Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#51 2013-06-02 14:23:27

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Fajnie,że jest ktoś zaangażowany. Czemu wyjeżdżacie po za jasno określony margines? Najpierw należy ustalić tylko lub aż państwo. Nie kontynent! Ja proponuję państwo nizinne. Ktoś chce morze? Wyżyny gdzieś? Południe,północ- kolejność dowolna. Oczywiście należy uwzględnić rzeki i jeziora. Nazwy to nie pies. Jak tam nazwa dla państwa? Kiedyś (jak byłem młody ) wymyślałem państwa i miasta. Niektóre nazwy były nawet fajne. Jak choćby Eleda,Górna Marchia lub Nowa. Mam już zarys swojej domeny lennej.

Offline

 

#52 2013-06-02 20:35:56

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Forumowa sesja fabularna

Po prostu nie lubię się rozdrabniać, a mapa jest na tyle duża, że możesz na niej umieścić prawie to co chcesz, choć dalej sądzę, że wszelkie niepotrzebne detale utrudniają późniejszą edycję.

Offline

 

#53 2013-06-02 21:21:42

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Bardzo to doceniam,ale inne serwisy będą się czuły pod tym względem bardzo ograniczono. Oto chodzi,aby nie narzucać. Atutem ma być ,,dowolność'' według rozumu.
Przejdźmy do kombinowania. Jak wiadomo każde państwo by mogło sprawnie funkcjonować (zero anarchii i gwałtów) musi posiadać sprawny aparat państwowy. Zatem administrację. Władca jest tylko jeden. Ewentualnie tetrarchia. Urzędy jak te ze średniowiecza. Zacznijmy od przedstawiania najważniejszych.
Marszałek- głównodowodzący sił lądowych państwa (coś jak generał).
Admirał - głównodowodzący sił morskich (sąsiedztwo z morzem).
Kanclerz- prawa ręka władcy.  Nadzoruję kancelarię,gdzie wydawane są dokumenty.  Odpowiedzialny za politykę zagraniczną. (Czyli ten ktoś musi być dobry w gębie. Nie tyle co elokwentny). Pierwszy urzędnik państwa.  Musi dbać o kontakty z innymi państwami .
Regent- zastępca władcy podczas jego nieobecności lub choroby a nawet śmierci.
Skarbnik- mówiąc najprościej pilnuję zbierania podatków i zarządza skarbem królewskim. (Ten ktoś musi być dobry z matmy ).
Tak więc tylko tyle mi przyszło do głowy. To są te najważniejsze. Oczywiście można i mówić o innych,ale zajmijmy się rzeczami istotnymi.  Prawo do urzędów mają najaktywniejsi użytkownicy. Najważniejsze stanowiska są zarezerwowane dla zasłużonych userów.  Na stanowiska marszałka proponuję Xena. Z uwagi na to,że bardzo dobrze gra w Heroes. Pewnie najlepiej z nas wszystkich. Regent- GiBon. Sugerowałem się także tytułami na forum. Regent,ponieważ to druga osoba z czerwonym. Jeśli macie jakieś sugestie to najzwyczajniej piszcie.

Offline

 

#54 2013-06-03 17:29:17

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Jakby sama matma wystarczała, to dla mnie pikuś, ale niestety podskarbiemu trza na ekonomii się znać, a do tego mi daleko. Co do admirała to może być różnie, bo nie ustaliliśmy jeszcze położenia naszego kraju, a może być od na jakimś zadupiu, hen na wschodnich stepach. Co do opisu kanclerza, to już nam tu biurokrację szerzysz? Jeżeli będziemy na poziomie średniego średniowiecza(wiem, że to dziwnie brzmi, ale taka jest terminologia), to papiórków za dużo mieć miał nie będziesz. Pytanie, czy decentralizujemy nasze państewko i czynimy republikę szlachecką, a może i nawet kupiecką(tallasokracja), czy też centralizujemy do monarchii patrymonialnej lub absolutnej. Osobiście jestem za autorytaryzmem i brakiem mnogości posad biurowych. Po za tym wszystko jest chyba w porządeczku. Obsada rady powinna być wykonywana przez monarchę chyba. Pytanie jeszcze co do świata, czy tworzymy jeden świat, w którym wszyscy się gdzieś umiejscawiają, czy każdy robi własny? Od tego dużo zależy, czy mamy wolną rękę co do czynienia wizji imperium na styl AEIOU czy też możemy jedynie podać sugestię wyglądu samej domeny Mathiasa.


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#55 2013-06-03 19:36:59

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Chodzi o monarchię patrymonialną.  Oczywiście ,że feudalizm. Dzięki temu gra będzie znacznie ciekawsza i dostępna. Pytanie jak postąpi Mathias z zasadą: ,, Wasal mojego wasala nie jest moim wasalem''. Może to zatwierdzić jak i odwrócić. @MJO nie lubię biurokracji,ale państwo musi mieć sprawną administrację. Nie zobaczymy hetmana polnego,koronnego i litewskiego. Co najwyżej urzędy zastępcze z prefixem: -pod . Jedna osoba nie zrobi wszystkiego. Piastowanie urzędów spowoduję wykonywanie określonych czynności. Których zakres omówię nieco później.  Nie tworzymy świata tylko na razie państwo. Kreowanie większego obszaru może mieć negatywne skutki. Dodawanie nowych elementów nie powinno być trudne z uwagi na fakt,że wiele osób tubylczych zna się przyzwoicie na historii. Sam też dysponuję dokumentami i kronikami ze średniowiecza(nie oryginały). Z urzędów proponuję jeszcze królewskiego doradcę. Jak tłumaczyłem na elitarne stanowiska rezerwację mają aktywni użytkownicy. Ci mniej będą musieli się zadowolić byciem pod-wasalami czy zarządcami.  Władca nadaję urzędy, może oczywiście kierować się naszymi propozycjami. Jedyne stanowiska podlegające głosowaniu to marszałek. Jeżeli ktoś zawali sprawę lub zechcę zrezygnować ze stanowiska to może to zrobić.  Jeśli pojawi się dwóch chętnych na jedną funkcje należy zorganizować tzw. konkurs czy przekonać ludzi do siebie.  Co do administracji i feudalizmu ciekawie miał Karol Wielki. Na granicach z innymi państwami tworzył marchię. Margrabia oprócz władzy sądowniczej i wojskowej miał prawo wypowiedzieć wojnę. Tytuł określający prawo do sądu i zarządu terytorium. Nad resztą terenów wewnątrz czuwają hrabiowie i lordowie. Da się posiadać urząd i nadania ziemskie.  Oczywiście oni wszyscy są poddanymi swojego suzerena -króla i wiąże ich przysięga. Ewentualnie najwyższym tytułem feudalnym jest diuk. Co najwyżej tylko jeden. Przypominam ,że jest to książę z niekrólewskiej rodziny. Wywodzący się zazwyczaj z rodzin przywódców plemion jak i klanów. Jakie są wasze opinie?

Offline

 

#56 2013-06-04 14:55:58

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Forumowa sesja fabularna

Cały mechanizm doradców można zrealizować podobnie jak tutaj - wyszła sesja cud, miód i malina. http://forum.insi.pl/viewtopic.php?f=227&t=10420

Wasali i takich tam możecie inaczej załatwić, wierzę w waszą inwencję.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2013-06-04 14:57:48)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#57 2013-06-04 16:19:20

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Dux to tytuł wysokiego pana bez nadania korony królewskiej. Zachodzi tu lekkie nieporozumienie ze względu na różnice językowe. Kniaź i książę w językach słowiańskich był to po prostu najwyżej stopniowany władca. Gdy feudalizm zachodu przybył na ziemie Polski słowo książę zaczęto utożsamiać z dux(udzielny książę) i princeps(prince(królewicz, następca). Tytuł króla był bardzo wysokim tytułem przed rokiem 1000 i niewielu mogło sobie pozwolić na takowy. Sam tytuł powstał od zniekształcenia imienia cesarza Karola(którego istnienie podważają niektórzy historycy uznając go jako część wymyślonego na potrzeby legislacyjnych Ottona I). Tytuł ów przynależał z początku tylko i wyłącznie potomkom Karola, do 1000 roku jednak dziedzictwo Karola było już rozbite na Niemcy(a właściwie już HRK), Francję, Kastylię, Leon, Aragonię, Galicję, Burgundię i wiele innych. Tytuł ów stał się więc w tym czasie uznaniem powiernictwa z niebios. Od tamtej pory papież miał wyłączne prawo do koronowania nowych władców nazywanych królami. W XI wieku tytułem takowym pochwalić się mogło już co najmniej 15 państw(Niemcy(cesarz miał zarazem tytuł króla), Francja, Kastylia z Leonem(to jedno państwo), Galicja, Aragonia, Nawarra, Anglia, Szkocja, Dania, Norwegia, Szwecja, Polska, Węgry, Czechy i Chorwacja), udzielnych władców, którzy nie byli królami i podlegali jedynie częściowo któremuś z seniorów nazywano dux(duke/duce/douxe/doge(doża)...etc).
Podobne nieścisłości mogą wyniknąć w tłumaczeniach z języka angielskiego, gdzie tytuły Augusta, Cezara(cesarza) i imperatora są określane jednym słowem(emperor). Przykładem jest chociażby cytat z angielskiego: "The Holy Roman Empire is nor holy, nor roman and nor even empire", co na polski tłumaczyłoby się "Święte Rzymskie Cesarstwo(inwersja) nie jest ani święte, ani rzymskie ani nawet imperium".


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#58 2013-06-04 19:57:02

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Miło,że przypomniałeś. Co do ustroju zalecam się wzorować na państwie Franków za czasów Karolingów. Ja osobiście też robię to na podstawie książek i gier serii Wiedźmin. Tam też jest to ciekawie opisane. W poszukiwaniu pomysłów zacząłem odświeżać moją kolekcję ,, Dynastie Europy'' od gazety wyborczej. Na pewno tam znajdę inspirację. Oprócz tego mam jeszcze do dyspozycji mechanikę Świętego Cesarstwa Sokoła w tym wypadku Heroes VI. Co do samego projektu gry postanowiłem upodobnić ją jednocześnie do Heroes i gry planszowej. Znajdziecie pewne elementy tych rzeczy. Zasady muszą być jasne. Polskie gry planszowe mają to do siebie ,że są skomplikowane.  Jak wiadomo każde przedsięwzięcie tego typu ma osobę która nadzoruję rozgrywkę itd. Tak zwany mistrz gry. Ja będę więc mistrzem gry.  Aha wszystkie osoby udzielające się w temacie i pomagające kreować grę zostaną nagrodzone zwiększeniem poziomu reputacji. Przejdźmy do tytułów. Moim zdaniem wprowadzenie tytułu księcia i diuka raczej nie jest najlepszym pomysłem. Możliwe byłoby to w przypadku cesarstwa,natomiast to jest królestwo. Zostańmy przy hrabiach,lordach i margrabiach. Wyższe godności mogą wpłynąć na siłę władzy centralnej i osłabienia króla.
@Sauron poczytam o tym co podlinkowałeś. Sprawa grafik. Początkowo ,aby cieszyć oko oprawą wizualną pojawią się obrazki. Jakieś miniatury ze średniowiecza i arty z Duel of Champions. Tak myślałem nad animacjami flash. Jednak to wymaga czasu, Jeszcze nie rozeznałem się w programie do tego.

Ostatnio edytowany przez Markham (2013-06-04 21:15:14)

Offline

 

#59 2013-06-04 20:26:42

 MJOdorczuk

Szeregowiec

Call me!
Zarejestrowany: 2013-02-09
Posty: 302

Re: Forumowa sesja fabularna

Państwo Franków było trochi słabym ustrojem, bo cały czas trzymali się na skraju rozłamu. Sam polecam osobiście HRK od Złotej Bulli Karola IV Luksemburczyka lub systemu RON(ewentualnie jeszcze samej RP).


Nie mogę się doczekać tego momentu, kiedy to za kilka lat zobaczę swoją wypowiedź i będę śmiać się i płakać jednocześnie...

Offline

 

#60 2013-06-06 21:04:22

 Markham

Obywatel

Skąd: Międzyrzecz
Zarejestrowany: 2013-01-15
Posty: 589
Miasto: Przystań/Nekropolis
Magia: Kina
WWW

Re: Forumowa sesja fabularna

Karol Wielki był silnym władcą i miał świetną administrację.
Czas na:
            Strefy wpływów i poruszanie się po mapie świata oraz zarządzanie obszarem

http://www.iv.pl/images/85160612591931900487.png
Załóżmy że posiadamy ziemię. Najlepiej lenno. Jest początek rozgrywki. Nasze dominium wchodzi w skład jakiegoś państwa powiedzmy x. Państwo y nie kryje swoich aspiracji do zagarnięcia nowych ziem. (Mapa jest przykładem). Marchia została zaatakowana przez państwo y. Jednak z nią nie sąsiadujemy. Nie można przemieścić się z jednego krańca regionu na drugi. Poruszamy się tylko o sąsiadujące prowincje.  W tym wypadku mamy trzy opcje. Czyli wschód, zachód, południe.  Na tzw. turę polityczną poruszamy się tylko raz. Oczywiście to element taktyczny.  Dotarcie wojskiem zajmuje więc 2 tury polityczne.

Tury grane w rozgrywce- czyli zwyczajna tura w Heroes.

Tura polityczna- pozwala poruszać się nam po mapie świata,wznosić budynki na naszych ziemiach,rekrutować wojska,wynajmować bohaterów i tworzyć garnizon.

                                                            Mapa dzieli się na:
państwa/ich terytoria - regiony/prowincje

Po każdej turze otrzymujemy zasoby i pieniądze. Za nie da się zakupić budynki. W ciągu jednej tury - jeden. mamy do wyboru:
ekonomiczne- produkcja zasobów,rzeczy gospodarcze
  siedliska - rekrutacja wojsk
Na razie jest problem z obronnymi. Nie jestem pewien czy w ogóle się pojawią. Ich kwestia zostaje pod znakiem zapytania.
Szkolenie wojsk podlega limitowi. Szkolenie oddziałów tuż przed grą w Heroes daje przewagę i odrobinę realizmu. Zanim nie wykupimy bohatera na start stają się oni garnizonem. Sami nie mogą się poruszać po mapie świata. Tylko przemieszczać z regionu do regionu. Limit to znaczy miejsce w garnizonie lub przestrzeń życiowa. Utrzymanie garnizonu wiąże się z dodatkowymi kosztami,jednak są jacyś obrońcy. Na kolejkę tylko jedno szkolenie w regionie. Populacja zwiększa się co tydzień.  Zanim nasi wojownicy nabiorą zręczności i doświadczenia minie nieco czasu. Słabsze potrzebują mniej, silniejsze więcej.   Maksymalna liczba wojenników wynosi liczbę przyrostu na tydzień. To znaczy terytorium na stałe nie może bronić powiedzmy więcej jak 2 archanioły.  Załoga nie potrzebuję bohatera sama potrafi bronić oblężenia.  Na terenie naszych ziem występują różne złoża. U jednych kryształy u innych nie. Czy więcej drewna,więc na mapie polityczno-taktycznej spotykamy mapy. Występowanie  złóż jest losowa.  Pamiętajmy o poddanych. Oni muszą coś robić. Dobrze więc będzie ich nająć do pracy na polu lub kopalniach. Rekrutacja też możliwa- tylko jednostki humanoidalne. Z turą przybywa mieszkańców. Np. 10 ludzi na polu daję 1 monetę.
Regiony/dzielnice feudalne też dzielą się na mniejsze jednostki. Tam są wsie,kopalnie,miasta itd. Aby kontrolować obszar należy go zdobyć,wykupić,otrzymać.  Są dwie możliwości na zdobycie:
1) zdobyć miasto,fort czyli ośrodek kontrolny tym samym zajmujemy wszystkie kopalnie i ziemie \
2) wygrać bitwę - tylko w tedy gdy brak większego ośrodku lub aglomeracji

Podoba się wam? Co raz bardziej się rozkręcam.  Będę się wzorował jeśli chodzi o mapę świata i zarządzanie na grach przeglądarkowych jak Plemiona czy Grepolis, RTS-ach i turówkach.

Ostatnio edytowany przez Markham (2013-06-06 21:12:37)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://irsystem.pl/ przegrywamie kaset vhs wola