Eleazar - 2010-03-21 20:25:58

Nie wiem co napisać, więc niech będzie: piszcie, kto według Was zwycięży.

Talscire - 2010-06-04 21:25:45

Hmm... Może zacznijmy od jednostek. Centaur wiadomo, w dużej ilości rozgromi wszystko, jednak w walce z rusałkami jest na przegranej pozycji, jest od nich wolniejszy, więc będzie mu ich trochę ciężko pokonać. Więc w tym starciu wygrają rusałki. Krasnoludki mogą najwyżej naskoczyć Burzom, te pierwsze mogą tylko zasłonić łuczników. Burze mogą dużo zrobić, mają brak ograniczeń w walce wręcz i strzelają. Tutaj wygrają burze. Elfy z Żywiołakami Lodu, myślę że będzie remis, Elfy strzelają dwa razy słabiej, a Lody strzelają raz, a mocniej. Pegazów z ogniami nie komentuję. Wiadomo, że ogniaki, choć słabe, rozwalą pegazy. Ent i Magma, wiadomo że wygra ent, jest ogólnie bardziej przydatny. Jednorożec i Umysł, remis, jednostki dość porównywalne. Złote i Feniksy, wygrają feniksy, bo złotych praktycznie nie ma  w rozgrywce sieciowej. Budynki specjalne dość porównywalne, remis. Gildia taka sama, remis.

8:5. Wygrały żywioły.

Crassus11 - 2010-06-04 22:09:09

Hmmmm więc tak...

Centaur i nimfa. Daję remis, bo wszystko zależy od warunków zewnętrznych: morale, skill gracza itd
Krasnale i burza. Wiadomo, że burza bez komentarza
Elf i lód. Elfik jest lepszy ze względu na dwukrotny strzał, Lód jest przeciętny i szału nie ma
Pegaz i ogień. Po walce wewnętrznej i rozdarciu na połowę z bólem oświadczam, że ogień lepszy. Pegaz ginie od byle czego, a energia to dno poziomu :/
Ent i magma. Magma nie potrzebna do niczego, oprócz zasłonienia, a gdy mamy entów ponad 40 to masakra xD
Jednorożec i umysł. Umysł słaby skill, właściwie, byłby dobry gdyby umysł miał więcej ataku. Tak to szału nie ma z atakami dookoła
Smok i feniks. Daję remis, bo każdy stwór ma jako takiego skilla i staty
Budynki specjalne ma bastion, ponieważ szybko możemy się wzbogacic
Gildia remis
Graal WŻ
Bohy Bastion
Podsumowanie: 8:6 tadaaa!

Talscire - 2010-06-05 08:26:44

Chciałbym ci powiedzieć, że bohy są porównywalne. Bastion:

Ivor - S, M
Mephala - L, XL

Wrota:

Lacus(albo jakoś tak) - S, M
Monere - L, XL

Więc w bohach powinien być remis, ale każdy ma inne zdanie.

GiBoN - 2010-06-05 10:53:24

Ale Monere jest gorszy od Malephy :D. To, że WŻ ma bohów od mapek mniejszych i większych, gdzie ten podział jest umowny nie oznacza, że są oni jacyś niewiarygodnie dobrzy. Większość miast tak ma, a mimo to bohater bohaterowi nie równy. Złote są, czemu miało by ich nie być. Jeżeli mapka jest  przyjemna to w 2. tyg. postawisz zielone smoki, a w 3. złote. Ogólnie to dziwi mnie wasze porównanie smoka z fenixem, gdyby nie liczyć przyrostu to fenix nie ma żadnych szans, a mimo to u was fenix albo jest lepszy, albo równy smokowi i przyrost nie odgrywa tu roli... przeceniacie bywalca KFC ;).
No oceniać poziomami można, ocenić spójne armie już ciężej, co nie :).

Olórin - 2010-06-05 11:10:10

No to teraz ja ;)

Na początek poziomami

Nimfa vs Centaur- tutaj różnica jest minimalna, ale jak dla mnie lepszy jest centaur (różnica minimalna) 0:1
Burza vs Krasnal- Burza wiedzie prym na 2 poziomie i tyle w temacie  1:0
Lód vs Elf- Lód słaby nie jest, ale elf jest po prostu lepszy 0:1
Energia vs Pegaz- obie jednostki pełnią tę samą rolę i są praktycznie identyczne 1:1 (choć powinno być 0:0 )
Magma vs Ent- dwa klocki z których ent jest znacznie mocniejszy i ma lepszego skilla jak i cenę 0:1
Umysł vs jednorożec- Jednorożec jest dobry, ale jak dla mnie Umysł jest lepszy. Taka krzyżówka czarnego smoka i chydry na 6 poziomie (chodzi o skille) 1:0
Feniks vs Złoty smok-Smok jest po prostu mocniejszy, choć sytuacje Feniksa poprawia wskrzeszanie się i naj speed w grze. 1:2

Budynki specjalne- tutaj dam remis. Dobór rodzaju magii wedle uznania, będzie miał porównywalną wartość co samodzielność gospodarcza 1:1

Grall- Zasadniczo w obydwu miastach jest bezużyteczny biorąc pod uwagę czas jaki jest potrzebny na jego zdobycie 1:1

Bohaterowie- Mephala jest lepsza od Monere, a Lacus od Ivora 1:1

Podsumowując wyszło mi 9:7 dla Bastionu, ale w praktyce różnie to wygląda. ;)

Sauron - 2010-06-05 12:57:24

Dla mnie miasta są dość porównywalne, nie potrafię określić też co jest lepsze: elf czy lód. Budynki specjalne też równe, mamy te pomoce magiczne, ale za to Bastion posiada skarbiec i fontannę dodającą kilka zasobów. Graale są równe, tym bardziej, że zwykle gdy je zdobędziemy to już po grze.

GiBoN - 2010-06-05 14:06:25

Lód ma mniejsze dmg przez skill elfa, ale hp 2x większe. Ogólnie WŻ jest bardziej nastawione na ofensywę, bastion na defensywę, ale różnie to bywa. Miasta dość podobne :).

Olórin - 2010-06-07 17:42:28

No to może napiszę inaczej ;)   (jakiś inny sposób )

Pierwszy ruch należy do WŻ i jest to dość ważny czynnik.

Bastion:
Jednostki nastawione na atak:
-Elf, Pegaz.
Jednostki nastawione na obrone:
-Krasnolud, ent
Jednostki nastawione uniwersalnie (nie wiadomo jak):
-Złoty smok,jednorożec, centaur

Wrota Żywiołów:
Jednostki nastawione na atak:
-Feniks, żywiołak energii, rusałka, żywiołak burzy (duże dmg)
Jednostki nastawione na obrone:
-Żywiołak magmy, żywiołak wody (duże hp)
Jednostki nastawione uniwersalnie:
-Żywiołak umysłu


Widać z tego, że Wrota są miastem ofensywnym, a Bastion uniwersalnym, choć ze wskazaniem w obronę ;)

Sauron - 2010-06-07 21:51:59

Całkiem dobre porównanie. :)

Choć wg mnie Bastion może mieć problemy. Lód + burza na elfy to trochę dużo. Choć jednorogi mogą zająć wroga na dłuższą chwilę, pegazy będą fruwać tu i tam, wspomagając różne miejsca. Centki są szybkie, więc funkcja dość podobna.

Wydaje mi się, że przez jednego strzelca (elfa) Bastion paradoksalnie musiałby podejść, ale to może być bardzo złym posunięciem. Krasnoludy i enty pozostają, a cała reszta nie poradzi sobie z całą armią WŻ. Tutaj przydałaby się teleportacja... Chociaż może lepiej nie, jak zaczniemy jeszcze mieszać czary to już w ogóle nie dojdziemy kto jest lepszy. :p

Olórin - 2010-06-07 21:59:54

Bastion musi podejść to jest wiadome, bo WŻ nie będzie się pchało na atak frontalny wiedząc, że na starcie ma przewagę ;)

Generalnie wystarczy taktyka na mistrz i mass speed i wszystko podejdzie, ale wtedy elfy zostaną odsłonięte ;)

Ciekawy jest fakt, że miasto defensywne (Bastion) musi atakować miasto ofensywne (WŻ), a w związku z tym wynik może być różny. Ciężko mi to rozstrzygać, bo w tym pojedynku walczy się inaczej niż te miasta mają to w nominalnej "instrukcji obsługi". Te miasta muszą walczyć inaczej niż powinny.

Ja osobiście w tej walce starałbym się w ogniu walki ocalić możliwie dużo krasnali lub entów i ubić rusałki, chodź wiadomo, że walczy się przede wszystkim po to by wygrać ;)

Xeno - 2010-06-10 21:27:13

Rusałki w 2 turze jeśli nie padną to będzie naprawdę duży sukces. Bastion nie przestrzeli WŻ, dwóch dobrych strzelców na jednego. Nawet jeśli będziemy mieli haste to podejście w pierwszej turze może nie być dobre w skutkach. Ostrzał w wykonaniu lodów, czy burz i centki albo pegazy śpią. Mając wodę WŻ ma jeszcze większy DMG, żywiołaki również mają duży rozrzut, ale na większość magia ognia nie działa:p WŻ jest dobre na szybką gre, ponieważ tylko forteca z kulkami może sobie pozwolić na taką szybką eksploatację mapy. Później jednak bohaterowie bastionu i staty jednostek dają przewagę.

Lowcakur - 2010-06-10 21:45:50

Ogolnie to <co to w ogóle za hasło miało być?> raczej by wygrala, poniewaz WZ nie maja za bardzo czym zatakowac taich np. entow(tylko rusalki moga cos zdzialac, ale i tak padna juz w 2/3 turze walki). Wiec WZ wygra na poczatku gry, a w pozniejszych etapach gry wygra bastion(ale oczywiscie z patchem, ktory daje normalny przyrost feniksow, poniewaz 6 fenixow z grallem to drobna przesada, co nie?).

Xeno - 2010-06-10 22:32:38

Powtórzyłeś prawie wszystko co ja napisałem. Jest możliwość wygrania długiej gry WŻ z patchem, a mianowicie granie magiem z łańcuszkiem lub implo. Jest to tylko niestety niewielka szansa na zwycięstwo, ale jest.

Sauron - 2010-06-11 15:32:05

Rusałki to raczej najmniejsze zmartwienie Bastionu. Jak zostało już napisane, padają od byle czego, w związku z tym nie będą nam bardzo zagrażać (choć przy użyciu haste/ taktyki mogą do elfów dolecieć, ale płatnerstwo + Mephala + pomoc np. pegazów pozwolą na szybkie rozprawienie się z rusałkami). Jak nie podejdą, to i tak zostaną wystrzelane, albo ktoś do nich podleci. Czyli rusałki nie mają wpływu na przebieg bitwy.

Lód i burza to strzelcy, którzy nawet w bliskim kontakcie są niebezpieczni, o nich nie trzeba się specjalnie martwić. Energia i magma to są jednostki I kontaktu. Będą kręciły się wokół strzelców i ściągały kontry jednostek wroga, by osłonić cenne żywiołaki magii.

Lowcakur - 2010-06-11 15:45:08

A magia robi rzeznie, jesli wejdzie bez strat pomiedzy paru przeciwnikow... :D A feniksy leca na elfy w nastepnej  turze, i wracaja z powrotem. Po dodaniu czegos w stylu modlitwa, WZ wygra z bastionem.

GiBoN - 2010-06-11 15:54:41

Pitolisz, nigdy nie widziałem, żebyś wybierał maga, może w single to robisz... WŻ ma szanse na małych mapkach, przy długiej grze wymięka, no mogę jedynie podpisać się pod tym co napisał Xeno, bo moje zdanie jest praktycznie identycznie, a nie ma sensu powielać...

Lowcakur - 2010-06-11 15:58:35

Mowie o zywiolaku magii Gibon, a nie o bohaterze magu. :D I to wlasnie tak mysle ze WZ ma szanse na duzych mapkach, a to z powodu Fenixow(oczywiscie bez patcha) oraz ogolnie wielkiego przyrostu np. takiej magmy badz nimf.

GiBoN - 2010-06-11 16:29:47

Przyrost jest tam wyższy jedynie u jednostek bardzo łatwych do zabicia, natomiast burza, czy lód mają obniżony przyrost. Ja liczę patha, więc fenixy ssą pytę. Żyw. magia jest średniakiem, za szybko pada, by dawał taki efekt jak hydra, a bohaterowie mu za dużo obrony nie dadzą...

Lowcakur - 2010-06-11 19:33:51

Noo, magma nie jest taka latwa do zabicia, wytrzymaly jest ten kloc(ale to jego jedyna zaleta :D ) a zywiolak magii z bohaterem Passisem wymiataja.

GiBoN - 2010-06-11 21:37:08

Passisem? To nie lepiej wziąć Monere? Magma ciężka do ubicia? Pfff... 40 hp i 12 obrony. Ent ma 12 obrony i 65 hp(!), czart ma 13 obrony i 45 hp, arcylisz, który jest strzelakiem (!) ma 10 obrony i 40 hp, minotaur ma 15(!) obrony i 50 hp, ptak gromu ma 11 obrony i 60 hp, Gorgona ma 16 obrony(!!) i 70 hp(!!). Taaak, magma to istny czołg...

Lowcakur - 2010-06-11 22:38:54

A magma nie ma przypadkeim 60 HP? Jak nie to przepraszam, moj blad. :D

GiBoN - 2010-06-11 23:28:56

Nie, magma ma zaledwie 40 hp...

Olórin - 2010-06-23 16:56:56

Magma to dno i wodorosty, pod którym już tylko nicość jest... już nawet pegaz jest bardziej przydatny od niej. Wrota mają większą siłę do ataku, ale Bastion wytrzyma znacznie więcej, więc wynik może być różny. Ja osobiście lepiej bym się czół grając Bastionem w tym starciu, choć to może przez upodobanie ;)

Rufus42 - 2010-07-16 20:43:26

Bastion to co to jest? Elfy? Jeśli tak to one wygrywają. Sa świetne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Redalion - 2010-07-18 15:30:38

Ban dla pana wyżej by się przydał, 86 postów i każdy beznadziejny, nic nie wnoszący...
Różnie to bywa. Na super szybkich Conflux z Grindanem, na szybkich może być różnie, na większych conf się wykrusza i Ramp. Hirków lepszych ma Conflux: Lacus, Grindan, Monere, czasem mimo finansów można wziąć Erdamona, bo jego spec robi z ziemniaków bdb jednostki (heh), w Rampie mamy Ivora, który jest gorszy oraz Mephala, która byłaby lepsza, gdyby nie leadership na start i gorszy rozwój od hirków z bagna, barbarzyńców, wędrowcow z confa, demonów czy władców z dunga, jednak zalicza się do bdb hirków dzięki spec armorer, a Ivor dzięki posiadaniu dwóch dobrych skillów i dodatkowym slocie + wspomaganiu elfów.

Baron - 2012-05-12 23:40:13

Wrota sa silniejsze ze wzgledu na feniksy umysly lody i burze . Przede wszystkim jest to szybkie miasto zatem ma przewage nad krasnoludami i drzewcami .
Bastin ma smoki elfy . Centaury tez sa mocna strona jednak nie ma porownania z przeciwnikiem.
Co do magii to bastion ma wieksza odpornosc niz wrota . Podobnie jak z kasa nie ma problemow . Zatem o ile nie ma problemow z rozbudowa zywiolow one wygraja .

Xeno - 2012-05-12 23:57:44

Dajcie dać mu minusa za tą herezję...
Smoki są lepsze od feniksów, elfy są lepsze od lodów, pozostają burze, które są najlepsze na poziomie, ale mają za to przyrost 3 poziomu i są podatne na błyskawice. Bastion też jest silny i tańszy, może rozbudować drugie miasto jednocześnie z pierwszym.

GiBoN - 2012-05-13 00:36:34

Baron napisał:

Wrota sa silniejsze ze wzgledu na feniksy umysly lody i burze .

A bastion na smoki, elfy i świetne piwo...

Baron napisał:

Przede wszystkim jest to szybkie miasto zatem ma przewage nad krasnoludami i drzewcami .

One mają pilnować elfów, a nie się ścigać.

Baron napisał:

Bastin ma smoki elfy .

Zapomniałeś o piwie. ;)

Baron napisał:

Centaury tez sa mocna strona jednak nie ma porownania z przeciwnikiem.

Proszę po polsku...

Baron napisał:

Zatem o ile nie ma problemow z rozbudowa zywiolow one wygraja .

Nic pewnego.

Xeno - 2012-05-13 00:38:53

W czyszczeniu mapki rusałki są lepsze, gdy nie ma strzelców, tak to centy.
W bastionie mamy tanie budynki i jednostki, więc to też przemawia za nim.
Argumenty barona są śmieszne i ciężko się zmusić na ich odpowiadanie.

GiBoN - 2012-05-13 00:41:31

Z centaurami miałem na myśli to, że one nie mają chyba określonego wroga, bo mogą atakować każdą jednostkę która na polu walki ma przeciwny zwrot...

Xeno - 2012-05-13 00:43:16

O co ci chodzi? Przecież można tylko atakować jednostki wroga...

Sauron - 2012-05-13 00:46:35

Rusałki są świetne na neutrali nie atakujących na dystans i wystarczająco wolnych, by rusałki zdążyły im uciec. Centki są bardziej uniwersalne moim zdaniem, na pewno zdziałasz nimi więcej na polu bitwy, ale przy pewnych określonych warunkach lepsze są rusałki (łatwe zdobywanie kopalni bez strat). Bastion obok Twierdzy jest najtańszym miastem, z większością budynków i jednostek nie ma problemów. Na elfy potrzeba dużo drewna, (ale temu można zaradzić), na pegazy dużo kryształów (już większy problem, tym bardziej że specjalnie wybitne nie są), a smoki też nie są tanie.

Zestaw startowy Wrót jest mocniejszy, czyli rusałki + żyw. burzy + żyw. lodu. Trzeba jednak wykupić ulepszenia tych jednostek, a to kosztuje więcej. Taki zestaw jest mocniejszy, ale centki + elfy też potrafią sobie łatwo poradzić z neutralami.

Krasnoludy spowalniają, lepiej z nimi nie chodzić po mapie. (chyba, że je ulepszymy, wtedy już nie ma takiego problemu)

Xeno - 2012-05-13 00:50:31

Jak zwykle zapominasz o cytadeli... też jest tania.

Zestaw startowy WŻ to rusałki i żyw. powietrza tak na marginesie.
Elfy w expie się nie liczą praktycznie w 1 tygodniu.

GiBoN - 2012-05-13 00:57:01

W pierwszym tygodniu elfy dużo dają, jak się pofarci to masz ich ok 20 i robią bardzo dużo, mów co chcesz, ale liczą się...

Xeno - 2012-05-13 00:58:46

Tak się liczą, że przez ich chronienie można wtopić sporo armii, czasami lepiej walczyć bez nich.

GiBoN - 2012-05-13 01:00:17

Jakoś nigdy nie miałem takiego problemu...

Xeno - 2012-05-13 01:03:08

Nie walczyłeś z bardzo silnymi guardami.

Baron - 2012-05-13 01:03:49

Tak jest jesli krasnoludy i drzewce maja ,,chronic'' elfy to kto tam ma walczyc . Pegazy odpadaja bo sa do niczego .
Jednorozce tez sa nienajlepsze . Smoki do najsilniejszych jednostek nie naleza a centaury owszem sa drugie po halabardierach ale to 1 poziom i nie nadaja sie na umysly nie mowiac o feniksach . Aby bastion powalczyl trzeba koniecznie podciagnac drzewce . One moga istotnie namlocic wroga .

GiBoN - 2012-05-13 01:04:18

Tak, najlepiej ściągaj entami wrogich strzelców...<facepalm>
Xenowi chodziło o neutrali, nawet go nie zrozumiałeś...

Xeno - 2012-05-13 01:06:23

Baronie co powiesz na grę? Bym ci pokazał czym się walczy bastionem, jak elfy są bronione przez enty i krasnale ]:->

(mati czemu nie ma emotki mojej?)

Baron - 2012-05-13 01:09:01

Powiedz . Nie trzeba wielkiej filozofii ...
A neutralni jesli masz juz drzewce nie sa grozni aby trzeba bylo bronic elfy . Elfy mozna bronic jak masz tylko centaury krasnoludy i elfy . Ale jak juz pegazy i drzewce to tylko czekasz az podejda i mlocisz .

Xeno - 2012-05-13 01:09:43

Ja gram zazwyczaj, by mieć jak najmniejsze straty, więc nie chce, by neutrale podchodziły, one mają paść z dala od moich wojsk.

GiBoN - 2012-05-13 01:10:59

A baron słyszał o szybkich jednostkach, strzelających, czy nawet głupich harpiach? A wie, że najlepsze cele to te najliczniejsze, albo strzelający?...ehh

Baron - 2012-05-13 01:13:09

Jak zamierzasz krasnoludami i entami ,,chronic'' elfy przed strzelcami ? Toz ci je wystrzelaja . To juz lepiej miec przyspieszenie na 3 poziomie powietrza i przyspieszyc zbiorowo jednostki i drzewcami podejsc pod tych strzelajacych .
Tylko w jednym wypadku szybkich jednostek moga sie przydac .
A to za malo aby robic z tego postawowa taktyke ...
Owszem nie chce aby podeszli ale jak ich duzo to podejda . I trzeba walczyc z nimi . Wiec najpierw ich ostrzelac pozniej dobic .

Xeno - 2012-05-13 01:14:07

Ja nigdy nie brałem entów i krasnali na guardy. Wystarczył blok centami, pegazami i rogami i elfy kończyły.

Mathias - 2012-05-13 01:18:11

Krasnoludy w sumie aż takie powolne to nie są, da się nimi powalczyć na froncie. Co do entów, to gdyby udało się nimi wyciągnąć szybką jednostkę przeciwnika na pole bezpieczne dla naszych strzelców (z dala od nich), dałoby się ową jednostkę unieruchomić i wtedy nie stanowiłaby już problemu dla strzelooków.

Baron - 2012-05-13 01:18:55

To nie ja wymyslilem aby chronic krasnoludami i entami strzelcow . Enty sa bardzo mocne i jest ich duzo . I jeszcze oplatuja . To typowa jednostka ofensywna . W tym zamku trzeba miec taktyke maks magie powietrza i przyspieszenie maks wtedy enty szybko walcza . Bo szkoda ich zostawiac . Bez nich zamek kuleje . Mozna tez ich teleportowac w najlepsze miejsce . Takie sa metody walki nimi ...

GiBoN - 2012-05-13 01:21:53

Mają chyba najsłabszy atak na poziomie, dmg ledwo lepsze od drętwych "ksiądzów", dużo hp, ultra niską szybkość, a ich skill uniemożliwia dojście do bronionych elfów... Oczywiście, patrząc na enta widzę karabin szturmowy...

mapa fotowoltaiki BetónovĂŠ Ĺžumpy KomĂĄrno www.worldhotels-in.com Hotels Piacenza