Obywatel
Siems, robię mapkę do heroesów 3 o tematyce gothic 2 ale bez GD i Jarka samo Khorinis. Pomóżcie mi wybrać zamki do trzech stron konfliktu( gilie w Khorinis) i ciekawe pomysły
Offline
Hmm.. do najemników Onara chyba by najlepiej pasował Bastion, do paladynów Zamek, a do magów Forteca. Tak intuicyjnie. Ogólnie co fabularnie chciałbyś umieścić w swojej mapie? Bo od tego zależy, co by więcej doradzić.
Offline
Obywatel
Przełęcz się zawaliła a bogowie pomieszali rozum wszystkim ludziom przez co rozpoczęła sie wojna
Beziego już niema i zastanawiam się jeszcze nad zamkami dodatkowymi będą to chyba wszystkie farmy ruiny budowniczych i tam gdzie runa podczas próby ognia. Mało kopalni ale wiele można znaleźć
Piszę bo niedawno skończyłem robić inną XL i pomysłów mi brakuje
Offline
Obywatel
Jeszcze do zamków fajnie byłoby coś z Nekropolią zrobić w miejscu wieży Xardasa. Z innych rzeczy to może w miejsce piramidy i ruin dać pustynny krajobraz i piramidkę z golemami. Tam niedaleko wieży Xardasa jest taka lokacja z wodospadem i jezioro, tutaj też odpowiednio siedlisko pegazów, magiczne źródło, fontanny, staw łabędzi czy jeszcze coś innego w ten deseń. Tam gdzie był cmentarz znowu obiekty tego typu, a w miejsce krypty zejście do podziemi.
Porady może nie są jakieś genialne, ale nie wiem też co dokładnie ma być w tej mapie. Duża mapa z wieloma szczegółami, z miastem Khorinis jako sporą część mapy, a ratusz jako punkt kontrolny (jakiś zamek), czy mała mapka z mało ilością szczegółów i prostym odwzorowaniem miast tylko jako zamki? Cel mapy standardowy jak zabicie wszystkich czy coś innego? A może coś w stylu tej mapki z WoGa "Czas Przygody"?
Offline
Obywatel
Duża XL khorinis duże zamek to górne miasto
Cel tak standardowy
A i jest jeszcze coś nie wiem jak zrobić mury khorinis jakieś sugestie
Granice ziem należących do gildii będą można rozpoznać po stworach np na terenie najemników będą jednostki z zamków zła
Ostatnio edytowany przez oumen (2017-06-17 15:04:51)
Offline
Szeregowiec
Zamiast murów możesz zrobić kratery(ło boziu, kto tak nazwał tak kaniony?) jako suchą fosę plus kilka wież dla sprawiania wrażenia, że mur tam jest.
Co do najemników, to osobiście się zastanawiam, czy cytadela by bardziej nie podeszła. Z klasztoru zaś bym zrobił raczej wrota żywiołów. W przełęczy (nie wiem, w którym miejscu chciałeś ją zawalić) można dodać orków z twierdzą, ewentualnie kilka orkowych budynków. Dodaj koniecznie jeszcze zamek na górze w obozie bandytów. To mógłby być bastion.
Przydałby się balans, żeby każda z frakcji miała po mniej więcej tyle samo zamków pod siebie, to Khorinis mogłoby mieć same siebie, może jeszcze w porcie w podziemiach loch jako Gildię Złodziei, no i nekro u Xardasa. Magowie mieliby wrota żywiołów w klasztorze... i tu pojawia się problem. Inferno śród piramid i forteca gdzieś w okolicach trolla? Pozostają jeszcze najemnicy, którzy mieliby u siebie cytadelę, u bandytów bastion a na przełęczy twierdzę. Idealnie każdy miałby po trzy i każdy zamek inny.
Koniecznie zrób u magów coś od chodzenia po wodzie (czar w gildii na max koniecznie rozwiniętej, lub artefakt jakiś) i otocz ich wodą, po której mogliby dopłynąć prawie że do piramid. Kopalnie najlepiej zrobić w podziemiach. W kopalni za bandytami, w kotlinie pod wieżą Xardasa oraz tam, gdzie runa z próby ognia odkrywki rudy. Ogólnie kopalnie można porobić tak, jak są w Gothicu, tam jaskiń i opuszczonych kopalni nie brak.
Offline
Generał
Ja bym spróbował uwzględnić chociaż kawałek Górniczej Doliny jako bazę wypadową dla Orków-Twierdzy. Khorinis pewnie będzie przedstawione jako Zamek na mapie, bo samo miasto by się nadawało na własną mapę w stylu RPG co się spotykało w Wake of Gods lub Heroes 4.
Klasztor to jest taki dysonans bo niby czarodzieje, ale też kapłani. O ile nie będzie z tego Forteca to proponowałbym bardziej nietypowe rozwiązanie. Otóż, niech będzie to Zamek w którym będzie można rekrutować tylko kapłanów. Przyrost tej jednostki mógłby zostać podkręcony, czy to w edytorze możliwe nie pamiętam. Warto by mieć tam wybudowanego Graala. Kolos w sumie przypomina ten wielki posąg Innosa. Zaraz za Klasztorem mógłbyś umieścić wąskie przejście odgrodzone bramą graniczną, która otworzy się tylko jeśli zdobyłeś Klasztor. Zdobywca miasta otrzymałby w prezencie Oko Innosa, które będzie podkręcać statystyki bohatera. Może Bezi to ma, kwestia swobody artystycznej.
Jako kolejną swobodę artystyczną możesz zrobić opcjonalny quest z szukaniem po mapie Krwawych Kielichów, które można zanieść do Chatki Jasnowidza-Siedziby Gildii Złodziei pod miastem Khorinis. W prezencie doświadczenie i podbicie statystyk bojowych jako trening ze strony wdzięcznych złodziei. Możliwe są jakieś inne zadania, to Gothic więc nawet w wersji Heroes questy nie zaszkodzą.
Farma Onara i najemnicy to będzie Bastion.
Wieża Xardasa i okolica, która została splugawiona przez przybycie Orków i sił zła, stałaby się pięknym terenem pod Nekropolię. Bohaterem byłby jakiś Czarny Mag, kolejny sługa Beliara. Opcjonalnie w sojuszu z Orkami, co mogłoby wymusić sojusz Khorinis-Farmy? Mogłaby to być druga wersja mapy Gothic, czyli Gothic (Sojusz), tak chyba mniej więcej rozdzielano mapy w Heroes 3.
Offline
Obywatel
Granice ziem mozna tez zaznaczyc terenem. Inna opcja tabliczki z napisami typu. Strzez sie wkroczyles na teren... Chyba teksty da sie pisac? Nie sprawdzalem ale cos kojarze ze mozna.
Offline
Obywatel
Panowie, zrobiłem sobie przeszkolenie i zrobiłem mapkę XLeuropę 17 wiek. Recenzje od braci i siostry są pozytywne więc postanowiłem zrobić scenariusz ze wszystkimi terenami z sagi gothic(bez wysp południowych i wsch. archipelagu). Sorki że tak długo nie pisałem ale trzeba było się przetestować
Mam już zrobione kontury lądów, wyspę Khorinis całą i Irdorath, rozmieszczone zamki. Teraz pracuję nad północnymi terenami orków.
Offline
Obywatel
To dobrze moze komus sie uda zrobic Khoirinis bo tamtym nie wychodzi.
Offline