Nerevan - 2008-08-20 15:29:43

Jakie są według Was najlepsze zdolności jednostek? Ja stawiam na latanie, podwójny atak i powstrzymywanie kontry. Bardzo mocne są też zdolności jednostek 7-poziomowych, w szczególności wskrzeszenie (Archanioł) i obniżenie obrony (Behemot)

Zen-Aku - 2008-08-29 11:10:16

Najlepsza zdolność to zabijanie wzrokiem, no może na równi z wysysaniem życia. Powstrzymywanie kontrataku i wskrzeszanie są dobre, ale daleko im właśnie do zabijania wzrokiem i wysysania.

Nerevan - 2008-08-30 10:05:09

Są to potężne zdolności, ale, że tak to ujmę, "elitarne". Te, które ja podałem są o wiele popularniejsze.

Co do wyssania życia- tu jest mały paradoks. Jest to potężna zdolność, która jednak jest zupełnie nieprzydatna, gdy spotkamy istoty z dużą obroną- ilość wykradzionego życia będzie za mała. Wygrałem z Alpami za pomocą Krzyżowców właśnie tą metodą- Kamienna Skóra, Psalm Mocy- i wampirki nie miały szans.

O zdolnościach, które wymieniłeś zupełnie zapomniałem... Zabijanie Wzrokiem jest przepotężne, ale ja te gorgony pokonywałem Kusznikami zanim podeszły (podwójny strzał robi swoje).

Ja do listy super-zdolności dodałbym jeszcze atakowanie kilku celów. W przypadku Cerberów z Inferno to wypada tak sobie, ale z Hydrami jest to potężna zdolność, która potrafi zadać olbrzymie obrażenia.

Zen-Aku - 2008-08-30 11:37:24

Z zabijaniem wzrokiem też wiąże się paradoks - gorgona może wygrać z błękitnym smokiem, ale z upiornym smokiem, który teoretycznie jest słaby gorgona nie wygra. Dlaczego? Na nieumarłych nie działa zabijanie wzrokiem :)

Magyar - 2008-11-30 11:56:32

Jedna z potezniejszych zdolnosci jednostek, jest mozliwosc atakowania kilku oddzialow wroga naraz, a takze nieograniczony kontrakak Gryfow Krolewskich.

crazy'olka - 2008-11-30 13:08:53

Zabijanie spojrzeniem może czynić cuda i wysysanie energii przez wampiry

Macielug - 2008-11-30 13:30:12

Ja b. lubię powstrzymywanie kontry. Dla mnie b. przydatna rzecz. :|

Cohen - 2008-12-01 22:12:35

zdolność meduzy i bazyliszka (skamienienie - czy jak to się nazywało?) i zdolność entów spętanie.

Mathias - 2009-02-24 20:40:35

Hmm...
1. Zabijanie wzrokiem
2. Stały kontratak
3. Powstrzymywanie kontry
4. Wysysanie życia
5. Podwójny cios

Kolejność przypadkowa.

Dreader - 2009-04-12 23:10:52

Najlepsze jest powstrzymywanie kontrataku, na drugim miejscu odporność na magię.

Vercetti - 2009-05-08 21:52:45

-Wskrzeszenie
-Powstrzymywanie kontrataku
-Wywoływanie strachu ;D też fajna zdolność

Żywiołak - 2009-05-08 22:01:07

Oczywiście 2x atak.

Doktor Schnabel von Rom - 2009-05-09 14:19:05

Według mnie zdecydowanie najpotężniejszymi umiejętnościami są:
- Atakowanie Wszystkich Przyległych Wrogów,
- Atakowanie Trzech Pól Naraz,
- Podwójny Atak,
- Powstrzymywanie Kontrataku,
- Wysysanie Życia,
- Zabijanie Wzrokiem,
- Wskrzeszenie,
- Redukowanie Obrony,
- Nieograniczony Kontratak,
- Latanie,
- Atak Na Odległość,
- Brak Kary W Walce Wręcz.

Oto lista kolejnych lecz mniej przydatnych i nie tak potężnych umiejętności:
- Postarzanie,
- Obniżanie / Zwiększanie Morale,
- Odporność Na Magię,
- Zamiana W Kamień,
- Spętanie,
- Zionięcie.

GiBoN - 2009-06-25 20:56:37

Postarzanie jest bardzo dobre,tylko szkoda,że występuje tak rzadko,bo jakby miało np. 50% to by smoki były w czołówce.Zabijanie wzrokiem-boskie,powstrzymywanie kontry,latanie,wysysanie życia,nieograniczony kontratak,podwójny atak,wskrzeszanie,atak przyległych,obniżanie obrony i odporność na magię też są świetne.

Soran - 2009-07-14 11:56:35

1. Powstzrymywanie kontrataku
2. Odporność na magię
3. Wysysanie życia
4. Atak dookoła
5. Postarzanie

Kolejność zamierzona.

Olórin - 2009-08-31 15:57:56

1.Powstrzymywanie kontry
2.zabijanie spojrzeniem
3.Atak dookoła
4.nieskończona kontra/zionięcie
5.unieruchomienie przeciwnika(zamiana w kamień,paraliż itp.)
6.wysysanie życia/wskrzeszanie/odporność na czary.

Xeno - 2009-08-31 16:07:29

Powstrzymywanie kontry
Nie kończąca się kontra
Atak do okoła
Odporność na czary 60%

Mucios - 2009-08-31 17:11:32

1. Zabijanie wzrokiem
2. Skamienianie
3. Atak na kilka pól (Hydra, cerber)
4. Odporność na czary
5. Powstrzymywanie Kontrataku

Zen-Aku - 2009-08-31 17:47:41

1. Zabijanie wzrokiem
2. Skamienianie
3. Atak na kilka pól (Hydra, cerber)
4. Odporność na czary
5. Powstrzymywanie Kontrataku

Prędzej już na odwrót. Powstrzymywanie kontry jest lepsze od każdego z tych skilli, jest niesamowicie wartościowe i każda jednostka powstrzymująca kontrę stoi wysoko na swoim poziomie. Odp. na czary jest świetna, ale od p. kontry jednak gorsza, atak na kilka pól jest podobny do zionięcia - musisz mieć okazję, by go dobrze wykorzystać. Petryfikacja to chyba marny żart... Oczywiście, fajnie gdy wejdzie, ale nie można na nią liczyć za bardzo. Zabijanie wzrokiem zdecydowanie gorsze od p. kontry i odp. na magię - gorgonę można przecież choćby spowolnić, a jak zaatakujemy ją jednostką powstrzymującą kontrę, to krówka i tak nam nie odda = nie użyje spojrzenia, już nie wspominam, że spojrzenie nie działa na trupy, żywiołaki, gargulce i golemy.

Mucios - 2009-08-31 20:03:01

Przecierz nie napisałem, że kolejność jest od najlepszego w dół. Nie napisałem też, że kolejność jest losowa, co Cię zmyliło, no a poza tym te numerki od 1-5. Mniejsza o to. Takie są moje typy (Nie w kolejności od najlepszego).

Dai Shi - 2009-10-09 15:13:06

1. Powstrzymywanie kontrataku,
2. Wysysanie życia,
3. Odporność na magię,
4. Death Blow,
5. Zabijanie wzrokiem (nieumarłym gorgona może z tym skoczyć :D).

Viewer - 2009-11-08 21:56:28

Kolejność przypadkowa

P. kontry - 2nd The Best
2x strzał
nieograniczona kontra
odporność na magię (zarówno w przypadku Krasnali/Golemów, jak i Smoków)
zabijanie wzrokiem
atakowanie przyległych wrogów
P. kontry + powrót na swoje miejsce - The Best 

owszem, jest też kilka innych równie świetnych, jednak ja wymieniłem moją osobistą czołówkę:P Reszta nieznacznie za nią :) Nie znaczy to, że reszta jest lipna - wręcz przeciwnie, są świetne, ale te najświetniejsze.

Talscire - 2009-11-09 14:15:35

1.Powstrzymanie kontrataku
2.Niekończący się kontratak
3.Wyssanie Życia
4.Postarzenie
5.Zabijanie wzrokiem

Baron - 2010-05-20 17:53:02

Wedlug mnie:
Powstrzymywanie kontrataku jest najlepsze.
Dwukrotna walka jest swietna.
Atak kilku pol o ile nie atakuje się swoich! jest grozny.
Powrot na miejsce Harpii po ataku jest swietny.
To najlepsze umiejetnosci!

Mathias - 2010-05-21 19:44:25

Według mnie najlepsze skille to: powstrzymywanie kontrataku, wielopolowy atak, nieskończony kontratak, odporność na magię, wszelkie zdolności w stylu ,,podwójny cios", wskrzeszanie.

Co do umiejętności harpii, to tak naprawdę jest to tylko ,,ułomny strzelook", jak kiedyś powiedział trafnie Rozbójnik ;).

Lowcakur - 2010-05-21 20:02:28

Podwojny cios, atak na iles pol, brak kontry, klatwa za atakiem, podwojny cios

Talscire - 2010-05-21 20:06:52

"Atak na ileś pól" jest słaby. Jedynie jak ci się wróg ładnie ustawi.

Mathias - 2010-05-21 20:09:22

Łowca, zgadzam się - klątwa wraz z atakiem to również bardzo dobry skill!
eKayden - wielopolowy atak może się przydać np. wówczas, gdy rzuci się na Ciebie chmara wojsk i będzie Cię jechać dookoła. Często tak jest, kiedy przeciwnik postępuje lekkomyślnie, bądź postanowi ,,walić do upadłego".

Kusznik - 2010-08-07 15:17:19

hmmm... najlepszy jest podwojny atak i powstrzymywane kontrataku
dobrze wyorzystana umiejetnosc 'zabjanie wzrokiem tez jest niczego sobiie Wink

lol772 - 2010-08-15 17:32:45

Zawsze grając zamkiem staram się pakować magie powietrza do experta. Robie to ponieważ speed+szarżą czempionów to super połączenie i zadaje bardzo dużo dmg.

GiBoN - 2010-08-15 19:23:44

Szarża jest bardzo średnia, gdyż swą siłę pokazuje tylko podczas pierwszego ataku i też nie zawsze...

lol772 - 2010-08-15 19:30:27

Ale przydaje się na początek takie "potężne uderzenie". Zawsze zadaje spore straty w szeregach wroga.

GiBoN - 2010-08-15 22:02:00

Tylko, że nie zawsze jest w co potężnie uderzyc. Każdy skill jest bardziej przydatny niż jego brak, wydaje mi się to oczywiste, choc nie we wszystkich sytuacjach.

Olórin - 2010-08-24 19:47:04

Szarża czempiona jest dobra, ale szału nie robi. Fajnie, że ma premie do ataku, ale tak na serio to dużo ona nie daje. Lepsze jest już to uderzenie czarnego rycerza. Można by pomyśleć jak potężnie by uderzyły, gdyby wylosowało max dmg, ten skill wszedł i jeszcze do tego szczęście (a w necro ono być musi).
Ogólnie najlepsze skille to te, które są dodatkowo wspomagane przez bohaterów. Np. Thorgrim z bastionu. Niby taki syfny bohater, ale jak się nim ma 15 lvl, to potraktowanie krasnoluda jakimś zaklęciem zbyt łatwe nie jest.
Ja tu tak gadam a i tak najlepiej wypada powstrzymywanie kontry ;)

GiBoN - 2010-08-24 21:34:14

Szarża daje premię do DMG, A NIE ATAKU(żeby nie było...wiem, czepiam sie dzisiaj:D)! Powstrzymywanie kontry jest najlepszym skillem, bo "wchodzi" zawsze, nie da się go zniwelowac kompletnie niczym i daje największe ogólne korzyści (możliwośc ataku bez strat własnych). Ogólnie to najlepszym skillem byłby atak bez kar za odległośc, bo nie dośc, że nie narażamy się na kontre, to jesteśmy daleko, ale nie eliminuje to kar za walkę w starciu...

Olórin - 2010-08-24 21:51:05

A jak dokładnie działa skill czempiona? Gdzieś już to pisałem, ale wypadło mi z głowy.
To nie szło czasami tak "5% do obrażeń od każdego przebytego pola"?

GiBoN - 2010-08-24 21:57:59

Dokładnie, każde przebyte pole to + 5% bazowych obrażeń, a nie ataku...

Baron - 2012-09-08 01:04:03

U strzelajacych najlepszy jest drugi strzal . Brak kar wrecz tez mocny ale nie tak jak 2 strzaly .

GiBoN - 2012-09-08 11:19:46

A brak kar w walce na odległość, obszarowy atak?:p

Xeno - 2012-09-08 11:35:53

Powstrzymywamie kontry jest najlepsze.

Mathias - 2012-09-08 12:46:30

No właśnie że brak kar jest lepszy od podwójnego strzału, ale co ja tam wiem ;>

A ogólnie to oczywiście PK. Ciekawe są też różnego rodzaju unieruchomienia, trucizny i inne takie.

GiBoN - 2012-09-08 18:11:21

Powiem Ci, że niekoniecznie. 2x strzał jest jak pełna strzała na dystans, 1/2 dmg przez mur i 2x z bliska(kosztem szybszego zużycia strzał). Więc w większości przypadków kosztem amunicji zadajesz większe dmg niż z pełną strzałką, te dwa skille stworzyłyby strzelca idealnego... :)

Kramer - 2012-09-08 23:41:47

Najlepsze skille to powstrzymanie kontry, drugi strzał, wysysanie życia, wskrzeszanie demonów oraz atak i powrót. Gdyby ta zdolność była w posiadaniu np. smoka, wampira, czy diabła, siałaby zniszczenie jak mało co. U harpii nie jest jakaś zabójcza.

Mathias - 2012-09-17 11:22:53

Czyli znowu wszystko zależy od sytuacji. A jeśli chodzi o opisywanego przez Ciebie strzelca idealnego, to to w sumie jest możliwe ze złotym łukiem i chociażby Elfami/Kusznikami ;).


Kramerze, u Harpii ten skill rekompensuje słabe staty i jak to kiedyś określił Danyt aka Rozbójnik, czyni z nich ułomnego strzelooka.

GiBoN - 2012-09-17 11:41:56

Jedyna ich wada to rozrzut dmg, reszta przyzwoita...

Olórin - 2012-09-27 13:30:23

Ale to nie tylko cecha charpii. Loch ma ogólnie całkiem spory rozrzut dmg i klątwa bardzo to miasto boli ;)

A co do tematu to wiadomo powstrzymywanie kontry, wielopolowy atak, podwójny strzał. Reszta jest ogólnikowo na podobnym poziomie ;)

GiBoN - 2012-09-28 20:34:42

Wielopolowy atak szału nie robi, wolę zabójcze spojrzenie.

Mathias - 2012-09-28 21:31:22

Gibon, zależy u kogo wielopolowy atak. Bo u Hydr to jest boskie.

GiBoN - 2012-09-29 01:46:15

Przełożyłbyś go nad zabójcze spojrzenie?

Mathias - 2012-09-29 09:47:20

Skąd w ogóle takie porównanie? To są dwa skille o zupełnie innej specyfice.

GiBoN - 2012-09-29 11:22:26

Mające to samo zadanie, maksymalizacja strat. Podobnie z resztą jest z podwójnym uderzeniem, więc można je porównywać, bo bezpośrednio przekładają się na dmg.

Xeno - 2012-09-29 20:46:39

Powstrzymywanie kontry i tak jest najlepsze moim zdaniem.

Olórin - 2012-09-29 21:24:47

Zabójcze spojrzenie jest skierowane głównie w jednostki o lvl 7 ewentualnie 6, bo poniżej przyrost jest zbyt wielki by robiło to różnicę. Dlatego wolę wielopolowy atak, którym można uderzać praktycznie po wszystkim. Takie straty po ileś jednostek z różnego lvl mają swój skutek podczas walki

Mathias - 2012-09-29 22:59:32

Gibon, ja nie przeczę, że zabójcze spojrzenie jest bardzo dobre, ale wielopolowy atak się przydaje na pewno nie mniej. Olórin to uargumentował.

GiBoN - 2012-10-01 18:33:11

U hydry na 7 lvlu, atakiem wszystkich dookoła przy zajmowanych 2 hexach to faktycznie ogień. Ale np. u cerbera szału nie robi, a i dobrze trzeba trafić, rozrzut dmg u tych jednostek też spory...

Mathias - 2012-12-14 21:10:58

No tak, u Cerbera szału nie robi, a poza tym dużo osób przerabia te jednostki na demony. Ja miałem raczej w głowie rzeczoną hydrę, a także żywiołaka magii.

Xeno - 2013-02-17 16:45:26

Powstrzymywanie kontry i wskrzeszanie oddziału po ataku.
Nie ma dla mnie nic bardziej zabójczego, ale jak to w świecie naruto mówią "każda technika ma słaby punkt".

Mathias - 2013-02-17 16:46:38

Wniosek z tego taki, że Alpy są najlepsze, jeśli chodzi o dobór umiejętności ;).

Xeno - 2013-02-17 16:52:49

No jeszcze hydra z wielopolowym i powstrzymywaniem kontry, dwa najlepsze zestawienia jak dla mnie.

Sauron - 2013-02-17 21:18:36

Warto zauważyć, że plusem tych dwóch zdolności jest to, że zawsze zadziałają. Zabójcze spojrzenie czy wyssanie życia już zależy od rodzaju przeciwnika, ale przeciwko odpowiednim przeciwnikom również są bardzo niebezpieczne.

Mathias - 2013-02-19 00:41:44

Ciekawym zestawieniem są także skille Arcydiabła: PK połączone z wysokim speedem i lotem.

MrTurqs - 2013-06-01 09:21:03

Wspomniał tu ktoś o przepotężnych dżinach na magicznej łące? Masówki losowych czarów robią swoje.

Xeno - 2013-06-01 10:57:30

Szukanie magicznej łąki, by był tam wrogi bohater to jak szukanie naturalnej, ładnej, mądrej kobiety z dużym biustem, fajnym tyłkiem, zgrabnymi nogami i nie farbowanymi włosami.

GiBoN - 2013-06-03 09:27:50

Która zakocha się w Tobie ez pamięci od pierwszego wejrzenia... Czarodzieje nie potrzebują łąki do masówek więc mógłbyś je pochwalić, mimo iż wciąż to tylko neutrale...

Markham - 2013-06-03 14:58:50

Ważka ma przydatny skill należy również pamiętać o Czarodziejach. Grupowe są bardzo przyjemne :P
Strzelec bez maksymalnego zasięgu nie byłby sobą. Zombie dość rzadko używa zarazy. Jego animacja zawsze kojarzyła mi się z kałem - nie wiem czemu. Przez co miło się ogląda. Szkieletom brakuję czegoś związanego z atakiem dystansowym,że ponosi mniejsze obrażenia od strzał. Bliżej realizmu.

Mathias - 2013-06-28 14:15:38

Ważka ma przydatny skill należy również pamiętać o Czarodziejach. Grupowe są bardzo przyjemne

Tak, z tymże może ci się trafić coś bardzo przydatnego (jak np. przyspieszenie), ale i badziew typu ochrona przed ogniem, w efekcie czego tracimy ruch :/.

Zombie dość rzadko używa zarazy. Jego animacja zawsze kojarzyła mi się z kałem - nie wiem czemu. Przez co miło się ogląda.

Masz niezwykle ciekawe fetysze...

Szkieletom brakuję czegoś związanego z atakiem dystansowym,że ponosi mniejsze obrażenia od strzał. Bliżej realizmu.

Bliżej realizmu to szkielety leżą w grobach i nie chodzą.

Sauron - 2013-06-28 16:15:45

Ależ w Heroes IV szkielety są jak najbardziej kościste i odporniejsze na ataki dystansowe. ;D Zaraza zombi to po prostu zaraza, Markham idź się leczyć.

Mathias - 2013-06-28 16:18:33

Nie no, żartowałem, z tymi szkieletami tak powinno być, tylko słowo "realizm" po półroczu pozytywizmu trochę mnie bawi w zastosowaniu do nieumarłych :D. Markham, za dużo internetów.

Xeno - 2013-09-01 09:56:55

Markham ma po prostu specyficzne fetysze i to jak na 14-latka, można zacząć się bać o niego.

ehotelsreviews