- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Forumowe gry http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=135 - Fabuła http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=2255 |
Mathias - 2010-09-19 19:49:40 |
Przyszedł czas na omówienie fabuły. Napiszę ją osobiście, ale musimy ustalić, w jakim momencie chronologicznie ma się ona zaczynać. Jakieś propozycje? |
Nerevan - 2010-09-19 20:08:21 |
Ja nie pomogę, przykro mi - jestem ciemny. Mogę jedynie dać ogólne wskazówki. Miło by było, gdyby był to okres przejściowy między czasem pokoju, a przejściem do wojny - tajne przygotowywania najazdów, szpiedzy, jakieś intrygi na dworach. Po prostu rzeź wisząca w powietrzu, ale jednak jeszcze pokój. |
Mathias - 2010-09-20 18:04:15 |
Nie o to chodzi - wydarzenia faktycznie mogą być fikcyjne, ale potrzebne jest jakieś tło historyczne. Przydałyby się wypowiedzi Kinga i Eleazara, którzy - z tego, co wiem - należą do tego zespołu i mieli być jego trzonem. |
Shawn - 2010-09-26 02:08:04 |
Według mnie fabuła powinna rozgrywać się w czasie pokoju. To zmusiłoby graczy do ograniczenia się w walce, by nie stać się przyczyną wojny. Poza tym w bitwach zawsze dużo doświadczenia leci, a to jest bez sensu. Po jakichś 3 miesiącach intensywnego grania pewnie miałby już z 6 poziom. Jestem za pokojem. |
Nerevan - 2010-09-26 12:05:14 |
Przydzielanie doświadczenia za walki? o.O |
Shawn - 2010-09-26 15:18:36 |
Nerv, a D&D? Warmłot? Z tego co wiem to tam właśnie za walki jest doświadczenie. |
Mathias - 2010-09-26 16:56:39 |
Hmmm... czyli rozumiem, że proponujecie okres końca Cienia Śmierci tuż przed Odrodzeniem Erathii - Phineas Vilmar z Deyji szykował wtedy swój plan podboju świata, zamknął Sandro w lochu i przekupił Lorda Haarta, aby ten zatruł swojego pana - (bodajże Alexandra) Gryphonehart. |
Shawn - 2010-09-26 18:30:38 |
Według mnie przed tymi wydarzeniami. Bo nawet kiedy ten wątek się skończy, będzie nowy. A później coś się wymyśli. Może przejdziemy do wydarzeń z H4? |
Mathias - 2010-09-26 21:16:52 |
A więc czas ustalmy umownie jako okres, w którym działy się wydarzenia z pierwszych czterech kampanii SoD. |
Eleazar - 2010-09-27 11:38:01 |
Wybaczcie, ale naprawdę po szkole nie mam czasu na nic poza słuchaniem muzyki :p |
Shawn - 2010-09-27 13:15:30 |
Czemu ograniczać się do dwóch? Może być Erathia walcząca z Umarlakami, Eofol knujący na uboczu, Bracada mająca wszystko głęboko w... nosie. W każdym kraju coś się dzieje. Bo na przykład postać Władcy Żywiołów ma trudny wybór, więc wybierać nie będzie. Zaszyje się na swoich polankach i będą przyzywać feniksy. |
Nerevan - 2010-09-27 16:25:50 |
Shawn, w Młotku nie ma doświadczenia za każdego pobitego przeciwnika ;). W Podręczniku jest kilka systemów rozdzielania punktów, a dwa najbardziej przyjęte polegają na doświadczeniu ogólnym za całą sesję bądź za sceny/wydarzenia. Doświadczenie od każdego wroga to wymysł D&D z tego, co wiem. |
Mathias - 2010-09-27 18:12:11 |
Ja to widzę tak, że wszyscy bohaterowie zaczynają w jednym miejscu i mogą podróżować po krajach, najmować się u władców poszczególnych krain, wykonywać questy, etc. A więc będzie tylko jeden punkt startowy, a reszta zależy od działań gracza. |
Shawn - 2010-09-27 20:06:56 |
Math, ale bez jaj. Wiele krajów jest prawie w ogóle nie zaangażowane w wojnę. Na przykład ten... No... Tatalia. To tylko kolejny punkcik do podbicia na mapie umarlaków. Bracada ma wszystko gdzieś i zaszyła się u siebie. Żywiołaków nawet nie ma. |
Mathias - 2010-09-27 20:09:58 |
A skąd wiesz, że nie są zaangażowane w wojnę, skoro opisywany przeze mnie konflikt jest FIKCYJNY i służy jako odskocznia dla graczy? Co bez jaj? Gdzie tu niby są żarty? W tej grze wszystko zależy od graczy, nikt nie powiedział, że Tatalia nie będzie brać udziału w wojnie, a żywiołaków nie będzie... wszystko zależy od graczy, a do kampanii RoE mamy bite 50 lat, czyli szmat czasu. |
Nerevan - 2010-09-27 20:43:47 |
A ja bym wziął wszystkich z zaskoczenia ;p. |
Mathias - 2010-09-27 21:04:11 |
To brzmi ciekawie ;]. Niczego nieświadomi bohaterowie i łowcy przygód przemierzają świat, nie wiedząc, co ich czeka i że trwają przygotowania do wojny i wyścig zbrojeń na Antagarichu :). Dopiero stopniowo by się dowiadywali podczas podróży i rozmów z mieszkańcami krainy. |
Shawn - 2010-09-28 17:56:10 |
Dokładnie coś takiego chciałem. Każdy zaczynałby w kraju, w którym się urodził. Dopiero po jakimś czasie pozna fabułę. A co do niej - na początku walczą tylko te kraje, które walczą w grze. Działania graczy mogą dopiero powiększyć spór. |
Mathias - 2010-09-28 18:07:19 |
Tak może być. Zacząłem opracowywać pewien projekt na rozgrywkę. Wprowadzimy m. in. system turowy.
Ale przecież postawiliśmy na całkiem zmyślone 50 lat :). Więc walczyć mogą wszyscy i praktycznie wszystko będzie zależeć od inwencji graczy i GM'a. |
Shawn - 2010-09-29 15:25:15 |
No tak. Ale urozmaićmy to wszystko. Wielka wojna między wszystkimi krajami jest nudna. Gdyby jakoś wyodrębnić sytuacje w różnych krajach byłoby dobrze. Poza tym zważ na charaktery różnych krajów. Tatalia - bronią się, są skryci, nie lubią walczyć na otwartym polu. Erathia - kraj dumny i wyniosły, dyplomatyczny z dużą i dobrą armią. I tak dalej... Wyszczególnijmy każdy kraj z osobna i dopiero później połączmy całą fabułę. |
Mathias - 2010-09-29 17:09:26 |
To oczywiste. Zamierzam stworzyć dla każdego państwa m. in. tabelkę z podstawowymi informacjami (władca, stolica ustrój, aktualny stan militarny/gospodarczy, obrana strategia) - zmyślonymi lub oryginalnymi z gry. |
Shawn - 2010-09-29 21:04:30 |
O ot mi chodzi. Myślę, że Fabuła gotowa. Tylko jeszcze to do kupy zebrać. |
Mathias - 2010-10-05 17:11:16 |
Zmieniłem zdanie odnośnie czasu gry. 50 lat przed wojną to lekka przesada. Myślę, że 5 wystarczy. Co Wy na to? |
Shawn - 2010-10-07 20:50:53 |
Może być. Ale lepiej 10. Bo wtedy gracze będą mieli więcej czasu na przygotowania do bitwy. |
Mathias - 2010-10-08 14:45:49 |
Czasu i tak będzie dużo. 5 lat to kupa czasu przy turowej rozgrywce :). |
Shawn - 2010-10-09 12:27:35 |
TAk, ale tury nie są takie świetne. Bo co to za RPG turowy? Wtedy to nie jest RPG tylko niewiadomoco. Dajmy swobodę graczom tworząc strefę czasową np. 1 rok w grze = 1 miesiąc prawdziwy, czy coś podobnego. |
Mathias - 2010-10-09 13:59:40 |
Wtedy to nie będzie a la Heroes 3. |
Shawn - 2010-10-10 21:04:57 |
Fabuła + mechanika = a'la Heroes |
Mathias - 2010-10-11 17:44:51 |
Tury jest zdecydowanie łatwiej prowadzić i wprowadzać poszczególne elementy gry. |
Nerevan - 2010-10-11 19:55:54 |
Akurat przeciwko czemuś takiego ostro oponuję, bo wystarczy, że ktoś zachoruje albo będzie odcięty od neta a będzie potem solidnie klął. Już lepiej te tury, w sumie to nie jest taki zły pomysł, byle tylko był subtelnie użyty. |
Shawn - 2010-10-11 20:18:48 |
Zgodzę się jeśli jakoś dyskretnie będą prowadzone. ;p |
Mathias - 2010-10-11 21:03:54 |
Na pewno zrobi się to jakoś stylowo, nie martw się :). Generalnie to niedługo będziemy mogli startować. Podstawy omówione, jeszcze mapka Antagarichu do zrobienia i możemy zaczynać. A cała reszta to już zadanie dla GM (pytanie zasadnicze - kto nim będzie? Nev - zechciałbyś? A może Ty, Shawn?). |
Shawn - 2010-10-12 07:47:52 |
Hm. Sam tworzę własny system ale nie widzę powodu, żebym nie mógł prowadzić tutaj sesji. Mam jednak jedno pytanie. Czy to będzie się opierało o prosty storytelling czy tak jak w innych systemach jedynie deklaracje postaci i ich czynności? |
Mathias - 2010-10-12 16:48:43 |
Powiedz mi dokładnie, o co pytasz, bo nie znam się aż tak dobrze na rpg ;]. |
Nerevan - 2010-10-12 17:01:19 |
Storytelling to, jak nazwa wskazuje, opowiadanie historii. Coś na wzór pisania opowiadania. Liczy się głównie klimat, odgrywanie swoich bohaterów itd. Bardziej bierze się pod uwagę to, jak gracz pisze i czy ma łeb na karku, niż cyferki i resztę matmy. |
Mathias - 2010-10-12 19:26:53 |
To raczej by było to drugie. Tak myślę. Na razie... |
Shawn - 2010-10-13 08:13:55 |
Więc piszę się w stu procentach. :P Na to pierwsze też bym się zgodził ale byłoby trochę ciężej odpisywać. Zawsze możemy podzielić się na MG storytellingowego i MG mechanicznego. I wtedy gracze mają wybór. |
Mathias - 2010-10-13 12:33:32 |
Wiadomo, ale to później, można podczas gry taki bajer dobudować :). No to pozostało jeszcze mapę wykonać i opracować szczegóły. Reszta leży w Waszej gestii - Shawn i Nerevan - prowadzenie gry pozostawiam Wam, podzielcie się tym, jak chcecie ;). No to ja poszukam jakiejś dobrej mapki do obróbki i podziału prowincjonalnego (ta z klanów zniknęła O.O). |
Shawn - 2010-10-13 16:50:32 |
A'propos klanów. Kto wpadł na pomysł, żeby mnie wywalić? ;p Ner, w sprawie MG pisz mi na gg: 19719871 |
Mathias - 2010-10-13 17:04:44 |
Wywalić? Masz na myśli to, że Ci się nie wyświetla dział klanowy? Po prostu żeby zapisać Cię do grupy Przygodowcy (żebyś widział dział Testy), musiałem Cię przenieść z grupy klanowej. To kwestia techniczna, nie zostałeś wywalony, spokojnie ;]. |
Shawn - 2010-10-16 23:41:13 |
Aaa. No to OK. :D |
Nerevan - 2010-10-20 16:07:04 |
Shawn, bierz tego MG śmiało. Ja nie mam czasu, jak chyba zresztą widać. Tylko bym przeszkadzał w rozgrywce ;>. |
Mathias - 2010-10-24 13:15:23 |
No to będziemy mogli zacząć zaraz po przeniesieniu forum, więc na listopad się przygotujcie na premierę :). Do tego czasu trza tylko szczegóły dopracować, myślę, że to nie problem. |
Lowcakur - 2011-04-21 15:34:19 |
Heh, widze, ze prace troche opoznione. Jesli jakies prosby o pomoc, to pisac do mnie, czasu wolnego zrobilo mi sie baaardzo duzo. |