Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#31 2016-10-13 00:49:47

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Tzar: Cięzar Korony

karaką (karakanem)



Oblężenie Wark Aven to jedna z moich ulubionych misji. Trzeba tylko uważać na herosów, bo mają tendencję do pchania się na pierwszą linię.

Jak chcesz, możemy spróbować walnąć multi. O ile mi odpali.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#32 2016-10-13 14:25:13

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Strasznie mi się ten karakan wbił do głowy, dziękuję za to Zbysiowi Stonodze. "Papierz paczy", "karakan mobile".

Próbowałeś grać multi na tamtym forum Tzara? To się gra tylko przez Hamachi?


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#33 2016-10-13 15:23:47

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Tzar: Cięzar Korony

Na tzar.fora.pl? Multi nie grałem tam dotąd, ale jest tam trochę chętnych. Przez hamachi na pewno działa, a czy w inny sposób... trzeba by było popróbować.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#34 2016-10-13 15:56:29

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Mam wersję gry 1.01, jak to wygląda z tymi wersjami?


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#35 2016-10-14 09:03:08

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Meh, jak przebiłem się przez kamienne fortyfikacje Wark Aven to Ghiron mi zginął. Na szczęście zrobiłem przed chwilą sejwa. Szkoda, że sejw się zbugował i jak wczytuję to wywala mnie do Windowsa. Bardzo się zastanawiam, czy nie powinienem po prostu wpisać kodu na przejście poziomu. Misja i bez tego jest wystarczająco trudna, komp cheatuje, a ja nie mam czasu na pierdoły. Pewnie i tak spróbuję przejść to od nowa, ale czy da się to ugryźć jakoś inaczej? Zaczynam z 3 stron, od północy przebijam się ile mogę, zwykle połączę się z armią środkową. Niestety ofensywa na południu się załamuje, bo wróg ciągle wysyła jednostki wyćwiczone na 8 punktów i moi żołnierze po prostu nie dają rady. Jak dochodzą posiłki, to południowa strona jest na dzień dobry witana przez gromadzące się jednostki 8 punktowe i wycinana w pień. Przy środkowej drodze komp lubi przemykać wieśniaków i stawiać ukryte koszary. Prawdziwe problemy się zaczynają, jak wróg zaczyna nasyłać magów z deszczami ognia i kupą golemów. Można sobie z tym poradzić magiem i kapłanem, ale ciężko mi przejąć kościół, bo z dwóch stron napływa strumień wyćwiczonych wojsk. Największym problemem i tak jest kontrolowanie wszystkich jednostek. No i jak zrobiłem wyrwę w środkowej części zamku, obchodząc bramy strzeżone przez wieże i strumienie wojsk, Ghiron gdzieś zginął, a sejw szlag trafił.

W sumie po przemyśleniu, trzeba zgodnie ze słowami Woolina iść w kierunku północnym. Warto by spróbować przejąć kościół i spamować kapłanów, by ogarnęli magów, golemy i leczyli co się dało. Trzeba nabudować domów i brać się za ekonomię, może na poziomie łatwym nie trzeba tego robić (nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek rozbudowywał jakoś bazę, ale może po prostu nie pamiętam, ostatni raz grałem w to z 8 lat temu). Stajni nie ma, więc przypuszczam, że można spróbować je przejąć. Zamiast bawić się w pola, lepiej byłoby chyba gdzieś na uboczu doić krowy. Drewno można wydobyć, ale przyda się na budynki oraz wieże. Spokojnie, spróbuję jeszcze raz.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2016-10-14 09:22:39)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#36 2016-10-14 09:39:20

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Zrobiłem update Tzara do wersji 1.13b. Mogę więc grać multi itp. Szkoda tylko, że sejwy od kampanii zniknęły. Nie pomyślałem o tym, zresztą nie wiem czy byłyby w ogóle kompatybilne.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#37 2016-10-14 12:51:34

 Mathias

Król

35762222
Zarejestrowany: 2006-11-25
Posty: 6916
Miasto: Zamek
Kampania: Niech Żyje Królowa
Jednostka: Archanioł
Bohater: Christian
Magia: Woda
WWW

Re: Tzar: Cięzar Korony

Nie wiem, na ile moje porady są przydatne, ale podrzucam solucję kampanii: http://tzar.egildia.pl/kampania.php
Może ci pomoże .

Dobrze, że przestrzegłeś o tej niekompatybilności. Wieczorem też zrobię apdejcik i można śmigać.



http://egildia.pl/wp-content/uploads/2016/12/ggg%C5%82adkie.png
+Ukochałem cię odwieczną miłością, dlatego też podtrzymywałem dla ciebie łaskawość.+ [Jr 31, 3]
+Świat jaki znamy odchodzi. Jednak to przeszłość jest kluczem do przyszłości.+
+Pogarda to przywilej ludzi światłych i rozumnych. W innych przypadkach jest przejawem zwykłego gówniarstwa i ciemnoty.+

Offline

 

#38 2016-10-16 21:11:08

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Tak sobie pomyślałem, że Tzar to jest dość odmienna gra pod względem mechanicznym od innych produkcji. Mikrozarządzanie nie ma tutaj takiego znaczenia, bo jednostek jest bardzo dużo, a ich żywot jest zwykle bardzo krótki. Ich chaotyczne poruszanie się nie pomaga ani trochę. Niby np. w Starcrafcie też jest limit 200/200 żywności, ale w praktyce jednostek na polu bitwy jest o wiele mniej, bo są jednostki, które zajmują większy limit. Tymczasem w Tzarze jednostki są 1-punktowe, co przekłada się na większą ilość. Mikro jest za to bardzo pomocne w pilnowaniu bohaterów, unikaniu ataków balist czy ataków obszarowych. Nie da się za wiele tu pokombinować, ale zawsze coś. Za to większe znaczenie jest na makrozarządzaniu, żeby mieć dużo wieśniaków, pełne wydobycie surowców, dużo technologii i mnóstwo budynków produkcyjnych, pompujących jednostki na front. Same walki to powolne przepychanie się linii frontu w obie strony, nie ma tu raczej miejsca na szalone plejsy, chociaż obszarowe czary potrafią nieco podgrzać atmosferę w strategicznych miejscach.

Mogę stwierdzić, że wstępne frustracje potrafią wynikać z nieprzyzwyczajenia do Tzarowego modelu działania. Trzeba mieć dużo cierpliwości do tej gry i nie zniechęcać się mozolnym tempem bitwy.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#39 2016-10-17 14:13:35

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Pomysł expienia Woolina! Misja 5, ta z Lordem Valorem i krasnoludami. Gdy pokonamy już siły czerwonego to wtedy otaczamy jego zamek i okolicę murem. Wpuszczamy tam Woolina i paru rycerzy na ubezpieczenie. Pikinier niech morduje wieśniaków. Będą się oni chować do zamku, więc dobrze jest ich wywabiać uszkadzając budynki. Gdy wychodzą je naprawiać, to siedzą nad nimi do śmierci. Można też blokować rycerzami drogę. Tak oto Woolin dobił sobie bardzo wysoką rangę, siedziałem nad tym godzinę. Mając trzydzieści kilka punktów ataku (przez całą kampanię to teraz wzrasta), jest w stanie dwoma ciosami zabić większość jednostek, a rycerzy ma na jeden atak. Bardzo to mu ułatwia życie, bo jak przywali, to porządnie. Łatwiej mu teraz nabijać doświadczenie. Oczywiście Ghiron to Ghiron, tylko teraz Sartor to amator, bo wcześniej nie było wiele okazji do rozwoju. Praktyka wraca i misja przechodzi się o wiele łatwiej, katapulty kosztują mnóstwo drewna, ale są niezbędne do kamiennych fortyfikacji czy szybszego demolowania baz (co rozumiem jako rozwalanie koszar).

Pomysł na samo Wark Aven mam taki, że spróbuję zająć miasto od północy, co nawet radził Woolin. Zdobyć sobie Zamek, Stajnie i Kościół. Z tyłu rozbudować bazę. Pilnować katapult, resztę można sobie wytrenować.

EDIT: ok, udało się. Grupowanie jednostek i spamowanie "utrzymania pozycji" robi cuda. Grupa południowa jak się pchała to i poszła na odwrócenie uwagi i zniszczenie kilku ważniejszych budynków. Grupy północnej nawet nie ruszyłem, dopiero wysłałem ją jak armia środkowa rozwaliła wieże po drodze. W ten sposób połączyłem siły i dostałem świeże wojsko zanim jeszcze nadeszły właściwe dostawy. Kapłan miał mnóstwo roboty lecząc, błogosławiąc i waląc no scope'y na magów i golemy. Przejąłem stajnie, co pozwoliło szkolić rycerzy. Kościół był zbyt blisko wroga, stąd musiałem obejść się smakiem. Śmiało używać katapult do niszczenia wrogiej broni oblężniczej. Paskudne manekiny na których trenowały się wrogie jednostki uczyniły tę misję trudniejszą niż powinny. Mnóstwo żywności można zbierać z ziemi, po zabitych krowach.

Nie wiem czy to takie oczywiste, ale szpiedzy z Mission Impossible (księga) potrafią wykryć Zhefa tylko jak stoją w miejscu, pewnie przyglądają się uważniej. Jak są w ruchu to można spokojnie przejechać zaraz obok i nic się nie stanie.

Ostatnio edytowany przez Sauron (2016-10-17 18:53:21)


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#40 2016-10-18 08:19:00

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: Tzar: Cięzar Korony

Czyszczenie lasu w misji 12 chyba nie ma sensu, bo jednostki wroga magicznie teleportują się znikąd (czyli po prostu respawnują).


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs warszawa mapa fotowoltaiki FrankGreat Homes hotels-world https://www.berlin-hotel.pl/