Mathias - 2007-06-06 07:30:42

Co oniej sądzicie. Moim zdanniem świetna! Dobre czary, zwłaSZCZA Oślepienie, no i extra fabula.

lordpiorunow - 2007-06-06 13:42:54

Fajna ;)

Berserk i Armageddon rlz

Mathias - 2007-06-07 08:53:40

Gdyny tylko Armagedon nie ranił swoich, byłoby dobrze.

lordpiorunow - 2007-06-07 10:24:56

Armageddon Team-poczytaj sobie w temacie na najbradziej bezuzyteczny czar na CH(nie chce mi sie pisac ;D)

Nerevan - 2008-06-24 21:19:08

Według mnie dobra, ale nie jakaś super... Ja z tej szkoły używałem tylko paru czarów: klątwa, oślepienie, żądza krwi i czasami berserku. Na początku przydają się też jej obszarówki (kula ognia, inferno), ale potem się nie przydają. Ogólnie przydatna, ale i tak wolę szkołę Wody. A i ten Armageddon... Tak, chciałoby się, by nie kosiło się swoich co? A załóżmy, że nie kosi. Jak by wyglądały walki? Co turę obie strony walą Armageddonem... Za łatwo by było (no, chyba że Armageddona ma też przeciwnik).

Magyar - 2008-10-17 22:02:18

Ja mysle ze magia ognia jest druga, od konca. Lepsza jest magia Ziemi i Wody, gorsza chyba tylko powietrza ale ja lubie magie powietrza, choc jest malo korzystna. Inne kanony magii sa chyba bardziej korzystne.

Buczy18 - 2008-10-18 11:51:47

Nawet fajne czary są w ''Magi ognia''.Niektóre mogą przeważyć nad losami jakieś bitwy np.Armageddon,Przyzwania żywiołaka ognia.Według mnie to ona jest bardzo dobra.Chociaż ''Magia ziemi'' jest lepsza.

Macielug - 2008-10-18 13:51:17

Jest artefakt "Ostrze Armageddonu'' i wtedy jednostki z armii są odporne na Armageddon. :p

Zen-Aku - 2008-10-18 15:00:58

Po co ostrze, jak wystarczą czarne smoki ;)

Magyar - 2008-10-19 13:45:40

Prawda ;P

Mathias: Litości! UPOMNIENIE za post bez treści...

Mathias - 2009-02-25 17:55:38

Złote Smoki nie mają odporności na armagedon.

Heh, jest świetny trick, ale wymaga on poświęcenia boha. To ostateczność, stracimy herosa, ale będziemy mieli przewagę w wojsku nad nieprzyjacielem. Otóż bierzemy naszego boha z armagedonem(najlepiej, żeby miał jak najwięcej mocy nabitej), zostawiamy całą armię w mieście(oprócz jednej szybkiej, najlepiej pegaza, przynajmniej na coś się przyda). Atakujemy wroga i na początku bitwy rzucamy Armageddon. Wróg padnie, a nam zginie tylko jedna jednostka ^^. Potem wystarczy dokończyć dzieła naszym wojskiem i - wygrana ^^.

Cohen - 2009-02-26 08:52:05

No tak, ale nawiązując do tego. Nie jest tak łatwe wyszkolić sobie takiego bohatera, by rzucał armaggeddon jakiś 8 poziom musi mieć i max mądrość oraz magię ognia.
Magia ognia zwykle kojarzy mi się z efektownymi zaklęciami obszarowymi - takimi jak - kula ognia oraz inferno. Jest także bardzo przydatna 'tarcza ognia'.

Majer - 2009-02-26 09:22:00

Kula ognia czy inferno to nic nieznaczące czary. Nawet ten wasz Armageddon mało się go w praktyce używa. Najlepszy czar wiadomo berserker szkoda że zakazany ehh. Ale mało z was zdaje sobie sprawe o potędze Klątwy - oddziały atakują z najmniejszą dla nich skutecznością licząc duże armie to daje bardzo dużo. Oślepienie wiadomo no i niestety na tym chyba kończymy bo więcej fajnych czarów tam nie ma. Rządze krwi ewntualnie jeszcze można dać.

Rozbójnik - 2009-03-06 21:32:04

Klątwa i ręka śmierci to bardzo dobry duet, daje bardzo dużą przewagę, dlatego bardzo lubię magię ognia. Jeżeli się uda zdobyć berserkera to można wygrać mając nawet dużo mniejszą armię.

Sauron - 2009-03-22 11:31:45

Najlepsze zaklęcia to przede wszystkim klątwa, oślepienie i berserk. Na mistrzowskiej magii, klątwa osłabia wszystkich, a gdy wróg nie zna rozproszenia, to ma naprawdę tęgie lanie, bo zadaje tylko ułamek normalnych obrażeń. Reszta też ładnie pomaga.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-02 16:18:30

Jedna z najbardziej klimatycznych magii, gdy gramy nacjami "zła". Szczególnie Inferno. No i świetne czary: Klątwa; Oślepienie; Żądza krwi; Armagedon; Berserk; Pogromca; Tarcza ognia; Ofiara.

Zen-Aku - 2009-05-02 22:20:50

Ogólnie magia średnia, ale ma np. niedocenianą ofiarę (poświęcamy bezużyteczne jednostki, np. impy, żeby wskrzesić sobie potężne, np. arcydiabły - ofiara przywraca więcej pkt. życia, niż wskrzeszenie nawet). Berserk jest zabójczy, klątwa i oślepienie (lepsze nawet od zapomnienia) również trzymają poziom. Ogólnie magia średnio-dobra, gorsza zdecydowanie od ziemi i powietrza, lepsza od wody.

Mathias - 2009-05-02 22:30:04

Doktor Schnabel von Rom dobrze to powiedział: magia klimatyczna, gdy gramy złem. Ale jeśli chodzi o jakość, to różnie już bywa. Oczywiście, Klątwa i Oślepienie wymiatają. Berserk jest świetny. Ale NA PEWNO nie jest lepsza od najlepszej wody.

Magyar - 2009-05-03 10:51:14

Ze co???? Niby Magia Ognia jest lepsza od Magii Wody????? Chyba z d**y strony ;D xD . A co do tego klimatu tej magii, to racja ;) .

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 11:01:37

Zen-Aku napisał:

Ogólnie magia średnio-dobra, gorsza zdecydowanie od ziemi i powietrza, lepsza od wody.

Na pewno Magia Ognia nie jest lepsza od Magii Wody, są na równi. Przewyższają je (i również na równi) Magia Ziemi i Powietrza.

Mathias napisał:

Ale NA PEWNO nie jest lepsza od najlepszej wody.

Woda nie jest najlepsza, lecz nie jest gorsza od ognia, jest z nim na równi.

Ognia (tak jak i wody) nic nie zastąpi jako "magii pomocniczych". Jednak nie są one najlepsze, bo dominujące są ziemia i powietrze.

Mathias - 2009-05-03 11:10:18

Magyar, skoro m. ognia jest twoim zdaniem najgorsza w grze, to dlaczego ją podałeś w 8. najlepszych skillach? Trochę konsekwencji.

Ognia (tak jak i wody) nic nie zastąpi jako "magii pomocniczych".

Osobiście uważam, że nie ma nic lepszego od czarów wspomagających. Zaklęcia ofensywne po pewnym czasie tracą całkiem wartość, a więc Ziemia i Powietrze nie są najlepsze.

Magyar - 2009-05-03 11:17:34

Mathias napisał:

Magyar, skoro m. ognia jest twoim zdaniem najgorsza w grze, to dlaczego ją podałeś w 8. najlepszych skillach? Trochę konsekwencji.

Co? Jakich troche konsekwencji? Przeciez to nie ja napisalem. Ja napisalem, ze Magia Wody i Powietrza, a nie Ognia...

Mathias - 2009-05-03 11:18:33

Ach, sory, pomyliłem się ;].

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 11:38:57

Mathias napisał:

Osobiście uważam, że nie ma nic lepszego od czarów wspomagających. Zaklęcia ofensywne po pewnym czasie tracą całkiem wartość, a więc Ziemia i Powietrze nie są najlepsze.

Ognia ma Klątwę, Oślepienie i Ofiarę, które przydają się do końca gry. Tak samo Woda: Błogosławieństwo, Rozproszenie i Modlitwa.  Ziemia za to ma: Spowolnienie, Miejskie Wrota, Tarczę i Kamienną, Skórę, również przydatne Trzęsienie Ziemi. A Powietrza: Przyśpieszenie, Anty-magię, Wrota Wymiarów, Lot, Hipnozę i Precyzję.

MaD - 2009-05-03 14:35:01

Do wody dodałbym jeszcze Teleportację i Klonowanie, poza tym Antymagia należy do Magii Ziemi.

Sauron - 2009-05-03 14:38:40

Woda: błogosławieństwo, rozproszenie, uleczenie, modlitwa, teleportacja, zapomnienie, osłabienie, klonowanie.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 15:53:52

Sauron napisał:

Woda: błogosławieństwo, rozproszenie, uleczenie, modlitwa, teleportacja, zapomnienie, osłabienie, klonowanie.

Te czary i tak nie są tak przydatne i potężne jak Magii Ziemi i Magii Powietrza. Spowolnienie, Miejskie Wrota, Tarcza i Kamienna Skóra, Trzęsienie Ziemi, Anty-magia (słuszna uwaga MaD), Ożywienie, Pole siłowe, Wskrzeszenie, Implozja, Przygnębienie. Sam widzisz Magia Ziemi ma najwięcej czarów użytecznych i potężnych.

Mathias - 2009-05-03 16:07:27

Część wymienionych przez ciebie zaklęc, Doktorze, albo nie jest wcale wspomagaczami (Implozja, Trzęsienie Ziemi - to czary ofensywne, zaraz się a propo nich odezwę), albo jest nic nie warte (Przygnębienie, Ożywienie - bo tylko dla Necro). Z pozostałych: Tarcza i Kamienna Skóra to bardzo podobne czary, różnią się tylko zastosowaniem (bo np. na Strzelca nie rzucisz Tarczy, tylko Skóre). A czy się przydają? Wolę potężne Błogosławieństwo niż którekolwiek z tych dwóch. Ale czasem się przydają, np. jak gramy Twierdzą, gdzie jednostki nie mają deffa. Antymagia dość dobra, Wskrzeszenie i tak nie ozywia jednostek na stałe (tylko na czas bitwy; na stałe ożywia tylko Archanioł i Czarci Lord), więc właściwie to coś w stylu przyzwania żywiołaka. Jedynie Spowolnienie, Miejski Portal i Pole Siłowe jest faktycznie bardzo potężne.
Z czarów ofensywnych: Trzęsienia Ziemi się nie używa, bo przecież ,,oblężenie to tylko niewielki ułamek gry, większość dzieje się na otwartym polu". A więc - skoro Balistyka to chłam - Trzęsienie Ziemi to dziadostwo. Implozja jest dopiero na 5. poz. - a więc mamy ją pod koniec gry. Zdecydowanie lepszy jest Łańcuch Piorunów. Jest jeszcze Deszcz Meteorytów - jedyny naprawdę przydatny czar ofensywny w tym mieście.

Zen-Aku - 2009-05-03 16:38:33

Mathias napisał:

Wskrzeszenie i tak nie ozywia jednostek na stałe

Oczywiście, że ożywia na stałe, trzeba mieć tylko ziemię na mistrzu (i tak zawsze ją pociągniemy, jak tylko weźmiemy).

Mathias napisał:

Osobiście uważam, że nie ma nic lepszego od czarów wspomagających.

Są takie czary. Podaj mi jeden dowolny wspomagacz, a na 100% będę mógł Ci podać klątwę, która to częściowo, bądź w całości neutralizuje - i nici ze wspomagania. Najsilniejsze są klątwy, ew. czary na mapie przygody, bądź pole siłowe (ten czar trudno sklasyfikować).

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 16:46:22

Mathias napisał:

Część wymienionych przez ciebie zaklęc, Doktorze, albo nie jest wcale wspomagaczami (Implozja, Trzęsienie Ziemi - to czary ofensywne, zaraz się a propo nich odezwę), albo jest nic nie warte (Przygnębienie, Ożywienie - bo tylko dla Necro). Z pozostałych: Tarcza i Kamienna Skóra to bardzo podobne czary, różnią się tylko zastosowaniem (bo np. na Strzelca nie rzucisz Tarczy, tylko Skóre). A czy się przydają? Wolę potężne Błogosławieństwo niż którekolwiek z tych dwóch. Ale czasem się przydają, np. jak gramy Twierdzą, gdzie jednostki nie mają deffa. Antymagia dość dobra, Wskrzeszenie i tak nie ozywia jednostek na stałe (tylko na czas bitwy; na stałe ożywia tylko Archanioł i Czarci Lord), więc właściwie to coś w stylu przyzwania żywiołaka. Jedynie Spowolnienie, Miejski Portal i Pole Siłowe jest faktycznie bardzo potężne.
Z czarów ofensywnych: Trzęsienia Ziemi się nie używa, bo przecież ,,oblężenie to tylko niewielki ułamek gry, większość dzieje się na otwartym polu". A więc - skoro Balistyka to chłam - Trzęsienie Ziemi to dziadostwo. Implozja jest dopiero na 5. poz. - a więc mamy ją pod koniec gry. Zdecydowanie lepszy jest Łańcuch Piorunów. Jest jeszcze Deszcz Meteorytów - jedyny naprawdę przydatny czar ofensywny w tym mieście.

Ja nie wymieniałem tylko zaklęć wspomagających, tylko te najsilniejsze, więc nie wiem po co Twoja uwaga. Ożywienie i Przygnębienie są bardzo dobrymi czarami na poziomie mistrzowskim, nie tylko dla Nekropolii. Tarcza i Kamienna Skóra, są bardzo przydatne w każdej sytuacji. Do Wskrzeszenia to co napisał Zen-Aku też się odnosi. Możesz twierdzić, że oblężeń nie ma dużo, bo rzeczywiście, nie ma ich wiele ale jednak są i takie zaklęcie jak Trzęsienie Ziemi jest wtedy bardzo przydatne. Ja nie twierdzę, że Balistyka to chłam i nie wiem jak Ty grasz, ale ja wolę rozbudowane rozgrywki, w których dosyć często używa się czarów V poziomu. Deszcz Meteorytów jest przydatny ale nie wiem o jakie Ci miasto chodzi, bo myślałem, że rozmawiamy o Kanonie Magii Ziemi i czarów jego przydatności, a nie o mieście.

Magyar - 2009-05-03 17:08:50

Zen-Aku napisał:

Oczywiście, że ożywia na stałe, trzeba mieć tylko ziemię na mistrzu (i tak zawsze ją pociągniemy, jak tylko weźmiemy).

No wlasnie, a nie zawsze akurat mamy szanse, zeby posiasc zdolnosc Magii Ziemi, na poziomie mistrzowskim, a jezeli nawet, to nie tak od razu - troche trzeba pograc, zanim zdobedziemy zdolnosc magii ziemi, na poziomie mistrzowskim - a jakw iadomo, najwazniejsze sa pierwsze dni gry - od pierwszych dni wszystko zalezy.

Zen-Aku napisał:

Są takie czary. Podaj mi jeden dowolny wspomagacz, a na 100% będę mógł Ci podać klątwę, która to częściowo, bądź w całości neutralizuje - i nici ze wspomagania. Najsilniejsze są klątwy, ew. czary na mapie przygody, bądź pole siłowe (ten czar trudno sklasyfikować).

Tak, tak - klatwy niweluja po czesci blogoslawienstwa, ale spojrz na to takze z drugiej strony - klatwy moga byc niwelowane za pomoca Blogoslawienstw, na przyklad: "Modlitwa".

Mathias - 2009-05-03 18:04:53

Ja nie wymieniałem tylko zaklęć wspomagających, tylko te najsilniejsze, więc nie wiem po co Twoja uwaga.

Wiesz, jaki masz problem? Bierzesz wszystko zbyt poważnie, zwracasz uwagę na zbędne szczegóły. Najbardziej mnie rozbawiło, jak nie chciałeś odpowiedzieć na pytanie Pandrodora w Namiocie Medyka. Tak samo tutaj - czepiasz się złej budowy posta. Nie widzisz aby dopisku ,,o nim powiem za chwilę"? Wyluzuj trochę.

Ożywienie i Przygnębienie są bardzo dobrymi czarami na poziomie mistrzowskim, nie tylko dla Nekropolii.

Ale ty nie rozumiesz, że Ożywienie działa tylko na nieumarłych? Więc po co, do cholery ci to w jakimkolwiek innym mieście?

Tarcza i Kamienna Skóra, są bardzo przydatne w każdej sytuacji.

Błogosławieństwo i Modlitwa też.

Możesz twierdzić, że oblężeń nie ma dużo, bo rzeczywiście, nie ma ich wiele ale jednak są i takie zaklęcie jak Trzęsienie Ziemi jest wtedy bardzo przydatne. Ja nie twierdzę, że Balistyka to chłam

A ja nie twierdzę, że ty tak twierdzisz. Ja tylko twierdzę, że prawie wszyscy tak twierdzą. Trzęsienie Ziemi jest srednio przydatne, bo wystarczy rozwalic brame i mozna przechodzic do zamku.

i nie wiem jak Ty grasz, ale ja wolę rozbudowane rozgrywki, w których dosyć często używa się czarów V poziomu.

W wiekszosci map gra konczy sie przed 5 lvlem GM. Zdecydowanie lepiej jest miec Modlitwe na 4. poziomie, niz dokladac po 10 sztuk kazdego surowca, zeby raz czy dwa rzucic implozje.

Deszcz Meteorytów jest przydatny ale nie wiem o jakie Ci miasto chodzi, bo myślałem, że rozmawiamy o Kanonie Magii Ziemi i czarów jego przydatności, a nie o mieście.

I znowu twoja zbytnia powaga. Nie potrafisz sie powstrzymac od glupich uwag? Tak trudno jest ci zrozumiec tekst, kiedy jest w nim maly blad? To sie niestety bedziesz musial przyzwyczaic, bo ludzie bledy popelniaja, a jak masz jakis problem z tym, to przykro mi - nie poradzisz.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-03 19:50:21

Mathias napisał:

Wiesz, jaki masz problem? Bierzesz wszystko zbyt poważnie, zwracasz uwagę na zbędne szczegóły. Najbardziej mnie rozbawiło, jak nie chciałeś odpowiedzieć na pytanie Pandrodora w Namiocie Medyka. Tak samo tutaj - czepiasz się złej budowy posta. Nie widzisz aby dopisku ,,o nim powiem za chwilę"? Wyluzuj trochę.

Myślę, że jestem dosyć wyluzowany, wystarczająco, by rozmawiać z Tobą. Tak, biorę wszystko na poważnie.
Zwracam uwagę na wszystko co ma do przekazania inny użytkownik. Sądzisz, że zbędne? Więc po co je piszesz. Czepiam się złej budowy, gdyż na forum jest nakaz pisania w języku polskim, zgodnie z jego zasadami. Sam staram się pisać bezbłędnie (oczywiście, błędy są czasami, nikt nie jest idealny, ale staram się ich nie popełniać) i wymagam tego od innego użytkownika. Przecież wystarczy ściągnąć Firefox'a i przeczytać, swój post zanim się wyśle.

Mathias napisał:

Ale ty nie rozumiesz, że Ożywienie działa tylko na nieumarłych? Więc po co, do cholery ci to w jakimkolwiek innym mieście?

Chodziło mi o zaklęcie Przygnębienie, masz całkowitą rację, co do zaklęcia Ożywienie.

Mathias napisał:

Błogosławieństwo i Modlitwa też.

Zgadzam się, widzisz są to tak samo przydatne zaklęcia.

Mathias napisał:

A ja nie twierdzę, że ty tak twierdzisz. Ja tylko twierdzę, że prawie wszyscy tak twierdzą. Trzęsienie Ziemi jest srednio przydatne, bo wystarczy rozwalic brame i mozna przechodzic do zamku.

Ale żeby rozwalić bramę, trzeba w nią wcelować i to dwa razy. Ażeby szybko tego dokonać, potrzebne jest Trzęsienie Ziemi lub Balistyka. A w związku z tym, że Trzęsienie Ziemi jest dostępne dla wszystkich, nie ma poco tracić miejsca na Balistykę.

Mathias napisał:

W wiekszosci map gra konczy sie przed 5 lvlem GM. Zdecydowanie lepiej jest miec Modlitwe na 4. poziomie, niz dokladac po 10 sztuk kazdego surowca, zeby raz czy dwa rzucic implozje.

Masz rację, ale jak już pisałem, ja nie gram w takie gry, wolę "trochę" dłuższe rozgrywki.

Mathias napisał:

I znowu twoja zbytnia powaga. Nie potrafisz sie powstrzymac od glupich uwag? Tak trudno jest ci zrozumiec tekst, kiedy jest w nim maly blad? To sie niestety bedziesz musial przyzwyczaic, bo ludzie bledy popelniaja, a jak masz jakis problem z tym, to przykro mi - nie poradzisz.

Kiedy jest mały błąd nie, ale kiedy zdanie jest nielogiczne napisane tak, a do tego nie potrzeba błędów. Nie potrafię, podobno na forum ma być przestrzegany paragraf 10.  Ludzie popełniają błędy, zgadzam się, jestem przyzwyczajony, a nawet choć może Tobie się to wydać dziwne - sam popełniam błędy. Ale staram się ich nie popełniać i naprawiać.

Mathias - 2009-05-03 22:06:51

Myślę, że jestem dosyć wyluzowany, wystarczająco, by rozmawiać z Tobą. Tak, biorę wszystko na poważnie.
Zwracam uwagę na wszystko co ma do przekazania inny użytkownik. Sądzisz, że zbędne? Więc po co je piszesz. Czepiam się złej budowy, gdyż na forum jest nakaz pisania w języku polskim, zgodnie z jego zasadami. Sam staram się pisać bezbłędnie (oczywiście, błędy są czasami, nikt nie jest idealny, ale staram się ich nie popełniać) i wymagam tego od innego użytkownika. Przecież wystarczy ściągnąć Firefox'a i przeczytać, swój post zanim się wyśle.

Właśnie cały problem w tym, że nie jesteś wyluzowany. Czepiasz się głupot, brakuje ci poczucia humoru, zachowujesz się tak, jakby forum nie było zabawą.  Czepiać się złej budowy mam ja i Koragg, userzy mają dbać o siebie samych, ewentualnie zgłaszać łamanie regu przez konkretną opcję. Może popełniasz błędy, ale ja się ich bym na pewno nie czepiał w taki sposób. Wystarczy ruszyć głową, żeby zrozumieć tekst z literówką czy pomylonym słowem.

Chodziło mi o zaklęcie Przygnębienie, masz całkowitą rację, co do zaklęcia Ożywienie.

Dlatego Dowodzenie jest takie ważne.

[...]

Ale żeby rozwalić bramę, trzeba w nią wcelować i to dwa razy. Ażeby szybko tego dokonać, potrzebne jest Trzęsienie Ziemi lub Balistyka. A w związku z tym, że Trzęsienie Ziemi jest dostępne dla wszystkich, nie ma poco tracić miejsca na Balistykę.

Dobra, niech ci będzie. Masz trochę racji.

Masz rację, ale jak już pisałem, ja nie gram w takie gry, wolę "trochę" dłuższe rozgrywki.

No, to już jest kwestia gustu ;]. Osobiście preferuje krótkie szpile.


Kiedy jest mały błąd nie, ale kiedy zdanie jest nielogiczne napisane tak, a do tego nie potrzeba błędów. Nie potrafię, podobno na forum ma być przestrzegany paragraf 10.  Ludzie popełniają błędy, zgadzam się, jestem przyzwyczajony, a nawet choć może Tobie się to wydać dziwne - sam popełniam błędy. Ale staram się ich nie popełniać i naprawiać.

Nielogicznie zbudowane? Jakby ci się chciało, to byś zrozumiał, o co chodzi. No to powinieneś się powstrzymać, bo od tego jest moderator. Ja również się staram, ale zauważ, że mam tu już 2000 postów i jakieś drobne pomyłki mógłbyś darować ;].

Zen-Aku - 2009-05-05 14:25:52

Magyar napisał:

No wlasnie, a nie zawsze akurat mamy szanse, zeby posiasc zdolnosc Magii Ziemi, na poziomie mistrzowskim, a jezeli nawet, to nie tak od razu - troche trzeba pograc, zanim zdobedziemy zdolnosc magii ziemi, na poziomie mistrzowskim

Przy grze władcą z Lochu nie ma problemu z magią ziemi - jest ogromna szansa na ten skill, dodatkowo władcy są świetnymi wojownikami i tworzą bohaterów kompletnych, rzucając czary z najlepszej magii i dobrze wspomagając wojsko swoimi statami.

Magyar napisał:

Tak, tak - klatwy niweluja po czesci blogoslawienstwa, ale spojrz na to takze z drugiej strony - klatwy moga byc niwelowane za pomoca Blogoslawienstw, na przyklad: "Modlitwa".

Jedyne takie przypadki to przyspieszenie niwelujące spowolnienie i bless niwelujący klątwę. Spróbuj rzucić modlitwę na spowolnione oddziały, a i tak będzie to mało skuteczne - co zrobisz, skoro Twoja dopakowana armia nie dojdzie? Nic. Rzucisz modlitwę na oddziały z klątwą? Bez sensu, i tak zadadzą małe obrażenia. Rzucisz modlitwę na oddział, który został oślepiony? To totalna głupota, marnowanie many dla oddziału, któy się nie ruszy. Teraz się trzymaj - rzucisz modlitwę na oddziały na berserku? Sam się zabijesz. Klątwy są najpotężniejszymi czarami.

altaeir - 2009-06-03 21:28:33

Świetna magia gdy gramy przeciw Strongholdowi,Dungeonowi i Rampartowi.Ze wzgledu na klątwę.Poza tym na uwagę zasługuje tylko berserk,armageddon,ręka śmierci,oślepienie,wiecej nie pamietam :)

OldSkull - 2009-06-14 19:38:11

Magia z bardzo dobrymi zaklęciami: szczególnie oślepienie oraz berserk. Niestety jak to już gdzieś pisałem - nie ma sensu brać zdolności magia ognia, gdyż oślepienie nie jest przez nią wzmacniane, a berserk zbyt rzadko się pojawia (na chyba, że gra sie inferno, wtedy to jest trochę inna sprawa). Bloodlust i curse są dobre, ale nie dość dobre.

altaeir - 2009-06-14 19:51:57

Największa szansa na trafienie się berserka jest w nekrosie,a nie Inferno.W infernie będą czary typu oślepienie,kula ognia,inferno.

MaD - 2015-05-29 12:58:13

Kiedyś nie doceniałem tej magii, ale rozegrałem kilkanaście większych potyczek i przekonałem się o przydatności czarów takich jak Szał i Ofiara. Przy mistrzowskiej Magii ognia i 5 mocy można poświęcić 100 Troglodytów i wskrzesić 42 Minotaury!

Mathias - 2015-05-30 20:42:39

Hehe, przeczytałem właśnie moją polemikę sprzed lat z panem Doktorem i jednak stereotyp, że byłem niecierpliwy, tutaj upadł (dziś bym chyba w ogóle nie podjął dyskusji w takiej formule).

To prawda, magia ognia ma swoje ewidentne zalety, myślę że na szczególną uwagę zasługuje tutaj Klątwa (1 poziom), Oślepienie (2), Berserk (4) czy Szał (4). Co do ofiary to nie chcę się wypowiadać, bo prawie jej nie używam, ale faktycznie takie wskrzeszenie z mięsa armatniego porządnej armii - super sprawa.

Mimo wszystko wydaje mi się, że pozostałe kanony magii mają nieco więcej do zaoferowania, choć oczywiście nie pogardzę i Ogniem, jeśli jest opcja go zdobyć.

Sauron - 2015-05-31 10:54:56

Ciągle nie rozumiem czemu

Sauron napisał:

Woda: błogosławieństwo, rozproszenie, uleczenie, modlitwa, teleportacja, zapomnienie, osłabienie, klonowanie.

mają być mało przydatne.

Mathias - 2015-05-31 19:07:46

Dla mnie też jest to zagadka.

Heroine3 - 2016-02-19 19:17:51

Jest to moja ulubiona magia zaraz po powietrzu. Chociaż nie które czary są zupełnie beznadziejne  ( mam na myśli ścianę ognia )

Mathias - 2016-02-19 21:49:50

Kiedyś bardziej lubiłem magię ognia, teraz raczej preferuję każdą inną możliwą. Głównie ze względu na to, że poza klątwą, oślepieniem i silnymi czarami ofensywnymi nie ma za wiele super czarów.

Sauron - 2016-02-20 10:41:16

Jest jeszcze żądza krwi, czyli wzmocnienie typu tarcza, ale wzmacnia atak. No i berserk. Ściana ognia jest sytuacyjna, ale ma swoją niszę podobnie jak inteligentnie wykorzystane pole siłowe. Odgradzamy nim ważne jednostki.

hotels-world Hotele Saint Martin