Neutrale nie zawsze dzielą armię, nawet jak ty masz 7 slotów zajętych. W sumie to nawet nie wiem od czego to zależy, że się czasami konsolidują lub rozpraszają.
A z tym koszeniem czegokolwiek już napisałem jak sprawa wygląda. Fajny, ale ryzykowny.
Offline
Czyli wychodzi, że nawet na początku gry nam się za bardzo łańcuch nie przyda, jeśli przeciwnik nie będzie mieć więcej niż 3 slotów, chyba że sobie zapełnimy pojedynczymi 1-lvlowcami i będziemy skutecznie kombinować. Ogólnie tak jak się nie zgadzałem z tą opinią, że Solmyr jest przesadzony, tak teraz się przy tym utwierdzam, a nawet wydaje mi się, że lepiej byłoby mieć na start jakieś drobniejsze zaklęcie, ale bardziej użyteczne, np. kamienna skóra czy przyspieszenie (są chyba tacy magowie, tylko nie pamiętam, w jakich miastach).
Offline
Generał
Ciskając łańcuch na początku bitwy przejdzie pomiędzy pomiędzy jednostkami wroga od góry do dołu, albo odwrotnie, a potem przeskoczy na jednostki naprzeciwko po drugiej stronie, to da się ocenić. Właśnie dlatego mówię, że jest dobry na neutrale. Na starcie inicjujemy za pomocą łańcucha i pozwala nam to pozbyć się jednostek strzelających z którymi na pewno będziemy mieli problem. Solmyr inwestuje sporo w magię, stąd będzie mieć spore statystyki w tych kategoriach. Pozwala to cisnąć więcej łańcuchów, a naturalna predyspozycja do magii powietrza pozwala podtrzymać ofensywę w późniejszym etapie. Nie mówię, że jest to 100% doskonałe rozwiązanie, ale zawsze jakaś alternatywa zamiast branie utartej "mety" czyli wojownik, pewnie z Cytki/Twierdzy.
Offline
Sauron napisał:
Ciskając łańcuch na początku bitwy przejdzie pomiędzy pomiędzy jednostkami wroga od góry do dołu, albo odwrotnie, a potem przeskoczy na jednostki naprzeciwko po drugiej stronie, to da się ocenić.
Zdarza się sytuacja, że łańcuch przeskoczy od razu na naszą stronę. Wiem dokładnie jak działa, bo często nim na arenach grałem i jak uderzy to czynnik losowy.
Meta w Fortecy nie jest utarta. Jak nie grasz Neelą i coś jeszcze jest ,ale nie pamiętam, to można zagrać pod bolka z każdego miasta.
Offline
Łańcuch uderza w najbliższą jednostkę celu, potem przeskakuje w najbliższą i tak 4 razy. Może jak odległość jest ta sama, to jest to losowe. Ciekawa alternatywa, można się magiem w taki sposób od czasu do czasu pobawić.
Offline
Generał
Gra wymaga jednak spatchowania, więc jeśli kojarzycie sobie jakieś ciekawe ulepszenia to dajcie znać. Moglibyśmy wspólnie wypróbować i zobaczyć jak to się ma.
Przykładowo drobny detal do zmiany: wojownicy zaczynają na 1 lvl z łączną sumą 6 pkt statystyk np. Barbarzyńca 4 atak 0 obrona 1 mczarów 1 wiedza. Czarodziej natomiast miał bodajże 0 0 2 3 albo odwrotnie. Niektóre umiejętności też wymagałyby wzmocnienia. Grając Solmyrem, przydałby się mistycyzm ale nie wiem czy on aby nie regeneruje zbyt mało punktów many. Założenie jest proste, czarujemy dużo kosztownych zaklęć, trzeba to zrekompensować.
By magowie w ogóle byli jakąś lepszą alternatywą, całe drzewko magii musiałoby ulec przebudowie, by wybór np. mistycyzmu czy talentu magicznego miał większy sens. Mądrość jest ok, bo ona i tak służy tylko do rzucania wyżej poziomowych czarów. Wg mnie jest to bardzo pożyteczny skill, bo grając nawet misje w Nieświętym Przymierzu, brak mądrości u jednego z bohaterów (co ciekawe, Yoga) utrudnia pewne walki czy czyszczenie mapy. Niby mogę te wszystkie nieumarłe armie z misji 11 atakować po kolei magiczną strzałką ale to zajmuje czas i jest mało opłacalne w kosztach. Zniszczenie nieumarłych kosztuje grosze, a to czar już 3 lvl więc RIP.
Offline
Ingerując w drzewko magii w 3 wzmocniłbyś też wojów. Tutaj trzeba zająć się samymi magami. Więcej pkt statystyk na start i coś co by rozwiązało u magów kwestię rzucania czarów na początku szczególnie, czyli regeneracja many powinna u nich by zwiększona, a mistycyzm niestety i dla maga jest lipną umką.
Offline
Generał
Czy to nie jest tak, że ilość wiedzy oznacza też regenerację many na turę? To trzeba albo im ładnie podkręcić wiedzę, albo wzmocnić Mistycyzm. Znowu mi brakuje koła umiejętności z piątki. Tam na każde miasto przypada tylko jedna klasa, więc grając Akademią musisz grać Czarodziejem i tyle w temacie. Dla takich klas magicznych Talent Magiczny + Regeneracja Many to mus. Kombinacji tam jest akurat mnóstwo, ale są tam jeszcze dodatki typu obniżenie kosztów czarów o 20%, czy zmniejszenie odstępu między czarami o 30% na ekspercie - to już jednak wynika z systemu paska inicjatywy.
Piątka przynajmniej była robiona przez fanów, którzy umieli uszanować oryginał i dodać trochę od siebie. Tam przerobili nawet Naukę (tutaj śmieć) na Oświecenie, które poza bonusem do dośw. daje jeszcze premie do statystyk.
Wątpię, czy da się wprowadzić aż tak złożone bajery do Heroes 3. Można jednak wprowadzić zmiany w liczbach, ale ostrożnie.
Offline
Obywatel
To wszystko da sie zrobic. Szansa nauczenia umiejetnosci jest generowana losowo. Jesli zrobimy ZERO to np. barbarzynca nie bedzie dostawal magicznych :-) To prosta tabelka herotraits. Wystarczy ja wrzucic do folderu data luzem. Mistycyzm u siebie tez podkrecilem. Mozna zrobic:
2 pkt bez niczego.
podst 6 pkt
zaaw 12 pkt
mistrz 20 pkt
Dziennie. To by bylo cenne.
Talent magiczny: plus 25 plus 60 i plus 100 do mocy zaklec zrobilem u siebie.
Punkty tez mozna uregulowac. Sa tez losowo w herotratis.
Wojownik mialby np. 3311 a na 40 poziomie 30,30,10,10.
Mag natomiast 1133 a na 40 poziomie 10,10,30,30
To by byla roznica. Tez sobie cos takiego zrobilem.
Offline
Generał
To czemu nie zrobimy jakiegoś forumowego patcha? Wszystkim by się przydało coś takiego, na oficjalnego patcha już od kilkunastu lat nie masz, trzeba sobie samemu radzić. Equilibris dla H4 działa to czemu nie. My i tak zmienimy tylko trochę cyferek, a nie zrobimy jakiejś dzikiej WoGifikacji.
Offline