Ciekawym, jak wg Was wypadnie Twierdza na tle Lochów bądź Lochy na tle Twierdzy - typowo offowego miasta z potężnym atakiem. Cóż, porównajmy miasta zewnętrznie:
Troglodyta vs Hobgoblin - zdecydowanie Hobs przeważa. Ma większy przyrost, lepszy atak, lepsze dmg, więcej hp.
Harpia vs Wilczy rycerz - Harpia może statami nie powala ani dmg, w czym ulega widocznie Wilczkowi, ale jest za to bardziej wytrzymała, szybsza, powstrzymuje kontrę i powraca na miejsce. Wilczek atakuje 2x. Dam tutaj naciągany remis [dla Twierdzy naciągany ]
Beholder vs Uruk - dwie jednostki strzelające. Wystarczy jednak spojrzeć na staty [Uruk 8-4, Beholder 10-8], dmg, wytrzymałość i szybkość, by stwierdzić, iż Beholder po prostu DEKLASUJE Uruka. Tyle, że jest o wiele droższy - ale na to zasługuje!
Meduza vs Ogr - Ogr ma lepsze staty [atak w każdym razie], dmg może mieć większe, hp 2x większe, ale wolniejszy i droższy. No i Meduza strzela. Na upartego, to w pojedynku 1 vs 1 Meduza wygrywa lekko dzięki strzelaniu. Ogr jest zbyt wolny, aby zrobić coś u rywala. Meduza jednak wygrywa.
Minotaur vs Ptak Gromu - Ptaka można mieć w 1 dniach, w dodatku wali gromem, lata, jest szybki. No ale Minotaura też można mieć w 1 tygodniu, więc różnicy na dobrą sprawę nie ma za dużej Staty i dmg - Ptaszor ulega zdecydowanie Minotaurowi, w dodatku jest aż o 200 golda różnicy, a Ptaszor wygrywa minimalnie w hp i lata. Minotaur wygrywa.
Chimera vs Cyklop - Cyc ma lepsze staty i dmg, ale gorszy hp i speed. Strzela + wali w mury obronne. Remis.
Czarny Smok vs Behemot - 1vs1 NIKT z Behemotem nie ma szans, aczkolwiek spójrzmy - Behemot ma słabe staty, gorsze dmg i speed. Ale można go mieć w 1 tygodniu i jest tańszy. HP to samo. Stawiam na remis, bo te 2 jednostki są u mnie na pierwszych miejscach 7 poziomu.
Cena: Twierdza jednak
Gildia: Zdecydowanie Lochy
Bohaterowie: Lochy
Graal: Remis postawię [20 ataku to jednak jest coś, szczególnie dla takich Ptaków, Uruków i Behemotów].
9:5 dla Dungeonu
Offline
Ja bym w sumie też był bardziej skłonny za Lochami, ale raczej tylko na większe mapy (choć i tu twierdza najsłabsza nie jest), a twierdza na M np. jest często nie do pobicia: Behemoty, ptaszki i wilczki z atakiem bohaterów z tego miasta i mass haste i pozamiatane... I [chociaż] Dung ma lepszą magię i bohaterów, to jednak myślę, że na M nie miałby z twierdzą większych szans.
Offline
Co do tego mass haste - warto by było mieć ruch jako 1, co nie?
Nie biorę pod uwagę Smoków, a i tak Mantikora & Ptaszek mają po 11 speeda. I pytanie. Kto ruszy pierwszy - Twierdza czy Lochy? Bo jak Lochy, to też z moją Taktyką wysunę jednostki, walnę mass haste i cała plansza moja. Twierdza bez szans. Ale to zanim tak wysunę wojo, to musiałbym mieć pewność, że Lochy dostaną ruch jako 1, a nie Twierdza..
Offline
Ty rzucasz mass haste, podsuwasz się, ja czekam i w odpowiednim czasie także rzucam mass haste i mam 2 ruchy. Wtedy wilczki i behy powinny sobie poradzić z twoimi minotaurami i trogami, a potem z harpiami i z atakiem Crag Haga, bitwa w kilka tur powinna się zakończyć.
Offline
Z tym, że jak ja pierwszy rzucę mass haste i będe mieć do dyspozycji całą mapę, to chyba aż taki głupi nie jestem, żeby na początku walić w jakieś Ogry.. Tylko w Wilczki + Ptaszory. A potem i tak jak Behemot dostanie haste, to Mantikora ze swoim haste jest i tak szybsza, więc mass slow czy tam jakiś dla mnie dodatkowy czar i tyle.
Offline
Rekrut
Lochy - Magia Ziemi i gildia do 5. poziomu. Troglodyta odporny na oślepienie, więc jest idealny do osłony strzelców. Harpia rządzi na swoim poziomie. Beholdery strzelają i mają brak ograniczeń w walce wręcz, więc b. dobre jednostki. Meduzy strzelają i zamieniają w kamień. Minotaury rządzą na swoim poziomie. Chimery paraliżują i mają nawet dobre dmg. Czarne Smoki są zaraz po archaniołach najlepsze na poziomie.
Twierdza - Magia Ziemi i gildia do 3. poziomu jest SŁABE. Gobliny są bardzo dobre. Wilczy Jeźdźcy atakują 2 razy i są szybcy. Uruki strzelają, ale mają kiepskie dmg. Ogry za dużo kosztują, ale jak jest ich dużo to potrafią napsuć krwi. Roki walą piorunem i można je mieć w pierwszym dniu. Cyklopy to cieniasy. Behemoty są b. dobre i zabierają 80%.
Na dłuższe gry Twierdza jest lepsza. Ale stawiam na Lochy, bo często rozgrywki są krótkie.
Offline
Chyba na odwrót, Loch lepiej się będzie sprawował na dłuższych planszach, Twierdza pozwala na szybką rozbudowę w krótkim czasie, co jest lepsze na małe mapki.
Offline
Dokładnie tak jak up. Twierdza dzięki szybkiej rozbudowie ma szanse na wygraną. Bez tego miasto do dupy. Gobliny jeźdźce, roki i behy i jedziesz na wroga, ale na dłuższą metę jednak loch.
Offline
zalezy jak grasz bo shaktim tez spokojnie sie wjazd w 2 tyg robi i za to latwiej o wiele expic w 1 tyg wiec bohater moze miec wyzszy lvl
Offline
Niby ta, tyle że w twierdzy przeważnie w 1 tyg. masz gobliny, wilki, orki, roki i behy, jak dobrze pójdzie, to do tego ogry, co daje mocny skład początkowy, a i koszta są niskie. Loch jest droższy, jedyne co może zgubić twierdzę przy tak szybkiej rozbudowie to fakt, że ma 1 jednostkę latającą i 1 (słabą) strzelającą, bo cyklopów nie liczę... Natomiast na większe mapy to loch pozostawia w tyle twierdze...
Ostatnio edytowany przez GiBoN (2009-10-31 12:04:20)
Offline