- Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum http://www.herosy3.pun.pl/index.php - Bohaterowie http://www.herosy3.pun.pl/viewforum.php?id=40 - Solmyr http://www.herosy3.pun.pl/viewtopic.php?id=3109 |
Mathias - 2015-09-05 16:57:02 |
Chciałbym zapytać was o opinię odnośnie tego bohatera. Czy uważacie, że jest on "przesadzony" z uwagi na początkowy Łańcuch Piorunów? Na jednej stronie znalazłem tego typu sugestię, która mnie zaciekawiła. Wg mnie czyni ona Solmyra jako czarodzieja, czyli z definicji niejako słabszego od wojowników bardziej przydatnym, szczególnie na początku gry. Dlatego sugestia, jakoby był on zbyt silny wydaje mi się na wyrost. |
Sauron - 2015-09-05 22:00:23 |
Na początku jak się nie ma za bardzo armii to czary Solmyra jako dodatkowy DPS czy może DPT (damage per turn) mogą stanowić solidny dodatek. W międzyczasie wojownik nic szczególnego nie rzuci, a do tego musi wybudować gildię by w ogóle kupić księgę zaklęć. Różnica statystyk na starcie gry nie jest jeszcze aż tak wyraźna, a wzmocnione zaklęcia ofensywne są pomocne w czyszczeniu neutrali. |
Mathias - 2015-09-06 00:43:15 |
Zgadzam się, że dysproporcja między magami a wojami to spory minus w grze, chyba największy spośród wszystkich z mojej perspektywy. Właśnie dlatego uważam, że dobrze, że Solmyr ma ten łańcuch na start, bo przez jakiś czas będzie miał pewną przewagę nad wojownikami. Stety-niestety, masówki miażdżą z czasem ten walor i Solmyr już tak nie błyszczy. |
Sauron - 2015-09-06 13:08:16 |
Moim zdaniem sprawa została najlepiej doszlifowana w Heroes 5, przez szereg najróżniejszych zdolności które są bardzo przydatne magom. Dodatkowo nie ma tur, tylko jest kolejka inicjatywy. Mając talent magiczny, mag będzie w stanie wyrzucić więcej rotacji. |
Sauron - 2016-01-15 12:30:34 |
Hmm, gadając przy okazji o dżinach jeszcze mi się to przypomniało. |
Baron - 2016-01-15 15:52:02 |
Raczej przdsadzone skoro wszyscy chca grac Solmyrem. I jak mowia o tym miescie to daja argument. Ma mocnych bohaterow Solmyr. Co najwyzej powinien to byc bohater specjalny. |
Xeno - 2016-01-15 17:16:44 |
Zachwycacie się nim. Jest opcjonalny na S tylko. Można nim niby grać, ale bardziej nadaje się do roli szczurka który może coś wyczyścić samemu. |
Sauron - 2016-01-15 17:48:36 |
Można własne jednostki rozłożyć po 1 na slot, najlepiej coś taniego za czym nie będziemy specjalnie tęsknić. |
Xeno - 2016-01-15 19:06:04 |
Walczyć też by się przydałoby czymś, a w co uderzy nie wiadomo. Marnowanie oddziałów własnym czarem jakoś nie leży mi w interesie. |
Baron - 2016-01-15 20:19:42 |
Jak podzielisz armie na 7 to komputer tez podzieli :-) |
Xeno - 2016-01-15 21:05:21 |
Neutrale nie zawsze dzielą armię, nawet jak ty masz 7 slotów zajętych. W sumie to nawet nie wiem od czego to zależy, że się czasami konsolidują lub rozpraszają. |
Mathias - 2016-01-15 23:04:52 |
Czyli wychodzi, że nawet na początku gry nam się za bardzo łańcuch nie przyda, jeśli przeciwnik nie będzie mieć więcej niż 3 slotów, chyba że sobie zapełnimy pojedynczymi 1-lvlowcami i będziemy skutecznie kombinować. Ogólnie tak jak się nie zgadzałem z tą opinią, że Solmyr jest przesadzony, tak teraz się przy tym utwierdzam, a nawet wydaje mi się, że lepiej byłoby mieć na start jakieś drobniejsze zaklęcie, ale bardziej użyteczne, np. kamienna skóra czy przyspieszenie (są chyba tacy magowie, tylko nie pamiętam, w jakich miastach). |
Sauron - 2016-01-16 10:25:14 |
Ciskając łańcuch na początku bitwy przejdzie pomiędzy pomiędzy jednostkami wroga od góry do dołu, albo odwrotnie, a potem przeskoczy na jednostki naprzeciwko po drugiej stronie, to da się ocenić. Właśnie dlatego mówię, że jest dobry na neutrale. Na starcie inicjujemy za pomocą łańcucha i pozwala nam to pozbyć się jednostek strzelających z którymi na pewno będziemy mieli problem. Solmyr inwestuje sporo w magię, stąd będzie mieć spore statystyki w tych kategoriach. Pozwala to cisnąć więcej łańcuchów, a naturalna predyspozycja do magii powietrza pozwala podtrzymać ofensywę w późniejszym etapie. Nie mówię, że jest to 100% doskonałe rozwiązanie, ale zawsze jakaś alternatywa zamiast branie utartej "mety" czyli wojownik, pewnie z Cytki/Twierdzy. |
Xeno - 2016-01-16 14:13:25 |
Zdarza się sytuacja, że łańcuch przeskoczy od razu na naszą stronę. Wiem dokładnie jak działa, bo często nim na arenach grałem i jak uderzy to czynnik losowy. |
Mathias - 2016-01-16 17:09:24 |
Łańcuch uderza w najbliższą jednostkę celu, potem przeskakuje w najbliższą i tak 4 razy. Może jak odległość jest ta sama, to jest to losowe. Ciekawa alternatywa, można się magiem w taki sposób od czasu do czasu pobawić. |
Sauron - 2016-01-20 17:17:41 |
Gra wymaga jednak spatchowania, więc jeśli kojarzycie sobie jakieś ciekawe ulepszenia to dajcie znać. Moglibyśmy wspólnie wypróbować i zobaczyć jak to się ma. |
Xeno - 2016-01-20 18:27:04 |
Ingerując w drzewko magii w 3 wzmocniłbyś też wojów. Tutaj trzeba zająć się samymi magami. Więcej pkt statystyk na start i coś co by rozwiązało u magów kwestię rzucania czarów na początku szczególnie, czyli regeneracja many powinna u nich by zwiększona, a mistycyzm niestety i dla maga jest lipną umką. |
Sauron - 2016-01-20 21:57:41 |
Czy to nie jest tak, że ilość wiedzy oznacza też regenerację many na turę? To trzeba albo im ładnie podkręcić wiedzę, albo wzmocnić Mistycyzm. Znowu mi brakuje koła umiejętności z piątki. Tam na każde miasto przypada tylko jedna klasa, więc grając Akademią musisz grać Czarodziejem i tyle w temacie. Dla takich klas magicznych Talent Magiczny + Regeneracja Many to mus. Kombinacji tam jest akurat mnóstwo, ale są tam jeszcze dodatki typu obniżenie kosztów czarów o 20%, czy zmniejszenie odstępu między czarami o 30% na ekspercie - to już jednak wynika z systemu paska inicjatywy. |
Baron - 2016-01-21 10:29:19 |
To wszystko da sie zrobic. Szansa nauczenia umiejetnosci jest generowana losowo. Jesli zrobimy ZERO to np. barbarzynca nie bedzie dostawal magicznych :-) To prosta tabelka herotraits. Wystarczy ja wrzucic do folderu data luzem. Mistycyzm u siebie tez podkrecilem. Mozna zrobic: |
Sauron - 2016-01-21 14:52:39 |
To czemu nie zrobimy jakiegoś forumowego patcha? Wszystkim by się przydało coś takiego, na oficjalnego patcha już od kilkunastu lat nie masz, trzeba sobie samemu radzić. Equilibris dla H4 działa to czemu nie. My i tak zmienimy tylko trochę cyferek, a nie zrobimy jakiejś dzikiej WoGifikacji. :p |
Mathias - 2016-01-21 15:09:48 |
Moglibyśmy pozbierać te wszystkie propozycje poprawek i coś wykombinować. |