Obywatel
Rusalkami mozemy kosic na poczatku gry nawet strzelcow co jest trudne innymi miastami. Pozniej jednak szybko padaja.
Zamek oczywiscie jest strasznie mocny zwlaszcza bije 7 poziomem. Ale z czasem najsilniejsze robi sie Nekro. Wrota sa silne tez przez 7 poziom. To jest scisla czolowka.
Offline
Generał
Kiedyś była na ten temat dyskusja, że miasta ogólnie mogą być sobie równe ale kwestia jest samego rozegrania i wykorzystywania zalet oraz wad danego miasta.
Zamek oraz Loch są moim zdaniem najbardziej uniwersalnymi i dobrymi dla początkujących miastami. Mają po 2 jednostki strzelające, minimum 2 latające i dobrą piechotę. Loch przy okazji ma lepszych bohaterów i bardziej zaawansowaną magię. Koszty powinny być dość podobne, ale tutaj dałbym lekki + dla Zamku.
Bastion oraz Twierdza powinny mieć najłatwiej jeśli chodzi o ekonomię.
Nekropolia zaczyna nieco opornie, ale potem szkielety i wysokopoziomowe jednostki przerobią wszystko na przemiał.
Inferno w sumie analogicznie do Nekropolii, choć Inferno ma trudniej gdyż farming demonów wymaga poświęcenia własnych jednostek by je zamienić w coś innego.
Offline
Mr_eLka napisał:
Praktycznie każde miasto ma swoje wady i zalety oraz inny styl gry.
(...)
Zamek- Bardzo zrównoważnone miasto posiadające wiele silnych jednostek i niezbyt dużo słabości. Mamy niezwykle mocną jednostkę poziomu pierwszego, niezwykle dobrych strzelców na poziomie drugim (szczególnie po ulepszeniu), następnie potężną ciężką piechotę, szybką jednostkę latającą na którą trzeba jednakże bardziej uważać, średni mnisi którzy jednakże mogą nadrabiać w ilości, dość silna kawaleria oraz niesamowicie potężne jednakże dość drogie anioły.
Zgadzam się, że Zamek jest miastem zrównoważonym i silnym pod względem fizycznym. Do wad można by tutaj ewentualnie podciągnąć stosunkowo słabych Kapłanów (choć bez przesadyzmu), niskie HP kuszników i przeciętnych bohaterów. Nie zachwyca też być może Halabardnik pod względem mobilności, ale za to ma dużo życia i stosunkowo dużo obrażeń zadaje. Brak 5. poziomu gildii magów wynika ze specyfiki Zamku, ale też należy mieć to na uwadze. Realnym minusem jest natomiast trudna rozbudowa na początku (wymogi dot. poszczególnych budynków), która utrudnia sprawę na samym początku gry. Ale ogólnie świetne miasto moim zdaniem.
Loch- Niesamowicie potężne jednostki, średnia piechota służąca jednak za dobre mięso armatnie, harpie które pomimo słabości są bardzo przydatne przez umiejętności, całkiem dobrzy strzelcy, jak dla mnie jednak troszkę przereklamowani, bardzo przydatne meduzy które dzięki umiejętności zamieniana w kamień mogą całkiem się nieźle wybronić jeśli podejdzie do nich piechota, wytrzymałe i bardzo silne minotaury, Mantykora która według mnie jest przydatna ale nie jest jakimś strasznym ideałem jednostki szóstej i oczywiście świetne smoki.
Harpie są jednak mimo wszystko słabe jak na swój poziom, umiejętności rekompensują, ale podatność na Klątwę dobija. Strzelcy akurat nie są absolutnie moim zdaniem przereklamowani, nie dość, że posiadają mocne statystyki, to jeszcze brak ograniczeń w walce wręcz, a Meduza dodatkowo zamienia w kamień. Warto w przypadku Lochu wspomnieć o świetnych bohaterach (którzy jednak nie mogą pozyskać magii wody), Wirze Magii i Akademii Wojny.
Bastionem dużo nie grałem więc się nie wypowiadam.
Miasto w mojej ocenie o jednej z najprzyjemniejszych ścieżek rozbudowy, dzięki której uzyskujemy pewną przewagę na początku gry. Silne i szybkie centaury, wytrzymałe i nieocenione Krasnoludy i Enty, przeciętne elfy, bardzo mobilne pegazy, no i całkiem dobre Jednorożce oraz Smoki. Bohaterowie również całkiem w porządku, szczególnie Ivor i Mephala. Do tego wysoki poziom zaawansowania magicznego (5 poziomów). Miasto ogółem fizycznie niezłe, ale przede wszystkim dosyć tanie, co jest jej atutem (Aczkolwiek w drewno trzeba się obowiązkowo wyposażyć).
Forteca- Bardzo potężny ale dość kosztowny zamek, pierwsze jednostki są świetne ale tylko po ulepszeniu, biorąc pod uwagę to że pierwsza jednostka zawsze ma dość duży przyrost to będzie on bardzo przydatny, chociaż mniej przydatny w późniejszych fazach gry, gargulce także są niezwykle dobrymi jednostkami, też jednak dopiero po ulepszeniu i zebraniu przynajmniej porządnej ich liczby. Golemy są niezwykle dobrymi jednostkami, magowie i arcymagowie radzą sobie całkiem nieźle, dżiny są niezwykle szybkie+ich umiejętność często jest bardzo przydatna, o nagach nawet nie muszę mówić, a tytani są praktycznie najpotężniejszą jednostką siódmego poziomu, jednakże drogą jak cholera.
Gremlinów być może trochę nie doceniam, ale ich podatność na szybki zgon czyni z nich jednak marną pomoc, nawet biorąc pod uwagę umiejętności strzeleckie. Gargulce są mocne, choć nie mają żadnych skillów specjalnych, po prostu dobre statystyki. Golemy wytrzymałe, choć powolne, nie mniej można z nich zrobić pożytek niejednokrotnie. Arcymagowie to silny punkt zespołu. Co do dżinów, nie mam przekonania, sądząc po kosztach oczekiwałbym jednak czegoś lepszego, ale szybkość niewątpliwie atutem jest. Nagi klasa sama w sobie. Tytani czy są najpotężniejsi na poziomie? Polemizowałbym, ale niewątpliwie mają ogromne atuty, szczególnie umiejętność strzelania. Ogólnie miasto bardzo drogie, badziewni bohaterowie, ale przy odpowiedniej gospodarce da się oczywiście z niego uczynić potęgę, przy użyciu chociażby rozwiniętej magii.
Twierdza- Miasto o słabszych początkowych jednostkach jednakże niezwykle dobrych kolejnych jednostkach. Gobliny to nic niezwykłego ale czasem są przydatne, wilczy jeźdźcy są szybcy ale słabi, Urukowie to tacy sobie strzelcy ale nie ma jednakże co narzekać, Ogry są dobre z powodu swojej umiejętności i obrażeń, Ptaki Gromu mają przydatną umiejętność oraz dobrą szybkość, trzeba jednak na nie uważać tak samo jak na gryfy, Cyklopy pomimo słabości jest strzelcem na szóstym poziomie i potrafi niszczyć mury, Behemoty są jedną z najlepszych jednostek siódmego poziomu, praktycznie ich jedyną wagą jest olbrzymia cena po ulepszeniu.
Średnio lubię tym miastem grać, gobliny to typowe mięso armatnie, wilki co prawda zadają mocne obrażenia, ale łatwo je ubić i to potężny mankament, z kolei urukowie nie wyróżniają się dosłownie niczym na plus poza ceną. Ogry i Ptaki Gromu to z kolei silne jednostki, w które warto zainwestować. Cyklopy są oczywiście silne, ale koszta powodują, że zwykle stawiam je później niż fantastyczne - a stosunkowo niedrogie - Behemoty. Olbrzymia cena? W porównaniu z innymi jednostkami 7. poziomu nie jest aż tak źle.
Cytadela- Jak dla mnie strasznie niedoceniany zamek, owszem pierwsze jednostki są słabe lub co najwyżej średnie, jednakże następne, z wyjątkiem Wiwerny uważam za całkiem dobre. Gnolle są średnie, tak samo Reptiliony, ważki zaś pomimo słabego ataku i życia jest niezwykle przydatna w większych grupach do zdejmowania strzelców, nie zapominając także o jej umiejętnościach, Bazyliszki są bardzo przydatne po ulepszeniu, a ich umiejętność niezwykle pomaga w walce, Gorgony są potężne i mogą zabić bardzo potężne jednostki w kilka sekund, Wiwerny są bardzo słabe ale czasami okazują się przydatne, Hydry zaś dzięki umiejętności atakowania trzech pól na raz okazują się niezwykle dobre jeśli chodzi o niszczenie piechoty, obronę miasta, a z teleportem może siać prawdziwy zamęt w szeregach wroga już na początku bitwy.
Tutaj w zasadzie się zgadzam w pełni w Twoją charakterystyką, dołożyłbym jeszcze wzmiankę o silnych bohaterach (Władcach Bestii). Miasto faktycznie niedoceniane. Wolę grać nim niż Twierdzą przykładowo.
Wrota Żywiołów- Kilka dobrych jednostek i kilka bardzo słabych jednostek, Nimfy uważam za całkowicie bezużyteczne, Żywiołaki Burzy są świetnymi strzelcami, Żywiołaki Lodu to także potężni strzelcy, Żywiołaki energii mogą być bardzo przydatni dzięki swojej dużej szybkości, Żywiołaki magmy są cienkie, Żywiołaki Magii są świetne dzięki swojej umiejętności atakowania okolicznych pól, Feniksy także są niezwykle dobrą jednostką która nie dość tego potrafi się jeszcze odradzać.
Jak już powiedzieli moi poprzednicy, Nimfy wcale nie są takie bezużyteczne, bo po ulepszeniu powstrzymują kontratak, co w połączeniu z ich szybkością, ceną oraz przyrostem daje efekty nieporównanie lepsze od chociażby Harpii mimo niższego poziomu. Miasto to ogólnie bardzo wiele zyskuje po głębszym poznaniu, a także po ulepszeniu. Feniksy z kolei aż takie dobre wg mnie nie są, ich podstawowe walory to gigantyczna szybkość oraz przyrost (obniżony po patchu, jeśli mnie pamięć nie myli). Odradzanie troszkę przereklamowane, choć niezłe. Bohaterowie również niczego sobie. Bardzo to miasto polubiłem, fajnie się nim gra i jeśli przymkniemy oko na niedoróbki graficzne, to wg mnie Wrota należą do bardzo klimatycznych miast.
Nekropolis- Osobiście moje ulubione miasto, sprawdzające się jednakże jedynie na dużych mapach. Pierwsza jednostka nie jest naprawdę niczym wielkim ALE, jeśli gramy na dużej mapie, jej potencjał jest ogromny, możemy mieć całe tysiące szkieletów przy odpowiedniej kombinacji umiejętności artyfaktów i budynków. Pamiętam że z jednej armii znajomy potrafił zdobyć ponad 1000 szkieletów (!). Druga i trzecia jednostka są całkowicie beznadziejne, jednakże pozbycie się ich praktycznie jedynie nam pomaga, daje bowiem miejsce na nowe szkielety z nekromancji, w dodatku można je po prostu przemielić w szkieletornii aby zasilić naszą armię w inny sposób. Wampiry są świetnymi jednostkami, jednak dopiero po ulepszeniu, ich umiejętność ożywiania się po zaatakowaniu przeciwnika jest naprawdę potężnym atutem, Lisze mają duże obrażenia i do tego potrafią atakować żywe jednostki które stoją obok siebie, co oznacza że nie tylko jest niezwykle przydatny w niszczeniu większych grup przeciwników ale także nie zada obrażeń twoim własnym jednostkom w przeciwieństwie do magoga (!). Czarni jeźdźcy są niezwykle potężną i bardzo ofensywną jednostką, doskonale spisującą się w niszczeniu oddziałów przeciwnika za jednym zamachem. Kościane smoki nie są zbyt potężne, ale ich ulepszenie, Upiorne Smoki, pomimo nie bycia jakoś strasznie dobrą jednostką, okazuje się niesamowicie przydatne ze względu na swoją szybkość.
Nekro to fajne miasto, jedno z moich ulubionych. Nie zgadzam się z tak mocną krytyką Zombiaków i Upiorów - pierwsze mają bowiem dużo HP, drugie kradną manę; niby niewiele, ale przy dobrym wykorzystaniu można mieć z nich niezły pożytek. Upiorne Smoki z kolei mają jeszcze jeden mocny atut - Postarzanie. Pod resztą się podpisuję obydwoma rękoma.
Inferno- I teraz mój osobiście najmniej lubiany zamek, nie lubię nim grać i w mojej opinii jest strasznie cienki. Chochliki i chowańce, poza kradnięciem many i może mięsem armatnim są całkowicie bezużyteczne, magog uważam jest zbyt niebezpieczny aby go używać, cerbery przyznaje to naprawdę dobra jednostka, demony są tak średnie jak średnim można być, Czarci Lordowie są niesamowicie drodzy i mało wytrzymali, więc najczęściej giną w pierwszej turze, Ifryty są niezwykle dobrymi jednostkami, Diabły uważam za średnie, mają jednak swoje zalety w szybkości i umiejętnościach.
Infernem ciężko się gra, to fakt. Diabły są świetne, tylko HP mają mało i trzeba z tym uważać. Podstawą w Inferno jest słynny farming, bez niego miasto to wyraźnie ustępuje pozostałym niestety. Dużym minusem jest tutaj również lista bohaterów, niezbyt silnych.
Offline
Najlepsze miasto... Uważam osobiście, że nie ma takiego. Każdy zamek ma swoje wady i zalety, co w rozrachunku ogólnym wyrównuje je ze sobą. To jak z zamkniętym kręgiem. Zamek A jest lepszy od Zamku B, ale gorszy od zamku C. Z kolei Zamek B wygrywa z Zamkiem C. Podobnie jest z żywiołami. Wiatr < Ogień < ziemia < woda < wiatr.
Oceniając jednak według osobistych odczuć - najbardziej podobają mi się Lochy. Cesarskie Meduzy to moja ukochana jednostka, która powoduje, że raczej nie gram innym zamkiem. Ale spróbuję zrobić taki mały ranking swoich lubianych miast od najbardziej lubianego, do najmniej:
1. Lochy.
2. Inferno.
3. Forteca.
4. Cytadela.
5. Twierdza.
6. Zamek.
7. Wrota żywiołów
8. Bastion.
Offline
Cóż, prawdopodobnie dlatego, że strasznie nie lubię klimatu Bastionu, a Zamek już mi się po prostu przejadł. Nie znaczy to oczywiście, że są słabe. Wręcz przeciwnie.
Offline
Ano, faktycznie masz zupełnie inne typowania ode mnie i zresztą chyba większości graczy (co nie znaczy, że złe). Hmm, gdybym miał oceniać pod względem lubienia poszczególne miasta, to w czołówce wymieniłbym Zamek, Necro, Bastion/Lochy (tu mam zgryz), z kolei na ostatnich pozycjach znalazłyby się najprawdopodobniej Twierdza i Inferno.
Offline
Mnie z kolei dziwi niska pozycja Inferno, które swoją drogą, posiada bardzo fajny klimat i ciekawie prezentujące się jednostki ^ ^ No ale to już kwestia gustu.
Offline
Generał
Te notowania są pod kątem ulubione miasto, a temat jest o mieście najlepszym. Stąd albo nazwa tematu albo sam ranking są niewłaściwe.
Offline
Temat ma nazwę "najlepsze miasto". Więc nie musi być typowane jako najlepsze miasto pod kątem siły, ale także pod kątem klimatu i osobistych odczuć : D Tak przynajmniej myślę : )
Offline