Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

Tajemnice Antagarichu | Heroes 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie

Witamy w Królestwie!


#1 2015-08-02 13:23:45

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

King's Bounty - Królewska Nagroda NWC 1990

Tworcy herosow wydali jeszcze w 1990 gre :
King's Bounty - Królewska Nagroda .
Jak zwykle niezbyt wstrzasajaca nazwa . Slowa pospolite nie charakterystyczne . Podobnie jak Might and Magic . Mogli by sie wysilic . W zadnym razie takie nazwy nie moga byc patentowane bo wtedy kazdy wyraz mozna by opatentowac i plac za mowienie !
A warto o niej wspomniec bo co dziwne ona sie rozrasta dziwnie w XXI wieku ! Gdy wszystko padlo co bylo zwiazane z M&M to akurat KB zyje i ma sie dobrze i nie jako zombi tylko wrecz jak mlodzieniaszek ! Dzieki ... Rosjanom . Tak niestety okazuje sie w tej kwestii to jesli cos tu przetrwalo to oni to robia z sensem . Oczywiscie kraj ten ma plusy ktore nie moga nam przeslaniac minusow . Dzis mowie tu o amerykanskiej grze z 1990 .

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/King's_Bounty

King's Bounty – gra komputerowa wyprodukowana przez New World Computing w 1990 roku, uważana za prekursora serii Heroes of Might and Magic.

Gracz wciela się w jednego z czterech bohaterów (rycerza sir Crismauna, paladyna lorda Palmera, czarodziejkę Tynnestrę lub barbarzyńcę Mad Mohama - każdy posiada unikatowy atrybut) w celu odzyskania Berła Ładu - artefaktu króla Maximusa, które skradł Arech Dragonbreatch wraz ze swymi kompanami - złymi baronami. Mityczny artefakt pomagał mu utrzymać ład na jego ziemiach: Continentii, Forestrii, Archipelii i Saharii. Rozgrywka polega nie tylko na zwiedzaniu wszystkich czterech krain pełnych skarbów, czarodziejów i potworów, ale i na zdobywaniu zamków opanowanych przez wroga, organizowaniu i utrzymywaniu armii oraz kompletowanie kawałków mapy, która wskaże miejsce zakopania berła przez Arecha. Rozgrywka wymagała od gracza m.in. regularnego opłacania swoich wojsk, rozwijania umiejętności magiczno-bitewnych oraz działania pod presją czasu, jednak mimo tego ostatniego warunku bohater miał możliwośc swobodnego podróżowania po całej mapie. Sterowanie umożliwione było wyłącznie za pomocą klawiatury.

Tworząc grę Heroes of Might and Magic Jon Van Caneghem bazował na większości mechanizmów z gry King's Bounty. Ponadto we wstępach do każdej części HoMM odwoływał się do swego dzieła (np. instrukcji użytkownika do Heroes of Might and Magic III. Gra została wydana również na inne platformy: Sega Genesis (wersja z muzyką), Amiga, Mac, ZX Spectrum i Commodore 64 oraz doczekała się nieoficjalnych kontynuacji.

...

Sama gra jest jak zwykle u tworcow wzorowana na grze Warlords (znow te oryginalne nazwy !) Sam musze nadac jej nazwe . Warlords of Illuria i tak nalezy ja nazywac bo gier Warlords jest od groma . Ta gra z 1989 i ile wiem jest faktyczna innowacja chyba ze jeszcze cos bylo ale chyba nie . I to WoI sa prekursorami Herosow bo do nich sa oni podobni a do KB srednio na jeza .

....

Gra obecnie juz archaiczna . Wszystko tam irytuje . Nie potrafili zrobic obslugi myszy w 1990 ! Wszystko trzeba literami . Nie ma np. sciezki ruchu a HEROSA SIE POPYCHA PO JEDNYM POLU NA KLIKNIECIE !
Mapy duze pustawe trzeba sie nałazic na prozno . Bitwa to koszmar bo trzeba sterowac tymi klawiszami a strzale ... TEZ SIE POPYCHA PO JEDNYM POLU NA RAZ ! POPYCHAC STRZALY !
Bitwa to koszmar jeszcze dlatego ze sie dluzy . Bo popsuli ja absurdalnym algorytmem obliczania obrazen . Chlop zadaje smokowi 0 !!! Obrazen . Taka wpadka . Chlop nie atakuje smokow bo to nie ma sensu . Co krok taka wpadka w tej grze . Poza tym jednostki zadaja obrazenia rownoczesnie .  Krotko mowiac nuuuda . Za dlugo . Najlepiej miec olbrzymia przewage .

I tak w kolo niedorobki . Jest 5 frakcji i 4 bohaterow . Ale dwu jest rycerzami . Bo paladyn to rycerz jest barbarzynca czarodziejka i jedna frakcja nie ma bohatera ? A piata to zli . Ale wszyscy bohaterowie zaczynaja zawsze jednostkami zamku choc chyba powinni kazdy swoimi .

Ale oczywiscie to nie jest gra bezwartosciowa ma prosta logiczna fabule i klimat ktory pociaga . Czyli artyzm .
A tacy zbóje to mnie rozkładają ...
Na przyklad : 

URTHRAX KILLSPITE (Ale pseudo ! Po ,,amerykansku" ono znaczy Zlośliwozabójcza cewka moczowa ???!!!! Ale poszaleli wyobraznia . Zdecydowanie zadam wiekszego wyrafinowania intelektualnego) .

Urthrax Killspite, król demonów został przywołany przez Czara Nickolai, aby zaatakować i władać czterema kontynentami.

....

Chyba jak rozumiem aby odwalil brudna robote a Czar zgarnie wladze !
Tak jest przez CZARA !!! Jak to brzmi po polsku . Ale chodzi o tych ze wschodu !  Mimo oblesnej wyobrazni cos w tym jest . Car przywolujacy demony ? Toz jak zywy ! Trafili !

CZAR NICKOLAI
Czar przywołał króla Demonów - Urthraxa Killspite'a, który miał za zadanie utrzymać pod władzą Arecha kontynenty.

A tutaj jego CV list gonczy

Czar Nikolai the Mad - Car Mikołaj Szalony
Alias: The mad Czar - Alias Szalony Car
Money: 35000 - Nagroda wlasnie ta King's
Continent: Archipella
Distinguishing Features: The czar has eyes which change colour constantly, he also has a sulphur smell emanating from his body. - Czyli oblesny wyglad oczka rozbiegane . Jedzie od niego siarką ! Juz pieklo .
Crimes: The czar is wanted for leading a conspiracy against the crown for
violating diplomatic immunity and for murder. Zbrodnie czyli Krym . Jest poszukiwany za spisek przeciw wladzy za pogwalcenie immunitetu dyplomatycznego (ATAKI NA WYSLANNNIKOW I AMBASADY !!! TAK TAK !!!) i morderstwo stwa chyba ?
SKADY MY TO ZNAMY ?!
Juz od razu plonie taki nadpalony w piekle .

Czyz nie ,,urocze" ?! Jest w sztuce jakas prawda a oni doczytali o Rosji 

Mimo ze gra nieuzywalna to ma urok artystyczny i potencjal ktory dostrzegli co ciekawe ... Rosjanie ... czyli od tych C(z)ar ów ... Ale to inna historia .

Mowiac w skrocie grac w nia nie bardzo ale analizowac i owszem bo ma ciekawe rozwiazania i klimat ale niedorobione . To jest stan surowy ktory by trzeba dokonczyc . Gra jest przygodowo taktyczna . Nie ma w niej strategii bo przeciwnik sie nie rusza i nam nie grozi . Znow niedorobka bo neutralni sie ruszaja CO CIEKAWE ! Dopiero w HIV do tego wrocili a mozna to juz bylo zrobic w 1990 ! Bardzo ciekawe polaczenie chyba nieznane nigdzie indziej . Herosi sa zupelnie inni . I wlasciwie tylko pole bitwy i poruszanie bohatera po mapie sa podobne reszta calkowicie zmieniona . A wcale nie byla zla . O tym jednak kiedy indziej ...

Offline

 

#2 2015-08-05 20:59:17

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: King's Bounty - Królewska Nagroda NWC 1990

W sumie jak przypomniałem sobie tę grę to inspiracje w serii od Katauri są dość wyraźne. Wynajmujemy wojska, zbieramy złoto ale w przeciwieństwie do oryginału nie ma presji czasowej, chyba że chcemy uzyskać lepszy wynik. Skupiono się przede wszystkim na wątku przygodowym połączonym z rozgrywaniem bitew. Właściwa zabawa z rozbudową miasta, zajmowaniem kopalni w celu zapewniania sobie stabilnej ekonomii przyszła nieco później. Heroes 1 jest z 1995? Czyli 5 lat to zajęło. Warto pamiętać że w tym czasie NWC działało tylko na swój własny rachunek, 3DO wykupiło ich w 1996, choć Heroes II z dodatkiem były wydane jeszcze przez NWC. Część gier tworzyło same NWC, a część tylko wydawało.

Czar Nikolai (po raz pierwszy przewija się to imię jako władcy, Nikolai Ironfist, Nikolai Gryphonheart Lisz, Nikolai Gryf). Musiał być nawiązaniem do Iwana Groźnego, przynajmniej z definicji brzmi podobnie. Z opisów jasno wynika że był przerażającym i szalonym człowiekiem, a na jego rozkaz opricznicy dokonali wielu aktów rzezi jak również morderstw ważnych dostojników. Poza tym zabił własnego syna w pijackim szale.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

#3 2015-08-05 23:09:44

Baron

Obywatel

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2007-04-02
Posty: 1049
Miasto: Żywioły i Twierdza
Jednostka: Feniks i Behemot
Bohater: Ciele

Re: King's Bounty - Królewska Nagroda NWC 1990

Nikolai syn Katarzyny to inny charakter. Tylko imie go laczy z tym psycholem. Doczytali o Rosji niewatpliwie.
To byly czasy dawne. Strategii to bylo kilka moze. Jeszcze nie wymyslili wielu rzeczy. Ale gdyby zmodyfikowac to nawet taki staruszdk moglby byc dobry.

Offline

 

#4 2015-08-06 00:49:02

 Sauron

Generał

Skąd: Barad-Dur
Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 2239
Miasto: Nekropolia/Cytadela/Forteca
Kampania: Bunt Nekromanty/Cena Pokoju
Jednostka: Tytan/gorgona/władca mroku
Bohater: Wystan/Sandro/Neela
Magia: Dopasowana

Re: King's Bounty - Królewska Nagroda NWC 1990

Moim zdaniem Legenda z 2008 i jej kolejne części są dobrym odświeżeniem tej gry. Najnowszy dodatek pozwala na stanąć po stronie zła choć i tak dało się wcześniej rekrutować jednostki ciemnej strony mocy. Widać, że kombinują by jakoś odświeżyć formułę, choć tak jak ciągle piszę, gra zaczyna przypominać odgrzewany kotlet (choć ten zarzut dotyczył tego dodatku z wojownikami północy czy jak mu tam było). Najnowszy dodatek ma oceny wynoszące około 70%. W mojej skali oznacza to grę dobrą i wartą zagrania, po prostu nie jest to arcydzieło. Prawdziwe ponadczasowe arcydzieło da się poznać z daleka. Widziałem kiedyś serię filmów gdzie gość prezentował gry mające na niego największy wpływ. Mógłbym kiedyś zrobić coś podobnego.


http://oi51.tinypic.com/ela913.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
CertifikovanĂŠ BetónovĂŠ jĂ­mky Jesenice okres Naprawa telefonów Kraków Cennik warsztat samochodowy lublin bogucin serwis iveco