Wiele razy zapewne słyszeliście, że cytadela nastawiona jest defensywnie, ponieważ pakuje głównie w obronę. Jest to stwierdzenie dość mylne, ponieważ jaszczury często nie dają rady dwóm strzelcom naraz i cytka zmuszona jest wtedy, by podejść. Należy więc powiedzieć, że jej armia słynie z jednostek o bardzo dobrym pancerzu, lecz taktyka niekoniecznie musi polegać na obronie.
W tym temacie oceniamy jednostki z poszczególnych miast pod kątem zastosowania w walce. Niektóre z nich świetnie radzą sobie w natarciu, inne w obronie strzelców. Wybierzcie sobie jakąś nację, krótko scharakteryzujcie jej istoty i przyporządkujcie im jedną z tych cech:
- jednostka atakująca ( nastawiona głównie na szybkie parcie do przodu, blokowanie strzelców oraz walkena tyłach wroga)
- jedn. broniąca ( przez powolność ustawiana w celu ochrony strzelców, raczej rzadko nacierająca)
- jedn. uniwersalna ( ciężko znaleźć dla niej jedyne zastosowanie; czasami atakuje, czasami broni, najczęściej wspomaga miejsca, w których akurat jest potrzebna)
- jedn. uniwersalna z nastawieniem na atak ( tak jak wyżej, jednak raczej rzadko stosowana w obronie)
- jedn. uniwersalna z nastawieniem na obronę
Mam nadzieję, że ten temat wskaże nam, na co nastawione jest dane miasto. Oczywiście przy jednostkach strzeleckich nie piszemy nic, ich zadanie na polu bitwy jest raczej jasne.
Offline
Kramer nie da się z góry określić na co będziemy kłaść nacisk podczas walki.
Czy będziemy się bronic, czy przeć do przodu to tylko kwestia kto kogo przestrzeli, czarów i ataku/obrony.
Offline
Dokładnie, grając z Olem miałem sytuację, że on na arenie bronił się Twierdzą, podczas, gdy ja szturmowałem Cytką
Offline
Ciężko scharakteryzować poszczególnie miasta w taki sposób, ale jednostki już tak:
dajmy taki Bastion. Jednostkami przeznaczonymi do obrony są tutaj Enty i Krasnale. Z kolei do ataku służą Pegazy i Centaury - one w obronie nie mają czego szukać. Smoki uznałbym za personę neutralną, a Elfy jako strzelcy sprawdzają się w większości sytuacji.
Tak samo można inne zamki przeanalizować.
Offline
Hmm obrona, dla mnie pojęcie trochę względne w herosach. Ja bym powiedział, że jednostki można podzielić, na takie, które porafią dobrze przyłożyć i na takie, które uprzykrzają życie broniąc dostępu d strzelca np. Bo bronic można się wszystkim, tylko nie wszytko wytrzymuje dostatecznie długo.
Offline
Obrona to atak na własnym polu, a w Herosach dochodzi chronienie strzelców. Na przykładzie bastionu takie Centaury czy Pegazy, jak już wyżej wspominałem, gorzej się sprawdzają w tak rozumianej obronie, a lepiej w szturmie.
Offline
Tak, zgadza się. Jeśli chodzi o jednostki defensywne, to one poza posiadaniem wspomnianych walorów mają jeszcze zwykle mało szybkości, przez co nie zawsze wypuszcza się je do walki ofensywnej i nie od razu.
Offline