Markham - 2013-10-05 11:25:21

Jego Wysokość Król Mathias, zlecił mi zarząd nad wszelkimi działami Heroes VI. Moim celem jest ich szybki rozwój ponadto ożywienie na forum.

W tym wątku piszcie swoje opinie, wrażenia z gry. Co wypadło dobrze lub źle. Jestem ciekaw jak wy ją ocenicie przed graniem i po. Może zmienicie swoje zdanie. Wasze opinie naprostuję dział Heroes VI, nad którym obecnie pracuję.

Sauron - 2013-10-05 12:13:19

Oglądałem parę filmów i gra wygląda ok, choć początkowo trochę wyglądała biednie z tymi małymi ekranami miast, mniejszą liczbą surowców itp. Walka wydaje się pozostawać na równym poziomie, jednostki są różnorodne a umiejętności jest sporo. Próbuję znaleźć jakieś działające demo, bo albo plik rar uszkodzony, albo nie ma, albo coś jeszcze i ciężko mi osobiście to sprawdzić.

Markham - 2013-10-05 13:34:18

Postaram się znaleźć działające demo i wrzucić do uploadu Kronik tak, aby każdy mógł się cieszyć z niego.

Wuwu - 2013-10-05 14:05:10

Obyś znalazł :) A Heroes VI, to jedyna część w którą nie było mi dane zagrać. Oglądałem parę gameplay-ów i szczerze mówiąc spodobało mi się, nawet chciałem kupić ale nie mogłem znaleźć.

Markham - 2013-10-05 20:19:45

Kiedyś przeglądałem recenzje szósteczki. Ktoś zakwalifikował te wydanie do typu Dark Fantasy :P Tak to jest jak się gra Nekropolis i Lochem po nocach.
@Sauron ekrany zostały przywrócone.

Baron - 2013-10-05 22:52:54

Ogladajac filmy i zdjecia zauwazylem bardzo male pole bitwy . Duze marginesy i malutki srodek . Czy to nie psuje troche gry ? Bo ludki malutkie . Wiem ze mozna dac zblizenie ale po paru razach malo komu sie chce . W sumie efekt graficzny jak z h2 albo nie przymierzajac h1 . Jak to wyglada u ciebie w graniu ?
Pole 10 na 12 gdy w h3 13 na 15 a wcale figury nie sa wieksze .

http://i1-games.softpedia-static.com/sc … iler_4.jpg

Markham - 2013-10-06 09:53:07

Rzeczywiście pole bitwy jest jakby mniejsze. Ponadto pojawiło się więcej stworków o wymiarach 2x2. Wielkość planszy zależy od jej rodzaju. Mnie to tam nie przeszkadza. Malutki ekran wydawał się w Heroes I. Na środku nie raz pojawiają się jakieś budowle, aury. Gdy się w nie wejdzie to otrzymujemy jakąś premie.
Przy okazji podrzucam wam malutką część działu: http://heroes.egildia.pl/heroes-6/informacje-ogolne/
Oczywiście jeszcze wzbogacę opis oraz dodam graficzki.

VasT - 2013-10-06 12:53:32

Grałem w Heroes 4 , które wg mnie jest najgorszą z wszystkich HoMm. Grałem w H5 , które także mi się nie podobało , a w Heroes 6 chyba nawet nie mam zamiaru. Zawsze najlepszym i grywalnym pozostanie HoMm3 :)

Baron - 2013-10-06 22:01:33

Dwojka tez jest swietna .
Jak widze moje obserwacje sa sluszne . Teoretycznie latwo moznaby te boki obciac i powiekszyc ale chyba nie ma takiej opcji . Tu jednak wielkosc figur w h3 jest najlepsza . Wyrazne w miare a pole bitwy duze .
Inna moja obserwacja jest duzo zielonkawych kolorkow z zoltym . Czy w grze tez jest tego tyle czy jakies inne tez dominuja ?

Wuwu - 2013-10-07 10:34:58

Niech zgadnę że te aury działają na takiej zasadzie jak w Disciples 3 i są odgapione od Akelli. Mam rację?

Markham - 2013-10-07 16:49:03

@Wuwu jakie aury? Te na polu bitwy? Wiele waszych pytań wyjaśnię w moim filmach. Zrobiłbym już je, ale w tym tygodniu mam dużo prac do wykonania i projektów.

@Baron, pól bitew mamy wiele. Akurat w tym przypadku widać wiele światła i zieleni. Plansze pełne są roślinności. Pomniejszając pole bitwy jakby widać nawet wejście i wyjście z pola bitwy. Zazwyczaj jest czymś otoczone.  Pola dla każdego mogą mieć różną wielkość, to zależy czy bawisz się rollerem.

Pobrałem wczoraj demo Heroes VI. Dzisiaj wrzucam. Nie będą to Kroniki z uwagi na wielkość pliku i transfer, dlatego pojawi się na moim koncie chomikuj jako darmowe. Mam dość wolny internet, więc to nieco potrwa. Poza tym obiecałem coś Ivanowi.

Wuwu - 2013-10-07 18:27:31

Chodzi o te aury, że jak się w nie wejdzie to np. podlepszają magię

Markham - 2013-10-07 18:46:14

Nie koniecznie to są aury. Z tego co ja pamiętam były: sidła - zadają ileś obrażeń i zmniejszają ruch, sztandar - zwiększa ruch i dodaje morale, jakaś taka rzeźba - nie pamiętam.
Dzisiaj pofatygowałem się, aby porobić screeny planszą jakie są dostępne w trybie pojedynku. Pola są większe one wyglądają tak, gdyż chciałem wam uchwycić istotne elementy. Rozmieszczenie przeszkód oczywiście jest losowe. Nie raz to jakaś kłoda czy głazy. W przyszłości pokażę wam Arenę, Piramidę czy Smoczą Utopie.
Zaczynamy:
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -48-59.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -47-53.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -23-28.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -51-40.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -55-40.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -19-87.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -48-15.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -30-78.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -57-43.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -42-98.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -50-87.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … -18-58.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … 3/10/3.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … 3/10/2.png
http://heroes.egildia.pl/wp-content/upl … 3/10/1.png
Oczywiście tym większe powiększenie tym otoczenie i jednostki wyglądają lepiej. Na więcej materiałów musicie czekać, gdy to ukażą się w dziale Heroes VI - Kroniki Heroes.

Baron - 2013-10-07 21:49:14

Dzieki ! Teraz widze . Ladne to jest ale niestety pole bitwy zajmuje jakas 1/4 ekranu . Powinno byc duzo wieksze .
A jak tam rozbudowa miast ?
Budynki dajace kase ile przynosza dziennie i ile kosztuja . Ile kosztuje wykup miesieczny przyrostu armii . I jak ten przyrost wyglada czy dzieki specjalnym budynkom jest o 100 wyzszy ? Jak porownanie z innymi czesciami ?

Markham - 2013-10-07 22:10:42

Gdy zmniejszono liczbę surowców, ceny mocno się zmieniły. Budynki dające kasę dają jej tyle samo. Jeśli mówić o jednostkach to mamy jak wspominałem ich trzy poziomy. Cena stworzeń np.z trzonu jest lekko podobna. Chociaż przez to znikły spore różnice np. pomiędzy poziomem 1 a 7. Wydatki na stworki jakby wzrosły, ale grając w Heroes VI nie poczujemy tego. Ulepszając siedliska automatycznie zwiększymy przyrost . Każdy stworek nie ma już osobnego siedliska na mapie. Jest jedno, które daje przyrost całemu poziomowi. Około 1-4. Forty także tak działają. Możemy zakupić stworzenia z wszystkich miast jednocześnie - co jest dobre i złe, aby zwiększyć jeszcze bardziej przyrost powinniśmy przebudować  nasze różnofrakcyjne miasta. Złoto dodatkowo generuje targowisko - 250 codziennie.  Łza Ashy(Graal) po staremu zwiększa populację. Są także umiejętności i specjalizacje które to dają. Populacja jednostek z jednego poziomu różni się przeważnie 1- 3. Silniejszych dostajemy lekko mniej.

Baron - 2013-10-08 21:31:56

Mozna kupic caly przyrost z wszystkich zamkow w jednym zamku jak rozumiem ???
Troche jak widze zmienili .
Czy kupuje sie umocnienia miasta i co one daja ? A budynki specjalne sa ? Typu dodaje 1 atakj czy obrony ?

Markham - 2013-10-08 22:45:39

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Sauron - 2013-10-09 22:45:30

W piątek zagram.

Markham - 2013-10-11 20:51:24

Link alternatywny: http://www.fileplanet.com/221898/downlo … es-VI-Demo
Stąd je brałem. Co zawiera:
- zdolność gry wszystkimi frakcjami(Loch jest w Cieniach mroku),
- kampanie Prolog, składającą się z dwóch map,
- jedną mapę,

Uwaga: Wersja demo nie zawiera Confluxu, przez co nie będzie naszego profilu, broni rodowych, bestiariusza czy Ołtarza życzeń.

Baron - 2013-10-11 21:35:19

Cooo ? Nie trzeba miec podstawki ? Wystarczy to sciagnac ? Naprawde i juz sie zagra ?

Markham - 2013-10-11 22:23:56

Gra będzie bardzo okrojona jeśli chodzi o tryb multi, brak kampanii i wszelkich atrakcji, ale jako próbka wystarczy choć tyle. demo jest bardzo dobrze rozbudowane.

Sauron - 2013-10-13 21:11:35

Muszę przyznać że gra jest całkiem grywalna, syndrom kolejnej tury ma się dobrze. Jest gospodarcze uproszczenie, czyli nie mamy surowców cennych (siarka, rtęć itd.), ale ta strefa wpływów to całkiem ciekawa rzecz. Czy lepsza to sprawa dyskusyjna, ale mechanizm jest zaimplementowany poprawnie i nie ma na co narzekać. Ekran miasta jest ok, ale brakuje mi możliwości obracania widokiem czy kliknięcia jakiejś budowli (lub może tego nie odkryłem? ekrany miast z Heroes V były bardzo dobre). Bardzo rozbudowany system rozwoju bohatera, te wszystkie czary, specjalizacje mocy, magii z podgrupami okrzyków, jakiejś poprawy ataków, statystyk, dużo tego. Jest jeszcze krew/łzy, dodatkowe kilka silnych czarów. Ładne jednostki, z własnymi historiami, a ich właściwości precyzyjnie opisane. Pole bitwy raczej bez zmian, może ciut mniejsze. Jakoś szybciej dochodzi do zwarcia? Może to kwestia nowego systemu morale?

Markham - 2013-10-13 22:08:32

Patch 1.5 przywraca duże ekrany, które są w pełni interaktywne, lecz 2D. Forty także to dostały. Dla mnie strefa wpływów to gratka dla mapiarzy jak ja czy miłośników historii czy polityki. Do starcia z bohaterem jak często? Zależy od poziomu trudności, liczby graczy, miast, rozmiarów mapy.
Ktoś jeszcze grał?

Wuwu - 2013-10-14 11:38:55

4.24 GB na mój net to za dużo na jeden raz.

Baron - 2013-10-14 21:33:44

No wlasnie . Trzeba miec stale lacze i to dobre pewnie aby to demo wyprobowac .
Tyle gigow gdy tymczasem h2 mozna sciagnac na tablet i zajmuja 0,2 giga a gra zapewniam rewelacyjna . Radosc podobna a ile mniej klopotu . Poza tym tablet mozna wlaczac i wylaczac 20 razy dziennie a komputerem to by bylo zlopanie pradu na potege . Gry Ubi sa jakies bawolaste nawet ten Clasoh zajmuje 1 giga a proscizna wieksza niz h2 .

Markham - 2013-10-24 20:48:50

@Saurona dziwi czemu ciotka Sławoja - Sweltana jest nekromantką, a jemu to nie przeszkadza. Nekromanci to odłam magów. Obecnie są świeżą nacją - niezbyt silną. Próbują dowieść swych wartości. Magów i inne ludy jeszcze nie brzydzą zamiłowania do trupów. Nekromanci i magowie są jednym organem, traktowani jako ogół czarodziejów. Choć Sweltana jest zacznie starsza od Slavy, jej rodzice nie interesowali się nią zbytnio. Swoją uwagę wychowawczą poświęcili przyszłemu księciu księstwa Gryfa - Pawła (ojciec Sławoja). Ona nie miała co ze sobą zrobić i poświęciła się studiom magicznym. Zainteresowała się sektom nekromantów. Wstawię jej biografię:

Swełtana to córka rodu Gryfów.
Dawno temu opuściła swój rodzinny dom, żeby poznawać arkana magii w Siedmiu Miastach, a później poszła w ślady swego nauczyciela, mistrza Aguirre'a, i została nekromantką.
Nazywana dawniej "Kwiatem Północy", dziś jest uznawana w ojczyźnie za heretyczkę.
Mimo to, Swełtana pozostaje wierna sztandarowi rodu Gryfów.
Jej powrót nastąpił w dniu, kiedy jej brat Paweł zginął z rąk wyznawcy demonów, orka o imieniu Toghrul.
Swełtana ocaliła księstwo przed rozpadem i wyniosła na tron jako Księcia Gryfów jedynego syna i dziedzica Pawła - Sławy.
Choć Swełtana wciąż pozostaje wysoko w hierarchii nekromantów, głównie dzięki odkryciu Matki Namtaru, baśniowego wcielenia Ashy, Pierwotnej Smoczycy Ładu, to nieustannie dba też, żeby Sławie i jego dzieciom nie stała się krzywda, a pomaga jej w tym ulubiony chowaniec, Sinodzioba.

Sauron - 2013-10-24 20:53:39

Czyli nekromancja jest jeszcze legalna, ale powoli zaczyna się na to patrzeć krzywo?

Markham - 2013-10-24 21:02:04

Tak, za około sto lat Magowie przepędzą Nekromantów. Obawiając się ich potęgi oraz nieumarłych sług. Pisali o tym w kompendium Ashanu.

Wuwu - 2013-10-25 14:03:08

A czy magowie wiedzieli, że wskrzeszanie uwiązuje duszę do ciała?

Sauron - 2013-10-26 15:34:30

Skończyłem kampanię, teraz trochę popróbuję różnych wariantów tego jednego scenariusza. Co mogę powiedzieć? Olać opinię, fajnie się gra. Tylko ten jeden Tydzień. Opis Tygodnia Siarki: "podwojona produkcja siarki, ale niestety ludy Ashanu jeszcze nie potrafią z niej skorzystać". LOL, przecież pstryczek w nos. Poza tym naprawdę dobra zabawa, ale dziwny jest brak uciekających jednostek, tylko trzeba ze wszystkim walczyć. Niby jest automatyczna walka czy przyspieszenie ruchów jednostek, ale to wciąż dziwne.

Czyli dotarłem do końca tego prologu. Pojawił się archanioł Uriel i po prostu powiedział ludziom co mają robić. Na moje oko to z Uriela jest kawał dupka. No i ten tekst Slavy, że kiedyś ludzie wielbili Ylatha, ale zmienili się na Elratha bo "anioły potrafią być przekonywujące". Miłe sługi światła nie ma co. Cóż, jak będzie okazja to uzupełnię kolekcję o szóstkę.

Markham - 2013-10-26 16:02:01

Później dowiesz się jakie afery wywołały te miłe sługi światła. Fabuła przypomina nieco kryminał, dlatego mnie ciekawi. @WuWu, nekromanci to wiedzieli. Na istnieje istnieje takie coś jak reinkarnacja. Przemiana jakieś kryminalisty w ghula jest traktowana jako swoista kara.

Baron - 2013-10-26 22:25:58

Ogladajac Bacza zwrocily moja uwage umiejetnosci . Sa to jakies drzewka ? Nie wszystkie maja tyle samo poziomow . Niektore 2 inne 4 . Niektore maja alternatywny rozwoj ? Czy dobrze mysle ?

Sauron - 2015-04-04 10:56:47

Umiejętności wykupujesz za punkty otrzymywane za wbijanie kolejnych poziomów bohatera. Masz tam wybór zdolności magicznych i niemagicznych. Bohaterowie mocy i magii mają pewne swobody i ograniczenia w rozwoju. Magowie poznają wyższe poziomy magii, a wojownicy wyższe poziomy zdolności niemagicznych. Bohaterów pobocznych można przeszkolić z umiejętności bardziej ekonomicznych, np. wyższy przyrost jednostek, lepsze kursy na targowisku, logistyka itp.

Jest jeszcze wybór drogi łez lub drogi krwi. Dana droga oferuje dodatkowe dwie umiejętności przy kolejnych poziomach reputacji.

maraso6 - 2015-04-04 13:33:09

mi się ogólnie podoba ta część fajna grafika arcydiabłowi np. dodali czar na odległość fajne efekty specjalne też ma  tylko że ma dwa minusy nie ma w czarach magicznej strzały a lubię ten czar :) no i trochę skopali z tą fortecą bo nie ma tego arcymaga i tytana a ten smok to moim zdaniem bez sensu bo smoki się kojarzą z zamkiem "Loch".

No i też ta mapa że nie wszystkie stwory się mieszczą nie raz ale to już wszyscy wiedzą...

Sauron - 2015-04-05 11:48:14

Nekromanci byli wówczas częścią całej społeczności magicznej, jednym z domów czarodziejów. Dopiero później w wyniku wojny domowej oderwali się od pozostałych. Można więc powiedzieć, że to oni reprezentują magów.

Z całą pewnością mogę stwierdzić że gra jest dobra jeśli naprawdę ma się nadmiar wolnego czasu. Mapy nieco wahają się w rozmiarach, ale ogólnie są duże z wieloma zadaniami do wykonania. Oprócz nagród, zwykle odblokują też nowe lokacje albo pojawią się wrogie armie do pokonania. Trzeba więc uważać, bo można się niemile zaskoczyć. Gra premiuje eksplorowanie początkowych lokacji dopiero potem przejście do kolejnych. Przykładem tego jest uruchomienie agresji przeciwnika gdy np. zajmie się kluczowy przygraniczny fort, wtedy będzie można spodziewać się nalotów wrogich bohaterów.

Tak jak napisałem, w grze jest dużo do zrobienia. Mamy 2 misje prologu, 5 kampanii po 4 duże misje, finał w którym wybieramy zakończenie (1 z 2 map) - to sama podstawka. Mamy jeszcze 2 DLC po 2 misje. Potem jeszcze dochodzą Cienie Mroku z kampaniami Lochu i Nekropolii po 4 misje każda. Dochodzą jeszcze scenariusze i tryb multi. Zdecydowanie na brak contentu narzekać nie można.

Wielkość map i ich złożoność wiąże się też z tym, że wszystko długo trwa i wolno idzie, więc te 5 miesięcy to tutaj norma. Prędzej czy później używam bitwy automatycznej, bo armię mam na tyle sporą i bohaterów na tyle sprawnych, że sobie poradzą beze mnie. Droga Łez jest mniej czasochłonna, a nieco łatwiej przenoszę tam swój nawyk z poprzednich Heroes czyli jednostki na widok armii uciekają w popłochu - mogę im pozwolić uciec za punkty łez lub ścigać za punkty krwi. W związku z tym łatwiej jest mi grać Łzami. Nie chciałem jednak mieć całej Łzawej rodzinki - Sandor i Irina są Krwiści, Anastazja, Anton i Kirił są Łzawi.

Wybór Łzy vs Krew uzależnia epilog czyli finał. Ja osobiście wolę Łzy, gdyż nie bardzo lubię okazyjne "hurr,dur,niszczyć" Krwi. Po prostu wolałbym bardziej racjonalne podejście do dominacji. Zresztą bardziej wolę zakończenie Łez, biorąc pod uwagę ujawnione fakty.

Sauron - 2015-08-06 11:21:46

Warto też wspomnieć o muzyce która jak zawsze nie zawodzi.

Na początek wita nas ten utwór w menu. Mając kolejne dodatki można zmieniać muzykę jak i tło.

https://www.youtube.com/watch?v=yVcIW9iaF_M - Krew i Łzy, odnosi się do wyborów jakie możemy dokonywać. Nie jest to wybór dobro-zło, tylko bardziej wybór jestem bardziej litościwy i zrównoważony vs robię to co uważam za słuszne nawet jeśli inni będą cierpieć. Może to trochę jak Paragon i Renegat z Mass Effect, tylko nie każdy zrozumie porównanie.

https://www.youtube.com/watch?v=AQHr8k_-yXU - Przystań, na obrazku Archanioł Michał. Jeden z ulubionych utworów w tej grze, obok Necro i zremasterowaneych utworów z heroes 2.

https://www.youtube.com/watch?v=cPdTOXBtvy0 - Loch z dodatku, jest w odczuciu przede wszystkim mistyczny i tajemniczy, gdyż dotyczy on wygnanych Mrocznych Elfów, poszukujących własnego miejsca w świecie. Wygnane zostały z bardziej politycznych powodów, otoczone przez wrogów i pozbawione szans na przeżycie przyjęły propozycję przyłączenia się do Ciemności. To nastąpiło bardzo niedawno, stąd złe nawyki z heroes 5 jeszcze nie znalazły miejsca.

Bungalow Tipanier - Vue parfaite worldhotels-in L'Été sans fin, vue montagne