Co z tego, że można mieć szybciej żywiołaki, jak Twierdza będzie jeździła z behemotami, z którymi żywiołaki nie mają zupełnie żadnych szans? Cyklopów się nie robi, ogry się robi jak drewna nie braknie, trzon armii stanowią wilki, ptaki i behemoty - często w zupełności wystarcza, zwłaszcza, że są jeszcze całkiem szybkie gobliny do zdejmowania kontry i orkowie, którzy są w stanie wspierać nas z daleka. Przy drewnie robi się ogry, bo ulepszenie jest już tanie, a szamani służą głównie jako dopalacz armii - żądza krwi się kłania
Offline
Obywatel
No jak już mówiłem dobry strateg pozwoli maksymalnie na zaatakowanie dwóch jednostek naraz, więc jedna zaleta żywiołaka zmalała. Jeśli jednak nie masz hipnozy to co zrobisz? I zgadzam się z Zen-Aku.
Przepraszam za moje błędy ortograficzne. Walcze z dysortografią, więc będe wdzięczny za wytykanie moich błędów, to mnie dodatkowo zmobilizuje.
Zen-Aku edit: Ok, nie ma sprawy Będę pamiętał, że nie mam Cię karać za błędy, ale poprawiał je będę - mam nadzieję, że popracujesz nad sobą i uda Ci się poprawić
Offline
Generał
Zgoda Zen-Aku, chociaż teraz mówiłem o pojedynku cyklop vs. żyw. magii, to wtedy jednak żywiołak ma przewagę, ale patrząc na całość to masz rację, szybkie budowanie siedliska behów może być decydującym czynnikiem w pojedynku, ale tutaj mała uwaga Feniks mają najwyższy przyrost na 7 poziomie, a jak masz do tego kilka WŻ to możesz po prostu zasypać Twierdzę feniksami.
Offline
Osobiście tego przyrostu nie uznaję, gdyż zazwyczaj gra się z przyrostem normalnym = 2. Twierdza nie będzie czekała na to, aż WŻ zdecyduje się zaatakować, bo im wcześniej dojdzie do walki, tym większą przewagę ma właśnie miasto barbarzyńców Już nie wspominam, że na 4. i 5. poziomie Twierdza ma gigantyczną przewagę (nawet same ptaki sobie poradzą z magmą i energią), na 3. jest sytuacja remisowa (niższa jakość orków za znacznie mniejszy koszt, ponadto nie ma potrzeby ulepszania orków, po to, żeby strzelały), na 2. jednak wilk ma przewagę - burza ma mały przyrost i ekstremalnie wysoką cenę, a żeby strzelała - trzeba ulepszyć).
Offline
Obywatel
2, a przede wszystkim 3 lvl jest dużo lepszy w WŻ. Tekst, że uruki są takie jak żyw lodu, bo są tanie, mnie rozwalił. To może najlepiej stawiać na znalezienie i rekrutowanie chłopów z siedliska, wtedy też bardzo tanio wychodzi... Odrobina obiektywności by się przydała
Offline
W ciągu ostatnich 2 tygodni grałem niemal wyłącznie Wrotami (kampania tytułowa dodatku AB). I zaczynam się zastanawiać, czy nie jest lepsza od twierdzy. Sam nie wiem, muszę porównać:
Rusałka vs. Hobgoblin - remis. Hobgoblin ma lepsze staty, ale nimfa lata i powstrzymuje kontrę. A wysoki przyrost niewiele jej daje przy takim HP.
Zyw. Burzy vs. Pies - żywiołak ma żałosny przyrost, a pies jest mało odporny. Zywiołak jest też wrażliwy na ogień. Pies atakuje podwójnie. Zaś żywiołak wali z odległości niezłe pociski. REMIS
Zyw. Lodu vs. Uruk - Lód gładko zwycięża. Uruk jest na szarym końcu listy jednostek 3 poz. Chociaż żywiołak też nienadzwyczajny - najgorsza jednostka tego miasta. Ale jednak od orka lepsza.
Zyw. Ognia vs. Ogr - oczywiście Ogr. Zyw. ognia to chłam, jakich mało. Zero plusów.
Zyw. Ziemi vs. Ptak - tutaj króluje ptaszysko. Bije nędzny żywioł ziemi pod każdym względem.
Zyw. Magii vs. Cyclop - zmieniłem zdanie o cyklopie i faktycznie jest on najgorszy na poziomie. Zaś żyw. umysłu zajmuje całkiem przyzwoitą pozycję. Ma bardzo dobre skille i nienajgorsze staty.
Fenix vs. Behemot - tutaj sytuacja jest trudna do roztrzygnięcia. Jeśli uznajemy przyrost 4, nie ma wątpliwości. Jeśli jednak nie, trzeba się zastanowić:
Atak: Fenix ma wyższy (2)
Obrona: Behemot ma wyższy (1)
Obrażenia: Behemot (10)
HP: Behemot (100)
Szybkość: Fenix (12!)
Koszt: Fenix tańszy (1000 golda)
Skille specjalne: remis. Fenix zionie, a to bardzo przydatne. Jest odporny na ogień, czyli na klątwę. Odradza się, co może pomóc w wygranej (choć i tak to przereklamowana sprawa). A behemot rozwala deffa przeciwnika.
A więc dam remis z racji tego, iż wszystko zależy od jednego czynnika: uznawania bądź nieuznawania przyrostu fenixa.
Heh, ale wyrównanie! 3 remisy! A z pozostałych po 2 punkty dla każdego miasta. Wygląda na to, że pozostałe czynniki muszą roztrzygnąć sprawę.
Magia: Wrota
Bohaterowie: oczywiście Twierdza
Budowle specjalne: Twierdza ma Gildię Najemników i Sale Valhalli. Wrota Magiczną Uczelnię i Sprzedawcę Artów. A więc widać niewielką przewagę WZ. Jednak jeśli pomyślimy o cenie, uznamy, że owych budek w większości przypadków nie warto budować. Dopiero później będziemy mogli sobie na to pozwolić. Ale czy ,,później" będą już one coś warte, gdy wyexpimy sobie bohów? Budki z Twierdzy dają nieco mniej, ale są dostępne praktycznie od zaraz i za niewielką cenę. Dlatego REMIS.
Cena: Wrota są droższe, zwłaszcza jeśli chodzi o rekrutację wojsk. Ponadto dodatkowe budynki są strasznie drogie. A inne budowle również nienajtańszze. Twierdza ma tylko dwa drogie budynki: Fort Ogrów (cholernie dużo drewna) i Grota Cyclopów (KRYSZTAŁ!). Ale i tak tańsze.
Graal: Heh, nie można zaprzeczyć, że Wrota ma lepszy.
No i znowu wychodzi 2:2 i remis
Podsumowując:
Wrota: 4
Twierdza: 4
Remisów: 4
Czyżby remis? No cóż, samego mnie to dziwi. Ale to tylko dlatego, że dałem remis przy fenixie w związku z przyrostem. Osobiście go nie uznaję, więc minimalnie zwycięża Twierdza. Ale ta różnica jest tak minimalnie śmieszna, że aż nie warto by było jej uwzględniać.
Offline
Obywatel
Mathias napisał:
Zyw. Lodu vs. Uruk - Lód gładko zwycięża. Uruk jest na szarym końcu listy jednostek 3 poz. Chociaż żywiołak też nienadzwyczajny - najgorsza jednostka tego miasta. Ale jednak od orka lepsza.
Hmm mam poważny kłopot, by znaleźć na 3 poziomie coś co dorówna żywiołakowi lodu... Staty trochę lepsze od gryfa, cerbera, minimalnie gorsze od golema, przy czym żywiołak strzela. Czytałem też na tym forum, że oczko jest bardzo dobre, a ma od lodu gorszą wytrzymałość oraz obrażenia. Tylko mi nie mówcie, że jest słabszy ze względu na koszty, bo to już nawet zabawne być przestaje
Co do feniksa, to przeceniasz go Mathias. Przy przyroście 2 jest najsłabszy na tym poziomie zdecydowanie, obniżenie obrony o 80% jest dużo lepsze od zionięcia czy odporności na ogień.
1 poziom, to również zdecydowana przewaga WŻ, rusałka jest o wiele lepsza od goblina, gnola troglodyty i wszystkich tego typu jednostek. Kilka dni temu grając partyjkę, 3 dnia zabiłem 162 golemy, samymi rusałkami i żyw. burzy. Który inny 1 lvl daje takie możliwości?
Offline
Hmm... chyba masz rację, jest dość dobry. Po prostu mało gram WZ i nie znam się jeszcze na tym mieście.
Fenix... czy ja wiem? Na pewno jest gorszy od hydry, arcydiabła, archa, czarnego smoka. I na pewno pokonuje kościane badziewie. Może masz rację, może rzeczywiście jest gorszy od Beha. Jedyne, co można zrobić, to sprawdzić praktycznie.
No, z tą rusałką to jest tak, że ma dobre skille, ale drastycznie mała liczba HP uniemożliwia bezpieczny atak. Grupka byle uruków zmiecie je z powierzchni ziemi jednym strzałem.
Offline
Obywatel
Dlatego często bierze się Lacusa, masz taktykę, więc rusałki dolatują od razu. Głównym oddziałem czekasz, pojedynczymi podchodzisz tak, by nie mogły uruki strzelać. Do tego bardzo silny żyw burzy, i na grupę uruków wychodzą straty 3-4 rusałek, nie tak dużo, prawda?
Offline
Rekrut
Twierdza vs. Wrota:
1. 1:1
2. 0:1
3. 0:1
4. 1:0
5. 1:0
6. 1:1*
7. 1:0
Wynik:
Twierdza - 5
Wrota Zywiolow - 4
Po primo, to Zywiolakow Magii bedziemy miec duzo szybciej, a co za tym idze, bedziemy
miec ich wiecej niz owych Cyklopow. Po drugo, to Zywiolak ma nieco wiecej HP, lecz z
kolei Cyklop moze strzelac i niszczyc mury. Wiec dlatego dalem Remis.
Offline