Ogłoszenie

Witamy w Królestwie

Ciekawostki Heroes 3

Właściciel karczmy szepcze Ci do ucha:

#1 2015-05-04 12:08:28

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Zacznę od pokazania tego.

http://heroes.egildia.pl/heroes-5/screenshoty/

Po przejściu podstawki, tuż przed finałową walką, miałem takich bohaterów. Dział będzie stopniowo uzupełniany. Chwilowo interesują nas Zehir, Raelag, Godryk i Findan. Co mogę powiedzieć o każdym z nich? Co dało się zrobić lepiej, co ominąłem. Grałem na Ciężkim. Tak, nie inwestowałem w umiejętności ostateczne bohaterów.

Kiedy przejrzymy zdjęcia zauważymy, że jeśli chodzi o statystyki to zdecydowanie największym mocarzem jest Findan. Miał w swojej kampanii do zebrania naprawdę multum poprawiaczy statystyk i to widać. Ogólnie starałem się odwiedzać co się tylko dało, stąd tak wyszło. Oczywiście nawet mimo swoich statystyk, Findanowi wciąż daleko do Lorda Demonów Kha-Beletha który ma wszystko po 40 coś tam bo czemu nie. Tak naprawdę Findan miał lvl 31 po swojej kampanii Łowcy, tylko nie wiadomo czemu jego poziom jest obniżany do 25-26 bodajże. Po prostu dostaje dodatkowe punkty statystyk, bo jego build jest już dawno rozbudowany. Przyznam się, że na początku wątpiłem w talent magiczny dla Findana, ale ostatecznie nie żałuję. Dzięki niemu byłem w stanie wplatać więcej czarów wspomagających, wskrzeszenie a potem już normalnie strzelałem.

http://www.celestialheavens.com/feature … 5stats.jpg

Mam wrażenie, że coś ominąłem Raelagiem, bo mógłby mieć chyba nieco wyższe statystyki. Niemniej mając tak ogromną siłę czarów, wzmocnione zaklęcia i tak zmiatały wszystko co było postawione na jego drodze. Ostatecznie, ostatnie misje były dla niego niczym bryza. Magia Przywołania okazała się zbędna, gdyż po co mi feniks jak deszczem meteorów i tak wszystko zmiotę. Choć podklasa Egzorcyzm, pozwalająca zadawać 2x obrażenia przywołańcom mogła nieco pomóc w ostatniej misji. Ciężko mi stwierdzić, może mogłem postarać się o Szczęście.

Godryk to trudna sprawa. Kierujemy nim naprawdę w kratkę, bo 5 misji Przystani, 2 Nekropolii oraz 3,4,5 Akademii. Do tego musimy przeciw niemu walczyć w 5 misji Nekro. Jeśli macie cierpliwość to polecam nieco spędzić czasu na rozwój i lvlowanie Godryka w kampanii Przystani. Potem gdy gramy Markalem to lvl Godryka jest obniżony, ale skille pozostają te same więc może mieć lvl 12, ale w praktyce jest 20 ileś tam bohaterem. Lepiej nie rozwijać mu od razu Magii Światła bo inaczej da nam popalić jak będziemy musieli z nim walczyć. Stąd, rozwijałem wszystko inne + Magię Mroku która nie do końca działa na nieumarłych. Ostatecznie też wyszedł na ludzi.

Pozostaje Zehir. Trochę najsłabsze ogniwo, ze względu na mały "czas antenowy", mało czasu i okazji by go rozwinąć. W 4 misji Maga możemy wszystkich bohaterów ładnie podciągnąć w statystykach, ale kosztować będzie to nas naprawdę dużo nudnego biegania po całej mapie. Oświecenie pomogło w statystykach, a brak Arcane Omniscience (znajomość wszystkich czarów na ekspercie, ultimate Czarodzieja) mi nie przeszkadzał, bo znałem Przywołanie, Światło i Mrok. Talent magiczny dla Czarodzieja oczywiście konieczny. Podklasa Uczony pomogła w przekazywaniu czarów innym herosom. Chciałem nim zdobyć Talonguard w misji 4 (broniony przez Izabelę). Niestety ona przez cały czas zdolnością trening zamieniała niższe jednostki w kawalerzystów do paladynów. Stąd na powitanie czekało bite pół tysiąca paladynów z 1000 krzyżowców i 100 archaniołami. Zehir okazał się zbyt słaby, bo wielotygodniową armię z 4 miast solowali sami paladyni (pozostałych pozbywałem się hipnozą i szałem na paladynów, niestety Belcia ciągle wybudzała ich klątwą piekieł).

Wkurzyłem się, wziąłem Findana i zmieliłem ich bez żadnej litości. Raelagiem też by pewnie się dało. Godrykiem może.

Zehir mimo swoich problemów, znał czar z Magii Przywołania o nazwie Wygnanie. Dzięki niemu wszystkie przywoływane przez Biarę i Lorda stwory były natychmiast odsyłane z powrotem. Razem z Raelagiem miał zdecydowanie najłatwiej choć niższa inicjatywa oddziałów sprawiła że jednak ponosił trochę większe straty. Na Biarę najlepiej wystawiać tylko jednostkę 7 poziomu, bo ona rzuca Piekielnym Łańcuchem Piorunów czy jakoś tak, to boli i chyba obrażenia nie zmniejszają się co jednostkę. Stąd nie ma po co wystawiać za dużo wojska bo inaczej nie damy rady z Lordem. Na przełamywanie tarczy powtarzamy taktykę. Do samej finałowej walki rzucamy już wszystko. Poszło dość gładko.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-05-04 12:10:55)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#2 2015-05-04 19:17:22

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Dziwna sprawa, gdyż rozgrywając scenariusz Gorący Pościg, z dodatku Kuźnia Przeznaczenia, miałem dużo problemów. Tymczasem, gdy grałem z podstawki, poszło już gładko.

Nie jestem w stanie stwierdzić dlaczego tak wyszło. Mam wrażenie, że rozbudowa Przystani została nieco utrudniona. Może po prostu dobrze rozegrałem scenariusz, nie wiem.

Zanim przejdę do dodatku przechodzę te fabularyzowane scenariusze, by zamknąć sprawę. Nie wszystkie przechodziłem więc czas nadrobić zaległości.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#3 2015-05-05 10:49:40

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Zobaczmy. Opór, Gorący Pościg załatwione. Ostatni Lot Sokoła (czy jakoś tak) już kiedyś przechodziłem, więc nie chce mi się znowu. Choć dotyczy to fabuły Heroes 7, więc kto wie, może się przemogę. Pozostaną więc Podstęp Maahira, Wyspa na Własność oraz Łza dla Ossira (zwane przeze mnie "Łezka dla Ossirka" nie pytać czemu).


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#4 2015-05-06 08:51:38

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

No dobra, mimo trudności mapy (brak karczmy, a przez to brak ogarów wymusza samodzielne bieganie po mapie), jakoś się udało. Problem polegał na wielkości armii wrogiej Maeve, która zaczyna z bardziej rozbudowanym miastem a dochodzą jeszcze siedliska na mapie. Warto postarać się o hipnozę (zwaną puppet master) by zwrócić liczebność wroga przeciw niemu. Mając logistykę byłem w stanie obiec wokół wrogą bohaterkę (która po pokonaniu i tak się zrespi pod Falcons Reach) i zająć tytułowe miasto. Zaatakowała mnie i zaczęło się oblężenie. Korzystając z magii mroku zwróciłem jej armię przeciw sobie i rozwaliłem jeszcze katapultę by nie weszli zbyt szybko do środka i zrobili to na moich warunkach. Walka była sporą katorgą, no ale da się. Zapomniałem niestety o screenie z wrażenia. Jak to kiedyś udało mi się przejść nie wiem, może grałem na niższym poziomie. Ogólnie komp jak zawsze w heroesach oszukuje.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#5 2015-05-17 13:45:08

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Można? Można. Grunt to porządny build bohatera i rozsądna pula many. Oba warunki spełnione, choć many ledwo starczyło. Połączenie Magii Światła i Mroku pozwala na niezłe kombinacje. Przy okazji Freyda ma fajny pasyw, z każdym poziomem ona wzmacnia czar Przyspieszenia. Razem z +3 do morale (dowodzenie), jednostki atakują bardzo często.

http://heroes.egildia.pl/wp-content/uploads/2015/05/da-si%C4%99-300x188.jpg

http://heroes.egildia.pl/wp-content/uploads/2015/05/da-si%C4%991-300x188.jpg

Szkoda że takie małe wyszły. Niemniej armia w garnizonie bardzo spora, w tym aż bite 70 mrocznych kapłanów + 8 upadłych aniołów (przerośnięte wampiry).

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-05-17 13:46:36)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#6 2015-05-18 10:13:57

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Cóż, uwolniłem Duncana z egipskiej niewoli. Właściwie to niewoli czerwono-Przystanio-diabelskiej. Nie wiem czy jego build jest losowy, czy to kwestia patcha. Niemniej ja dostałem całkiem solidnego bohatera, choć dołączony w ostatniej misji będzie rzecz jasna leżał ze statystykami. Ma logistykę, pasyw dający mu co poziom 1% więcej punktów ruchu, atak, dowodzenie, szczęście, magię światła i oczywiście kontratak (bo to Rycerz). W sumie całkiem solidny zestaw. Freyda ma coś podobnego tylko brak logistyki na rzecz Magii Mroku. Jak już pisałem da jej to solidny wybór czarów, niestety w 4 misji nie udało mi się zdobyć Hipnozy (Puppet Master), ale oślepienie, szał czy dezorientacja są wciąż pomocne. Przed końcem misji mogę opublikować w pełni przygotowanych bohaterów po odwiedzeniu wzmacniaczy statystyk. Następnie przejdę do Krasnoludów. Nie bardzo jest to Cytadela z H3 ale cóż poradzić.

Samo miasto Krasnali wygląda fajnie, pomysł na magię runiczną ciekawy tylko same jednostki pozostawiają nieco do życzenia. Wielu chyba już o tym wspominało, że miasto jest raczej mało różnorodne. Po prostu Krasnale, Krasnale i więcej Krasnali. Na początku strasznie mi się te jednostki myliły. Jedna ognista Godzilla się najbardziej wyróżnia.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#7 2015-05-22 15:42:09

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Pomyślałem, że warto by pokazać screeny jakie robię za pomocą programu xfire. Można go mieć włączonym w czasie gry, odpowiadać na wiadomości, nieco nagrywać i robić zdjęcia. Wrzuciłem ich nieco na swój profil, można popatrzeć. Skomentowałem je (ale po angielsku, więc macie okazję się dokształcić).

http://classic.xfire.com/profile/darkne … ots/homm5/

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-05-22 15:42:20)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#8 2015-05-22 15:43:51

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Może jeszcze pokażę potem screeny z punktacji za każdą kampanię. W każdej z 3 kampanii otrzymałem symbol Czarnego Smoka.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#9 2015-05-22 20:59:46

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Gotowe, możecie teraz zobaczyć 3 czarne smoki.

Teraz spróbuję pograć kilka scenariuszy, a potem albo przejdę po raz kolejny Dzikie Hordy (ale może tym razem zacznę od scenariuszy), albo przyjdzie pora na dziennik pokładowy Heroes 6.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#10 2015-05-23 19:18:06

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Cóż, można spekulować która część jest lepsza. Trójka czy piątka. Ja mogę jednak z całą pewnością stwierdzić, że granie bohaterami magii ma o wiele większy sens w piątej części.

Heroes 3:
- najlepsze są masówki, najczęściej stosowane zaklęcia
- bohaterami są zwykle klasy mocy, wojownicy o silnych statystykach ataku i obrony, skromniejszej sile czarów i wiedzy

Heroes 5:
- dane miasto ma tylko jedną klasę bohatera, ale jest ona nastawiona na magię lub moc. Przykładowo Czarodziej z Akademii jest oczywiście magiem, z kolei Lord Demonów to już niekoniecznie (on preferuje przede wszystkim atak i moc zaklęć). Pewnie, można zrobić Lorda Demonów na Magię Zniszczenia i typowo magiczny build ale w tej kwestii Czarnoksiężnik jest po prostu lepszy. Bardziej wyspecjalizowany, wzmacnia zaklęcia i przełamuje odporności.
- każdy szanujący się mag będzie starał się o Talent Magiczny (Sorcery) który daje mu kilka przydatnych bonusów a dodatkowo szybciej przesuwa bohatera na pasku inicjatywy, co pozwala mu ciskać więcej czarów.

Więcej czarów oznacza większy wpływ na pole bitwy, gdyż w założeniach wojownik polega głównie na mieczach swych wojsk (choć atak bohatera jest miłym dodatkiem) a mag na sobie samym (dla Czarnoksiężnika wojsko będzie bardziej mięsem armatnim żeby mógł w międzyczasie zniszczyć całą armię wroga). Jest to spory plus w stosunku do trójki, gdzie mag podobnie jak woj może cisnąć jeden czar na turę i koniec. Nie ma żadnej dodatkowej premii wynikającej z bycia magiem a ciśnięcie 1 pioruna na turę to zwyczajnie za mało. Jeśli mag poświęci wszystko na moc zaklęć i wiedzę, jego jednostki będą padać jak muchy w konfrontacji z mocno podbudowanymi jednostkami wojownika. Z kolei jeśli spróbuje zadbać o wszystko, ryzykuje nadmiernym rozdrobnieniem.

Oprócz tego każda jednostka ma jakąś specyficzną właściwość. Inaczej niż w trójce gdzie jedyną właściwością niektórych jednostek było po prostu... bycie (goblin, demon, gnoll itd.). Trend jest kontynuowany w szóstce i zobaczymy gdzie nas siódemka poniesie.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#11 2015-06-03 16:29:16

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Póki co, przerwa. Mam parę spraw na głowie, gdy się to rozwiąże, poprowadzę tę piękną przygodę dalej.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#12 2015-08-06 11:16:26

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Szkoda, że xfire się zwinął. Zdjęcia szlag trafił, ale może coś uda mi się wymyślić. Póki co będę niedługo wrzucał więcej zdjęć z heroes 6, ale może potem wrócę do piątki. Tym razem Dzikie Hordy.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#13 2015-09-23 12:43:20

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Nie wiem czy ktoś się stęsknił, ale będę naprzemiennie wrzucał Heroes 5 razem z Heroes 6.

Na początek Prolog. Gramy Orkami, sterowanymi przez Quroqa. Barbarzyńcy inwestują przede wszystkim w atak, a specjalność bohatera daje bonusy do ataku za każdą zabitą jednostkę stąd wychodzi trochę taki Crag Hack z Heroes 3 który tylko atak, atak i jeszcze raz atak. Mapa nie ma limitu poziomu, jest bardziej wprowadzeniem do nowej rasy, stąd nie jest strasznie trudna. Na początek warto iść na północ by zdobyć gobliny, jest ich bardzo dużo. Bardziej w centrum mapy niedaleko cmentarza znajdziemy wielką armię szkieletów. Mając artefakt czy dwa i w miarę rozwinięte dowodzenie warto zachować szkielety by zdejmowały wroga "na hita". Chłopi też chcą dołączyć, ale przez spory minus do morale będą mało przydatni - poświęćmy ich na ołtarzu dla XP.

Bohaterowi przyda się - dowodzenie, szczęście i atak, doskonale pasują one do ofensywnej natury Orków opartej o kolejne poziomy ładowanego Szału Krwi.

http://imgup.pl/di/FP1X/quroq.jpg

http://imgup.pl/di/PEOZ/quroq1.jpg

Tak wyglądał mój bohater i jego armia na koniec misji. Podobnie można zbudować Gotai'a we właściwej kampanii Orków, ale o tym później, bo sposobów jest sporo. Zamiast obrony można zainteresować się balistą, gdyż Orkowie mogą otrzymać wariant 3-strzałowej płonącej balisty która z naszym atakiem będzie pięknie czyścić pole. Dla umiejętności ostatecznej (+500 szału na start bitwy) potrzebne będzie dowodzenie, atak oraz broń oblężnicza. Okrzyk jest odpowiednikiem talentu magicznego.

http://imgup.pl/di/G2UX/uzyteczne.jpg

http://imgup.pl/di/0CXO/uzyteczne1.jpg

Przydatna sztuczka na jednostki szybsze od nas a bardzo groźne. Zwykle będą podchodzić tylko tyle, by nie znaleźć się w naszym zasięgu a samemu móc wymierzyć pierwszy cios. Szybkie jednostki, typu gryfy, czempionów, rycerzy śmierci itd. można jednak nabrać stawiając 1-osobowe wabiki. Wróg śmiało zaatakuje te jednostki, trafiając jednak w zasięg naszych właściwych oddziałów. Można w ten sposób znacznie zmniejszyć straty.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#14 2015-09-23 17:59:29

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

Jeszcze misja 1 kampanii Nieumarłych.

Na początek trzeba pójść w kierunku północnym by zająć nasze pierwsze miasto, w moim przypadku było dość silnie bronione, więc walka nie była łatwa. Staramy się oflagować kopalnie o ile nie poniesiemy zbyt dużych strat. Na północ od naszego miasta znajduje się fort na wzgórzu, który ulepszy nasze jednostki. Jest jednak broniony przez lisze, więc natychmiastowe zajęcie go raczej nie wchodzi w grę.

Na południe od nas, znajduje się portal prowadzący do wrogiego miasta nieumarłych, zaraz po drugiej stronie znajdziemy kopalnię rudy którą oflagujemy. Warto wynająć w tym celu drugiego bohatera. Przeciwnik może ją odbijać, stąd trzeba uważać. Miasto wroga musi być zajęte najszybciej jak to możliwe, jest jednak bronione przez dość solidny garnizon. Jeśli uda nam się przyłapać bohatera wroga poza miastem, nasze szanse wzrosną choć można też go klasycznie oblegać. W walce pewnie stracimy prawie całe wojsko, ale jest to wciąż opłacalna wymiana. Dzięki kilku siedliskom w okolicy i 2 miastom, nasza produkcja będzie całkiem wysoka. Ja osobiście nie mogłem wyrobić się z rekrutacją całej armii mimo ratusza i kapitolu (6000 złota dziennie). Drugie miasto było już w pełni rozwinięte w dozwolonym zakresie. Rozbudujcie gildie magów.

http://imgup.pl/di/309U/build.jpg

http://imgup.pl/di/SKC9/build1.jpg

Na poziomie 12 tuż przed finałową bitwą udało mi się wypracować coś takiego. Ornella na początku jest wciąż Rycerzem, zaczynając z Magią Mroku i cechą Upadły Rycerz. Godnym polecenia dodatkiem jest logistyka, bo trochę tutaj biegania jest. Dodatkowo cecha "Marsz Śmierci" (czy coś w tym stylu) dała sporą premię ruchu w czasie oblężenia, znowu build pod kątem finałowej walki. Szczęście i atak jako wzmocnienie armii. Mistrz klątw dla masowego osłabienia. Jeśli chodzi o czary to na screenie widać najważniejsze zaklęcia, które bardzo ułatwią finałową walkę.

Iluma-Nadin bronione jest przez stałą, ale całkiem dużą armię Demonów dowodzoną przez Czarodzieja. Są to żywe jednostki, stąd czary typu hipnoza, dezorientacja, szał wprowadzą potrzebne zamieszanie. Ja osobiście oślepiłem czarty by nie zawracać sobie głowy ich kulą ognia na moje potencjalnie stłoczone jednostki. Sukubami nie musiałem się przejmować przez mocno przegiętych wampirzych lordów, którzy czynili prawdziwy pomór w ich szeregach. Zombi i kostuchy byli przydatni dopóki brama była otwarta, gdy komp wysyłał na mnie zmory i cerbery. Potem katapulta nie była w stanie zniszczyć bramy i nie mogłem tak łatwo przejść przez fosę.

http://imgup.pl/di/JNAV/starczy1.jpg

http://imgup.pl/di/3BNV/starczy.jpg

Po walce, Ornella staje się Nekromantką, otrzymując o wiele bardziej sexy portret. Zachowa stare czary (niestety nie wszystkie), ale musimy wybrać dla niej nowe zdolności. Nekromanci jak to ich bracia Czarodzieje, lubią sobie poczarować. Talent magiczny - więcej zaklęć, więcej many, Magia Przywołania - feniks, ożywienie martwych, Magia Mroku - mistrz umysłu, mistrz klątw, Oświecenie - sporo przydatnych premii, Szczęście - zawsze przydatna rzecz.

Podobnie można budować Arantira, który dołączy do nas od kolejnej misji.

Nekromanci w ogóle mają tendencje do problemów z maną, stąd Oświecenie i Talent Magiczny. Więcej wiedzy, tańsze czary, więcej many. Znamię Nekromanty jako umiejętność klasowa może być przydatne. Walka Markalem z Godrykiem w 5 misji Nekropolii z podstawki jest idealnym przykładem, gdzie dobrze użyte Znamię to skarb. Więcej many oznacza więcej ożywiania, więcej czarów ofensywnych i przywołańców np. feniksa.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-09-24 18:37:57)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#15 2015-09-24 18:50:03

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2230
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Dziennik Pokładowy - Heroes 5 Lorda Saurona

2 misja, czyli Ponura Krucjata.

Jako bonus najlepiej będzie wybrać lodowy promień dla dodatkowych obrażeń. Jesteśmy atakowani przez armię Czarodzieja, co zmusza nas do obrony. Obie armie są dość skromne i na pewno odniesiemy straty. Najważniejsze będzie ich minimalizowanie. Lodowy promień na gremliny oraz wezwanie Awatara Śmierci (widmowego smoka) będzie priorytetem dla Arantira. Warto podzielić szkielety na 1-osobowe jednostki by odwrócić uwagę golemów. Najważniejsze by zachować tylu łuczników ilu się da, ale pozostałe jednostki też nie zaszkodzą.

Szybko zajmijmy kopalnię rudy i tartak po bokach miasta. Szkielety szybko ulepszymy do formy łuczników. Czy kościani wojownicy są lepsi stanowi kwestię dość dyskusyjną, mają lepsze statystyki to fakt, że atak dystansowy łuczników (gdy nie ma liszów) będzie służył nam o wiele lepiej. Rozbudujmy sprawnie miasto, dbając o powiększenie dochodów i rekrutację liszy.

Arantirem ruszamy na zachód, by spotkać okupowaną Nekropolię. Garnizon jest silny, zamiast tego ruszajmy na południe do podziemnego przejścia. W moim przypadku zebrałem sporo ożywieńców oraz szkieletów łuczników. Mając znalezioną garstkę zwykłych szkieletów, porozdzielałem ich na 1-osobowe oddziały w celu blokowania zmór. Zmory są szybkie, jak to ogniste rumaki, ale to duże jednostki. Tak długo jak zablokujemy im dojście do łuczników, nie powinno być źle. Straty będą, ale będziemy mogli za to przyjąć spory oddział wampirów, jak też przejąć 3 posterunki Nekropolis, w każdym wampiry do wynajęcia. W miastach zaś będziemy mogli postawić dworki.

Wampiry będą stanowić bardzo ważny element naszej armii, to oni tu zadają największe obrażenia.

Teraz będziemy w stanie zdobyć drugie miasto. Ponownie, straty konieczne będą, głównie przez chmarę alternatywnych chowańców. Pamiętajcie o dostawie wojska z 1 miasta od bohatera pomocniczego. Przy okazji zabierzcie Rycerzy Śmierci z misji Arantira.

Wieża obserwacyjna sugeruje drogę jaką niby przechodzą wojska pomarańczowego, w moim przypadku przeciwnik preferuje jednak przejście na południe od miasta, wychodzące na kopalnie cennych zasobów. Pierwszy atak będzie najsilniejszy, potem już tylko drobnica z którą nasze rozrastające się siły będą sobie radzić co raz łatwiej. Ruszamy ścieżką którą oni przychodzą i zdobywamy miasto pomarańczowego.

Żółty nie uczestniczył w tych wyprawach, ale pokazał się niedługo po zgonie swego sojusznika. Dysponował sporą armią, ale musiał ulec pod presją zaawansowanej magii mroku. Potem garnizon, dość duży ale rzecz jasna bez bohatera.

Po pokonaniu żółtego, można do woli eksplorować mapę. Czerwony jest kompletnie nieaktywny i odgrodzony. Arantir objechał całą mapę by wzmocnić swoje cechy. Jako Nekromanta, preferuje obronę + siłę czarów co oznacza kłopoty z wiedzą. By to nadrobić, odwiedzamy kryształy wiedzy na mapie. Dodatkowo, z Oświecenia wybieramy - Inteligencję (+50% więcej many), Absolwent (+2 wiedzy, 1000 XP), Talent magiczny - tajemny trening (-20% kosztów zaklęć).

http://imgup.pl/di/BX60/arantir.jpg - przed ostatnią bitwą, o wiele więcej niż trzeba, ale też musiałem nieco biegać po całej mapie by zyskać potrzebne czary. Użyłem Mentora by nieco przerobić swój build.

http://imgup.pl/di/IAD4/arantir1.jpg

http://imgup.pl/di/7KMJ/cel.jpg - potrzebne wampiry

http://imgup.pl/di/Z00K/miasto.jpg - drugie Nekro

http://imgup.pl/di/GUN6/atak.jpg - droga pomarańczowego na nasze tereny.

Wiem, że możemy celować w kierunku umiejętności ostatecznej - ulepszonego Skowytu Banshee, ale możemy też zmienić obłożenie zdolności u Mentora w późniejszych misjach. Nic straconego.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2015-09-24 19:09:03)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 
Rangi i tytuły
Zobacz: Komnata Prestiżu

Ludność cywilna
Włóczęga
Przybysz
Obywatel

Armia Królewska
Rekrut
Szeregowiec
Tropiciel
Wojownik
Dowództwo
Generał
Heros

Władze
Strażnik
Hetman
Król
Ranga karna
Przestępca
Nasi Sojusznicy
Zobacz: Sala Tronowa

Akademia Wojny - Heroes of Might and Magic III
Tawerna - 100% Heroes of Might and Magic.
www.disciples.pl
Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Zapraszamy na nasz portal gamingowy
Zobacz: e-Gildia Graczy

e-Gildia Graczy
Odwiedź także nasz profil na Facebooku!
Motta naszych użytkowników
Zobacz: Hala Sław


Zaprzyjaźnione kanały YouTube
Kanał MJOdorczuka
I tak nie ogarniesz...

Kanał Xena
Co tu dużo mówić?



Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tanieszybkiekredyty.pl serwis wentylacji http://katalogreklam.pl/mapa.html remont lublin masaż lublin Karwia kwatery kantor rzeszów Etykiety żakardowe