- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Sala Zaświatów http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=101 - Seria gothic http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=1813 |
Lowcakur - 2010-03-10 20:54:02 |
Widze ze jeszcze nie ma tematu o gothicu. Raczej z opisem sie nie rozpisze bo watpie zeby ktos nie slyszal o tj grze :D |
Xeno - 2010-03-10 21:52:15 |
Miałem zaszczyt grać tylko w GII NK, ale powiem, że lepszych RPG to nie ma. Grafika i fabuła po prostu są świetne. |
Sauron - 2010-03-11 17:47:58 |
Cała seria przewędrowała przez mojego kompa. Rekomendować nie muszę, bo gra jest świetna. |
Lowcakur - 2010-03-17 14:17:00 |
No z rpg w stylu gothic to sa tylko 3 dobre: sam gothic, wiedźmin oraz dark mesiach :D |
Sizari - 2010-04-19 21:53:15 |
Miałem przyjemność zapoznania się z gra Gotik 2 i jestem pod wrażeniem tej gry. Występuje w niej świetny bohater zwany bezimiennym i niepowtarzalna grafika i niewyparzone teksty. Ta gra jest git. |
Asiņains - 2010-04-19 21:57:32 |
Ja grałem we wszystkie i ... są naprawdę bardzo nudne. Jedynie Gothic 1 jest taki sobie. Ma dobrą fabułę przynajmniej ( według mnie najlepszą ). Ta seria jest naprawdę bardzo nudna i muszę przyznać, że wolę zagrać w Diablo 2 albo Dawn of Wara, ale mimo tego, kampania w Gothic 1 jest świetnie zrobiona. |
GiBoN - 2010-04-19 22:03:02 |
Gothic 1, owszem, nie mówiąc o tym, że jak grało się pierwszy raz to przez nagłe zwroty akcji nie dało się nudzić. G2NK też świetny pod każdym względem, dorównał swojemu poprzednikowi, moim skromnym zdaniem go przerósł. Gothic 3 to jedyny nie wypał serii, a grając magiem w połowie gry zabijesz wszystko deszczem ognia, gra posiada tylko kilka głównych questów, a poboczne to stos banału, za dużo bezmyślnego biegania. Ja osobiście trzeciej części( i dalszych odc) nie uznaję. Ale Gothic 1 i 2 + NK są świetne i w żadnym wypadku nie są nudne... |
Xeno - 2010-04-20 16:05:28 |
Gothic 2NK jest najlepszym z serii. Fabułka, wszędzie hordy orków, a później poszukiwacze. Szpon beliara niby relikt, a nie wypał. Orkowa zguba go przewyższa o 10 obrażeń, a szansa na dodatkowe obrażenia na niskim lvl jest śmieszna. Grę przeszedłem walcząc właśnie orkową zgubą no i kusze tam nosiłem jaką mogłem. |
Lowcakur - 2010-04-20 16:46:24 |
Ale zdecydowanie, gothic 1 byl najlepsza czescia. Radze pobrac z interneu Mroczne Tajemnice, ten dodadet zmienia tyle w Gothicu, co WoG w herosach. :D G2NK byl dobrym nasladowca swojej pierwszej czesci, ale brakowalo tych rozmow z jedynki, oraz takich zwrotow akcji... A o 3 czesci powiem jedno: No Comment. :D |
Xeno - 2010-04-20 18:15:23 |
Nie wiem co masz do 2. Fajne teksy się pojawiały tylko brakuje jednej ważnej postaci, a mianowicie wrzoda heh. |
Lowcakur - 2010-04-20 18:20:30 |
Wrzod byl! :D Pooglodaj sobie twarze ludzi z obozu bandytow. Deja vu? :P |
Sauron - 2010-04-20 20:14:16 |
Mi brakowało w dwójce przede wszystkim Obozu Sekty i całego obszaru wokół niego, oraz Miasta Orków. Ustawili tabliczkę za palisadą. Oj, leniuchowało się, leniuchowało. ;) |
Lowcakur - 2010-04-20 20:26:07 |
Oj tak, byla laba wielka. :D Mroczny karzel z kosmosu pozdrawia :D |
Asiņains - 2010-08-31 17:43:59 |
W najnowszym cd-action dali książeczkę fajną. Poszukałem trochę informacji o pewnym znalezisku i o to ( znalezione w googlach ) : |
Sauron - 2010-08-31 19:15:23 |
Jest też jakieś miejsce, w którym znajdują się ciała magów wody czy coś takiego. Najlepiej poszukajcie na YouTube, ja sam tak zrobiłem. |
Mathias - 2010-08-31 20:15:57 |
A ja ostatnio pykam sobie w Gothic II. Powiem - całkiem niezły :). Grafika 3D, ale w przyzwoitej ilości, bez przesady (2001/02 rok produkcji, wtedy jeszcze mieli umiar). Postaram się skompletować całą serię i po kolei porównywać części. Dwójka przypadła mi do gustu ze względu na rozbudowaną fabułę, ciekawe questy i w miarę przejrzysty świat. Ogólnie - ciekawa :). |
Asiņains - 2010-08-31 20:51:11 |
Lecz Gothic II jest ... nudny szczerze mówiąc. Przez całe 5 aktów opierasz się na dwóch zadaniach. Wszystko jest liniowe, tylko zdrada Pedra to wyjątek. Polecam Gothic I, jest to wg. mnie najlepsza część. Ma najlepszą fabułę z całej trylogii ( z dodatkami ) oraz można się nieźle pobawić na cmentarzysku orków ;) |
GiBoN - 2010-08-31 22:28:44 |
Co do martwych ciał to już tłumacze. W grze są skrytki robiące za śmietniki, postacie, które w fabule giną, lub przechodzą do innych "światów" muszą gdzieś zostac przeniesione. Co do nudy G2... G2NK wcale nie jest nudne, wręcz przeciwnie, podstawka za łatwa. |
Lowcakur - 2010-09-01 12:38:02 |
W Gothicu jestem wyjadaczem, wiec powiem wam ze jest jeden b.fajny Quest. A mianowicie: "Bimbrownia Vina". Odkrylem go przez przypadek, ale jest bardzo fajny. :D |
Mathias - 2010-09-01 15:06:51 |
Brzmi nieźle xD. Poszukam. |
Lowcakur - 2010-09-01 15:36:27 |
Dam ci jedna podpowiedz: Rozpoczynasz go u 2 braci, na farmie akila. Ale walke musisz pokierowac tak, aby wygral ten "grubszy" brat(uspiasz akila, jego zone i farmerow, maja walczyc tylko oni dwaj). Po odpowiednim pokierowaniu rozmowy dotaniesz info o Bimbrowni oraz loj kretoszczora. |
Sauron - 2010-09-01 19:06:34 |
Mi tam zawsze podobało się szukanie Krwawych Kielichów i Gildia Złodziei. Ciekawi mnie też skrzynka znajdująca się w jaskini przy obrabowanym i zakrwawionym miejscu. Na ławce siedzi w Nocy Kruka Erol. Nigdy tej skrzynki nie otworzyłem. :P |
Mathias - 2010-09-01 19:29:03 |
Ach, Lowca, to będę musiał załadować specjalnie nową grę, bo już dawno się sprali :D. |
Lowcakur - 2010-09-01 20:06:38 |
Paladynem... Nie bylo to trudne do przewidzenia, wiesz Mathias? :D |
Mathias - 2010-09-01 20:24:38 |
Wiesz, Lowca, Paladyn był najprostszą drogą, jaką znalazłem podczas pierwszej rozgrywki ;). Fajna zbroja ;]. |
Lowcakur - 2010-09-01 20:41:51 |
spoko, ale w grze i tak do IV aktu jest dwoch kowali: bennet oraz Harad. A jak sie spytasz Harada o tworenie bizuterii, to sam poleci Ci Benneta, poniewaz-jak on mowi- nie ma pojecia o tworzeniu bizuterii. |
Mathias - 2010-09-01 20:56:53 |
Wiem, że jest dwóch :). Jeden w Khorinis (Harad), drugi u Onara (Bennet) i jeden z nich musi się na tym znać :D. |
Lowcakur - 2010-09-01 21:37:07 |
Ale w IV akcie, w GD, dochodzi trzeci, Jan(o ile oddalismy mu kuznie). |
Sauron - 2010-09-01 21:43:42 |
Tak, na początek droga do Paladyna jest polecana. Łatwo zostać na początek Strażnikiem Miejskim. Wystarczy zdobyć wpływy zostając obywatelem. Magiem jest za to trudniej. W podstawce potrzeba kasy i owcy (na szczęście nie dmuchanej, tylko zwykłej...). Gothic NK pozwala nam na łatwiejsze zostanie magiem. Najemnik w podstawce musi trochę ludzi sprać po ryjach itp. czy coś w tym guście. Chociaż to ostatnie też ma swój klimat, przypominają się stare dobre czasy z Kolonii Karnej. |
Lowcakur - 2010-09-01 22:07:14 |
Moze to jest taki sam odruch, jak u mnie zabijanie Thorusa w kazdej czesci, co nie? :D |
GiBoN - 2010-09-02 01:37:04 |
Kowali do 4. rozdziału jest czterech :D. Najśmieszniejsze jest to, że paladynem można nauczyc się wykuwac magiczny miecz :D. |
Lowcakur - 2010-09-02 11:13:22 |
To ktory to jest ten czwarty? (nie mowimy o Nocy Kruka). Mozliwe, ze kogos przeoczylem. |
Sauron - 2010-09-02 17:20:04 |
W Nocy Kruka mamy w obozie bandytów Huno.
|
GiBoN - 2010-09-02 22:42:16 |
W samym Khorinis jest 2. kowali, jeden u najemników i wspomniany Dobar, który może nauczyc nas wykuwac długie mag. ostrza jeżeli jesteśmy strażnikami :D. |
Sauron - 2010-09-03 16:38:11 |
Rzeczywiście 2. kowali. Harad i Carl, choć ten ostatni to nic wybitnego. Uczy siły i ot robi gwoździe i inne śmieci. :P |
Lowcakur - 2010-09-03 16:39:23 |
Dobar? On mial chyba troche inaczej na imie, jakos na litere "m", ale nie jestem pewien, poniewaz teraz gram w "trojke" i aktyalnie jestem w Geldern, i szukam helmu pierwszego paladyna. |
Shawn - 2010-09-04 00:04:43 |
Łącznie w NK jest 5 żywych kowali: |
Lowcakur - 2010-09-04 13:05:25 |
Czy gra ktos, z forumowiczow w gothic 3? Poniewaz aktualnie mam problem z jednym zadaniem w silden, a mianowicie z tym cholernym drewnem opalowym. Mam 9 sztuk, z wymaganych 10-ciu, i nie moge znalezc ostatniego klocka. Ma ktos jakas mapke/screen z polozeniem wszystkisz kawalkow drewna? :D |
Sauron - 2010-09-04 16:37:14 |
Szukaj szukaj, drewno się gdzieś kręci w pobliżu. ;) Możesz nieco ukraść z chaty szefa orków z obozu niewolników, który prosi cię o zabicie szamana Grompela. Oprócz tego trzeba zajrzeć do kątów wokół obozu. Kiedyś się znajdzie, cierpliwość popłaca. |
Lowcakur - 2010-09-04 19:11:41 |
Juz znalazlem, wszystkie miasta Myrthany sa wolne, paraduje w pancerzu Paladyna, tarczy Krolewskiej, naostrzonym i niezurzyty mieczem krolewskim(znalazlem go w jaskini w kufrze w Nordmarze) oraz helmie pierwszego Paladyna, Kuszy Najemnika, Rozpruwaczu Orkow, 70 miksturkami lecenia, 489(!) wodkami, 50 pieczeniami oraz 90 miksturkami wytrzymalosci. Moj poziom to 44. |
Mathias - 2010-09-16 20:17:14 |
Dwójka zakończona, końcówka gry trochę mi się nie spodobała, ale generalnie ok. Xardas jednak okazał się zły - żadne zaskoczenie. To teraz w jedynkę, a potem Noc Kruka :). |
GiBoN - 2010-09-16 20:23:41 |
Xardas nie jest zły, wręcz przeciwnie, w Gothicu 3 jest to wyjaśnione :). |
Asiņains - 2010-09-16 21:08:06 |
Dokładnie, jednak żeby nie spojlerujmy, bo nic z zaskoczenia nie będzie ;) Wszystko okaże się w swoim czasie, w G3 zrozumiesz WSZYSTKO. G3 jest niesamowicie długie, najbardziej nie lubię "pielgrzymek" na jeden koniec mapy i powrotu na drugi ( gdy jeszcze nie mamy run ). Ogólnie ta gra polega w sumie na partyzantce, chodzisz z miasta do miasta i szukasz buntowników, chyba, że znajdziesz runę z demonem, wchodzisz na dach budynku i tylko przywołujesz demona i gdy padnie, zastępujesz go nowym. |
Lowcakur - 2010-09-16 21:09:14 |
Gibon, po co mu to mowisz?! :P Ale Xardasa i tak zabilem, odrazu po tym jak mi opowiadal swoja historie. :D |
Sauron - 2010-09-16 21:12:32 |
Bez spojlerów proszę, fabuła jest bardziej zawiła niż się zdaje, w Gothicu I dowiesz się jak wszystko się zaczęło, Gothic III to piękne zwieńczenie historii. Zmierch Bogów (Bugów) był robiony przez zupełnie inne studio, która zabawiło się w wydłużanie fabuły, wkładanie miliona bugów i pozbawienie Beziego jego niepowtarzalnego uroku i dowcipu (mogę powiedzieć tylko tyle: z dowcipnisia stał się mężem stanu ciągle gadającym o ojczyźnie, walce z warcholstwem, prywatą i czym tam jeszcze) |
Lowcakur - 2010-09-16 21:33:33 |
Gothic 3 zmierzch bugow to jednak jedna wielka porazka. A gothic 3 jest dretwy, a fabula jest liniowa i przewidywalna, zero zwrotow akcji(nie to co w gothic 1, tam np. takie wykluczenie ze starego obozu, zaatakowanie przez bala na cmentarzysku orkow, sniacy nie okazuje sie mliutki...), a 1000 kopiowanych questow w stylu: Przynies, podaj pozamiataj(podobno jestesmy bohaterem, a mosimy zbierac zielsko, i zabijac krowy dla jakis szalonych Masonow). |
GiBoN - 2010-09-16 22:26:18 |
Gothic 3 to klapa pod względem fabuły, której prawie nie ma i kijiowych misji, wydaje mi się, że to przez skrócenie im czasu pracy przez sprzeczkę PB z JoWood, ale mimo wszystko to w tej części większośc niejasności zostaje po prostu wyjaśnionych. No i tam Bezio to wciąż Bezio :). |
Asiņains - 2010-09-17 00:01:27 |
I tu się zgadzam Łowco, G1 jest świetne, wg. mnie najlepsze. A dlaczego ? Ze względu na fabułę i zwroty akcji. Nie będę spojlerować przykładami, ale to jest na zasadzie : pogadaj, idź, zabij, szukaj, wróć, ...wtf ? ( zleceniodawca nie żyje ). Wszystko jest świetnie zrobione ( prócz Wrzoda, jest bug, że uciekając biega po całej mapie ). Oczywiście błędy są i jak na swój wiek G1 wypadł naprawdę nieźle. |
GiBoN - 2010-09-17 08:43:04 |
W obydwu częściach jest sporo zwrotów akcji, fabuła jest bardzo wciągająca, a ironia Beziego bezbłędna. Za to tę grę uwielbiam. |
Mathias - 2010-09-17 16:52:36 |
GiBoN, wiem o tym, dziś mi kolega o tym wspomniał :). Kupię sobie Gothic I wpierw. |
GiBoN - 2011-02-27 14:58:27 |
Może powrzucacie screeny, czy opisy swoich postaci i rozdział w którym jesteście, jeśli macie jakieś stare savy. Natchnęło mnie jak z nudów odpaliłem G2NK xP. |
Sauron - 2011-02-27 15:21:56 |
Może sobie zainstaluję i pogram w Gothica? Może jakieś save'y mam, ale musiałbym je sprawdzić. Nie chciałbym się skompromitować, że wrzuciłem jakąś wczesną marną postać. :D |
Lowcakur - 2011-02-27 18:03:16 |
ja na lapku nie mam zadnych saevow, teraz gram tylko w Minecrafta. :P |
GiBoN - 2011-02-27 19:41:27 |
Jak zaznaczysz, że jest wczesna to nie wypadnie marnie :p |
Mathias - 2012-04-11 22:25:38 |
Ostatnimi tygodniami ostro popinam w Gothic 3. Właśnie stanąłem przed wyborem, co zrobić z artefaktami Adanosa. I chyba jednak stanę po stronie Innosa, bo nie bez powodu robiłem te wszystkie questy dla buntowników i przejmowałem miasta dla Rhobara :). Bardzo fajne uniwersum, polecam trójkę. Jedyny mankament to trochę głupi system walk i pojedynków. |
Xeno - 2012-07-03 13:22:25 |
Niektórzy ludzi się zastanawiali jaka jest prawdziwa droga beziego, taka jednolita jego historia. |
Kramer - 2012-07-03 16:37:51 |
No tak, to miałoby fabularny sens. W jedynce namówiony przez Diega i spółkę dołącza do SO, w dwójce z sentymentu pomaga najemnikom, poza tym gniew za wrzucenie do kolonii nie pozwala obrać drogi pomocnika króla. Świt Bugów wskazuje, że pomógł Adanosowi, w tym przypadku nie ma wątpliwości. |
Sauron - 2012-07-03 17:40:35 |
Bezi sprawia wrażenie rozsądnego gościa: nie będzie ćpał i bawił się w sekciarstwo (obóz Śniącego), nie będzie czatował jak głupi przez pół dnia za kamieniem i napadał na karawany z kopalni (Nowy Obóz). Stary Obóz jest najbardziej dostępny dla mieszkańców (choć najłatwiej dołączyć do Sekty, jak to chyba zostało nawet powiedziane w grze), zapewnia dostęp do towarów z zewnętrznego świata. Nie żeby Bezi nie chciał się wydostać z Kolonii - po prostu był trochę oportunistą i nie zamierzał sobie utrudniać życia. |
Kramer - 2012-07-03 18:37:44 |
Niedawno Piranha Bytes odzyskała prawa do tworzenia gry, chociaż wątpię, aby podjęli próbę wskrzeszenia serii. Aktualnie zajmują się innym RPG, pirackim Risenem. Jak dla mnie wspaniała saga, mocno zalatuje Gothiciem, lecz klimaty już nie te same. Miał ktoś z Was okazję w to pograć? |
Mathias - 2012-07-14 20:02:40 |
Nie grałem w Risen, natomiast co do Bezimiennego: bardzo zaskoczyła mnie ta zmiana charakteru od ZB, trudno ją racjonalnie wyjaśnić, jeśli się np. poszło ścieżką dobra w kolejnych częściach. To dowód na to, że mimo próby stworzenia gry o wielu wątkach, wciąż brak tu dopracowania fabularnegho. |
Kamilo67 - 2015-10-13 20:24:14 |
Tydzień temu zacząłem grać w Gothica, aczkolwiek serię znam od długiego czasu (oglądałem jak brat grał i wiele filmów z tej gry). |
Xeno - 2015-10-13 22:16:51 |
Takie błędy to nie błędy. |
Mathias - 2015-10-15 21:01:05 |
Ja też uważam, że G2 jest najlepszy w serii, choć 3 też mi się podobała mimo tych wszystkich niedoróbek, które wielu graczy odrzucają na wstępie. |
oumen - 2016-03-22 11:37:14 |
Jestem starym weteranem tej serii( a przynajmniej dwóch pierwszych części). Ocenię wszystkie części. |
Sauron - 2016-03-22 14:53:16 |
Gothic 1 - 8/10 |
oumen - 2016-03-23 16:38:00 |
Zmierzch bogów i ArcaniA w ogóle mi się ni podobają. |
Sauron - 2016-03-23 18:42:34 |
Jak tam miała cywilizacja odżyć jak jedyni ludzie tam to garstka Piratów, Magowie Wody (którzy i tak poszli precz na kontynent - Gothic 3) i Bandyci. Poza tym Orkowie musieli ich tam znaleźć po drugiej stronie, byli już wcześniej więc mogli przypłynąć całą flotą, albo znaleźć portal. Nie ma szans by w Jarkendarze mogło się rozwinąć cokolwiek. |
Mathias - 2016-03-23 19:08:54 |
Tak jak pan Sauron powiedział, Jarkendar był opustoszały, a najazd orków na Khorinis praktycznie wykluczył jakąkolwiek jego kolonizację. |
oumen - 2016-03-23 20:36:59 |
Jarkendar mogliby zaludnić ludzie z khorinis a potem rozmnażanie, ułaskawienie bandytów i ich uporządkowanie. Budowa stoczni u piratów. Odnowienie posiadłości. |
Mathias - 2016-03-23 23:16:58 |
Też prawda, w końcu pewnie niektórzy przetrwali inwazję i nie trafili do niewoli orków. Pomysł z odnową Jarkendaru jednak całkiem trafiony. |
oumen - 2016-03-24 07:39:42 |
Zwłaszcza gdy kapłani jarkendaru głosili że miasto wróci do swojej potęgi. |
Mathias - 2016-03-24 12:05:18 |
W sumie racja, tylko z Thorusem pamiętaj, że on ostatecznie dotarł na kontynent jako najemnik orków, więc albo osierocił swoich bandytów, albo wziął ich ze sobą. Podobnie zresztą jak Vatras i pozostali magowie (przenieśli się do Varantu). Więc jeśli by myśleć o odnowieniu Jarkendaru, musieliby oni wszyscy wrócić na wyspę i być może pokonać jakieś oddziały orków, które przedostały się do starożytnego miasta. |
Sauron - 2016-03-24 13:26:42 |
Zdaje się, że Orkowie dostali się do Jarkendaru i w ten sposób Thorus trafił w niewolę. Dorobił się uznania jako gladiator. Magowie mogli wyczuć co się święci i uciekli do Varantu gdzie przyłączyli się do Koczowników (którzy są spokrewnieni z mieszkańcami Jarkendaru, po prostu oni nie chcieli prowadzić osiadłego trybu życia). |
oumen - 2016-03-24 13:37:45 |
A jak gracie W G2 to kim zostajecie? Ja zawsze gram paladynem albo łowcą bo nienawidzę używać magii w gothicu. |
Mathias - 2016-03-24 14:10:03 |
W G2 lubię grać paladynem, głównie z uwagi na ładną zbroję. |
oumen - 2016-03-24 14:58:05 |
Ja uważam że najlepsza pod względem wizualnym jest ciężka zbroja łowcy smoków. I pamiętajcie paladyni to cieniasy :P |
MJOdorczuk - 2016-03-24 17:38:55 |
Ja tu jestem jedynym wielbicielem magii? Przywoływanie paru stworzonek połączone z deszczem ognia (naturalnie, jak nam już stworzonka dogorywają) lub inną obszarówką plus dowolna mniej dostępna pozycja i jest się niepokonanym, a sam początek też nie jest trudny, bo jesteśmy w stanie bawić się w mass-snajpera pociskami, czego już nam się nie uda z łuku ani kuszy, bo mają śmiesznie mały zasięg. |
Mathias - 2016-03-24 18:30:02 |
Magię stosuję sytuacyjnie, pomocniczo. Ostatnio jak zabijałem smoki, to jednego z nich załatwiłem poprzez przemianę w smoczego zębacza, innego za pomocą zmniejszenia. Warto eksperymentować z czarami, można często uzyskać fajne rezultaty. |
Sauron - 2016-03-24 19:11:12 |
Masowe Zniszczenie, wchodzimy bezczelnie na środek pomieszczenia i sruuuuuuuuuuuuuu, pozamiatane. |
oumen - 2016-03-24 20:50:25 |
Właśnie łuki i kusze maj dalszy zasięg niż magia. Każdy jak podexpi to jest niepokonany ale zanim uzbierasz tyle many to się znudzisz. Magowie są ciency. Męczyć się przez 5 rozdziałów żeby kosić tylko w 6 to głupota. Już lepiej chodzić z mieczem jako mag. Mag ognia nie jest najsilniejszy. Łowca smoków to jest potęga. Jeszcze w dodatku trzeba się uczyć tworzenia run. Więcej jako mag można było zdziałać w G1. |
Sauron - 2016-03-25 11:53:34 |
Nieco przesadzasz, ale jednak broń strzelecka to rozsądna alternatywa. Mag będzie musiał częściej się wycofywać by po prostu doładować się na kolejną rundę czarów. Wymusza to częstsze korzystanie z alchemii i wyrabianie sobie miksturek. Nie przynosić grzybów do Constantino, lepiej samemu je zjeść dla many. Neoras i tak nas nauczy mikstur. Dla kogoś kto nie jest Magiem, najlepiej wykonać zadanie Igaraza z portu, nauczyć się od niego jakiejś prostej receptury. Potem lecimy do Constantino, mówimy mu że się znamy na alchemii. Gotowe, najlepiej nauczyć się eliksirów podnoszących statystyki (np. siłę) do których będziemy trzymać szczaw królewski. Ja trzymam eliksiry i tabliczki jak najdłużej, dopóki normalnie podnoszenie statystyk za punkty staje się już nieopłacalne. |
Mathias - 2016-03-25 12:37:45 |
Broń dystansowa jest pomocniczo całkiem niezła, natomiast trudno nią grać jako główną bronią. Natomiast magia daje znacznie większe pole do popisu moim zdaniem i lepiej w nią inwestować. |
oumen - 2016-03-25 13:02:41 |
Nie lubię magów. Wolę atakować szybko i z zaskoczenia. Szczególnie łukiem. |
Mathias - 2016-03-25 14:48:46 |
A czy przypadkiem ta zbroja nie uległa zniszczeniu wskutek zawalenia się świątyni Śniącego, itd? Jeśli dobrze pamiętam, to Xardas mówił, że moc z tej zbroi pozwoliła ocalić Bezimiennego, więc pewnie się wyczerpała. |
MJOdorczuk - 2016-03-25 14:57:15 |
"Szybko i z zaskoczenia"... Atak w zwarciu bezpośredni nie jest szybki i z zaskoczenia, szybkie i z zaskoczenia jest zabicie wroga pojedynczą kulą ognia. |
oumen - 2016-03-25 15:15:27 |
No i właśnie o to mi chodziło szkoda że ta zbroja została zniszczona ale uriziela mogli by dodać. |
Sauron - 2016-03-25 17:29:10 |
Ciężko się dostać po Uriziela i zbroję jak cała Świątynia jest zawalona, podobnie jak most do Miasta Orków. Po to są mody, żeby jakoś to ominąć. Wtedy nagle się okazuje, że da się jakoś dojść a Świątynia nie jest aż w tak tragicznym stanie. Dla mnie to dobre wieści, bo osobiście bardzo to miejsce lubię. Jej podobieństwo do Dworu Irdorath nie jest przypadkowe, co zostało już udowodnione. Ostatecznie obie są świetne i takiego klimatu brakowało mi w Gothic 3. Wynika to z otwartej struktury gry (brak podziału na rozdziały), ale też czegoś podobnego już nie dało się uświadczyć. |
oumen - 2016-03-25 20:35:40 |
Raz grałem magiem w G2 i szkoda mi było że nie można być też magiem wody. Nawet saturas mówił w pierwszej części że można być magiem i ognia i wody. |
Mathias - 2016-03-25 20:53:13 |
Aż mi się przypomniało to: http://imgur.com/cG4czxr :D |
Sauron - 2016-03-26 10:15:42 |
Zawody czyli ładowanie Uriziela. Prawda brakuje opcji w 2-ce by zostać Magiem Wody, tyle że oni nie bardzo są taką pełnoprawną Gildią jak wcześniej. Do tego wydają mi się być bardziej tolerancyjni - uzupełnienie Przysięgi Ognia o dodatek z Przysięgą Wody było sprytnym rozwiązaniem. |
Mathias - 2016-03-26 12:01:53 |
Wniosek nasuwa się następujący - do zbawienia świata nie wystarczy proste ideolo, tylko przyda się nieco (a nawet całkiem sporo) pragmatyzmu. Kto by pomyślał, że Gothic jest taki życiowy. |
oumen - 2016-05-10 17:28:37 |
Czy wie ktoś może jak zrobić żeby postać przywołana na kodach nie znikała w danym rozdziale. Po prostu stała w jednym miejscu i się nie ruszała. |