Zapisujemy plik na dysku (najlepiej zapisać na pulpit) , po ściągnięciu klikamy drugim przyciskiem myszki ---> Rozpakuj tutaj , Jeśli mamy program WinRar
będzie ta opcja dostepna i plik rozpakuje się , naszym oczom ukażą się 3 dokumenty tekstowe i to one słuzą do modyfikowania gry wg własnych upodobań ,
najlepiej jest je otworzyć za pomocą programu Excel jesli posiadamy pakiet Office (wtedy wszystko będzie bardziej uporządkowane i będziemy wiedzieć co jest do czego)
, dalej modyfikujemy dokumenty tekstowe wg podanych niżej poradników (na początek zajmiemy się jednostkami) , po zmodyfikowaniu dokumentu robimy jego kopię zapasową w
jakimś bezpiecznym miejsce (kosz odpada Very Happy) , następnie wklejamy ten dokument do miejsca , w którym zainstalowaliśmy grę (domyślnie C:\Program FIles\Ubisoft lub Heroes 3)
i szukamy folderu DATA , jesli znaleźliśmy takowy to wklejamy go tam i cieszymy się własnymi ustawieniami jednostek Very Happy , jeśli już się dana modyfikacja znudzi i chcemy powrócić
do poprzedniego , fabrycznego ustawienia to poprostu usuwamy pliczek tekstowy z folderu Data (domyślnie C:\Program FIles\Ubisoft\Data) i nie bój się , że usunąłeś ten pliczek , bo
przecież masz kopię zapasową w bezpiecznym miejscu , a jeśli znowu będziemy się chcieli cieszyć własnymi ustawieniami to znowu kopiujemy plik (CRTRAITS) i wklejamy go do folderu Data
w folderze z grą (domyślnie C:\Program FIles\Ubisoft\Data) i znowu mamy swoją modyfikiację w grze.
A teraz poradnik Część I - CRTRAITS , czyli jednostki :
Opis wszystkich pojęć :
Arrow Name - nazwa stworzenia (oczywiście można zmieniać dowolnie wg zapotrzebowania) podlegają pod nią :
Singular - nazwa pojedyńcza jednostki np. pikinier
Plural - nazwa mnoga jednostki np. pikinierzy
Arrow Cost - Koszt danego stworzenia , i podlegają mu:
Wood - Ilość drewna potrzebnego , aby zrekrutować stworzenie
Mercury - Ilość rtęci potrzebnej , aby zrekrutować stworzenie
Ore - Ilość rudy potrzebnej , aby zrekrutować stworzenie
Sulfur - Ilość siarki potrzebnej , aby zrekrutować stworzenie
Crystal - Ilość Kryształów potrzebnych , aby zrekrutować stworzenie
Gems - Ilość klejnotów potrzebnych , aby zrekrutować stworzenie
^^^^^^^^^^ wszystkie te wyżej czynniki powinny być ustawione domyślnie na 0 jeśli jednostki mają kosztować tylko złoto
Gold - Ilość złota potrzebnego , aby zrekrutować stworzenie
Arrow Teraz wartości bojowe danego potwora , czyli :
AI Value - to najlepiej zostawić w spokoju
Fight value - to najlepiej także zostawić w spokoju
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Obydwie powyższe cechy są to wartości bojowe stworzeń i lepiej ich nie ruszać , polegają one , np. jak komputer postrzega dane stworzenie
i które z nich najbardziej się opłaca atakować - przypominam lepiej się ich nie tykać.
Arrow Statystyki :
Growth - przyrost danej jednostki w mieście
Horde - przyrost danej jednostki z budynków hordy
Damage Low - obrazenia minimalne potwora
Damage High - obrażenia maksymalne potwora
Speed - szybkość stworzenia
Attack - Współczynnik ataku danej istoty
Defense - Współczynnik obrony danej istoty
Shoot - Ilość strzał dla jednostki dystansowej
Spells - Ilość zdolności do wykorzystania przez daną jednostkę , jesli takowa ją posiada (np. archanioł 1 wskrzeszenie na bitwę)
Arrow Umiejętności jednostek:
Ability text - tekst zdolności , wyświetlane pod obrazkiem jednostki w grze - można zmieniac go dowoli , np. zmieniając na polski
Attributes - Atrybuty - tutaj trzeba wkleic daną umiejętność tak aby ona działała
np. Zdolność Jousting bonus (szarża) , aby działała musimy danej jednostce dać dany atrybut,
czyli w tym wypadku | const_jousting. UWAGA:!: Atrybutów nie spolszczamy ExclamationExclamationExclamation ponieważ potem mogą one nie działać!!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jeszcze nie opanowałem dodawania umiejętności więc nie wiem czy to rzeczywiście tak działa , było kilka prób lecz nieudanych
jeśli ktoś chce cos pozmieniac i mu się uda niech zamieści w poście nizej jak to zrobił. Jeśli ktoś jest nieobeznany z takimi rzeczami lepiej tego nie ruszać.
Poniżej zamieszczam pełną listę umiejętności w nazwach ang. i pol. (można spolszczyć umiejętności (ability) , ale Atributes [Atrybuty] musi być tak jak jest bez spolszczenia Exclamation)
OPIS ZDOLNOŚCI (ABILITY TEXT) :
Shoots twice - strzela podwójnie , jednostki posiadające tę zdolność - kusznik, wysoki elf - atrybut potrzebny do działania const_two_attacks | SHOOTING_ARMY
przypominam jeszcze , że dana jednostka musi umieć strzelać tj. jest jednostką dystansową Exclamation
Retaliates twice - podwójny kontratak , jednostki posiadające tę umiejętność - gryf - atrybut potrzebny do działania - nie ma.
Unlimited retaliations - nieskończona ilość kontrataków , jednostki posiadajace tę umiejętność - gryf królewski - atrybuty potrzebne do działania - nie ma.
Strikes twice - podwójny atak , jednostki posiadające tę umiejętność - krzyżowiec, wilczy rycerz, - atrybuty potrzebne do działania const_two_attacks
No melee penalty - brak kary w walce wręcz - jednostki posiadające tę umiejętność - kapłan,tytan,mag,arcymag,złe oko,obserwator,meduza,meduza królewska,żywiołak burzy oraz czarodziej .
Atrybut potrzebny do działania umiejętności - const_no_melee_penalty
Jousting bonus - szarża - jednostki posiadające tę umiejętność - kawalerzysta , czempion - atrybut potrzebny do działania - | const_jousting
Hates Devils - nienawidzi diabłów - jednostki posiadające tę umiejętność - anioł , archanioł - atruybut potrzebny do działania - nie ma.
+1 morale - dodaje 1 morali - jednostki posiadające tę umiejętność - anioł , archanioł - atrybut potrzebny do działania - const_raises_morale
Resurrects allies - wskrzeszanie jednostek - jednostki posiadające tę umiejętność - archanioł - atrybut potrzebny do działania - nie ma
XX% magic resistance - odporność na magię , gdzie XX to liczba od 1-100 - jednostki posiadające tę umiejętność - krasnolud, krasnoludzki żołnierz - atrybut - nie ma
Magic damper - utrudnianie magii (walcząc przeciwko takiemu potworowi rzuca się zaklęcia ze zwiększonym kosztem many) -
jednostki posiadające tę umiejętność - srebrny pegaz - atrybut potrzebny do działania - nie ma.
Binds enemies in place - ukorzenienie (unieruchomienie wroga) - jednostkiposiadające tą zdolnośc - ent i drzewiec - atrybut potrzebny do działania - ni ma Razz
Aura of magic resistance - aura antymagiczna (jednostki stojąca o 1 hex obok jednostki posiadającej tę zdolność mają 20 % odp. na magię) - jednostki posiadające
tę zdolność - jednorożec i jednorożec bitewny - porzebny atrybut - nie ma
blinding attack - oślepianie (20 % szans ) - jednostki posiadające tę zdolność - jednorożec i jednorożec bitewny - atrybuty niepotrzebne.
Immune to spell levels X-X - Odporność na czary poziomu X-X ( gdzie X to liczby poziomów czarów , np 1-3) - jednostki posiadające tę zdolność - złoty,zielony,czerwony oraz
błekitny smok - atrybut potrzebny do działania - brak????
Ranged attacker - jednostka dystansowa - jednostki posiadające tę zdolność - gremlin większy - atrybut potrzebny do działania - SHOOTING_ARMY
Damage from spells reduced X% - obrażenia od magii zmniejszone o X % (gdzie X to liczba z przedziału 1-100) - jednostki posiadające tę zdolność - wszystkie golemy - atrybutu brak.
Hero spells cost less - Zaklęcia bohatera mają zmniejszony koszt many - zdolność tę posiadają magowie oraz arcymagowie - atrybut potrzebny do dzialania - nie ma.
Hates Efreet - nienawidzi Ifrytów - zdolność posiadają : dziny oraz wielkie dżiny , atrybut potrzebny do działania - brak.
"Spellcaster: Random benefit - rzuca losowy czar na sojuszniczą jednostkę - zdolność tę posiada wielki dżin - atrybut potrzebny do działania - nie ma.
No enemy retaliation - powstrzymuje kontratak - Tę zdolność posiadają nastepujące istoty : naga, naga królewska , diabeł, arcydiabeł, wampir,wampirzy lord,
hydra,hydra chaosu,żyw.magii,żyw. umysłu, i to chyba wszyscy Razz - atrybut potrzebny do działania - nie ma takiego.
Mind spell immunity - odp. na czary umysłu - Tę zdolność posiadają : gigant,tytan,wszyscy nieumarli,wszystkie ul. żywiołaki - atrybut potrzebny do działania - IMMUNE_TO_MIND_SPELLS.
Hates Black Dragons. - nienawidzi czarnych smoków - posiadają ją giganci i tytani - atrybut - brak
Magic channel - kradnie manę - umiejętnośc tą posiadają : chowaniec - atrybut potrzebny : nie ma.
Fireball attack - atak kulą ognia - posiada ją magog - atrybut potrzebny do działania - SHOOTING_ARMY , czyli jednostka musi koniecznie strzelać.
3-headed attack - atak na 3 pola , posiada ją cerber - atrybut potrzebny do działania - nie ma.
Enemies cannot retaliate - powstrzymuje kontratak - posiada ja cerber - atrybut - nie ma.
"Summon demons from
a dead ally." - wskrzesza demony z poległych sojuszniczych jednostek - tę cechę posiada Czarci lord - atrybut potrzebny do działania - nie ma.
Immune to fire - odp. na ogień - tę cechę posiada : ifryt, ifryt sułtański,żyw.ognia, żyw.energii,ognisty ptak, feniks - atrybut - IMMUNE_TO_FIRE_SPELLS.
Hates Genies - nienawidzi Dżinów - tę ceche posiada : ifryt i ifryt sułtański - atrybutu brak.
Fire shield - tarcza ognia - tę cechę posiada ifryt sułtański - atrybutu brak.
-1 enemy luck - odejmuje 1 szczęścia - tę cechę posiadają : diabeł oraz arcydiabeł - atrybut potrzebny - brak .
Hates Angels - nienawidzi aniołów - tę cechę posiadają : diabeł oraz arcydiabeł - atrybut potrzebny - brak ??
Undead - nieumarły - te ceche posiadają wszystkie jednostki z nekropolis oraz mumia - atrubyt potrzebny do działania - IS_UNDEAD
Disease - sieje zarazę - tę zdolność posiada zombie - atrybutu brak.
Regenerating - Regeneracja - zdolność tą posiadają : zjawa , troll oraz upiór - atrybutu brak.
Drains enemy mana - pobiera manę - zdolność upiora - atrybutu brak.
Drains life - wysysa życie - zdolność tą posiada wampirzy lord [alp] - atrybutu brak.
Death cloud attack - atakuje chmurą śmierci - zolność tą posiadają lisz oraz arcylisz - atrybut potrzebny do dzialania - SHOOTING_ARMY
czyli dana jednostka musi koniecznie umieć strzelać aby posiąść tę zdolność.
Curses enemies - przeklina wrogów [rzuca na nich klątwę po ataku] - zdolność mumii,czarnych rycerzy oraz upiornych rycerzy - atrybutu nie ma.
Death Blow attack - uderzenie śmierci - zdolność upiornego rycerza - atrybutu nie ma.
-1 to enemy morale - odejmuje morale [o 1] - zdolność kościanego oraz upiornego smoka - atrybut : | const_lowers_morale
Attack ages enemies - postarza ofiarę - zdolność upiornego smoka - atrybutów brak ???
Immune to Blinding - odporność na czar oślepienie - cechę tę posiadają troglodyta oraz piekielny troglodyta - atrybutu brak.
Strike and return - atakuje i wraca na miejsce - zdolność tą posiadają harpie oraz harpie wiedźmy - atrybutu brak.
Stone gaze - zamienia w kamień - zdolność meduzy i meduzy królewskiej - atrybutu brak.
Good morale - wysokie morale - cecha minotaurów i wielkich minotaurów - atrybutu brak.
Paralyzing venom - paraliżujący jad - zdolność tą posiada chimera - atrybutu brak.
Immune to all spells - odp. na wszystkie czary - zdolność tą posiada czarny smok oraz żyw.umysłu chyba Razz i żyw.magii. - atrybut Spell immunity
Spellcaster: Bloodlust - rzuca czar żądza krwi - zdolność ogra szamana - atrybutu brak.
Lightning strike - przywołuje pioruny - zdolność ptaka gromu - atybutu nie ma.
Attacks siege walls - niszcy mury - zdolność katapulty cyklopa oraz cyklopa królewskiego. Atrybut : CATAPULT
Target enemy's defense is reduced X% - Obniżanie obrony atakowanego o X% (gdzie X to dowolna liczba {także bez przesady Razz]) - cecha behemotów
i starożytnych behemotów - atrybut brak ???
Death stare - zabójczy oddech lub spojrzenie śmierci - zdolność gorgony wielkiej - atrybut - nie ma.
Dispels beneficial spells - rozprasza pozytywne zaklęcia - zdolność ważki i smoczej ważki - atrybut ni ma Razz
Petrifying attack - zamienia w kamień - zdolność bazyliszka i bazyliszka większego - atrybutu brak.
Weakens enemies - osłabia wrogów - zdolność smoczej ważki - atrybutu brak.
Poisonous - zatruwanie - wiwerna królewska - atrybut brak.
Attacks all adjacent enemies - atakuje wszystkich przyległych wrogów - cecha : hydry , hydry chaosu oraz żyw. magii - atrybut MULTI_HEADED
Lightning and firestorm vulnerability - nadwrażliwość na błyskawicę oraz ????? - zdolność żyw. powietrza i żyw. burzy - atrybut brak.
Meteor shower vulnerability - nadwrażliwość na deszcze meteorytów - zdolność żyw. ziemii i magmy - brak atrybutu.
Vulnerable to ice/cold vulnerability - nadwrażliwość na lód [zimno] - zdolność żyw.ognia oraz żyw. enegii - atrybutu brak.
Vulnerable to fire/Fire vulnerability - nadwrażliwość na ogień - zdolność żyw.wody i lodu - atrybutu brak.
Immune to ice - odporność na lód - zdolność tą posiadają żyw.wody oraz lodu - atrybutu brak.
Casts protection from (Earth,Fire,Water/ice,Air) - Rzuca zaklęcie ochrona przed : (ziemią,ogniem,wodą/lodem,pwoietrzem) - zdolności te posiadają ul.żywiołaki - atrybutu nie ma.
Breath attack - zionięcie ogniem - zdolność ptaków ognia oraz feniksów - atrybut HAS_EXTENDED_ATTACK
Rebirth - odradzanie się - zdolność feniksów - atrybut - brak???
Fear - wzbudza strach - zdolność błękitnego smoka - atrybutu nie ma.
Crystal generation - generuje kryształy [+1 kryształ dziennie] - cecha kryształowego smoka - atrybut brak.
Offensive spell caster - rzuca czary ofensywne [atakujące] - cecha czarodziejskiego smoka - atrybutu brak.
Spits acid - pluje kwasem - cecha rdzawego smoka - atrybutu brak??
Group spell casters - grupowy rzucacz czarów - zdolność czarodzieja - atrybut - nie ma.
No Range or Barrier penalties - brak kary w walce na dystans - cecha strzelców - atrybut - jednostka musi umieć strzelać , czyli : SHOOTING_ARMY
Positive luck - dodaje szczęście - cecha niziołków - atrybutu brak.
Curse - przeklinanie wrogów - zdolność mumii - atrybutu brak.
Sandwalkers - nie zwalnia na piasku - cecha nomadów - brak atrybutu.
Spying - szpieguje - cecha rozbójników - atrybutu nie ma.
Heals troops - leczy sojusznicze jednostki - tę umiejętność posiada namiot medyka - atrybutu brak.
Unlimited ammunition - nieskończona amunicja - tę zdolność mają : wieżyczki podczas oblężeń (posiadają nieskończoność strzał) oraz wóz z amunicją(dodaje nieskończoność strzał)
atrybutu nie ma.
DODATKOWE ATRYBUTY (UWAGA atrybutów nie spolszczamy Exclamation ) :
KING_1 , KING_2 , KING_3 - zdolności stworzeń 7 levelu wzwyz - nie wiem na czym one polegają , ale odkryje to i napiszę tutaj.
FLYING_ARMY - latająca jednostka , czyli taka która umie latać Very Happy
const_free_attack - nie mam pojęcia , ale chyba do atak wszystkich przyległych wrogów. (hydry tego nie mają natomiast żyw. magii tak)
Darmowy atak, czyli atak bez kontrataku - dopisane tylko przy jednostkach dodanych do Confluxa, więc pewnie jest to tylko zmiana kosmetyczna.
DOUBLE_WIDE - jednostka zajmuje 2 hexy (pola)
SIEGE_WEAPON - machina oblężnicza - są nią : wóz z amunicją , katapulta , balista oraz wieżyczki atakujące podczas oblężęń miast.
UWAGA 1 Exclamation
Jesli mieszamy coś w atrybutach jednostek to jesli jednostka ma więcej niż 1 atrybut , atrybuty oddzielamy od siebie znaczkiem | , np.
XXXXX | YYYYY | ZZZZZZZZZZZ | - mniej więcej tak , gdzie x,Y,Z to oczywiście atrybuty.
UWAGA 2 Exclamation
Niektórych atrybutów nie damy jakiejś jednostce ponieważ potrzebne są dodatkowe klatki animacji , których nie ma więc nie będą działały.
rzeczy pobrane z paru mstron internetowych i zmojej wlasnej wiedzy Zamieszczajcie własne modyfikacje
Offline
Przybysz
Lowcakur napisał:
Zapisujemy plik na dysku (najlepiej zapisać na pulpit) , po ściągnięciu klikamy drugim przyciskiem myszki ---> Rozpakuj tutaj , Jeśli mamy program WinRar
będzie ta opcja dostepna i plik rozpakuje się , naszym oczom ukażą się 3 dokumenty tekstowe i to one słuzą do modyfikowania gry wg własnych upodobań ,
Mam tylko takie pytanie o jaki plik chodzi i skąd go wziąć (jest on w folderze z grą czy trzeba go pobrać, jeżeli tak to skąd)
Chciałbym również za 1 zamachem przywitać się z forumowiczami, przeprosić za odkopanie tematu, ale nie robię tego w sposób bezmyślny off-topując, więc mam nadzieję, że moderatorzy to zrozumieją.
Offline
Kurde, wiesz ze zapomnialem? Ale to chyba chodzilo o plik data, w ktorym sa te wszystkie bzdety.
Offline
Przybysz
No nic pokombinuje, poszukam po necie zobacze moze cos wymysle, mamy projekt klasowy na moda do H3 i trzeba sie dowiedziec jak to zrobic
@edit
Zgodnie z punktem I.10 regulaminu forum wklejam link do tematu na innym forum (angielskim) o modach do H3 (podciągnijmy to pod poradnik dotyczący gry). Jest to napisane po angielsku, ale chyba sobie poradzicie...
Link:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Ostatnio edytowany przez Veldrin (2011-05-09 22:24:42)
Offline