Drago - 2009-03-21 19:05:39

Kończę pracę nad pierwszą częścią moich scenariuszy. Nie robię kampanii z prostego powodu - w każdej części będzie inny bohater, inni wrogowie i inni sprzymierzeńcy. Uwaga! Będą to scenariusze "chodzone", czyli nie będzie rozbudowywania miasta i szkolenia nowych bohaterów, zaś jednostki zdobywane będą wraz z postępem gry. Kierujemy poczynaniami jednego bohatera, a gdy go stracimy - przegrywamy.
Największą atrakcją są jednak sami bohaterowie - postanowiłem, że bohaterami będziemy... my, czyli aktywni forumowicze. W planach mam 5 części (będą połączone wątkiem fabularnym), ale nikt nie będzie się czuł poszkodowany - każdy scenariusz będzie rozgrywany po innej stronie konfliktu, ale jednostki nie zawsze będą dobierane miastami. W pierwszej części armia w głównej mierze składać się będzie z krasnoludów i magów. Dlaczego? Tego dowiecie się po premierze scenariusza ;]. Na razie powiem tyle, że głównym bohaterem pierwszej części jest Majer, a wrogami są nieumarli. W niedługim czasie zamieszczę scenariusz na forum, jeśli Mathias się zgodzi ;].

Mathias - 2009-03-21 19:12:52

Super! Czyli to coś jak forumowa kampania, tylko że nie będzie kampanią, lecz zestawem scenariuszy ;]. Ale fajne! POWODZENIA!

Drago - 2009-03-21 22:11:06

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Zen-Aku - 2009-03-22 10:53:57

Niezłe ;] Ale powinieneś powiedzieć, że w ogóle się nie da w tej becie wygrać - nie ma białego namiotu klucznika (a przynajmniej go nie widziałem) i nie można się dostać do Nekropolis :D Daj trudniejsze neutrale i będzie dobrze, oczywiście nie zapomnij o tym namiocie i dorób jeszcze jakieś atrakcje :P ;]

Mathias - 2009-03-22 12:01:01

No więc tak:
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to sztywność terenu. Zbyt kwadratowa (rozumiesz, o co chodzi).
Kolejne, co radziłbym ci zmienić, to teren wokół Fortecy Majera. Myślę, że śnieg byłby najlepszy. Ponadto warto by połączyć teren z końcem mapy, żeby nie wyszła wyspa, tylko półwysep. Myślę też, że nie sprawiłoby problemu dodać trochę obiektów wokół niego (drzewa, góry, itd.).

Jeśli chodzi o prolog (text, co się wyświetla przy wyborze mapy), to za dużo w nim powtórzeń słowa ,,krasnoludy".

Nie zapomnij też o dodaniu jakichś textów, np. Wprowadzenie.

No to przerabiamy szczegóły:
1. Za mało szkieletów chroni portalu. Zmieniłbym do 200. Wtedy nagroda (50 krasnali) byłaby sprawiedliwiej otrzymana.
2. Pod ziemią jedna grupa ożywieńców jest ukryta za głazem i można ją bez problemu wyminąć.
3. Zwiększ liczbę ożywieńców. Proponowałbym 28.
4. Dobrym pomysłem byłoby dodanie strażników do Toporu Centaura, np. kilka wampirów.
5. Kościei powinno być więcej (100-150)
6. Za pierwszą bramą są licze, których można wyminąć. Radzę poprawić.
7. Dodaj strażników do namiotu.
8. Jeden z grobowcó jest tak położony, że wejście do niego jest zablokowane i nie można go zdobyć.
9. W wydarzeniu obok jasnowidza dodałbym jeszcze 2 rycerzy.
10. WYDARZENIA NA TEJ JEDNEJ DRODZE SA PUSTE! Musisz to wszystko dodać(te -1 morale, kilku krasnali, etc.)
11. NIE MA BIALEGO NAMIOTU!
12. W stolicy wroga są dziwne proporcje jednostek (600 szkieletów i 150 zombie). Powinieneś to zmienić.
Reszta jest w porządku.

Drago - 2009-03-22 18:29:09

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Mathias - 2009-03-22 20:03:26

Jeśli tak, to wybacz ;]. Zaraz sprawdzę nową wersję ;].

Drago - 2009-03-23 16:53:44

I jak wrażenia, Mathias? ;] Cały czas pracuję nad wersją ostateczną (m. in. zamierzam przesunąć Nekropolis w inne, dalsze miejsce), a Twoje uwagi mogą być przydatne :).

Mathias - 2009-03-23 17:29:19

Teraz już dużo lepiej, ale wciąż pozostały pewne sprawy do poprawienia:
1. Te miejsce startowe - zbyt kwadratowe. I Mógłbyś zrobić pewną sztuczkę z umieszczanie drzew między górami ;]. Ale to moje wymysły :d. W każdym razie postaraj się ją zaokrąglić.
2. Dodaj strażników do toporu centaura! ;] Będzie trudniej.
3. Proponuję zrobić jeszcze parę questów. Np. za topór centaura otrzymujemy 30 centaurów ;].
4. Mam rozumieć, że te grobowce obok liczów są tylko tłem? Bo w każdym razie są zablokowane...
5. W tymże miejscu (licze) dodałeś urwiska. Teraz nałóż na nie drugą warstwę przeklętej ziemi. Wtedy nie będzie ich widać ;)
6. Tam, gdzie są demony, jest trochę za pusto. Dodaj jakieś wulkany, rzeki lawy i Gwiazdę(+1 mocy). Wtedy będzie dobrze.
7. Nadal jest jeszcze trochę zbyt kwadratowo. Postaraj się to ,,zaokrąglić".

Bardzo ładna mapka. Widać, że się starasz ;].

Drago - 2009-03-23 20:01:37

[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]

Mathias - 2009-03-23 20:15:04

W edytorze prezentuje się bardzo ładnie ;]. Poprawiłeś, widzę, najważniejsze rzeczy. Nie będę na razie cię męczył, zagram i się przekonam :).
Za sam pomysł otrzymujesz plusa.

Zen-Aku - 2009-03-23 21:40:37

No nieźle, Drago :D Finałowa bitwa dość trudna, bez eliksiru życia i łuku strzelca byłoby ekstremalnie trudno, zwłaszcza, że koleś przywoływał ok. 10 razy po 80 żywiołaków ziemi. Oczywiście, Majer miał gorszą moc i przywoływał tylko 48 żyw. powietrza, ale za to się przyspieszenie ładnie przydawało ;] Mój wynik finałowy na tej mapce to 90 ;]

Rozbójnik - 2009-03-24 14:29:44

Całkiem przyzwoita mapka, jakiś pomysł był. Za oprawę graficzną się nie czepiam, bo wiem ile czasu zajmuje zrobienie ładnej mapki, natomiast mógłbyś nieco podnieść poziom.. Tak z 4-5 razy pomnożyć ilość strażników lub znacznie zredukować naszą armię, bo gra się zbyt prosto. Ewentualnie, żeby jeszcze bardziej nie wzmoniło to naszego bohatera, może wystarczy dać końcowemu przeciwnikowi więcej armii lub lepsze staty.

Mathias - 2009-03-24 19:30:30

No więc zagrałem i... nie skończyłem. Czemu? Bo ulepszyłem wszystkich moich mnichów w kapłanów ;]. Wg mnie powinieneś w tej jednej wieży zmienić pożądaną jednostkę z mnichów na kapłanów :).
Niestety, nie dotarłem do Final Battle z tego właśnie powodu. Ale to da się przeżyć, zagram jeszcze raz. Jakie wrażenia? No, powiem, że nieźle. Na początku nie za bardzo mi się podobała ,,klockowatość" tuneli, ale potem się przyzwyczaiłem, a nawet mi się to spodobało. Wszystko zostało dość db wykonane. Niestety, muszę przyznać, że większość bitew nie była dla mnie trudna. Traciłem max. 2 krasnale. Dopiero bitwa z 1501 szkieletów była niezbyt łatwa. Oczywiście, wygrałem bez większych kłopotów, ale wreszcie straciłem jakieś jednostki. Drugą taką bitwą było wydarzenie po tych kilku obniżających morale (min. 2 jednostki na turę stały w miejscu).
Zagram w Final Battle i prześlę relacje. Na razie popraw tylko ten szczegół, który ci podałem na początku. Reszta jest ok.

Zen-Aku - 2009-03-24 19:41:31

Rozbójnik napisał:

wystarczy dać końcowemu przeciwnikowi więcej armii lub lepsze staty.

Ale zabrać żywiołaka ziemi :D Nie wiem, czy u Ciebie koleś bez przerwy to dziadostwo przywoływał, bo u mnie tak ;] Same trupy w FB faktycznie nie sprawiają kłopotów, ale głównie dzięki diabełkom w naszej armii.

Drago - 2009-03-24 19:46:30

Mathias napisał:

Czemu? Bo ulepszyłem wszystkich moich mnichów w kapłanów ;]

Sorki, Mathias, ale to był Twój błąd :D. Domyśliłem się, że prawie każdy pobiegnie do fortu z każdym oddziałem, a brak ulepszenia tych jednostek nieco zmniejsza ich skuteczność ;]. Aha, i zadbaj o artefakty, bo jeden będzie Ci potrzebny w ostatniej wieży ;].

Mathias - 2009-03-24 20:58:04

Heh, mogłeś do gdzieś napisać ;]. Ok, zagram jeszcze raz.

Drago - 2009-03-25 20:54:37

I jak, Mathias? ;] Zagrałeś?

Aha, beta dwójki powinna być gotowa w sobotę (może nawet już w piątek wieczorem, ale nic nie obiecuję), wobec czego pełna będzie w poniedziałek/wtorek, najpóźniej środę ;].

Mathias - 2009-03-26 19:14:46

Ano zagrałem i bardzo mi się podobało ;].
Niestety, Rozbójnik wylazł z miasta, co nieco pogorszyło jego skuteczność (głupie kompy), ale i tak walka była na poziomie. Ciągle robił żyw. ziemi, a ja żyw. powietrza. Przyspieszenie grało pierwsze skrzypce. Zniszczenia nieumarłych użyłem tylko raz, ale wystarczająco, by go pognębić. Po zniszczeniu trupów zmagałem się z żywiołakami, których przywołał chyba z 400 (jeśli nie więcej). Zacząłem robić żyw. powietrza, żeby wyrównać szanse. Wprawdzie szybko ginęły, jednak zatrzymywały wroga. Ostatecznie wróg zrobił podstawowy błąd - zamiast wezwać 80 żywiołaków, jak to robił co turę, żeby uzupełnić armię, spowolnił mnie. Ja dałem przyspieszenie i zniszczyłem resztki jego armii.
Potem zdobyłem miasto, w którym, niestety, zostawił trupki.
Oceniam mapkę: 7,5/10

Czekam na następne! A przede wszystkim na tą, w której bohem będę ja ;] (pamiętaj: rycerz Christian jako podstawka :))

Drago - 2009-03-26 21:06:42

Dobra, więc zdradzę kto będzie bohaterem każdej z części (możecie wpisywać sobie wymagania co do bohaterów ;]):

Część III - Koragg,
Część IV - zastanowię się, jakoś nie upatrzyłem :D (może jakieś sugestie?),
Część V - Mathias (powiedz tylko, czy wystarczy portret Christiana? bo sam Christian ma kiepską specjalność i mogę Ci dać innego rycerza, oczywiście z portretem Christiana i Twoim nickiem ;].)

Zen-Aku - 2009-03-26 21:24:16

To ja poproszę Mutare z jakimś fajnym portretem ;]

Mathias - 2009-03-27 20:46:15

Na część IV daj może Pandrodora/Hiradora/PlacKa. Osobiście przychylałbym się do tego pierwszego.
Heh, wiesz, że dla mnie Balista jest dobra, a co za tym idzie Christian to dla mnie świetny boh ;]. Ale oczywiście możesz dać innego bohatera, np. Edrica, Tyris lub Sorshę (mają spece moich ulubionych jednostek).
Ok, to ja już z niecierpliwością wyczekuję części II ;]. Ciekaw jestem, w jaki sposób ją wykonasz :)

Majer - 2009-03-28 11:03:07

Znalazlem powazny błąd przez ktory nie moge przejsc gry klucznik chce odemnie 5 mnichow a ja mam 10 tylko że ulepszonych i co teraz ?

Aha moja armia powidzcie czy duza 123 ul. magowie, 10 mnichow na upie, 46 krzyzowcow, 272 krasnale na upie, 9 arcyddiablow, 25 czempionow, 155 pegazów na upie. Staty 13,15,19,15 umiejhetnosci mistrz mag pow,ziemi i wody. Exp atak dowodzenia i madrosc i nie moge kozystac z artow skladanych hehe bo mam pliki zapomnialem wiec ciekawe ale chyba sobie poradze jak beda mnisi :(

Zen-Aku - 2009-03-28 11:26:10

Majer napisał:

155 pegazów na upie

Skąd Ty je wytrzasnąłeś? :P

Co do armii, to przed przejściem do wroga miałem ponad 200 krasnali, 98 up. magów, 20 zwykłych magów, 15 mnichów, 23 czempionów i 10 arcy ;] Gościu w wieży zabiera 3 diabły, więc nie można ich dużo stracić, z drugiej strony trudno o stratę tak silnej jednostki. W FB z 7 diabłów został mi... 1, bo oczywiście wszystko jak leci chciało mi rozwalić te diabły, m. in. wampiry i rycerze, smoki się przyczepiły do magów, gdzie szybko zginęły ;] Najgorsze były jednak te żywiołaki, kilka razy po 80, na dodatek komp rzucił na nie przyspieszenie... Jakoś poszło, nie spodziewałem się tylko takiej siły krasnali, tak naprawdę bez nich byłoby kiepsko ;]

Majer - 2009-03-28 11:44:18

Majer umie grać Bastionem nawet bez bastionu hehe. Pegazy miały dubla i mogłem mieć ich znacznie więcej ale już mi się łazić nie chciało. Tak się dziwnie złożyło że mając jakąś tam armie jedno z pierwszych miejsc jakie odwiedziłem to fort na wzgórzu i już nie było jed która by mi zadała większe straty.  Komp mi większych strat nie zadał. Prosta mapka myślałem że będzie trudniej aha ominołem klucznka wszedłem do edytora i żeby jeszcze raz mapy nie przechodzić obok zamku wroga dałem sobie tego boha co miałem z tymi samymi statami artami itp. Komp dał chyba 4 razy po 80 żyw ziemi ale nie było źle tak mniej więcej po walce zostało mi 9 arcydiabłow, 100 arcymagów, z 15 kawalrzystów, ze 70 krasnali a mogło być lepiej no i nie miałem składanych 2 artów które powinniem mieć. Za prosta mapa jak dla mnie czekam na coś lepszego.

Zen-Aku - 2009-03-28 11:49:08

Coś trudniejszego? Ściągnij cz. II i wbij się w zdarzenie z kilkoma tysiącami szkieletów, mając przy tym początkową armię ;] Ja tak zrobiłem. Skusiły mnie te artefakty, bo niby nic ich nie broniło, a tutaj wyskakuje kilka legionów szkieletów :P ;]

Rozbójnik - 2009-03-28 12:03:51

Hmm niezły motyw z tym edytorem :D
Mi tam się nie chciało biegać po czempiony, żadnych pegazów też nie miałem, przez co ostatnia bitwa nie była tak zupełnie bez strat, ale też dość prosta. 2 część jest nieco ambitniejsza, ale skoro moich ambicji nie zaspokoiła, to Majera pewnie też nie ;] Czekamy na więcej, niech poziom trudności rośnie.

Soran - 2009-07-22 13:24:22

Ma ktoś tą mapę u siebie? Bo link wygasł, a chciałbym zagrać.

Psyhix - 2009-08-11 00:03:17

Czy mógłbyś upnąć plik bo wygasł?

Mathias - 2009-08-11 11:26:54

Drago nie ma tych map, o czym już mówił. Prosił, żeby ktoś je upnął. Ja je mam, ale zapomniałem o tym. Obecnie jestem na wczasach, na innym kompie. Za tydzień wrócę, to wrzucę na serwer. Może nawet Cohen załatwi upload tychże map na swoim serwerze, wtedy linki nigdy już nie wygasną.

Cohen - 2009-08-11 14:38:08

W tym problem że się obudziłem za wcześnie i nie mam bardzo czasu żeby tego w forum szukać. Jak ktoś ma 2 wersje map to nie wysyła mi priorytetem na maila (żart):

slawek.rebis@gmail.com

Rapid to jest niezbyt długotrwały... 90 dni i wyrzuca. Wrzuć na maila. Ja zajmę się póżniej zrobieniem odrazu jakiegoś formularza na stronie z uploadem dla wszystkich: upload już jest tylko zabezpieczenie przed botami potrzebne ;p.

Mathias - 2009-08-18 19:29:51

Oto linki do I i II części Legendarnych Bohaterów:

http://www.plikus.pl/zobacz_plik-Legend … 31884.html

http://www.plikus.pl/zobacz_plik-Legend … 31885.html

Tilogour - 2010-03-24 19:43:30

Mógłbym prosić o upload na inny serwer [hotfile, http://www.sendspace.com, mediafire] lub o przesłanie map na maila (Dammoni@tlen.pl) ?
Próbowałem się zarejestrować na plikusie, ale czekam już wystarczająco długo..., więc jakbym mógł prosić...

Guest House Tenir Too