Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2010-09-06 18:49:39

I.M.P.R

Obywatel

Zarejestrowany: 2009-06-10
Posty: 68
Miasto: Bastion
Jednostka: Strzelec
Magia: Ziemia

Might and Magic Heroes VI - pierwsze wrażenia

Na Gamescomie nadażyła się okazja, by po raz pierwszy położyć łapy na Might and Magic Heroes VI, które dopiero co oficjalnie zapowiedziano. Przeczytajcie o naszych pierwszych wrażeniach z gry.



http://dl.dropbox.com/u/10122260/h6-07.jpg
Znacie WoG-a? To przygotowane przez fanów rozszerzenie do Heroes of Might and Magic III, które rozwija i tak już świetną grę na wiele bardzo interesujących i sensownych sposobów. To samo można powiedzieć o M&MH VI – ta gra jest swoistą wariacją stworzoną z najfajniejszych elementów trzeciej i piątej części serii.

Skrót M&MH VI jest jak najbardziej poprawny, bo najnowsza gra z serii nazywa się Might and Magic Heroes VI a nie Heroes of Might and Magic VI – zapamiętajcie to sobie. Za deweloperskimi sterami siada ktoś nowy, Black Hole Studios, które wcześniej stworzyło Amie Exigo i Warhammer: Mark of Chaos. Nie są to może ludzie z absolutnie najwyższej półki, ale pomysły na odświeżenie formuły mają niezłe.

Zacznijmy od podstaw – w podstawowej wersji gry (jestem przekonany, że powstaną dodatki) znajdziemy pięć różnych frakcji. Obecnie ujawniono trzy: nekromantów (Nekropolis z trójki), rycerzy (Castle) i demonów (Inferno).

Fabuła nie będzie typowymi smutami fantasy o wybrańcu, który w ciągu tygodnia z biednego farmera staje się międzykontynentalnym imperatorem. Historia przedstawi losy pewnej wpływowej rodziny, a konkretniej pięciorga rodzeństwa, braci i sióstr, z których każde przyłączy się do innej frakcji. Konkretne powody rozłamu w rodzie nie są znane, w każdym razie piątka protagonistów nie będzie do siebie pałać nienawiścią, przynajmniej na początku.
http://dl.dropbox.com/u/10122260/h6-03.jpg
Zmienia się też strona ekonomiczna. Z tego, co widziałem, w grze będą tylko cztery surowce – drewno, kamień, kryształy i złoto. Sporą zmianą jest powiązanie „surowcowni” (jak np. kopalnie) z twierdzami. Aby zająć źródła dobrobytu w danym sektorze mapy, trzeba wziąć w posiadanie warownię. To konkretnie zmienia całą filozofię ekspansji i pomysł, choć ryzykowny, bardzo mi się podoba.

Z racji mocniejszego skupienia się na zamkach, znacznie łatwiej będzie można ocenić, jak dana twierdza jest rozbudowana – każde ulepszenie będzie widoczne z poziomu mapy taktycznej, więc w mig będzie można ocenić swoje szanse na zatknięcie własnej flagi u szczytu wieży.

Po tym będzie można zostawić twierdzę w jej obecnej formie albo przekonwertować ją na taką, jaką reprezentuje główny bohater. Obie ścieżki mają swoje zalety – trzymając warownie w ich oryginalnych formach mamy dostęp do większego wachlarza jednostek, ale dochowując wierności jednemu rodzajowi twierdz utrzymujemy jednolite armie, które zawsze można połączyć razem.
http://dl.dropbox.com/u/10122260/h6-04.jpg
Zamki maja także coś w rodzaju specjalizacji – jedne dają więcej surowców, w innych można powołać większą ilość jednostek w ciągu tygodnia. Specjalizacje będą miały też frakcje. Do tej pory różniły się one dostępnymi jednostkami, teraz każda ma mieć więcej mocnych i słabych stron wpływających bezpośrednio na gameplay – ciekaw jestem co deweloperzy wymyślili w tej kwestii. Dla przykładu, prezentowani nieumarli podczas walki mieli ładujący się w zagadkowy sposób pasek, który po zapełnieniu pozwalał na rzucenie czaru raniącego wszystkich żywych.

Walki prowadzone są nadal na kwadratowych polach – hexy nie wróciły do łask. Na dole ekranu widać pasek inicjatywy jak z HoMM V, ale każda jednostka atakuje teraz tylko raz na turę. Efekty czarów są bardzo ładne – przyzwane przez prezentującego zmory przeleciały majestatycznie przez pole bitwy roztaczając wokół siebie gęstą mgłę, a potem rzuciły się na jednostki przeciwnika dotkliwie je raniąc
http://dl.dropbox.com/u/10122260/h6-06.jpg



_______________________________________
Źródło - www.gamezilla.pl


Requiescat in Pace

Offline

 

#2 2011-11-12 13:59:49

 Widmax

Obywatel

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 57
Miasto: Nekropolia
Kampania: Bunt Nekromanty
Jednostka: Upiorny Smok
Bohater: Sandro
Magia: Nekromancja
WWW

Re: Might and Magic Heroes VI - pierwsze wrażenia

Heroes VI jest (z resztą, jak inne części sagi) wciągająca, tylko, że grafika dodaje klimatu, jak byśmy byli uczestnikami gry. Bossowie są dość trudnymi przeciwnikami, jednostki mają ładny wygląd. I gra jest krótko mówiąc wspaniała.

I jeszcze jedno. Gra w kilku szczegółach jest nawet podobna do Heroes IV np. Bohater może nie mieć armii.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
herosy3.pun.pl