Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#61 2015-10-13 20:24:14

 Kamilo67

Obywatel

Skąd: Gdzieś w odległych krainach
Zarejestrowany: 2015-08-15
Posty: 111
Miasto: KamiloLand
Kampania: TYLKO ŁATWE
Jednostka: Kamilos
Bohater: Kamilo :)
Magia: Słowa

Re: Seria gothic

Tydzień temu zacząłem grać w Gothica, aczkolwiek serię znam od długiego czasu (oglądałem jak brat grał i wiele filmów z tej gry).

Pierwsza część jest bardzo dobra. Niestety grafika, sterowanie i błędy zniechęciły wielu i nazywają ją crapem. Trochę w tym racji, ale bez dobrej grafiki potrafię grać, bo liczy się dobrze spędzony czas wolny, a nie tylko wieczne ocenianie (co robię tylko przy okazji ogrywania). Sterowanie jest dziwaczne i ciekawi mnie, czy sami twórcy zdawali sobie z tego sprawę, choć można się przyzwyczaić i będzie wygodnie (trzeba też pamiętać, że gra tworzona była z myślą braku myszki i były plany na GameCube i Playstation 2! Wyobrażacie sobie to ?) Gorzej z błędami. Przez ten krótki czas znalazłem:

- kiedy ogarniałem jak korzystać z ogniska, sklonowałem sobie mięso (:O)
- strażników w starym obozie i w sekcie, informujących o ataku po 3 próbach wejścia, można pominąć poprzez wyciągnięcie broni i przejście dalej lub skacząc (dialogi są dopiero na podłożu)
- kiedyś jak wlazłem do czyjejś chaty, Huno i jeden z kopaczy zlecieli spadli z krawędzi i zginęli
- sprowokowałem gobliny do spadnięcia do wody, co spowodowało, że się nie ruszały (choć może to pomyłka, nie pamiętam jak to było)
- często NPC myślą, że mam nadal wyciągniętą broń po jej schowaniu
- jeden z kopaczy zawsze po ogłuszeniu posiada 2 młotki. tak samo jest z Grimem, który posiada trochę żarcia, Hunem, który wszystkiego z kowalstwa ma po 5 sztuk oraz chyba z resztą kopaczy, co daje duże farmienie
- w niektórych miejscach utknąłem i musiałem wczytać grę
-
Inne niedoróbki:
- w Starym Obozie, NPC spanikowany po utracie wielkiej ilości życia, ucieka przez bramę koło strażników. rozumiem, że muszą się gdzieś ukryć, ale jest to zabawne, bo tam siedzą w miejscu, a jeden z kopaczy mówił, że musi na zewnątrz obozu być, bo go nie wpuszczą

Tyle na dzisiaj, jutro dokończę moją wypowiedź (jest jeszcze wiele do powiedzenia, a nawet rozwinięcia jak odkryję coś nowego).


"Zapraszam na Morenkę!" - Pietrek "Archon" Kogucik do Adasia, 2k16

http://tinyurl.com/y9dt3lw4 http://tinyurl.com/y8b5grtf

Offline

 

#62 2015-10-13 22:16:51

 Xeno

Generał

19059944
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 3160
Miasto: Moje Bagno
Kampania: Łatwa
Jednostka: Silna
Bohater: Najlepszy
Magia: Destruktywna

Re: Seria gothic

Kamilo67 napisał:

strażników w starym obozie i w sekcie, informujących o ataku po 3 próbach wejścia, można pominąć poprzez wyciągnięcie broni i przejście dalej lub skacząc (dialogi są dopiero na podłożu)
sprowokowałem gobliny do spadnięcia do wody, co spowodowało, że się nie ruszały (choć może to pomyłka, nie pamiętam jak to było)
jeden z kopaczy zawsze po ogłuszeniu posiada 2 młotki. tak samo jest z Grimem, który posiada trochę żarcia, Hunem, który wszystkiego z kowalstwa ma po 5 sztuk oraz chyba z resztą kopaczy, co daje duże farmienie

Takie błędy to nie błędy.
Ten ze strażnikami to i w 2 był. A spadające stworki do wody to po prostu niedorobienie inteligencji NPC, albo programowanie by dochodziły do cb po najkrótszej drodze.
U niektórych postaci respią się przedmioty i to chyba był celowy zabieg twórców.
Ogólnie jak na grę z 2001 roku i patrząc na tamte lata to grafa zwalała z krzeseł i mi do tej pory się bardzo podoba. Wykonanie też podług dzisiejszych gier było o wiele lepsze, a G2 NK to już kosmos robi i uważam ją za najlepszą z całej trylogii (TAK G4 to nie GOTHIK TYLKO MARNA PODRÓBKA!!!).

Offline

 

#63 2015-10-15 21:01:05

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Seria gothic

Ja też uważam, że G2 jest najlepszy w serii, choć 3 też mi się podobała mimo tych wszystkich niedoróbek, które wielu graczy odrzucają na wstępie.

Arcania od jakiegoś czasu w ogóle przestała nazywać się Gothiciem, cofnięto prawa do nazwy czy jakoś tak.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#64 2016-03-22 11:37:14

 oumen

Obywatel

Zarejestrowany: 2016-01-12
Posty: 112
Miasto: Wrota Żywiołów i Bastion
Kampania: Ciekawa
Jednostka: Jednorożec, żywiołak burzy
Bohater: Monere/ Kyrre
Magia: ŻADNEJ MAGII!!!

Re: Seria gothic

Jestem starym weteranem tej serii( a przynajmniej dwóch pierwszych części).  Ocenię wszystkie części.

Gothic 1 - 7/10
Gothic 1 MT - 9,9/10
Gothic 2 - 7,1/10
Gothic 2 NK - 9,9/10
Gothic 3 - 7/10
G3 Zmierzch Bogów - 5,5/10
ArcaniA - 4,5/10

A wy co o tym sądzicie?


Wam się oczy otworzą kiedy mnie się zamkną. JKM
              Tylko głupi odmawia kiedy mądry prosi

Offline

 

#65 2016-03-22 14:53:16

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Seria gothic

Gothic 1 - 8/10
Gothic 1 MT - 8+
Gothic 2 - 9/10
Gothic 2 NK - 10/10
Gothic 3 - 8/10, tzn. po patchach, inaczej to 7/10.
Gothic 3 Zmierzch Bugów - 5/10
Arcania - 6,5/10

Gothic 3 to dobra gra, ale taka jakaś rozlazła. Twórców projekt zwyczajnie przerósł, co w połączeniu ze zmianą silnika graficznego sprawiło że stary klimat uległ rozcieńczeniu. Gra jest jakoś bardziej kolorowa i epicka, podczas gdy poprzednie części były bardziej "przyziemne" i ponure. Ten klimat ogólnego zaszczucia, szczególnie gdy chodziło się po cmentarzach, Świątyni Śniącego i Dworze Irdorath. Ciągle pamiętam rozczarowanie gdy klęknąłem przy posągu Beliara w G3. Zamiast znajomego efektu opętania (czerwień, upiorne dźwięki), wszystko wyglądało normalnie.

Co do G2 to nigdy nie lubiłem specjalnie Poszukiwaczy, ich mentalne ataki są bardzo fajne (czerwień itd.), ale po pewnym czasie starałem się ich aktywować z dystansu zamiast po raz n-ty oglądać animację próby opętania. Na początku myślałem, że Bezi może zostać opętany po zbyt wielu atakach (game over), stąd tym bardziej starałem się ich unikać. Jak się jednak okazuje, bycie Wybrańcem Adanosa robi swoje - Bezimienny ma zbyt silną wolę by tak po prostu oddać duszę. Po prostu psują nam sen i to jedyny problem. Nieco modowałem grę, by sobie dorobić m.in Palisadę Orków i to co było za nią (np. Obóż Bractwa), tych lokacji bardzo mi brakowało w czystym G2. Jest the Returning, ale może kiedyś, tyle contentu że dla mnie to przesada.

Zmierzch Bugów, sama nazwa mówi jak to wszystko wyglądało. Bezi zmienił się w wielkiego polityka-patriotę. Asasynacja charakteru postaci godna tego co serial Gra o Tron zrobił ze Stannisem Baratheonem. No i bugi.

Arcania jako osobna gra była ok, ale żadne z niej objawienie. Upadek Setarrif nawet nie zaszczyciłem rozgrywką, ale krótki i dno mułu. Do tego okazało się, że Adanos jest kobietą, ma roztrojenie jaźni i stąd wzięli się Innos z Beliarem. Zdaje się, że grę robili Hindusi (tak jak ZB) i uznali, że ładowanie swoich transgenderowych bóstw do gry z innego kręgu kulturowego jest dobrym pomysłem.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#66 2016-03-23 16:38:00

 oumen

Obywatel

Zarejestrowany: 2016-01-12
Posty: 112
Miasto: Wrota Żywiołów i Bastion
Kampania: Ciekawa
Jednostka: Jednorożec, żywiołak burzy
Bohater: Monere/ Kyrre
Magia: ŻADNEJ MAGII!!!

Re: Seria gothic

Zmierzch bogów i ArcaniA w ogóle mi się ni podobają.
Zaś NK i MT są zarąbiste jest tyko kilka błędó ale prawie niezauważalnych.
Grafa też jest dobra.
Przede wszystkim jest różnorodność gildii, każdy znajdzie coś dla siebie.
Oczywiście bez NK nie gram G2 bo za niski poziom jak dla mnie, a w G1 też zawsze biorę mroczne bo niekiedy gra jest nie do przejścia.
Największym błędem MT jest dubbing.
W NK ja ze swojej strony dodałbym jeszcze to że po zabiciu kruka jarkendar i piramidy koło portalu się zaludniły a cywilizacja odżyła.


Wam się oczy otworzą kiedy mnie się zamkną. JKM
              Tylko głupi odmawia kiedy mądry prosi

Offline

 

#67 2016-03-23 18:42:34

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Seria gothic

Jak tam miała cywilizacja odżyć jak jedyni ludzie tam to garstka Piratów, Magowie Wody (którzy i tak poszli precz na kontynent - Gothic 3) i Bandyci. Poza tym Orkowie musieli ich tam znaleźć po drugiej stronie, byli już wcześniej więc mogli przypłynąć całą flotą, albo znaleźć portal. Nie ma szans by w Jarkendarze mogło się rozwinąć cokolwiek.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#68 2016-03-23 19:08:54

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Seria gothic

Tak jak pan Sauron powiedział, Jarkendar był opustoszały, a najazd orków na Khorinis praktycznie wykluczył jakąkolwiek jego kolonizację.
Jeśli chodzi o te części, w które grałem, to oceniłbym je następująco:
Gothic 1 7/10
Gothic 2 (czysty) 8,5/10
Gothic 2 NK 9/10
Gothic 3 8/10
Przy czym zastrzegam, że oceniam je z dzisiejszej perspektywy. W roku premiery G1 był zapewne wybitny, a G3 szału nie robił, nie mniej akurat tę serię głębiej poznałem dopiero po latach od premiery.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#69 2016-03-23 20:36:59

 oumen

Obywatel

Zarejestrowany: 2016-01-12
Posty: 112
Miasto: Wrota Żywiołów i Bastion
Kampania: Ciekawa
Jednostka: Jednorożec, żywiołak burzy
Bohater: Monere/ Kyrre
Magia: ŻADNEJ MAGII!!!

Re: Seria gothic

Jarkendar mogliby zaludnić ludzie z khorinis a potem rozmnażanie, ułaskawienie bandytów i ich uporządkowanie. Budowa stoczni u piratów. Odnowienie posiadłości.


Wam się oczy otworzą kiedy mnie się zamkną. JKM
              Tylko głupi odmawia kiedy mądry prosi

Offline

 

#70 2016-03-23 23:16:58

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Seria gothic

Też prawda, w końcu pewnie niektórzy przetrwali inwazję i nie trafili do niewoli orków. Pomysł z odnową Jarkendaru jednak całkiem trafiony.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Rockies Retreat by Gordon Property Management