Asiņains - 2008-01-12 20:18:55

żeby zakończyć spory z Mathiasem :p założyłem osobny wątek :p

Ps.Można sie spierać :p tylko KULTURA :P

Mathias - 2008-01-12 20:45:16

To nie spory, lecz dyskusja :)
Głos na Gryfa, oczywiście. W innym temacie uzasadniłem wybór.

PlaceK - 2008-01-13 02:16:12

O, Boże... Przeraziłem się jak zobaczyłem ten temat :D.... Oczywiście z Ważek by nic niezostało po starciu z Gryfami, lecz gdyby go osłabiały co ture to mogły by wygrać... Pusty Głos ;)

Asiņains - 2008-01-13 09:53:48

tylko tu chodzi o pojedynek 1 vs 1 :p bez czarów bohatera :)

Tchite - 2008-01-13 10:31:47

Ale Ważki osłabiają bez czarów, taka umiejętność :>
Oczywiście Gryf, uzasadniłem w temacie o jednostkach 3 poziomu.

Mathias - 2008-01-13 10:34:56

Jak widzisz, Pandrodorze, większość jest na razie po mojej stronie :p

lordpiorunow - 2008-01-15 15:25:46

Gryf. Powstrzymanie kontry, szybkość przemawia za nim.

Mathias - 2008-01-15 20:01:53

No, sam widzisz ;). Gryf prowadzi.

adam68 - 2008-01-16 16:44:15

Nie lubie ważki zresztą gryfy mają kontrataki i w ogóle ...

Gryf Królewski

robert - 2008-04-16 22:29:51

GRYF bez zadnych szans ważka pada

Edric - 2008-04-17 15:09:06

Oczywiście że gryf. Ważka jest też niezła, ale gorsza minimalnie.

Macielug - 2008-09-25 21:49:17

Ja stawiam na ważkę .

Zen-Aku - 2008-09-25 22:15:24

Bo ma gorsze staty, gorsze zdolności, gorsze wszystko - dlatego na nią stawiasz? Gryf deklasuje ważkę pod każdym względem, nie ma tu w ogóle mowy o innym wyniku...

Macielug - 2008-09-26 16:26:44

ale jej przyrost to:8
gryfa:7

jedna przewaga?
nie , na ważkę mogę dać błogosławieństwo lub rządzę krwi,
a jak dasz na gryfa to ważka rozproszy.

Zen-Aku - 2008-09-26 17:31:10

a jak dasz na gryfa to ważka rozproszy.

Testy do kosza.

Na gryfa też mogę dać "rządzę" (cokolwiek to znaczy, znam tylko słowo "żądza") krwi, błogosławieństwo i inne bzdety, ale to nie zmienia tego, że gryf jest najlepszy na swoim poziomie - poza tym przyrost gryfa jest większy z bastionem gryfów, który łatwo zbudować, a jednostkowo gryf deklasuje ważkę. Gryf lepszy we wszystkim, poza szybkością - nie ma możliwości, żeby najlepsza jednostka 3. poziomu miała przegrać z średniakiem.

Magyar - 2008-09-26 18:10:25

Gryf Krolewski, ktory jest jakby "glowna postacia" gry Heroes III, nie moglby przegrac ze Smocza Wazka. I tak apropo mi Heroesy zawsze kojarzyly sie z Gryfami, i bez nich ta gra nie byla by taka sama....

Magyar - 2008-10-15 17:06:28

no i pozbawia dobrych czarow wrogi oddzial , ale jednak gryf lepszy

Olórin - 2009-08-18 09:46:58

Ważka ma dobre umiejętności specjalne:rozprasza i osłabia,ale i tak gryf jest lepszy:walczy do upadłego,ma lepsze staty z bastionem gryfów można ich nazbierać bardzo dużo.Ważka to pożyteczna jednostka ze względu na swą szybkość i umiejętności specjalne(bez niej cytka miałaby ciężko),ale gryf jest poprostu lepszy ponieważ jest jednostką bardziej uniwersalną,a ważka nadaje się przede wszystkim do blokowania łuczników.

Syzyf - 2009-08-18 13:43:54

Trudny wybór. Obie jednostki mają dobre specjalności: gryf powstrzymuje kontratak, a ważka rzuca osłabienie. Ale po przejrzeniu statystyk od razu widać, że gryf jest lepszy... ważka ma tylko większą szybkość.

Xeno - 2009-08-18 13:53:31

W statach i przyroście gryf wypada lepiej,ale w walce to właśnie ważka robi więcej niż gryf,ponieważ ma określoną funkcje,a gryfem nie wiadomo czy atakować, czy się bronić i spec ważki jest lepszy,ponieważ możemy wszystkie jednostki przeciwnika osłabić chyba, że ma mass rozproszenie lub uleczenie.

Olórin - 2009-08-18 20:17:20

To prawda że ważka ma z góry ustaloną pozycje,ale gryfem można i atakować i się bronić,jest po prostu jednostką bardziej uniwersalną.

Xeno - 2009-08-18 20:27:16

Ważką szybciej zasłonisz strzelca jeśli przeciwnik ma słabych lub jednego to wolę szybko swoje repy zasłonić niż gnać do przodu,gdzie gryf padnie od strzał repów,bo nie będzie się mógł do nich dostać.

Olórin - 2009-08-19 10:12:09

Na repy wystarczy puścić archy(gorgony oślepić),a zamek ma dwóch strzelców,więc ważka zablokuje tylko 1 i wtedy gryf załatwi sprawę(w tym czasie żeby arch nie został sam wyśle się tam czempiona),a jeden z łuczników może prowadzić ostrzał.

Zen-Aku - 2009-08-19 10:31:30

Olorin napisał:

Na repy wystarczy puścić archy(gorgony oślepić)

A kiedy masz te archy? Ważki dają możliwość blokowania strzelców bardzo wcześnie, poza tym dają Cytadeli prawie stuprocentową pewność rozpoczęcia walki, dopóki wróg nie ma up ifrytów bądź 7. poziomu. Poza tym życzę powodzenia, jak wyślesz same archanioły na całą armię Cytki tylko po to, żeby zablokować jaszczury. A jeśli gorgony oślepisz - zawsze można je uzdrowić/rozproszyć (bohaterowie Cytki mają dużą szansę na m. wody i równie dużą szansę na czary z tejże magii w gildii).

Olorin napisał:

a jeden z łuczników może prowadzić ostrzał.

Taa, szczególnie kapłan, co sobie może połaskotać jednostki takiego Tazara.

Mathias: Dość tego! Nikt nie wysyła jednej jednostki na całą armię! UPOMNIENIE za prowokację.

Xeno - 2009-08-19 11:10:16

Jeżeli wróg nie ma silnych strzelców jak np. zamek to po co pchać się do przodu, jak można podzielić ważki na 2 sloty i zasłonić naszego repa,a biedny zamek zostaje wyniszczany przez gorgony i repy, a bazyle dopełniają agonię zamku.

Magia ognia na cytadelę działa tak jak byśmy próbowali rzucić czar na czarnego smoka.Magia wody i ziemi to magie przewodzące w gildii cytadeli więc oślepienie długo nie zadziała i gorgony rozniosły by te archy w drobny maczek.

Olórin - 2009-08-19 11:24:27

Nigdzie nie napisałem że achy poszły by same.
Dzieląc ważki na 2 sloty osłabiasz ich siłę.Archaniołów faktycznie nie ma się zbyt szybko,ale krzyżowcy,gryfy i kawalerzyści(nie wiadomo jak z ulepszeniem)są to też mocne jednostki,a cytka poza ważkami i wiwernami zbyt szybkich jednostek nie ma,więc zamin reszta by doszła to wiwerny poniosły by średnie/duże straty,a ważek już by nie było(ewentualnie zostało by ich bardzo mało),a o reszcie zadecydowało by czy gorgona trafi spojrzeniem(to niekiedy przesądza sprawę) i jak szybko reszta by doszła.W zamku największe straty ponieśli by piknierzy(zdejmowanie kontry).Generalnie nie neguje przydatności ważki(na równi z gryfem),ale przegrywa ona w statach i wychodzi 2:1 dla gryfa,który jest zresztą w czołówce poziomu.

Xeno - 2009-08-19 11:30:34

Czytaj ze zrozumieniem.Napisałem,że ważki dzielę na dwa sloty w sytuacji, gry zasłaniam nimi swoje repy,a nie atakuje twoich strzelców. Ważka jest szybsza i można szybko zasłonić jak i zablokować strzelca zanim gryf się ruszy. Statach może przegrywa, ale od tego speca,by zmniejszyć obrażenia przeciwnika.

Olórin - 2009-08-19 12:45:28

Faktycznie źle zrozumiałem po co dzielisz ważki.Tylko że zamek ma dwóch łuczników a skoro ważki zasłaniają repa to wiwerna sama nie zasłoni dwóch pozostałych,po za tym ja bym wolał zasłonić repy np. gnolami i bazyliszkami bo jeśli ważki zasłonią łucznika to wiwerni idą na pewna śmierć zanim reszta podejdzie,a cytką nie ma sensu się bronić skoro zamek ma więcej łuczników i to do niego w tej sytuacji trzeba podchodzić.Moim zdaniem gryf nadal jest lepszy(nie twierdze że ważka jest zła)ważka ma zastosowanie tylko do blokowania łuczników,a gryf jest bardziej uniwersalny umiejętności dodatkowe mają porównywalne,ale w statach gryf przegrywa tylko w szybkości po za tym kiedy się go atakuje to nie można tego zrobić byle czym bo zawsze odda,a w rezultacie jednostki które powstrzymują kontre są nim zajęte.

Majer - 2009-08-19 17:27:51

Ważka sama w sobie pada szybko, ale ważka z przypakowanym Tazarem trzyma się długo. I tak jest to jednostka z góry skazana na porażke, ale hipotetyczna sytuacja, ważką daje bloka na twoje kuszy. Zaatakujesz np. konikami z jakimś czarem, bach czaru nie masz i jesteś osłabiony, a jako że ważka może się długo trzymać to poświęcisz ruch 3-4 jednostek tylko po to by zabić ważke ? Będziesz w kupie i przy dobrym obrocie sprawy Hydra teleport czy haste i atakuje od 2 do 4 jednostek.

Wychodzi sytuacja że ja trace ważke, a ty tracisz kontrole nad walką i musisz kombinować jak zabić ważke nie wdupiając walki. Każdy jeden błąd i możesz mieć ciężko. Ty nie masz w zamku takiej jednostki, którą zablokujesz repy, archów (jak masz) szkoda a niczym innym nie dolecisz. Tylko pegazy w Rampie spełniają dokładnie identyczną role tyle że szybciej padają.

Oczywiście walki są różne i nie powiedziałem że zamek przegra, ale trzeba się zastanowić jak gryf i ważka radzą sobie w walce z neutralami. Tutaj zdecydowanie ważka jest lepsza i mimo że jej się trochę traci, to w walce z strzelcami czy jednostkami wolnymi czyt. (ważką w jedną i drugą strone a repy strzelają) jest zdecydowanie lepsza. No i po 1 ważce każdy z innych bohów ma co za tym idzie więcej ruchu, czyli najważniejszego czynnika gry.

Olórin - 2009-08-19 18:47:08

Wszystko prawda tylko ważek nie atakuje się jednostką,która jest dopakowana zaklęciem(chyba że nie ma się wyboru),wystarczy na dobrą sprawę kusznikami odczekać uderzyć krzyżowcami a potem mnichami(tu wszystko zależy od liczebności),ale nawet zakładając że to nie wystarczy na ważki to zostaje ksiądz,który wiedzie bój z repem(rep to chyba najlepszy łucznik na poziomie więc może być różnie),po za tym zostaje piknier(może ważki dobić),a jeśli chodzi o teleport hydr to nigdy nie wiadomo czy przeciwnik ma to zaklęcie(kwestia szczęścia).Dla mnie gryf jest lepszy(może dlatego że rzadko gram cytadelą).Za gryfem przemawia większa liczebność i przewaga w statach bo jak dla mnie umiejętności mają porównywalne,natomiast za ważką szybkość(w początkowej fazie gry zapewnia pierwszy ruch).W zamku też jest bohater od gryfów(zapomniałem imienia) i jak on byłby dopakowany to gryfy też były by mocne.Jak teraz się zastanawiam to siłowo gryf jest lepszy,ale są to jednostki o zupełnie różnym zastosowaniu więc ciężko je porównywać.

Zen-Aku - 2009-08-19 20:56:41

Majer napisał:

Oczywiście walki są różne i nie powiedziałem że zamek przegra, ale trzeba się zastanowić jak gryf i ważka radzą sobie w walce z neutralami. Tutaj zdecydowanie ważka jest lepsza i mimo że jej się trochę traci, to w walce z strzelcami czy jednostkami wolnymi czyt. (ważką w jedną i drugą strone a repy strzelają) jest zdecydowanie lepsza. No i po 1 ważce każdy z innych bohów ma co za tym idzie więcej ruchu, czyli najważniejszego czynnika gry.

Wszystko prawda, ale zapomniałeś o jeszcze jednej zalecie ważki - można atakować wszystko z poziomów 1-6 (poza ifrytami na lawie) bez obawy o to, że zaczną neutrale ;]

Co do kwestii gryfa - trudno nie zgodzić się, że jest silniejszy, ale ja wolę mieć w armii ważkę, która przede wszystkim ma lepszego speeda, zajmuje 1 heks (wciśnie się za każdą przeszkodę) i spełnia najważniejszą rolę - bawi się z neutralami, podczas gdy jaszczury mocno strzelają. Jest to o tyle ułatwione, że ważka zaczyna 99% walk z neutralami, czego o gryfie powiedzieć już nie można.

Drago - 2009-08-19 21:11:48

Gryf jest mocniejszy w walce wręcz, ale lepsza jest ważka, szczególnie z powodów wymienionych w postach Xeno, Majera i Zen-Aku. Lepiej prawie zawsze zaczynać walkę i móc rzucić dobre zaklęcie, niż mieć mocniejszy oddział na 3 poziomie, który w późniejszym etapie gry staje się coraz słabszy.

Aha, nie żebym się czepiał, ale:

Mathias: Dość tego! Nikt nie wysyła jednej jednostki na całą armię! UPOMNIENIE za prowokację.

Dla mnie zdanie Olorina:

Na repy wystarczy puścić archy(gorgony oślepić)

brzmi ewidentnie tak, jakby "puszczał archy na repy", innymi słowy - jakby na początku walki rzucał się archami na reptilionów = jakby rzucał się SAMYMI archami na reptiliony (bo czempion w jednym ruchu nie dojedzie, gryf też nie). Nie wiem też, na czym miała polegać ta jego prowokacja, o której mówiłeś, Mathias. Nie chcę Cię o nic posądzać, ale z mojej perspektywy wygląda to tak, jakbyś dawał upomnienie za poparcie ważki, zamiast gryfa. Mam nadzieję, że się mylę.

Mathias: Za offtopa też chcesz upomnienie? Na PW można zgłaszać wątpliwości, a nie w temacie o gryfie i ważce.

Rozbójnik - 2009-08-19 22:03:06

Pewnie, że ważki przydatne, ale jakby mi ktoś zaoferował gryfy zamiast nich do cytki to bym z chęcią przyjął :P Przydatność przydatnością, ale siła robi swoje ;)

Xeno - 2009-08-19 22:18:37

Siła bez dobrego dowodzenie mało znaczy, bop może stać się przyczyną klęski. To jest jak porównywanie ciężkiego głazu,który jak spadnie to narobi huku, ale nie musi nikogo za bardzo skrzywdzić i małego kamyczka, który jest uciążliwy i gdy go zlekceważymy może okazać się śmiertelny.Ważce z dopakowanym tazarem to zamek może buty czyścić(jeśli ma jakieś). Gryf jest silny,ale nie dość mobilny,by to wykorzystać więc ważka ma nad nim przewagę.

Mathias - 2009-08-19 23:22:00

Przewagę? Gryf ma lepsze wszystko, łącznie z przyrostem, więc z jakiej racji speed ma uczynić z niej lepszą? Rozumiem, zwiększa inicjatywę, pozwala blokować strzelooków, ale to za mało, żeby przezwyciężyć gryfa. Poza tym nie mówcie o nim, jak o jakimś klocu. On jest również szybki i lata, tylko ważka ma speeda większego.

I założę się, ze gdyby Majer nie podsunął wam argumentów, to byście nie mieli co powiedzieć. Nie tyczy się to wszystkich, ale niektórych.

A Drago radzę nie oskarżać  bezpodstawnie podczas publicznej dyskusji.

To tyle, zaraz polecą posty sceptyków, więc idę spać ;)

Xeno - 2009-08-19 23:40:10

To ja ci powiem tak.Gryf nigdy nie będzie tym gryfem,który walczy z np gnolem, ponieważ ważka go osłabi i każda próba dopakowania go czarem zakończy się nie powodzeniem dzięki specowi ważki+tazar z deffem i klockowaty gryf śpi.

Mathias - 2009-08-19 23:56:23

Ok, ważka go osłabi. I tu się zgodzę. Nie można go uleczyć - też się zgadzam.
Jednak gryfów jest więcej, mają nadal lepszą obronę i odpowiadają na każdy atak. Ważka w tej chwili faktycznie ma większy atak, ale przypominam, że dmg pozostaje niezmienne.
Gryf nie jest klocem, po prostu ważka jest niespotykanie szybka ;).
A bohów nie mieszajmy, bo przecież wiadomo, że Cyta ma lepszych. Biorąc ich pod uwagę, niewiele miast może być lepszych.

Xeno - 2009-08-20 00:08:10

Ale Mathias co nam da porównywanie jednostek samych w sobie,jak i jak nigdy do takiej sytuacji nie dochodzi, że jednostki walczą neutralnie bez żadnych innych czynników. Ataki innych jednostek możemy sobie darować, ale czynniki takie jak bohater są ważne i bez nich nie było by gry. Po prostu faworyzujesz gryfa i jesteś stronniczy tak samo jak w temacie, gdzie był porównywany czempion ze skorpeną.

Wytoczyłem ciężkie działa.

Rozbójnik - 2009-08-20 08:59:54

No to ja mówie, porównaj sobie, że w cytce zamiast ważki jest gryf. Siła cytki wzrosła czy spadła? Jak dla mnie wzrosła, i to bardzo (wiecznie kontrujący gryf z Tazarem wygląda fajnie, nie? :)). Jak ważce nie uda się zaatakować od razu kusz? To co, to już nie ma nic do gadania i tyle, osłabienie + rozproszenie fajny skill, ale po prostu ważka jest słabsza.

Mathias - 2009-08-20 09:40:07

Jesteś bezczelny, Xeno. Nie mam zamiaru odpowiadać na posta takiego oszczercy. Nie umiesz normalnie dyskutować? Muszę się zgadzać z każdą twoją głupią teorią?

A może jednak odpowiem, bo mnie wyzwiesz od tchórzy:

No, Rozbójnik powiedział to co ja, tylko dodając przykład zamiany jednostek w miastach. Ważka jest słabsza, zrozum to wreszcie panie oszczerco. Jeśli powiesz, że powtarzam Rozbójnika, to chociaż spójrz na staty. Ja przynajmniej swoje posty uzasadniam stosownymi argumentami, a ty jedynie chamsko kwitujesz, że jestem stronniczy. I cię muszę rozczarować - TY jesteś stronniczy, bo do ciebie nie dociera, że staty gryfa są znacznie lepsze.

Zen-Aku - 2009-08-20 10:10:31

Ale nikt nie mówi, że ważka nie jest słabsza. Po prostu 99% pewności rozpoczęcia walki dzięki jednostce 3. poziomu wygląda dla mnie bardziej korzystnie, niż silna jednostka na tymże poziomie. Cytka do walki wręcz ma przeznaczone inne jednostki - np. bazyliszka, czy gorgonę, a ważka ma nam zapewniać pierwszy ruch i możliwość rzucenia dobrego czaru, poza tym na neutrale to ważka jest lepszą jednostką właśnie przez większego speeda. W FB może też z dobrym skutkiem zablokować np. kusznika.

Mathias - 2009-08-20 10:20:16

Gadasz ciągle o speedzie i inicjatywie - i przyjąłem, ale to za mało: ważka jest słabsza od gryfa w statach i w przyroście. Nie będę się rozpisywał, bo i tak to do was nie dociera (pisałem o tym kilka postów wcześniej). Każda jednostka ma swoje atuty, ale nie mogą one przesądzać o tym, że jest najlepsza. Arcydiabeł np. powstrzymuje kontrę, ale nie jest najlepszy, bo wszystko inne ma słabsze od powiedzmy Archa czy Smoka. Tak samo jest tutaj.

Zen-Aku - 2009-08-20 10:26:25

Bo ważka jest słabsza i w FB lepszy jest niewątpliwie gryf, jednak na neutrale wolałbym mieć właśnie ważkę ;]

Mathias napisał:

Każda jednostka ma swoje atuty, ale nie mogą one przesądzać o tym, że jest najlepsza.

Może tak: najlepszą jednostką 3. poziomu jest dla mnie cerber, ale na neutrale też wolę mieć od niego ważkę, zaś w FB - zdecydowanie cerbera. Nie żywię jakiejś szczególnej sympatii do ważki, ale ona doskonale spełnia swoją rolę - a jej rolą jest dawanie 1. ruchu/bawienie się z neutralami/blokowanie strzelcóe i nic więcej od tego owada nie oczekuję ;)

Majer - 2009-08-20 11:03:39

Hmm Gryf w Cytadeli to byłaby potęga - długo się trzyma i zawsze kontra, aż strach atakować. A jak to jest z np. Hydrą co powstrzymuje kontre, gryf odda ?

Ogólnie lubie gryfa i dobrze wykorzystany może namieszać, różnica jest taka że ważka w Cytadeli jest jedną z jednostek którą wróg chce szybko wyeliminować, a czy komuś śpieszno z wyeliminowaniem gryfa ? Wiekszy przyrost ok, ale i tak bardziej boje się krzyżowców, bo 2 ataki to jest dopiero dobry skill.

Olórin - 2009-08-20 11:32:50

Dla mnie gryf jest nadal lepszy,ale muszę przyznać że ważka to naprawdę porządna jednostka(moje zdanie o niej bardzo się poprawiło)wcześniej uważałem że to jest taka jednostka typu"jest bo jest",ale muszę przyznać że potrafi być naprawdę pożyteczna,bez niej cytadela miała by poważny problem(zwłaszcza na początku),o wadach i zaletach tych jednostek pisano dużo wcześniej,więc nie ma po co się rozpisywać.Ogólnie ważka jest bardzo dobra,ale gryf jest lepszy.
Zgadzam się z tym że gryfy w cytadeli to byłaby potęga.

Sauron - 2009-08-20 12:02:24

Dobrze ważką zablokować strzelca, a że zwykle mamy pierwsi ruch, to rzucamy haste, bless i możemy łatwo pokonać wroga. Ważka osłabia itd. i może się długo trzymać. Neutrali wodzi za nos ( głupi komp biega za ważka, a jaszczury wystrzelają kompa). Bardzo dobra i wielozadaniowa jednostka.

altaeir - 2009-08-20 14:04:30

Jakby w cytce zamiast wazek był gryf, bolki z cytadeli miały by tyle ruchu co te z zamku... Za to zamek z ważkami, masakra :) w 2 tyg up ważek, kusze i koniki nie ma bata, full ruchu ogromna przebijalność.
Jak komuś nie pasuje, to nich zamieni staty i zdolności tych jednostek, bo wyglądu nie da razy zmienić i porównać jak się wtedy gra tymi zamkami...

Moandor - 2009-08-21 17:44:58

Gryf jest lepszy...

Ważka jest lepsza...

Tak na poważnie, to gryf na pewno jest silniejszy, ale "lepszą" jednostkę wyróżniać musi coś więcej, niż tylko siła. Ważka jest przydatniejsza i szybsza, osłabia i rozprasza czary, a ponadto jest tania, czego o gryfie powiedzieć nie można. Trudno tu mówić, kto jest lepszy - bo gryf jest silniejszy, a ważka użyteczniejsza.

Crassus11 - 2009-10-03 11:36:38

Uzasadnij, bo ja nie wiem czemu na nią stawiasz. Gryf z kontrą jest debeściak :)

Dai Shi - 2009-10-04 17:24:15

Ważka daje większe możliwości taktyczne, jak już wspominano. 13 szybkości to najwięcej z poziomów od 1 do 6, więc prawie zawsze zaczniemy walkę my. Gryf takich możliwości nam nigdy nie da, dlatego w armii wolę mieć ważkę.

Talscire - 2009-10-07 19:48:31

Smocza Ważka i Gryf Królewski to dwie b. przydatne jednostki.

Smocza Ważka - Pozwala nam szybko zablokować Łuczników wroga i przejąć inicjatywę.A także rzuca Osłabienie, które może wyrządzić dużo... szkód.
Gryf Królewski - Służy on do eliminowania silnych jednostek w Armii wroga, a także zawsze kontratakuje, co nie pozwala mu za szybko zginąć.

Daję pusty głos, bo obie jednostki są b. przydatne.

Dai Shi - 2009-10-08 20:49:34

King of Slayer napisał:

także zawsze kontratakuje, co nie pozwala mu za szybko zginąć.

Co ma nieskończony kontratak do długości życia gryfa - doprawdy nie mam pojęcia i mam wrażenie, że nigdy się tego nie dowiem. Nieskończony kontratak ma zastosowanie jedynie takie, że z gryfa nie można zdjąć kontrataku np. pojedynczym goblinem, jednak nie jest to jakaś nadzwyczajna zaleta gryfa, bo kiedy stajemy naprzeciw armii Zamku, to raczej kontratak zdejmujemy z krzyżowców bądź koni, a gryfy to taki dodatek, miły, aczkolwiek niekonieczny do zbudowania silnej armii. Też nie rozumiem stwierdzenia, że służy do eliminowania silnych jednostek wroga - z silnymi jednostkami gryf sobie nie poradzi, bo to tylko trzeci poziom i jak rzucisz się nim na jakieś smoki (które są "silnymi jednostkami wroga"), lub bardziej realnie - na jakieś wampiry, to z gryfa z reguły nic nie zostanie.

Kuba X16 - 2011-06-20 11:20:43

Ogólnie lepszy gryf - bo kontratakuje, niezły atak i staty.
Ale 1 vs 1 wygra WAŻKA, ponieważ:
pierwsza zaatakuje (13 szybkości), przy okazji osłabi atak gryfa, którego obrażenia będą mniejsze. Ważka będzie miała więcej ataku niż gryf, dlatego zada więcej obrażeń i wygra.

GiBoN - 2011-06-20 16:23:28

Ważka jest niezbędna w Cytce, a gryf może być, może go nie być i nic się nie stanie...ogólnie lepsza ważka...

Olórin - 2011-06-20 19:53:53

Ważka nie tyle lepsza, ale o wiele bardziej potrzebna w cytadeli niż gryf w zamku. Z drugiej strony brak konieczności używania gryfów sprawia, że po jakimś czasie może się ich nazbierać całkiem spora ilość, która przy ich skillu może zrobić sporą różnicę. Z ważkami niestety tak nie jest, bo są nieodzowne.

Post Dai Shi/Korraga itd. z 2010-09-08
"Co ma nieskończony kontratak do długości życia gryfa - doprawdy nie mam pojęcia i mam wrażenie, że nigdy się tego nie dowiem."- chodzi mi dokładnie o ten fragment.
Ma się to tak do żywotności gryfa, że nie zaatakujemy go pierwszą lepszą jednostką. Trzeba go ubić w dużych ilościach jednym strzałem (więc 5-7 lvl mają zajęcie), albo uderzyć czymś co powstrzymuje kontre (czyli np. taki diabeł ma co robić).

A idąc dalej. Gryf ogólnie szału nie robi, bo jest stawiany obok lepszych jednostek ze swojego miasta, ale ma jedną zaczepistą cechę. Bardzo się przydaje przy podbijaniu miast. Ta kontra dopiero wtedy pokazuje swoją użyteczność.

GiBoN - 2011-06-20 20:22:02

A wiesz, jakie zaczepise jest osłabienie wszystkich strzelaków wroga? Ważek nie traci się za wiele, na neutrali nie są aż tak potrzebne, gdyż tam mało kto ma pierwszy ruch( przed wiwkami), szczególnie jak mamy taktykę...

Xeno - 2011-06-21 17:32:40

Ważki służą do wodzenia neutrali za nos.

GiBoN - 2011-06-21 19:40:26

Zależy jakich, gdy neutral jest za szybki, lub strzela to się po prostu nie opłaca ich tracić...

Xeno - 2011-06-22 11:47:29

Tylko 7lvl są szybsze od ważki...

simonx10 - 2011-07-11 11:51:08

Głosik na gryfa. Wmiarę szybka jednostka latająca no i oczywiście kontrataki ;) + bastion gryfi

Xeno - 2011-07-11 20:38:36

Czas na kontr argumenty po raz enty. Ważka jest szybsza, daje dispel oraz osłabienie. Jest bardzo potrzebna cytadeli, czego o gryfie nie powiem.

GiBoN - 2011-07-12 11:20:09

Chciało Ci się znów powtarzać?:D Kto buduje gryfy w 1. tygodniu ręka w górę... :D

Xeno - 2011-07-12 23:12:44

Wiersz ktoś kto żyje już prawie XXVII wieków może sobie pozwolić na takie ekscesy.

Olórin - 2011-10-23 15:04:52

Ciężko porównać jednostki o zupełnie różnym zastosowaniu w miastach, ale spróbuje.
Ważka- jeden z członów armii cytadeli przez wzgląd na jej wysoką szybkość. Jedna z dwóch jednostek do blokowania strzelców, choć przydaje się też do robienia głupka z kompa. Rozprasza zaklęcia i osłabia wroga co nie powiem jest dość przydatną cechą. Mają też inny dar. Zawsze, ale to kur... zawsze gdy się je zaatakuje to przynajmniej jedna zostaje przy życiu ( jeśli nie wali dużo mocniejszy oddział). Już masz oswobodzić strzelca, a tutaj przez jedną ważkę nie możesz tego zrobić i przegrywasz bitwę... strasznie irytujące ;]



Gryf-Jednostka do wszystkiego i do niczego. Jest jej dużo i walczy o prym siłowy na poziomie. Potrafi latać i zawsze kontruje przez co jest po prostu groźny zwłaszcza podczas oblężeń. Mimo wszystko jego przydatność w mieście jest po prostu mała, a nawet znikoma.


Ogólnie ja pozostałbym przy gryfie. Podejdzie, pierdalnie i przeważnie rozwali, a do tego swoje potrafi :)

Deferdus - 2011-10-23 15:10:17

Ale pomyśl, ważki są trochę lepsze, podejdzie taka do gryfa, i już osłabiony, przez co raczej sobie mniej powalczy... Chociaż takie osłabienie czasami nic nie daje, jak się atakuje nimi z 50 archaniołów, i tu znajduje się kolejny haczyk, jak mówił Olórin, i tak zawsze się ta jedna zostanie, też to mnie wkurza. Ale jeżeli ta jedna zostanie się nam, to może zdążymy jeszcze kogoś osłabić...

Xeno - 2011-10-24 15:00:38

Nie bierzcie nigdy walki poziom vs poziom.
Ważka jest lepsza, bo po prostu jest użyteczniejsza przez co zawsze pada jako pierwsza...
Gryf owszem, ma zwiększony przyrost i w miarę staty, ale to tylko dodatek do armii i więcej hp do ubicia.

Asiņains - 2011-10-25 00:52:57

Obie jednostki są warte kupienia. Gryf Królewski potrafi być groźny podczas oblężeń, ale nie tylko. Zawsze kontruje, co jest bardzo skuteczne. Ważka ma zasięg i osłabia. Również przydatna jednostka. Zablokuje strzelców, osłabi wiele jednostek. Obie jednostki latają i potrafią uprzykrzyć życie. Każda ma swoje zastosowanie w swoim mieście. Pojedynek między nimi jest trudny do rozstrzygnięcia, gdyż mają różne zastosowania i w grę wchodzi również bohater, nie wspominając, że umiejętność gryfa w pojedynkach jest nieco bezużyteczna, ponieważ tura kończy się wraz z atakiem. I gryf, i ważka są potężnymi jednostkami o wielu zastosowaniach i nie widzę rozstrzygnięcia tematu :)

Xeno - 2011-10-25 16:06:53

Jeśli włączymy do tego bohaterów to ważka bezkompromisowo wygrywa pojedynek. Deff władców bestii daje taką wytrzymałość, że głowa mała.

GiBoN - 2011-10-30 15:08:22

Ta, ale tylko na wysokich lvlach. Na niskich to kwestia nawet artefaktów...

Widmax - 2011-10-30 16:11:30

Obie jednostki są bardzo dobre pod wieloma względami, jak zostało napisane trzy posty wyżej. Ważki są bardzo szybkie (chodzi mi o ulepszone) i czasami są trudnymi przeciwnikami, zwłaszcza, jak są w armii bohatera. A gryfy ciągle kontraatakują i też są dosyć szybkie. Więc ja też nie wiem za bardzo, która jest lepsza.

SlowiQ - 2011-10-30 16:48:53

Starcie bardzo ciekawe, o ile ważka w bezpośrednich statystykach jest słabsza od gryfa, o tyle jej użyteczność w armii podstawowej (cytadela) jest o wiele większa niż gryfa w zamku.
Pełni funkcję blokującą, dobijająca oraz podstawowy atut (wraz z wiwernami) podczas oblężeń.

Teraz gryf, jednostka jak na swój lvl bardzo dobra (swoją drogą 3 lvl jest ogólnie b. dobry, w praktycznie każdym zamku.) tylko między Bogiem a prawdą często nie wiem jak gryfa używać, przyśpieszenie i mamy pełne pole do popisu, z drugiej strony nieograniczony kontratak w obronie (komputer mistrzem strategii i taktyki wojennej nigdy nie były, inaczej sprawa się ma z prawdziwym graczem)

Stawiam głos na ważkę, ale szala zwycięstwa tylko nieznacznie przesunęła się na jej stronę

Pozdrawiam.

przegrywanie kaset vhs warszawa