Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#11 2011-01-30 23:38:47

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Centaur vs Ożywienieć.

To ma sens tylko, gdy wróg podchodzi z tym, że to nekrosi muszą podejść, bo prawie nikogo nie przestrzelą. Zombie dobrze bronią liszy, bo Ci mają karę za walkę wręcz i nie poradzą sobie z większością wrogów.


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#12 2011-01-31 12:37:51

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Doszliśmy do wniosku, że Ożywieńce to jednostki mające zastosowanie jedynie w defensywie: do obrony Liszów. I nic więcej.

Centaury świetnie spisują się na polu bitwy, o czym pisałem już wcześniej. Mają szerokie wykorzystanie w praktyce.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#13 2011-01-31 14:57:07

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Centaur vs Ożywienieć.

To zależy, z jakim miastem walczy Nekro. Pomijając rozgrywki multi, to komputer jest na tyle inteligentny, że zawsze prze do przodu. Zombi mają wtedy więcej okazji, by się wykazać, gdyż statystyk nie mają aż tak złych (oprócz tej nieszczęsnej szybkości). Nikt też nie zabroni nam rzucać haste (tylko bez riposty w stylu: "a ja rzucę haste na centaura i będzie miał całą mapę dla siebie!" proszę ). Zombi są jak najbardziej przydatne, są jakby entami niższego poziomu, a ich zaraza też osłabia statystyki. Będzie ich dużo, przy zdobywaniu kopalń można też z nimi robić różne rzeczy: dzielić je na kilka oddziałów, podpuszczać strażników by uderzali w zombi i odsłonili się na atak szkieletów (najlepiej ulepszonych które są szybsze i mogą mocniej przyłożyć).

Chciałbym też zauważyć, że założyciel topicu podał błędne informacje. Porównujemy jednostki ulepszone, a tutaj są statystyki centaur bojowy (up) vs ożywieniec (brak up)

zombi:

Atak: 5

Obrona: 5

Obrażenia: 2-3

Wytrzymałość: 20

Szybkość: 4

Przyrost: 8/16/24

Koszt: 125 złota

Ulepszenie wiele nie daje, tylko 1 punkt szybkości i więcej wytrzymałości, trzeba jednak uwzględnić cenę. Ulepszenie nie jest drogie, jednostka ulepszona też nie różni się specjalnie ceną od podstawy. Fakt pozostaje jednak faktem.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#14 2011-01-31 15:29:44

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Nikt też nie zabroni nam rzucać haste (tylko bez riposty w stylu: "a ja rzucę haste na centaura i będzie miał całą mapę dla siebie!" proszę ).

Jak zapewne za chwile powiedziałby GiBoN, zaklęcia to czynnik losowy .

Zombi są jak najbardziej przydatne, są jakby entami niższego poziomu, a ich zaraza też osłabia statystyki.

Przy czym chciałbym zwrócić uwagę na kilka faktów: Enty mają najwyższy przyrost na swoim poziomie (Zagajnik) i BARDZO dopakowane statystyki. Zombie w cale nie robią jakiejś gigantycznej przewagi nad resztą, jeśli chodzi o staty. A ich skill jest... w najwyższym stopniu nic nie dający .

Będzie ich dużo, przy zdobywaniu kopalń można też z nimi robić różne rzeczy: dzielić je na kilka oddziałów, podpuszczać strażników by uderzali w zombi i odsłonili się na atak szkieletów (najlepiej ulepszonych które są szybsze i mogą mocniej przyłożyć).

ZDECYDOWANIE lepiej jest przerobić Zombie w szkielety, wsadzić po 1 do każdego wolnego slota i efekt będzie lepszy ^^.

Porównujemy jednostki ulepszone

Tutaj niestety nie mogę się z Tobą zgodzić: w wątku wyraźnie podane są jednostki nieulepszone. Błąd autora jest w drugą stronę: podał staty ulepszonego centaura, a nie zwykłego .

Ulepszenie wiele nie daje, tylko 1 punkt szybkości i więcej wytrzymałości, trzeba jednak uwzględnić cenę. Ulepszenie nie jest drogie, jednostka ulepszona też nie różni się specjalnie ceną od podstawy. Fakt pozostaje jednak faktem.

Różnica pomiędzy statami n-up i up ożywieńca jest znikoma, toteż różnica cen także musi być znikoma.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#15 2011-01-31 16:22:42

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Jak zapewne za chwile powiedziałby GiBoN, zaklęcia to czynnik losowy .

Przy zastosowaniu taktycznym mający jednak znaczenie.

Przy czym chciałbym zwrócić uwagę na kilka faktów: Enty mają najwyższy przyrost na swoim poziomie (Zagajnik) i BARDZO dopakowane statystyki. Zombie w cale nie robią jakiejś gigantycznej przewagi nad resztą, jeśli chodzi o staty. A ich skill jest... w najwyższym stopniu nic nie dający .

Przy czym centaury dziwnym trafem padają jak muchy (kiepska obrona), krasnale to klocki, elfy strzelają, pegazów nie skomentuję, jednorożce są niczym przy władcach mroku, a na smoki potrzeba surowców od ch*lery (sorki) i jeszcze trochę. Enty muszą po trochu nadrabiać wszystkie niedociągnięcia reszty. Jednocześnie osłaniać i wiązać w walce.

ZDECYDOWANIE lepiej jest przerobić Zombie w szkielety, wsadzić po 1 do każdego wolnego slota i efekt będzie lepszy ^^.

Nie zaprzeczę, tak też można, ale jednak przy walce w zwarciu... co nie zmienia faktu, że się przydają. Na FB też je zabieram, gdyż stanowią dobre mięso armatnie, mimo wszystko. Szkielety są zbyt kruche. Chodzi tutaj o stosunek wytrzymałości kościeja do wytrzymałości zombi: różnica jest spora.

Tutaj niestety nie mogę się z Tobą zgodzić: w wątku wyraźnie podane są jednostki nieulepszone. Błąd autora jest w drugą stronę: podał staty ulepszonego centaura, a nie zwykłego .

Nie zwróciłem uwagi na nazwę tematu. ^^ Rozumiemy się jednak, więc dobrze jest.

Różnica pomiędzy statami n-up i up ożywieńca jest znikoma, toteż różnica cen także musi być znikoma.

Ameryki tutaj nie odkryłeś.

Ulepszenie wiele nie daje, tylko 1 punkt szybkości i więcej wytrzymałości, trzeba jednak uwzględnić cenę. Ulepszenie nie jest drogie, jednostka ulepszona też nie różni się specjalnie ceną od podstawy.

Ulepszenie byłoby bardziej wydajne, gdyby zombi dostał więcej szybkości lub jego obrona i atak zostały podniesione. Chyba trzeba wydać nową łatkę. ^^ Cóż, przynajmniej nie ma zdzierstwa.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#16 2011-01-31 17:02:19

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Powołując się na haste jako element taktyczny czynnik szybkości mówi jedynie o tym, kto zaczyna. Zgadzam się, zombie szybki na 9 hexów jest przydatny. Dziwnym trafem centki miotą szkielety bez nekromancji, krasnale pilnują elfów, pegazy w 1. turze mogą przyblokować i pokonać lisze, ente też pilnują trzonu armii leśniczych, a smoki cenę mają porównywalną do czarnych smoków.


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#17 2011-01-31 18:57:18

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Przy zastosowaniu taktycznym mający jednak znaczenie.

Tak można powiedzieć o każdej jednostce, argument jednak jest to marny, bo haste można rzucić na większość jednostek.

Przy czym centaury dziwnym trafem padają jak muchy (kiepska obrona), krasnale to klocki, elfy strzelają, pegazów nie skomentuję, jednorożce są niczym przy władcach mroku, a na smoki potrzeba surowców od ch*lery (sorki) i jeszcze trochę. Enty muszą po trochu nadrabiać wszystkie niedociągnięcia reszty. Jednocześnie osłaniać i wiązać w walce.

Centaury to bardzo dobra jednostka, ma dokładnie tyle HP, ile Halabardnik, który posiada najwięcej na poziomie. Obrony faktycznie mało, ale za to silny Atak, wysokie Obrażenia i duża szybkość. Krasnoludy z kolei są bardzo liczne (dodatkowy przyrost) i mają odporność na magię (40% to może nie dużo, ale za to za darmo). Srebrne Pegazy są słabe, ale mają najwyższy przyrost na poziomie i ogromną szybkość, dzięki czemu można nimi od razu zablokować strzelców wroga. Jednorożce wbrew pozorom są jednostką mniej więcej na 4. miejscu poziomu, zaraz za Czempionami, zatem całkiem wysoko. Porównywanie ich do Rycerzy jest trochę dziwne, bo wszyscy wiemy, że z nimi mało kto na poziomie może sobie poradzić. A na Smoki potrzeba tyle samo pieniędzy, ile na Smoki w Lochu (mniej więcej), a są na pewno lepsze od badziewnych upiornych, skoro już nawiązałeś do Necro. Mówienie, że Enty odrabiają za resztę, jest w mojej ocenie dziwne, gdyż zgodnie z moimi testami siłowo Bastion zajmuje drugie miejsce (podkreślam - siłowo, czyli w statystykach, bo do nich nawiązałeś) w grze.

A jaką rolę spełnia w Necro ożywieniec? Pierwsze trzy poziomy tego miasta są bardzo kiepskie, potem mamy Wampiry, Rycerze i Licze - czołówka poziomów. No i znowu Smok - nędza. Tak więc wielkie zróżnicowanie. Czy Ożywieniec wybija się tutaj jakoś specjalnie? Chyba nie. Powiem więcej - Ożywieniec także nie odrabia za resztę, nie. Ale z innego powodu niż Enty. Bo to za NIEGO inne jednostki muszą się wstydzić .

P.S. Cholera to nie przekleństwo, nie musisz cenzurować . Ale najlepiej nie używać.

Nie zaprzeczę, tak też można, ale jednak przy walce w zwarciu... co nie zmienia faktu, że się przydają. Na FB też je zabieram, gdyż stanowią dobre mięso armatnie, mimo wszystko. Szkielety są zbyt kruche. Chodzi tutaj o stosunek wytrzymałości kościeja do wytrzymałości zombi: różnica jest spora.

Bardziej w grze przydają się Szkielety, na FB można faktycznie użyć Ożywieńców do defensywy, ale nic więcej.

Ameryki tutaj nie odkryłeś.

Ty także nie popisałeś się zbytnio swoim oderwanym od tematu nawiązaniem do słynnego osiągnięcia Kolumba z 1492r.

Ulepszenie byłoby bardziej wydajne, gdyby zombi dostał więcej szybkości lub jego obrona i atak zostały podniesione. Chyba trzeba wydać nową łatkę. ^^ Cóż, przynajmniej nie ma zdzierstwa.

Aby stworzyć z trupków wartościowego żołnierza należałoby dać mu co najmniej 2 dodatkowe punkty szybkości (w sumie 5) podczas ulepszania. Obecnie jest tylko jeden, a efekt praktycznie niedostrzegalny. Wtedy rzeczywiście mógłby sporo zdziałać.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#18 2011-01-31 19:12:46

 Olórin

Generał

34741593
Skąd: AvLee
Zarejestrowany: 2009-08-11
Posty: 1094
Miasto: Bastion
Kampania: Cień Śmierci
Jednostka: Centaur Bojowy
Bohater: Mephala

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Ujmę sprawę w najprostszy możliwy sposób. Centaur jest lepszy i tyle. Ożywieniec nadaje się tylko i wyłącznie do obrony, a biorąc pod uwagę fakt, że Necro ma tylko jednego łucznika (mocnego, co prawda, ale tylko jednego), więc bronić się tym miastem za bardzo nie idzie, a więc użyteczność ożywieńca spada do minimum. Centaur jest najlepszą jednostką na pierwszym poziomie (tutaj tylko piknier i rusałka mogą z nim konkurować). Szybki, jak na I poziom silny. Ta jednostka w porównaniu do zombie może wszystko. Mając ich koło 50-60 można obrobić kryptę z 5 wampirami ( a taką ilość koni można mieć w 1 dniu gry).

Ogólnie jakby nie spojrzeć to ożywieniec po za hp nie ma nic.


http://i50.tinypic.com/2a8ouvd.png
http://i49.tinypic.com/2ijm0b5.png
[CENTER]http://www.nodiatis.com/pub/1.jpg[/CENTER]

"Prawdziwy władca jest zawsze w pierwszym w boju i ostatnim w odwrocie..."

Offline

 

#19 2011-02-01 11:17:10

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Dziwnym trafem centki miotą szkielety bez nekromancji

Rozumiem, że to "dziwnym trafem" ma mi dopiec, ja jednak nigdzie nie wspominałem że szkielety są jakościowo lepsze od centków. Szkieletków dzięki rozkopanym grobom jest więcej, a nekromancja jest elementem wchodzącym w skład Nekropolii i jakoś nie widzę powodu by to miasto pozbawiać tej zdolności.

pegazy w 1. turze mogą przyblokować i pokonać lisze

Tylko jeżeli będą stały naprzeciwko nich, zresztą szybko padną z rąk lepszych jednostek jak zaraz pofruną w środek armii.

smoki cenę mają porównywalną do czarnych smoków

Czyli wysoką, same smoczki też nie są szczególnie tanie.

Tak można powiedzieć o każdej jednostce, argument jednak jest to marny, bo haste można rzucić na większość jednostek.

Rzucić a dobrze wykorzystać to dwie różne sprawy.

Centaury to bardzo dobra jednostka, ma dokładnie tyle HP, ile Halabardnik, który posiada najwięcej na poziomie. Obrony faktycznie mało, ale za to silny Atak, wysokie Obrażenia i duża szybkość.

Tyle samo ataku ma szkielet i kilka innych jednostek I poziomu, reszta ma przynajmniej podobnie. Szkielet ma też lepszą obronę gdyż swoją kruchość musi czymś nadrobić (nie licząc sporych rezerw). Obrażeń i szybkości nie neguję.

Krasnoludy z kolei są bardzo liczne (dodatkowy przyrost) i mają odporność na magię (40% to może nie dużo, ale za to za darmo)

Są przydatne to prawda, blokują i potrafią dużo wytrzymać, a w dużych ilościach (jak wszystko) są groźne. Takie przydatne przeszkadzajki.

. Jednorożce wbrew pozorom są jednostką mniej więcej na 4. miejscu poziomu, zaraz za Czempionami, zatem całkiem wysoko

Ratuje je ich skill czyli oślepianie. Nieumarli są jednak na to odporni.

A na Smoki potrzeba tyle samo pieniędzy, ile na Smoki w Lochu (mniej więcej), a są na pewno lepsze od badziewnych upiornych, skoro już nawiązałeś do Necro.

Są lepsze, ale jednak upiorne mają tańszą cenę i tańsze siedlisko a ich postarzanie mocno osłabia. Można je też z pewnością zdobyć łatwiej niż złote.

Pierwsze trzy poziomy tego miasta są bardzo kiepskie

Szkielety nie są kiepskie, nie wiem skąd ten pomysł. Patrząc na statystyki to one wcale nie są złe (no może więcej PŻ by się przydało). Zombi to cały czas o nim rozmawiamy, upiór... jest i tyle. Wysysa manę, więc w dużych ilościach efekt jest lepszy ale to nie jest jakaś szczególna ilość. Regeneruje się co przy starciach wielkich armii nie ma większego znaczenia (choć na początku gry kiedy walczą ze sobą garstki jednostek może być). Reszta wiadomo.

Ty także nie popisałeś się zbytnio swoim oderwanym od tematu nawiązaniem do słynnego osiągnięcia Kolumba z 1492r.

Po prostu powtórzyłeś nieco innymi słowami jedną z moich wypowiedzi na temat stosunku ceny ulepszenia do wartości ulepszenia zombi.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#20 2011-02-01 15:05:22

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Centaur vs Ożywienieć.

Czyli wysoką, same smoczki też nie są szczególnie tanie.

W mojej ocenie nie przepłaca się za nie.

Rzucić a dobrze wykorzystać to dwie różne sprawy.

Prawie na pewno używając haste będziesz miał go na expercie, inaczej rzucisz slow, więc jak chcesz go lepiej wykorzystać? Bo wydaje mi się, że żadna jednostka nie dostaje ukrytych zdolności od haste...

Tyle samo ataku ma szkielet i kilka innych jednostek I poziomu, reszta ma przynajmniej podobnie. Szkielet ma też lepszą obronę gdyż swoją kruchość musi czymś nadrobić (nie licząc sporych rezerw). Obrażeń i szybkości nie neguję.

Szkielety razem z Halabardnikiem mają najwyższe staty na poziomie, mimo to przegrywa z centaurem  nawet przyrostem, nie wziąłem pod uwagi nekromancji, bo w ten sposób nie ma co oceniać gry na L, a co dopiero porównywać jednostkę...

. Jednorożce wbrew pozorom są jednostką mniej więcej na 4. miejscu poziomu, zaraz za Czempionami, zatem całkiem wysoko

Ratuje je ich skill czyli oślepianie. Nieumarli są jednak na to odporni.

Jednorogi są równie silne co chimery, nawet w testach tak wychodzi, zależy od skilla kto wygra. Paraliż dotyka martwiaki... w mojej ocenie jednorogi są bardzo przeciętne.

Są lepsze, ale jednak upiorne mają tańszą cenę i tańsze siedlisko a ich postarzanie mocno osłabia. Można je też z pewnością zdobyć łatwiej niż złote.

Argument z ceną niezły, ale mówimy o Bastionie... Kościanych i tak nie robisz w 1. tyg. bo się nie opłaca, co z tego, że tańszy jak robisz go w tym samym czasie, co ja złote? Postarzanie jest fajne, ale baardzo rzadkie, nie mówię już o prawdopodobieństwie, a praktyce. Zionięcie i odporność na magię działają zawsze, chyba, że masz kulkę na to drugie...

Pierwsze trzy poziomy tego miasta są bardzo kiepskie

Szkielety nie są kiepskie, nie wiem skąd ten pomysł. Patrząc na statystyki to one wcale nie są złe (no może więcej PŻ by się przydało). Zombi to cały czas o nim rozmawiamy, upiór... jest i tyle. Wysysa manę, więc w dużych ilościach efekt jest lepszy ale to nie jest jakaś szczególna ilość. Regeneruje się co przy starciach wielkich armii nie ma większego znaczenia (choć na początku gry kiedy walczą ze sobą garstki jednostek może być). Reszta wiadomo.

Co do szkieletów to w pełni się zgadzam, co do upiorów, to skill nie ma żadnego znaczenia, bo upiory mają za mało hp.

Ty także nie popisałeś się zbytnio swoim oderwanym od tematu nawiązaniem do słynnego osiągnięcia Kolumba z 1492r.

Po prostu powtórzyłeś nieco innymi słowami jedną z moich wypowiedzi na temat stosunku ceny ulepszenia do wartości ulepszenia zombi.

Bez komentarza.


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
herosy3.pun.pl