lordpiorunow - 2007-03-23 18:47:36

Dyskusja o umiejetnosciach

Oto spis(dla mniej poinformowanych:))

Air Magic
    Basic:     czary Air Magic rzucane są na poziomie Basic, kosztują mniej punktów many
    Advanced:     czary Air Magic rzucane są na poziomie Advanced, kosztują mniej punktów many
    Expert:     czary Air Magic rzucane są na poziomie Expert, kosztują mniej punktów many

Archery
    Basic:     jednostki strzelające zadają +10% ran więcej
    Advanced:     jednostki strzelające zadają +25% ran więcej
    Expert:     jednostki strzelające zadają +50% ran więcej

Armorer
    Basic:     zmniejsza otrzymywane rany o 5%
    Advanced:     zmniejsza otrzymywane rany o 10%
    Expert:     zmniejsza otrzymywane rany o 15%

Artillery
    Basic:     pozwala wybrać cel dla balisty oraz dla wieżyczek na zamku, 50% szans na zadanie podwójnych obrażeń
    Advanced:     jak wyżej, 75% szans na zadanie podwójnych obrażeń, balista strzela 2 razy
    Expert:     jak wyżej, balista zadaje podwójne obrażenia i strzela 2 razy

Ballistics
    Basic:     60% szans na trafienie wybranego obiektu (z wyjątkiem mostu i wieżyczek), 50% na całkowite zniszczenie celu
    Advanced:     jak wyżej, katapulta strzela 2 razy
    Expert:     75% szans na trafienie wybranego obiektu (z wyjątkiem mostu i wieżyczek), 75% na całkowite zniszczenie celu, katapulta strzela 2 razy

Diplomacy
    Basic:     25% potworów, które normalnie by uciekły, przyłączają się do bohatera, a koszt poddania się jest zredukowany o 20%, dodatkowo zmniejsza poziom wymagany do wejścia do Library of Enlightenment z 10 na 8
    Advanced:     50% potworów, które normalnie by uciekły, przyłączają się do bohatera, a koszt poddania się jest zredukowany o 40%, dodatkowo zmniejsza poziom wymagany do wejścia do Library of Enlightenment z 10 na 6
    Expert:     wszystkie potwory, które normalnie by uciekły, przyłączają się do bohatera, a koszt poddania się jest zredukowany o 60%, dodatkowo zmniejsza poziom wymagany do wejścia do Library of Enlightenment z 10 na 4

Eagle Eye
    Basic:     40% szans na nauczenie się czarów 1-2 poziomu użytych przeciwko nam w walce
    Advanced:     50% szans na nauczenie się czarów 1-3 poziomu użytych przeciwko nam w walce
    Expert:     60% szans na nauczenie się czarów 1-4 poziomu użytych przeciwko nam w walce

Earth Magic
    Basic:     czary Earth Magic rzucane są na poziomie Basic, kosztują mniej punktów many
    Advanced:     czary Earth Magic rzucane są na poziomie Advanced, kosztują mniej punktów many
    Expert:     czary Earth Magic rzucane są na poziomie Expert, kosztują mniej punktów many

Estates
    Basic:     daje 125 sztuk złota/dzień
    Advanced:     daje 250 sztuk złota/dzień
    Expert:     daje 500 sztuk złota/dzień

Fire Magic
    Basic:     czary Fire Magic rzucane są na poziomie Basic, kosztują mniej punktów many
    Advanced:     czary Fire Magic rzucane są na poziomie Advanced, kosztują mniej punktów many
    Expert:     czary Fire Magic rzucane są na poziomie Expert, kosztują mniej punktów many

First Aid
    Basic:     pozwala wskazać leczoną jednostkę, namiot leczy do 50 punktów HP
    Advanced:     pozwala wskazać leczoną jednostkę, namiot leczy do 75 punktów HP
    Expert:     pozwala wskazać leczoną jednostkę, namiot leczy do 100 punktów HP

Intelligence
    Basic:     zwiększa maksymalną ilość many o 25%
    Advanced:     zwiększa maksymalną ilość many o 50%
    Expert:     zwiększa maksymalną ilość many o 100%

Leadership
    Basic:     +1 Morale
    Advanced:     +2 Morale
    Expert:     +3 Morale

Learning
    Basic:     otrzymujesz +5% doświadczenia więcej
    Advanced:     otrzymujesz +10% doświadczenia więcej
    Expert:     otrzymujesz +15% doświadczenia więcej

Logistics
    Basic:     zwiększa ilość punktów ruchu na lądzie o 10%
    Advanced:     zwiększa ilość punktów ruchu na lądzie o 20%
    Expert:     zwiększa ilość punktów ruchu na lądzie o 30%

Luck
    Basic:     +1 Luck
    Advanced:     +2 Luck
    Expert:     +3 Luck

Mysticism
    Basic:     regeneruje 2 punkty many/dzień
    Advanced:     regeneruje 3 punkty many/dzień
    Expert:     regeneruje 4 punkty many/dzień

Navigation
    Basic:     zwiększa ilość punktów ruchu na wodzie o 50%
    Advanced:     zwiększa ilość punktów ruchu na wodzie o 100%
    Expert:     zwiększa ilość punktów ruchu na wodzie o 150%

Necromancy
    Basic:     10% zabitych wojsk wroga przyłącza się do bohatera jako szkielety
    Advanced:     20% zabitych wojsk wroga przyłącza się do bohatera jako szkielety
    Expert:     30% zabitych wojsk wroga przyłącza się do bohatera jako szkielety

Offense
    Basic:     jednostki walczące wręcz zadają +10% ran więcej
    Advanced:     jednostki walczące wręcz zadają +20% ran więcej
    Expert:     jednostki walczące wręcz zadają +30% ran więcej

Pathfinding
    Basic:     zmniejsza zużycie punktów ruchu o 25% na terenach rough, sand, snow i swamp
    Advanced:     zmniejsza zużycie punktów ruchu o 25% na terenie rough, a o 50% na terenach sand, snow i swamp
    Expert:     zmniejsza zużycie punktów ruchu o 25% na terenie rough, o 50% na sand i snow, a o 75% na swamp

Resistance
    Basic:     5% szans na odparcie czaru
    Advanced:     10% szans na odparcie czaru
    Expert:     20% szans na odparcie czaru

Scholar
    Basic:     pozwala na wymianę czarów z poziomu 1-2 pomiędzy bohaterami
    Advanced:     pozwala na wymianę czarów z poziomu 1-3 pomiędzy bohaterami
    Expert:     pozwala na wymianę czarów z poziomu 1-4 pomiędzy bohaterami

Scouting
    Basic:     zwiększa pole widzenia o 1
    Advanced:     zwiększa pole widzenia o 2
    Expert:     zwiększa pole widzenia o 3

Sorcery
    Basic:     efekt działania czaru powiększony o 5%
    Advanced:     efekt działania czaru powiększony o 10%
    Expert:     efekt działania czaru powiększony o 15%

Tactics
    Basic:     pozwala przed walką na dowolne rozmieszczenie jednostek w odległości do 3 pól
    Advanced:     pozwala przed walką na dowolne rozmieszczenie jednostek w odległości do 5 pól
    Expert:     pozwala przed walką na dowolne rozmieszczenie jednostek w odległości do 7 pól

Water Magic
    Basic:     czary Water Magic rzucane są na poziomie Basic, kosztują mniej punktów many
    Advanced:     czary Water Magic rzucane są na poziomie Advanced, kosztują mniej punktów many
    Expert:     czary Water Magic rzucane są na poziomie Expert, kosztują mniej punktów many

Wisdom
    Basic:     pozwala na naukę czarów 3 poziomu
    Advanced:     pozwala na naukę czarów 4 poziomu
    Expert:     pozwala na naukę czarów 5 poziomu

pzdr;)

Talscire - 2009-09-18 20:31:42

Niezły spis.Namęczyłeś się z tym.Tylko szkoda, że po angielsku.

Zen-Aku: A co to ma do tematu? Upomnienie nr [3] za offtop.

Baron - 2010-05-10 15:09:30

Zestaw najlepszych umiejetnosci.
Po pierwsze szybkosc a wiec za wszelka cene trzeba zdobyc(kupic w uczelni lub w chatce):
LOGISTYKA-3 poziom
ZNAJDOWANIE DROGI 3 poziom
Jak juz to mamy to czas pomyslec o walce.
TAKTYKA-mozemy ustawic wojsko i zaslonic strzelcow lub od razu atakowac zamek z murow.
ATAK zwieksza atak
PLATNERSTWO zwieksza obrone
Nastepnie:
SZCZESCIE mozemy atakowac 2 razy.
INTELIGENCJA zwieksza nasze statystyki.
MADROSC zwieksza umiejetnosci.
I to jest zestaw idealny.
>>>>>>>
Przydatne moze byc:
NAWIGACJA gdy mamy wode wtedy rezygnujemy z platnerstwa.
NEKROMANCJA gdy jestesmy w Nekropolii wtedy ostatecznie mozemy zrezygnowac z ataku.
LUCZNICTWO-Gdy kierujemy Wieza,Twierdza,Lochem,Zywiolami,Zamkiem, czyli 2-3 jednostki strzelaja.
ARTYLERIA jest cenna gdy się bronimy i sterujemy wiezami zamku.
BALISTYKA pozwala rozwalic brame wrogowi czy warto tez nieraz miec.
Reszta juz jest mniej uzyteczna...

Sauron - 2010-05-10 15:45:27

Drobna korekta:
1) Szczęście nam po prostu daje szansę na silniejszy cios i zadanie większych obrażeń. -> podwójny atak, to pewnie chodziło ci o dowodzenie. Obie umiejętności są średnio przydatne, na mapach jest zawsze sporo artefaktów dających bonusy do szczęścia i morale.
2) Inteligencja zwiększa ilość naszej many, nie zwiększa statystyk, szczerze mówiąc zdolność też o przydatności takiej sobie, może w Fortecy się przydaje, gdzie często używamy piorunów i innych czarów.
3) Mądrość pozwala nam na rzucanie czarów z wyższych poziomów. W sumie nawet przydatne, szał, oślepienie, klonowanie, wiele czarów jest stąd przydatnych.
4) Po co na miejsce Płatnerstwa dawać nawigację? Może lepiej wywalić inteligencję czy szczęście?
5) Nekromancję ma każdy bohater z Nekropolii, więc innym bohaterom to nic nie daje, po co inne oddziały mają mieć niskie morale?
6) Artyleria i Balistyka są w single użyteczne, ale na multi nie mają znaczenia.
7) W twoim zestawie zabrakło różnych typów magii. One są konieczne.

Zestaw, który uważam za najlepszy:
Taktyka
Jakaś magia na mistrzu, zależy od miasta
Płatnerstwo
Skuteczność ataku
Łucznictwo
Logistyka
Inna magia
Jakiś skill dodatkowy

Te zdolności, które mają nazwy w moim zestawieniu, uważam za podstawowe, magie zależą od miasta. Skill dodatkowy to po prostu... Jakaś zdolność, która przypadkiem się nam wciśnie.

Lowcakur - 2010-05-10 16:16:38

Znacie mnie, wiecie ze musze wtracic moje 3 grosze wszedzie, a wiec:
-taktyka
-logistyka
-ofensywa
-platnerz
-magia na miszcza
-2 magia na miszcza
-modrosc
-altyleria(wzmita w poyniejsyzm etapie grz, ye wygeldu na obrayenia w stzlu: 300-500 :D ) albo talent magicynz.

Olórin - 2010-05-11 17:23:00

Ja napiszę jeszcze raz ;)

1.Taktyka
2.Płatnerstwo (najlepiej ze specem)
3.Skuteczność Ataku (spec też mile widziany)
4. Magia powietrza/ziemi (zależnie od miasta)
5. Magia wody
6.Łucznictwo
7. Logistyka
8. Mądrość (na dużych strasznie przydatna)

Tak by to mniej więcej wyglądało z mojej strony. Niestety takiego boha ułożyłem tylko raz :)

Xeno - 2010-05-11 18:56:18

Płatnerstwo
Skt. Ataku
Taktyka
Magia powietrza
Magia Ognia;p
Mądrość
Logistyka
Odporność na magie

Baron - 2010-05-20 17:36:09

1 Ale te artefakty zapychaja ci miejsce a jak wezmiesz 3 szczescia to nie wezmiesz 3 morale itd.Trzeba jedno wybrac.A atak 2 razy to mocna umiejetnosc.
2.Inteligencja jest przydatna jak masz kilka bitew dziennie wtedy bys stracil wszystkie punkty po 2 bitwach i co dalej???
3.Platnerstwo daje 15% do obrony to mniej przydatne niz drugi atak czy inteligencja.
4.O nekromancji mowilem tylko dla nekropolii...
5.Mozna dac inny zestaw:
LOGISTYKA-
ZNAJDOWANIE DROGI
TAKTYKA
ATAK
POWIETRZE -glownie przyspieszenie masowe!
SZCZESCIE lub MORALE
INTELIGENCJA
MADROSC 5 poziom

GiBoN - 2010-05-24 22:45:24

Problem jest taki, że morale max dają jedynie 12,5% szans na kolejny atak, to średnio co 8. atak. Zamiast tego lepiej mieć płatnerz, który w połączeniu z obroną znacznie ograniczy straty własne, dzięki czemu, każdy oddział w każdej walce, po każdym ataku zada większe dmg i po każdej walce będzie mniej strat :). Co do inteligencji to też nie za bardzo, many przeważnie starcza, na mapach masz studnie i źródełka podwajające manę, przy odrobinie szczęścia możesz zająć jakiegoś dunga. Co do morale to na start niemieszana armia ma +1. Zawsze można zdobyć arta, można pozwiedzać budynki na mapie, można znaleźć naszyjnik lwiej odwagi, który ustępuje jedynie naszyjnikowi boskich mocy i ewentualnie ze smoczych zębów...

PS. A co Ci po dowodzeniu, czy szczęściu, jeżeli wróg ma ducha opresji, albo klepsydrę diabelskiej godziny?

FeestQ - 2010-06-30 13:57:58

Refresh topic

Najczęściej brane przeze mnie umiejętności (tego nie zapomniałem :P)

1. Magia - jaka, to zależy od bohatera
2. -||- , w ostateczności coś innego, jak nie trafi się magia
3. Płatnerstwo
4. Mądrość (jak trzeba, a trzeba prawie zawsze)
5. Logistyka
6. Taktyka
7. Atak
8. Łucznictwo (jak mam z 2-3 jednostki strzelające)

Jak się trafi, to mogę wziąć Balistykę, Dyplomacje, trzecią magię czy Talent Magiczny.

Lowcakur - 2010-06-30 14:06:37

Nie oplca sie trzech magii, i tak podczas bitwy rzucisz max 5 czarow. Lepiej wziasc taki talent magiczny, niezlego kopa dostaja zary, albo altyrelie, w pozniejszych etapach gry mloci ona po 300-500obrazen na strzal, jak to napisalem wyzej.

FeestQ - 2010-06-30 14:17:56

Nie oplca sie trzech magii, i tak podczas bitwy rzucisz max 5 czarow. Lepiej wziasc taki talent magiczny, niezlego kopa dostaja zary, albo altyrelie, w pozniejszych etapach gry mloci ona po 300-500obrazen na strzal, jak to napisalem wyzej.

Tą trzecią magię to biorę w ostateczności, jak nie ma nic lepszego. Np. nie będę brał sokolego wzroku czy mistycyzmu, jak za drugą proponowaną umiejętność mam jakąś magię, nawet jak miałaby być to moja trzecia lub czwarta.

A trzecią magię się czasami opłaca brać. Mass haste + Mass slow + Mass rządzą krwi i duża armia przeciwnika leży.

PS. Jak chciałem zacytować Twój tekst, to był on w ponad 50% podkreślony na czerwono. Staraj się pisać staranniej i zgodnie z ortografią (o polskie litery nie proszę, no bo z tego co wiem to jesteś w Niemczech :) ).

Lowcakur - 2010-06-30 14:49:40

To wlasnie moje bledy ortograficzne sa podkreslone, litery stoja na swoich prawidlowych miejscach. :D
Ale zanim taka sekwencja czarow dobiegnie do konca, to wrog zdazy castnac np. Mass pray, Mass blodust i mass stone skin, i po tobie, brachu. :D

FeestQ - 2010-06-30 15:03:45

Mass pray, Mass blodust i mass stone skin

Się gościu nieźle tym napakuje, ale nie da mu to niezniszczalności. Ciężko z nim będzie walczyć, ale za cenę wielkich strat się go pokona. A gdybym tak zamiast np. spowolnienia rzucił łańcuch piorunów bądź Inferno ?

Mass blodust

Mass bloodlust !

i po tobie, brachu. :D

Optymistyczne... (spoko ja też czasami jestem optymistą :) )

GiBoN - 2010-06-30 15:32:59

A ja puszcze armagedon mając ostrze i wygrałem, no chyba, że ma ktoś płaszczyk, albo czerwoną kulkę... Nie ma sensu się przekomarzać co kto puści. Fakt, że najlepiej mieć dwie magie...

FeestQ - 2010-06-30 15:46:43

Armaggedon to praktycznie taki rozstrzygacz bitwy, że normalnie koniec dyskusji :P (pod warunkiem że na polu bitwy nie ma jakiś armageddonodporniaków, żeby się ktoś nie czepiał).

Fakt, że najlepiej mieć dwie magie...

Ja się z tym zgadzam, nigdzie tego nie neguję. Napisałem tylko, że trzecią magię biorę jak nie ma nic lepszego.

Obawiam się, że moja dyskusja z Lowcakurem była niepotrzebna, no ale przynajmniej ma on te 666 postów :cat: .

Lowcakur - 2010-06-30 16:04:43

Wiadomo, jesli ma sie do wyboru mistycyzm i cos innego, to zawsze sie wezmie to cos innego(nawet sokoli wzrok juz jest od niego lepszy xD ).

GiBoN - 2010-06-30 17:23:53

I to jest chu*owe, że nie można np. nie wybierać żadnych umiejętności, jeżeli obie du.pne...niby to profiluje bohatera, ale losowość trafianych umiejętności jest czasem przegięta.

FeestQ - 2010-06-30 18:23:23

Do bani... jak mi się tak kiedyś stało (do wyboru Nauka Czarów lub Sokoli Wzrok), to próbowałem wczytać grę (no trochę miałem szczęścia, bo poprzedniego dnia brakło mi kroku do kamienia wiedzy), licząc że po tym trafię na coś innego. A tu kiszka, bo chyba próbowałem pięć razy i dalej dwa te same skile do wyboru :/ W końcu wybrałem Naukę Czarów, czego nie żałowałem, bo później w karczmie wykupiłem pokonanego przeze mnie kolesia. On też miał naukę czarów, ale za to zaklęć miał więcej nauczonych niż mój boh. Nie czekałem, obydwaj się spotkali i mój main pouczył się od tego, którego pokonałem i kupiłem... Historia niecodzienna, no ale przynajmniej 1 (słownie: jeden) raz Nauka czarów była pożyteczna :P .

Lowcakur - 2010-06-30 18:51:13

A ja ostatnio gralem bohem z lochow(konkretnie, moim kochanym Ajitem ^^) a tu od nauczyciela nekromancje dostale. Mowie, brechtalem sie przez 20 minut, poniewaz w tej samej grze jeszcze znalazlem buty trupa, plaszcz oraz amulet. To byla fajna rzeznia. :D

GiBoN - 2010-06-30 19:23:35

Z tą nekromancją to jest bug taki, twórcy nie zablokowali jej, więc nawet druid może zostać nekromantą ^^. Co do nauki czarów to dobry skill dla szczura,  może nam podrzucić poza wojskiem jakieś pożyteczne czary i wracać się nie musimy :).

FeestQ - 2010-06-30 19:33:14

a tu od nauczyciela nekromancje dostale

Od nauczyciela, czyli od tego na mapie, co jest podobny do mnicha, tylko ze świeczką ?

Jeżeli tak, to uczony ma losowo "ustawioną" na początku gry umiejętność, której nauczy każdego, kto do niego zawita. Wtedy wszelkie ograniczenia przestają działać, i mimo wszystko dany bohater uczy się umiejętności od nauczyciela. Podobnie jest z chatkami wiedźmy. Tak więc np. łowca/strażnik może się nauczyć magii ognia, a nekromanta dowodzenia.

GiBoN - 2010-06-30 19:38:50

No przecież wiadomo, dlatego to jest niedopracowanie, jak blokują to powinni całkiem blokować, a nie sloty zapychać jakimś szajsem...

Lowcakur - 2010-06-30 19:55:28

Tak, ale jaka zabawa byl tym bohem, jak po mapie smigalem. :D Takiej przyjemnej gry jeszcze nigd nie mialem. :D

FeestQ - 2010-06-30 20:06:22

Najlepiej w ogóle byłoby w każdej sytuacji, kiedy możemy nauczyć się umiejętności zapytanie, czy w ogóle chcemy dany skill posiąść. Niejednokrotnie wkurzyłem się, jak wchodzę do chatki wiedźmy, a ona uczy mnie sokolego wzroku. Bez żadnego zapytania, od razu. Jednak wywnioskowałem, że najlepiej sprawdzać co wiedźma chce nauczyć za pomocą szczurów. Niestety, tak się nie da w przypadku uczonych.

GiBoN - 2010-06-30 20:09:04

Ta, bo miałeś płaszczyk... ale wyobraź sobie co ja np. miałem jak bodajże Neelą dostałem od uczonego nekromancje i jak miałem wolny slot to tych maszkar dostawałem znikome ilości, a morale podu.padało i boha zwalniało tylko na śniegu... To była najbardziej wkurzająca gra w moim życiu...  Ale skoro miałeś płaszczyk to dostawałeś zombie, bo jeżeli masz skill, którego normalnie nie możesz mieć to podrasowujesz go jako ostatniego...

Lowcakur - 2010-06-30 20:54:33

Taa, lisze doszly calkiem szybko, bo to b yla ta mapka z ameryka, ciagle nie wiem jak si ona nazywa. :D 20 lv masz juz w 3/4 tygodniu. :D

GiBoN - 2010-06-30 21:12:10

Ale musisz przyznać, że jeżeli chodzi o nekromancję to ten skill powinien być blokowany. Natomiast uważam, że na uniwersytecie powinno móc się nauczyć każdej magii niezależnie od boha ( to podnosi wartość budowli), ale blokowana magia jest 2x droższa...

Sauron - 2010-07-01 09:26:35

Pobocznym, czyli szczurom najlepiej dawać umiejętności w stylu finanse, nauka czarów, itp.
Coś tam będzie bonus pieniędzy no i te czary przekazuje głównemu.
Po namyśle niegłupie jest także posiadanie logistyki/ nawigacji, wtedy można łatwiej i szybciej przesyłać posiłki.

GiBoN - 2010-07-01 10:21:38

Ale szczur może się za bardzo nie rozwinąć, więc wątpię, by kilka umiejętności od tak się nauczył. Najlepiej jak ma spec. finanse/350szt. zł i umiejętność finansów.

Sauron - 2010-07-01 13:13:38

W sumie racja, nie zaprzeczę, ale gdybyśmy zastanawiali się, jak powinien wyglądać doskonały szczur, który musi być szybki, (logistyka), przydatny (łańcuszki, nauka czarów) i wspierający gospodarkę (finanse).

Problem z poziomami oczywiście zostanie, dobór też, ale jednak można opisać idealnego pobocznego.

Xeno - 2010-07-01 13:38:15

Idealny poboczny to mag z finansami i logą.

Mathias - 2010-11-06 14:43:50

Najlepszym skillem moim zdaniem jest Taktyka. Na drugim miejscu Atak exequo z Płatnerstwem.

Xeno - 2010-11-06 16:52:07

Tu się zgodzę. Taktyka na start + dużo jednostek 1 lvl i można kosić większość neutrali.

przegrywanie kaset vhs warszawa https://lebork.szambobetonowe-mardor.pl Szamba betonowe Radków