Kramer - 2012-06-09 15:30:34

Wiele razy zapewne słyszeliście, że cytadela nastawiona jest defensywnie, ponieważ pakuje głównie w obronę. Jest to stwierdzenie dość mylne, ponieważ jaszczury często nie dają rady dwóm strzelcom naraz i cytka zmuszona jest wtedy, by podejść. Należy więc powiedzieć, że jej armia słynie z jednostek o bardzo dobrym pancerzu, lecz taktyka niekoniecznie musi polegać na obronie.

W tym temacie oceniamy jednostki z poszczególnych miast pod kątem zastosowania w walce. Niektóre z nich świetnie radzą sobie w natarciu, inne w obronie strzelców. Wybierzcie sobie jakąś nację, krótko scharakteryzujcie jej istoty i przyporządkujcie im jedną z tych cech:
- jednostka atakująca ( nastawiona głównie na szybkie parcie do przodu, blokowanie strzelców oraz walkena tyłach wroga)
- jedn. broniąca ( przez powolność ustawiana w celu ochrony strzelców, raczej rzadko nacierająca)
- jedn. uniwersalna ( ciężko znaleźć dla niej jedyne zastosowanie; czasami atakuje, czasami broni, najczęściej wspomaga miejsca, w których akurat jest potrzebna)
- jedn. uniwersalna z nastawieniem na atak ( tak jak wyżej, jednak raczej rzadko stosowana w obronie)
- jedn. uniwersalna z nastawieniem na obronę

Mam nadzieję, że ten temat wskaże nam, na co nastawione jest dane miasto. Oczywiście przy jednostkach strzeleckich nie piszemy nic, ich zadanie na polu bitwy jest raczej jasne.

Xeno - 2012-06-10 08:26:46

Kramer nie da się z góry określić na co będziemy kłaść nacisk podczas walki.
Czy będziemy się bronic, czy przeć do przodu to tylko kwestia kto kogo przestrzeli, czarów i ataku/obrony.

GiBoN - 2012-07-08 23:41:38

Dokładnie, grając z Olem miałem sytuację, że on na arenie bronił się Twierdzą, podczas, gdy ja szturmowałem Cytką :D

Xeno - 2012-07-09 12:54:03

Tu to szały nie ma, ale ja bym poczekał u na swoim terenie go zjadł.

Mathias - 2012-07-14 20:10:56

Ciężko scharakteryzować poszczególnie miasta w taki sposób, ale jednostki już tak:
dajmy taki Bastion. Jednostkami przeznaczonymi do obrony są tutaj Enty i Krasnale. Z kolei do ataku służą Pegazy i Centaury  - one w obronie nie mają czego szukać. Smoki uznałbym za personę neutralną, a Elfy jako strzelcy sprawdzają się w większości sytuacji.


Tak samo można inne zamki przeanalizować.

Xeno - 2012-07-14 21:08:48

Hmm obrona, dla mnie pojęcie trochę względne w herosach. Ja bym powiedział, że jednostki można podzielić, na takie, które porafią dobrze przyłożyć i na takie, które uprzykrzają życie broniąc dostępu d strzelca np. Bo bronic można się wszystkim, tylko nie wszytko wytrzymuje dostatecznie długo.

Mathias - 2012-07-14 21:37:59

Obrona to atak na własnym polu, a w Herosach dochodzi chronienie strzelców. Na przykładzie bastionu takie Centaury czy Pegazy, jak już wyżej wspominałem, gorzej się sprawdzają w tak rozumianej obronie, a lepiej w szturmie.

Xeno - 2012-07-14 21:54:31

HP i obrona decyduje o ich słabych walorach obronnych.

Mathias - 2012-07-14 21:56:40

Tak, zgadza się. Jeśli chodzi o jednostki defensywne, to one poza posiadaniem wspomnianych walorów mają jeszcze zwykle mało szybkości, przez co nie zawsze wypuszcza się je do walki ofensywnej i nie od razu.

Xeno - 2012-07-14 21:59:52

Moim zdaniem to właśnie ta szybkość jest czynnikiem, który sprowadza jednostki do defensywy.

Kramer - 2012-07-15 23:49:47

No to teraz spróbuję opisać loch:
1. Troglodyci- stawiani głównie na obronie, z racji swej powolności. W bitwie również nie odgrywają wielkiej roli, nie trzeba ich wystawiać.
2. Harpie- Jednostki szybkie i z dobrym specem, można ukryć za przeszkodą i kąsać wroga z daleka. Jeśli takowej nie znajdę- no cóż, pozostaje kąsanie. Mimo swego przyspieszenia nie są w stanie dobrze blokować strzelców- jak zaatakują, to się wrócą, gdy zastawią, to tracą ruch. Dopiero w heroes 4 kwestia ich powracania została pieczołowicie poprawiona.
3. Oczy- wiadomo, strzelcy.
4. Meduzy- strzelcy jak beholdery, lecz mają jeden słaby punkt- w dłuższych bitwach tracą amunicję. Kiedy ją stracą, mogą biegać po polu i wspomagać potrzebujących, aczkolwiek nie są wtedy zbyt przydatne. Po utracie strzał robią się więc uniwersalne.
5. Minotaury- takiego najlepiej ustawić na środku, bądź w pewnej odległości od naszego celu. Najlepiej jest powiększać nim pole manewru, mało kto chce trafić pod topór minosa. Czemu nie musi stać na obronie? Bo ta i tak dobrze sobie radzi bez niego, zresztą jego speed umożliwia szybki powrót.
6. Chimery- Jednostka typowo zamachowa, zawsze pomaga w ataku, może zasłonić strzelca, jednak oczywiście musi mieć kogoś do pomocy.                                                                                                                                                                                                                                 
7.Czarny Smok- świetna pomoc dla 6 poziomu, bardzo dobry w ataku, często stosowany do szybkich szturmów.

Jak widać armia lochu jest bardzo uniwersalna, samo- radząca sobie obrona pozwala poziomom 2, 5-7 na rozłożenie się po całym polu bitwy, mamy duży wybór przy wybieraniu strategii.

Mathias - 2012-07-16 08:22:00

Wrota Żywiołów
Rusałki - zdecydowanie jednostka ofensywna, aczkolwiek do szturmów i starć bezpośrednich się nie nadaje, bo ma bardzo mało HP. Jej najważniejszym atutem jest możliwość zaatakowania i ucieczki bez straty życia dzięki stosownym skillom. Taki asasyn.
Żyw. Burzy - nieulepszona forma musi naparzać, jako strzelcy, podobnie jak lód, są uniwersalni, jednak ze wskazaniem na atak (WŻ to miasto raczej ofensywne, chociaż dzięki strzelcom może się równie skutecznie bronić)
Żyw. Lodu - bardzo podobny do poprzedniego poziomu, także n-ulepszona forma służy do walki wręcz, a po ewolucji stanowi uniwersalne wsparcie strzeleckie
Żyw. Energii - trudno powiedzieć, ale raczej jednostka ofensywna
Żyw. Magmy - uznałbym ziemniaki za defensywne, ponieważ mają mało speeda, a za to dosyć sporo HP + wysoki przyrost
Żyw. Umysłu - jednostka bardzo uniwersalna, praktycznie wszędzie znajduje swoje zastosowanie. Zawsze, tam, gdzie potrzebni.
Feniksy - zdecydowanie ofensywna jednostka o małej liczbie HP, zionąca, zadająca niezłe dmg, a bez patcha ma podwojony przyrost.


Wychodzi, że Wrota są raczej ofensywne, co objawia się także w skillach bohaterów.

Kramer - 2012-07-16 11:06:12

Inferno:
1.Chochlik- zwykle zmieniany na demony, lecz gdyby przyszło mu walczyć w bitwie, byłby dosyć uniwersalny. Na atak nie pójdzie, bo za słaby. Nie nadaje się też do obrony. No cóż, wg. mnie powinien atakować jedynie jednostki słabe bądź ze zdjętą kontrą, ew. sam zdejmować kontry.
2. Gog- strzelec, zawsze godzi w najczulsze punkty przeciwnika.Często zmieniany na demony.
3. Cerber- jeżeli niesfarmowany, to razem z diabłem i ifrytem może atakować, dobrze radzi sobie w natarciu, szczególnie, gdy walczy się w tłoku.
4. Demon- jeżeli nie farmowaliśmy, może stać na obronie gogów, choć z drugiej strony- kto by mi ich zaatakował :p Liczy się wersja sfarmowana- przemy na atak, powiększamy pole manewru. Tak silnego oddziału aż szkoda stawiać na obronę, niech gniecie śmiertelników.
5. Czart- przed FB powinien być chowany, bo bardzo cenny. W FB... raczej uniwersalny ze wskazaniem na atak. Musi atakować, bo gogi nie przestrzelą nikogo, wróg obierze taktykę obrony.
6. Ifryt- chyba najbardziej ofensywny oddział na poziomie. Dzięki szybkości i statom namiesza mocno, wespół z arcydiabłami stanowi dobraną parę.
7. Jak niemal każdy 7 poziom, doskonały w ataku.

Wyrok- inferno to mistrz ofensywy, do ataku są zmuszeni przez niską skuteczność gogów.

Xeno - 2012-07-16 14:13:54

Patrzcie na współczynniki. W Inferno i w WŻ wszystko jest nastawione na atak.
Loch może się bronić i atakować dzięki wysokim statom i dwóm mocnym strzelcom.

Baron - 2012-08-01 12:47:08

W tym dziale nie oceniamy jednostek tylko miasta .
Istotnie cytadela nastawiona jest na defensywe zarowno zamek jak i jednostki i bohaterowie . Jak musze sie gdzies bronic to zawsze wybieram cytadele . Oczywiscie jak trzeba atakowac to sie atakuje ale latwo zauwazyc ze walka dlugo trwa bo jednostki cytadeli malo zadaja obrazen . I wiele tur to trwa .

Twierdza jest nastawiona na atak . Wiadomo duzo ataku malo obrony . Czyli jest odwrotnoscia cytadeli .
Ale za to twierdza jest miastem ladowym tylko ptaki lataja ..

Forteca nastawiona jest na strzelanie .

Loch jest latajacostrzelajacy...

Nekropolis nastawiony jest na szkielety .

Inne nie maja specjalnych ustawien sa mieszane .

Xeno - 2012-08-02 11:06:35

Baron jak chcesz porównywać miasta nie uwzględniając jednostek?
Necropolis nie jest nastawione na szkielety, one tylko stanowią siłę uderzeniową, która szybko się wykrusza.

http://zkekus.pl Szamba betonowe Warszawa W firmie Szambo przegrywanie kaset vhs studio kopiowania kaset mokotów