Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2014-04-20 18:54:18

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Warto z kolei omowic bardzo ciekawa gre czyli Heroes IV . Generalnie 90 % graczy uznaje ja za najgorsza a 10% za najlepsza :-):-):-) A ja ? Uwazam ja za swietna choc obiektywnie jest gorsza od Heroes III i nawet pewnie od H II ! Z jedynka wygrywa glownie z uwagi na skrajna prymitywnosc . To jednak archeologia gier .
Ale przede wszystkim zapytajmy czy mozna ja z nimj porownac ! W zadnym wypadku ! Najpierw moze zadajmy sobie pytanie co to w ogole jest HIV ? Czy to gra ? Raczej SUROWIEC gry ! Poprzednie trzy czesci to SKONCZONE !!!! dziela . HIV to worek nawrzucanych elementow ! Kazdy kto gral wie ze jest tam balagan np. wsrod jednostek . Skad sie to wzielo ? Firma bankrutowala . Goscie od finansow poganiali . No rzuccie cos na rynek . I rzucili . Worek z klamotami . Rzecz jasna byla katastrofa . Dwa dodatki to juz byly wylacznie dla kasy . Nic nie wnosily . Bo te pare jednostek to mogli zrobic fani w wolnej chwili . Nie mowiac o scenariuszach .
A jednak gra nie miala byc tylko ciagnieciem kasy . Bo te elementy bezmyslnie sklejone jednak  mimo wszystko zachwycaja ! Czyli gra miala rozmach . Ale nie zostala ukonczona .
Zatem nie mozna porownywac czegos skonczonego z niedorobionym .
Czy warto jednak omawiac ja szczegolowo ? Tak bo byla przelomem i jesli chcemy rozwijac serie to trzeba zrozumiec co ona przelamywala . Oczywistym jest ze nie ma sensu robic Heroes III z nowa grafika . Tak czyni Ubisoft dla rwania kasy i jest to zalosne i zawsze HIII wygrywa . Bo ma zachwycajaca grafike ponadczasowa a jak ktos chce miec podswietlana to moze pobawic sie w modyfikacje grafiki z HIII . To robia HotA i zawsze zrobia to lepiej i szybciej niz zajmie robienie nowej gry . Po prostu koszt robienia nowej-takiejsamej gry jest zawsze duzo wyzszy niz jej poprawianie a jeszcze ta ,,nowa" zawsze bedzie gorsza od ,,starej" .
Stad zupelnie oczywistym bylo ze HIV musi byc przelomem a nie kontynuacja HI-III . Bo klepanie tego samego sensu juz nie ma skoro jest niemal idealnie w HIII.
Tylko ze przelom sie nie udal . I stad pytanie dlaczego ? I tym bardziej potrzebne ze juz te elementy ktore widac w HIV pokazuja ze mogl byc .

Zacznijmy zatem od pytania CO MIAŁO BYĆ W TEJ GRZE ZANIM JA POPSULI !!! Nigdzie na polskich stronach nie znalazlem zadnej o tym informacji z czego wnioskuje ze i po angielsku nie ma co szukac bo cos by przeniknelo . Ale na szczescie dosc dokladnie poznalem HIV i wiele rzeczy sie domyslilem .
Zatem trzeba rekonstruowac pierwotny zamysl HIV .
Zacznijmy od podstawowej rzeczy . Herosi . Tu sprawa jest jasna . W kazdym zamku mialo byc dwu . Jeden od mocy drugi od magii . Do wyboru . Cala gra  byla pomyslana jako wybor jeden z dwu .
Herosi mieli walczyc tym razem jak jednostki i mimo ze wielu ten pomysl atakowalo jest on znakomity przelomowy . O to chodzi .
Niestety od razu wpadka . Diabel namacil i walcza oni PIESZO !:-!:-!:-!:-!  Abusrd . Zawsze byli konno . Jest zreszta animacja konnego ruchu bohatera po planszy i ta sama animacja powinna byc na polu bitwy ! Tymczasem robili animacje piesze wszystkich ! Czyli po czterech na zamek bo dwie plci jeszcze ! Gigantyczna glupia robota . Ile czasu w plecy . Bohaterowie chodzacy po planszy sa absurdalni gdy wiemy ze jeszcze chwile temu byli na koniu . To gdzie ten kon ? Gdyby ten czas poswiecili na inne  zamki inna bylaby to gra .
Zatem pierwotnie wybieralibysmy jednego z dwu bohaterow .
Nastepnie jednostki . Tych mamy 8 z czego pierwszy poziom bierzemy dwie a trzech wyzszych wybieramy po jednej . Razem 5 .
1 bohater plus 5 jednostek = 6 . A miejsc jest 7 ! Nic nie wskazuje na to ze jednostek mialo byc wiecej .Wnioskujemy zatem ze jeszcze cos mialo byc . Nietrudno zgadnac . Machina wojenna ! Zawsze byly . I jest w Zamku balista . Pozniej pojawia sie katapulta .
Zatem wnioskujemy ze mial byc wybor ta lub ta machina .
Dodatkowo w zamkach sa 3 gildnie magow a zawsze byla jedna . Mozna zgadywac ze mialy tam byc dwie budowle od machin ale z braku czasu zalepili bezmyslnie wolne miejsce gildiami . Zebt zatkac .
Zatem podsumujmy . Kazde miasto mialo miec 2 bohaterow 8 jednostek 4 poziomow 2 machiny wojenne . Z czego wybieralibysmy 1 bohatera 5 jednostek 1 machine badz oczywiscie mozna bylo nie brac jednostek a wziac bohaterow to juz wlasna inwencja .
Czy machiny mialy rosnac na jakosc czy na ilosc ? Chyba jednak na ilosc bo tak bylo w faktycznie wydanym zamku .  Zreszta machina zdobywajaca ,,doswiadczenie" to bzdura .
Innowacja jest tu wszystko . Bohaterowie walczacy . Wybor jednostek . Wprawdzie w HI-II bylo ich 6 a miejsc 5 czyli niby wybor ale zawsze 1 poziom byl do odrzutu . Tu wreszcie prawdziwy wybor . Co najwyzej mozna by wybierac 2 z 4 bohaterow badz 2 z 4 machin i 4 z 8 jednostek badz 5 z 10 jednostek . To byloby lepsze takze i na 1 poziomie bylby wybor . Mozna by tez zrobic tak aby mozliwy byl wybor 2 jednostek z tego samego poziomu a wtedy blokowaly by sie wyzsze czyli jesli biore obie jednostki 1 poziomu i obie 2 poziomu juz nic wiecej wziac nie moge . Jednym slowem wybor 4 jednostek z 8 a nie 1 z 2 . Czy nawet liczac machiny 5 z 10 . Ale to juz szczegoly .
Taki zarys miasta jest przelomowy i znakomicie rozwija serie . O to chodzilo .
Natomiast wielkim bledem jest brak ulepszen . To byl wielki plus HIII i rezygnacja z prostej do zrobienia rzeczy . Wystarczy troche zabawy edytorem grafiki i juz mamy ,,nowa" jednostke . Ponadto w HIII wchodzily juz drugie ulepszenia typu Gelu Dracon i to byl kierunek . Drugie ulepszenie dzieki treningowi bohatera ktory ma specjalnosc . I na dodatek wspolne dla dwu zamkow ! To absolutnie powinno byc .
Ogolnie zatem mozemy stwierdzic ze zmiana zasad rekrutacji w miastach byla bardzo trafna i potrzebna tylko nie zdazyli tego dokonac . Natomiast zabranie ulepszen bylo niezrozumiala decyzja psujaca znakomita innowacje . Teraz wiemy zatem co bylo nie tak .

Bardzo ładna grafika ciut moze slabsza niz HIII ale wciaz trzymajaca klimat .

http://www.ungern.fora.pl/tam-gdzie-nie … ,5446.html

Offline

 

#2 2014-04-21 22:23:12

 Wuwu

Rekrut

Call me!
Zarejestrowany: 2013-08-05
Posty: 253
Miasto: Zamek
Kampania: Nowy początek
Jednostka: Archanioł, Rdzawy Smok, Feniks
Bohater: Gem, Sandro, Gelu

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Całkowicie nie zgadzam się z tym, że nie opłaca się brać golemów. Przecież golemy są bardzo bardzo silne, a szczególnie w połączeniu z dżinami. A magowie giną od jednego uderzenia. W sumie najlepszy skład to mag i naga, lub golem i dżin. Chociaż ja w 100% wole to drugie


,,Ptaki męczy latanie jak chodzenie ludzi"

Offline

 

#3 2014-04-21 22:44:16

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Wuwu zależy jeszcze przeciwko komu grasz tak jak pisał kiedyś Sauron, wybór jest po to, by dostosować armię pod wroga.

Offline

 

#4 2014-04-22 21:56:53

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Teraz z kolei zrekonstruujmy miasta .
Najlatwiejszy jest tu Zamek . Posiada dokladnie te same jednostki co zawsze . Gryfy tez sa tylko wyrzucone bezmyslnie do Rezerwatu . Zatem pierwotnie bylo :
1 poziom kusznik i giermek . Giermek to nowy pomysl . Ale niezbyt dobry . W H III byl gnoll z ta sama bronia i to bylo znakomite . Bez sensu bylo dawac kolejnego czlowieka skoro ich mnostwo a teraz jeszcze bohatetowie .
Zatem gnoll z korbaczem ale z ogluszeniem bo to dobry pomysl . Ogluszenie dziala dopiero przy pewnej masie tak z jeden nie ogluszy np. 30 smokow bo to absurd . Zamiast giermka powinien bhc chlop ! Tym razem sa oni solidna jednostka ze znakomitym dodatkiem 1 sztuki zlota jako podatku ! Zwraca sie po 25 dniach dlatego wykupuje wszystkich mozliwych chlopow natychmiast . Chlopi wylecieli z zamku z uwagi na to ze byli niezbilansowani w HII . I faktycznie chlopi z dwojki to absurd . Za maly przyrost . Co nie znaczy ze nie mozna zrobic ich z sensem .
2 poziom pikinier lub gryf . Tak mialo byc . Pikinier wrocil slusznie na wyzszy poziom . Ma on znakomita wlasciwosc bo atakuje bez kontry bo ma dlugi trzonek . Znakomicie rozwineli .
3 poziom miecznik badz mnich . Identycznie jak w HIII i slusznie .
4 poziom ,,anioł" lub kawalerzysta tez tak samo . Bardzo dobrze .
Balista lub katapulta bardzo trafny wybor . To jest niepewne ale tak przypuszczam .
Zatem doszedl tylko giermek wszystko inne tak jak w HIII . Bylo by bardzo dobrze gdyby nie popsuli . Jesli juz sklejali powinni dac jakas dodatkowa budowle i wybor balista lub pikinier . A na 2 poziom gryf lub kusznik . 1 poziom chlop i giermek . Bylo by bardziej sensownie i 10 jednostek nie 8 .
Zatem widzimy ze mialo byc tak samo jak w HIII .
Potwierdza to kolejny zamek Akademia ktory jest niemal kompletny .
Dochodzi smoczy golem . Brak jest gremlina ktory jak mozna sie domyslic mial byc . Zatem :
1 poziom gremlin i gargulec . Gargulca bezmyslnie wyrzucili ale jest w grze .
2 poziom mag lub golem . Tu mag jest zbyt slaby w walce wrecz natomiast za mocno bije magia . Brak balansu . Golema nie oplaca sie brac . Ale ksiazka magii jest znakomita . Tylko niepotrzebnie przyzywa szkielety . NIE TO MIASTO ! Juz gargulce powinni dodac . Jednak magowie sa znakomita koncepcja .
3 poziom naga lub dzin . Dzin tez ma ksiege i super ale obrazenia jakke zadaje sa jeszcze bardziej absurdalne niz magowie . Kompletnie przegieli . Trudno z nimi walczyc bo wszystko wybijaja . Mniejsze uderzenie albo wcale to jednak ma byc jednostka latajaca nie strzelajaca !
4 poziom smoczy golem lub tytan . Dobry pomysl choc golem powinien mniej wygladac jak dzwig a bardziej moze z drewna .
Byl jeszcze jakis wybor machin chyba nie tej samej balisty i katapulty . Moze namioty medyka ? Nie ma zadnych danych .
Kolejne miasto moze teraz ,,zle" bo te sa ,,dobre".
Nekropolis . Jest kompletnie zepsute .
1 poziom szkielety i zombie . Sa w grze zombie ale wyrzucone . Zombie sa chyba nie lepiej zbalansowane niz poprzednio . Duzo zdrowia malo obrazen . To nonsens ale tak bylo poprzednio .
2 poziom duchy lub mumie . Chyba tak mialo byc . Duchy juz sie nie mnoza jak poprzednio a szkoda to bylo zabawne .
3 poziom lich lub wampir . Lich musial byc bez watpienia . Tutaj wampir bylby zbyt mocny . Raczej duch lub wampir to bylby wybor .
4 poziom mroczny rycerz lub drakolich . Tutaj drakolich byl zbyt napakowany. Powinien byc slabszy jak dawniej i moze przyrost 3 .
Widzimy zatem ze tu mialo byc kompletnie inaczej . Mialo byc normalne nekropolis .
Kolejny zamek to barbarzyncy .
Tutaj juz wiecej rzeczy jest niepewnych .
1 poziom berserk i goblin . Pojawil sie berserk jednostka ktora nie sterujesz ABSURD ! Kompletny . Proponuje jak juz aby mozna nim sterowac i pierwszy cios normalny a DRUGI dopiero wpada w szal i wali kogo popadnie . Calkowicie niesterowna jednostka to glupota . Zakladam ze goblin byl bo w dodatku umiescili ,,goblinskiego rycerza" .
2 poziom ork lub wilczy jezdziec . Ork jest ale nie tu . Przywrocono wyglad swiniaka bez sensu . Skoro juz w HIII byl opracowany wyglad orkow goblinow na wzor goryli to nie ma co wracac . Rewelacja za to jest sposob strzelania . Ork jest jednostka piesza ale miotajaca i to jest znakomity pomysl . Ogolnie ja bym ograniczyl zasieg . Zamiast 1/8 obrazen strzela np na 2/3 planszy dalej nie . Ale pomysl genialny takich polstrzelajacych jednostek . Wilczy jezdzcy chyba jednak mieli byc . Wilki sa slabsza koncepcja niz wilczy jezdzcy .
3 poziom cyklopy lub ogry . Tu cyklopy sa potezne bo atakuja duzy obszar i aby ogry byly konkurencyjne powinny miec wiecej zaklec w ksiedze . Kula ognia blyskawica . Tylko znow bez przesady . To by byl wybor .
4 poziom ptaki gromu lub behemoty . Tu behemoty nie maja zadnego dodatku SPRAWDZALEM EKSPERYMENTALNIE ! A szkoda to obnizanie obrony moglo zostac .
Na koncu jakies machiny znow nieznane .
Zatem kolejne miasto zupelnie inne . Te miasta byly dosc latwe do rekonstrukcji bo wiekszosc jednostek jest zrobiona i sa takie same jak poprzednio . Tworza zupelnie inny obraz niz otrzymalismy . Duzo lepszy obraz !

Pole walki bardzo krytykowane ale wcale nie jest zle .

...

Dzieki za  reakcje zatem wklejam tekst . Owszem to moje refleksje i nie trzeba podzielac ocen jednostek :-):-):-) Tutaj raczej rekonstruuje gre .

Offline

 

#5 2014-04-23 11:53:01

 Wuwu

Rekrut

Call me!
Zarejestrowany: 2013-08-05
Posty: 253
Miasto: Zamek
Kampania: Nowy początek
Jednostka: Archanioł, Rdzawy Smok, Feniks
Bohater: Gem, Sandro, Gelu

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Hmm, według mnie to w Zamku powinno zostać wszystko, tylko zamienić balistę na gryfa.   W Akademii pierwszy poziom według mnie nie był zły, zmiana krasnoluda na gremlina to niezły pomysł, ale jakoś bym sobie tego nie wyobrażał i niziołki też nie były takie złe. Drugi poziom bym zostawił. Trzeci zostawiam. Czwarty poziom nawet spoko, ale ten smoczy golem jakiś taki   Nekropolis: poziom 1, według mnie powinien być szkielet i może jakiś ghul czy coś. 2 poziom duchy i hmm no właśnie co? 3 poziom zgadzam się z Baronem 4 poziom również się zgadzam   Barbarzyńcy: 1 poziom, może bym nawet zostawił 2 poziom harpia lub ork. 3 poziom zgadzam się z Baronem  4 poziom zostawiłbym.


,,Ptaki męczy latanie jak chodzenie ludzi"

Offline

 

#6 2014-04-27 23:05:13

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Dzieki za zainteresowanie zatem pisze dalej i wklejam . Staram sie zakonczyc rekonstrukcje .

Kolejne miasto latwe do rekonstrukcji to Wrota Zywiolow . Sa w zasadzie wszystkie jednostki . Wsadzone skandalicznie bezmyslnie w ,,portal" . Wyjatkowe zmarnowanie 8 jednostek ! Zatem miasto mialo byc .
1 poziom rusalki lub lepprekaumy . Lepprekaum zabawna jednostka ktora przedtem tanczyla w ogrodku dobry pomysl .
2 poziom zywiolak powietrza badz wody - znakomita animacja z. pow. WRESZCIE LATA ! Do tej pory ... ,,chodzil" ! Animacja zyw. wody fantastyczna i koncepcja tez . Brawo .
3 poziom zywiolak ognia lub ziemi niestety porazka dwa kloce i to nieruchawe . Plusem jest ze ognia strzela a ziemi nurkuje pod ziemia ale juz lepiej wygladali w trojce i skoro ziemi to powinien szybko nurkowac a nie tak piwoli . I powinien przechodzic pod jednostkami a nawet pod murami . Bylby super !
4 poziom feniks lub zyw. magii przyjmuje ze skoro wszystko jest podobnie to i tak mialo byc z nim . Feniks zbyt silny i to odradzanie 25 % nie ma sensu . Feniks powinien byc taki jak w H III ale przyrost dwa i odradza sie 100 % nie 25 . W mitologii odradza sie caly a nie w 25 % :-):-):-) Absurd . Czyli aby go pokonac trzeba to zrobic dwa razy . Nie ma drugiego odrodzenia . A jesli np . padnie polowa to po skonczeniu bitwy odradza sie ona oczywiscie skoro odradzania nie bylo w trakcie bitwy .
Nastepnie jakies dwie machiny . Oczywiscie fajne miasto od niego zaczynalem gre i bardzo je lubie :-):-):-)

Z kolei najgorsze miasto zla czyli Inferno . Sa to kosmici nie demony przypominam !
1 poziom chochliki i gogi . Gogi musialy byc w planie bo niemozliwe aby nic nie strzelalo w tym miescie .
2 poziom cerbery lub rogate ,,demony" sa w grze
3 poziom lordowie lub zmory przyjmuje ze jednak byli lordowie i wzywali rogatych . Zmory znakomity pomysl .
4 poziom ,,diably" lub ifrity przyjmuje ze taki bylby wybor i jest on bardzo konkurencyjny .
Dwie machiny . Jak juz mowilem skoro to nie sa demony to trzeba inaczej ich nazwac np. Wladcy ciemnosci czy cos . Sa to sily zla tzw. Kreegans i maja swoje mocne miejsce . Oczywiscie nie ma nic zlego ze jest zlo w grach (ale wyszedl kalambur:-):-):-) o ile nie jest to jakies zboczenie i lubowanie sie w zle . Tu nie jest. Skoro w powiesciach jest to i w grach nie ma nic zlego ze sa byle w odpowiednim wymiarze .

Kolejne zle miasto to podziemia czyli loch po polsku dziwacznie azyl ? Azyl to jest dobro .
Tu juz trudniej bo jest niejednoznacznie . Sa prawie wszystkie jednostki nie wiadomo jednak jaka doszla .
1 poziom troglodyci i cos jeszcze chyba nie bandyci bo nie pasuja ...
2 poziom oczy lub harpie obie jednostki maja 2 poziom w grze . Oczy tym razem sa magiczne i to sluszny pomysl .
3 poziom meduzy lub minotaury sa w grze ale obnizone o poziom . Meduzy sa przesadzone zwlaszcza ze moga skosic bohatera w malej liczbie . Tu by trzeba zmienic.
4 poziom mantikory i smoki . Jednak mantikory byly w planie skoro wszystko inne jest . Tym razem przyrost 1 gigantycznego smoka . Slusznie to powinien byc jak w dwu pierwszych herosach mocarz .
Dwie machiny . Oczywiscie miasto potrzebne  i cirkawe.

Bastion . Czyli miasto Tolkiena . Tu jeszcze trudniej .
1 poziom krasnoludy i centaury chyba niziolki ?. Obie jednostki sa i na 1 poziomie . Centaur to wspaniale polaczenie koncepcji z HIII z ta z HII jednostki polstrzelajace ! Innowacja znakomita .
2 poziom elfy lub  pegazy satyry ? Satyry sa w tym miescie ale w portalu . Satyr powinien byc .
3 poziom drzewce  lub jednorozce  pegazy ?. Drzewce musialy byc pegazy raczej tak bo wszystkie inne jednostki sa .
4 poziom zielone smoki lub czarodziejskie smoki drzewce ? jednorozce ? Zielony smok jest jako megasmok ale to zielony .
Dwie machiny . Sa duze trudnosci z domysleniem sie co tu mialo byc . Znakami zapytsnia optrzylem mniej prawdopodobne wersje . Jakby nie bylo same znakomite opcje . Swietne miasto .

Pisze miasta wedle kolejnosci od najlatwiejszego do najtrudniejszego w odtworzeniu .
Mimo wszystko dosc latwo odkryc pierwotny zamysl .

Naprawde pole bitwy nie jest zle ...

Offline

 

#7 2014-04-28 21:45:06

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Dodatkowy slot w armii służy do wklepania dodatkowej jednostki lub bohatera, choć osobiście wolałbym dodatkowy poziom w Heroes IV. Lubię Nekropolis, ale Nekro bez lisza to jak Akademia bez maga. Ogólnie Nekropolis jest pomyślane jako połączenie siebie samej z Inferno. Powód był fabularny, bo Kreeganie po Heroes III znaleźli się na skraju zniszczenia i trafiając do nowego Axeoth stracili też wsparcie Ifrytów co zmusiło ich do połączenia siły z Nieumarłymi, którym jak zawsze wszystko jedno. Kolejne poziomy jednostek miały nam dawać wybór pomiędzy nieumarłym a demonem. Problem pojawił się przy Wampirze bo nie mogli do niego dopasować odpowiedniego demona który mógłby strzelać a przeskok Magogów do pozycji równości z Wampirami wydał się twórcom niewiarygodny. Postanowili stworzyć bardziej odpornego strzelca, na bazie Lisza czyli atakującego trującym, ale nie obszarowym atakiem. Truciznę można jednak rozprzestrzeniać atakując kolejne jednostki. Gdyby gra oferowała dodatkowy poziom jednostek to tego Lisza dałoby się upchać bez problemu.

Gryf to ciekawa sprawa, bo jego Enrothiańska odmiana z HI-II służy Czarnoksiężnikom, ale ich Erathiańska jest lojalna wobec Erathii i Gryphonheartów. Gryfy w nowym świecie są bardziej dzikie stąd jedynie elfy są w stanie się z nimi dogadać.

Chłopi po raz pierwszy stali się czymś więcej niż najlepszymi przyjaciółmi Nekromanty. Teraz prezentują już jakąś siłę bojową, tacy Giermkowie bez ogłuszania + generują złoto. Drobna rzecz, ale cieszy. Trend napakowanych Chłopów utrwalił się i w Heroes 5 chłopi -> szeregowi -> osiłkowie? stanowią podstawowe mięso armatnie Przystani razem z Krzyżowcami.

Portal istot Rezerwatu jest bardzo ciekawym, unikalnym elementem miasta. Loch używał go by bodajże sprowadzać jednostki ze swoich siedlisk na mapie, ale Rezerwat zabrał się za to inaczej. Tutaj właśnie przydaje się dodatkowy slot w armii, bo możemy powołać jednostki absolutnie podstawowe po Modliszkę, a to już jednostka poziomu 4, do tego całkiem mocna. http://heroes.egildia.pl/heroes-4/rezer … ry-natury/ opisywałem te jednostki, ale jeśli chcecie dokładniejszych statystyk to musicie poszukać gdzie indziej.

Dodatkiem Behemota jest "siła" jest to raczej pasywna zdolność, rzut oka na statystyki pokazuje wyjątkowo duże obrażenia, co właśnie oznacza ten efekt.

Co do Orka i Centaura to prawda, przecież strzała z elfiego łuku poleci dalej niż włócznia Centaura czy topór Orka w mojej opinii. Te jednostki zostały stworzone z myślą o walce w zwarciu, strzelanie jest dodatkiem bo na pełną strzałę trzeba podejść bardzo blisko. Ork postrzela więcej, ale za to jest słabszy fizycznie od Centaura, więc zderzenie dwóch koncepcji.

Berserk jak na swój poziom jest absolutnie przegięty ze swoimi statystykami i przyrostem, trzeba ich trzymać przy sobie i przyłączać do armii tylko przed ważnymi walkami bo inaczej wytracimy ich na neutrali których zwykle "zmiękcza się" na dystans i przez taktyczne rozegranie walki.

Azyl jest schronieniem dla wyrzutków społeczeństwa, a obecność Bandytów i Złodziei bohaterów słusznie to podkreśla. Czarnoksiężnicy też tam są, bo lubią demolkę. Sprowadzili też ze sobą parę znanych zwierzątek, takich jak Czarne Smoczki, Byczki albo Wężowe Laski. Ifryty też tu trafiają jak rozstały się z Kreeganami. Zmora jest nowinką, ale mile widzianą i wartą kupna. Obserwatorzy należą do sfery Chaosu, ale w mieście ich nie kupimy. Ci co grali zauważyli, że nakładają oni multum negatywnych efektów na przeciwnika. Frustrująca rzecz.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#8 2014-05-08 11:59:17

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Ty mowisz juz o tym co kombinowali ostatecznie gdy sklejali gre . Ja natomiast chce przedstawic pierwotny projekt jak to mialo wygladac gdyby zrobili od poczatku do konca .  A tu dalszy ciag :

Te miasta latwo bylo odtworzyc bo brak bylo 1 lub 2 gora 3 jednostki .
Na koniec najtrudniejsze . Czy planowane bylo miasto bestii takich zwierzatek nie demonow zwane cytadela ? Sa Hydry i Bazyliszki . Te zebacze z dodatku jak porownamy z bazyliszkami z trojki to jest ten sam koncept .
Sa jeszcze Tazar i Bron ale to nie przesadza bo najwyrazniej sa kopia buziek z trojki a same buzki to zaden problem do zrobienia .
Zatem mialy byc czy nie ? Jesli spojrzymy na projek piatki NWC to tam mialo byc miasto jaszczurow . W trojce tez bylo . Poza tym te 8 miast poprzednich jest dokladnie takich jak w trojce zatem wszystko wskazuje ze i cytadele planowali . A skoro taka sama to mozna domniemywac ze tak by wygladala :
1 poziom gnole i jaszczuroludzie
2 poziom wazki lub bazyliszki oczywiscie nie berserkerzy to dodali bez sensu.
3 poziom gorgony lub wiwerny
4 poziom hydry lub zgniatacze z uwagi na podobienstwo do bazyliszkow pewnie w tym miescie nalezy je umiescic .
I jakies dwie machiny .
Zatem 9 miast jak trojce . Czy to juz koniec ? W zadnym razie . Pojawia sie w tej grze nowe miasto i nowa nieznana frakcja . Natura . Inne miasta juz byly to nie . Nazywa sie rezerwat . Niestety nie znamy jednostek . Czy byly machiny ?
1 poziom brak 2 poziom brak
3 poziom osetnica lub zielone coś zwane pomiotem wcisniete bezmyslnie do nekropolis aby cos strzelalo ale to widac ze to roslina jakas i z frakcji natury.
4 poziom modliszka i nie wiadomo
Generalnie mozna przypuszczac ze byly to rosliny i owady . Byc moze pol na pol ... Pomysl znakomity i takie miasto powinno byc .
Zatem po analizie odlamkow doszedlem do wniosku ze projekt przewidywal 10 ! miast ! Te 6 to wynik kleski ... Tylko jakiej ? Skoro w 2000 roku jeszcze robili Heroes III a w 2002 wydali czworke to trudno mowic ze ,,nie wyrobili czasowo" . Dwa lata na tak skomplikowana gre to krotko . Spokojnie mogli jeszcze rok i dokonczyc ... Ale no wlasnie bankrutowali i trzeba bylo rzucic na rynek cokolwiek . Zapakowali co bylo bezmyslnie i ,,rzucili" . I zakonczyli swoja historie .

Co do bohaterow to sa zrobieni w dwu wersjach jak mowilem niepotrzebnie bo dwa razy tyle pracy . Powinni byc konno . Sa oni przydzieleni do swoich zamkow z wyjatkiem :
Herosi chaosu to herosi z inferna co widac po czarnych kolorach . Chyba to mieli byc heretycy ci ,,zlodzieje" ?
Herosami chaosu mieli byc pierwotnie tzw. wiedzma cienia juz sama nazwa wskazuje w lochu byly wiedzmy oraz mroczny czempion . Tzw goblinski rycerz to jego wersja piesza bitewna . Herosow wkleili jako jednostki .
Brak danych o herosach cytadeli oraz wrot zywiolow .
Brak herosa mocy natury jest heros magii ci w skorach obwieszeni ziolami czy kwiatami to jest natura . Natomiast druida z bastionu nie ma . Lucznik to heros bastionu . Wiadomo elfy to łuki .
Reszta jest jak w pierwotnym planie .

Teraz moze omowmy magie . Tu wreszcie mamy znakomity postep . Nie ma juz tak ze kazdy heros zna wszystkie zaklecia po odwiedzeniu paru zamkow i wzieciu madrosci . Absurd nonsensowny . Niepotrzebny . Magia powinna byc trudna i zaklec mozliwa do nauczenia ograniczona liczba .
I w czworce juz jest madrze . Musisz uczyc sie KONKRETNEJ magii i to 5 stopni . Innej nie poznasz samym tylko wchodzeniem do miast .
Nie ma tez parametru moc . Zalezy ona od poziomu bohatera . Tu zmiana dyskusyjna . Wadliwe jest rozmnozenie umiejetnosci mistycyzmu i inteligencji ktore pod innymi nazwami przy kazdej magii sie powtarzaja . Nie jest dobrym pomyslem dawanie tego samego pod roznymi nazwami jako rzekomo ,,nowych" umiejetnosci .
Jak mozna sie domyslic mialo byc 9 szkol magii .
Jasnosc zamek
Ciemnosc inferno
Widzimy tu zasade przeciwienstw .
Poniewaz skasowali inferno do zamku wcisneli zycie
Zycie bastion
Smierc nekropolis
Bastionu nie zrobili wiec zycie poszlo do zamku .
Ład akademia/forteca
Chaos loch zwany dziwacznie azylem ?
Natura Rezerwat
Te trzy szkoly sa na swoim miejscu
Kolejnych dwu mozna sie domyslic z seri M&M
Umysł wrota zywiolow byl jeden od umyslu
Ciało cytadela bo na tylko zostala .
Zatem 9 szkol magii bo barbarzyncy jako ciemnota zadnej nie potrafia .
I to jest znaczny postep do trojki . Nie ma juz tak ze bohater lata teleportuje sie klonuje wskrzesza i nie wiadomo co a jest niby prymitywnym barbarzynca z jaskini z siekiera . Niepotrzebny absurd .

Widzimy jak bardzo roznil sie zamysl tej gry od wykonania ! Stad irytuje w niej tyle rzeczy . Sa 74 jednostki a rekrutowac mozna 48 nie liczac absurdalnego portalu istot . Nawet ten ulomek gry nie wykorzystuje w pelni mozliwosci ktore w nim sa . I wcale nie trzeba klonowac trojki aby byla kolejna odslona serii . Czworka miala potencjal ale jak widac zostala zmasakrowana i to niestety przez jej tworcow ... Bo kasa . Rozumiem bankructwo ale puszczenie bubla w niczym nie pomoglo . Przynajmniej trzeba bylo to madrzej zapakowac . Chocby robiac w KAZDYM miescie portal istot po 3 jednostki nie jeden po 8 .
Teraz mozna najwyzej silami milosnikow cos poprawiac ale jest to nieslychanie trudne bo nie znamy kodu zrodlowego a poza tym gra w nia juz tylko garstka koneserow i wlasciwie trzeba by robic dla nich za darmo .
Ale o modyfikacjach moze innym razem .

Offline

 

#9 2014-09-02 19:10:05

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Heroes IV zdruzgotane arcydzieło ?

Wiecie w gruncie rzeczy Heroes IV zebrało dobre oceny i sprzedało się nieźle. Upadek 3DO nie był z powodu Heroes IV tylko z powodu kiepskiej polityki finansowej, trwonienia pieniędzy, nadmiaru menadżerów i późniejszej z tego powodu redukcji etatów (która przede wszystkim uderzyła w normalnych pracowników). Swoją drogą 3DO sporo pieniędzy zarobiło na Army Men i głupie reklamy które musiały zdejmowane zaraz po umieszczeniu (problemy prawne itp.) osłabiły budżet firmy. Wcześniej zanim jeszcze NWC dołączyło do 3DO jak przypuszczam, koncern bawił się w konsole niestety niezbyt to wypaliło i finansowo bardzo ucierpiał. Zdaje się, że NWC dołączyło do firmy z kłopotami finansowymi (nie bardzo pewnie o tym wiedząc), ale potężne liczby sprzedaży ich gier odwlekały nieuniknione, że tak powiem. Historia przypomina koncern THQ, które też narobiło sporo głupot za co potem przyszło zapłacić.

Co do samej konsoli 3DO to ponoć była bardzo potężna maszynką, ale cena zakupu była też ze 2-3 razy wyższa, a gry na nią były głównie takie sobie i słabe. Potem przyszło Sony ze swoim Play Station i co tu dużo mówić, pozamiatało. To zamyka okres 1991-1995 gdzie 3DO próbowało swoich sił głównie jako producent konsol (nazwanych 3DO, stąd też nazwa firmy). Jako, że sprzedaż konsol (i związany z nią bardzo wielki marketing) skończyły się katastrofą, koncern przekwalifikował się na gry komputerowe. W roku 1996 kupił New World Computing. Tak jak napisałem wcześniej, firma była bardzo stratna po konsolach. Army Men i Heroes of Might & Magic głównie przynosiły profity, choć były też inne gry i inni developerzy. Może nawet 3DO udałoby się dzięki temu jakoś przeżyć, ale najwyraźniej długi + jeszcze kiepskie zarządzanie musiały w końcu zrobić swoje. W maju 2003 nastał koniec.

Ciekawostka: do dzisiaj można grać w Meridian 59, jedną z pierwszych MMORPG z widokiem pełnego 3D. Gra jest utrzymywana przez swych pierwotnych twórców, do tego trochę ludzi jeszcze w to gra. Jak na 1995-96 rok, imponujące. https://www.youtube.com/watch?v=-N5VtGVmvxU Ten widok przypomina mi Lands of Lore, tylko rozglądanie się jest normalne bez tego obracania typowego dla dungeon crawlerów z tego okresu. Oczywiście grafika jest ekhem, ale lepsza niż Minecraft. 

Ciekawostka: Trip Hawkins, założyciel 3DO, założył wcześniej Electronic Arts. Czym jest EA tłumaczyć chyba nie muszę. Podejścia tej firmy też.

http://heroescommunity.com/viewthread.p … genumber=3

Takie drobne poszukiwania z mojej strony, dzięki nim poznałem nieco więcej faktów dotyczących upadku 3DO. Mówiąc szczerze, Heroes V-VI to dobre gry, możemy narzekać na pierdylion spin-offów i takie tam różne rzeczy, ale 3DO z NWC też sporo trzaskali różnych gier mających mniej lub więcej wspólnego z uniwersum. RPGów Might & Magic dla jasności nie liczę, bo tak naprawdę od nich się wszystko zaczęło w latach 80. i formalnie patrząc to Heroes jest spin-offem.

Co do tego, co robi Ubisoft. Cóż, czasy się zmieniły to i Heroes się zmienił. Możemy jechać po nowych częściach, ale jak teraz wielbimy dwójkę i trójkę, tak ktoś lata później będzie wspominał piątkę, szóstkę a być może i siódemkę. Na pocieszenie polecam zagrać w trójkę.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz TS2 responsible kopiowanie starych kaset https://magicalshoes24.com/ kamera na żywo