Rion - 2008-03-25 13:35:05

Znacie tę karciankę?

Ja od 5 roku życia gram, bo bratowi się nudziło i kazał mi się nauczyć. Do dzisiaj bardzo się cieszę, że gram. Bo to zawsze jakaś rozrywka.

Asiņains - 2008-03-26 17:11:32

napisz zasady i jak sie w to gra :) bo nie znam tej gry , a może być fajna...

adam68 - 2008-03-27 13:28:24

W internecie czy w realu ??

Asiņains - 2008-03-27 20:46:14

jeszcze w realu... trzeba bedzie sie spotkac :p ostatnio dużo humorku :P

Rion - 2008-03-28 14:01:33

No to tak:

http://images20.fotosik.pl/132/583c5078b351b18a.jpg

To najnowsze karty, choć ja gram starszym wydaniem, bo bardziej mi się podoba:

http://images21.fotosik.pl/82/828882138881582b.jpg

Są karty landy


To one są najważniejszymi kartami. Bez nich nie wezwiesz żadnego stwora. Wchodzą one do gry za darmo.
Nie mam więcej obrazków ^^

Są 3 rodzaje landów i kolory kart: swamp [czarne], mountain [czerwone], forest [zielone], island [niebieskie]
plains [białe] artifact land [srebrne czyi artefakty. Są też artefakty kreatury i czary]

[*] oznacza kolor. Skoro wymieniliśmy kolory, czas na inne karty:

czary: instant, sorcer itp. zadają obrażenia "magiczne". Nie wystawia się ich, tylko płaci wyznaczoną ilość landów.
kreatury: haste, mountwalk, itp. Te kreatury trzeba wydtawić. Tzn. postawić na stole, na widoczności. Na dole jest takie coś */*. to pierwsze, to jaki demage zadaje, a to drugie obrona. Jeśli chcemy zaatakować, czekamy jedną kolejkę, chyba że karta ma właściwość haste.Karta atakuje gracza, nie inną kreaturę. Może ona zablokować. Tzn. jak innna karta atakuje, możesz tą kartą blokować, a obrażenia przechodzą na kreaturę blokującą, chyba że ma mało obrony i zostaje zniszczona. Jedną kreaturę można zablokować 2 kartami.

Słowniczek:

Bloodthirst - Jeśli przeciwnik otrzymał w tej turze obrażenia, to karta z tą zdolnością wchodzi na pole z tyloma +1/+1 jaką ma liczbę po słowie Błoodthirst.

Buyback - Gdy podczas zagrania karty, zapłacimy koszt Buyback, to zamiast isć na cmentarz, wraca do ręki gdy jest zniszczona.

Regeneration - Grając stworkiem z tą zdolnością, i opłacając przy okazjii jego koszt regeneracji to stworek unika śmierci.

Sweep - Możesz cofnąć na rękę właściciela dowolną ilość jakiegoś basic landu, kontrolowanego przez ciebie. Za każdy cofnięty w ten sposób land, uzyskujesz wielokrotność efektu opisanego przy sweep

Treshold - Taką zdolność można grać gdy ma się 7 lub więcej kart w grobie.

Echo - Podczas zakończenia następnej tury, kontrolujący kartę z tą zdolnością musi zapłacić jeszcze raz jej koszt, a jeśli tego nie zrobi to dana karta ginie.

Madness - Możesz zagrać kartę za pomocą jej kosztu Madness kiedy wyrzucasz ją z ręki (płacisz wtedy jej Madness cost).

Kicker - Kiedy grasz kartą spell, to możesz zapłacić kickera by zyskać nowe właściwości.

Flashback - Gdy karta z tą zdolnością jest w grobie, to możesz płacąc jej flashback cost i użyć jej zdolności jeszcze raz, a potem trzeba ją wyrzucić z gry.

Unblockable - Potwór z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną creaturę, chyba że przy użyciu czaru (spell)

Fading - To oznacza "liczniki" które po jednym w każdej turze oprócz tej w której ten stworek jest przywoływany, zdejmujemy, i jak zdejmiemy ostatni to ta creatura ginie.

Entwine - Opłacając tą zdolność, można użyć wszystkich efektów Choose One.

Haste - Stworek który ma tę zdolność może atakować w tej samej turze co został przywołany (stworki bez tej zdolności nie mogą)

Bushido - Gdy stworek z tą zdolnością blokuje lub jest blokowana, to dostaje +1/+1 za taka liczbę jaką ma po słowie Buszhido.

Summoning Sickness : Oznacza to to samo co "haste", ale występuje tylko na kartach ze starszych edycji.

Channel - Płacąc koszt tej zdolności, i wyrzucając kartę z tą zdolnością z ręki, zyskujemy napisany przy tej zdolności efekt.

Protection from... - Stworek z tą zdolnością nie może mieć obrażeń zadawanych od tego koloru, jeśli natomiast zostanie zablokowanym przez istotę z danego koloru nie zadaje ona obrażeń, lecz może blokować sama je otrzymując.

Epic - Możemy do końca gry zagrać tylko kartę z tą zdolnością ale w zamian za to, możemy używać jej w końcu naszej tury bez kosztu.

Double strike - Stworek z double strike najpierw zadaje obrażenia w fazie first strike, a potem w normalnej fazie walki.

Trample - Gdy stworek np. 2/2 z tą zdolnością zostanie zablokowany przez stworka 1/1 to w przeciwnika 1 (2 - 1 = 1), albo 7/7 ma bloka przez 3/3 to w przeciwnika idzie -4 punkty (7 - 3 = 4)

Scry - Przeglądasz liczbę kart przy tej zdolności z góry talii, i dowolną ich ilość kładziesz na spód talii i dowolną ilość na wierzch.

Replicate - Gdy gramy czarem z tą zdolnością, to możemy zapłacić tyle razy jego koszt, ile nam starczy many, by użyć jej efektu znowu (to można zrobić tylko gdy używamy tej karty pierwszy raz).

Fear - Stworek z tą zdolnością może być zablokowana tylko przez creatury czarne, lub artefaktyczne.

First Strike - Jeśli stworek z tą zdolnością, podczas walki "bije się" z potworem przeciwnika który ma tyle samo życia lub mniej życia niż ta ataku, to ta go zabija.

Flying - Stworek z tą zdolnością nie może być blokowany przez żadną istotę, z wyjątkiem tej która też ma tą zdolność, ale sama może blokować stworki bez tej zdolności.

Shadow - To samo co "Flying" tylko że stworki z tą zdolnością mogą blokować tylko stworki z Shadow.

Soulshift - kiedy ta karta z tą zdolnością (i przy niej jakąś cyferką) ląduje na cmentarzu, to można Spirita o converted mana X lub mniejszym przenieść z cmentarza na rękę.

Dredge - Możesz wyrzucić tyle kart z wierzchu talii, jaka jest liczba po tej zdolności, i karta z tą zdolnością wraca ci z cmentarza do ręki.

Ninjutsu - możemy użyć tej zdolności tylko, gdy któryś z naszych atakujących stworów nie zostanie zablokowany, wtedy płacąc koszt Ninjutsu karty z ta zdolnością, którą mamy na ręce, cofamy nie zablokowanego atakera na rękę, a w jego miejsce wstawiamy ztapowanego stwora, któremu opłaciliśmy koszt Ninjutsu, zada on oponentowi obrażenia, jako normalny atakujący.

Flanking - Gdy stwora z tą zdolnością blokuje stwór bez tej zdolności, to to dostaje do końca tury -1/-1.

Cumulative upkeep - Gdy gracz do którego ta karta kończy turę to, kładzie znacznik na karcie z tą zdolnością, następnie może opłacić koszt podany przy cumulative upkeep, pomnożony przez ilość znaczników na danej karcie. Jeśli nie zapłacimy cumulative upkeep, karta idzie na cmentarz.

Haunt - Gdy karta z Hauntem idzie na cmentarz, usuń ją po za grę nawiedzając jakąś creaturę,a w momencie kiedy wybrana creatura idzie na cmentarz zostaje ponownie uruchomiona zdolność karty z Hauntem.

Landwalk - Potwór który posiada np. swampwalk nie może być blokowany jeśli przeciwnik ma Swamp na polu, stworek z forestwalk to samo tylko nie może być blokowany jeśli przeciwnik posiada Forest itd.

Morph - Można wystawić kartę za koszt 3, ale wtedy kładziemy ją rewersem do góry i ma ona parametry 2/2, możemy jednak w każdej chwili zapłacić koszt zaznaczony przy Morph i odwrócić kartę do normalnej postaci stwora.

Modular - Creatura z tą zdolnością wchodzi do gry z X +1/+1 counters na sobie, a gdy ginie można je dać na inną Artefaktyczną creaturę. (chyba że napisane jest inaczej)

Landcycling - Możemy wyrzucić tę kartę z ręki za koszt napisany przy tej zdolności, i za to bierzemy sobie z talii danego Basic Landa.

Indestructible - Zdolność chroni potwora przed efektem destroy, i śmiertelnymi obrażeniami, ale nie chroni przed niczym innym.

Cycling - Po opłaceniu kosztu można wyrzucić daną kartę z ręki na cmentarz i dobrać nową kartę.

Convoke - Każda creatura którą tapniemy dla tej zdolności, liczy się jako 1 bezkolorowa mana dla tej karty, lub mana takiego koloru jaka sama jest tapnięta karta.

Splice onto Arcane - Gdy zagrywasz czar typu Arcane możesz pokazać przeciwnikowi daną kartę i zapłacić jej koszt Splice onto Arcane, jeżeli to zrobisz to dodajesz do efektu zagranego czaru Arcaneefekt karty "Slicowanej" i ta "Splicowana" karta wraca na rękę.

Phasing - Creatura z tą zdolnością w tej turze w której wchodzi do gry jest odkładana na bok, bo w tej nie może brać udziału w grze, i dopiero w następnej może, ale w jeszcze kolejnej już nie, i tak na zmianę.

Defender - Creatura z tą zdolnością nie moze atakować.

Vigilance - Stworek z tą zdolnością który atakuje nie jest tapowany.

Transmute - płacąc koszt obok zdolności, możesz wyrzucić tę kartę z ręki i poszukać w talii kartę z takim samym konwertowanym kosztem, pokazać ją i włożyć do ręki ale można ja zagrać tyko jako czar (sorcery).

Sunburst - karta wchodzi do gry z 1 charge counter za każdy kolor many użytej w koszcie opłacenia jej.

Protection from ... - Potworek, nie może mieć żadnych obrażeń ani innych rzeczy, przed tym co jet napisane dalej (czyli nie może mieć od tego obrażeń, i jeśli to jest kolor, to nie może być blokowany przez stworki z tego koloru).

Storm - Gdy zagrywasz czar tą zdolnością połóż na stosie jego dodatkową kopię za każdy czar zagrany w tej turze zanim zagrałeś tę kartę.

Rampage X - Stworek z tą zdolnością dostaje +X/+X za każdą blokującą go creaturę oprócz pierwszej.

Radiance - Rzucając ten czar sprawiasz, że creatura jakiegoś koloru, i inne z tego koloru dostają ochrone przed wybranym wcześniej kolorem

Graft X - Potwór zwykle ma 0/0 i wchodzi do gry z tyloma counterami +1/+1 jaką ma liczbę zamiast tego X.

Hellbent - Ta karta ma jakiś trochę inny/dodatkowy efekt, kiedy nie masz kart na ręce.

Suspend X - Y - Żeby wezwać tą kartę, zapłać Y i usuń ją po za grę z X time counters, co ture na początku twojego upkeepu zdejmuj 1, a gdy zdejmiesz wszystkie, możesz dać tą kartę dać do gry bez mana kosztu.

Split Second - kiedy karta jeszcze jest w stosie, żadna karta nie może być grana (UWAGA: do tego nie jestem do końca pewien)


Każda talia powinna mieć: czary, kreatury i landy, oraz nie powinna mieć ani mniej, ani więcej niż 60 kart.

Jak grać i porady dla graczy napiszę później. Jak coś nie jasne: pytać.

Asiņains - 2008-03-28 17:27:35

no to jak trza w to grac ??? przez neta raczej nie darady, chyba że na obrazki :p

Mathias - 2008-03-28 17:40:14

Świetna gra! Postarałes się, żeby zainteresowało czytelnika :).
Osobiście nie mam takich kart, gram za to w karty Yugi Oh! (czy jakoś tak) i DuelMasters. Do końca nie znam ich zasad, ale od czego mamy mózg? ;)

Asiņains - 2008-03-28 17:43:33

ja gram w duel masters :) extra giera :)

Rion - 2008-03-28 18:51:26

Nie schodźmy z tematu. :)

Skoro zaczyna wam się podobać, możemy zrobić o tym własne forum. [kiedyś mówiłem o forum do resetacji] :)

Ale chcecie wiedzieć jak grać? Podzieliłem ten artykuł na kilka części.

1. O kolorach.
2. Talia
3. Zaczynamy - czyli jak grać, skoro mam już talię?

O kolorach.

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Mystic_Decree.jpg

To była woda.

Teraz pokażę zieloną

[nowa wersja]

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Baru_Fist_of_Krosa.jpg

[stara wersja - według mnie lepsza, bo jestem nauczony nią grać.]

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Nantuko_Shaman.jpg

czerwona:

http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Countryside_Crusher.jpg

te artefaktowe:

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/MRD/en-us/Card46702.jpg

białe

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/PS/en-us/Card26852.jpg

i czarne, tylko że często są mroczniejsze.

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/LRW/EN/Card143629.jpg

Każde karty specjalizują się w czymś innym:

białe - obrona
czerwone - atak, przeważnie bardzo dobre czary
zostanie uzupełnione

Talia

Jaka talia? - to pytania, które każdy nowy gracz zadaje, albo coś typu - jaki kolor.

Są różne połączenia kart. Na przykład można mieszać kolory talii, ale trzeba pamiętać - land jednego koloru może obsłużyć tylko swój.

Najlepiej kupić gotową na allegro. Za parę miesięcy, jak się podszkolisz zaczynasz robić własnorącz.

Talia powinna mieć równe 60 kart. Ja obecnie zbieram czary koloru czerwonego.

Jak grać?

Na początku ze stosiku kart bierzesz 7 kart. W pierwszej rundzie powinieneś wystawić landa. Jeśli masz kreaturę koszt jeden land, to powinieneś ją wystawić. Nie możesz nią atakować, dopiero w następnej kolejce, chyba że ma Haste. Można zacząć od 20 punktów życia, albo od innej liczby, choć zalecane to 20.
Gdy atakujesz, bądź ktoś ciebie, możesz kreaturę zaatakować. Nie ważne ile ma siły i obrony (*/*),
bo nawet jak zaatakuje cię kreaturą 9/9, możesz ją zablokować kreatorą 1/1, i na nią idzie cały demage. Jeśli jednak nie blokujesz, otrzymujesz obrażenia. ( -9 w przypadku karty 9/9)
Można też stworzenie zablokować magią. Ale wtedy musi być zniszczona doszczętnie. Jest jeszcze takie coś, że bez enchantmenta lub czaru obrony przed czarem który cię atakuje nie zablokujesz tego czegoś.


Nie wspomniałem o cenach.

http://resources.wizards.com/Magic/Cards/RAV/en-us/Card83771.jpg

Na samej górze mamy takie znaczki. Czaszka oznacza, że trzeba przekręcić jednego landa-swampa, czyli czarnego koloru. 1 oznacza, że resztę ceny (1) możemy zapłacić dowolnym kolorem landa.


Zaktualizuję.

Asiņains - 2008-03-28 19:52:54

juz rozumiem :p  chyba sobie kupie :)

Rion - 2008-03-29 08:21:06

Na allegro można kupić talię. Ale w Empiku też są bardzo mocne.

Asiņains - 2008-03-29 19:13:58

a w Empiku za ile??

Rion - 2008-03-29 19:52:07

No cóż... to zależy od koloru. Np. artefaktowa talia jest bardzo droga, ale zwykłe ostatnio u nas w empiku w focusie widziałem za 60. Na allegro mogą być nie pewne - w kiepski stanie, a w empiku nówki.

Asiņains - 2008-03-29 22:07:58

a inne np. czerwone kosztują od 30-40 zł ??

Rion - 2008-03-30 09:09:11

Wydaje mi się że każdy kolor oprócz art. kosztuje tyle samo, a jeśli na czerwone się zdecydowałeś to bardzp dobrze, bo tam jest dużo czarów.

Są też okładki żeby się nie zdzierały. Firmówki i folia. Folie chyba drożej niż 3 zł. nie kupisz. :)

Asiņains - 2008-03-30 10:55:07

a mi chodzi za ILE można KUPIĆ jakąś talię, byle nie artefaktową.

Rion - 2008-03-30 18:34:34

Cena wacha się od 40-70. (u mnie). Każda talia kosztuje tyle samo.

Asiņains - 2008-03-30 20:15:46

aha... kupie sobie ognistą i zieloną :)

Rion - 2008-03-31 12:59:38

Jedne z najlepszych. Bardzo dobrze. Może kiedyś uda ci się zrobić z nich jedną.

Asiņains - 2008-03-31 22:48:21

tylko nie wiem czy stare czy nowe. Te nowe mają lepszą grafe

Rion - 2008-04-04 17:09:56

Każde mają dobrą grafikę. Zależy na jaka trafisz, a nowe nie są zbyt popularne.

Asiņains - 2008-04-04 19:05:41

ale według mnie starsze są lepsze... BARDZIEJ zrozumiałe...

Rion - 2008-04-05 09:02:35

Ja raz widziałem u kuzyna nową. Ale minęło 5 minut zanim się skapnąłem o co w tym chodzi. ^^'

Nerevan - 2008-06-25 11:54:08

Ja gram, mam talię biało-niebieską z kilkoma zielonymi (żeby móc korzystać z Enormous Balotha, który ma 7/7, a z dopalaczami jest nie do zatrzymania...). Gra mi się nieźle, gierka fajna, szkoda tylko, że u mnie w okolicy gram w to tylko ja i mój kumpel (talia zielona), więc zbyt dużo nie da się pograć... a szkoda. Aha, i można w to grać przez neta. Ja kupiłem w Empiku za 70 zł. zestaw specjalny: 2 talie (80 kart, wszystkie kolory oprócz czarnego +1 karta specjalna: "Serra Angel", osobnie opakowana, błyszcząca), poradnik i instrukcja i płyta, na której jest samouczek i instalka do wersji Magic: The Gathering w internecie. Ponoć można kupić tą płytkę osobno, ale jeszcze jej tak nie widziałem.
P.S.: Mam sporo kart, których nie używam, w dość dobrym stanie, głównie zielonych i czerwonych, jakby ktoś był zainteresowany, to pisać na e-mail: Lektor123@wp.pl.

Chylę czoła, Rion. Widać, że jesteś już ekspertem. Ale trochę za mało napisałeś o specjalizacjach kolorów kart. To może ja trochę o tym napiszę.

Kolor Biały (ŻYCIE): Specjalizuje się, jak już napisał Rion, w obronie. Mimo to w ofensywie sprawdza się również bardzo dobrze. W tym kolorze jest bardzo dużo kart leczących i chroniących, co może doprowadzić do tego, że bijemy przeciwnika naszymi jednostkami, a on nie może nam nic zrobić, bo nasze istoty mają ochronę przed takim, a takim kolorem. Bardzo ważne też są czary ofensywne, które jednak mają często jakieś wymagania, by je skutecznie rzucić. Podam przykład:
Vengeance: Niszczy istotę wroga, jeśli jest ona ztapowana. Oznacza to, że przeciwnik nas zaatakował lub użył specjalnej mocy istoty, przez co ją ztapował. Następna runda, rzucamy Vengeance i istota idzie na cmentarzysko. Nieważne ile ma obrony, zostaje ZAWSZE zniszczona.
Talia ta jest- podobnie jak niebieska- adresowana do bardziej doświadczonych graczy, gra się nią trudno, ale odpowiednio prowadzona potrafi sprawić, że przeciwnik zużyje wszystkie swe siły, a my nadal będziemy w świetnej formie.

Kolor Niebieski (WODA): Najtrudniejszy kolor. Czary z tego koloru mają często bardzo poplątane właściwości. Ale niektóre są bardzo przydatne (np. Telepathy, dzięki której możemy sprawdzić, jakie karty przeciwnik trzyma w ręce. Do tego ten czar działa, dopóki przeciwnik go nie usunie, np za pomocą Naturalize. Jeśli przeciwnik nie ma tego czaru, to możemy przez całą grę obserwować karty przeciwnika.) Isoty są niezłe, dużo z nich lata lub ma specjalne właściwości skutecznie utrudniające grę przeciwnikowi. Dużo jest w tej talii manipulacji, choćby stara jak świat, ale skuteczna hipnoza. Talia bardzo dobra, ale mimo wszystko- jeśli zaczniemy się uczyć na niej grać, to daleko nie zajdziemy. Mało tu czarów czysto ofensywnych, więc warto zostawić ją na później, gdy nauczymy się grać. Wtedy możemy być bardzo groźnym przeciwnikiem.

Kolor Zielony (LAS, NATURA): Najłatwiejszy do grania kolor. Siła talii Zielonej leży w silnych istotach. Talia ta ma bardzo dużo wspomagaczy, zwiększających siłę i obronę istot. Czary tej szkoły skupiają się na dobrej gospodarce, m.in. ulepszenia landow (mój kupel ma kartę, która sprawia, że wybrany land jest liczony jako 3 landy!), czy usuwanie wrogich Enchantów (najbardziej irytujący czar w grze: Naturalize. Ile walk się przez to przegrało...). Wady? No cóż, na pewno wadą jest to, że mając czary, które obchodzą istoty, lub niszczą je masowo, to talia Zielona długo nie pociągnie. Siła tej talii to silne potwory.

Kolor Czerwony (OGIEŃ): Czysto ofensywna talia. Najwięcej tu czarów ofensywnych, które szybko potrafią zniszczyć armię przeciwnika, czy samego gracza. Istoty też są niczego sobie. Masowe zniszczenie... tak to na pewno zaleta tej talii, ciężko przeciw niej grać, bo praktycznie zawsze przeciwnik ma w ręce jakiś czar ofensywny... Ale z drugiej strony wystarczy parę czarów ochronnych i parę uzdrowień i walka nie jest już tak ciężka. Przydają się do walki z Czerwonymi zwłaszcza karty Niebieskie, które odbijają czary w stronę rzucającego. Jednak mimo wszystko, to potężna talia. Zaleta: OLBRZYMIE obrażenia zadawane za pomocą czarów i całkiem niezłe istoty.
Wada: Praktyczny brak czarów defensywnych oraz brak wszechstronności.

Kolor Czarny (ŚMIERĆ): Tu prosiłbym kogoś bardziej doświadczonego o pomoc, gdyż o tej talii nie wiem zbyt wiele. Jedynie wiem to, że ta talia ma tendencje do zaskakiwania przeciwnika czymś, czego się wogóle nie spodziewa i skupia się na ofensywie. Nie wiem wiele więcej, więc jeszcze raz proszę kogoś, kto bardziej się zna na tej talii by uzupełnił moją wypowiedź.

Mam nadzieję, że wszystko się zgadza. Rion, gdybyś miał jakieś zastrzeżenia, to wal śmiało. Nie jestem takim ekspertem jak ty, jednak wydaje mi się, że wszystko jest ok.

Wilk - 2008-07-10 17:05:13

Fajna gra pojechałem z Nerevanem 2:1

Nerevan - 2008-07-10 21:09:36

Miałeś fuksa, następnym razem z tobą pojadę!

Asiņains - 2008-07-10 21:14:50

bez kłótni :p ! Po prostu jesteście równi- raz wygra Nerevan, a raz Wilk

Nerevan - 2008-07-10 21:18:46

Ha, dzisiaj było ostro :) Ostateczny wynik: raz wygrał Wilk, a potem jeszcze jedna ostra walka. Wygrałem ja, ale życie po walce wyglądało tak: Nerevan: 1 punkt :p , Wilk: -1 punkt. I teraz w rankingu mamy 3:2 dla Wilka. Jeszcze się odgryzę! Niedługo rewanż :p . Czas zmienić taktykę :D .

Wilk - 2008-07-11 15:50:27

Szkoda tylko że niemam swojej tali wtedy moglibyśmy zagrać tak na serio.

Nerevan - 2008-07-11 16:20:29

Sprawdź na allegro. Niezłe talie w przystępnych cenach (jak trafisz na taką :D ) Ale tak też się gra całkiem normalnie, w końcu mam coś koło 120 kart. Jakby skontaktować się z Krzyśkiem, może swojej talii użyczy.

Wilk - 2008-07-11 19:00:01

Prawdę mówiąc szkoda mi kasy, ale się zastanowię.

Stick Warrior - 2008-08-02 20:48:26

ja nie za bardzo kumam ale trudno

Nerevan - 2008-08-02 20:53:12

Na pierwszej stronie Rion bardzo dobrze wyjaśnił zasady gry, a na drugiej ja opisałem poszczególne talie. Sama gra nie jest zbyt skomplikowana, ale przy pierwszym zetknięciu może się wydawać niemożliwa do opanowania...

Sauron - 2010-03-07 19:23:27

Podoba mi się ta gra. Trochę już partyjek rozegrałem i mogę powiedzieć, że warto zagrać. Do tego karty są ładne. :P

Wirox - 2010-04-03 21:30:12

.

Asiņains - 2011-06-29 22:45:10

Zacząłem grać jakieś 2 miesiące temu. Moja talia jest biała z elementami czarnej. Głównie polegam na Angelach. Moim największym wrogiem są Silvery - nienawidzę ich ;) Aktualnie poszukuję 2 kart Doom Blade, a ulubionymi są Angel Arbiter, Vectis Dominator i Vangeful Archon. Greetings.

Deferdus - 2011-06-30 11:05:44

Też pomyślę na zakupem, przypomina mi Duel Masters :P, albo Urban Rivals w które dalej gram w necie :D , kupie sobie czarną talie. Pozostaje jedno pytanie, z kim grać :( skoro 99% osób w Czernikowie nie wie nawet co to jest :P .

Malarz - 2011-06-30 12:07:13

Ciekawe czemu jeszcze nie napisałem w tym temacie. Zasady MtG znam od... 7 lat? Tak jakoś brat grał kiedyś i mi się spodobało. Teraz nie gram jakoś turniejowo, tylko z kolegą czasem czy przez internet, co ci polecam Deferdus. Posiadam słabe dosyć B ze splashem G oparte na ataku i takim minicombie Carrion Feeder+Infecious Host. Support ze strony innych Zombiaków planuję, zwiększenie ilości feederów, wymaxowanie Giant Growthów i tym podobne, by było fajne aggro.
@Asi, od Doom Blade'a lepszy jest teraz Go For Throat czy jak go się pisze. Taki sam koszt, a jednak bardziej przystępne ograniczenie. Dlaczego podoba mi się MtG? Wymaga myślenia większego niż wymaga to Duel Masters.

Deferdus - 2011-06-30 15:23:03

Jest jeden problem Malarzu. Mam wolny internet, teraz ledwo udaje mu się wydać z siebie 20 kb na s. :P . W Urban Rivals nie mogę teraz grać, a w gry w necie? od 14 lipca dostaje dodatkowy transfer w necie 400 kb na s. i 6 GB do wykorzystania. Ale tylko taki tu odbiera. Podaj stronę :P .

Oтeли Jinning https://www.worldhotels-in.com Lodging Santa Margherita di Pula