Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2010-08-24 15:54:19

 Nerevan

Obywatel

Skąd: Nadbrzeże/Elbląg
Zarejestrowany: 2008-06-24
Posty: 472
WWW

Więc... zaczynamy.

No to tak.
Początkowa wizja polegała na przeniesieniu bohaterów z gry, dosłownie mówiąc. Z czterema statystykami i 8 umiejętnościami drugorzędnymi nabywanymi w trakcie gry.
Jednak gdy tylko usiadłem, by zrobić tego rozpiskę, wszystko poczęło się chramolić.

Atak: opisuje cechy ofensywne bohatera, siłę i precyzję ciosów, ich szybkość, celność, szansę na kontrataki itd.
Obrona: odpowiada za defensywę. Wytrzymałość, zdolność blokowania i parowania, odporności.
Moc: zwiększa siłę i skuteczność rzuconych zaklęć.
Wiedza: określa ilość zaklęć, których można się nauczyć (cecha*2) oraz ilość punktów magii. (Zaklęć w grze jest całe multum - dlatego znajomość wszystkich niczym heros z gry to jawna przesada).

No i super, niby ok.
Jednak jak wyglądałaby walka wręcz? Mamy atak i obronę, ich porównywanie w odpowiednich etapach (trafienie przeciwnika, uniki, kontratak - wszystko prosto, bo polegające tylko na porównywaniu, dodawaniu i odejmowaniu).
No to jak bohater powinien rozdzielić statystyki? Tak jak w grze, dajmy na to 2 ataku, 1 obrony, 2 mocy i 2 wiedzy? Szybki wgląd do statystyk. Dajmy na przykład impa. Posiada 2 ataku i 2 obrony. Czyli początkujący bohater byłby mniej więcej silny jak... taki właśnie imp. Problem? Nie, zwiększamy ilość punktów bohatera. Dajmy mu na start choćby z 10 punktów do rozdania, niech sobie ułoży według upodobań.
I dalej schody. Według upodobań! Czyli... czy wojownik mający 1 mocy, czy wiedzy ma mieć dostęp do umiejętności takich jak Mądrość? Magia Ziemi? Otóż umiejętności drugorzędne miały być właśnie analogiczne i podobne do tych z gry. Trochę to nielogiczne. Dlatego nakładamy ograniczenie: Aby mieć Mądrość wymagamy przykładowo 4 punkty Wiedzy. By mieć Łucznictwo minimum 6 Ataku. I tak dalej. Czyli jeszcze więcej cyferek, jeszcze więcej skomplikowania. No i wypadałoby, gdyby te zdolności coś dawały, nie? Jeszcze więcej liczb!
Zaraz by doszło do tego, że posiadając umiejętność Łucznictwo mamy +20% do trafiania w otwory pancerza, czyli początkową prostotę szlag trafia.

Oczywiście mogę to rozbudować w ten sposób: czyli dużo cyferek, zbieranie punktów doświadczenia i artefaktów zwiększających cechy, ciągłe rozpatrywanie bonusów i modyfikatorów, ale czy to ma sens? Z drugiej strony zostawiając cztery podstawowe cechy będzie to jałowe i niedopracowane.

Także teraz macie wybór: albo bawimy się to, co napisałem wyżej, albo...

Albo bawimy się w coś znacznie prostszego, mniej skomplikowanego, może nieco pozbawionego ducha gry, ale bardziej klimatycznego i pozwalającego zindywidualizować swoją postać.
Metoda ta polega na tym, że bardziej skupiamy się na słownym, niż liczbowym opisie postaci: wybieramy coś, w czym się ona specjalizuje (np. jeśli jest wojownikiem to będzie walka toporem, jeśli magiem to magia powietrza, jeśli karczmarzem to nalewanie piwa), jakieś cztery cechy poboczne, dodatkowe (obsługiwanie tarczy, sokoli wzrok, wiedza o starożytnych miastach, niezłomna odwaga - żeby daleko nie szukać). Nie musi to być związane ze skillami z gry, ale może. Piszemy coś o swojej postaci, jej historię, wygląd, cechy charakteru, jaką rasę i zawód reprezentuje... I voila!

Także wybór należy do Was, muszę po prostu wiedzieć, czego się uczepić.


http://www.piercingmetal.com/graphics/logo_mastodon.jpg

Offline

 

#2 2010-08-24 16:00:09

 Eleazar

Obywatel

Skąd: Okolice Warszawy
Zarejestrowany: 2008-10-27
Posty: 874
Miasto: Lochy, Bastion
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Czarny Smok, Złoty Smok
Bohater: Gunnar, Clancy
Magia: Ognia, Powietrza
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Ja już sam nie wiem. Uważam, że cyferki być powinny... ale też nie za dużo. Z chęcią wprowadzę możliwość zdobycia umiejętności zaawansowanej dopiero po zdobyciu któregośtam poziomu doświadczenia/wiedzy. Na pewno musi być złoto, doświadczenie, jakieś punkty postaci (inaczej się to nazwie, ofc). Ale głównie niech polega to na pisaniu postów... Czyli trochę tego, trochę tego.

Offline

 

#3 2010-08-24 19:13:17

 Talscire

Rekrut

Zarejestrowany: 2009-07-03
Posty: 468
Miasto: Bastion
Kampania: Ostrze Armaggedonu
Jednostka: Czarny Smok
Bohater: Ivor
Magia: Wody

Re: Więc... zaczynamy.

Zgadzam się z Eleazarem. Pół na pół!

Offline

 

#4 2010-08-24 19:22:56

 Nerevan

Obywatel

Skąd: Nadbrzeże/Elbląg
Zarejestrowany: 2008-06-24
Posty: 472
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Pół na pół. Pff, łatwo powiedzieć ;p.
Dobra, pokombinuję z tym i wkrótce napiszę, co z tego wychodzi.
Zawsze można zrobić mechanikę pod storytelling: główne zdolności (Atak, Obrona, Moc, Wiedza) byłyby wykorzystywane liczbowo, natomiast te poboczne jedynie fabularnie - czyli mając je uprawniamy gracza do korzystania z jakichś tam przywilejów, ale musi też on wiedzieć, jak z nich skorzystać .
To nie jest zła koncepcja... Biorę się do pracy.


http://www.piercingmetal.com/graphics/logo_mastodon.jpg

Offline

 

#5 2010-08-26 11:34:58

 Nerevan

Obywatel

Skąd: Nadbrzeże/Elbląg
Zarejestrowany: 2008-06-24
Posty: 472
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Dobra, chcieliście na pół pisanie, na pół cyferki. Także rozwijam koncepcję podaną wyżej. Proszę o uwagę .

Cztery cechy główne, czyli Atak, Obrona, Moc i Wiedza będą wyrażane liczbowo - będą wykorzystywane w szczególnych sytuacjach takich jak walka, czy konieczność wykazania się wiedzą na jakiś temat (na przykład zaginionego dawno artefaktu - odpowiedni poziom Wiedzy umożliwi jego identyfikację. Oczywiście to jedynie prosty przykładzik, możliwości, które otrzymujemy są ogromne).

Umiejętności poboczne będą służyć jako swoista pomoc. Nie będą miały NIC wspólnego z cyferkami, a będą wykorzystywane na dwóch warunkach. Po pierwsze, gracz musi wiedzieć, jak z nich skorzystać i popisać się swymi zdolnościami aktorskimi. Jeśli posiada Dyplomację - niech będzie wygadany i przebiegły, a wtedy umiejętności zostanie uwzględniona przez MG i da sporą przewagę. Po drugie, umiejętności te dopełniają główne cyferki. Przykładowo, gdy podczas walki mamy zbyt mało ataku, to posiadając "Fechtunek" (fantazjuję) MG może przyznać małą premię (jednak tylko wtedy, gdy zostanie spełniony pierwszy warunek). Jaka to premia będzie i jak będzie wyglądała - zależy od Sędziego Walki. Takie umiejętności mają też kluczowe znaczenie, gdy spotkają się przeciwnicy o porównywalnych cechach głównych.

Takich umiejętności pobocznych będzie można posiadać maksymalnie 8 i rozwijać na stopnie Uczeń, Czeladnik, Mistrz. Oczywiście słownictwo do uzgodnienia. Należy każdy ze skilli dokładnie opisać, by w trakcie gry nie było nadużyć i tym podobnych.
Początkowe dwie umiejętności każdy może wybrać, ale pamiętając kim jest. Nie nakładajmy głupich ograniczeń. MG jednak określi, czy dana postać może mieć dany skill na podstawie... nie, nie tylko współczynników głównych, ale też jej historii. Podróżujący całe życie rzezimieszek napadający na wioski i mordujący na zlecenie raczej nie powinien mieć na start "Nauki", czy "Mądrości".

Także wniosek ogólny - opieramy się na tym, co mówi rozsądek .
Oczywiście jest jeszcze kwestia zaklęć magicznych, ale do tego dojdziemy.

A teraz coś ekstra: początkowy szkic tego, jak powinna wyglądać KP.

Kod:

[b]Imię i nazwisko:[/b] no i ewentualnie pseudonim. Chyba jasne.
[b]Rasa:[/b] Istot w grze było całe mrowie, także wybór mamy ogromny. Jednak prosiłbym o to, by było to coś humanoidalnego. Nie chcemy bestii w stylu gorgony, wiwerny, smoka, gryfa itd. Ludzie, elfy, krasnoludy, nieumarli (rycerze śmierci i nekromanci, ci świadomi oczywiście), czarty, nawet gnolle, jaszczuroczłeki, tryglodyci - do wyboru, do koloru.
[b]Profesja:[/b] czyli zawód, czym zarabiamy na życie i w czym się specjalizujemy.
[b]Strona konfliktu:[/b] opcjonalnie, w razie wojny bądź innego zamieszania. Może być też pochodzenie: Erathia, Eofol i tak dalej.


[b]Poziom Postaci:[/b]
[b]Doświadczenie:[/b]

[b]Atak:[/b]
[b]Obrona:[/b]
[b]Moc:[/b]
[b]Wiedza:[/b]

[b]Umiejętności:[/b]
*
*
*
*
*
*
*
*

[b]Wygląd:[/b] chyba jasne.
[b]Cechy charakteru:[/b] również wydaje mi się, że jasne.

[b]Historia:[/b] miło by było, gdyby była dość rozbudowana.

[b]Ekwipunek:[/b]

Jakieś sugestie?

Ostatnio edytowany przez Nerevan (2010-08-26 14:23:04)


http://www.piercingmetal.com/graphics/logo_mastodon.jpg

Offline

 

#6 2010-08-26 13:59:25

 Talscire

Rekrut

Zarejestrowany: 2009-07-03
Posty: 468
Miasto: Bastion
Kampania: Ostrze Armaggedonu
Jednostka: Czarny Smok
Bohater: Ivor
Magia: Wody

Re: Więc... zaczynamy.

Hmm... a może dodamy coś takiego:

Ekwipunek: tutaj wpisujemy wszystkie przedmioty i artefakty jakie posiadamy.

Offline

 

#7 2010-08-26 14:22:05

 Nerevan

Obywatel

Skąd: Nadbrzeże/Elbląg
Zarejestrowany: 2008-06-24
Posty: 472
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Do diabła, zapomniałem .
Uzupełniam... No i poziomy doświadczenia wrzucę.


http://www.piercingmetal.com/graphics/logo_mastodon.jpg

Offline

 

#8 2010-08-26 14:26:19

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Wygląda to naprawdę ciekawie . Dużo pisania, mało liczb - właśnie tego oczekiwałem.
W Wyglądzie warto by dodać ikonkę wybranego bohatera z Heroes 3. A opis swojej facjaty to już wedle własnego pomysłu .



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#9 2010-08-27 12:01:48

 Eleazar

Obywatel

Skąd: Okolice Warszawy
Zarejestrowany: 2008-10-27
Posty: 874
Miasto: Lochy, Bastion
Kampania: Podziemia i Diabły
Jednostka: Czarny Smok, Złoty Smok
Bohater: Gunnar, Clancy
Magia: Ognia, Powietrza
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Postarałeś się, Nev

W Wyglądzie warto by dodać ikonkę wybranego bohatera z Heroes 3. A opis swojej facjaty to już wedle własnego pomysłu .

Mówiłem od początku o tym - obok owego imienia i nazwiska. I mówiłem też Kingowi - czy nie lepiej, by każdy wybrał sobie takiego bohatera z H3, miał jego imię, statystyki i portret, a mógł tylko dopisać swoje imię? Już dawałem przykład - Eleazar von/vel/aka Gunnar czy coś podobnego

Poza tym wszystko mi się podoba i jestem za.

Offline

 

#10 2010-08-27 20:08:02

 Nerevan

Obywatel

Skąd: Nadbrzeże/Elbląg
Zarejestrowany: 2008-06-24
Posty: 472
WWW

Re: Więc... zaczynamy.

Postarałem? Człowieku, to chyba najprostszy system nad jakim pracuję.
W początkowych pracach nie chodziło o stopień skomplikowania, bo łamałem głowę nad gorszymi rzeczami (support Megerze na FŚ, żeby daleko nie szukać) - chciałem, by to było jak najprostsze z tego powodu, że jest to forum dyskusyjne, a nie jakiś Zakon Światła ;p.

Ja trochę nie pojmuję idei ikonki - poza tym, że odbierze mi swobodę w kreowaniu bohatera w mojej wyobraźni. Przy okazji mam wrażenie, że

W Wyglądzie warto by dodać ikonkę wybranego bohatera z Heroes 3. A opis swojej facjaty to już wedle własnego pomysłu .

to jest zwyczajna sprzeczność. Wstawcie portret z gry, ale opiszcie go jak chcecie? Oświeci mnie ktoś? :<

O statystykach pisałem na początku - byłbym za opcją, aby gracz sobie je rozdzielał wedle uznania (by na start miał chociaż siłę pikiniera ) i dostawał tak z 2 punkty na każdym poziomie. Żeby gra była w miarę wyważona. Pamiętajmy, że nie dowodzimy całymi armiami, jeno jakimiś tam gołowąsami, którzy zamierzają zostać w przyszłości sławnymi bohaterami .


http://www.piercingmetal.com/graphics/logo_mastodon.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
studio kopiowania ślask makijaż permanentny Gdynia kamera na żywo