Miasto fajne, dające możliwość szybkiego wiazdu w przeciwnika już w 2 tygodniu na niektórych templatach.
Boli jedynie fakt, że na mapy bogate i duże jest średnio opłacalne z powodu smoków, postawimy je w 2/3 tygodniu dopiero co już niestety zmniejsza szansę na osiągnięcie przewagi przy takim np. zamku czy cytadeli lub twierdzy, gdzie mamy do dyspozycji 7lvl już w pierwszym tygodniu gry.
Offline
Obywatel
Najbardziej oryginalne miasto bo ma harpie jedyna tego rodzaju jednostke.
Poza tym 2 lata 2 strzela 2 chodzi. Magia jest mocna bohaterowie tez. Mocny portal istot. Bardzo mocny wir magii. Mozna dokupic artefaktow. Bardzo fajny zamek do grania. Ale nie jest jakos strasznie mocny. Srednia.
Offline
Szeregowiec
Harpie są równie oryginalne, co kawalerzyści, czarci lordowie czy feniksy. W niemalże każdym mieście takiego oryginalnego znajdziesz.
Offline
Popieram. Patrzę iż w końcu pokazuje się pazur dyskusyjny. Masz moje pochwały młody padawanie.
Czarci lordowie też są jedyni w swoim rodzaju.
Offline
Lochy - moje ukochane miasto. Praktycznie wszystko tutaj mi się podoba, zaczynając na klimacie, przez jednostki, aż po budynki i bohaterów. Oczywiście Cesarskie Meduzy, jako numer jeden wśród wszystkich jednostek w HoMM3, przyczyniają się do tego.
Offline
Hmm... harpie pod względem, że tak to ujmę, "struktury" jednostki rzeczywiście chyba nie mają swojego odpowiednika. Choć same w sobie jakoś super oryginalne nie są (w zasadzie zdziwiłbym się, gdyby w ogóle nie pojawiły się harpie w herosach, one są w większości gier tego typu). W lochu szczególnie ciekawa jest sama koncepcja - miasta podziemne na pewno wzbudzają zainteresowanie. Lubię Loch, szczególnie za silne jednostki, dobrych bohaterów i dostęp do fajnych czarów.
Offline
Zgadza się. W sumie nie dziwne, że uwielbiam Lochy, skoro zawsze interesowała mnie mitologia
Offline
Tak, mitologie są niezwykle ciekawe, w Heroes wzięto stwory lub postaci z różnych wierzeń i wyszło to całkiem fajnie, czego Loch jest chyba najlepszym przykładem .
Offline
Szeregowiec
Pomyśleli tak samo ci z Ubisoftu i postanowili dodać jakże ostatnio popularną tradycję japońską... wyszło jak dla mnie na wcisk i niesmacznie, tak, jakby miasto to nie zostało dodane ze względu na pomysłowość, a ze względu na poprawność polityczną. Piszę oczywiście o Świątyni z "szóstki". Bądź co bądź, mitologia grecka, nordycka, celtycka, arabsko-persko-hinduska (to ma chyba swoją nazwę, ale ja jej nie znam, w każdym razie to, co obraca się wokół dżinizmu) oraz tradycja hebrajska przewijały się przez cywilizacje europejskie od stuleci, czy to w sztuce, czy w filozofii czy w samych wierzeniach, dlatego też stworzenia te są naturalne dla nas, co innego stwory zza Kataju. Łagodzi jeszcze ten klimat przemieszanie tematów stworów, przez co nie widzimy jaskrawości jakiejkolwiek mitologii/tradycji w którymkolwiek mieście.
Bastion: mit. grecka, celtycka i nordycka, smoki zajeżdżają z lekka (z wyglądu pyska) dalekim orientem.
Cytadela: mit. grecka i celtycka.
Forteca: nordycka i dżinistyczna plus naga z hinduizmu (nie dżinistycznego).
Inferno: dżinizm, mit. grecka i tradycja hebrajska/chrześcijańska.
Loch: mit. grecka, dżinizm i, tu nie jestem pewien, mit. celtycka.
Nekropolis: ...mit. słowiańska?
Twierdza: mit. grecka, nordycka i tradycja hebrajska.
Wrota żywiołów: mit. celtycka, nordycka, grecka i żywiołaki umysłu wyglądające na dżinizm.
Zamek: mit. grecka i tradycja hebrajska.
Nie licząc nekropolii nic nie jest ucharakteryzowane na jakikolwiek wzór, przez co wygląda to dosyć realistycznie, nie nasuwa nam na myśl żadnych istniejących wzorców.
Offline
Generał
Dla mnie osobiście Świątynia z VI była ok, bo miasta takiego typu jeszcze w Heroesach nie było. Ogólnie seria trzymała się raczej kręgu cywilizacji zachodniej, stąd czerpanie ze wschodniej mitologii było z pewnością nowością w serii. Czy to + czy - można spekulować, ale przynajmniej jest to miasto w które włożono chociaż trochę pomyślunku i zaangażowania. Z pewnością twórcy mieli te dwie cechy, no ale Ubi ich wykończyło i tyle w temacie.
Offline