Jakie wg Was są najmniej przydatne artefakty w grze?
Offline
Wg mnie są to wszelkiego rodzaju buty zwiększające ruch oraz worki dające dziennie przychód złota. A dla Was - które arty są najbardziej przydatne?
Offline
Tutaj możemy porozmawiać o terenie w H1 - o ulubionych i znienawidzonych rodzajach, o naszych skojarzeniach i przygodach z nimi związanych .
Mój ulubiony obszar pod względem wizualnym to Łąka oraz Lawa. Niespecjalnie podoba mi się zaś Bagno. Pustynia świetna jest dla Barbarzyńców pod względem strategicznym .
Offline
Obywatel
http://www.ungern.fora.pl/tam-gdzie-nie … ,5575.html
Tworzenie nowych światów ... Kiedyś możliwe w wyobraźni i literaturze bądź malarstwie teatrze ... Później filmie ... A dziś i w komputerach . Oczywiście technika nigdy wyobraźni nie zastąpi ale skoro jest to korzystamy .
Tu oczywiście przede wszystkim gry które dziś już są świlatami i daleko wykraczają poza dawne typu szachy . Łącza wszelkie możliwe sztuki ...
A na czele Heroesi ... Dziś już nie chodzi tylko o grę ale gracze sami dorabiają dalsze ciągi czasem kilkudziesieciokrotnie większe niż gra ! Po tym zresztą poznajemy kunszt wykonania . Na ile prosto można dodać coś swojego im prościej tym większą sztuka twórców .
Heroesi są niestety z epoki gdy gracz musiał brać co dają . Komputery były słabe gorsze od tych w firmach i trudno było poprawiać a twórcy nie dawali żadnych narzędzi . Gdy gra miała mało błędów jak HIII to nie przeszkadzało ale już narażona błędami HIV poległa ... Dziś jednak oczywiście mamy narzędzia ... Czy warto zatem poprawiać Herosów ? Warto ! H I-IV mają niepowtarzalny klimat i niewyobrażalna grywalność . A skoro można poprawić to po co się męczyć ?
Zacznijmy zatem od początku ... Od Heroes I . Mimo 1995 roku wydania gra jest swietna . Ma artystyczną oprawę jest malowana a nie modelowana co w ogóle znikło . Obecne modele 3D są fajne ale ściskanie we wszystkie gry nudzą. Powinien być segment gier malowanych artystycznie . Herosi mogą być albo realistyczni albo basniowi jak jedynka . Nie da się tego połączyć albo albo . Czyli np. nieczyste numery baśń parzyste realizm . Była by odmiana. Zaznaczam że to jest zachodnia basniowosc nie manga . Jak Szancer ilustrujacy Andersena .
Co zmieniać ?
Najpierw oczywiście błędy ... Później ewentualnie resztę . Podmiana grafiki jest trudna i choć informatycy to potrafią to nie znalazłem narzędzi typu edytory. Trzeba pisać program pod każda zmianę . A to już jest dla informatyków którzy nie są plastykami . Wiedzą jak zmienić ale nie potrafią zrobić grafiki . Graficy znów nie mają pojęcia o programowaniu i koło się zamyka . Zatem dopóki informatycy nie zrobią narzędzi nie ma opcji . Można z HI coś wyciągnąć ale włożyć na razie nie ... co nie znaczy że na tym koniec .
Ważna dziedzina statystyki ekonomii która decyduje o rozgrywce nie wymaga aż takich programów . A jest popsuta ... H I zresztą to pierwsza niedorobiona jeszcze wersja .
Weźmy naszych chłopów . Przyrasta ich 14 i mają zdrowia 1 czyli 14 zdrowia i smoki których przyrasta ,,zaledwie" 3 ale mają zdrowia 600 ! Ponad 40 RAZY WIĘCEJ ! A ponieważ są też inne parametry daje to 70 razy większą siłę . Nie muszę mówić że to kompletny absurd . Każdy gracz wie że chłopi są absolutnie do niczego nie kupuje się ich a przy walce z duchami wręcz mogą zaszkodzić kto gra to wie dlaczego . A nie musi tak być . To można zmienić !
Ale jak ?
Do tego służą machiny o nazwie Hex editor ... Nazwa myląca bo jest to nie szostkowy a szesnastki edytor . Raczej Heksadecymalny ...
Ale odlot jeszcze w czerwcu czy maju nie wiedziałem co to a teraz nauczał :-):-):-) Tak to u mnie się dzieje co potrzebuje mam ... z nieba ...
Na szczęście są darmowe . Na przykład FRHed Fileinsight a dla informatyków Ida Pro Free . Od wersji 6 w dol darmowa wyzsza płatna bardzo mądre brawo twórcy . Są i inne byle ustawiały kolumny i była możliwość zmian .
Ale najlepszy jest mobilny po prostu Hex editor z czarnym ludkiem . Ma nawet opcje zmiany kodu z dziesiątek na szesnastki ... Można leżeć w łóżku i zmieniać a nie garbic przed ekranem plecy...
Wchodzicie i w opcji otwórz otwieracie ... PLIK INICJUJACY GRĘ ! Czyli tutaj jest to ... heroes.exe . Zawsze exe . Ten po pstryknieciu którego gra zaczyna chodzic ale nie skrót na pulpicie tylko cały plik w folderze gry . Ma on około 1 MB ale to szczegół . Otwieracie i się frustrujecie bo literki i cyferki . Bez obaw ja też to przechodzilem początki zawsze są bolesne . Trzeba policzyć jak szukać wartości jak zmieniać . ROBIMY TO ZAWSZE NA KOPII PLIKU ! ORYGINAŁ DO SCHOWKA ! JAK COŚ NIE WYPALA TO KOSZ I NOWA KOPIA !
Oczywiście tak sami z siebie nic nie wykombinujecie . I ją też byłem zawiedziony ale poszukałem analogii . Dwójka jest prawie identyczna a ją rozgryzli tym razem Francuzi . Bardzo cenna stronka :
https://www.archangelcastle.com/acforum … 96#p147496
Szukałem oczywiście chłopa peasant a tu nic . Dramat ! Bo twórcy sobie skrocili psnt ! W życiu bym się nie domyślił na szczęście właśnie ktoś znalazł i poinformował . I jest ! :-):-):-) Co za sukces . Ale to dwójka która też się zajmę . W jedynce nie ma nic ! Nawet p . Bo i tak szukałem. I co robić !
I tu super plan ... Szukać po wartościach ! Chłop ma statystyki 01010101 ... Niestety takich było więcej miejsc ... I wreszcie ... Weźmy następnego łucznik ... ma 0503 tu już nie będzie się powtarzać ! I JEEEEST WRESZCIE! Znalazłem te statystyki . Zmieniam i DDZIAŁA !:-):-):-)
Zatem wygląda mi na to że jako pierwszy ujawniam gdzie są dane w heroes I.
Uwaga uwaga uwaga! Dane zaczynają się ... w linii ..
00124338 w układzie szesnastkowym czyli 32 cyferki czyli 16 bitów .
Ostatnie cztery bity to jest chłop od 0c . To jest 20 czyli ich cena.
A kończą na 00124650 na wartości 02 to jest dżin .
Najpierw jednostki rycerza później barbarzyńcy czarodziejki czarnoksieznika i neutralne . Nie ma żadnych opisów więc można dostać oczopląsu . Poznajemy po numerach porównujemy ze statystykami z gry które najlepiej przepisać . I mieć na kartce obok .
Jak zmieniamy ? Zamiast 01 dajemy 05 i już chłop ma 5 zdrowia :-):-):-) Głupi potrafi jak wie gdzie dlatego opisze po kolei . Z tym że w pionie aby było klarowne .
Uwaga to system szesnastkowy czyli od 0 do 9 później a do f ..
a = 10 f = 15 następnie 10 to 16 nie ma dziesiąte są szesnastki czyli 16 , 256 ,2048 to kolejne wartości . Są kalkulatory przeliczeniowe . A jak ktoś chce ręcznie to tak . Chcemy uzyskać liczbę 10.000 . Musimy ją podzielić przez najbliższą wielokrotność 16tki czyli 2048 będzie to 4 . Zostaje reszta 1808 która dzielimy przez niższy dzielnik czyli 256 wychodzi 7 czyli 47 zostaje reszta16 . która dzielimy przez 16 czyli 471 i nie ma reszty jedności czyli zero bo nie zapominajmy że 0 to też wartość . Raczej jej brak czyli 4710 to jest 10.000 i musimy odwrócić bo tak jest w tej grze czyli 10 47 tak się zapisuje dwubitowe wartości . Nieco skomplikowane ale ją się musiałem tego sam od zera nauczyć ! I niech mi ktoś powie że to nie praca tylko ,,rozrywka" ... Nawet rozrywka na tej ziemi to męka ...
Zatem .
Chłop linia 124338 do 339
0c 00 czyli 20 to cena dwa zera to miejsce na większe sumy które nie mieszczą się w jednym bicie . Jeśli damy 10 47 to będzie kosztował 10.000 ... a jak damy 05 to tylko 5 ... następnie ...
12 00 00 00 09 nie wiadomo pięć bitów nieznanych.
0c czyli 12 to oczywiście przyrost .
01 00 to doświadczenie jakie zyskuje bohater gdy pokona jednostkę . Jak widać chłop daje 1 bo to jest tyle samo co zdrowie . A można zrobić i 10 .000 ...
00 00 00 trzy bity przerwy .
01 zdrowie
01 szybkość
00 nie wiadomo
01 atak
01 obrona
01 minimalne obrażenia
01 maksymalne obrażenia
05 nie wiadomo
00 ilosc strzał u łuczników
03 00 12 00 05 00 nie wiadomo może kod jednostki ?
00 rodzaj ataku
I na tym koniec dalej łucznik ... Proste jak nie wiem i jasne .
Tylko typ ataku nie jest jasny .
Zatem wyjaśniam bo tu można zmieniać .
00 pieszy
01 pieszy jednostka dwumiejscowa np. kawalerzysta ! To są inne jednostki jak widać chłop. Można dać każdemu z tym że nie ma sensu bo wtedy chłop zajmuje dwa miejsca a tego nie widać bo animacja jest na jedno stąd atakuje się powietrze :-):-):-)
02 latający znakomite można dać każdemu !
03 latający dwumiejscowy czyli gryfy .
04 łucznik
05 łucznik dwumiejscowy .
Niestety nikomu nie można dać w żadnej części Herosów bo nie ma animacji . Gra sie psuje .
06 łucznik latający ! To działa :-):-):-)
07 łucznik latający dwumiejscowy też działa :-):-):-)
08 pieszy atakuje dwa pola jak smok . Bardzo fajne .
09 pieszy dwumiejscowy atakuje dwa pola . Dział wadliwie . Gdy atakuje dwa pola gra sie zawiesza . Szkoda bo chciałem dać kawalerzystom
0a latający atakuje dwa pola działa !
0b latający dwumiejscowy atakuje dwa pola to ma smok
0c łucznik atakuje dwa pola ale tylko walcząc wręcz . Znów pechowo działa wadliwie a by sie przydało .
0d łucznik dwumiejscowy atakuje dwa pola działa
0e łucznik latający atakuje dwa pola Działa !!! :-):-):-)
0f łucznik dwumiejscowy latający atakuje dwa pola Działa ! Takie numery !
To samo dotyczy Heroes II !
Ale sie rozpisalem ale ją to lubię ! Nie będą udawał eksperta i trzymał w tajemnicy . Teraz każdy może do woli zmieniać ! Tylko trochę sie zapoznać z tymi szesnastkami i edytorami heksadecymalnymi ...
Ja już całkowicie pozmienialem i testuje . Inna gra ! Rycerze już nie są ostatnimi dziadami a czarnoksieznicy niepokonani ! Nowe otwarcie w Heroes I
Planuje zrobić Złota Edycję Heroes I bo nie było . Będą zmiany balansujace programy i mapy znalezione w internecie plus gra bo to małe jest wszystko .
Tylko z czasem nie wyrabiam bo robię sam ...
Heroes I to artystyczna grafika basniowo karykaturalna . Tacy Herosi mini . Czyli na dzisiejszy czas gdy na nic czasu nie ma . Jedyne czego brak to więcej miast . Na obrazie armie rycerza i czarodziejki . Oczywiście bez chłopów których ,,nie opłaca sie brać" .Teraz już będzie opłacało dzięki zmianie parametrów gry .
Offline