Mathias - 2017-01-26 00:27:46

Zapraszam do dyskusji odnośnie recenzji Heroes 3, którą kilka tygodni temu zamieściłem na naszym nowym portalu (www.egildia.pl, po szczegóły odsyłam do Ogłoszeń) jako wpis otwierający - http://egildia.pl/bo-wypada-zaczac-od-l … eroes-iii/

Zachęcam także oczywiście do udziału w zamieszczonej tam ankiecie ;).

Oprócz merytorycznych spraw zależy mi także na komentarzach odnośnie samej formy takich recenzji - czy się wam podoba, co by ewentualnie zmienić, itd.

Baron - 2017-01-26 21:42:15

Co do bledow to Ubi kupilo MM w 2003 chyba nie 2006. Juz dawno nie bylo wtedy 3do. Co klas bohaterow to chyba raczej niezbyt sie roznia, niz zeby ci od mocy byli szczegolnie lepsi. Na ogol kazdemu przybywa wszystkich statystyk, tylko mag ma nieco wiecej mocy/wiedzy i na odwrot. Wszyscy tez ucza sie w koncu magii i to wszystkich zaklec ktore sie da. Przydalo by sie ich zroznicowac. AI jak na strategie jest raczej dobre. Pewnie, nie jest to czlowiek, ale na 200% trzeba uwazac bo mozna łatwo stracic armie. Czyli jest dobrze.
Pisz oczywiscie. To jest ciekawe. Ile ci sie zechce.

Mathias - 2017-01-26 22:30:43

Dzięki za zwrócenie uwagi, faktycznie był to 2003 rok, po prostu w 2006 wydano Heroes V i mi się lekko to pomieszało podczas pisania. Co do klas... generalnie nie da się ukryć, że klasy magiczne niestety pozostają daleko w tyle za siłowymi, gdy przychodzi do starcia. Jasne, że maga da się wykoksić, ale przy niskich parametrach ataku i obrony mamy później pod górkę podczas starć z wojownikami. Czary tego niestety nie rekompensują. W kolejnych częściach balans bohaterów jest pod tym względem lepszy.

W kontekście SI jak na tamte czasy nie jest to oczywiście zły mechanizm, co potwierdza fakt, że do dziś stwarza wyzwanie graczom. Jednak pod względem rozwoju sztucznej inteligencji technologia poszła w ostatnich latach znacząco naprzód, komputery potrafią już wygrywać (na równych zasadach) z mistrzami gier wymagających znacznie bardziej rozbudowanej wiedzy niż proste algorytmy (w tym np. znajomości języka naturalnego). W 2011 roku WATSON ograł zwycięzców Jeopardy dla przykładu. Myślę, że warto zaimplementować najnowsze zdobycze w tej dziedzinie do strategii turowych typu Heroes. To by była okazja do stworzenia znacznie bardziej zróżnicowanej rozgrywki, podczas której gracz komputerowy mógłby wręcz imitować gracza ludzkiego (no, może przesadzam, stosuję teraz sporo skrótów myślowych, ale wiecie, o co mi chodzi). I w sumie gdyby Ubi poszedł tym torem, to naprawdę byłaby szansa na renesans Heroesów. W końcu SI to jedna z podstaw.

Dzięki za komentarz i dobre słowa. Osobiście myślę, że przede wszystkim w kolejnych recenzjach (jak i tych już udostępnionych) wprowadzę nagłówki, aby zwiększyć ich czytelność.

Xeno - 2017-01-28 00:15:44

Gdyby SI w Heroes 3 nauczyć ruchów i zachowań topowych graczy Heroes 3 to powiem wam, że singiel byłby postrachem większości graczy.
Co za zło!!!! I niestety to mi się najbardziej podoba.

BetónovĂŠ Ĺžumpy Ĺ˝ilina http://banyakcerita99.online hotelstayfinder Boende Disah OтeНи LĂźtow