Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#21 2010-04-25 14:21:12

 Olórin

Generał

34741593
Skąd: AvLee
Zarejestrowany: 2009-08-11
Posty: 1094
Miasto: Bastion
Kampania: Cień Śmierci
Jednostka: Centaur Bojowy
Bohater: Mephala

Re: Forteca vs. Inferno

W każdym razie jestem zdania, że wygra forteca. Ma wytrzymałe jednostki, a jak jeszcze dołoży się do tego Nelle to z tego miasta się robi czołg pancerny

Inferno jest mocna, gdy farmi, ale ogólna siła fortecy i lekki sentyment skłaniają mnie to postawienia na nią jako zwycięzcę w tym pojedynku


http://i50.tinypic.com/2a8ouvd.png
http://i49.tinypic.com/2ijm0b5.png
[CENTER]http://www.nodiatis.com/pub/1.jpg[/CENTER]

"Prawdziwy władca jest zawsze w pierwszym w boju i ostatnim w odwrocie..."

Offline

 

#22 2010-04-25 14:29:34

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Forteca vs. Inferno

Alt, masz racje, pomyliłem się. Inferno ma szanse, ale jest ciężkim miastem, ja zdecydowanie wylałbym grać po stronie fortecy. Tam łatwiej się umocnić, a i zestaw startowy daje spore pole do manewru...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#23 2010-04-28 17:25:29

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Forteca vs. Inferno

Forteca vs Inferno

Założenie: hmmm... myślę, że Forteca wygra (strzelooki). Ale zobaczymy.

WOJSKO
1. Większy Gremlin vs Chowaniec
Skille (opisowo): w porównaniu do swojej nieulepszonej formy Większy Gremlin zyskuje przydatną umiejętność - strzelanie. Jednak jego statystyki nie ulegają poprawie. Natomiast Chowaniec ma nieco lepsze staty od Chochlika, ale generalnie i tak jest słaby i beznadziejny w walce. Jego jedynym przeznaczeniem może być farming. Ale zgodnie z zasadami przyjętymi na forum mam prawo oceniać jedynie SUCHE staty, bez taktyk i sztuczek ani ingerencji innych wojsk. A więc prowadzi Gremlin (za strzelanie).

Statystyki
Atak: 3 < 4, przewaga Chowańca
Obrona: 3 < 4, j.w.
Obrażenia: 4 = 4
Wytrzymałość: 4 = 4
Szybkość: 4 < 7, spora przewaga Chowańca
Przyrost: 32 < 30 + 8, znowu zwycięstwo przedstawiciela Inferno
Koszt: 40 > 60, Gremlin tańszy

Wniosek: Gremlin ma słabsze statystyki, mniejszy przyrost. Ofc wiąże się z tym niższa cena jednostki (Na Chowańca (38 jednostek) wydajemy 2 razy więcej). Ale za to posiada strzelanie jako jedyna jednostka 1. poz.

Czyżby więc prowadził Chowaniec? Myślę, że niekoniecznie. Gremlin może i jest cienki, ale więcej można zdziałać jego atakiem na odległość. A chochlik? I tak pada. Dlatego myślę, iż śmiało można tu postawić REMIS.

2. Obsydianowy Gargulec vs Magog
Skille: Gargulec posiada bardzo przydatną zdolność lotu, co w połączeniu z jego średnią szybkością pozwala mu już coś tam zdziałać na polu bitwy. Natomiast Magog posiada atak odległościowy. Ale co to za atak? Kula ognia raniąca swoich. Potrzeba więc trochę myślenia, aby tę jednostkę odpowiednio wykorzystać.

Statystyki
Atak: 7=7
Obrona: 7 > 4, Garguł prowadzi o 3 punkty
Obrażenia: 2-3 < 2-4, minimalna przewaga Magoga
Wytrzymałość: 16 > 13, obrona dodatkowo zwiększa przewagę Gargulca w tej statystyce (nie chce mi się liczyć dokładnie przez tamten wzór)
Szybkość: 9 > 6, znowu wygrywa Garguł
Przyrost: 18 + 4 > 16, zwycięstwo Obsydianowych potworów
Koszt: 160 > 175, Magog nieco droższy (w sumie jest to 240$ w przeliczeniu na 16-osobowy przyrost tygodniowy)

Wniosek: Gargulec pokonuje Magoga w prawie każdej statystyce, posiada zdecydowanie większy przyrost (dzięki Skrzydłom Stwórcy). Ponadto jest tańszy (niby są to grosze, ale jednak sam fakt, że słabsza jednostka ma wyższą cenę, trochę zaskakuje). Skill Magoga także należy do tych kontrowersyjnych - niby strzelanie, ale przynosi pożytek tylko w dobrych rękach. Zakładając, że znajduje się on właśnie w takich rękach, i tak Gargulec ma lepsze suche statystyki. Według mnie wygra GARGULEC.

3. Kamienny Golem vs Cerber
Skille: Golem należy do jednostek o dobrych statach, ale znikomej użyteczności. Praktycznie nie uczestniczy w ofensywie. Ale za to jego deff jest bardzo dobry, a umacnia go także ochrona magiczna (-75% od obrażeń z czarów). To jednak nie pobije 3-polowego ataku i powstrzymywania kontry Cerbera. Jeśli chodzi o skille specjalne, to króluje tu właśnie przedstawiciel Inferno.

Statystyki:
Atak: 9 < 10, mała przewaga Cerbera
Obrona: 10 > 8, nieco większa przewaga Golema
Obrażenia: 4-5 > 2-5, jak widać, Golem ma wyższe obrażenia. Cerberowi nieco pomaga większy atak, ale to raczej tejże przewagi nie zneguje.
Wytrzymałość: 30 > 25, Golem prowadzi
Szybkość: 5 < 8, Cerber tutaj pokonuje Golema. Głównie przez szybkość przedstawiciel Bracady praktycznie nie bierze udziału w walce
Przyrost: 12 < 10 + 3, Piesków jest więcej dzięki dodatkowym klatkom.
Koszt: 200 > 250, Golemy tańsze.

Wnioski: Golem ma lepsze staty. Ale szczerze mówiąc, co z tego, skoro nie ma z niego pożytku w walce? Marnowanie 3lvla na ochronę strzelooków jest, że tak powiem, jeszcze do przyjęcia, ale skille Cerbera dają mu lepszą możliwość manewrowania i stawiają na 2. pozycji w rankingu tegoż poziomu. Głosuję na CERBERA. Ten pojedynek to dowód na to, iż w niektórych przypadkach liczby nie odzwierciedlają faktycznej siły jednostki.

4. Arcymag vs Demon
Skille: Arcymag świetnie strzela, nie ma ograniczeń w walce wręcz, obniża koszt czarów bohatera. A Demon co? Jajco. Nie ma żadnych dodatkowych specjalności.

Statystyki
Atak: 13 > 10, Mag zwycięża
Obrona: 9 < 10, skromna przewaga Demona
Obrażenia: 7-9 = 7-9
Wytrzymałość: 30 < 35, jak widać, Demon odporniejszy. Czemu nie można się dziwić, w końcu mag to strzelook.
Szybkość: 7 > 6, to daje magowi prawo do zadania strzału przed atakiem Demona. No ale strzelook musi być szybki, żeby coś zdziałać, chociaż w miarę.
Przyrost: 8 = 8
Cena: 450 < 270, cena Maga ofc. ogromna. Różnica, po pomnożeniu przez przez przyrost (8) wynosi 1440$. Po miesiącu jest to już 5760$. Co tu kryć, Mag zawsze był i będzie drogi (ale również cenny).

Wniosek: Cena Maga oraz wszystkie koszta, jakie poniesiemy, by zbudować jego siedlisko, to faktycznie nie lada wydatek. Ale WARTO! Jest to świetna jednostka, która posiada bardzo dobre skille. Demon jest średniakiem, a Arcymag czołową postacią 4 lvla. Głos na ARCYMAGA!

5. Wielki Dżin vs Czarci Lord
Skille: Dżiny latają i rzucają losowe wspomagacze na swoją drużynę. Czasem może to być coś fajnego, a czasami syf w postaci Ochrony przed... Ma dodatkowe punkty obrażeń (+50%) przy walce z Ifrytami. Czarci Lord natomiast farmuje demony. TO JEST PRZEPIS NA SUKCES INFERNO!

Statystyki
Atak: 12 < 13
Obrona: 12 < 13
Obrażenia: 13-16 < 13-17
Wytrzymałość: 40 < 45
Szybkość: 11 > 7
Przyrost: 6 = 6
Koszt: 600 > 700

Wniosek: Czarci Lord miażdży dżina w statach i skillach. CZARCI LORD wygrywa to starcie!

6. Naga Królewska vs Sułtański Ifryt
Skille: Naga powstrzymuje kontrę, co jest świetnym skillem, najlepszym z możliwych. Ifryt zaś ma swoją tarczę ogniową. Poza tym jest odporny na ogień (dlatego w skrajnych przypadkach można rzucić Armageddon i wygrać armią Inferno) i nienawidzi dżinów (+50% obrażeń w walce z nimi). Według mnie lepsza w tej kategorii jest Naga Królewska. Powstrzymywanie kontry wymiata!

Statystyki
Atak: 16 = 16
Obrona: 13 < 14, minimalne zwycięstwo Ifryta
Obrażenia: 30 > 16-24, bardzo duża przewaga Nagi
Wytrzymałość: 110 > 90, 20 HP to duża różnica. W jednym przyroście jest to już 80 punktów, a po miesiącu (4 popy) - 320! A więc grubo.
Szybkość: 7 < 13, ofc Ifryt pędzi jak błyskawica, a Naga się wlecze
Przyrost: 4 = 4
Cena: 1600 > 1100, 500$ - sporo. Wychodzi 2000$ na jedną populację i aż 8000 na cały miesiąc.

Wniosek: NAGA KRÓLEWSKA jest lepsza. Posiada większe obrażenia i wytrzymałość. Ifryt jest jedynie szybszy i tańszy, ale pod ostrzem nagi legnie. Silne wojsko = wysoka cena (nie zawsze jednak wysoka cena = silne wojsko, ale to temat na inną okazję). Skill również lepszy u "ślimaka", jak jeden nasz dawny kolega pisał. Ifryt ma swoje zalety, ale po prostu Naga to wyższa liga.

7. Arcydiabeł vs Tytan
Skille: Arcydiabeł ma bardzo fajne skille: powstrzymywanie kontry + lot - świetny mix. Ale Tytan także niezły: strzela i nie ma ograniczeń w walce wręcz. Pamiętam jeszcze, że Diabeł odejmuje szczęście przeciwnikowi. Wydaje mi się, że tutaj wygrywa Arcydiabeł, może to stronniczość, ale mówię to, co czuję (lub ciuje).

Statystyki
Atak: 24 < 26, mała przewaga
Obrona: 24 < 28, średnia przewaga
Obrażenia: 40-60 > 30-40, olbrzymia przewaga!
Wytrzymałość: 300 > 200, niesamowita przewaga!
Szybkość: 11 < 17
Przyrost: 2 = 2
Cena: różnica 500 szt. zł. (Diabeł tańszy). W sumie to niewiele. Obydwie jednostki są dość drogie. Ale w końcu to 7. lvl.

Wniosek: Tytan miażdży Diabła w statystykach. 100 punktów HP więcej, 20 punktów obrażeń więcej! WoW! Niewielka przewaga punktowa elitarnego wojownika Kreegan w Ataku i defensywie to za mało, by załatać tę olbrzymią dziurę. Ale za to Arcydiabeł ze swoim skillem i szybkością może zrobić niezły wjazd we wroga. Chociaż Tytan nie jest aż tak dużo gorszy od niego. W końcu strzelanie to także świetny skill.
Definitywnie jednak stawiam na... TYTANA!

Wynik:
Forteca: 3,5
Inferno: 3,5
Wychodzi remis. Zobaczymy, co dalej:

BUDOWLE SPECJALNE
Forteca:
Biblioteka - dodatkowe zaklęcia zawsze się przydadzą . Zwłaszcza w mieście typowo magicznym ;p.
Sprzedawca Artów - Czy ja wiem, czy to nie są wywalone pieniądze? Nie lepiej zbudować se jakieś siedlisko, a itemków poszukać na ziemi?
Ściana Wiedzy - +1 do wiedzy
Strażnica - odsłania sporo terenu. Przydatne na początek. Potem rzecz jasna bezużyteczne,

Inferno:
Bractwo Ognia - +1 do mocy, odpowiednik Ściany Wiedzy w Inferno.
Wrota Wymiarów - strasznie drogie, ale jak mamy więcej niż jedno Inferno, to jest to świetny sposób na przemieszczanie się. Jeśli nie - to obiekt jest do dupala.

Wniosek: wydaje mi się, że Forteca ma nieco lepsze budynki dodatkowe .

BOHATEROWIE
Nie chce mi się tutaj zbytnio rozpisywać, mam nadzieję, ze mi wybaczycie. Forteca ma bardzo cienkich herosów. Inferno wygrywa w tej kategorii.

GRAAL
Forteca: odsłona całej mapy, +15 punktów wiedzy dla garnizonu broniącego miasto
Inferno: każdy następny tydzień tygodniem chochlika

Może Was zaskoczę, może jestem głupi, ale stawiam na Inferno. Czemu? Ano dlatego, że chochliki są przydatne w olbrzymich ilościach. W kupie siła! Zaś odsłonięcie całej mapy mi się nie przyda, bo gdy mam już graala, to i mam zwykle 90% mapy odkrytej. Punkty w garnizonie to także nie jest to, czego bym potrzebował.

CENA
Czy trzeba tłumaczyć, że Forteca jest bardzo, bardzo droga? W końcu za dobra jakość = wysoka cena. Inferno tańsze.

Dobra, kończymy, bo już mnie to zmęczyło . Pora na podsumowanie:
Forteca: 3,5 + 1 = 4,5
Inferno: 3,5 + 3 = 6,5

A więc moje założenie zostało OBALONE. Jednak wygrywa INFERNO!



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#24 2010-04-28 18:49:31

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Forteca vs. Inferno

O sposób oceny nie będę się czepiał, bo bym się powtarzał...
Co do statów to jest parę błędów:
- cerber ma dmg 2-7
-arcy mag ma 12 pkt. ataku, a demon 40 hp
- jeżeli policzysz faktyczne dmg diabła, to jest ono o wiele wyższe niż tytana i ten drugi powinien polec
- magog ma niewiele niższe staty, ale strzela, mocno strzela, może zadać więcej dmg niż niektóre stwory z 3 lvl...
Dziękuję za uwagę i życzę miłego dnia .


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#25 2010-04-28 19:32:38

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Forteca vs. Inferno

Kolejne błyskotliwe porównanie.
Jednostek 1-3 nie ma w inferno. Są demonki, a jak są to inferno śpi bo nie ma czym walczyć. Magogi może i mogą zadać większe obrażenia, ale liczmy się z faktem, że mogą oberwać nasze jednostki. Diabeł jest drogi strasznie, ale to chyba przez speed i speca. Tytan strzela, ale w zmasowanym ataku polegnie, a diabłem można coś wykombinować, gdzieś wlecieć i narobić sajgonu. Taka nieobliczalna jednostka.

Offline

 

#26 2010-04-28 20:24:32

 GiBoN

Generał

900582
Zarejestrowany: 2009-06-25
Posty: 2543
Miasto: Loch/Cytka
Kampania: Smocza krew/ogolnie SoD
Jednostka: Czarny smok/Hydra/Archdevil
Bohater: Gunnar/Tazar/Crag/Isra
Magia: Zależnie od miasta

Re: Forteca vs. Inferno

Ja jedynie odniosłem się do postu Mathiasa, w którym nie brał pod uwagę farmienia. No diabły są drogie, ale nie w stosunku do tytanów, choć i tak są później...


http://heroes.vot.pl/Obrazki/sygna.JPG

Offline

 

#27 2010-07-16 20:50:38

 Rufus42

Obywatel

Skąd: Żabki
Zarejestrowany: 2010-07-16
Posty: 105
Miasto: kilka
Kampania: lubie te z Cienia Śmierci
Jednostka: najfajniejszy jest chłop :)
Bohater: Pan Piotr-sam zrobił kuchnie
Magia: combo
WWW

Re: Forteca vs. Inferno

Może teraz postawie na Inferno, żeby mu nie było przykro . Też jest czasem prztydatne.


Praktyker - da rade!

Offline

 

#28 2012-08-10 20:27:34

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: Forteca vs. Inferno

W kazdym momencie przewaza forteca. Gremliny + gargulce to lepsza para niz chochliki i gogi . Dojscie ogarow moze polepszyc sytuacje bo golemy sa powolne choc silne ale potem juz tylko gorzej i coraz wieksza przewaga fortecy . Natomiast jak zwykle gdy jest z 5 zamkow to inferno moze przeskakiwac i blyskawicznie przerzucac armie wrotami wymiarow i wtedy wygrywa ...

Offline

 

#29 2012-08-10 20:46:27

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Forteca vs. Inferno

Tak Baronie 5 zamków, postaw w każdym wrota za 10k złota... imponujące argumenty.
Inferno ma ciężko do czasu aż postawimy ifryty, potem leci z górki.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Wolin http://matkawberku.waw.pl