cerber powstrzymuje xD. Jak gryf zaatakuje cerber odpowie tym samym.

~Młody - 2009-10-17 15:21:09

Trudno porównać, cerbery się bardzo przydają. Nie wiem czy tak jest i u gryfów. Gryf ma 1 plus, że może latać i omijać przeszkody. Więc jeśli statami się nie różnią no to gryf wygrywa. Głos na gryfa.

Crassus11 - 2009-10-17 16:27:07

Ale gryf oprócz latania i kontry nie ma nic do gadania. Cerber zaatakuje i gryf nie ma kontry. Atakuje też 3 hexy obok siebie.

Talscire - 2009-10-17 17:38:05

Crassus kto powiedział, że mają walczyć sam na sam.Z pomocą kuszników Gryf spokojnie da radę.

Asiņains - 2009-10-17 17:45:38

Jednostki głównie się porównuje w w bitwie pełnometrażowej :p tzn. ze wszystkimi jednostkami :) zdaje mi się, że gryf jest lepszy. Ma kontre za każdym razem, a to jest już coś

Viewer - 2009-10-17 18:13:51

Gryf wygrywa. Przy dużych ilościach wziąć walnąć mu jakieś fajne czary, wystawić go gdzieś u przeciwnika i wszystkich będzie kontrował. Cerber jedynie wali na 3 hexy i powstrzymuje kontratak.. Nic specjalnego :P

Olórin - 2009-10-17 18:38:01

Dla mnie gryf jest lepszy.Staty mają porównywalne,ale gryf jest w stanie zadać większe obrażenia(cerber 2-5)(gryf 3-6) od cerbera,po za tym zawsze kontruje,przez co zmusza przeciwnika do uważnego wybierania czym ma go zaatakować.Cerber to użyteczna jednostka, w końcu nadzianie się na jego atak 3-polowy zbyt przyjemne nie jest,a powstrzymywanie kontry to jeden z najlepszych skilli w grze,ale gryf jest bardziej mobilny i lepiej się sprawdza w oblężeniach.

Zen-Aku - 2009-10-17 18:56:44

Przy dużych ilościach wziąć walnąć mu jakieś fajne czary

A cerberowi niby nie można?

Cerber jedynie wali na 3 hexy i powstrzymuje kontratak.. Nic specjalnego

Coś dużo bardziej specjalnego, niż jakaś nieskończona kontra. Cerber ma definitywnie lepsze skille.

gryf jest w stanie zadać większe obrażenia

Tylko teoretycznie, bo cerber ma punkt przewagi w ataku i dość często zdarza mu się zaatakować dwie jednostki wroga, co z kolei powoduje, że jednak pies zadaje lepsze dmg - rozłożone na dwóch wrogów, ale lepsze.

gryf jest bardziej mobilny

Konkretnie o jeden punkt - czyli przewaga śmieszna.

Sauron - 2009-10-17 20:53:27

Ja się zgodzę z Zenem. Ostatnio bardzo się przekonałem do Inferna, które robi na mnie pozytywne wrażenie. Cerbery też się do tego zaliczają.

Zaczynajmy:
- Gryf ma nieskończony kontratak. Za to cerber ma powstrzymywanie, więc pies niweluje zdolność gryfa. Bierzemy pod uwagę tylko te jednostki więc ta przewaga ptaka nie ma tu nic do rzeczy. Za to przy innych jednostkach zaczyna nabierać pewnej użyteczności.
- Cerber atakuje trzy pola. W czasie bitwy łatwo o pomyłkę i przypadkowy tłok, więc pies ma tutaj pole do popisu.
- Gryf ma lepsze staty. Punkt więcej obrony, szybkości i obrażeń. Różnica nieznaczna. Gryf i tak nie doleci na koniec mapy, nie zawsze zapewni pierwszy ruch Zamkowi. Cerber ma więcej ataku, bo to mu się bardziej przydaje, ma mniejsze obrażenia. Zresztą pies jak atakuje trzy jednostki naraz to zadaje 3x więcej obrażeń. Gryf się do tego nie umywa. Lepiej zadać przyzwoitą ilość obrażeń max trzem jednostkom naraz.

Olórin - 2009-10-17 20:55:49

mobilny-szybszy,mija przeszkody,ukształtowanie terenu nie ma dla niego większego znaczenia w przeciwieństwie do cerbera.
W obrażeniach wyjdzie faktycznie podobnie,ale znowu gryf ma przewagę w obronie i otrzyma mniejsze obrażenia,niby niewiele,ale przy dużych armiach każdy ptk ma znaczenie.

Elektra - 2009-10-18 09:57:39

Oczywiście że cerber. Może po pierwsze atakować 3 kratki i tańszy ^^.

Olórin - 2009-10-18 10:09:31

Cerber powstrzymuje kontre i niweluje zdolność gryfa,ale nie ma takiej reguły,która mówi że walczy się poziomami.Cerber ma 1 pkt ataku więcej,a 1 pkt obrony mniej od gryfa,więc staty są prawie równe,tylko ta minimalna różnica w damage i w szybkości.W skillach te jednostki wypadają podobnie,ale za gryfem przemawia to że podczas podziału terenu np.na 2 części może sobie skakać jak chce,cerber już tego nie zrobi,a po za tym gryf jest znacznie bardziej przedatny podczas oblężeń.Cerber to bardzo silna jednostka(zdarzało się nadziać,na atak 3 polowy),ale gryf jest po prostu według mnie lepszy,choć nie ma tu dużej różnicy, a ten wybór to raczej kwestia gustu,bo różnice są minimalne.

Eleazar - 2009-12-14 17:32:21

Statystyki niby są wyrównane, ale...

Gryf:
Atak: 9
Obrona: 9
Obrażenia: 3-6
Wytrzymałość: 25
Szybkość: 9
Przyrost: 7/14/21
Koszt: 240 złota

Cerber:
Atak: 10
Obrona: 8
Obrażenia: 2-5
Wytrzymałość: 25
Szybkość: 8
Przyrost: 5/10/16
Koszt: 250 złota

Na początek załóżmy, że komputer losuje identyczną ilość obrażeń do obydwu jednostek. Dajmy na to 4 obrażenia.
Gryf ma 9 ataku i 9 obrony, więc żadnej wielkiej premii nie otrzymuje, atakuje normalnie: 4.
Cerber ma większy plus. Atak ma większy od obrony, co wspomaga jego obrażenia. (10-8 = 2 | 2 * 5% = 10% | 1/10 * 4 = 4 i 2/5) - zadaje minimalnie więcej obrażeń, jakieś... 2? No, powiedzmy, że łącznie z bonusem zadaje 5-6 obrażeń.
I teraz możemy porównywać.

Atak i Obrona: Mimo powyższych wyjaśnień, obydwie umiejętności i tak się wyrównują.
Obrażenia: Cerber.
Wytrzymałość: Cerber.
Szybkość: Gryf
Przyrost: Gryf
Koszt: Gryf
Umiejętności dodatkowe: Lot i nieskończony kontratak vs. trójpolowy atak i powstrzymanie kontrataku. Kontrataki się wyrównują. Lot vs. trójpolowy atak. Lot się przydaje, ale nie aż tak bardzo, jak trójpolowy atak.

5:5 O_o

Według mnie obydwie jednostki są bardzo dobre, oddaję pusty głos.

Bos18 - 2009-12-14 18:36:10

a ja jestem za gryfem bo niestety grajac infernem nie posiadam takiej jednostki jak cerber a pieski sa zwyczajnie przerabiane na demony ktore w duzej ilosci sa wazniejsze . . ogolie gryfa uwazam za silniejszego a napewno bardziej wkurzajacego gdy sie z nim walczy a trojpolowy atak jest slaby gdyz ustawienie 2 jednostek obok przy myslacym graczu sie raczej nie zdarza a wieczna kontra potrafi uprzykrzyc zycie

Olórin - 2009-12-14 18:38:37

Tylko umknął ci jeden szczegół. Podczas naliczania premii od statystyk patrzy się na atak jednostki która atakuje i obrone jednostki która się broni, a nie na obrone i atak jednostki atakującej. ;)

Praktycznie wyglądało by to tak, że cerber ma 1 pkt premii przy atakowaniu gryfa, a ten ma wtedy jeden pkt obrony premii kiedy się broni, co przy tak małym dmg nie daje żadnej różnicy.

No i mi się nawinoł jeszcze jeden argument za gryfem, ma znacznie większy przyrost, przy czym jest minimalnie tańszy ;)

Eleazar - 2009-12-14 18:49:55

Olórin, ach, zapomniałem o tym zupełnie :p
Mimo wszystko, i tak będzie 3% premii za każdy punkt :p Więc, minimalnie, większe obrażenia są.
Więc w końcowym wyniku można powiedzieć, że remis z niewielkim przechyleniem na Gryfa :>

Viewer - 2009-12-16 23:55:55

Cerbery mają taki plus, że mogą się 'przeistoczyć' w jednostkę o level mocniejszą, więc tutaj potężny plus dla nich i albo znowu remisują, albo wygrywają z Gryfem :P Bo nagle ZONK i Demon stoi zamiast Psa ;]

GiBoN - 2009-12-17 09:02:09

To nie jest zaleta psow,tylko czartow o ile sie nie myle,a psy robia za material na demony,ale gdyby przylaczyc gryfy to z nich tez mozna miec demony...

Viewer - 2009-12-17 15:01:52

Ale jako surowiec odgrywają rolę.. w tym sensie. Z powietrza demonów nie zrobisz :|
Ta, tylko że na początku w Inferno nie ma Gryfów, a nawet jak zdobędziesz zamek, to gryfów będzie mniej niż cerberów [bo rywal będzie wykupywał je, to jasne]

GiBoN - 2009-12-17 15:08:52

Jezeli chodzi o material na demony to chyba najlepsze sa Impy no nie,to,ze cos staje sie materialem na demony,lub szkielety nie jest zaleta i to zadna,a gryfy to byl przyklad,ze kazda inna jednostke z poziomow 1-3 mozna zamienic na demony,bo innych sie chyba niezbyt oplaca...

Viewer - 2009-12-17 18:39:38

Ale najwięcej będziemy mieli właśnie impów/gogów/psów do przemiany, bo od początku je hodujemy. Dlatego ten plus możliwości przemiany w inną jednostkę jest u nich większy, niż u innych w moim toku rozumowania :] Bo mamy ich do dyspozycji więcej.

Olórin - 2009-12-17 19:55:55

No tylko powinno się oceniać przydatność jednostek na polu walki, a nie co można z nimi zrobić.
Równie dobrze mogę napisać, że zombie są świetne, bo można je przerobić na szkielety. ;)

GiBoN - 2009-12-17 20:17:40

Do tego ciagle zmierzam,jak oceniamy cerbera to farming nie ma nic do rzeczy,a zaletami cerbera sa glownie umiejetnosci,bo staty,hp ma takie same,dmg,przyrost i speeda nizszego,a cene wyzsza...

Viewer - 2009-12-17 21:04:42

Eh, kłótnia jałowa :P
Dobra, oceńmy te jednostki normalnie.

Gryf lata. Cerber wali na 3 pola. Gryf zawsze kontratakuje. Cerber powstrzymuje kontratak. Szybkość dla Gryfa. Cena dla Gryfa. Dmg Cerber ma mniejsze, ale jako Ogar ma lepsze. Staty wyrównane, Cerber bardziej w atak. Przyrost chyba dla Gryfa. Remis/minimalne zwycięstwo Gryfa mi tu wychodzi :P

Talscire - 2009-12-17 21:18:32

Dobra, ja już wyjaśnię dlaczego postawiłem na Cerbera.Cerber po pierwsze niweluje skill Gryfa.Po drugie ma lepszy obrazek.Gryf lata, a Jego skill niweluje się.Ma minimalnie lepsze obrażenia 3-6 do 2-5, nie wygrywa minimalnie?Cerber jeszcze wali 3 pola co się dodatkowo przydaje.

GiBoN - 2009-12-17 21:22:48

Po pierwsze powstrzymywanie kontry>stala kontra.
Po drugie dzieki 3-polowemu atakowi cerber moze zadac od 2-5(w przypadku jednego oddzialu) do 6-15(w przypadku 3 pddzialow)to wiecej niz dmg kaplana,ktory jest na 5 poziomie.
No gryf lata przez co jest bardziej mobilny,jego skille sa pomocne,ma lepsze dmg,chyba,ze cerber wyhaczy zcisniete oddzialy,jest ich wiecej i sa tansze,ja tam lubie obie jednostki ;].

Talscire - 2009-12-18 08:07:50

Ale bardzo rzadko się zdarza, że jednostki stoją obok siebie.A jeśli tak to już z tych pierwszych poziomów.

Mathias - 2009-12-18 11:26:35

My tu oceniamy surową siłę, King. Ja, jak już nie raz mówiłem, stawiam na Gryfa będącego wg mnie najlepszą jednostką na 3. poziomie.

GiBoN - 2009-12-18 20:44:45

King,moze i wyhaczenie 3 oddzialow jest dosc rzadkie,ale 2 oddzialy scisniete zdarzaja sie czesto,a nie ma regoly co do poziomu tych jednostek,wiekszych bredni dawno nie slyszalem,albo armia jest scisnieta,albo nie,ale nie robi sie,ze niskie poziomy moga byc scisniete,a silne juz nie -.-'.

Viewer - 2009-12-18 23:50:21

GiBoN napisał:

King,moze i wyhaczenie 3 oddzialow jest dosc rzadkie,ale 2 oddzialy scisniete zdarzaja sie czesto,a nie ma regoly co do poziomu tych jednostek,wiekszych bredni dawno nie slyszalem,albo armia jest scisnieta,albo nie,ale nie robi sie,ze niskie poziomy moga byc scisniete,a silne juz nie -.-'.

Warto też dodać, że mając Cerberki, osłanianie strzelców [dla wroga :P] nie jest takie łatwe.. Cóż, chapniemy wtedy strzelców oraz osłonę ;)

Baron - 2011-09-20 22:31:46

Gryfy maja lepsze obrazenia sa szybsze lataja i jest ich duzo wiecej. Pod tym wzgledem wygrywaja bez porownania...
Jesli wlecisz do obcego zamku gryfami a przeciwnik po kolei je atakuje to po kazdym ataku dostaje jego jednostka ! To jest bardzo grozne...
Co do cerberow to powstrzymanie kontry jest jedna z najlepszych umiejetnosc bo przeciwnik jest atakowany i kontratakowany ale atakuje tylko raz ! Potrojne ugryzienie jest raczej malo przydatne bo mozna tak sie ustawic aby nie mogl tego wykorzystac.
Wygrywaja zatem gryfy ale cerbery sa mocne ... Gryfy wygrywaja tylko przyrostem !

Xeno - 2011-09-20 22:42:39

Akurat psów masz tyle samo, bo masz klatki...
Czemu nikt nie zamknął tego tematu? Cerberów nie ma! Są tylko demony z nich zrobione.

Olórin - 2011-09-23 19:50:56

Xeno nie każdy umie farmić :) ( ja nadal się nie nauczyłem, gdyż nie lubię grać inferno :)  )

A tak do tematu to wszystko zależy od tego co kto woli.

Gryf jest bardziej mobilny i przydatniejszy podczas oblegania miasta przeciwnika.
Cerber ma możliwość ( w praktyce małą, ale ma) zadania całkiem sporych jak na poziom obrażeń.

W statystykach te jednostki wyglądają bardzo podobnie, więc w gruncie rzeczy ciężko wybrać :)

GiBoN - 2011-09-26 15:47:49

Jeżeli bierzesz cerbera pod uwagę to weź też fakt, że powstrzymuje on kontrę, a jednostka potrafiąca zadać w rzeczywistości 4-14 obr przy 10. pkt. ataku będąc na 3. poziomie i to z 3-polowym atakiem to coś więcej niż gryfy z lataniem i kontrą mogą zaoferować...

Olórin - 2011-09-29 20:41:37

GiBoN grając przeciw komputerowi to pewnie da się w pełni wykorzystać siłę cerbera, ale z graczem szanse na to są dużo mniejsze ( bo nie da się powiedzieć iż się nie da tego zrobić ).

W fb faktycznie wolałbym mieć cerbery choćby przez te minimalną szansę na uderzenie kilku jednostek na raz.
W walce z neutralami jakoś bardziej przekonuje mnie gryf przez wzgląd na to, że zawsze odda.
Po za tym bardzo dobrze spisuje się ten skill podczas oblężeń (kontra bez ograniczeń).
Walimy w zamek kompa chcąc jak najszybciej go zdobyć i ponieść straty tylko od wieżyczek wroga.
Wlatuje wszystko co mamy i wybija po kolei.Skill gryfa daje o tyle dużo, że komp zazwyczaj atakuje nawet 1 piknierem. Jeden oddział jest zdolny wybić wszystkie niedobitki wroga i co za tym idzie pozwala nam uniknąć kolejnej salwy z wieżyczek.

Patrzę trochę pod kontem Bastionu, lecz nawet w zamku istotne jest, aby kusznicy zbyt wiele od wież nie obrywały (nie licząc już jednostek wroga).
Nie wiem jak by to wypadło w bezpośrednim starciu ( pewnie cerber wygra), ale wszystko zależy od sytuacji na polu bitwy i od stylu gry jaki się preferuje :)

GiBoN - 2011-09-30 22:52:17

Kilka głów to dodatek najważniejszy jest brak kontry i wysoki max dmg.

Kramer - 2012-07-16 23:34:06

A ja wolę gryfy. Równie silne, a przecież liczebniejsze i szybsze. Zdolności trochę po stronie cerbera, który jednak nie wygra z zamkowym odpowiednikiem.

Xeno - 2012-07-17 08:20:27

Chciałbym zauważyć iż cerbery też mają budynek zwiększający ich przyrost (kramer nie zna gry^^). W dodatku skil gryfa idzie się ruszać w krzaki w tym starciu;p Jedynie w DMG i w szybkości góruje jednym punkcikiem. Obrony i ataku nie liczę, bo tutaj mniej więcej się wyrównuje.

Mathias - 2012-07-17 08:43:07

Chciałbym zauważyć iż cerbery też mają budynek zwiększający ich przyrost (kramer nie zna gry^^).

Po dodaniu przyrostu z budynku przyrost cerberów jest mniejszy od przyrostu gryfów.

Kramer - 2012-07-17 08:43:58

W starciu elf- gryf liczyła się przydatność, a teraz bezpośrednie starcie? Nieładnie Xeno, nieładnie. Łączny przyrost cerberów to 5+5 z zamku+  3 z budynku, gryfów- 7+7+3. Gryfy to ogólnie najszybciej rozmnażające się stwory z 3 poziomu.

Xeno - 2012-07-17 08:50:23

Może i nie ładnie, ale dla mnie jedyna przydatność ogara to w demony zamiana więc nie ma o czym mówić.

Sauron - 2012-07-18 21:43:05

Powstrzymywanie kontry jest w czołówce najlepszych skillów, przynajmniej dla mnie. Nieograniczony kontratak to też dobra rzecz, w końcu lepiej mieć jakąś umiejętność, czy nie mieć żadnej? Gryfem można zablokować jakiegoś strzelca, który będzie kontratakował wręcz, ci co stoją przy nim też będą atakować gryfa, który cierpliwie będzie wszystko kontrował. Możemy wtedy szybko zmniejszyć dystans pozostałymi jednostkami, które jeszcze nie doszły i dać przeciwnikowi popalić. Cerbery można albo zrobić na demony (mają dużo hp), albo je zostawić jeśli nie potrafimy, nie możemy lub nie chcemy ich przerabiać. Pieski dzielnie sobie radzą w boju i nigdy nie musiałem narzekać. Taka szybsza, słabsza i o mniejszej ilości głów hydra.

GiBoN - 2012-07-19 00:50:24

Cerbery nawet bez farmowania są świetne na swój poziom. Prędkość 8 to u piechoty nie byle co, duży atak, powstrzymywanie kontry, wielopolowy atak...czego chcieć więcej? Sam w sobie przydatniejszy od gryfa.

Sauron - 2012-07-19 11:15:59

Nie pozostaje mi nic innego jak się zgodzić. Cerberowi do absolutnej perfekcji przydałby się jedynie lot i trochę większy przyrost, ale można dać sobie radę z tym co jest. Lot to fajna rzecz dla gryfa, który lata tu i tam, próbując skupić uwagę przeciwników lub coś skubnąć, może się to przydawać w oblężeniach, ale samym gryfem nie wleciałbym za mury na całą armię. To już jednak zależy od innych czynników takich jak ilość gryfów, czy mamy archanioły, jakie siły ma przeciwnik itd. Gryfem można podlecieć i zablokować strzelca wroga, komp będzie tym strzelcem kontratakował, ktoś w pobliżu też zacznie atakować gryfa, który będzie bez przerwy oddawał. Traci to na znaczeniu w walce z żywym przeciwnikiem, który zasłania swoich strzelców. Niby głowami cerbera ciężko manewrować, ale wbrew pozorom nie jest aż tak źle, bo robi się trochę tłoczno, gdy dwie armie w końcu się zderzą. Chyba ciężej jest tak wejść hydrą, by zaatakować wszystkich wokół siebie.

przegrywanie kaset vhs łódz przegrywanie kaset vhs w polsce legal compliance