Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#11 2012-05-13 19:48:47

Acid Dragon

Obywatel

Zarejestrowany: 2012-05-13
Posty: 3

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Nie znam nikogo personalnie z wyimaginowanej przez Ciebie grupy, która "nie przyjmuje do wiadomości żadnych ruchów do przodu". Wszelkie projekty fanowskie, jakie choć trochę poznałem, wynikały po prostu z zainteresowania daną grą i chęci rozwinięcia jej.

Poza tym Heroes II jest *tylko* o 3 lata starsza od Heroes III. Równie dobrze więc twierdzenie, że to Heroes III należy rozwijać możnaby uznać za absurdalne. Gra ma wszak 12 lat, a od jej premiery wydano już trzy następne części. Zgodnie więc z Twoją logiką wszyscy, którzy jeszcze zajmują się Heroes III nie chcą za nic ruszyć do przodu i ciągle zajmują się starymi śmieciami .

Nie ma wg mnie żadnego OBIEKTYWNEGO argumentu (a więc nie argumentu w postaci "H3 jest lepsze od H2 i każdy głupi to widzi, a inne opinie są śmieszne"), że lepiej zajmować się modowaniem H3 niż H2. Podobnie, jak nie ma argumentu, że lepiej zająć się np. modowaniem H5.

Co do "anachronicznych społeczności" to pozwolę sobie na złośliwość. Być może na "stronie, której nazwy nie można podawać bez posądzenia o autoreklamę" istotnie jest więcej ludzi ceniących Heroes II niż tutaj, ale to jednak u nas znaleźć można ogromny dział Heroes VI, jak i wiele dyskusji o tej części. Jeśli więc sądzisz, że to nasza społeczność jest "anachroniczna" i ciągle siedzi w epoce gier starych, to obawiam się, że to zacne forum można w takim razie porównać do epoki paleolitu .

Jeśli zaś o moją opinię o Heroes II chodzi, to pod "pewnymi względami" w H2 odpowiadał mi bardziej klimat, który był bardziej baśniowy i magiczny. W Heroes III trochę za głęboko wniknięto w politykę i państwowości. Wolę po prostu opowieści o BOHATERACH Mocy i Magii, a nie o państwach. Dopiero dodatki trochę poprawiły tu sytuację w przypadku H3. Heroes III też zostało trochę za bardzo ujednolicone pod względem rozgrywki - w porównaniu do poprzedniej części teraz wszystkie jednostki miały ulepszenia i wszystkie miały siedliska na mapie. Wszystkie też (za wyjątkiem Confluxu) miały jednakowy lub bardzo podobny przyrost. Plusem tej sytuacji pewnie był balans - bo H3 jest lepiej zbalansowane niż H2. Minusem zaś - zróżnicowanie poszczególnych frakcji. Ten balans dla mnie też jest pewną wadą. Ja zwyczajnie LUBIĘ sytuacje, kiedy wiadomo, że jeden zamek ma słabsze jednostki, a drugi silniejsze. Dzięki temu można zarówno "wymiatać" wrogów grając silnym zamkiem, jak i podjąć strategiczne wyzwanie, grając zamkiem słabszym. W H3 ponownie tego zróżnicowania mi zabrakło. Za to paradoksalnie w sprawie balansu, Heroes II wygrywa tutaj z Heroes III w kwestii zaklęć. Nie od dziś wiadomo, że w H3 najpotężniejsze zaklęcia wcale nie pochodzą z 4-5 poziomu, ale są to 1-poziomowe zaklęcia w formie masowej. Trochę zbyt łatwo dostępne dla nawet najsłabszego maga. W Heroes II takiej sytuacji nie zaznamy, a zaklęcia faktycznie są bardziej adekwatne do swojego poziomu. Także muzyka w Heroes II stoi moim zdaniem na wyższym poziomie niż ta z Heroes III. Na koniec wspomnieć też można o takich szczegółach w Heroes II jak możliwość "zmiany frontu" w kampanii, czy fakcie, że wykopać za pomocą obeliskowej układanki można było różne ultymatywne artefakty, a nie tylko jednego graala.

Oczywiście z drugiej strony mamy też wiele elementów, które to ostatecznie Heroes III czynią grą lepszą - m.in. ilość miast, artefaktów, kampanii, dodatków, lepsza grafika, fabuła (i jej powiązania z innymi grami), sekwencje filmowe, klimat tutaj z kolei nieco "mroczniejszy", a także ten nielubiany przeze mnie balans, który sprawił, że Heroes III stała się również grą "turniejową".

Niemniej jednak kilka rzeczy przy przejściu z H2 do H3 faktycznie chyba zgubiono.
Takie przynajmniej jest moje zdanie.

I na koniec:

Mathias napisał:

Tak się składa, że każdy serwis informacyjny stara się dostarczyć jak najwięcej informacji, aby pozyskać jak najwięcej klientów.

Dzień, w którym odwiedzających stronę fanowską będę postrzegał jako "klientów" będzie prawdopodobnie dniem, w którym delfiny zaczną latać . I nie, nie każdy serwis stara się dostarczyć jak najwięcej informacji. Powiedziałbym nawet, ze jesteśmy w skrajnej mniejszości - inni wolą informować po prostu o rzeczach związanych tylko z najnowszymi grami lub też o tym, co uznają za "najważniejsze".

Ostatnio edytowany przez Acid Dragon (2012-05-13 19:49:14)

Offline

 

#12 2012-05-13 19:49:46

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Hmmm... cieszy mnie, bardzo, że wreszcie w Twojej wypowiedzi pojawiły się argumenty, co jest zapewne jakimś krokiem w przód. Szkoda tylko, że jak zwykle opierasz się na zniekształceniu wypowiedzi i standardowym obróceniu kota ogonem. No ale takie jest prawo ludzi inteligentnych.

Nie znam nikogo personalnie z wyimaginowanej przez Ciebie grupy, która "nie przyjmuje do wiadomości żadnych ruchów do przodu". Wszelkie projekty fanowskie, jakie choć trochę poznałem, wynikały po prostu z zainteresowania daną grą i chęci rozwinięcia jej.

Tak się składa, że to właśnie na Waszym molochu neguje się praktycznie każdy pomysł nowego wydawcy gry. To u Was każdy, kto pozytywnie wypowie się na temat chociażby Heroes V, jest atakowany przez chmarę "elitarnych" użytkowników. I to u Was pojawiały się i nadal prawdopodobnie będą newsy, których celem wcale nie jest przekazanie informacji, ale przede wszystkim subiektywna krytyka gry Waszych redaktorów. Nie przeczę, iż mnie także pewne rzeczy się nie podobają, jeśli chodzi o komercyjne podejście do wydawnictwa HoM&M, jednak są pewne granice, a wortal to nie blog jego twórców.

Poza tym Heroes II jest *tylko* o 3 lata starsza od Heroes III. Równie dobrze więc twierdzenie, że to Heroes III należy rozwijać możnaby uznać za absurdalne. Gra ma wszak 12 lat, a od jej premiery wydano już trzy następne części. Zgodnie więc z Twoją logiką wszyscy, którzy jeszcze zajmują się Heroes III nie chcą za nic ruszyć do przodu i ciągle zajmują się starymi śmieciami tongue.

Nie chodzi mi o rozwijanie starych gier, tylko modyfikacje cofające niejako Heroes 3 do postaci Heroes 2, co jest krokiem wstecz. Gdyby to chociaż szło w dwie strony, jednak moda H2wH3 się nie doczekamy, podobnie jak nie doczekaliśmy się grywalnej wersji WoG (za taką nie uważam zbugowaną wersję powstałą lata temu bez szans na kontynuację). Ale za to będzie świetny mod dla nielicznej grupy fanów, tylko co z tego, skoro większa częśc zapewne chciałaby zagrac w scenariusze HoM&M2 w nowszej odsłonie sagi.

Jeśli zaś o moją opinię o Heroes II chodzi, to pod "pewnymi względami" w H2 odpowiadał mi bardziej klimat, który był bardziej baśniowy i magiczny. W Heroes III trochę za głęboko wniknięto w politykę i państwowości. Wolę po prostu opowieści o BOHATERACH Mocy i Magii, a nie o państwach. Dopiero dodatki trochę poprawiły tu sytuację w przypadku H3. Heroes III też zostało trochę za bardzo ujednolicone pod względem rozgrywki - w porównaniu do poprzedniej części teraz wszystkie jednostki miały ulepszenia i wszystkie miały siedliska na mapie. Wszystkie też (za wyjątkiem Confluxu) miały jednakowy lub bardzo podobny przyrost. Plusem tej sytuacji pewnie był balans - bo H3 jest lepiej zbalansowane niż H2. Minusem zaś - zróżnicowanie poszczególnych frakcji. Ten balans dla mnie też jest pewną wadą. Ja zwyczajnie LUBIĘ sytuacje, kiedy wiadomo, że jeden zamek ma słabsze jednostki, a drugi silniejsze. Dzięki temu można zarówno "wymiatać" wrogów grając silnym zamkiem, jak i podjąć strategiczne wyzwanie, grając zamkiem słabszym. W H3 ponownie tego zróżnicowania mi zabrakło. Za to paradoksalnie w sprawie balansu, Heroes II wygrywa tutaj z Heroes III w kwestii zaklęć. Nie od dziś wiadomo, że w H3 najpotężniejsze zaklęcia wcale nie pochodzą z 4-5 poziomu, ale są to 1-poziomowe zaklęcia w formie masowej. Trochę zbyt łatwo dostępne dla nawet najsłabszego maga. W Heroes II takiej sytuacji nie zaznamy, a zaklęcia faktycznie są bardziej adekwatne do swojego poziomu. Także muzyka w Heroes II stoi moim zdaniem na wyższym poziomie niż ta z Heroes III. Na koniec wspomnieć też można o takich szczegółach w Heroes II jak możliwość "zmiany frontu" w kampanii, czy fakcie, że wykopać za pomocą obeliskowej układanki można było różne ultymatywne artefakty, a nie tylko jednego graala.

Po pierwsze Heroes III jest bardzo słabo zbalansowane, niektóre rasy (Necro, WŻ) mają realną przewagę nad pozostałymi. No ale tego z komputerem raczej nie widac. Nie mniej jednak przyznam, że w dwójce te różnice są zdecydowanie większe. A czy to plus, czy minus - pozostaje kwestią osobistą.  Po drugie sam klimat polityczny został tylko rozszerzony, ale nie do jakichś większych rozmiarów (Europa Universalis Fantasy się z tego w każdym razie nie zrobiła), natomiast w dwójce także zaczęły się już pojawiac takie aspekty jak chociażby walka o tron.  Po trzecie ujednolicenie, jak to nazwałeś, wcale nie spowodowało zmniejszenia zróżnicowania pomiędzy miastami, a wręcz przeciwnie - powoduje urozmaicenie gry, usystematyzowane (może to Ci nie pasuje, ja akurat lubię zachowany pewien porządek), ale jednak urozmaicenie (nowe jednostki, nowe możliwości, etc.). Co do muzyki mam zgoła odmienne zdanie, ale to już kwestia gustu, a z tym się po prostu nie dyskutuje. Zaklęcia... sam system zaklęc w I i II mi się średnio podoba, ale rzeczywiście lepiej by było, gdyby magowie w trójce czerpali więcej korzyści ze swojej wiedzy niż czary, których się rzadko używa lub są za drogie. Natomiast w pełni się z Tobą zgadzam, że liniowa fabuła trójki to duży błąd i szkoda, że  w tym kierunku to poszło.

Co do "anachronicznych społeczności" to pozwolę sobie na złośliwość. Być może na "stronie, której nazwy nie można podawać bez posądzenia o autoreklamę" istotnie jest więcej ludzi ceniących Heroes II niż tutaj, ale to jednak u nas znaleźć można ogromny dział Heroes VI, jak i wiele dyskusji o tej części. Jeśli więc sądzisz, że to nasza społeczność jest "anachroniczna" i ciągle siedzi w epoce gier starych, to obawiam się, że to zacne forum można w takim razie porównać do epoki paleolitu wink.

Wyjątkowo nietrafiona ta złośliwośc . Gdyby Twoja duma nie przeszkadzała tak znacząco w kreowaniu prawdziwego obrazu rzeczywistości (co nie jest z mojej strony atakiem, gdyż każdy "stary admin" po pewnym czasie podobno taki się staje ), zauważyłbyś zapewne, że to forum po pokonaniu ogromnych przeciwności losu z różnych stron i różnej maści dopiero niedawno rozszerzyło tematykę, natomiast na samym początku stanowiło wyłącznie ostoję fanów trójki. Tak więc owo "zacne" forum osobiście traktuję jako zupełnie nowy twór z kapitałem początkowym z dawnych lat. Natomiast optymizm dla nowych "technologii" potwierdza chociażby bardzo bliska współpraca z Sercem Ashan, które to w naszej symbiozie stanowi ostoję dla Heroes 5, a my dopiero do tego poziomu dążymy. Tak więc anachronicznym serwisem na pewno nie jest strona, która dąży do nowości (a nie zatrzymuje w imię "tradycji" ).

Dzień, w którym odwiedzających stronę fanowską będę postrzegał jako "klientów" będzie prawdopodobnie dniem, w którym delfiny zaczną latać wink. I nie, nie każdy serwis stara się dostarczyć jak najwięcej informacji. Powiedziałbym nawet, ze jesteśmy w skrajnej mniejszości - inni wolą informować po prostu o rzeczach związanych tylko z najnowszymi grami lub też o tym, co uznają za "najważniejsze".

Co do kwestii "klientów", to z kolei ja mógłbym tutaj się pokusić o pewną złośliwość, ale nie będę się zniżał do poziomu, który w cytacie wyżej osiągnąłeś . Swoją drogą ciekaw jestem, czy mówiąc o innych, masz na myśli kogoś konkretnego.




A tak całkiem BTW bardzo mnie cieszy, że Twoje szpiegowanie strony z pozycji gościa dzięki moim wypowiedziom zamieniły się w rzetelną dyskusję. To oznacza, że forum się rozwija, skoro interesuje się nami także, jak to się niegdyś mówiło, konkurencja .



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#13 2012-05-13 19:50:46

Acid Dragon

Obywatel

Zarejestrowany: 2012-05-13
Posty: 3

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Zacznę od końca i tym razem wymienię "kule w płot":

Nigdy nie ukrywałem i nie zamierzam, że odwiedzam również i inne strony w tematyce HoMM-MM. Odwiedzam także forum Tawerny, Akademii Wojennej, zagraniczne fora Heroes Community i Round Table. Czasami zajrzę również do forum stron "turniejowych", czy Centrum Heroes III. Zawsze warto poszerzać horyzonty. Mówiąc o "innych stronach" nie miałem konkretnej na myśli, aczkolwiek do opisu pasują wszystkie wymienione. Nawet Celestial Heavens przez ostatnie 2 lata znacznie zmniejszyło swoją aktywnosć jeśli chodzi o niusy. Był taki czas, kiedy to właśnie ta strona miała wszystkie najnowsze informacje o HoMM-MM - tak oficjalne, jak i nieoficjalne. Dzisiaj koncentrują się głównie na oficjalnych informacjach i wewnętrznych sprawach portalu.

Kula w płot #1 - nikogo nie szpieguję. Jeśli zawartość forum udostępniasz publicznie, nie masz prawa tak mówić, bo dostęp do niego ma każdy - obojętnie, czy ma ochotę się logować, czy nie.

Dalej - nie wiem o jakim znowu "moim poziomie" mówisz, ale uważam, że pojmowanie użytkowników serwisu fanowskiego jako "klientów" (czy też wspomnianej też przez Ciebie "konkurencji", jak to się "kiedyś" mówiło i mówi niestety nadal) jest oznaką niestety jeszcze Twej niedojrzałości. Ja stronę założyłem w konkretnym celu uzupełnienia fanowskiej sceny HoMM-MM, a nie z powodu zyskania "klientów", czy poklasku. Tobie takiego podejścia również życzę.

Co do "nietrafionej złośliwości", to jestem na tyle zorientowany, aby zauważyć zmianę, naprawdę. Tym bardziej - posunęliście się ze strony tylko i wyłącznie o Heroes III dopiero bardzo NIEDAWNO. A więc "krok do przodu" wykonaliście bardzo późno i mam nadzieję, że to zostawanie w tyle zdołacie jeszcze nadrobić. Podtrzymuję jednak, że zostawanie tylko i wyłącznie przy Heroes III przez długi czas było właśnie oznaką zacofania i budowy "anachronicznej społeczności".
A więc:

Kula w płot #2 - Nazywasz inne społeczności "anachronicznymi", podczas, gdy sam przez długi czas nie dawałeś nawet możliwości do wypowiedzenia się o nowszych grach.

i przy okazji:
Kula w płot #3 - Sam wymieniałeś nazwy stron Groty i Jaskini w bardzo dziecinny sposób udając, że tego nie robisz. Gdy jednak zrobiłem to ja, bez wdawania się w tą śmieszność, zostałem oskarżony o "autoreklamę" (jakby wymienienie nazw stron na innym forum miało kogokolwiek zachęcić do odwiedzenia).

Heroes II-III - To co rozumiesz jako "bardzo słabo zbalansowane" jest bardzo względne. Słabo zbalansowane są gry H1, H2 i H4. W porównaniu do nich Heroes III jest nie "bardzo słabo", a "bardzo dobrze" zbalansowane. Tak, owszem - niektóre rasy dzięki pewnym umiejętnościom i strategiom mają przewagę nad innymi, ale to mniejszość. Poza tym bardziej doświadczeni gracze turniejowi mówią, że każdą rasą można dobrze grać i znaleźć optymalną taktykę. W przypadku Nekropolii, czy Wrót żywiołów jest to po prostu łatwiejsze.
Pod względem balansu zdecydowanie H3 wygrywa z H2, lecz odbyło się to kosztem zróżnicowania miast, o którym pisałem.
Dalej się nie zgodzę z twierdzeniem, że ujednolicenie spowodowało urozmaicenie gry. Gra w H3 rzeczywiście została urozmaicona, ale na inne sposoby (większa ilość miast, jednostek, umiejętności, etc.). Jednakże można jednocześnie wprowadzić urozmaicenie w jednej dziedzinie i zatracić zróżnicowanie w innej. Tak właśnie było moim zdaniem w przypadku H2. Zyskano np. więcej ulepszeń, co urozmaiciło rogrywkę w pierwszych tygodniach, ale wszystkim miastom dano tę samą ich ilość, co sprawiło, że przez to ujednolicenie utracono zróżnicowanie między miastami.

In short - you win some, you lose some. Aczkolwiek jeśli ktoś ceni np. bardziej zróżnicowanie pomiędzy miastami, a nie urozmaicenie rozgrywki w pierwszych tygodniach, to jest to jeden z powodów, dla którego dla pewnej części fanów Heroes II jest grą lepszą niż Heroes III.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że tytułowy mod tego tematu jest "krokiem wstecz". Krokiem wstecz by był, gdyby było właśnie tak, jak piszesz - a więc gdyby mod miał na celu zrobienie z Heroes III gry z poprzednim numerkiem. To by było bez sensu i celu. Tak jednak NIE JEST. Mod "Succession Wars" rozwija koncepty z Heroes II na bazie Heroes III. A więc nie chce stworzyć sześciu zamków z sześcioma jednostkami w każdym, ale normalnie zagospodarować wszystkie 9 miast i wszystkie 7 poziomów stworzeń. To oczywiście tylko jeden przykład. W rezultacie więc nie powstaje "Heroes II", ale ZUPEŁNIE NOWA GRA, na bazie konceptów Heroes II i silnika Heroes III.
Dlaczego wzięto na warsztat silnik z Heroes III, zamiast z Heroes II? Względy praktyczne - ten pierwszy ma znacznie większe możliwości modyfikowania.

Także ja nie widzę tu żadnego cofania się, żadnego wstecznictwa, ani niepostępowych grup, które nie uznają kroków naprzód. Jest to po prostu rozwinięcie jednej ze starszych gier HoMM-MM na silniku nowszej gry. I bardzo dobrze.
To nie jest krok wstecz dla Heroes III - to krok naprzód dla Heroes II.
Grze Heroes III ten mod w żaden sposób nie zaszkodzi, a Heroes II pomoże.

Co do Twej opinii o WoGu - oczywiście masz do niej prawo, aczkolwiek mi się wydaje, że WoG jest jednak całkiem grywalny i ma mniej błędów niż chociażby teraz Heroes VI. Ponieważ jednak do dnia dzisiejszego (zobaczymy na co stać projekt HotA) jest najbardziej grywalnym i najlepiej rozwiniętym modem fanowskim do HoMM w historii, śmiem twierdzić, że fani mogą mieć problemy ze sprostaniem Twych wymagań. Tak to już jest, że fani i autorzy modów w ogromnej większości nie są profesjonalistami, więc nie są w stanie zapewnić jakości serwowanej przez zawodowych twórców gier. Możemy się na to godzić, lub też pozostać przy grach oficjalnych.

Podsumowując o modzie "Succession Wars":
Moim zdaniem projekt jest jak najbardziej warty uwagi, zwłaszcza dla fanów Heroes II. Dla tych, którzy bardziej cenią Heroes III (jak dla mnie) projekt jest bardziej ciekawostką. Ot, czymś, na co można popatrzeć, wypróbować, ale prawie na pewno nie nową ulubioną grą HoMM. Jednakże dla znaczącej części fanów (choć zdecydowanej mniejszości), którzy jednak uznają Heroes II za grę lepszą niż Heroes III ten projekt jest rozwinięciem ich ulubionej gry i czymś bardzo istotnym, toteż warto o nim informować na stronie głównej. W żadnym wypadku wg mnie nie jest robieniem "gorszej gry z lepszej", jak napisałeś na początku.

I to właśnie - ponownie odnosząc się do Twego pierwszego posta - jest moje pełne wyjaśnienie tego, czego - jak pisałeś - nie rozumiałeś i co było powodem napisania przeze mnie posta.
Pewnie i tak nie zmienisz zdania, ale teraz już wiesz dlaczego tym modem niektórzy się ekscytują, dlaczego można lubić bardziej Heroes II od Heroes III i dlaczego postanowiliśmy o tym informować.

No i na koniec, początek Twego posta, czyli:

Kula w płot #4: Na naszym "molochu" nie neguje się "praktycznie każdego nowego pomysłu wydawcy gry" i jest to zwyczajnie nieprawda. Owszem, pojawia się krytyka (osobiście na nerwy mi wlazła figurka Archanioła Michała) - często w miejscach, gdzie pojawia się ona również na świecie (np zabugowanie gry) - ale zdecydowana większośc naszych niusów ma przede wszystkim charakter informacyjny, a dopiero potem spełnia inne cele.

Nie zauważyłem też "chmary "elitarnych" użytkowników atakujących każdego pozytywnie wypowiadającego się na temat Heroes V". Ponownie napisałeś nieprawdę. Przykładem jest chociażby temat o ulubionej grze HoMM, gdzie każdy po prostu pozostał przy swojej opinii. Mówiąc szczerze, nie przypomnima sobie ostatnio w ogóle dyskusji o zaletach, czy wadach Heroes V.

Kula w płot #5: Nasze niusy zawsze miały na celu przekazywanie informacji i jedyny przypadek niusa, który sobie przypominam, który miał na celu głównie przekazać opinię był moim niusem podczas premiery Heroes VI, w którym wręcz wydałem POZYTYWNĄ opinię na temat Ubisoftu. W innych niusach rzeczywiście często, w dodatku do informacji - pojawiają się własne oceny i opinie. Mamy do tego prawo. Pisałem kiedyś, że nie jesteśmy obiektywnymi dziennikarzami, ale przede wszystkim fanami - mającymi również prawo do własnego zdania. Niusy w Grocie nie były i nie będą obiektywne. I jestem z tego dumny.

Co do tego, że w mojej wypowiedzi "wreszcie" się pojawiły argumenty, to przepraszam, ale gdzie podziałeś swoje? Wyraziłeś swoją opinię, do czego każdy ma prawo, a ja wyraziłem swoją. Sugerowanie, że pomijam argumenty jest tutaj cokolwiek nie fair. Wreszcie:

Kula ARMATĄ w płot #6: Staram się nie zniekształcać niczego i przykro mi, że uważasz, ze odwracam kota ogonem. W takim razie jestem zmuszony wytknąć Ci Twoje manipulacje i nie tylko zniekształcanie wypowiedzi, ale mówienie nieprawdy:
- dobierasz sobie pojedyncze fakty, zamiast patrzeć na ogólną sytuację
- wyrywasz moje słowa z kontekstu
- pomijasz milczeniem np. fakt, że mówiłem o wszystkich liczących się stronach na świecie i wracasz do twierdzenia, że to "pewna grota i jaskinia" są anachronicznymi społecznosciami.
- masz do mnie i do innych stron, które uznajesz za "konkurencyjne" od razu na starcie wrogie nastawienie
- oskarżasz o "szpiegowanie", czy "autoreklamę"
- mówisz nieprawdę o sytuacjach, które obecnie nie mają miejsca
- wytykasz "anachronizm" innym, samemu tkwiąc głęboko w przeszłości
- wyrażasz opinie zbyt daleko idące i krzywdzące w stosunku do swego rozmówcy

W tej chwili czuję się tu zdecydowanie niemile widziany, co Tobie pewnie jest na rękę, gdyż widzisz mnie jako swojego wroga i "konkurencję". Bardzo mi jest z tego powodu przykro, gdyż jesteś inteligentnym człowiekiem, nawet jeśli wciąż trochę niedoświadczonym i warto byłoby z Tobą rozmawiać. Za wyjątkiem tego posta nie wyrażałem swojej opinii ani o Tobie, ani Twej stronie, co Ty robisz bardzo często. Teraz też resztę negatywnych opinii zachowam dla siebie.

Trudno więc, zostawiam Twój dom, wracam do swojego "molocha". Powodzenia!
(PS. Pewnie powinienem poczuć się do winy i przeprosić za stworzenie "molocha", aaale może innym razem. )

Offline

 

#14 2012-05-13 19:51:17

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Nigdy nie ukrywałem i nie zamierzam, że odwiedzam również i inne strony w tematyce HoMM-MM. Odwiedzam także forum Tawerny, Akademii Wojennej, zagraniczne fora Heroes Community i Round Table. Czasami zajrzę również do forum stron "turniejowych", czy Centrum Heroes III. Zawsze warto poszerzać horyzonty. Mówiąc o "innych stronach" nie miałem konkretnej na myśli, aczkolwiek do opisu pasują wszystkie wymienione. Nawet Celestial Heavens przez ostatnie 2 lata znacznie zmniejszyło swoją aktywnosć jeśli chodzi o niusy. Był taki czas, kiedy to właśnie ta strona miała wszystkie najnowsze informacje o HoMM-MM - tak oficjalne, jak i nieoficjalne. Dzisiaj koncentrują się głównie na oficjalnych informacjach i wewnętrznych sprawach portalu.

Kula w płot #1 - nikogo nie szpieguję. Jeśli zawartość forum udostępniasz publicznie, nie masz prawa tak mówić, bo dostęp do niego ma każdy - obojętnie, czy ma ochotę się logować, czy nie.

Chyba źle mnie zrozumiałeś - ja się bardzo cieszę, że administratorzy innych serwisów odwiedzają także moje małe forum. To pocieszające w dobie kryzysu.

Dalej - nie wiem o jakim znowu "moim poziomie" mówisz, ale uważam, że pojmowanie użytkowników serwisu fanowskiego jako "klientów" (czy też wspomnianej też przez Ciebie "konkurencji", jak to się "kiedyś" mówiło i mówi niestety nadal) jest oznaką niestety jeszcze Twej niedojrzałości. Ja stronę założyłem w konkretnym celu uzupełnienia fanowskiej sceny HoMM-MM, a nie z powodu zyskania "klientów", czy poklasku. Tobie takiego podejścia również życzę.

Ja nie traktuję użytkowników jako klientów. I mam na to prosty dowód - to nie ja wyciągam pieniądze od graczy, chociaż nie bardzo mi się układa finansowo, jestem zadłużony i na pewno by się przydały, a przyjaciele (tak, ja uważam wielu użytkowników za swoich przyjaciół, być może to także jest dla Ciebie dowód niedojrzałości, ale proponowałbym także takiego podejścia) na pewno by pomogli. Podobnie żenujące jest Wasze odpisywanie podatku na działalność strony internetowej, aczkolwiek to jest raczej uchybienie systemowe - wykorzystaliście zwyczajnie fakt, że wszystkie organizacje pozarządowe (zarówno fundacje na rzecz biednych, chorych, a także schronisk są w sensie prawnym tak samo traktowane jak kółka zainteresowań, orkiestry kopalniane czy właśnie serwisy internetowe) mają prawo do tego odpisu. Mogłoby to świadczyć oczywiście o Waszej zaradności, ale dla mnie osobiście jakiekolwiek pobieranie pieniędzy od użytkowników jest traktowaniem ich "po kliencku" (i niewiele ważne są tutaj intencje). Jeśli natomiast szczycicie się brakiem reklam na stronie - u nas także ich nie ma, więc to akurat nic nowego.

Co do "nietrafionej złośliwości", to jestem na tyle zorientowany, aby zauważyć zmianę, naprawdę. Tym bardziej - posunęliście się ze strony tylko i wyłącznie o Heroes III dopiero bardzo NIEDAWNO. A więc "krok do przodu" wykonaliście bardzo późno i mam nadzieję, że to zostawanie w tyle zdołacie jeszcze nadrobić. Podtrzymuję jednak, że zostawanie tylko i wyłącznie przy Heroes III przez długi czas było właśnie oznaką zacofania i budowy "anachronicznej społeczności".

Mówi się, że lepiej późno niż wcale. Centrum Heroes III dla przykładu upadło właśnie dlatego, że tego kroku nie uczyniło. A na przykład Akademia Wojny w dalszym ciągu przystaje na trójce, a jednak od lat znajduje się na liście "docenionych" linkiem (pewnie z powodu dużej aktywności, podobnie jak do niedawna jeszcze wyśmiewana Tawerna, no ale oczywiście znów zaprzeczysz, lecz fakty mówią same za siebie). Ja także podtrzymuję swoją tezę na temat Was, na szczęście dyskusja to nie negocjacja i nie trzeba z niej wyjść z jednolitym zdaniem.

Kula w płot #2 - Nazywasz inne społeczności "anachronicznymi", podczas, gdy sam przez długi czas nie dawałeś nawet możliwości do wypowiedzenia się o nowszych grach.

Czas teraźniejszy, mój drogi rozmówco. Przypomnę, że były czasy, gdy i Jaskinia traktowała jedynie o trójce, a osoba uważana przez Was za jednego z bohaterów skutecznie zlikwidowała kilka innych stron o HoM&M w imię "imperium", że nie wspomnę o zwalczaniu Tawerny (a podobno to ja mam podejście wrogości do konkurencji według Ciebie), więc jeśli mamy dalej drążyć przeszłość, to na pewno nie wyjdziecie na tym jako otwarte na innych, sympatyczne i liberalne społeczeństwo. Sęk w tym, że ja się do swoich błędów przyznaję otwarcie, a Wy wszystko obracacie na swój sposób.

Kula w płot #3 - Sam wymieniałeś nazwy stron Groty i Jaskini w bardzo dziecinny sposób udając, że tego nie robisz. Gdy jednak zrobiłem to ja, bez wdawania się w tą śmieszność, zostałem oskarżony o "autoreklamę" (jakby wymienienie nazw stron na innym forum miało kogokolwiek zachęcić do odwiedzenia).

Słusznie, rozmówco, zauważyłeś, że "oskarżony" (parę zdań niżej dokonam sprostowania) zostałeś o AUTOreklamę. Jednak ja nie jestem tam ani użytkownikiem, ani (nie daj Boże) kimś z "elity". I chciałbym ponadto zauważyć, że cała Twój akapit miał na celu zachwalanie zasobów imperium, a nie samo wymienienie. Ale już się przyzwyczaiłem, że Wy potraficie bardzo zręcznie rzeczywistość zakłamywać i wykręcać kota ogonem w zależności od potrzeb sytuacji. Dodam także, że była to zaledwie kąśliwa uwaga, a nie oskarżenie mające jakąś moc sprawczą, jak to w tej chwili próbujesz przedstawić.


Heroes II-III - To co rozumiesz jako "bardzo słabo zbalansowane" jest bardzo względne. Słabo zbalansowane są gry H1, H2 i H4. W porównaniu do nich Heroes III jest nie "bardzo słabo", a "bardzo dobrze" zbalansowane. Tak, owszem - niektóre rasy dzięki pewnym umiejętnościom i strategiom mają przewagę nad innymi, ale to mniejszość. Poza tym bardziej doświadczeni gracze turniejowi mówią, że każdą rasą można dobrze grać i znaleźć optymalną taktykę. W przypadku Nekropolii, czy Wrót żywiołów jest to po prostu łatwiejsze.
Pod względem balansu zdecydowanie H3 wygrywa z H2, lecz odbyło się to kosztem zróżnicowania miast, o którym pisałem.
Dalej się nie zgodzę z twierdzeniem, że ujednolicenie spowodowało urozmaicenie gry. Gra w H3 rzeczywiście została urozmaicona, ale na inne sposoby (większa ilość miast, jednostek, umiejętności, etc.). Jednakże można jednocześnie wprowadzić urozmaicenie w jednej dziedzinie i zatracić zróżnicowanie w innej. Tak właśnie było moim zdaniem w przypadku H2. Zyskano np. więcej ulepszeń, co urozmaiciło rogrywkę w pierwszych tygodniach, ale wszystkim miastom dano tę samą ich ilość, co sprawiło, że przez to ujednolicenie utracono zróżnicowanie między miastami.

In short - you win some, you lose some. Aczkolwiek jeśli ktoś ceni np. bardziej zróżnicowanie pomiędzy miastami, a nie urozmaicenie rozgrywki w pierwszych tygodniach, to jest to jeden z powodów, dla którego dla pewnej części fanów Heroes II jest grą lepszą niż Heroes III.

Urozmaicenie gry polega na wielu możliwościach i nigdy do końca nie znanego werdyktu. Gdy zaś pojawia się sytuacja, że z góry wiemy, kto jest lepszy, tracimy przyjemność z pojedynkowania się na równych szansach. Poza tym przewaga pewnych miast nad innymi w Heroes 3 jest takim samym faktem, jak w innych częściach. Balans jest większy, ale na pewno nie duży.

Nie zgodzę się też ze stwierdzeniem, że tytułowy mod tego tematu jest "krokiem wstecz". Krokiem wstecz by był, gdyby było właśnie tak, jak piszesz - a więc gdyby mod miał na celu zrobienie z Heroes III gry z poprzednim numerkiem. To by było bez sensu i celu. Tak jednak NIE JEST. Mod "Succession Wars" rozwija koncepty z Heroes II na bazie Heroes III. A więc nie chce stworzyć sześciu zamków z sześcioma jednostkami w każdym, ale normalnie zagospodarować wszystkie 9 miast i wszystkie 7 poziomów stworzeń. To oczywiście tylko jeden przykład. W rezultacie więc nie powstaje "Heroes II", ale ZUPEŁNIE NOWA GRA, na bazie konceptów Heroes II i silnika Heroes III.
Dlaczego wzięto na warsztat silnik z Heroes III, zamiast z Heroes II? Względy praktyczne - ten pierwszy ma znacznie większe możliwości modyfikowania.

Nikt nie ujmuje sukcesów twórcom, jeśli chodzi o samo dzieło. Jest jednak taka sprawa, że ten mod jest ewidentnym cofnięciem, a nie Heroes 2.5 na podobieństwo WoG'a. Mogłoby to byś oczywiście ciekawą sprawą i urozmaiceniem, ale nie rozumiem takiej ekscytacji niektórych redakcji, a na przykład całkowicie ignoruje się mody Serca Ashan (czy to dlatego, że są do piątki? A może z innych, bardziej osobistych względów?)


Moim zdaniem projekt jest jak najbardziej warty uwagi, zwłaszcza dla fanów Heroes II. Dla tych, którzy bardziej cenią Heroes III (jak dla mnie) projekt jest bardziej ciekawostką. Ot, czymś, na co można popatrzeć, wypróbować, ale prawie na pewno nie nową ulubioną grą HoMM. Jednakże dla znaczącej części fanów (choć zdecydowanej mniejszości), którzy jednak uznają Heroes II za grę lepszą niż Heroes III ten projekt jest rozwinięciem ich ulubionej gry i czymś bardzo istotnym, toteż warto o nim informować na stronie głównej. W żadnym wypadku wg mnie nie jest robieniem "gorszej gry z lepszej", jak napisałeś na początku.

Doskonale wiesz, że to, co napisałem na początku, było skrótem myślowym, aczkolwiek myślę, że tak właśnie skomentowałoby to wielu fanów, dla których ważniejsza jest chociażby klapa WoG. Twoje podejście jest jak najbardziej racjonalne i w tej kwestii je podzielam. Nadal jednak niezrozumiała jest taka ekscytacja twórców newsów na Waszych portalach.


Kula w płot #4: Na naszym "molochu" nie neguje się "praktycznie każdego nowego pomysłu wydawcy gry" i jest to zwyczajnie nieprawda. Owszem, pojawia się krytyka (osobiście na nerwy mi wlazła figurka Archanioła Michała) - często w miejscach, gdzie pojawia się ona również na świecie (np zabugowanie gry) - ale zdecydowana większośc naszych niusów ma przede wszystkim charakter informacyjny, a dopiero potem spełnia inne cele.

Bardzo to ciekawe, niemal można by odnieść wrażenie, że mówimy o różnych stronach. Fakt faktem, że teksty typu "witamy w Kashanie" pojawiały się od samego początku doniesień o Heroes VI, podobnie wielkie oburzenie pojawiło się, gdy Ubisoft zaprosiło WSZYSTKICH graczy do wzięcia udziału w testach, a nie tylko "elitarne grono" (uważacie się za lepszych fanów od innych? Bo tak to wygląda), o figurce nawet nie będę wspominał, ale jest to jeden z nielicznych momentów, gdy podpinam się pod to zdanie, tylko że wielokrotnie przesadzaliście z subiektywizmem newsów. Tak więc udawanie, że krytyka dotyczyła wyłącznie tego, co skrytykować należało, jest kolejną próbą zaciemniania rzeczywistości. Natomiast sama kwestia informacyjna... gdy do treści wszczepi się własne zdanie redaktora, staje się już opinią.


Kula ARMATĄ w płot #6: Staram się nie zniekształcać niczego i przykro mi, że uważasz, ze odwracam kota ogonem. W takim razie jestem zmuszony wytknąć Ci Twoje manipulacje i nie tylko zniekształcanie wypowiedzi, ale mówienie nieprawdy:

Pomijając fakt, że połowa z tego, co wymieniłeś jest nieprawdą, a druga połowa wykręcaniem kota ogonem charakterystycznego dla Ciebie zresztą, o czym się przekonałem po licznych rozmowach e-mail'owych z Tobą, szczególnie tych z przełomu 2010 i 2011r., ja już Ci Twoje manipulacje wymieniłem wyżej. Z powodu braków czasowych nie będę wszystko pisał po raz kolejny.


W tej chwili czuję się tu zdecydowanie niemile widziany, co Tobie pewnie jest na rękę, gdyż widzisz mnie jako swojego wroga i "konkurencję". Bardzo mi jest z tego powodu przykro, gdyż jesteś inteligentnym człowiekiem, nawet jeśli wciąż trochę niedoświadczonym i warto byłoby z Tobą rozmawiać. Za wyjątkiem tego posta nie wyrażałem swojej opinii ani o Tobie, ani Twej stronie, co Ty robisz bardzo często. Teraz też resztę negatywnych opinii zachowam dla siebie.

Wzruszająca mowa, szkoda tylko, że to puste słowa. Paradoksalnie bardzo mnie ucieszył fakt, że wreszcie ktoś się odważył na otwartą i publiczną debatę, bo pokątne załatwianie spraw drogą pocztową nie pozwala się zorientować internautom, jaka jest prawdziwa sytuacja (a nie ta płynąca z newsów). Taki już jestem, że walę prosto z mostu, być może uznasz to za kolejny dowód niedojrzałości (do której się zresztą przyznaję, ale nie zamierzam wstydzić). A że to administratorowi nie przystoi, już niejeden próbował wmówić, chociaż dla mnie to kolejny mit wytworzony przez tych, którzy mieli cokolwiek do ukrycia.

(PS. Pewnie powinienem poczuć się do winy i przeprosić za stworzenie "molocha", aaale może innym razem. )

Ta złośliwość by Ci się udała... w przedszkolu . Odpowiem Ci zatem na poziomie przedszkola: nie ma za co, "moloch" to nie tylko Twoje dzieło.


Pozdrawiam i powodzenia w budowaniu murów.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#15 2012-05-13 19:51:52

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Włączył bym się do dyskusji, ale szczerze powiedziawszy poziom EGO Dragona przewyższa nawet mój.
No bardzo nieładnie wygląda ta przepychanka polityczna administratorów serwisów HoMM.
Chce cie wrócić do okresu wojen?

Offline

 

#16 2012-05-13 19:52:46

 Lowcakur

Rekrut

4499461
Skąd: Rumia/Strande
Zarejestrowany: 2010-02-17
Posty: 1391
Miasto: Lochy/Nekropolia/Inferno
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Złe Oko/Wampirzy Lord/Magog
Bohater: Ajit/Vokal/Xeron
Magia: Ogien/Ziemia
WWW

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Coz, jak dla mnie, debatowanie publiczne to swiwtna sprawa. Jest co poczytac, z czego sie posmiac, ogolnie, raj na ziemi. Choc, do pelni szczescia przydalby sie jeszcze niejaki Korrag, alias Zen Aku, oraz paru jego kumpli.

Oczywiscie, mowilem z pewna doza sarkazmu.

A co do dyskusji wyzej, mam nadzieje, iz sie nie zakonczyla. Fajnie sie zapowiada pokonanie "starego konia" przez "niedojrzalego smarka"


One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...

http://i48.tinypic.com/1zou4h1.png

Offline

 

#17 2012-05-13 19:53:16

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Bardzo ciekawe . Z tym ze po co graficznie sie cofac ? Grafika h2 jest na poziomie malowanki szkolnej . Dosc prosta .
Raczej chyba na odwrot by trzeba . A czy mozna tym samy polaczyc te gry i miec np. 15 miast ? To by byl odlot miec w jednym i to to . Wtedy bylby sens nawet cofnac grafike . H2 ma wiele i zalet i ta gra jest bardzo dobra . Nie mozna temu zaprzeczyc .

Offline

 

#18 2012-05-13 19:53:41

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

przecież wszystkie miasta H2 to najwyżej zlepki którychś miast z H3...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#19 2012-05-13 19:54:18

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Baronie,
15 miast powiadasz... ale wiele z nich się powtarza, a jednostki się mieszają. Już lepiej byłoby stworzyc specjalny tryb w H3 do pogrania tylko miastami H2.

Przydałby się ponadto konwerter map z Heroes 2 do Heroes 3. Ostatnio Dwito11 z Serca Ashan pokazywał mi znaleziony konwerter map Heroes 3 do Heroes 5 zrobiony przez Chińczyków. Takie coś zbudowałoby mosty pomiędzy poszczególnymi częściami.

H2 ma wiele i zalet i ta gra jest bardzo dobra . Nie mozna temu zaprzeczyc .

Jest to gra niezła. Ma jednak też swoje wady. I temu też się nie da zaprzeczyc.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#20 2012-05-13 19:54:45

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: H3: Wojny o Sukcesję, czyli H3wH2 - mod gotowy

Owszem pewne postacie by sie powtarzaly . Ale zawsze to 15 miast ! Nawet niech sie powtarzaja .
Zawsze jest to duza rozmaitosc ... Zreszta gdyby ktos sie pobawil to mozna by zroznicowac wyglad pozmieniac nazwy to by nawet wyszlo cos nowego.
O tak konwertery map . Zwlaszcza z heroes III na innych herosow . Wtedy mozna by robic losowe na heroes III i konwertowac na wszystkie czesci . To byl bylo genialne !!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
herosy3.pun.pl