Rekrut
Sauron napisał:
Cytadela ma jeszcze lepszych bohaterów, a magię to oba miasta mają równą.
No wlasnie, wiec chyba teraz juz nikt nie ma najmniejszych watpliwosci, ktore miasto jest lepsze .
Offline
Hmm... Miasta zarazem bardzo podobne i bardzo różne. Ciekawy pojedynek. Myślę jednak, że Cytadela wygra bez problemów.
Goblin vs. Gnoll - gnoll wygra bez problemów
Pies vs. Jaszczur - wygrywa pies.
Uruk vs. Ważka - oczywiście ważka. Tylko zjawa jest gorsza od nic niewartego orka
Ogr vs. Bazyl - oczywiście, ogr jest lepszy. Ma lepsze staty i skille. Ale bazyl jest lepszy do manewrowania i ma tańsze siedlisko, za co go cenię. Mimo wszystko ogr zwycięża.
Ptak Gromu vs. Gorgona - gorgona ma najlepszy skill w grze, najwięcej HP i deffa na poziomie. Ptak jedynie jest szybszy i ma bodajże kilka punktów ataku więcej, a skill gorszy. Gorgona zwycięża.
Cyklop vs. Viverna - nie ma wątpliwości: Viverna zwycięża.
Behemot vs. Hydra - starcie jednostek pod wieloma względami podobnych. Np. każda z nich jest raczej powolna i każda wali tylko atak lub obrone, a nie w obydwa. Skille zupełnie inne, ale hydra ma lepszy. I to ona zwycięża.
Cytka: 5
Twierdza: 2
Magia: remis
Graal: jak dla mnie cytka ma lepszy, ale niech wam będzie - remis, żeby nie było bezsensownych dyskusji.
Budowle specjalne: Twierdza ma sale Valhalii, Dodatkową kuźnię, gildię najemników. Cytadela: kilka formacji zwiększających deffa. Twierdza minimalnie lepsza, choć tutaj znowu rzuca się w oczy podobieństwo jak w przypadku hydry i beha (atak lub obrona)
Bohaterowie: oczywiście Cytka króluje.
Podsumowując:
Cytadela: 7
Twierdza: 4
Offline
Generał
Co do ogra- bazyliszka
Bazyliszek królewski Ogr szaman
Atak 12 Atak 13
Obrona 12 Obrona 7
Obrażenia 6-10 Obrażenia 6-12
Wytrzymałość 40 Wytrzymałość 60
Szybkość 7 Szybkość 5
Cena 400 złota cena też 400
Bazyliszek ma atak mniejszy tylko 0 1 pkt, obrażenia zadaje niewiele mniejsze, tylko HP ma o 20 słabsze. Jest szybszy, siedlisko tanie, do tego zamienia w kamień. Ogr rzuca żądzę krwi.
Ogr wygrywa w statach, ale nieznacznie, bo nastawienie bohaterów Cytki na obronę zmniejsza zadawane im obrażenia.
Graale- każdy dodaje 5000 złota i przyrost o 50% większy, ale Pomnik Wodza ( Twierdza) dodaje 20 ataku broniącemu miasta, a Mięsożerna Roślina zwiększa broniącemu atak i obronę po 10. Ogromny def Cytadeli zostaje mocno zwiększony, do tego podniesienie niższego ataku daje niezły offence i ogromnego defa.
Budowle dodatkowe- Cytadela ma jeszcze budowle pomocnicze, więc wychodzi, że lepiej nie atakować miasta Cytadeli. Twierdza ma Sale Walhalli ( +1 do ataku), a Cytka Sanktuarium ( + 1 do obrony) co do gildii najemników, to jej nigdy nie używałem, Twierdza nie ma często problemów, a zasobów jest sporo, a oddziały sprzedawać trochę szkoda, więc ta gildia jest dla mnie niepotrzebna.
Razem= grall lepszy ma Cytadela, budowle specjalne remis, magia remis
Wynik= Cytadela 9 Twierdza 4
Offline
Rekrut
Sauron napisał:
Co do gildii najemników, to jej nigdy nie używałem, Twierdza nie ma często problemów, a zasobów jest sporo, a oddziały sprzedawać trochę szkoda, więc ta gildia jest dla mnie niepotrzebna.
Pozwole sie nie zgodzic z tym niesprawiedliwym osadem Gildii Najemnikow . Wielu z Was mowi, ze na jaskinie Cyklopow potrzeba zbyt wielu Krysztalow - fakt, ale od tego wlasnie jest Gildia Najemnikow . Wcale nie musimy wymieniac "swoich Twierdzowych" jednostek - mozemy przeciez wymieniac jednostki neutralne, ktore sie do nas przylaczyly. W ten oto sposob, mozemy bardzo szybko zdobyc tak duze ilosci Krysztalow, ze starcza zarowno na Jaskinie Cyklopow, jak i na ulepszenie siedliska Behemotow. Ogolnie rzecz biorac, Gildia Najemnikow jest bardzo dobra i przydatna budowla specialna.
A jezeli chodzi o Graala, to jednak trzeba przyznac, ze lepszy Graal jest w Cytadeli.
Ostatnio edytowany przez Magyar (2009-04-12 16:28:53)
Offline
Generał
Wiele jednostek bez dyplomacji się nie przyłączy, a nie zawsze trafimy na takiego skilla. Jak się przyłączą to rzeczywiście można coś tam sprzedać, ale i tak cyklopy się buduje tylko wtedy, kiedy już naprawdę nie ma co się robić z zasobami.
Offline
Obywatel
Hogoblin > Gnoll Maruder - Gnoll jest słaby, a gdzieś 1000 Hogoblinów, może rozwalić z 1500 Gnolli, ale nie za jednym ciosem.
Wilczy Jeździec < Jaszczuroczłek - Jaszczuroczłek strzela, a Jeździec jest szybki, ale Jaszczuroczłek i tak wygra, bez dwóch zdań.
Uruk > Smocza Ważka - Smocza Ważka, może jest szybka, ale Uruk ma dobre obrażenia, czyli Uruk ma pewne zwycięstwo.
Ogr Szaman = Bazyliszek - Ogr i Bazyliszek to dwie najlepsze jednostki swojego poziomu, ale obie są powolne, więc dałem i mają zbliżone staty, więc dałem remis.
Ptak Gromu < Wielka Gorgona - No Comennt.
Cyklop Królewski > Smocza Wiwerna - Cyklop ma mocne ataki, a Wiwerna to cienias, więc Cyklop.
Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - Behemot lepszy i tyle.
Czyli 4:2 dla Twierdzy.
Głos na Twierdzę.
Offline
Olowkos napisał:
Hogoblin > Gnoll Maruder - Gnoll jest słaby, a gdzieś 1000 Hogoblinów, może rozwalić z 1500 Gnolli, ale nie za jednym ciosem.
Jedyne, co ma goblin dobre, to szybkość, która przydaje się do zdejmowania kontry pod wilki. Gnoll jednostkowo jest lepszy, chociaż wolniejszy, poza tym ostatnie zdanie cytatu powyżej to wierutna bzdura i świadczy o braku wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej.
Olowkos napisał:
Wilczy Jeździec < Jaszczuroczłek - Jaszczuroczłek strzela, a Jeździec jest szybki, ale Jaszczuroczłek i tak wygra, bez dwóch zdań.
A wiesz, że wilk atakuje dwa razy i jego dmg jest świetne? Ponadto jak zdejmiemy pod niego kontrę goblinami, to nam nie padnie. Jaszczur też jest bardzo dobry, jednak dopiero po spatchowaniu, niemniej uznaję między tymi jednostkami remis (bez patcha wilk lepszy, ale uznaję wersję z patchem).
Olowkos napisał:
Uruk > Smocza Ważka - Smocza Ważka, może jest szybka, ale Uruk ma dobre obrażenia, czyli Uruk ma pewne zwycięstwo.
Może inną bajkę? Ważka zadaje lepsze dmg i jest najszybszą jednostką poziomów 1-6 (na równi z ifrytem), poza tym rozprasza czary pozytywne u wroga i osłabia. Uruk wypada przy niej blado.
Olowkos napisał:
Ogr Szaman = Bazyliszek - Ogr i Bazyliszek to dwie najlepsze jednostki swojego poziomu, ale obie są powolne, więc dałem i mają zbliżone staty, więc dałem remis.
Wyjątkowo się zgadzam co do oceny. Choć siłowo ogr jest lepszy, to 20 drewna na siedlisko nie jest czymś przyjemnym. Zaś najlepsze to one nie są, wampir jedzie zarówno ogra, jak i bazyliszka, jak mu się podoba.
Olowkos napisał:
Ptak Gromu < Wielka Gorgona - No Comennt.
A właśnie, że comment, bo up gorgony są stosunkowo późno w stosunku do ptaków i to ptaki są bardziej użyteczne w walkach z neutralami, w szczególności ze strzelcami.
Olowkos napisał:
Cyklop Królewski > Smocza Wiwerna - Cyklop ma mocne ataki, a Wiwerna to cienias, więc Cyklop.
Plan działania:
1. Porównać siłę (wiwerna lepsza),
2. Porównać cenę (cyklop droższy o fortunę),
3. Poprawić bzdurę. Pasuje?
Olowkos napisał:
Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - Behemot lepszy i tyle.
Nie tyle lepszy, co jest wcześniej.
Offline
Obywatel
Zen-Aku napisał:
Ważka zadaje lepsze dmg
Bez patcha gorsze, z patchem takie same obrażenia. Nigdy lepsze. Niemniej zgadzam się, że ważka jest lepsza
Zen-Aku napisał:
Plan działania:
1. Porównać siłę (wiwerna lepsza),
No nie za bardzo, na arenkach gdzie liczy się tylko siła, a nie ma znaczenia cena, zdecydowanie wolę cyklopy. Na bogate fixy, na które wyrabiamy 1-7 zamek każdym miastem, również cycki lepsze od wiwern. Tak więc z tą siłą byłbym ostrożny, natomiast faktycznie na większości randomów cena jest decydująca.
Zen-Aku napisał:
Nie tyle lepszy, co jest wcześniej.
Tu też tak średnio, wyrobić hydry w 1 tyg to raczej nie problem, inna sprawa, że często się to nie opłaca.
Offline
Rozbójnik napisał:
Bez patcha gorsze, z patchem takie same obrażenia. Nigdy lepsze. Niemniej zgadzam się, że ważka jest lepsza
Ano fakt, mój błąd z tym dmg Niemniej ważka daje znacznie więcej możliwości, przede wszystkim zaczynamy niemal każdą walkę właśnie dzięki niej. I, jakby nie patrzeć, uruk ma dość mizerne szanse na zadanie swojego pełnego dmg - musi mieć prostą strzałę, bo zarówno za odległość, jak i za walkę wręcz zbiera ostre kary
Rozbójnik napisał:
No nie za bardzo, na arenkach gdzie liczy się tylko siła, a nie ma znaczenia cena, zdecydowanie wolę cyklopy. Na bogate fixy, na które wyrabiamy 1-7 zamek każdym miastem, również cycki lepsze od wiwern. Tak więc z tą siłą byłbym ostrożny, natomiast faktycznie na większości randomów cena jest decydująca.
Wywkami możesz jeździć szybko - wystarczą tylko jaszczury, druga sprawa, że na wiwerny idzie głupie drewno, które w Cytadeli i tak jest aż za bardzo potrzebne.
Rozbójnik napisał:
Tu też tak średnio, wyrobić hydry w 1 tyg to raczej nie problem, inna sprawa, że często się to nie opłaca.
Też w tym rzecz, bo cyce w Twierdzy omijamy, zaś kasy praktycznie nie braknie w tym mieście i behemoty w pierwszym tygodniu to całkiem istotna sprawa
Offline
Rekrut
Hogoblin>Gnoll Maruder - Wiadomo, że Goblin lepszy.
Wilczy Jeźdzcy = Reptilioni - Dwa ataki vs. Strzały???Remis.
Urukowie = Smocze Ważki - Strzelanie vs. Szybkość i dobry atak???Remis.
Ogrzy Szamani < Królewskie Bazyliszki - Ogry, może i mają dobrą wytrzymałość, ale są wolni i słabi.
Ptaki Gromu = Wielkie Gorgony - Bardzo silne jednostki.Remis.
Cyklop Królewski < Smocza Wiwerna - Słaba vs. Srednia jednostka 6 poziomu.N/C
Starożytny Behemot > Hydra Chaosu - N/C
Bohaterowie - Twierdza lepszych ma.
Magia - Remis.
Budynki specjalne - Twierdza ma lepszych.
9:7 dla Twierdzy, Twierdza lepsza.
Ostatnio edytowany przez King of Slayer (2009-09-18 20:19:36)
Offline