Tajemnice Antagarichu | Heroes 1,2,3,4,5,6,7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1,2,3,4,5,6,7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie

Ciekawostki Heroes 3

Właściciel karczmy szepcze Ci do ucha:
  • Index
  •  » Archiwum
  •  » HEROES 1 - Archiwum #1 (posty bez odpowiedzi)

#31 2011-08-19 18:20:25

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6899
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: HEROES 1 - Archiwum #1 (posty bez odpowiedzi)

Jakie wg Was są najmniej przydatne artefakty w grze?



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#32 2011-08-19 18:21:25

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6899
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: HEROES 1 - Archiwum #1 (posty bez odpowiedzi)

Wg mnie są to wszelkiego rodzaju buty zwiększające ruch oraz worki dające dziennie przychód złota. A dla Was - które arty są najbardziej przydatne?



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#33 2011-08-19 18:23:21

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6899
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: HEROES 1 - Archiwum #1 (posty bez odpowiedzi)

Tutaj możemy porozmawiać o terenie w H1 - o ulubionych i znienawidzonych rodzajach, o naszych skojarzeniach i przygodach z nimi związanych .

Mój ulubiony obszar pod względem wizualnym to Łąka oraz Lawa. Niespecjalnie podoba mi się zaś Bagno. Pustynia świetna jest dla Barbarzyńców pod względem strategicznym .



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#34 2014-08-17 15:10:27

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1041
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: HEROES 1 - Archiwum #1 (posty bez odpowiedzi)

http://www.ungern.fora.pl/tam-gdzie-nie … ,5575.html

Tworzenie nowych światów ... Kiedyś możliwe w wyobraźni i literaturze bądź malarstwie teatrze ... Później filmie ... A dziś i w komputerach . Oczywiście technika nigdy wyobraźni nie zastąpi ale skoro jest to korzystamy .

Tu oczywiście przede wszystkim gry które dziś już są świlatami i daleko wykraczają poza dawne typu szachy . Łącza wszelkie możliwe sztuki ...
A na czele Heroesi ...  Dziś już nie chodzi tylko o grę ale gracze sami dorabiają dalsze ciągi czasem kilkudziesieciokrotnie większe niż gra ! Po tym zresztą poznajemy kunszt wykonania . Na ile prosto można dodać coś swojego im prościej tym większą sztuka twórców .

Heroesi są niestety z epoki gdy gracz musiał brać co dają . Komputery były słabe gorsze od tych w firmach i trudno było poprawiać a twórcy nie dawali żadnych narzędzi . Gdy gra miała mało błędów jak HIII to nie przeszkadzało ale już narażona błędami HIV poległa ... Dziś jednak oczywiście mamy narzędzia ... Czy warto zatem poprawiać Herosów ? Warto ! H I-IV mają niepowtarzalny klimat i niewyobrażalna grywalność . A skoro można poprawić to po co się męczyć ?

Zacznijmy zatem od początku ... Od Heroes I . Mimo 1995 roku wydania gra jest swietna . Ma artystyczną oprawę jest malowana a nie modelowana co w ogóle znikło . Obecne modele 3D są fajne ale ściskanie we wszystkie gry nudzą. Powinien być segment gier malowanych artystycznie . Herosi mogą być albo realistyczni albo basniowi jak jedynka . Nie da się tego połączyć albo albo . Czyli np. nieczyste numery baśń parzyste realizm . Była by odmiana. Zaznaczam że to jest zachodnia basniowosc nie manga . Jak Szancer ilustrujacy Andersena .

Co zmieniać ?

Najpierw oczywiście błędy ... Później ewentualnie resztę . Podmiana grafiki jest trudna i choć informatycy to potrafią to nie znalazłem narzędzi typu edytory. Trzeba pisać program pod każda zmianę . A to już jest dla informatyków którzy nie są plastykami . Wiedzą jak zmienić ale nie potrafią zrobić grafiki . Graficy znów nie mają pojęcia o programowaniu i koło się zamyka . Zatem dopóki informatycy nie zrobią narzędzi nie ma opcji . Można z HI coś wyciągnąć ale włożyć na razie nie ... co nie znaczy że na tym koniec .

Ważna dziedzina statystyki ekonomii która decyduje o rozgrywce nie wymaga aż takich programów . A jest popsuta ... H I zresztą to pierwsza niedorobiona jeszcze wersja .

Weźmy naszych chłopów . Przyrasta ich 14 i mają zdrowia 1 czyli 14 zdrowia i smoki których przyrasta ,,zaledwie" 3 ale mają zdrowia 600 ! Ponad 40 RAZY WIĘCEJ ! A ponieważ są też inne parametry daje to 70 razy większą siłę . Nie muszę mówić że to kompletny absurd . Każdy gracz wie że chłopi są absolutnie do niczego nie kupuje się ich a przy walce z duchami wręcz mogą zaszkodzić kto gra to wie dlaczego . A nie musi tak być . To można zmienić !

Ale jak ?

Do tego służą machiny o nazwie Hex editor ... Nazwa myląca bo jest to nie szostkowy a szesnastki edytor . Raczej Heksadecymalny ...
Ale odlot jeszcze w czerwcu czy maju nie wiedziałem co to a teraz nauczał :-):-):-) Tak to u mnie się dzieje co potrzebuje mam ... z nieba ...

Na szczęście są darmowe . Na przykład FRHed Fileinsight a dla informatyków Ida Pro Free . Od wersji 6 w dol darmowa wyzsza płatna bardzo mądre brawo twórcy . Są i inne byle ustawiały kolumny i była możliwość zmian .
Ale najlepszy jest mobilny po prostu Hex editor z czarnym ludkiem . Ma nawet opcje zmiany kodu z dziesiątek na szesnastki ... Można leżeć w łóżku i zmieniać a nie garbic przed ekranem plecy...

Wchodzicie i w opcji otwórz otwieracie ... PLIK INICJUJACY GRĘ ! Czyli tutaj jest to ... heroes.exe . Zawsze exe . Ten po pstryknieciu którego gra zaczyna chodzic ale nie skrót na pulpicie tylko cały plik w folderze gry . Ma on około 1 MB ale to szczegół . Otwieracie  i się frustrujecie bo literki i cyferki . Bez obaw ja też to przechodzilem początki zawsze są bolesne . Trzeba policzyć jak szukać wartości jak zmieniać . ROBIMY TO ZAWSZE NA KOPII PLIKU ! ORYGINAŁ DO SCHOWKA ! JAK COŚ NIE WYPALA TO KOSZ I NOWA KOPIA !

Oczywiście tak sami z siebie nic nie wykombinujecie . I ją też byłem zawiedziony ale poszukałem analogii . Dwójka jest prawie identyczna a ją rozgryzli tym razem Francuzi . Bardzo cenna stronka :

https://www.archangelcastle.com/acforum … 96#p147496

Szukałem oczywiście chłopa peasant a tu nic . Dramat ! Bo twórcy sobie skrocili psnt ! W życiu bym się nie domyślił na szczęście właśnie ktoś znalazł i poinformował . I jest !  :-):-):-) Co za sukces . Ale to dwójka która też się zajmę . W jedynce nie ma nic ! Nawet p . Bo i tak szukałem. I co robić !

I tu super plan ... Szukać po wartościach ! Chłop ma statystyki 01010101 ... Niestety takich było więcej miejsc ... I wreszcie ... Weźmy następnego łucznik ... ma 0503 tu już nie będzie się powtarzać ! I JEEEEST WRESZCIE! Znalazłem te statystyki . Zmieniam i DDZIAŁA !:-):-):-)

Zatem wygląda mi na to że jako pierwszy ujawniam gdzie są dane w heroes I.
Uwaga uwaga uwaga! Dane zaczynają się ... w linii ..
00124338 w układzie szesnastkowym czyli 32 cyferki czyli 16 bitów .
Ostatnie cztery bity to jest chłop od 0c . To jest 20 czyli ich cena.
A kończą na 00124650 na wartości 02 to jest dżin .
Najpierw jednostki rycerza później barbarzyńcy czarodziejki czarnoksieznika i neutralne . Nie ma żadnych opisów więc można dostać oczopląsu . Poznajemy po numerach porównujemy ze statystykami z gry które najlepiej przepisać . I mieć na kartce obok .
Jak zmieniamy ? Zamiast 01 dajemy 05 i już chłop ma 5 zdrowia :-):-):-) Głupi potrafi jak wie gdzie dlatego opisze po kolei . Z tym że w pionie aby było klarowne .

Uwaga to system szesnastkowy czyli od 0 do 9 później a do f ..
a = 10 f = 15 następnie 10 to 16 nie ma dziesiąte są szesnastki czyli 16 , 256 ,2048 to kolejne wartości . Są kalkulatory przeliczeniowe . A jak ktoś chce ręcznie to tak . Chcemy uzyskać liczbę 10.000 . Musimy ją podzielić przez najbliższą wielokrotność 16tki czyli 2048 będzie to 4 . Zostaje reszta 1808 która dzielimy przez niższy dzielnik czyli 256 wychodzi 7 czyli 47 zostaje reszta16 . która dzielimy przez 16 czyli  471 i nie ma reszty jedności czyli zero bo nie zapominajmy że 0 to też wartość . Raczej jej brak czyli 4710  to jest 10.000 i musimy odwrócić bo tak jest w tej grze czyli 10 47 tak się zapisuje dwubitowe wartości . Nieco skomplikowane ale ją się musiałem tego sam od zera nauczyć ! I niech mi ktoś powie że to nie praca tylko ,,rozrywka" ... Nawet rozrywka na tej ziemi to męka ...

Zatem .

Chłop linia 124338 do 339
0c 00 czyli 20 to cena dwa zera to miejsce na większe sumy które nie mieszczą się w jednym bicie . Jeśli damy 10 47 to będzie kosztował 10.000 ... a jak damy 05 to tylko 5 ... następnie ...
12 00 00 00 09 nie wiadomo pięć bitów nieznanych.
0c czyli 12 to oczywiście przyrost .
01 00 to doświadczenie jakie zyskuje bohater gdy pokona jednostkę . Jak widać chłop daje 1 bo to jest tyle samo co zdrowie . A można zrobić i 10 .000 ...
00 00 00 trzy bity przerwy .
01 zdrowie
01 szybkość
00 nie wiadomo
01 atak
01 obrona
01 minimalne obrażenia
01 maksymalne obrażenia
05 nie wiadomo
00 ilosc strzał u łuczników
03 00 12 00 05 00 nie wiadomo może kod jednostki ?
00 rodzaj ataku
I na tym koniec dalej łucznik ... Proste jak nie wiem i jasne .
Tylko typ ataku nie jest jasny .
Zatem wyjaśniam bo tu można zmieniać .
00 pieszy
01 pieszy jednostka dwumiejscowa np. kawalerzysta ! To są inne jednostki jak widać chłop. Można dać każdemu z tym że nie ma sensu bo wtedy chłop zajmuje dwa miejsca a tego nie widać bo animacja jest na jedno stąd atakuje się powietrze :-):-):-)
02 latający znakomite można dać każdemu !
03 latający dwumiejscowy czyli gryfy .
04 łucznik
05 łucznik dwumiejscowy .
Niestety nikomu nie można dać w żadnej części Herosów bo nie ma animacji . Gra sie psuje .
06 łucznik latający ! To działa :-):-):-)
07 łucznik latający dwumiejscowy też działa :-):-):-)
08 pieszy atakuje dwa pola jak smok . Bardzo fajne .
09 pieszy dwumiejscowy atakuje dwa pola . Dział wadliwie . Gdy atakuje dwa pola gra sie zawiesza . Szkoda bo chciałem dać kawalerzystom
0a latający atakuje dwa pola działa !
0b latający dwumiejscowy atakuje dwa pola to ma smok
0c łucznik atakuje dwa pola ale tylko walcząc wręcz . Znów pechowo działa wadliwie a by sie przydało .
0d łucznik dwumiejscowy atakuje dwa pola działa
0e łucznik latający atakuje dwa pola Działa !!! :-):-):-)
0f łucznik dwumiejscowy latający atakuje dwa pola Działa ! Takie numery !
To samo dotyczy Heroes II !

Ale sie rozpisalem ale ją to lubię ! Nie będą udawał eksperta i trzymał w tajemnicy . Teraz każdy może do woli zmieniać ! Tylko trochę sie zapoznać z tymi szesnastkami i edytorami heksadecymalnymi ...

Ja już całkowicie pozmienialem i testuje . Inna gra ! Rycerze już nie są ostatnimi dziadami a czarnoksieznicy niepokonani ! Nowe otwarcie w Heroes I
Planuje zrobić Złota Edycję Heroes I bo nie było . Będą zmiany balansujace programy i mapy znalezione w internecie plus gra bo to małe jest wszystko .
Tylko z czasem nie wyrabiam bo robię sam ...

Heroes I to artystyczna grafika basniowo karykaturalna . Tacy Herosi mini . Czyli na dzisiejszy czas gdy na nic czasu nie ma . Jedyne czego brak to więcej miast . Na obrazie armie rycerza i czarodziejki . Oczywiście bez chłopów których ,,nie opłaca sie brać" .Teraz już będzie opłacało dzięki zmianie parametrów gry .
http://www.myabandonware.com/media/screenshots/h/heroes-of-might-and-magic-2rr/heroes-of-might-and-magic_7.gif

Offline

 
  • Index
  •  » Archiwum
  •  » HEROES 1 - Archiwum #1 (posty bez odpowiedzi)
Rangi i tytuły
Zobacz: Komnata Prestiżu

Ludność cywilna
Włóczęga
Przybysz
Obywatel

Armia Królewska
Rekrut
Szeregowiec
Tropiciel
Wojownik
Dowództwo
Generał
Heros

Władze
Strażnik
Hetman
Król
Ranga karna
Przestępca
Nasi Sojusznicy
Zobacz: Sala Tronowa

Akademia Wojny - Heroes of Might and Magic III
Tawerna - 100% Heroes of Might and Magic.
www.disciples.pl
Strażnicy Etherii | Warlords Battlecry Forum

Zapraszamy na nasz portal gamingowy
Zobacz: e-Gildia Graczy

e-Gildia Graczy
Odwiedź także nasz profil na Facebooku!
Motta naszych użytkowników
Zobacz: Hala Sław


Zaprzyjaźnione kanały YouTube
Kanał MJOdorczuka
I tak nie ogarniesz...

Kanał Xena
Co tu dużo mówić?



Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.herbowi.pl Prawnik Poznań napędy do bram Wszywki odzieżowe zaproszenie-komunia.eu materace janpol