- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Dzielnica Uchodźców (Might and Magic) http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=184 - M&M: Heroes - gra planszowa ?! http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=2795 |
Baron - 2013-01-23 09:16:53 |
STRATEGICZNO- |
Sauron - 2013-01-23 13:21:06 |
Wiecie, że to nawet niezły pomysł? Sam przy planszówkach spędzałem sporo czasu (się grało w Buisnessmana/Monopoly oj grało, ale nie tylko w to). |
Baron - 2013-01-23 22:29:09 |
Trzeba miec kilku znajomych i oni musza miec czas . Ladnie wyglada . Tylko czy fajnie sie gra ? Czy rownie fajnie jak w HIII . Fakt ze oczy sie nie mecza . A moze ktos ma pomysly na planszowki heroes ? |
Deferdus - 2013-01-24 17:56:26 |
Składamy się na grę, i robimy spotkanie forum ;) ? |
Baron - 2013-01-25 00:12:03 |
Ano wlasnie troche duzo kasiory zeby sobie ze dwa razy pograc . Raczej dla bogaczy . Zreszta mozemy poszukac darmowych planszowek w sieci na taki temat . Ludzie robia . |
Mathias - 2013-01-25 16:15:38 |
Piekielnie drogie i niestety otrzymałem informację, że to kolejny niewypał Ubisoftu. Nie mniej sama koncepcja planszówki w świecie HoM&M jak najbardziej mi odpowiada ;) |
Baron - 2013-01-25 23:17:03 |
Rozne sluchy chodza . Ale cena mordercza . Mogli by miec przyzwoitosc . Toz grafike wzieli z komputerowki . Kocepcje tez . To co tam tyle kosztuje ? Papier ? Plastik? To juz lepiej samemu wymyslic . Moze bysmy rzucili pomyslami jak zrobic taka gre ? |
Mathias - 2013-01-25 23:31:10 |
Wiesz, równie dobrze sami moglibyśmy ją zrobić na kartonie :D |
Sauron - 2013-01-26 14:37:00 |
Większość ceny to marka, a jakieś egzemplarze miały wady i Ubisoft (czy ten cały Axel) wydał NAKLEJKI by je PRZYKLEIĆ do wadliwych opisów jednostek czy jak to tam było w tej długiej recenzji. Litości. Sam koncept gry jest dobry, grafiki jednostek z gry są ładne a jeśli gra jest planszową wersją gry to w sumie czemu nie. Ciekawe są te karty tygodni. |
Mathias - 2013-01-26 15:20:55 |
Twoja ciekawostka o doklejanych opisach ostatecznie zniechęciła mnie do pomyślenia o wydaniu 200 złotych na jakiś niedorobiony szmelc :) |
Baron - 2013-01-27 01:08:43 |
Jakas fuszera . Wstyd . Moze i pomysly dobre ale niechlujstwo wykonania je psuje . |
Markham - 2013-08-28 18:34:49 |
Słyszałem, widziałem, czytałem, ale nie grałem. Niby rzeczywiście nie wypał. Gra skomplikowana i lekko niedopracowana. Zrobiłbym lepszą. Karty w grze to kompletna porażka. Gdzie nie gdzie brakuje znaczków. Może kiedyś poprawię zasady. Wstrzymałem się z kupnem. |
Mathias - 2013-08-28 21:14:46 |
Markham, w takim razie chwytaj za ołówek, karton i jedziesz z tym koksem. Skoro zrobisz lepszą, to wszyscy będą zadowoleni :D. |
Markham - 2013-08-28 22:48:54 |
Jak byłem na wsi bez lapka ,to kombinowałem z walką. Polem testowym była plansza do szach. Rozważałem stworzenie prototypu to znaczy: wszelkie potrzebne elementy won do drukarni - jednak wyszłoby drogo. Zresztą u mnie słabo z kasą. Chyba, że napadnę na Krasnoludy. |
Mathias - 2013-08-29 00:21:23 |
Szkice możesz zrobić ręcznie, a potem wystarczy się dogadać z jakąś drukarnią. |
Markham - 2013-08-29 09:59:10 |
Tych kafelków trochę będzie. Teraz są programy graficzne od takich rzeczy. Jeśli umiesz grzebać w plikach Heroes-ów, to z stamtąd weźmiesz potrzebne graficzki oraz rendery. Niestety polskie gry planszowe są zbyt skomplikowane. Kartoniki to nie wszytko: jakieś plastikowe elementy czy drewniane. |
Baron - 2013-09-21 21:54:19 |
Raczej powinnismy dyskutowac o robieniu gier tu : |
Mathias - 2013-09-21 21:56:28 |
Bardzo ciężko herosy przenieść na planszę bez straty jakości gry. Niestety. |
Markham - 2013-09-21 22:08:21 |
Nie mówiąc już o kalkulatorze :) Rzeczywiście ciężko to zrobić. Kombinować i jeszcze raz kombinować. |
Baron - 2013-09-22 23:39:11 |
Nalezalo by zostawic tylko 3 statystyki zdrowie atak i ruch . Ruch moze dla uproszczenia w 3 wersjach . Wolny sredni szybki //strzela lata chodzi . To by latwiej bylo pamietac . Zdrowie tez mozna by ujednolicic typu 1 poziom 10 ,2 >20 itp. az do 7>70 wtedy latwo spamietac . Obrazenia jako % zdrowia np 50 % naliczane rownoczesnie . Jednostki by sie dodawalo np. 100 po 10 byloby jedna jednostka 1000 zdrowia . Trzeba by na kartce pisac ile ktorej jest . Np pikinierow 1000 zdrowia lucznikow 1500 zdrowia z czego 50% daje 500 i 750 obrazen . To jest najprosciej jak sie da . Troche by trzeba jednak sie z kalkulatorem bawic . Nalezalo by zrobic kilka plansz bitew z przeszkodami i losowac je do konkretnej bitwy . Upraszczac i jeszcze raz upraszczac . |
Markham - 2013-09-23 17:03:15 |
Próbowałem różnych metod na poruszanie, tworząc np. skomplikowane wzory matematyczne. Najlepiej powinno być tak jak w Heroes III. Ruch bohatera po mapie świata definiuje wartość prędkości jednostki pierwszego poziomu - tyle wystarczy. Na obrażenia był chyba taki wzór: (atak jednostki atakującej / obrona jednostki atakowanej) * obrażenia jednostki atakującej . |
Mathias - 2013-09-23 21:38:02 |
Zabawa z kalkulatorem nie zawsze jest zła. O ile oczywiście nie przejmuje on władzy nad grą i nie staje się jej centrum. Zgadzam się, że uproszczenie by pomogło. Co nie zmienia faktu, że to już nie byłyby te same herosy. Istnieje tyle planszówek fantasy, że chyba nie ma sensu mleć tak kultowej strategii. Choć jeśli komuś by się to udało SENSOWNIE, z przyjemnością zagrałbym. |
Baron - 2013-09-23 22:47:53 |
W zadnym wypadku nie moze byc takich obliczen jak w komputerze atak obrona procenty wspolczynniki itp . To by byl koszmar . |
Mathias - 2013-09-23 22:51:55 |
Fakt, jakby w takiej planszówce usunąć część współczynników z gry, a pozostawić jednostkom tylko HP i obrażenia mnożone przez populację, to już by był krok do przodu. Pytanie jeszcze, jak by się te wojska rekrutowało, jak rozwiązać sprawę miast, bohaterów, co z zaklęciami i artami, etc. Jest MNÓSTWO aspektów do określenia. |
Sauron - 2013-09-24 17:01:21 |
Moim zdaniem gra planszowa powinna być uproszczoną wersją oryginału, przynajmniej w wersji beta. Potem można dołożyć kolejne elementy, uważnie monitorując czy balans i sens rozgrywki zostaje zachowany. Zresztą kto będzie w to grał? Fani? Pewnie, ale raczej gdy prąd odetną. ;P |
Markham - 2013-09-24 17:18:44 |
Dobrym przykładem uproszczonej gry jest Duel of Champions. Chociaż trzeba nieco kartek, aby móc ciągle odejmować 5-3. |
Baron - 2013-09-24 22:29:08 |
Atrefakty dodawaly by % do zdrowia i by sie sumowalo np 1 pl 2 pl 3 pl 4 to 8 Podobnie heros by dodawal zdrowie . Czyli np. po zsumowaniu 50 % zamiast zdrowia 800 to 1200 . Poza tym magiczne arty by dodawaly many . Moc byla by taka jak mana wiec jedna liczba . Poza tym artefakty szybkosci itp . Roznicowanie predkosci z uwagi na jednostki mozna pominac bo to tylko klopot . Morale i szczescie mozna polaczyc i rzucac kostka od 1 do 6 . 1 to minus 30 % i tak dalej az do 6 ktora daje plus 30 % obrazen . |
Markham - 2013-09-24 22:55:29 |
Haha, dobre. Idź zgłoś się do Rebel-a na pewno Cię przyjmą. |
Baron - 2013-09-25 21:58:14 |
Jesli dysponujesz kasa ... Moze gdzies sa zasady w sieci i nie trzeba wydawac tych dwu stowek. Mogla byc jedna karta jednostki a obok dziennik jednostek do korygowania ich stanu . Troche by trzeba popisac . |
Markham - 2013-09-25 22:22:04 |
@Baron w internecie akurat są instrukcje z zasadami itd. : http://www.herosi.axel.pl/Might_Magic_H … rukcja.pdf |
Mathias - 2013-09-25 23:41:01 |
Widzę, że dosyć konkretnie podchodzicie do sprawy tej planszówki. Jaka szkoda, że nie mamy pod ręką odpowiednich narzędzi, aby zrealizować choć po części taki projekt. |