Baron - 2013-01-23 09:16:53

STRATEGICZNO-
PRZYGODOWA GRA
PLANSZOWA
"W
dynastii powiązanej
krwią, a przerwanej
zdradą, dziedzic się
narodził..."
Might&Magic Heroes: Gra
planszowa przeznaczona
jest dla 2-4 graczy.
Każdy z uczestników
prowadzi jedną z frakcji i
dąży do objęcia
panowania nad krainami
Ashanu.
Na początku gracze
dysponują jednym
bohaterem z niewielką
armią
i małym,
nierozwiniętym jeszcze
miastem.
Z czasem heros staje się
coraz potężniejszy, jego
armia większa, a miasto
zamienia się
w potężną metropolię.
Gracze rekrutują kolejne
postacie, zdobywają
kontrolę nad kopalniami,
które produkują zasoby i
złoto
dla frakcji, pokonują
panoszące na się planszy
potwory, zdobywają
magiczne artefakty.
Dzięki temu stają się
potężniejsi
i nieuchronnie zbliżają
się do konfrontacji
z innymi uczestnikami
rozgrywki.
W ostatecznym starciu
zwycięży frakcja najlepiej
rozwinięta, posiadająca
kilku herosów, liczne
armie i rozbudowane
miasto. Dziedzicem
i nowym władcą krain
zostanie gracz, który
zgromadzi w czasie gry
największą potęgę – to
on, zdobywszy władzę w
Ashanie, wygra grę.
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 3h+
Wiek: 12+
ZAWARTOŚĆ: 16 kafelków
planszy, 4 plansze miast,
tor inicjatywy, 12 kart
herosów, 150 kart do gry
(min.umiejętnosci,
artefakty, akcje), ponad
300 różnych żetonów, 60
drewnianych znaczników
kontroli, 12 pionków
herosów, 4 drewniane
piony miast, 1 specjalna
kostka elitarnych
jednostek, 5 kości K8,
instrukcja.

http://www.herosi.axel.pl/new-page.html

Niezly odlot ! Gra planszowa na bazie HVI ! Jej koszt jak slysze 157-179 zł czyli sporo - drozsza niz zlota edycja na komputer. Ciekaw jestem jak sie gra i jak to mozna zorganizowac . Bo jest tu duzo obliczen ktore robi komputer . A liczyc to samemu i zapisywac to tyle wysilku ze gra pewnie dosc meczaca ...

http://www.herosi.axel.pl/images/Heroes_box-2-2.png

Sauron - 2013-01-23 13:21:06

Wiecie, że to nawet niezły pomysł? Sam przy planszówkach spędzałem sporo czasu (się grało w Buisnessmana/Monopoly oj grało, ale nie tylko w to).

Recenzja kilkuminutowa http://www.youtube.com/watch?v=ta-rv8cbgoA

Jeśli macie czas to macie 30 minutową http://www.youtube.com/watch?v=incgnxzWScI

Ładnie to wygląda, można mieszać elementy by zrobić inny układ mapy, są chyba kopalnie i stworki, które trzeba będzie przejmować a stworki pokonać. Karty z różnymi tygodniami, jednostki, umiejętności. Gra zapewne będzie wymagać trochę myślenia od graczy, jest ładnie wykonana (karty nieco mi przypominają Magica), ale w obecnych czasach dobra jedynie gdy gracze są na poziomie i/lub w domu nie ma prądu. :p

Baron - 2013-01-23 22:29:09

Trzeba miec kilku znajomych i oni musza miec czas . Ladnie wyglada . Tylko czy fajnie sie gra ? Czy rownie fajnie jak w HIII . Fakt ze oczy sie nie mecza . A moze ktos ma pomysly na planszowki heroes ?

Deferdus - 2013-01-24 17:56:26

Składamy się na grę, i robimy spotkanie forum ;) ?

Co do samej gry, pomysł jest bardzo ciekawy, ale cena trochę przyduża. Nikt nie chce wydawać 200zł na grę planszową, i nie mieć jak w nią zagrać i kiedy.

Baron - 2013-01-25 00:12:03

Ano wlasnie troche duzo kasiory zeby sobie ze dwa razy pograc . Raczej dla bogaczy . Zreszta mozemy poszukac darmowych planszowek w sieci na taki temat . Ludzie robia .

Mathias - 2013-01-25 16:15:38

Piekielnie drogie i niestety otrzymałem informację, że to kolejny niewypał Ubisoftu. Nie mniej sama koncepcja planszówki w świecie HoM&M jak najbardziej mi odpowiada ;)

Baron - 2013-01-25 23:17:03

Rozne sluchy chodza . Ale cena mordercza . Mogli by miec przyzwoitosc . Toz grafike wzieli z komputerowki . Kocepcje tez .  To co tam tyle kosztuje ? Papier ? Plastik? To juz lepiej samemu wymyslic . Moze bysmy rzucili pomyslami jak zrobic taka gre ?

Mathias - 2013-01-25 23:31:10

Wiesz, równie dobrze sami moglibyśmy ją zrobić na kartonie :D

Sauron - 2013-01-26 14:37:00

Większość ceny to marka, a jakieś egzemplarze miały wady i Ubisoft (czy ten cały Axel) wydał NAKLEJKI by je PRZYKLEIĆ do wadliwych opisów jednostek czy jak to tam było w tej długiej recenzji. Litości. Sam koncept gry jest dobry, grafiki jednostek z gry są ładne a jeśli gra jest planszową wersją gry to w sumie czemu nie. Ciekawe są te karty tygodni.

Mathias - 2013-01-26 15:20:55

Twoja ciekawostka o doklejanych opisach ostatecznie zniechęciła mnie do pomyślenia o wydaniu 200 złotych na jakiś niedorobiony szmelc :)

Baron - 2013-01-27 01:08:43

Jakas fuszera . Wstyd . Moze i pomysly dobre ale niechlujstwo wykonania je psuje .
Co do gry to mozna by na programach graficznych zrobic i wyslac sobie pliki i wydrukowac . A grac by mozna nawet przez internet . Kazdy by sobie rozlozyl w domu i przestawial .
Otworze nowy watek o grze ktora zrobil jeden gracz .

Markham - 2013-08-28 18:34:49

Słyszałem, widziałem, czytałem, ale nie grałem. Niby rzeczywiście nie wypał. Gra skomplikowana i lekko niedopracowana. Zrobiłbym lepszą. Karty w grze to kompletna porażka. Gdzie nie gdzie brakuje znaczków. Może kiedyś poprawię zasady. Wstrzymałem się z kupnem.

Mathias - 2013-08-28 21:14:46

Markham, w takim razie chwytaj za ołówek, karton i jedziesz z tym koksem. Skoro zrobisz lepszą, to wszyscy będą zadowoleni :D.

Markham - 2013-08-28 22:48:54

Jak byłem na wsi bez lapka ,to kombinowałem z walką. Polem testowym była plansza do szach. Rozważałem stworzenie prototypu to znaczy: wszelkie potrzebne elementy won do drukarni - jednak wyszłoby drogo. Zresztą u mnie słabo z kasą. Chyba, że napadnę na Krasnoludy.

Mathias - 2013-08-29 00:21:23

Szkice możesz zrobić ręcznie, a potem wystarczy się dogadać z jakąś drukarnią.

Markham - 2013-08-29 09:59:10

Tych kafelków trochę będzie. Teraz są programy graficzne od takich rzeczy. Jeśli umiesz grzebać w plikach Heroes-ów, to z stamtąd  weźmiesz potrzebne graficzki oraz rendery. Niestety polskie gry planszowe są zbyt skomplikowane. Kartoniki to nie wszytko: jakieś plastikowe elementy czy drewniane.

Baron - 2013-09-21 21:54:19

Raczej powinnismy dyskutowac o robieniu gier tu :

http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=2800

Mantykor ja zrobil . Glowny problem to matematyka . W herosach robi to komputer . W planszowce nie moze byc jej zbyt duzo bo sie zrobi kolko matematyczne zapisujace cyferki . Jak zrobic prosta matematyke i ciekawa gre ?

Mathias - 2013-09-21 21:56:28

Bardzo ciężko herosy przenieść na planszę bez straty jakości gry. Niestety.

Markham - 2013-09-21 22:08:21

Nie mówiąc już o kalkulatorze :) Rzeczywiście ciężko to zrobić. Kombinować i jeszcze raz kombinować.

Baron - 2013-09-22 23:39:11

Nalezalo by zostawic tylko 3 statystyki zdrowie atak i ruch . Ruch moze dla uproszczenia w 3 wersjach . Wolny sredni szybki //strzela lata chodzi . To by latwiej bylo pamietac . Zdrowie tez mozna by ujednolicic typu 1 poziom 10 ,2 >20 itp. az do 7>70 wtedy latwo spamietac . Obrazenia jako % zdrowia np 50 % naliczane rownoczesnie . Jednostki by sie dodawalo np. 100 po 10 byloby jedna jednostka 1000 zdrowia . Trzeba by na kartce pisac ile ktorej jest . Np pikinierow 1000 zdrowia lucznikow 1500 zdrowia z czego 50% daje 500 i 750 obrazen . To jest najprosciej jak sie da . Troche by trzeba jednak sie z kalkulatorem bawic . Nalezalo by zrobic kilka plansz bitew z przeszkodami i losowac je do konkretnej bitwy . Upraszczac i jeszcze raz upraszczac .

Markham - 2013-09-23 17:03:15

Próbowałem różnych metod na poruszanie, tworząc np. skomplikowane wzory matematyczne. Najlepiej powinno być tak jak w Heroes III. Ruch bohatera po mapie świata definiuje wartość prędkości jednostki pierwszego poziomu - tyle wystarczy.  Na obrażenia był chyba taki wzór: (atak jednostki atakującej / obrona jednostki atakowanej) * obrażenia jednostki atakującej .

Mathias - 2013-09-23 21:38:02

Zabawa z kalkulatorem nie zawsze jest zła. O ile oczywiście nie przejmuje on władzy nad grą i nie staje się jej centrum. Zgadzam się, że uproszczenie by pomogło. Co nie zmienia faktu, że to już nie byłyby te same herosy. Istnieje tyle planszówek fantasy, że chyba nie ma sensu mleć tak kultowej strategii. Choć jeśli komuś by się to udało SENSOWNIE, z przyjemnością zagrałbym.
Na obrażenia, Markhamie, jest trochę bardziej skomplikowany wzór. Korzystałem z niego w licznych postach w działach Zamki i Jednostki. Zachęcam do lektury.

Baron - 2013-09-23 22:47:53

W zadnym wypadku nie moze byc takich obliczen jak w komputerze atak obrona procenty wspolczynniki itp . To by byl koszmar .
Musi to byc prosto .
Pikinierzy 1500 zd kontra chimery 1600 zd .
Zadaja 50 % obrazen czyli 750 i 800
Zostaje 700 i 850
Zadaja 350 i 425
Zostaje 275 i 500.
Itd.

To jest proste nawet bez kalkulatora kazdy umie dzielic na 2 . Wtedy gra jest przyjemna .

Mathias - 2013-09-23 22:51:55

Fakt, jakby w takiej planszówce usunąć część współczynników z gry, a pozostawić jednostkom tylko HP i obrażenia mnożone przez populację, to już by był krok do przodu. Pytanie jeszcze, jak by się te wojska rekrutowało, jak rozwiązać sprawę miast, bohaterów, co z zaklęciami i artami, etc. Jest MNÓSTWO aspektów do określenia.

Sauron - 2013-09-24 17:01:21

Moim zdaniem gra planszowa powinna być uproszczoną wersją oryginału, przynajmniej w wersji beta. Potem można dołożyć kolejne elementy, uważnie monitorując czy balans i sens rozgrywki zostaje zachowany. Zresztą kto będzie w to grał? Fani? Pewnie, ale raczej gdy prąd odetną. ;P

Markham - 2013-09-24 17:18:44

Dobrym przykładem uproszczonej gry jest Duel of Champions. Chociaż trzeba nieco kartek, aby móc ciągle odejmować 5-3.

Uproszczona powiadasz, polski Heroes okazał się bardziej skomplikowany niż sam kod Heroes VI :P
W początkowej fazie trzeba opuścić takie rzeczy jak np. morale czy szczęście. To ostatnie pojawiło by się jako element losowy.
Jak to wygląda w realu:
- Moja tura!
- Czekaj, jeszcze liczę...

Baron - 2013-09-24 22:29:08

Atrefakty dodawaly by % do zdrowia i by sie sumowalo np 1 pl 2 pl 3 pl 4 to 8 Podobnie heros by dodawal zdrowie . Czyli np. po zsumowaniu 50 % zamiast zdrowia 800 to 1200 . Poza tym magiczne arty by dodawaly many . Moc byla by taka jak mana wiec jedna liczba . Poza tym artefakty szybkosci itp . Roznicowanie predkosci z uwagi na jednostki mozna pominac bo to tylko klopot . Morale i szczescie mozna polaczyc i rzucac kostka od 1 do 6 . 1 to minus 30 % i tak dalej az do 6 ktora daje plus 30 % obrazen .
Surowce artefakty i skrzynie mozna zrzucic na mape z gory jak bierki i jeszcze pomieszac palcami wiec byly by tam gdzie padly  i nie bylo by roboty z ustawianiem . :-):-):-):-)

Markham - 2013-09-24 22:55:29

Haha, dobre. Idź zgłoś się do Rebel-a na pewno Cię przyjmą.
W chipsach Mr. Snaki często są jakieś karteluszki. Kartoniki w planszówkach to już stary zwyczaj. Można zrobić jak tam. Choć zazwyczaj są tylko trzy atrybuty :P Niby nie ma dojść do remisu, ale zawsze jest jakieś prawdopodobieństwo. Kosteczka zwykła powiadasz. Niektóre jej pola mogą zapewniać jakiś skill lub atak krytyczny czy dodatkowy - jak w przypadku polskiego Heroes. to akurat był trafiony pomysł. Sama ilość kart już jest problematyczna, aby było to ,,ekonomiczne'' należy wydać 5-6 kart takiej samej jednostki.

Może na urodzinki zaszaleje i kupię tą grę. Wtedy zajmę się poprawą zasad gry.

Baron - 2013-09-25 21:58:14

Jesli dysponujesz kasa ... Moze gdzies sa zasady w sieci i nie trzeba wydawac tych dwu stowek. Mogla byc jedna karta jednostki a obok dziennik jednostek do korygowania ich stanu . Troche by trzeba popisac .

Markham - 2013-09-25 22:22:04

@Baron w internecie akurat są instrukcje z zasadami itd. : http://www.herosi.axel.pl/Might_Magic_H … rukcja.pdf

Mathias - 2013-09-25 23:41:01

Widzę, że dosyć konkretnie podchodzicie do sprawy tej planszówki. Jaka szkoda, że nie mamy pod ręką odpowiednich narzędzi, aby zrealizować choć po części taki projekt.

mapa fotowoltaiki Lodging Gudauta Hausboot Seeblick - LP7 Art Deco Villa Bacharach