Bastionem łatwo się gra, mamy na start mocny 1 lvl, tanie budynki, oprócz wodospadu pegazów, jak dla mnie trochę to drogie jak na 4lvl.
Pod względem magicznym moim skromnym zdaniem najlepsze są wrota. Każdy mag zaczyna z mądrością i magią, dla mnie super opcja, mamy uczelnie żywiołów co daje nam możliwość brania magii jaką potrzebujemy no i gral daje nam wszystkie czary.
Offline
najlepsze miasto dla początkujących - Bastion, tutaj chyba większość się zgodzi
najlepsze miasto pod względem magicznym - Wrota żywiołów i Necro
najlepsze miasto pod względem klimatycznym - gusta różne, dla mnie to Necro
najlepsze miasto na małe mapki - Cytadela
najlepsze miasto na duże mapki - Zamek, Forteca
najlepsze miasto pod względem siły wojsk - Zamek
najlepsze miasto pod względem bohaterów - Cytadela, Loch
najlepsze miasto pod względem rozbudowy - Bastion, Cytadela
Trochę rozbudowałem klasyfikację .
Offline
Generał
Forteca i Lochy to też bardzo magiczne miasta! Ściana wiedzy i Biblioteka w Fortecy, a Lochy to jeszcze Wir Magii. Można też w nich kupować artefakty.
Jeśli chodzi o odpieranie oblężeń, to wiodą prym Forteca i Cytadela. Ta pierwsza za miny, które ranią mocniej niż fosa i 3 jednostki strzelająca. Cytadela za ogromne bonusy do obrony z budynków. To jest dość sytuacyjne, ale taką rubrykę też możemy dodać bo czemu nie.
Offline
Są to faktycznie miasta magiczne, ale czy najlepsze w swym fachu? W Lochu na przykład brak jednej z magii, w Fortecy zaś nie ma komu dobrze wykorzystać tych czarów (bohaterowie co prawda magiczni, ale i komiczni .
A jak oblężenia, to i inwazje. Za najlepsze do szturmów miasto uznałbym Loch lub Zamek. Z kolei najlepsze w inwazji na terenie płaskim byłyby siły Twierdzy.
Offline
Szeregowiec
Kupowanie artefaktów zdarza się raz na ruski rok i jedynie w akcie desperacji, bo zarówno budynek drogi, jak i loteria niezbyt opłacalna(po kieszeni trzepie).
Offline
Zwykle z mapy zbiera się lepiej bądź taniej artefakty.
Offline
Dla mnie to wygląda tak:
1.Lochy(2 postacie strzelające(bardzo dobre), Ulepszone harpie są OP,No i Czarny smok(jedna z najlepszych 7 poziomowych jednostek) )
2.Zamek(2 postacie strzelające(również świetne), Uwielbiam gryfy, Archanioły są zaraz po Czarnych smokach)
3. Nekropolia(Metoda : "W kupie siła" ;P, Czarny rycerz na poziomie 7 poziomowców, Wampirzy Lord też jest OP)
Offline
Obywatel
Praktycznie każde miasto ma swoje wady i zalety oraz inny styl gry.
Poza Inferno które moim zdaniem jest cienkie jak cholera.
Jednak tak:
Zamek- Bardzo zrównoważnone miasto posiadające wiele silnych jednostek i niezbyt dużo słabości. Mamy niezwykle mocną jednostkę poziomu pierwszego, niezwykle dobrych strzelców na poziomie drugim (szczególnie po ulepszeniu), następnie potężną ciężką piechotę, szybką jednostkę latającą na którą trzeba jednakże bardziej uważać, średni mnisi którzy jednakże mogą nadrabiać w ilości, dość silna kawaleria oraz niesamowicie potężne jednakże dość drogie anioły.
Loch- Niesamowicie potężne jednostki, średnia piechota służąca jednak za dobre mięso armatnie, harpie które pomimo słabości są bardzo przydatne przez umiejętności, całkiem dobrzy strzelcy, jak dla mnie jednak troszkę przereklamowani, bardzo przydatne meduzy które dzięki umiejętności zamieniana w kamień mogą całkiem się nieźle wybronić jeśli podejdzie do nich piechota, wytrzymałe i bardzo silne minotaury, Mantykora która według mnie jest przydatna ale nie jest jakimś strasznym ideałem jednostki szóstej i oczywiście świetne smoki.
Bastionem dużo nie grałem więc się nie wypowiadam.
Forteca- Bardzo potężny ale dość kosztowny zamek, pierwsze jednostki są świetne ale tylko po ulepszeniu, biorąc pod uwagę to że pierwsza jednostka zawsze ma dość duży przyrost to będzie on bardzo przydatny, chociaż mniej przydatny w późniejszych fazach gry, gargulce także są niezwykle dobrymi jednostkami, też jednak dopiero po ulepszeniu i zebraniu przynajmniej porządnej ich liczby. Golemy są niezwykle dobrymi jednostkami, magowie i arcymagowie radzą sobie całkiem nieźle, dżiny są niezwykle szybkie+ich umiejętność często jest bardzo przydatna, o nagach nawet nie muszę mówić, a tytani są praktycznie najpotężniejszą jednostką siódmego poziomu, jednakże drogą jak cholera.
Twierdza- Miasto o słabszych początkowych jednostkach jednakże niezwykle dobrych kolejnych jednostkach. Gobliny to nic niezwykłego ale czasem są przydatne, wilczy jeźdźcy są szybcy ale słabi, Urukowie to tacy sobie strzelcy ale nie ma jednakże co narzekać, Ogry są dobre z powodu swojej umiejętności i obrażeń, Ptaki Gromu mają przydatną umiejętność oraz dobrą szybkość, trzeba jednak na nie uważać tak samo jak na gryfy, Cyklopy pomimo słabości jest strzelcem na szóstym poziomie i potrafi niszczyć mury, Behemoty są jedną z najlepszych jednostek siódmego poziomu, praktycznie ich jedyną wagą jest olbrzymia cena po ulepszeniu.
Cytadela- Jak dla mnie strasznie niedoceniany zamek, owszem pierwsze jednostki są słabe lub co najwyżej średnie, jednakże następne, z wyjątkiem Wiwerny uważam za całkiem dobre. Gnolle są średnie, tak samo Reptiliony, ważki zaś pomimo słabego ataku i życia jest niezwykle przydatna w większych grupach do zdejmowania strzelców, nie zapominając także o jej umiejętnościach, Bazyliszki są bardzo przydatne po ulepszeniu, a ich umiejętność niezwykle pomaga w walce, Gorgony są potężne i mogą zabić bardzo potężne jednostki w kilka sekund, Wiwerny są bardzo słabe ale czasami okazują się przydatne, Hydry zaś dzięki umiejętności atakowania trzech pól na raz okazują się niezwykle dobre jeśli chodzi o niszczenie piechoty, obronę miasta, a z teleportem może siać prawdziwy zamęt w szeregach wroga już na początku bitwy.
Wrota Żywiołów- Kilka dobrych jednostek i kilka bardzo słabych jednostek, Nimfy uważam za całkowicie bezużyteczne, Żywiołaki Burzy są świetnymi strzelcami, Żywiołaki Lodu to także potężni strzelcy, Żywiołaki energii mogą być bardzo przydatni dzięki swojej dużej szybkości, Żywiołaki magmy są cienkie, Żywiołaki Magii są świetne dzięki swojej umiejętności atakowania okolicznych pól, Feniksy także są niezwykle dobrą jednostką która nie dość tego potrafi się jeszcze odradzać.
Nekropolis- Osobiście moje ulubione miasto, sprawdzające się jednakże jedynie na dużych mapach. Pierwsza jednostka nie jest naprawdę niczym wielkim ALE, jeśli gramy na dużej mapie, jej potencjał jest ogromny, możemy mieć całe tysiące szkieletów przy odpowiedniej kombinacji umiejętności artyfaktów i budynków. Pamiętam że z jednej armii znajomy potrafił zdobyć ponad 1000 szkieletów (!). Druga i trzecia jednostka są całkowicie beznadziejne, jednakże pozbycie się ich praktycznie jedynie nam pomaga, daje bowiem miejsce na nowe szkielety z nekromancji, w dodatku można je po prostu przemielić w szkieletornii aby zasilić naszą armię w inny sposób. Wampiry są świetnymi jednostkami, jednak dopiero po ulepszeniu, ich umiejętność ożywiania się po zaatakowaniu przeciwnika jest naprawdę potężnym atutem, Lisze mają duże obrażenia i do tego potrafią atakować żywe jednostki które stoją obok siebie, co oznacza że nie tylko jest niezwykle przydatny w niszczeniu większych grup przeciwników ale także nie zada obrażeń twoim własnym jednostkom w przeciwieństwie do magoga (!). Czarni jeźdźcy są niezwykle potężną i bardzo ofensywną jednostką, doskonale spisującą się w niszczeniu oddziałów przeciwnika za jednym zamachem. Kościane smoki nie są zbyt potężne, ale ich ulepszenie, Upiorne Smoki, pomimo nie bycia jakoś strasznie dobrą jednostką, okazuje się niesamowicie przydatne ze względu na swoją szybkość.
Inferno- I teraz mój osobiście najmniej lubiany zamek, nie lubię nim grać i w mojej opinii jest strasznie cienki. Chochliki i chowańce, poza kradnięciem many i może mięsem armatnim są całkowicie bezużyteczne, magog uważam jest zbyt niebezpieczny aby go używać, cerbery przyznaje to naprawdę dobra jednostka, demony są tak średnie jak średnim można być, Czarci Lordowie są niesamowicie drodzy i mało wytrzymali, więc najczęściej giną w pierwszej turze, Ifryty są niezwykle dobrymi jednostkami, Diabły uważam za średnie, mają jednak swoje zalety w szybkości i umiejętnościach.
I to tyle jeśli chodzi o moje zdanie.
Offline
Szeregowiec
Nie doceniasz rusałek. Po przyśpieszeniu(i to nie zawsze, bo czasami zdarza się nam powolny wróg) i przeczekaniu kolejki mogą potężnie dwukrotnie zaatakować przeciwnika, mogą również służyć jako swoiste harpie. Jedynym problemem jest to, że zazwyczaj są to lotnicy kamikaze.
Offline