Ale jak jesteś od jednego i drugiego zamku daleko i masz armię na bohaterze to już i tak te 20k golda poszło. Wolę miejski portal, o który nie tak trudno.
Offline
Wrota można wybudować z braku laku, jak już innej ewentualności nie ma. No i jak się jest bogatym jak Bill Gates.
Offline
Jeżeli walczysz cały czas, twa "wojna szczurów" i główni co raz się gdzieś spotkają, to tej kasy nie ma, a jeden kapitol i kilka ratuszy nie starczą na wykup co tydzień całej armii ze wszystkich miast.
Offline
Po jakimś czasie zasoby z mapy się kończą, a to one stanowią istotną część przychodu przez dłuższy czas. To nie ratusze, tylko banki, kopalnie i skarby decydują o przewadze ekonomicznej nad wrogiem. Po jakimś czasie banki i skarby zostają wyeksploatowane, a wtedy nie ma za co rekrutować całej armii. W przypadku Inferno to potężny problem, bo miasto nie należy do najtańszych.
Offline
Obywatel
Disclaimer: miasta porównuję tylko w kontekście walki ze sobą, gdyż dane miasto może sobie gorzej radzić w jednej sytuacji, a lepiej w drugiej. Miasto A może przegrać w konfrontacji z miastem B, ale za to może wygrać z miastem C, z którym przegrywa miasto B.
Tłumaczenie nazw może odbiegać od innych wersji gry.
Jednostki
Gnoll Maruder >> Chowaniec
Chowaniec ma większy przyrost i jest szybszy (oraz odrobinę tańszy), jednak ustępuje Gnollowi pod każdym innym względem.
Reptilion > Magog
Magog ma punkt więcej w ataku i jest odrobinę szybszy, jednak Reptilion ma o cztery (!) punkty większą obronę i o dwa punkty większą wytrzymałość, przez co jest znacznie bardziej żywotny od Magoga. W dodatku zadaje większe obrażenia, ma większy przyrost i jest tańszy.
Smocza ważka < Cerber
Ważka ma znacznie większy przyrost, lata, jest bardzo szybka i ma bardzo dobre umiejętności, jednak Cerber zadaje znacznie większe obrażenia (2-7 + 10 ataku w porównaniu do 2-5 + 8 ataku Ważki), bez kontrataku i na trzy pola. W dodatku Ważka jest tylko nieznacznie tańsza od Cerbera.
Bazyliszek królewski > Rogaty Demon
Bazyliszek ma wszystkie statystyki większe bądź równe w porównaniu do Demona i potrafi zamienić w kamień, jednak jest aż o niemal 50% (!) droższy od niego.
Potężna gorgona > Czarci Lord
Czarci Lord zadaje nieco większe obrażenia i jest odrobinę szybszy, jednak przepaść w żywotności pomiędzy tymi jednostkami, znacznie lepsza umiejętność Gorgony i jej niższy koszt rozstrzygają sprawę. Ulepszenie obydwu siedlisk jest uciążliwe.
Wiwerna królewska < Sułtański Ifryt
Ifryt jest lepszy we wszystkim (oprócz obrażeń, które ma porównywalne) i kosztuje tyle samo. Na korzyść Wiwerny przemawia jedynie możliwość szybszego wybudowania siedliska.
Hydra Chaosu < Arcydiabeł
Szybkość Arcydiabła sprawia, że jest znacznie bardziej użyteczny, niż Hydra, która w dodatku ma znacznie niższe statystyki ataku i obrony, rekompensujące Arcydiabłowi jego niską wytrzymałość i obrażenia. Jeśli chodzi o koszt, to Hydra jest znacznie tańsza, zarówno w rekrutacji, jak i przy stawianiu siedliska.
Bezpośrednie starcie (Cytadela > Inferno)
Inferno ma słabszego strzelca, ale może również wykorzystać Arcydiabły do taktyki hit'n'run (wait, atak i powrót na początku następnej tury). Z tego powodu Cytadela zwykle musi podejść. Nie jest to jednak zbyt duży problem z uwagi na ogromną redukcję obrażeń (zwłaszcza z Tazarem jako bohaterem). Kiedy jednostki Cytadeli zaangażują się w walkę wręcz, Inferno nie ma zbyt wielkich szans. Bardzo dużą rolę odgrywają wtedy specjalne umiejętności "bagniaków", podczas gdy armie piekieł praktycznie nie mają się czym pochwalić. Magia wody daje Cytadeli dużą przewagę nad Magią ognia Inferno,
Początkowy rozwój i podbój mapy (Cytadela > Inferno)
Inferno na początku będzie się opierało głównie na jednostkach poziomu 2 i 3. Jeden, niezbyt mocny strzelec i brak szybkiej jednostki latającej aż do poziomu 6 utrudnia sprawę. Jednak rozbudowanie siedlisk aż do 5 poziomu jest dość łatwe.
Cytadela ma na początek silnego, choć wolnego piechura i mocnego strzelca. Prędko dochodzą jeszcze szybkie, latające Ważki i Wiwerny. Czyszczenie mapy takim zestawem powinno być całkiem sprawne. W dodatku armia Cytadeli jest znacznie tańsza od armii Inferno, choć przy rozbudowie bagiennych siedlisk mogą być problemy z drewnem.
Budynki specjalne (Cytadela < Inferno)
+1 do Mocy jest IMO ważniejsze, niż +1 do Obrony. Reszta budynków Cytadeli pomaga trochę w oblężeniu oraz umożliwia budowę okrętów, więc zazwyczaj się nie przydają.
Bohaterowie (Cytadela > Inferno)
W Cytadeli jest znacznie więcej dobrych bohaterów, zwłaszcza Alkin i Tazar.
Magia (Cytadela < Inferno)
Inferno posiada czary do piątego poziomu, a Cytadela do trzeciego, jednak Magia wody jest bardzo dobrą kontrą na Magię ognia.
Podsumowując, moim zdaniem Inferno przegrywa w starciu z Cytadelą.
Ostatnio edytowany przez MaD (2015-06-19 11:01:38)
Offline
Obywatel
Cytadela dodatkowo ma olbrzymie statystyki obrony i nie jest ich łatwo się pozbyć. Zamek jako jedyny ma podwójną fosę i mury są mocne. Najgorsze miasto do zdobywania. Poza tym wolno się chodzi po bagnach. Najgorszy teren gry. Wadą są słabe zaklęcia ale te można zdobyc w innych miastach. Inferno ma silna magię i wrota które pomagają ale tylko gdy są co najmniej dwa miasta i daleko od siebie. Cytadela jednak jest silniejsza, jednostkami może niekoniecznie. Ale miastem.
Offline
MaD napisał:
Gnoll Maruder >> Chowaniec
Chowaniec ma większy przyrost i jest szybszy (oraz odrobinę tańszy), jednak ustępuje Gnollowi pod każdym innym względem.
Reptilion > Magog
Magog ma punkt więcej w ataku i jest odrobinę szybszy, jednak Reptilion ma o cztery (!) punkty większą obronę i o dwa punkty większą wytrzymałość, przez co jest znacznie bardziej żywotny od Magoga. W dodatku zadaje większe obrażenia, ma większy przyrost i jest tańszy.
Smocza ważka < Cerber
Ważka ma znacznie większy przyrost, lata, jest bardzo szybka i ma bardzo dobre umiejętności, jednak Cerber zadaje znacznie większe obrażenia (2-7 + 10 ataku w porównaniu do 2-5 + 8 ataku Ważki), bez kontrataku i na trzy pola. W dodatku Ważka jest tylko nieznacznie tańsza od Cerbera.
Bazyliszek królewski > Rogaty Demon
Bazyliszek ma wszystkie statystyki większe bądź równe w porównaniu do Demona i potrafi zamienić w kamień, jednak jest aż o niemal 50% (!) droższy od niego.
Potężna gorgona > Czarci Lord
Czarci Lord zadaje nieco większe obrażenia i jest odrobinę szybszy, jednak przepaść w żywotności pomiędzy tymi jednostkami, znacznie lepsza umiejętność Gorgony i jej niższy koszt rozstrzygają sprawę. Ulepszenie obydwu siedlisk jest uciążliwe.
Wiwerna królewska < Sułtański Ifryt
Ifryt jest lepszy we wszystkim (oprócz obrażeń, które ma porównywalne) i kosztuje tyle samo. Na korzyść Wiwerny przemawia jedynie możliwość szybszego wybudowania siedliska.
Hydra Chaosu < Arcydiabeł
Szybkość Arcydiabła sprawia, że jest znacznie bardziej użyteczny, niż Hydra, która w dodatku ma znacznie niższe statystyki ataku i obrony, rekompensujące Arcydiabłowi jego niską wytrzymałość i obrażenia. Jeśli chodzi o koszt, to Hydra jest znacznie tańsza, zarówno w rekrutacji, jak i przy stawianiu siedliska.
Co do pierwszych trzech poziomów się zgodzę, bo tam faktycznie sprawa jest dosyć jasna. Siłowo także zgadzam się, że Bazyliszek oraz Gorgona to zestaw solidniejszy niż Demon i Czart. Z tymże tutaj trzeba też wziąć pod uwagę kwestię farmingu, a jako że w tych pojedynkach trudno cokolwiek zakwestionować, to umownie bym po prostu dołożył punkt na rzecz Inferno za tego skilla (tylko w wypadku tego starcia, bo trudno tutaj nawet na poczet konwencjonalnego porównania wpisać np. remis kosztem gorgony, a z drugiej strony farming wypadałoby uwzględnić przy samym porównaniu jednostek).
Następna sprawa, z którą się nie do końca zgadzam, to rozstrzygnięcie Hydra Chaosu vs Arcydiabeł. O ile rzeczywiście Arcydiabeł jest dużo bardziej mobilny i dzięki temu można nim zasiec chociażby strzelców przeciwnika, o tyle Hydra potrafi związać i zmiażdżyć zdecydowanie większą liczbę wojsk, potencjalnie jest więc znacznie silniejsza (Wielopolowy atak w połączeniu z powstrzymywaniem kontry nie raz czyni miazgę). Statystyki ma co prawda słabsze, jeśli chodzi o ilość zadawanych i otrzymywanych obrażeń (stosunkowo niski Atak i Obrona), tym nie mniej jest tańsza i ma więcej HP. Powiedziałbym, że te dwie jednostki mają różne, ale równoważne zastosowania, z tą różnicą, że przy odrobinie magii Hydra staje się niesamowicie destrukcyjną bronią (teleport i te sprawy). Dołóżmy do tego kwestię siedliska, które w Inferno buduje się ciężko, a cena - powiedzmy wprost - jest za duża w porównaniu do siły diabłów. W konsekwencji wg mnie lepszą jednostką jest jednak Hydra Chaosu.
MaD napisał:
Budynki specjalne (Cytadela < Inferno)
+1 do Mocy jest IMO ważniejsze, niż +1 do Obrony. Reszta budynków Cytadeli pomaga trochę w oblężeniu oraz umożliwia budowę okrętów, więc zazwyczaj się nie przydają.
Bohaterowie (Cytadela > Inferno)
W Cytadeli jest znacznie więcej dobrych bohaterów, zwłaszcza Alkin i Tazar.
Magia (Cytadela < Inferno)
Inferno posiada czary do piątego poziomu, a Cytadela do trzeciego, jednak Magia wody jest bardzo dobrą kontrą na Magię ognia.
Troszkę nie po kolei skomentuję, ale jakoś tak mi wygodniej się zawsze oceniało. W mojej ocenie Obrona, jeszcze zważywszy na charakter miasta Cytadela, jest większą pomocą od Mocy. Stąd ja z kolei stawiam tutaj na Cytkę.
Bohaterowie Cytadeli - klasa sama w sobie.
Demony na pierwszy rzut oka wydają się nie być aż takie złe, jak się powszechnie przyjmuje: bardzo duża szansa na Logistykę, praktycznie stuprocentowa przy systematycznym rozwijaniu bohatera, dalej Atak, niestety Balistyka, ale taka sama sytuacja jest przy Władcach Bestii, Płatnerstwo, Łucznictwo (choć w tym mieście bez szerszego zastosowania), Taktyka (zawsze spoko) i Odporność. Co jest zatem problemem? Po pierwsze skille startowe bohaterów, które po prostu nie zachwycają (dużo śmieciowych umiejętności typu Nauka Czarów, Odkrywanie). Po drugie kwestia umiejętności podstawowych Demonów: o ile do 10. poziomu otrzymują one Atak, Obronę, Moc i Wiedzę w proporcjach sensownych: 30/30/20/20%, o tyle powyżej 10. ta proporcja się odwraca i dostajemy więcej skilli magicznych niż militarnych (przypominam, że mowa o woju). W konsekwencji wychodzi niefortunna hybryda, która przy odrobinie pecha może mieć dodatkowo Naukę Czarów startowo, Łucznictwo bez żadnych sensownych strzelców, Balistykę i na otarcie łez Logistykę. Kiepska sprawa, która pogłębia słabość Inferna. Gdyby jeszcze z tymi umiejętnościami podstawowymi było odwrotnie, to jakoś by się to kupy trzymało, ale tak nie jest.
Co do magii to wiadomo, 5 lvl lepszy od 3 lvl, z zastrzeżeniem, że osobiście rzadko inwestuję w aż tak wysokie poziomy magii.
Zgadzam się z Twoim, MaD, rozstrzygnięciem co do bezpośredniej walki oraz pozycji startowej. Generalnie Cytadela to szybki rozwój, duże pole do popisu i porządne jednostki (niektóre wręcz bardzo dobre). Inferno ma w gruncie rzeczy niewiele do zaoferowania, tutaj bym wręcz powiedział, że to gracz oferuje Inferno dodatkowe rozwiązania, aby nie odstawać. Ma to oczywiście swoje zalety poza samą grą, ale w ścisłym pojedynku również stawiam na Cytadelę. Szanuję siłę tego miasta, choć nie będę ukrywać, że nie jestem specem od gry nim.
Offline