Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#31 2015-06-22 23:54:02

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

Aby porównać w ogóle ze sobą te dwa zamki, trzeba wziąć pod uwagę sporo czynników. Jeżeli chodzi o porównanie jednostek w przypadku walki całą armią, wygrywa Nekropolia. Pojedyncze walki 1 na 1 zdecydowanie na korzyść Twierdzy.

Goblin vs Szkielet - Tutaj pojedynek wyrównany. Te jednostki są bardzo do siebie zbliżone, więc tutaj znaczenie miałby rozwój bohatera.
Zombie vs Wilczy Rycerz - Pojedynek ten z łatwością wygrywa Wilczy Rycerz. Jest szybszy, posiada większy atak, a przede wszystkim podwójny atak. To czyni je jedną z lepszych jednostek drugiego poziomu.
Uruk vs Upiór - Wygrywa Uruk. Upiór jest szybszy, ale nie ma prawa dolecieć w pierwszej turze. To działa na korzyść Uruka, który ma pierwszą turę na skuteczny atak, bez możliwości kontrataku ze strony Upiora.
Ogr Szaman vs Wampirzy Upiór - 1 na 1 wygra Ogr. Ma większy atak i więcej HP, przez co Wampir nie będzie w stanie się zbyt skutecznie wskrzeszać. Jeśli natomiast bierzemy pod uwagę support ze strony innych oddziałów + możliwość zaatakowania jednostki typu Goblin, Wampir jest na prowadzeniu.
Arcylisz vs Ptak Gromu - Pewne zwycięstwo Ptaka Gromu. Jego szybkość pozwala mu wykonać ruch przed Arcyliszem, do tego możemy rzucić przyśpieszenie. W momencie, kiedy ptak gromu doleci do Lisza i uderzy, już jest praktycznie po Liszu.
Cyklop Królewski vs Upiorni Rycerze (ja wolę ich nazywać Cmentarnymi Cesarzami : D ) - Wynik walki oczywisty. Mocna obrona i zabójczy atak naszego Mrocznego jeźdźca przerabia cyklopa na mielone.
Starożytny Behemot vs Upiorny smok - I tutaj przede wszystkim znaczenie miałaby taktyka. Smok idzie pierwszy, a to już bardzo dużo. Rzucenie klątwy osłabi Behemota, a jeśli przy odrobinie szczęścia nasz smok go postarzeje, to smok wygra. W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

W bezpośrednim starciu wygrywa Nekropolia. Upiorni Rycerze sami byli by w stanie poważnie osłabić armię wroga, do tego dochodzą wskrzeszające się wampiry, bardzo szybkie ptaki gromu, atakujące obszarowo lisze i dwie jednostki do ochrony naszego strzelca (w tym ogromna ilość szkieletów). Nie zapominajmy o dość szybkich i kradnących manę Upiorach, idealnych do blokowania jednostek strzelających. W walce 1 vs 1 zgodnie z poziomami jednostek wygrywa twierdza

Jeżeli chodzi o mobilność zamku i możliwości podboju - zdecydowanie Twierdza. Tutaj nie trzeba tłumaczyć.

Twierdza, jako zamek typowo ofensywny, nie dorównuje Nekropolii w dziedzinie magii. Co do bohaterów, Nekromanci mają bardzo ważną umiejętność, a mianowicie Nekromancję. Z tego, co pamiętam, po stworzeniu odpowiedniego artefaktu, ta umiejętność stawała się wręcz zabójcza, bo wskrzeszała Lisze. Jednak i bez tego, zanim dojdzie do starcia, możemy zebrać hordy szkieletów, które mogą stanowić poważne zagrożenie dla armii wroga.

Mój końcowy wynik wygląda następująco:

Nekropolia 8:7 Twierdza po wyrównanej walce.

Ostatnio edytowany przez Sality (2015-06-22 23:55:51)


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#32 2015-06-23 17:01:22

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Twierdza vs Nekropolia

Błagam nie porównujcie jednostek poziomami. Raz że nie ma to sensu, a dwa żadnego odzwierciedlenia w grze, ponieważ nikt się nie bije poziom na poziom.
Jak to robicie to porównujcie pod kątem przydatności jednostki w czyszczeniu mapy, roli w finalnej bitwie i koszt postawienia jej siedliska.

Sality napisał:

Starożytny Behemot vs Upiorny smok - I tutaj przede wszystkim znaczenie miałaby taktyka. Smok idzie pierwszy, a to już bardzo dużo. Rzucenie klątwy osłabi Behemota, a jeśli przy odrobinie szczęścia nasz smok go postarzeje, to smok wygra. W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

Smoki mogą tylko postarzyć, nie rzucają klątwy. I co byś nie zrobił to i tak w tym śmiesznym pojedynku behemot łamie wszystkie kości smoka.

Jeżeli chodzi o bitwę to śmiesznie wypada w tym przypadku, ponieważ oba miasta polegają na wjeździe w przeciwnika. Z tym, że w twierdzy nie ma ogra i cykopa, a w necro smoczków. Osobiście wolałbym grać Necro. Jednostki nie są tak kruche co daje większy margines błędu podczas walki,  a w twierdzy trzeba dobrze manewrować goblinami i wilczkami by ich nie stracić jakoś głupio.

Z obserwacji i raportów turniejowych wywnioskowałem, że twierdza niszczy we wczesnym etapie jeżeli dojdzie do starcia. Gdy gra się przedłuża może być ciekawie.

W czyszczeniu mapy oba miasta sobie dobrze radzą. Twierdza behemotami od pierwszego tygodnia, a necro ma wampiry od drugiego więc w są mniej więcej równe. Dużo zależy od mapy i od gracza jak szybko umie łańcuszki sprawne tworzyć.

Offline

 

#33 2015-06-23 20:55:58

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

Xeno napisał:

Błagam nie porównujcie jednostek poziomami. Raz że nie ma to sensu, a dwa żadnego odzwierciedlenia w grze, ponieważ nikt się nie bije poziom na poziom.
Jak to robicie to porównujcie pod kątem przydatności jednostki w czyszczeniu mapy, roli w finalnej bitwie i koszt postawienia jej siedliska.

Dlatego opisałem to na dwa fronty - czyli przez pryzmat całej armii, oraz ewentualna walka 1 vs 1.

Xeno napisał:

nie rzucają klątwy.

Smok idzie pierwszy, więc bohater może rzucić klątwę.

Xeno napisał:

I co byś nie zrobił to i tak w tym śmiesznym pojedynku behemot łamie wszystkie kości smoka.

A teraz moja wypowiedź:

Sality napisał:

W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

Jeżeli rzuci się klątwę na Behemota i uda go postarzyć, smok ma szansę na wygraną. Nie zapominaj, że Behemoty mają małą obronę, więc klątwa + postarzenie mogą być dla nich fatalne. Szczególnie, kiedy bierzemy pod uwagę walkę całym teamem. W początkowej fazie gry zdecydowanie góruje Twierdza, ale w przypadku długich i dużych map, Nekro jest lepsze.

Xeno napisał:

Z obserwacji i raportów turniejowych wywnioskowałem, że twierdza niszczy we wczesnym etapie jeżeli dojdzie do starcia

W końcu to zamek ofensywny. Mając behemoty już w pierwszym tygodniu można naprawdę wiele zdziałać Nekro nie jest złe na szybki podbój ze względu na nekromancję i wskrzeszające się Wampiry, ale to nadal Twierdza jest w tym lepsza. Osobiście również wolę grać Nekropolią.

Ostatnio edytowany przez Sality (2015-06-23 20:56:57)


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#34 2015-06-23 22:00:09

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Twierdza vs Nekropolia

Sality napisał:

Jeżeli rzuci się klątwę na Behemota i uda go postarzyć, smok ma szansę na wygraną. Nie zapominaj, że Behemoty mają małą obronę, więc klątwa + postarzenie mogą być dla nich fatalne. Szczególnie, kiedy bierzemy pod uwagę walkę całym teamem. W początkowej fazie gry zdecydowanie góruje Twierdza, ale w przypadku długich i dużych map, Nekro jest lepsze.

Jak już mówisz o bitwie i czarach. Nikt poważny nie rzuca się na całą armię smokiem, a to jedyna jednostka która doleci w pierwszej turze, a ty rzuciłeś klątwę. Smok po zadaniu obrażeń rzuca ewentualnie jak masz farta te postarzenie. Ja mam czas rzucić na behemota uleczenie i niweluje twoją klątwę i postarzenie, a smok dogorywa skazany na całą moją armię. W pojedynku 1 na 1 też nie ma szans nawet jak postarzy.

Sality napisał:

W końcu to zamek ofensywny. Mając behemoty już w pierwszym tygodniu można naprawdę wiele zdziałać  Nekro nie jest złe na szybki podbój ze względu na nekromancję i wskrzeszające się Wampiry, ale to nadal Twierdza jest w tym lepsza. Osobiście również wolę grać Nekropolią.

Nie powiedziałbym że twierdza jest lepsza, behemot może paść jak jesteśmy nieostrożni, a samymi wampirami czyścimy utopię i mapę beż żadnych strat w 2/3 tygodniu.

Offline

 

#35 2015-06-23 23:01:52

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

Dlatego też wszystko zależy od dobrej taktyki. Jak to mówią, mistrz używając tylko kamienia może pokonać nowicjusza z mieczem.


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#36 2015-06-23 23:09:59

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Twierdza vs Nekropolia

Zazwyczaj broń dystansowa wygrywa z bronią do walki wręcz.

Offline

 

#37 2015-06-23 23:23:25

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

Wszystko zależy od tego, kto ową broń dzierży : D

Zapomniałem w sumie jeszcze dopisać jedną zaletę Nekro - Nekromatron. W końcu jest to budynek zwiększający Nekromancję, a jak dobrze wiemy, każdy bohater w tym zamku ją posiada. A wiadomo, te parę szkieletów więcej po wygranej walce to jednak zawsze coś.


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#38 2015-06-24 11:31:28

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

MaD napisał:

Hobgoblin < Kościej
Hobgoblin jest szybszy, ale resztę statystyk ma gorszą od Kościeja.

Wilczy Rycerz >> Zombie
Jedyną słabą rzeczą w Wilczym Rycerzu jest jego wyjątkowo słaba wytrzymałość. Jednak we wszystkim innym jest nieporównywalnie lepszy od dennego Zombie, a jego koszt jest niewiele wyższy. W dodatku ma większy przyrost.

Uruk > Upiór
Obydwie te jednostki są słabe, jednak Uruk strzela, jest prawie o połowę tańszy i ma bardzo tanie siedlisko.

Ogr szaman < Wampirzy Lord
Ogry są potężne, ale wolne. Za to wampir jest szybki, powstrzymuje kontratak i wysysa życie, co rekompensuje jego niższe statystyki i wysoki koszt.

Ptak gromu = Arcylisz
Siłowo jednostki bardzo podobne. Ptak ma znacznie więcej życia, ale Arcylisz strzela trującą chmurą i jest tańszy.

Cyklop królewski << Upiorny Rycerz
Również nie wymaga komentarza.

Starożytny behemot >> Upiorny Smok
Behemot wchodzi w słabego smoka jak w masło.

Co do 1-3. poziomu nie mam wątpliwości i w pełni się zgadzam.

Jeśli chodzi o pojedynek Ogr vs Wampir, to wbrew pozorom nie jest on taki oczywisty. Ogry parametralnie są silniejsze od Wampirów (i chyba pozostałych jednostek tego poziomu również). Zważywszy na charakter pozostałych jednostek Twierdzy (szczególnie pierwszych poziomów), taki tank jak najbardziej się przyda, a w dodatku wspomoże żądzą krwi. Wampiry z kolei świetnie sprawdzają się pod względem taktycznym, powstrzymują kontrę, latają i się odradzają. Ostatecznie chyba też bym uznał wyższość Wampira, ale nieznaczną.

Modelowy pojedynek ptaszka z arcyliszem też bym tak rozstrzygnął. Obie jednostki są ważne w swoich miastach. Cyklopy niestety niewarte siedliska, za to Behemoty rekompensują sprawę z nawiązką. Przy czym nie bagatelizowałbym mimo wszystko roli Upiornego Smoka - za silny nie jest, fakt, ale pamiętajmy o zdolności postarzania, którą może pozbawić przykładowo beszka połowy jego potężnego HP. Mimo wszystko i tak dla mnie faworytem byłby Behemot, bo jego zdolność miażdżenia obrony przeciwnika jest po prostu wybitna. O tym smoku dodaję tak przy okazji, żeby nie wychodził na totalne beztalencie .

W pozostałych punktach się zgadzam. Średnio przepadam za Twierdzą, ale trzeba przyznać, że w porównaniu z Nekropolią wypada nieźle i miasta są raczej wyrównane. Za nekropolią ewentualnie przemawia nekromancja, ale to inna sprawa.


Sality napisał:

Goblin vs Szkielet - Tutaj pojedynek wyrównany. Te jednostki są bardzo do siebie zbliżone, więc tutaj znaczenie miałby rozwój bohatera.
Zombie vs Wilczy Rycerz - Pojedynek ten z łatwością wygrywa Wilczy Rycerz. Jest szybszy, posiada większy atak, a przede wszystkim podwójny atak. To czyni je jedną z lepszych jednostek drugiego poziomu.
Uruk vs Upiór - Wygrywa Uruk. Upiór jest szybszy, ale nie ma prawa dolecieć w pierwszej turze. To działa na korzyść Uruka, który ma pierwszą turę na skuteczny atak, bez możliwości kontrataku ze strony Upiora.
Ogr Szaman vs Wampirzy Upiór - 1 na 1 wygra Ogr. Ma większy atak i więcej HP, przez co Wampir nie będzie w stanie się zbyt skutecznie wskrzeszać. Jeśli natomiast bierzemy pod uwagę support ze strony innych oddziałów + możliwość zaatakowania jednostki typu Goblin, Wampir jest na prowadzeniu.
Arcylisz vs Ptak Gromu - Pewne zwycięstwo Ptaka Gromu. Jego szybkość pozwala mu wykonać ruch przed Arcyliszem, do tego możemy rzucić przyśpieszenie. W momencie, kiedy ptak gromu doleci do Lisza i uderzy, już jest praktycznie po Liszu.
Cyklop Królewski vs Upiorni Rycerze (ja wolę ich nazywać Cmentarnymi Cesarzami : D ) - Wynik walki oczywisty. Mocna obrona i zabójczy atak naszego Mrocznego jeźdźca przerabia cyklopa na mielone.
Starożytny Behemot vs Upiorny smok - I tutaj przede wszystkim znaczenie miałaby taktyka. Smok idzie pierwszy, a to już bardzo dużo. Rzucenie klątwy osłabi Behemota, a jeśli przy odrobinie szczęścia nasz smok go postarzeje, to smok wygra. W innym wypadku Behemot niszczy smoka bez większego problemu.

Mam pewne wątpliwości co do Twojego rozstrzygnięcia Arcylisz vs Ptak Gromu. Pamiętajmy, że Arcylisze to jednostki strzelające obszarowe i że pełnią bardzo ważną rolę w Nekropolii jako jedyni strzelcy tego miasta. Nigdy też nie występują samotnie (pomijam wyjątek płaszcza nieumarłego króla), a więc trzeba wziąć poprawkę na tego typu porównania. Jak dla mnie mamy tutaj remis z tego względu, że zarówno Ptak, jak i Arcylisz są bardzo mocne.

Sality napisał:

Jeżeli chodzi o mobilność zamku i możliwości podboju - zdecydowanie Twierdza. Tutaj nie trzeba tłumaczyć.

Oj, tutaj się absolutnie nie zgodzę. Twierdza jest szybka, ale Nekropolia także. Pamiętajmy o nekromancji! Być może Twierdza ma jakąś niewielką przewagę w tej kwestii, ale nie za dużą. Ja bym raczej określił te możliwości za proporcjonalne.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#39 2015-06-24 14:07:27

 Sality

Rekrut

522594
Skąd: Jak najdalej
Zarejestrowany: 2015-06-22
Posty: 52
Miasto: Loch
Kampania: Odrodzenie Erathii
Jednostka: Cesarska Meduza
Bohater: Dace
Magia: Ognia
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

Mathias napisał:

Oj, tutaj się absolutnie nie zgodzę. Twierdza jest szybka, ale Nekropolia także. Pamiętajmy o nekromancji! Być może Twierdza ma jakąś niewielką przewagę w tej kwestii, ale nie za dużą. Ja bym raczej określił te możliwości za proporcjonalne.

Gdzieś w poście niżej to dopisałem. A dokładnie tutaj:

Sality napisał:

Mając behemoty już w pierwszym tygodniu można naprawdę wiele zdziałać Nekro nie jest złe na szybki podbój ze względu na nekromancję i wskrzeszające się Wampiry, ale to nadal Twierdza jest w tym lepsza. Osobiście również wolę grać Nekropolią.

Mathias napisał:

Mam pewne wątpliwości co do Twojego rozstrzygnięcia Arcylisz vs Ptak Gromu.

Ta część akurat tyczyła się walki 1 na 1 Arcylisza z Ptakiem gromu.

Mathias napisał:

że pełnią bardzo ważną rolę w Nekropolii jako jedyni strzelcy tego miasta

Zgadza się. Do tego jak uda nam się stworzyć Płaszcz Nieumarłego Króla, to jest prawdziwa sieka.


http://orig02.deviantart.net/83e6/f/2013/160/a/7/machine_gun_anime_girl_signature_by_raykorn-d68e1af.png

Było się niegdyś weteranem Heroes'ów... Stare, dobre czasy. Teraz tylko te WoGi i WoGi...

Wszelkie pytania kierować najlepiej na GG: 522594 (tam najłatwiej mnie dorwać).

Offline

 

#40 2015-06-24 15:59:32

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Twierdza vs Nekropolia

Ta część akurat tyczyła się walki 1 na 1 Arcylisza z Ptakiem gromu.

Tak, tylko że ja bym proponował (już chyba Xeno na to zwracał uwagę), żeby podczas takich porównań jednostek od razu brać pod uwagę kontekst bitwy całego miasta, czyli praktykę. Oczywiście, każdy robi jak chce i każdy ma swoje kryteria rozstrzygania takich pojedynków (mniej lub bardziej trafne, jak przy każdym "badaniu"), ale mnie się wydaje, że lepiej to wszystko od razu porównać, bo walki 1v1 w zasadzie się nie zdarzają.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Augustów https://straznikwspomnien.pl/ przegrywanie kaset vhs warszawa gry mmo