Frezen - 2011-07-09 13:19:17

Witam chciałbym przedstawić jakie budynki można znaleźć na mapie i co one dają.Dla początkujących graczy może się to przydać.A i niektórzy też coś z tego się nauczą.

Biblioteka Oświecenia :

Biblioteka Oświecenia dodaje +2pkt do wszystkich czterech podstawowych cech walki bohatera. Jest to lokacja najbardziej rozwijająca naszego bohatera. Musi mieć on osiągnięty 10 poziom doświadczenia, aby skorzystać z Biblioteki. Kiedy ją gdzieś zobaczymy, za wszelką cenę musimy ją odwiedzić- doda to naszemu bohaterowi potężnego "kopa" w przyszłych walkach.

Smocza Utopia:

Smocza Utopia to potężny budynek, który niestety jest bardzo silnie chroniony przez 4 rodzaje smoków (Czarne, Czerwone, Zielone i Złote).  Dlatego też aby go zdobyć potrzebujemy dość silnej armii. Kiedy pokonamy smoki, dostajemy w nagrodę kilka artefaktów oraz dość dużą sumę złota. Smoczą Utopię można zdobyć tylko raz, więc należy się spieszyć aby konkurenci nie byli od nas szybsi.

Fort na Wzgórzu:

Fort służy do ulepszania jednostek (za drobną opłatą, równą kosztom ulepszenia w zamku). Możemy spotkać go na mapie. Przydaje się w kilku sytuacjach. Kiedy na początku gry nie stać nas na ulepszone budynki, a mamy w pobliżu Fort, możemy ich po prostu nie budować, a wojsko ulepszać w Forcie. Kiedy nie mamy możliwości ulepszenia (np. kiedy dołączą się do nas neutralne jednostki z mapy) Fort jest nieoceniony. Wróg komputerowy bardzo lubi z niego korzystać, praktycznie przy każdej okazji wchodzi do Fortu i ulepsza wszystko co się da.

Garnizon:

Garnizon to miejsce, gdzie możemy zostawić swoje wojska, które będą walczyły z każdym wrogiem, który dotrze do garnizonu. Są one zazwyczaj ustawione w wąskich przesmykach mapy, broniąc dostępu do większego terenu. Jest kilka rodzajów garnizonów- zwykły, magiczny (nie można w nim używać magii) czy Garnizon połączony z Bramą Graniczną. Niekiedy na początku gry posiadamy jakieś garnizony z wojskiem, niestety najczęściej nie możemy stamtąd wydostać swych oddziałów, które czekają aż wróg stanie się na tyle silny, aby je zgładzić. Nad wrogim Garnizonem można łatwo przelecieć, kiedy mamy czary Lot/Wrota Wymiarów lub artefakt Skrzydła Anioła.

Kartograf:

Kartograf to bardzo użyteczny budynek, który po odwiedzeniu odkrywa cała mapę. Są 2 rodzaje Kartografów- lądowy i morski, pierwszy odkrywa całą ziemię, drugi całą wodę. Lądowy dodatkowo dzieli się na podziemny i naziemny (pierwszy odkrywa podziemia, drugi powierzchnię). Budynek jest użyteczny, ale na największych mapach przy dużej ilości wrogów może irytować- wtedy widzimy każdy ruch wroga, z czego większość jest nieistotnych i tylko odwraca naszą uwagę oraz marnuje cenny czas.

Kryjówka Złodziei (Zbójecka Kryjówka):

Kryjówka Złodziei to ciekawy budynek, w którym możemy zasięgnąć użytecznych informacji na temat siły naszego państwa w stosunku do wrogów. Podobna plansza znajduje się w Tawernie, lecz musimy posiadać większą ilość zamków z Tawernami, aby informacje były kompletne. Z zakładki ‘Dochody’ możemy przy okazji dowiedzieć się jak bardzo wróg komputerowy oszukuje na pieniądzach ;)

Obeliski i szukanie Graala:

Kiedy na mapie znajdują się Obeliski, wtedy możemy pokusić się o znalezienie Graala. Po odwiedzeniu Obelisku odkrywa nam się kawałek mapy. Im więcej na mapie jest Obelisków- tym mniejszy kawałek odkrywa się po odwiedzeniu któregoś. Jeżeli zlokalizujemy które miejsce mniej więcej wchodzi w grę, możemy zacząć poszukiwania Graala. Niestety centralna część mapy-puzzli odkrywa się dopiero po odwiedzeniu ostatniego Obelisku. Bez niej możemy tylko szacować i celować. Wtedy po prostu przekopujemy na potęgę okolice, w której podejrzewamy że jest zakopany ten cenny artefakt.  Najlepiej do szukania wynająć osobnego (lub kilku) świeżych Herosów z Tawerny. Kopanie w poszukiwaniu Graala zżera wszystkie punkty ruchu, więc najpierw ustawiamy się na miejscu, rozpoczynamy kolejną turę, a potem kopiemy i liczymy na szczęście. Po znalezieniu Graala idziemy z nim do zamku i budujemy tajemniczą, potężną budowlę, dającą 5000 sztuk złota dziennie, zwiększającą przyrost wojsk o 50% oraz dającą nam jedną, unikalną dla danego rodzaju zamku właściwość. Rodzaje specjalnych budynków opisano w zakładce Zamki, odpowiednio dla każdego.

Stajnie:

Stajnie mogą występować na mapie, lub w zamku typu Castle. Przyspieszają one bohatera, który je odwiedzi do końca bieżącego tygodnia. Dlatego też najlepiej odwiedzać je w poniedziałek. Stajnie na mapie dodatkowo potrafią za darmo ulepszyć Kawalerzystów w Czempionów, więc kiedy planujemy kupić dużą ilość Czempionów, a na mapie mamy blisko Stajnie, wtedy w wiadomy sposób możemy zaoszczędzić trochę złota.

Więzienie:

Kiedy wejdziemy do Więzienia, znika ono, zamieniając się w bohatera, który będzie walczył po naszej stronie. Jego siła i współczynniki zależą od opcji mapy- niekiedy jest to nic nie warty fajtłapa, innym razem jest to potężny mocarz z silną armią, innym razem posiada on artefakt, który potrzebny jest do wykonania jakiejś misji.

Wiry:

Wiry znajdują się wyłącznie na wodzie. Jeżeli w nie wpłyniemy dzieją się 2 rzeczy- teleportujemy się do losowo wybranego, innego wiru na mapie, druga rzecz to (niestety) utonięcie części naszych wojsk. Dlatego też najlepiej omijać je szerokim łukiem. Jeżeli jednak jesteśmy zmuszeni użyć Wiru, to dość łatwo można zminimalizować straty wojsk. Utonięciu ulega zawsze połowa najsłabszego oddziału – Patrz obrazek powyżej oraz kolejne "fale" wpłynięć wir.

Lokacje działające do następnej bitwy:

Niektóre lokacja na mapie dodają nam szczęścia lub morale, lecz działają one tylko przy najbliższej bitwie. Dlatego też warto bohaterem defensywnym odwiedzić ich jak najwięcej i czekać na atak wroga. Oczywiście nie możemy nim wtedy walczyć z „byle kim”, bo bonusy przepadną.

Mathias - 2011-07-19 16:10:43

Opisy ładne i estetyczne. Jeszcze tylko podaj źródło, z którego wziąłeś ten tekst :).

Frezen - 2011-07-19 16:55:35

Jeśli chodzi ci o link to stąd http://jajozglowy.pl/poradniki-solucje/ … tegia-mapa

Mathias - 2011-07-19 19:39:50

Dziękuję. Drugi plus dla Ciebie za cenne informacje :).

Frezen - 2011-07-20 10:19:18

Dzięki za plusa :D

MrTurqs - 2013-05-08 20:07:08

Warto też wiedzieć, że niektóre lokacje zwiększają szybkość danych jednostek z zamków i dając im grupowe czary np. kiedyś ważki walnęły mi grupowe osłabienie i to mnie zdziwiło.

Xeno - 2013-05-08 21:12:23

Jak coś to teren daje jednostkom z danego zamku +1 do szybkości, a grupowe osłabianie to raczej coś ci się wydawało.

MrTurqs - 2013-05-09 15:07:12

Już sprawdziłem, kiedy jesteś na magicznym terenie smocze oślizgi podczas ataku rzucają czar osłabienie na każdą jednostkę przeciwnika (oprócz tych co są odporne).

Mathias - 2013-05-09 22:29:35

No tak, magiczny teren wzmacnia magię, natomiast nie wiedziałem, że działa też na skille jednostek, to ciekawe spostrzeżenie.

Xeno - 2013-05-09 22:40:18

Sprawdziłem i rzeczywiście działa.

Mathias - 2013-05-09 23:40:41

Zapewne to wynika z tego, że na magicznej ziemi wszystkie czary bez względu na genezę pojawienia się na polu bitwy są rzucane na poziomie mistrzowskim. Analogicznie np. Oślepienie Jednorożca powinno być dłuższe, a wskrzeszenie Archanioła intensywniejsze. Tyle teorii, czas to sprawdzić. Swoją drogą rozumiem, że ważka rozproszenie także rzuca masowo, tak?

Xeno - 2013-05-10 07:40:51

Tak, czary masowe są rzucane masowo, a o sile nic nie wiem, czy mocniej biją.

MrTurqs - 2013-05-10 17:36:07

Ok sprawdziłem Szamanów:

10 ognistych ptaków vs centaury

Ognisty ptak:                                                                                                 Centaur:                                                 
Atk: 13 (16) (22)    +2 za atak +1 za teren   (+6 rządza krwi)                            Atk: 5
Obr: 11 (14)           +2 za obronę +1 za teren                                                   Obr: 3
Uszk: 11-15

Staty bohaterów 2/2/2/2:

                           Barbarzyńca 

Obrażenia: 181-247      214-292     - teren magiczny

                 181-247      214-292     - teren zwykły


                          Mag bitewny

Obrażenia: 181-247      214-292     - teren magiczny

                 181-247      214-292     - teren zwykły


Wniosek: Na terenie magicznym czar rzucony przez szamana NIE jest wzmacniany.

Markham - 2013-05-10 17:51:19

Może i jest w poradniku do Heroes III wszytko piszę. Nigdy nie widziałem masowego osłabienia zadanego przez Ważki.

Mathias - 2013-05-10 19:16:56

Czyli podsumowując nasze rozważana: na magicznej ziemi zaklęcia rzucane przez jednostki są masowe, ale nie wzmacniane. Ja nigdy nie zwróciłem na to uwagi, zawsze można się czegoś ciekawego o grze dowiedzieć ;).

MrTurqs - 2013-05-10 19:30:19

Dodam jeszcze, że dżiny robią sieczkę na takim terenie, jednakże można rzucić tylko 11 czarów na jednostkę :)

Markham - 2013-05-10 19:35:20

Coś czuję,że twoje eksperymenty są bardzo ciekawe. Mamy już już gościa od tej czynności. Ciągle się czegoś uczymy z Heroes III. Masz jeszcze jakieś spostrzeżenia? Może się wydawać to bzdetami,ale jednak pomocnymi.

Xeno - 2013-05-10 20:55:52

Człowiek za dużo gra na standardach narzucanych przez ligę, a w grze z kompem ciężko go złapać na takim terenie, który i tak rzadko występuje.

Mathias - 2013-05-10 21:40:25

Potraktować to można po prostu jako zwykłą ciekawostkę :).

Sauron - 2013-05-10 22:27:22

Lub zrobić mapę z mnóstwem takiej ziemi i gotowe, trolololo.

Mathias - 2013-05-11 01:04:45

Weź, to by wyglądało okropnie, ja z marzeń tęczowych organizacji. Swoją drogą opis Frezena jest dosyć dokładny, zapewne zostanie w jakiś sposób wykorzystany podczas budowy wortalu.

JĂ­mky a septiky vyrĂĄbĂ­me z kvalitnĂ­ho https://lebork.szambobetonowe-mardor.pl