- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Akademia http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=13 - Poco czekać! http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=2394 |
Deferdus - 2011-01-01 17:58:25 |
No właśnie, po co czekać gdy nie można się ruszyć albo się broni inną jednostkę podczas bitwy. Przecież można użyć obrony. |
Xeno - 2011-01-01 20:36:15 |
Obrona jest użyteczna, gdy jednostki przeciwnika do nas nie dochodzą, a my nie możemy zaatakować z "czekania" i wrócić na miejsce, bo mamy np. powolną jednostkę. |
Mathias - 2011-01-01 20:48:22 |
Czekanie jest po to, aby (cytat) ,,poczekać na lepszą okazję do działania". I to chyba tyle w tym temacie. |
Deferdus - 2011-01-01 21:54:34 |
No ale jak byś użył obrony to też byś zaczekał na lepszą okazję do działania i byś dostał dodatkowo +1 punkt do obrony. |
Mathias - 2011-01-01 22:40:22 |
Ale byś stracił kolejkę. |
Malarz - 2011-01-02 10:03:57 |
Można zawsze najpierw poczekać, a potem w drugiej turze jednostki dać obronę przecież |
GiBoN - 2011-01-02 10:15:03 |
Raczej na odwrót, jeżeli masz szybką jednostkę, ale w drugiej turze możesz nie mieć okazji na czekanie. |
Sauron - 2011-01-02 11:29:25 |
Można poczekać, by potem uderzyć w lepszy sposób i to nawet dwa razy pod rząd - dobrze to łączyć z jednostką mającą powstrzymywanie kontrataku, lub przy walce z neutralnymi armiami (będzie możliwość dwukrotnego ataku z pełnej strzały), można też uderzyć i wycofać się jeżeli mamy szybszą jednostkę (trochę to będzie jak atak metodą harpii). Zastosowań jest sporo. |
Mathias - 2011-01-02 12:20:28 |
Wszystko zależy od sytuacji, aczkolwiek moim zdaniem czekanie częściej posiada zastosowanie praktyczne aniżeli obrona. Nie ma tutaj jednak takiej samej reguły na każdą walkę. |
Sheyq - 2011-01-02 13:27:17 |
obrona od czekania jest lepsza chyba tylko przy osłonie łuczników i przy blokowaniu wyrwy w murze zamku, ale moge sie mylić. |
GiBoN - 2011-01-02 14:01:13 |
Obrona jest dobra, gdy ruszanie się gdziekolwiek jest gorszym rozwiązaniem od czekania. A plus do obrony to też jakiś atut. |
Morgan Ghost - 2011-01-05 16:21:14 |
Wszystko zależy od sytuacji, czekanie jest opcją taktyczną, pozwalającą na większe manewry na polu bitwy. Jeśli nasza jednostka jest najszybsza na polu bitwy czekanie pozwoli na atak w danej turze i cofnięcie się w następnej na poprzednią pozycję minimalizując straty. Taktyka ta sprawdza się znakomicie przy jednostkach latających podczas szturmowania zamku jak i w jego obronie. Jeśli kilka naszych jednostek jest najszybsza na polu bitwy pozwala to na stosowanie tzw. taktyki podjazdowej, przydającej się kiedy przeciwnik ma przewagę liczebną. |
Baron - 2011-03-28 19:30:10 |
Czekanie to podstawa gry ! Zauwaz ze jak masz szybka jednostke i nia zaczekasz to pozniej uderzasz dawa razy pod rzad ! Przeciwnik moze tego nie przetrwac !!! Im szybsze jednostki tym bardziej nimi czekasz a pozniej uderzasz po dwa razy ! Tak sie gra! |
GiBoN - 2011-03-28 21:45:07 |
To zależy od gry. W Fb mając szybkie jednostki i wysoki współczynnik ataku, do tego taktykę i przy odrobinie szczęście haste będziesz raczej dążył do zmiażdżenia wroga w pierwszym szturmie, tzn. zasada "pierwszego pier*olnięcia". ;) |
Baron - 2011-03-29 23:59:25 |
Oczywiscie ! Tylko nie zawsze da sie obrocic za jednym razem ... Gdy grozi ucieczka przeciwnika to faktycznie trzeba tak robic aby obrocic na raz ... |
GiBoN - 2011-03-30 08:31:49 |
Mówię o sytuacji z wyrównanymi armiami. Zależy też od miast, ale podany przeze mnie wzór armii to coś na ksztaut Inferno/ Loch/ Twierdza... czy chcesz, czy nie- musisz podejść, więc trzeba wjechać we wroga tak silnie, by po pierwszym ataku zdobyć potrzebną przewagę, a haste+bless/ curse potrafi zrobić swoje... |
Xeno - 2011-03-30 15:10:46 |
Każdy robi jak chce. Opcja czekaj zawsze jest o wiele lepsza niż te 2 pkt obrony i zmarnowany ruch. |
Deferdus - 2011-03-30 20:24:07 |
Opcji obrona, można użyć też jak stoicie pod murami wroga, i nie możecie przejść przez jakiś czas przez mury. |
Xeno - 2011-03-30 21:19:28 |
Lepsze jest czekaj, bo może wyjść do nas, więc znowu nie trafiłeś. Obrony używa się jak z czekania nic nie robimy. |
Sauron - 2011-03-30 22:38:57 |
Komp nie jest zbyt inteligentny, więc zdarza mu się wycieczka poza mury zamku, gdzie już spokojnie można przeorać jego armię, a jak staniemy swoją jednostką na bramie to już przejście mamy gotowe. Obrona jest przydatna, jak naprawdę nie wiemy co zrobić, a te +2 punkty do obrony przy wysokopoziomowym bohaterze który spokojnie będzie miał kilkanaście punktów obrony (z artefaktami jeszcze więcej) to nie ma tak znacznej różnicy. |
Frezen - 2011-07-05 22:07:51 |
Czekanie najlepiej chyba nadaje się jeżeli bronimy zamku to możemy np. smokiem uderzyć w wroga a później znowu się schować za mury. |
Mathias - 2011-07-19 16:01:56 |
Wszystko zależy od sytuacji. Opcja czekania jest często przydatna, grając w Heroes 1 się o tym przekonałem (tam nie ma tego typu opcji - czekanie jest równoznaczne z utratą kolejki). |
Baron - 2011-08-09 18:43:05 |
Tak czekasz pod murami to dajesz obrone... Niekiedy czekasz jak jednostka ma juz malo zdrowia i gdybys nia zatakowal i dostal kontratak a nastepnie nasapil by atak przeciwnika to stracilbys np. 1 behemota... |
GiBoN - 2011-08-09 22:53:29 |
Obrona to obrona, a "czekaj", czyli klepsydra to przeniesienie ruchu na później bez zmiany statystyk... |
Xeno - 2011-08-10 21:47:32 |
Zawsze lepiej poczekać. |
Ningirsu - 2013-12-01 22:10:22 |
Myślę, że tutaj tkwi sedno nieporozumienia. Obrona dodaje bonus do... obrony (logic) [i chyba zależnie od jednostki, a nie, że zawsze +1) w zamian za poświęcenie tury. Opcja odczekania sprawia, że akcja jednostki przenosi się na koniec tej samej tury, zanim kolejka działań jednostek znowu ruszy. Tu leży podstawowa różnica. |
Deferdus - 2013-12-01 22:22:55 |
Wykopany temat z moją głupotą :) |