Eleazar - 2010-03-21 20:29:27

Miasto neutralne przeciw miastu zła. Walka rozpoczęta!

Rufus42 - 2010-07-16 20:53:18

Cyadtela 1!!

Talscire - 2010-08-03 20:33:49

Nekropolia raczej tutaj wygra, gdyż jak się dobrze gra, to można uzbierać pokaźną ilość szkieletów, cytadela w tym czasie, dojdzie do hydr, trochę woja zrobi, a i tak szkielety zmiotą wszystko.

Malarz - 2010-08-04 11:10:55

A więc tak. Cytadela jak uzbiera dobrą obronę i dużo hydr, które są o niebo lepsze moim zdaniem od Kościanych Smoków, to jest w stanie pokonać nekropolię. Jednakże jak zauważył eKayden- Nekropolia musi mieć duuużo szkieletów, wtedy ma jakieś szanse. Oba zamki mają po jednej strzelającej, Licze są lepsze. Na Cytadelę przemawiają jednostki latające, Oślizgi i Wiwerny w dużych ilościach robią spustoszenie, a na dodatek Wiwerny można znaleźć na mapie po 12 sztuk, co czyni je jeszcze lepszymi. Co prawda Jeźdźcy Mroku lub jak się nazywają są bardzo dobrzy, magia też przemawia za Nekro, ale ja swój głos oddaję na Cytadelę

Xeno - 2010-08-04 13:09:20

Może ordynarnie to powiem, ale tylko głupek zechce grać przeciwko necro z necromancją. Cytka jest mocna dzięki defowi, rozbudowa jest tania i hydry można mieć w 1 tygodniu z zamkiem. Necro za to ma szybszy expans mapki, wiec i bohater będzie miał wyższy lvl. Co do bitwy to necro dzięki alpom i rycerzom jest mocne, reszta nie jest jakaś tam pro. Rozstrzygnięcie zależy od mapki no i poziomu graczy.

Rufus42 - 2010-08-07 22:13:51

No, z nekromancją granie jest bezsenu ;/. A bez niej wygrywa cytadela!!!!

Sauron - 2010-08-08 11:44:57

Zwycięstwo którejś ze stron wcale nie jest dla mnie takie oczywiste. Alpy i rycerze są bardzo groźne. Smoki nie są jakieś specjalnie super, ale postarzają i to jest mimo wszystko 7 lvl. Lisze to świetne jednostki, reszta to mięso armatnie. Cytadela ma sporą obronę i groźne jednostki. Jednak gorgony nie będą zabijać spojrzeniem jednostek Nekropolii, co daje przewagę Nekropolii, która nie będzie tak łatwo tracić rycerzy.

Dla mnie oba miasta są równe, mają wielki potencjał.

Baron - 2010-09-21 18:04:12

Wygra Nekropolia ze wzgledu na olbrzymia przewage Wampirow szkieletow i mrocznych.
Jedyne co moze Cytadela to wchodzic Hydrami miedzy przeciwnika i kosic po kilku...
Najwazniejsza jet eliminacja Wampirow pozniej Mrocznych.Szkielety dochodza troche pozniej...

Olórin - 2010-09-24 13:00:09

Jeśli nie liczyć nekromacji to Cytka poradzi sobie bez większych problemów. Spec płatnerstwa robi swoje.
Z nekromacją żadne miasto nie pokona Nekropolii. Tam się narobi zbyt wiele szkieletów.

Ten post wynika trochę z mojej niechęci do Nekropolii. Nie lubię tego klimatu. ;)

Baron - 2012-09-02 16:07:16

Trzeba oceniac obiektywnie ... Niestety gorgony nie zdzialaja wiele przeciw hordom szkieletow . Poza tym wampiry wysysaja wszystkie jednostki . Hydry tez za duzo nie naszkodza bo akurat nekro takuje glownie szkieletami i wampirami a te nie musza stac blisko siebie . Cytadela ma wyjatkowo ciezko i przegra dosc mocno .

GiBoN - 2012-09-02 19:58:57

Obiektywnie nie wykorzystując nekromancji Cytka jak na moje lepiej układa się do tej walki, no i bez niej szkielety to kolejne mięso szybsze i kruchsze od zombie...

Kramer - 2012-09-02 20:22:50

Nawet 1,5k szkieletów to w drugim miesiącu wielkie wyznanie nie jest. Wystarczy się postarać o mocno porządne staty, slow ( nawet nie musi być masowe, choć magia ziemii to dla cytki priorytet) i nekro powinno być do ogrania. Gorzej, gdy wróg załatwi sobie więcej zdechlaków lub haste, a przy spotkaniu naprawdę dobrego gracza... dlatego właśnie nie uznaję nekromancji, bez niej nekropolis jest przeciętne. 2 jednostki świetne, 3 cieniasy, 2 przeciętniaki. Nie lekceważę, ale nekro nie należy do moich ulubionych.

Xeno - 2012-09-07 19:54:58

Necro i bez nekromancji jest banowane na większości turniejów.

Kramer - 2012-09-07 20:55:22

Ale nie z powodu potęgi, mapa jest po prostu ułożona po myśli umarlaków. Co jak co, ale nekro bez legionów szkieletów jest dość przeciętne, nawet pomimo wampirów, które często ogarniają neutrale kilka, czy nawet -naście razy silniejsze.

Baron - 2012-09-08 00:33:16

Nekro bez nekromancji to nonsens . W niej ich urok . Wlasnie dlatego ja lubia . Faktycznie nalezaloby zlikwidowac budowle zwiekszajace ilosc szkieletow z wyjatkiem nekromatronu . Wampiry nalezaloby przesunac do innego miasta . I mrocznych oslabic . Wzmocnic smoki za to . Wtedy bylby balans . Wampiry zbyt napakowuja to miasto i tak majace szkielety .

GiBoN - 2012-09-08 11:11:09

Chcesz stworzyć inne miasto, gratuluję inwencji, ale nie tędy droga(możesz zawsze spróbować sił w moddingu, może się przyjmie...). Nawet bez nekromancji jest bardzo silnym miastem, które nie ustępuje innym. I na "miłość boską" NEKROMANTORU...

Xeno - 2012-09-08 11:33:11

Mi już szkoda słów. W necro jest czym walczyć i bez necromancji, a miasta są tu zbalansowane.

Mathias - 2012-09-08 12:39:09

Tak wstydliwie przyznam, że sam myślałem, że to się nazywa "nekromatron" ;) (ale wtopa ;O)

No a co do Waszej dyskusji: rzeczywiście nekromancja jest sprawą dosyć ciekawą, także nie uważam, iż bez niej necro nie istnieje, to wierutna bzdura. Jako umiejętność wyjątkowa i faktycznie należy do klimatu i specyfiki tego miasta, ale i bez niej da się grać.

Sauron - 2012-09-08 16:51:04

A w grze to się jednak nie nazywa Nekromatron?

GiBoN - 2012-09-08 18:01:50

Aaa fakt, mój błąd, zwracam honor :D. Aż sprawdziłem samemu xD.

Mathias - 2012-09-08 20:54:06

Pierwszy raz to Baron miał rację, a nie Ty :D. Oj, staczasz się, Gibciu ;p

GiBoN - 2012-09-08 21:33:40

Bład to nie dowód staczania się, a tego, że jestem człowiekiem, zresztą ja tam widzę różnicę między literówką, a błędami rzeczowymi... ^^

Mathias - 2012-09-09 17:44:32

No w sumie coś w tym jest :). Przynajmniej udowodniłeś, że nie jesteś botem ani cholernym cyborgiem ^.^

Baron - 2012-10-02 16:41:29

Sami sie wtopiliscie i jeszcze naduzywacie imienia Boga ... To skutek krytykanctwa na sile ...
Opartego zreszta na niezrozumieniu tego co mowie . To wy chcecie jakies inne miato bez nekromancji .
Ja chce nekromancje i to nawet ja wzmocnic ale poniewaz miasto jest za silne to wykwaterowac wampiry oslabic jezdzcow i wzmocnic smoki . Wtedy bylby te hordy szkieletow i nie trzeba by ograniczac ... Miasto byloby identyczne tylko zamiast wampirow mumie na przyklad ...

GiBoN - 2012-10-02 23:02:46

Ale po co? Nie widzę problemu w obecnym stanie rzeczy...

Xeno - 2013-02-15 16:53:26

Piszę do postu barona z poprzedniej strony, bo tu o tronie się rozgadali.
Nawet jak gramy z nercromancją to trzeba też umieć farmić^^

Mathias - 2013-02-16 11:36:49

Nie mam bladego pojęcia, gdzie tu kto nadużył imienia Boga O.O

Nekromancja to dobry skill, nie ma sensu w nim majstrować, dobrzy gracze potrafią wycisnąć z tego skilla bardzo dużo.

Markham - 2013-02-16 12:47:29

Wygrałaby Nekropolia , oczywiście.

Xeno - 2013-02-16 13:01:16

Jakieś argumenty? Dla mnie to nie jest takie oczywiste.

Markham - 2013-02-16 13:20:08

Ten film:   http://www.youtube.com/watch?v=ZHNA-t8GqXo     (a właściwie modyfikacja, o której napiszę artykuł).

Mathias - 2013-02-16 13:48:24

W tej grze nie ma nic oczywistego, można jedynie zakładać, spekulować :). Oba miasta mają perspektywy, a wszystko zależy od sytuacji. Jednak nieco bym się skłaniał w stronę Cyty, chociaż nie umiem nią grać, ale zdołałem się przekonać, jak silna jest.

Xeno - 2013-02-16 14:43:12

To ma się jak pięść do oka... realna bitwa co prawda, ale taktyka z obu stron to porażka, nie ma wszystkich jednostek i to jakoś do Heroes 3 się mało odnosi.
Mówimy o czystym heroes, to nawet inną grą bym nazwał.

Mathias - 2013-02-19 00:37:54

Za Cytadelą przemawiają silne jednostki, bohaterowie, cena, szybkość rozwoju. A za Necro? Chyba przede wszystkim skill nekromancji, ewentualnie jeszcze wyższe poziomy gildii.

Sauron - 2013-02-19 13:49:24

Wojo-magowie Nekro są całkiem skuteczni w boju, przez dość rozsądny balans: nie dość, że przyłoży mocniej niż mówiłyby statystyki to jeszcze jak ładnie czaruje. To się czuje na arenach. Nieumarli jako martwi inaczej posiadają cały szereg ciekawych odporności, choć odp. na klątwę jest troszkę mniej przydatne przeciw Cytce (bo to miasto, które ognia nie lubi, ale czar klątwy chyba może się trafić). Ja jednak wychodzę z założenia, że lepiej odporność mieć niż jej nie mieć. Każde z tych miast ma kilku podstawowych bohaterów czyli Wystan i Tazar dla Cytki a Galthran z Isrą dla Nekro. Vokial wzmacniający wampiry byłby ok, tylko balista na start zajmuje jeden slot.

Przewagą Cytki jest wypasiona obrona bohatera, co czyni jednostki trudnymi do zabicia, ale jako żywe istoty, są podatne na wyssanie krwi wampira i postarzanie smoka. Przewagą Nekro jest bycie nieumarłym co eliminuje z gry zabójcze spojrzenie czy truciznę wiwerny, no i zdolności specjalne będą działać bezproblemowo. Rozbudowa Nekro nie jest aż taka zła, w większości używamy prostych surowców, tylko na ul. dworek trzeba wpompować trochę kryształów i klejnotów, a na mauzoleum wyłożyć sporo siarki. Jeszcze podstawka sal ciemności żąda dużo złota. Szczęśliwie się jednak składa, że kryształów, klejnotów, siarki aż tak nie używamy więc przy sprawnej ekspansji wyłożenie ich nie powinno być problemem. Smocza krypta ma ładnie rozłożone koszta, można mówić że ten smok jest słaby ale zawsze dodatkowe hp i dmg.

Xeno - 2013-09-01 09:34:57

Jakby patrzeć tylko na plusy to necro posiada tylko je (baniki nie bez powodu), ale od gracza zależy najwięcej i od mapy, bo często jest tak, że nie mogę postawić mauzoleum właśnie z braku siarki, szczególnie na tych biedniejszych mapach. Ulepszenia budunków poziomów 4-6 też do tanich nie należą, choć przynajmniej są rozłożone na kilka surowców.

Mathias - 2013-09-19 14:00:20

Krótko mówiąc Cytadela to dobre miasto na ciężkie czasy.

Sauron - 2013-09-20 10:58:15

Kryzys, niskie płace i bezrobocie. Kopalnie zamknięte, bo splajtowały a prezesi z pękatymi walizkami $$$ uciekli do Szwajcarii.

Pod względem oddziaływania na siebie różnych zdolności to Nekro może kontrować Cytadelę tak jak samo Nekro jest kontrowane przez WŻ.

Xeno - 2013-09-20 15:08:36

Jeżeli chodzi o zdolności jednostek.

Sauron - 2013-09-20 15:51:24

No właśnie o tym mówię, może nie sprecyzowałem dokładniej. Dopowiedziałeś potencjalnie mniej bystremu czytelnikowi. ;P

Xeno - 2013-09-20 18:13:51

Tak tak, ale jeżeli chodzi o zdolności jednostek cytki to tylko zostaje nam osłabienie mojej kochanej ważki, które działa, reszta już nie, ale cytka sama w sobie jest silna.

Sauron - 2013-09-20 22:40:12

Jest też dosyć wszechstronna, bo zbieranie obrony samo w sobie nie oznacza defensywnego miasta. Cytadela ma tylko jednego reptiliona do strzelania, który będzie odporny i w ogóle ale jest tylko on jeden. Mimo wszystko jest to miasto, które dąży do zwarcia i wciskania tej hydry gdzie popadnie. Nekropolia w sumie też, czy to z powodu legionu szkieletów które gorąco chcemy wypróbować czy po prostu z powodu obecności tylko jednego lisza z atakiem dystansowym. No i wampirom nie służy stanie w miejscu i obrywanie, one muszą wysysać krew, a jak zbyt mocno oberwą to i odzyskanie startowej liczby może być dla nich trudne! Ostatnio zacząłem patrzeć na upiornego smoka jako taką chimerę z Lochu. Sam w sobie nie jest jakiś wybitny, ale jak mu wejdzie skill to wychwalamy go pod niebiosa. Kwestia losu, ale tak to już z tymi zdolnościami bywa.

Xeno - 2013-09-20 23:20:07

Dla mnie ten smok zawsze był tylko dodatkowym hp do zabicia i jakieś tam dmg kręci, wystarczy mieć uleczenie i po krzyku.

oumen - 2016-03-10 06:41:14

Ja uważam że wygra nekro chociaż walka byłaby wyrównana. Spojrzenie gorgony nie działa na nieumarłych.
Hordy szkieletów, Alpy licze i rycerze kontra reptki ważki gorgony i hydry.
Wg mnie nekropolis jest tutaj faworytem.

LuneKids - 2023-05-07 16:09:15

Go go nekropolsi

Szamba betonowe Nowy Dwór Mazowiecki http://zkekus.pl https://prosec.ibetonovejimky.cz tomaszow-mazowiecki.szambobetonowe-mardor.pl przegrywanie kaset vhs